צפייה בגרסה מלאה : דוח בלקר - הסוף להסתרת תאונות וירידת ערך בין קונה למוכר?
חלקכם אולי מכירים כבר את השירות בתשלום של בלקר.
היסטורייה ביטוחית (ירידת ערך, טוטאלוסט עוד ועוד)
משכונים ושיעבודים
הכל בלחיצת כפתור ותשלום (סביר לדעתי) מרוכז בדוח אחד.
האם העניין הזה מייתר לגמרי את מכוני הבדיקה הסטנדרטיים עם הציוד המיושן או לא (גיליתי מכון עם ציוד חדשני) ובמקרה שלנו -
דוח בלקר, ובדיקה של מומחה לרכב על המכלולים השונים, אחד שמכיר את המחלות של הדגם הספציפי?
או שעדיין אפשר להסתיר תאונה רצינית, על ידי תיקון שלא דרך תביעת חברת הביטוח ?
יש דבר כזה? מישהו יבחר לתקן בעצמו ללא תביעה?
מה דעתכם?
נ.ב - לטובת הכלל
גיליתי מכון בדיקה רציני מאוד לדעתי שנקרא ״מבדקי רכב״ בראשון לציון, עם ציוד ממוחשב, רציניים מאוד ביחס לקומפיוטסט ודומיהם (חאפרים ומיושנים מאוד).
השאלה אם צריך אותם בכלל, ולא עדיף כבר דוח בלקר + בדיקה פיסית של מומחה לדגם.
רק לציין שדו"ח בלקר עולה 250 ש"ח,
לעומת בדיקת עבר ביטוחי שעולה 10 ש"ח ובדיקה ברשם המשכונות שעולה 10 ש"ח נוספים.
לא הבנתי מה דוח בלקר מציע מלבד פירושים מורחבים.
מלבד זאת מכוני הבדיקה בודקים את השלדה כך שיכולים לגלות גם תיקונים שבוצעו ללא ביטוח (למשל רכב מחברת ליסינג),
ובודקים קומפרסיה למשל.
בעקרון כל מקרה לגופו, לפעמים שווה מומחה לרכב ולפעמים מיותר, כנ"ל בדיקה.
הדוח עולה 100 שח כשמזמינים 2 (ללא הגבלת זמן)
ודוח אחד עולה 150.
לא יןדע מאיפה הבאת 250.
אני לא מתמצא בזה, אבל פה הכל במקום אחד, לא רק עבר ביטוחי.
המון פעמים התעצלתי לבדוק בגלל שמדובר בגורמים שונים, ופה תמורת 100 שח הכל מוגש לך יפה.
יכול מאוד להיות שניתן להשיג את כל המידע באופן עצמאי בזול יותר.
לגבי הבדיקה הפיסית
מומחה לדגם לא יכול לבדוק שלדה? נדרש ציוד מיוחד?
אין שאלה האם נדרשת בדיקה פיסית, יש שאלה האם בדיקת מומחה מספיקה? אחד כזה שאין לו את כל המכשור הממוחשב של מכון בדיקה רציני.
מצד שני, למכוני הבדיקה אין מושג על המחלות הספציפיות.
חידשת לי
בדיוק במעמד קניית רכב לילדה , בודק את הדוח עוד היום כנראה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הדוח עולה 100 שח כשמזמינים 2 (ללא הגבלת זמן)
ודוח אחד עולה 150.
לא יןדע מאיפה הבאת 250.
אני לא מתמצא בזה, אבל פה הכל במקום אחד, לא רק עבר ביטוחי.
המון פעמים התעצלתי לבדוק בגלל שמדובר בגורמים שונים, ופה תמורת 100 שח הכל מוגש לך יפה.
יכול מאוד להיות שניתן להשיג את כל המידע באופן עצמאי בזול יותר.
צודק, זכרתי מחיר לא נכון.
בכל אופן, כאן בודקים עבר ביטוחי בעלות 10 ש"ח.
https://infocar.co.il/
וכאן בדיקה ברשם המשכונות עבור 11 ש"ח.
https://ica.justice.gov.il/SearchPledge/PledgeBrowse
אשמח להבין מה יתרונות הבלקר מלבד הגשה יפה.
חידשת לי
בדיוק במעמד קניית רכב לילדה , בודק את הדוח עוד היום כנראה
Sent from my iPhone using Tapatalk
הם זמינים גם היום.
מישהו מתכתב איתי בוואטסאפ מטעמם לגבי משהו. שירות נראה טוב בינתיים.
- - - Updated - - -
מה זה דוח בלקר?
https://balcar.co.il/
- - - Updated - - -
צודק, זכרתי מחיר לא נכון.
בכל אופן, כאן בודקים עבר ביטוחי בעלות 10 ש"ח.
https://infocar.co.il/
וכאן בדיקה ברשם המשכונות עבור 11 ש"ח.
https://ica.justice.gov.il/SearchPledge/PledgeBrowse
אשמח להבין מה יתרונות הבלקר מלבד הגשה יפה.
אני כרגע באמצע בדיקה מולם
בסיופ התהליך אנסה לענות לך מה היתרון מלבד נוחות.
קשקוש, אבל יש קהל יעד שנהנה לשלם על דברים מיותרים "שלא יחסר". למשל חמותי.
תנמק לפחות.
אני מודה שאני עצלן וזה פתרון נוח עבורי, אבל מיותר?
צודק, זכרתי מחיר לא נכון.
בכל אופן, כאן בודקים עבר ביטוחי בעלות 10 ש"ח.
https://infocar.co.il/
וכאן בדיקה ברשם המשכונות עבור 11 ש"ח.
https://ica.justice.gov.il/SearchPledge/PledgeBrowse
אשמח להבין מה יתרונות הבלקר מלבד הגשה יפה.
חוץ מהנוחות (אתר אחד ולא 2) וההגשה כנראה ששילמתי עוד 79 שח על בדיקה של ת.ז המוכר, אם הוא סוחר.
זה הכל.
בבדיקת הרכב הבאה (אם תהיה) אנסה את האתרים ששלחת. 21 שח במקום 100.
בדוח עבר ביטוחי החברות לא מציינות ירידת ערך עקב אובדן גמור או אובדן להלכה.
ברכב שכמעט קניתי הדוח היה נראה תקין לחלוטין, למעט שתי שורות שבהתחלה לא הבנתי את המשמעות שלהן: "שינוי מספר רישוי" ו "שינוי תקופת ביטוח".
סוכן הביטוח שלי הסביר שכנראה הרכב עבר תאונה - הוגדר אובדן להלכה - ירד מהכביש - נמכר לסוחר ששיקם את הרכב והחזיר לכביש עם מספר חדש.
אם הבלקר הזה יודע להסביר את המשמעויות של המונחים אולי זה שווה משהו.
מבחינתי זה בטוח שווה משהו, 100 שח ? ברור.
מהיום והלאה סדר הבדיקות שלי בקניית רכב משומש יהיה :
1. שיחת טלפון עם המוכר, חוץ מפרטים יבשים אני מברר אם הוא נשמע לי נורמלי, אחרת חבל על הזמן.
2. בדיקה פיסית שלי
3. דוח בלקר
4. בדיקה אצל מומחה לדגם. זה ההבדל מבחינתי ממה שהיה בעבר, אין צורך בבדיקה ממוחשבת לאחר דוח בלקר.
מ
2. בדיקה פיסית שלי
וזו בהחלט בדיקה כבדת משקל :)
הזמנתי אתמול בלקר לרכב שבדקתי עבור הילדה
תכלס הייתי סקרן מה זה אז הזמנתי חבילה של 2 דוחות
בתכלס התבלבלתי והזמנתי 2 חבילות כאלה … רק אציין שהם זיכו אותי תוך שנייה דרך תמיכה בווטסאפ על הטעות
מצוין בדיוק על מה נקבעה ירידת ערך ( היה משהו זניח )
קניתי ללא בדיקה במכון ( גם ככה לא מעריך אותם יותר מדי, לא רוצה לפרנס אותם, ולא מדובר ברכב יקר . אה - וגם זה היה מרופאה )
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם לא מדובר באיזה לנדקרוזר 2010 שעולה 200 אלף שח, ברכב בן 10 ומעלה לא יודע מה אתם מחפשים לבדוק...
אני חושב שכבר אולי 20 שנה לא נכנסתי למכון בדיקת רכב, מצד שני תמיד היו לי רכבים עד 100k שח, שמיועד לטיולים הרבה פחות מיזה.
במקסימום, בודקים עבר ביטוחי, בדיקה של מישהו שמבין בדגם, ועוד מקסימום אחד זה בדיקה אולי של פחח עם עין טובה שיודע לזהות תיקונים משמעותיים וגם זה בע"מ.
מסכים , אני עם אותה גישה גם ברכבים העיקריים, שניהם 200-300k
Sent from my iPhone using Tapatalk
וזו בהחלט בדיקה כבדת משקל :)
זאת הבדיקה הכי חשובה
אם אני מתחבר למצב האסטטי של הרכב, פנים וחוץ.
אני כבר לא קונה גרוטאות.
ולא מדובר ברכב יקר . אה - וגם זה היה מרופאה )
Sent from my iPhone using Tapatalk
להתלהב מ״רכב מרופא״ שקול לקבלת חו״ד רפואית ממוסכניק.
לא לכולם יש (אותו) חוש הומור
Sent from my iPhone using Tapatalk
חשוב לדעת לגבי דו"ח ממרכז הסליקה של חברות הביטוח, שתאונות שלא הוגשה עליהן תביעה לביטוח לא יופיעו בדו"ח.
כמו כן הערות כמו "שינוי מספר רישוי" ו "שינוי תקופת ביטוח" יכולות להופיע לא רק אם הרכב עבר תאונה והורדה מהכביש, אלא גם אם בעל הרכב החליט למכור את הרכב אבל להמשיך לשלם ביטוח (מופחת) כדי לשמר רצף ביטוחי ואח"כ ייצר ביטוח על הרכב החדש דרך אותו הסוכן.
זאת הייתה אחת השאלות שלי
האם יכול להיות שמישהו יבחר לתקן לבד לאחר תאונה רצינית בלי ביטוח?
אני לא מדבר על דברים קטנים.
אני לא פרנואיד או משהו, פשוט התחום הזה מסוכן ככל שעולים יותר במחיר ובעיקר בקטגורית יוקרה. המון אנשים מפוקפקים.
זה לא כמו לקנות יונדאי ix30 מהשכנה.
כשאתה מחפש רנגלר חדש יחסית, אתה נתקל באוכלוסייה מסויימת בדכ.
זאת הייתה אחת השאלות שלי
האם יכול להיות שמישהו יבחר לתקן לבד לאחר תאונה רצינית בלי ביטוח?
אני לא מדבר על דברים קטנים.
.
חד משמעית כן.
לי אין (ולא היה) ביטוח מקיף.
באזור שלי ישלא מעט, איך קראת להם? "אוכלוסיות"?
שלא מבטחים. כשעשיתי תאונה (אולי באשמתי) נתבעתי אישית ע"י הבנאדם דרך עו"ד כי לא היה לו ביטוח שיטפל לו בזה, ואני מכיר הרבה מקרים כאלו בסביבתי.
חד משמעית כן.
לי אין (ולא היה) ביטוח מקיף.
באזור שלי ישלא מעט, איך קראת להם? "אוכלוסיות"?
שלא מבטחים. כשעשיתי תאונה (אולי באשמתי) נתבעתי אישית ע"י הבנאדם דרך עו"ד כי לא היה לו ביטוח שיטפל לו בזה, ואני מכיר הרבה מקרים כאלו בסביבתי.
לא מבוטחים ברכבים של 150 פלוס ?
אני לא מדבר על רכבים ב 60.
אוכלוסיות התכוונתי לבעלי רנגלרים חדשים, כן, ברובם בני דודים או ערסים רצינייםםםם.
רובם מלשון רוב, אתה יודע. אפילו רוב מוחלט, כלומר מעל חצי.
לא להיות מבוטח על רנגלר, צריך ביצים גדולות מאוד ומוח קטן. נראה לי.
לא תאמין כמה רכבי יוקרה לא מבוטחים.
כי הפרמיה יקרה ויש עוד שלל סיבות.
לא להיות מבוטח על רנגלר, צריך ביצים גדולות מאוד ומוח קטן. נראה לי.
מה שרשמת זאת הדוגמה שרשומה ליד המונח "הרמה להנחתה" במילון.
אבל אני לא רוצה חו"ח להכליל או להעליב בעלי רנגלרים כאן באתר. אז אני אתאפק.
לחכמת מביני הביטוח
141061
הרכב אצל סוחר, מזה כ-8 חודשים.
הסוחר מכיר את עניין הגילוי הנאות, והוא גם רשום על שם הסוחר כסוחר.
מצד שני - נתן לי את צילום רשיון הרכב, העביר עבר טיפולים, וזה הדוחללגבי הרכב.
בדוח - בצהוב, ממש לא ברור לי.
מישהו?
אתה רואה שהמספר מסתיים ב85?
זה רכב שעבר אובדן להלכה וחזר לכביש, ככל הנראה.
אסף.
זה רקסטון, ולפי מה שאני רואה, אי אילו רקסטונים קבלו סיומת 85 ב-2017.
חוץ מזה, אם היה אובדן, שים לב שלא היו תביעות, באותו עמוד.
גם טיפולים שיש לי כבר משנת 2019, כשהרכב היה עם 30KKM, המספר היה זהה.
זאת בדיוק הבעיה עם הדוחות האלו
ב״בלקר״ יש הסברים ברורים.
בכל מקרה, יכול להיות שמדובר רק בהעברת פוליסת ביטוח מחברה לחברה, ולא באמת שינוי מספר רישוי, הם פשוט רושמים את זה כך.
אני ממש לא מומחה, צריך מישהו מהתחום.
.
בדוח - בצהוב, ממש לא ברור לי.
בצהוב כתוב שאין כנראה תביעות לרכב זה https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221115/39ca49a691e3a01ff8c3f7f72603e432.jpg
נשלח מהנייד
בצהוב כתוב שאין כנראה תביעות לרכב זה
אני אמנם סתום, אבל לא לגמרי.
ברור מה כתוב, ואני זה שמרקר את זה (וגם את העליון) בצהוב.
השאלה מדוע מחד יש למעלה "שינוי מספר רישוי" ו-"החייאה", ומצד שני - אין תביעות. זה לא מתחבר לי.
מוני אורבך
15-11-22, 12:40
התשובה הכי טרוויאלית היא אם לרכב לא היה ביטוח מקיף.
אין את מי לתבוע במקרה זה.
או שתבעו את המכונית הפוגעת ישירות ולא את הביטוח של המכונית הזו.
ג€‹פ
התשובה הכי טרוויאלית היא אם לרכב לא היה ביטוח מקיף.
אין את מי לתבוע במקרה זה.
או שתבעו את המכונית הפוגעת ישירות ולא את הביטוח של המכונית הזו.
אתה כבר מניח שהייתה תאונה.
אני לא בטוח בזה.
צריך פירוש ממישהו מתחום הביטוח, שיפרש לנו את המושג ״שינוי מספר רישוי״ ו״החייאה״.
מעניין מאוד מה יציג דוח בלקר לרכב הזה.
141061
הרכב אצל סוחר, מזה כ-8 חודשים.
הסוחר מכיר את עניין הגילוי הנאות, והוא גם רשום על שם הסוחר כסוחר.
מצד שני - נתן לי את צילום רשיון הרכב, העביר עבר טיפולים, וזה הדוח לגבי הרכב.
אוסיף נתון, שנכתב, אבל אולי לא היה ברור דיו. שימו לב שהביטוח עד סוף מאי 22.
אבל כבר בסוף פברואר הרכב עבר לבעלות הסוחר, ולכן הביטוח בביטוח ישיר הפסיקלהיות רלבנטי.
אפשר לקרוא את "החלפת סוג כיסוי" כ-הקפאת ביטוח, את "החייאה" כ-חזרה לשימור בזכויות ביטוח כפי שמישהו אמר פה, ואת "שינוי מסםר רישוי" כ-הקמת ביטוח חדש על הרכב האחר שנרכש על ידי מי שמכר.
ניסיתי לבדוק את זה עם סוכן הביטוח, רק מה, בכל חברה הוא היה יכול לבדוק מה קרה עם מספר פוליסה שקיים אצלי, רק שבאופ ןממש מפתיע, סוכן ביטוח לא עובד עם ביטוח ישיר :mad:
אני לא רוצה איך אפשר לקרוא, אני מעונייין בידיעה.....
חפש בגוגל דוח בלקר.
תשלם, ותקבל תוצאה ברורה יותר מהדוח שצירפת.
אז ככה, כאוהד מושבע של בלק"ר (בדקתי איתו 6 רכבים לפני שקניתי, ניצלתי ב-5 מתוכם) ולאחר שיחות עם השירות שלהם אני יכול לסכם זאת כך:
1. שווה כל שקל, אין פה שאלה
2. זה הדוח הכי מקיף שיש, אני מבין בעולמות הרכב, זה לא רק דוח סליקה של הביטוח ומשכונים/שעבודים - זה כולל שכבות מידע שאין לאף אחד בישראל מתוקף שת"פ שלהם. ולראייה, הוצאתי דוח על רכב מסוים, וראיתי שהוחלף בו גיר, ושתי דלתות, בדוח סליקה לא היה רשום את ה מן הסתם.
3. הם יודעים מידע על רכבי ליסינג והשכרה - מה שבסליקה לא רואים (כי חברות ליסינג לא מבטחות רכבים - לידעתכם!!!)
4. יש את שכבת חוכמת ההמונים - זה עזר לי להיזהר ממוכר מסוים שהיה סוחר שלא הציג עצמו כסוחר ולא היה לו תו סחר (עבד על אח שלו או משהו כזה)
5. תקבלו החזר מלא לבדיקה ואחריות חצי שנה שאין בשום מקום.
6. יש מערכת AI שמסיקה המון דברים חשובים שלא הייתם יכולים לדעת גם בבדיקה פיזית (למשל, פעם אחת זה הציג לי רכב מ-0 ק"מ, הכל טוב ויפה רק שצריך להוריד 21% מהמחירון)
לסיכום:
אני מכיר עוד 2 אתרים שעושים את מה שציינו פה שזה סה"כ 2 שאילתות לסליקה ולמשכונות, (טאבו ישיר וקרסטופ) ולוקחים על זה 100 ש"ח - אבל אין מה להשוות, לדוח בלק"ר יש מקורות פרטיים שאין כנראה לאף אחד, לא יודע מאיפה ואיך, אבל זו עובדה - גם בדוח לדוגמה שלהם אפשר לראות את שכבות המידע.
ונרשמת במיוחד לג'יפולוג כדי לחלוק איתנו את ההתרשמות האובייקטיבית שלך ! תודה!
אסף.
ונרשמת במיוחד לג'יפולוג כדי לחלוק איתנו את ההתרשמות האובייקטיבית שלך ! תודה!
אסף.+1
מת לשמוע עוד על המערכת AI שלהם
אולי ל ChatGPT יש מה ללמוד כאן
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
Yaron.nahum
30-05-23, 14:26
+1
מת לשמוע עוד על המערכת AI שלהם
אולי ל ChatGPT יש מה ללמוד כאן
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
אתה לא מבין , זאת מערכת ה AI שלהם שנרשמה לאתר , ראתה שרשור בנושא בלקר ובאה לחוות את דעתה. :cool:
:rolleyes::rolleyes:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.