PDA

צפייה בגרסה מלאה : עלויות אחזקה אמתיות של רכבי "יוקרה" קטנים - התלבטות



dorbh
01-08-22, 10:49
היי לכולם,
(הפוסט הקודם בג'יבריש אשמח לסיוע במחיקתו)


לצערי, עולות המחשבות להפרד בצער מהפאג'רו.
סוג הטיולים השתנה - חברים רבים נטשו את רכבי השטח שלהם ולכן אני מוצא את עצמי מטייל בעיקר כזוג ברכב בודד כשהמטרה העיקרית היא להגיע לקמפינג בחניון לילה מבודד יחסית. מכיוון שאני בכל מקרה נוסע כרכב בודד, אני לא נוסע בדרכים מאתגרות בדרך לחניון הלילה.

בנוסף הפאג'רו צמא ולכן גם נסיעה לחניון בלב המכתש וחזרה הביתה יכולה להגיע ל600 ש"ח רק על סולר. האמת היא שגם בנסיעה יומיומית ללא טיולים אני מוצא את עצמי מתדלק במעל 500 שקל בשבוע.

במשפחה יש פורסטר 2021 שכמעט לא מטייל, אוכל לשאול אותו מדי פעם לטיול סופ"ש וקמפינג, אני מניח שלרוב החניונים הרלוונטים (כאמור כרכב בודד) גם הפורסטר יגיע.

עכשיו התחלתי להסתכל על פריווטים "מעניינים" או "יוקרתיים" בני שנתיים שלוש, סביב המחיר של 170 אלף ש"ח.
למישהו יש ניסיון עם רכבי היוקרה הקטנים (כמו מרצדס A קלאס, ב.מ.וו סדרה 2 הנעה אחורית, אאודי A3 וכו') בכל הנוגע לעלויות אחזקה? עד כמה הם יהיו שונים מעלויות האחזקה הלא נמוכות של הפאג'רו? (שמלבד חלקים יקרים גם דורש 2 טיפולים בשנה = 2400 שקל).

אני נוסע כל יום למשרד בת"א, הלוך ושוב כ-60 קילומטר ביום.

החלופה שחשבתי עליה היא הגולף החדשה, נראת מצויין, מאוד מאובזרת וחסכונית יחסית (עם הסוללה ההיברידית המתונה וכו') באותו מחיר.
כך לפחות יהיו לי 3 שנות אחריות יצרן לתקלות, אך אספוג ירידת ערך חזקה מאשר ברכב בן 3. לפי חישוב זהיר, אחסוך קצת מעל 1000 שקל בחודש בתדלוקים.

אשמח לתובנות בנושא,

תודה רבה:)

ש01
01-08-22, 11:23
לרוב, רכב הממותג כרכב יוקרה או שהיבואן רוצה למתגו ככזה - גם עלות החלפים יהיו בהתאם.

אצלי בבית הכוון הוא פחות גרמני ויותר איטלקי. כבר 8 שנים ו-4 אלפות, כרגע ג'וליה.
טיפול כל 15000 ק"מ, עלות טיפול לפני חלקים שבד"כ לא מחליפים נעה סביב 1000 ש"ח (שמנים, פילטרים, פלאש מנוע).
טיפול אחרון, 105000 ק"מ עלה כ4000 אבל כלל גם החלפת רפידות וצלחות בלם לכל 4 הגלגלים.

אין ספק שההנאה מרכבים אלו ובשילוב הפינוק והנוחות - לא דומה לאף רכב אחר.

אבל,
לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.

דרור ברלי
01-08-22, 12:37
לרוב, רכב הממותג כרכב יוקרה או שהיבואן רוצה למתגו ככזה - גם עלות החלפים יהיו בהתאם.

+1
שום דבר מכני ברכב כזה לא שונה מהותית מרכב של מותג "עממי" שמשתמש במכלולים דומים או זהים.
לדוגמה, המרצדס A קלאס 180d ששכרנו באיטליה. המנוע הוא הדיזל 1.5dCi המוכר של רנו/ניסאן/דאצ'יה.... אבל במרצדס הוא מרגיש אחרת לחלוטין וכל האוטו מרגיש ונוסע ומתנהג הרבה יותר טוב. מרצדס, נו.

ברור שכאן נכנסים עוד דברים - גיר, שלדה, מתלים, איכות הרכבה וגימור. גם בדגם הכי פשוט ו"זול" של יצרן פרימיום, אתה מקבל את התחושה הטובה. תקרא לזה "יוקרה"/"פאר"/"פינוק" או איך שתרצה. אבל הכל יפה, מדויק, חד, מוקפד. יש חווית נהיגה/שימוש מאוד מובהקת. לך אני לא צריך להסביר את זה....
משלמים על זה הרבה. המון. ברכישה וגם באחזקה ובטיפולים. אבל זה באמת כיף. האם שווה? לא יודע. חמישה ימים במרצדס הקטנה היו מאוד כיפיים בהשוואה לפוקוס 2010 שלי, רכב נהדר לכשעצמו, מקביל בגודל, אבל פשוט וזול ובאמת שאין היה מה להשוות גם כשהוא היה חדש. איכות הנסיעה של מרצדס אחרת לחלוטין.

והנה, הרגע חזרתי מחנות החלפים עם שתי שקיות גדושות בחלקים לטיפול שיבוצע אחה"צ. כל המסננים, כולל למזגן + מיכל עיבוי חדש, הכל מקורי + שמן איכותי (קסטרול). הכל ביחד פחות מ-400 שקלים. אני מנחש שאותה רשימה אבל למרצדס - היתה מין הסתם עולה הרבה יותר. גם כאן בעפולה.


לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.

והפעם +1000

....

dice2
01-08-22, 15:40
אבל,
לנסוע עם רכב לת"א?
אתה באמת רוצה להשכיב כל כך הרבה בשביל להנות מהפקקים?
לשם רק תחב"ץ, וגם רכבת לא אמינה עדיפה על הכבישים המסוייתים של הכרך המיותר הזה.

להיכנס ולצאת מת"א למי שבנוי ומסוגל אז רק דו"ג (אני על אפריקה טווין)
וויתרתי על רכב חברה ואני נכנס ויוצא מת"א 25 ק"מ לכיוון ב22-25 דק'

בועז

דרור ברלי
01-08-22, 15:49
אני ויתרתי על ת"א

Asaf-a
02-08-22, 12:28
לפותח השירשור, לתוואי שתיארת וליוםיום ובהנחה שאתה נותר ברכב ולא תחבצ/דו גלגלי אז התקציב מאפשר חשמלי בינוני סטייל ג׳ילי או MG.
אמנם ללא פסון וכיף היוקרה אבל הרבה יותר מתאים בהנחה שיש לך מקום לעמדת טעינה ביתית.


Asaf-a
אסף.א

ש01
02-08-22, 13:43
להיכנס ולצאת מת"א למי שבנוי ומסוגל אז רק דו"ג (אני על אפריקה טווין)
וויתרתי על רכב חברה ואני נכנס ויוצא מת"א 25 ק"מ לכיוון ב22-25 דק'

בועז

וואי כמה אני רוצה... (ולאור מחירי הדלק, עכשיו עוד יותר...)
(ואפילו שלא מגיע דרומית לקו רוחב נתניה כמעט אף פעם..)
אבל הבטחתי פעם לאשתי שבארץ אני עם שלילה עצמית
ועדין ממש אבל ממש כיף וטוב לי איתה ולכן נשאר עם ההבטחה...

אוטוטו הילד מקבל את הארונות ובתוכנית לרגל סיום הקורס - שבוע דו"ג בדרום גרמניה/צפון מערב אוסטריה

Crabbing
02-08-22, 17:53
אולי איוניק 5?


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
02-08-22, 18:46
חזרה לשאלה המקורית.
יש ויש.
רכב שבבסיס שלו הוא רכב 'רגיל' ועליו מולבש רכב פרימיום - אלפא הם דוגמה טובה - בד"כ בפרמיה של הפרימיום קיימת אך קטנה. מי שמטפל במוסך הנכון או בעצמו - לא ירגיש את זה יותר מדי.
לעומת זאת אם בחרת במרצדס או ב.מ.וו - זה יצרן פרימיום שלא יודע למכור חלקים בזול. אפשר לטפל לבד ולתקן מכלולים חולקים שבנוסף יודעים רק להחליף. זמן שווה כסף אז גם בחשבון הזה קשה לנצח.
ועדיין בהתנהלות נכונה זה ייצא לך פחות יקר מלהחזיק בהמת דיזל יפנית מתיישנת. והרבה יותר כיף. כמובן עד שהכביש נגמר...
ולא הכל עלויות. צריך להנות בחיים.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
03-08-22, 11:34
שלום

1. מהנסיון שלי, אחזקת רכב "יוקרה" לא דומה לאחזקת רכב שטח שמטייל, ומדובר בעלות הרבה יותר זולה. משמעותית. בסדרי גודל.

בד"כ מדובר במנוע בנזין פשוט וקטן יותר מהבהמות, שלא דורש שום טיפולים/הפתעות מיוחדות בעשור הראשון.

שאר המערכות בד"כ אמינות מאוד, הכל קטן ויעיל יותר. ולא עובר התעללות...

זה לא דומה בכלל לאחזקת רכב שטח.

ושלא יפחידו אותך יותר מידי עם עלויות אחזקת רכב "יוקרה", יש המון חוסר ידע/חוסר נסיון ודעות קדומות בתחום.

מי שמחזיק רכב שטח אמיתי (לא דאסטר כנראה) משלם הרבה יותר בסעיף האחזקה מרכב יוקרה, גם כשהרכב אמין יחסית.


2. לגבי האפשרויות, המצומצמות יש לומר בשנים האחרונות מאז עידן הקרוסאובר, זה תלוי מאוד במה אתה מחפש? מה מושך אותך?
התנהגות ? נוחות ? כח? תכתוב כמה מילים.

3. פעם גולף תמיד גולף.
לא "יוקרה" בהגדרה אבל בהחלט נותנת תחושה כזאת.
מי שהחזיק תקופה ולא נסיעה בודדת יודע על מה אני מדבר, משהו באיכות חומרים, בדיוק, בקומפקטיות, משהו בנוסחא הופך אותה למכונית מושלמת בקטגוריה של משפחתיות קומפקטיות, עם דלת 5 פונקציונאלית מאוד כשצריך, מנוע בועט (יחסית, בגלל הטורבו), והתנהגות למופת, הופך אותה למנצחת הקטגוריה כבר שנים ארוכות, ללא עוררין.
מנועים חדשנים וחסכונים מאוד, ניתוקי צילינדרים בשיוט וכו'.
אצלינו במשפחה המורחבת, ישנם כבר כמה גולפים, שהחליפו גולפים, ואנחנו מאוד מרוצים.
כל סיפורי הזוועות על האמינות כנראה פסחו עלינו. (-:

מצחיק, חלק מהרכבים, למשל שנת 2012 מחוץ למשפחה, נמכרו לחברים, ועדיין בלי בעיות מיוחדות....גם ב 150K ק"מ. שום גיר, שום מכאטרוניק או נעליים. טיפולים שוטפים ובלאי נורמלי לחלקים מסויימים. (אמאזון גרמניה עושים עבודה טובה)

4. לגבי רכבי "יוקרה"
למדתי שלרוב המותגים יש מוסכים מומלצים עתירי נסיון (לא מוסכי היבואן) שלעיתים מקצועיים יותר ממוסכי היבואן, וכמובן זולים יותר.
חלקם לא פוגעים באחריות.

פורד - מוסך תכלת בנס ציונה
קבוצת פולקסווגן - מוסך רון ת"א
BMW - נבעה ברחובות
עוד ועוד.

אל תחשוש יותר מידי, קח איזה ממתק. תהנה קצת.
צא מהאפור, תפסיק לראות חדשות
BE A MAN

ariel-ro
03-08-22, 11:58
המחירים של הטיפולים לרכבים פרטיים גבוהים מאוד בעיני, תוסיף לזה ביטוח מקיף, ויוצא שלהחזיק רכב שטח מיושן באחזקה עצמית נהיה עסק סביר לגמרי.

המוסכים גובים מחירים בידיוניים על מחירי החלפים - מהניסיון שלי, פי 2 ממחירי החלפים בחנויות החלפים בארץ.

כמה דוגמאות:

אלפא רומיאו ג'ולייטה 2018, עלות הטיפול האחרון, במוסך מתמחה אך לא מורשה יבואן (מורשה יבואן תוסיף 20 אחוז)
הוחלף:
שמן מנוע
פילטר שמן
פילטר אוויר
פילטר מזגן
טיימינג
מצתים

מחיר: 3000ש"ח

טיפול 35,000 שכלל:
שמן מנוע
פליטר שמן
צלחות+רפידות מקדימה
1700ש"ח

לפיג'ו 508 שנת 2020 קיבלתי אתמול הצעת מחיר של 1700ש"ח ממוסך מורשה יבואן עבור:
שמן מנוע
פילטר אוויר
פילטר שמן
פילטר מזגן
פלאגים

לסקודה סופרב שהפיג'ו החליפה עלויות הטיפולים היו דומות לפיג'ו.
טיפול בדומה לפיג'ו עלה 1500ש"ח במוסך מאוד מומלץ של קונצרן VAG, אך לא מורשה יבואן. ביבואן היה עולה 1700ש"ח

אבי ביטר
03-08-22, 12:11
שים לב שבכל הדוגמאות שהבאת מסתתר משהו נוסף לטיפול הרגיל- טיימינג, צלחות בילום, מצתים.

א. המשהו נוסף הזה נדרש בד"כ להחלפה כל כמה שנים טובות ועשרות אלפי ק"מ, ולא משהו שוטף בכלל.

לצורך העניין, יש לי גולף עם 50K ק"מ, שלא הוחלפו עדיין צלחות ולא בוצע עדיין טיימינג....

ב. אותם חלפים ועבודה, לבצע בג'יפ שלך במוסך אתה לא מכניס להשוואה ? כי אתה מטפל לבד ? אז ההשוואה לא נכונה.


האחזקה לדעתי לא מתקרבת לחצי העלות של בהמה 4X4, ואני כותב את זה מנסיון שלי לאורך יותר מעשור בערך.

שחר גרינברג
03-08-22, 12:20
שים לב שבכל הדוגמאות שהבאת מסתתר משהו נוסף לטיפול הרגיל- טיימינג, צלחות בילום, מצתים.

א. המשהו נוסף הזה נדרש בד"כ להחלפה כל כמה שנים טובות ועשרות אלפי ק"מ, ולא משהו שוטף בכלל.

לצורך העניין, יש לי גולף עם 50K ק"מ, שלא הוחלפו עדיין צלחות ולא בוצע עדיין טיימינג....

ב. אותם חלפים ועבודה, לבצע בג'יפ שלך במוסך אתה לא מכניס להשוואה ? כי אתה מטפל לבד ? אז ההשוואה לא נכונה.


האחזקה לדעתי לא מתקרבת לחצי העלות של בהמה 4X4, ואני כותב את זה מנסיון שלי לאורך יותר מעשור בערך.

אם אתה משווה בנזין ובנזין אני חושב שתראה שהעליות בטיפולים מתקרבות מאוד
הבלאי המוגבר ברכבי הגומי והמתלה ברכבי שטח הוא שובר השיוויון לפי דעתי

גיא
03-08-22, 12:36
שלום
צא מהאפור, תפסיק לראות חדשות
BE A MAN

העיצה הכי טובה לחיים ..

אני עשיתי את המהלך הזה באופן אישי לפני עשור פלוס .. מאז החיים השתפרו פלאים

אבי ביטר
03-08-22, 13:49
אם אתה משווה בנזין ובנזין אני חושב שתראה שהעליות בטיפולים מתקרבות מאוד
הבלאי המוגבר ברכבי הגומי והמתלה ברכבי שטח הוא שובר השיוויון לפי דעתי

גם בנזין לבנזין

צריך הרבה יותר נוזלים, הכל גדול יותר
צמיגים
מצבר
שמנים
נוזלים
מכלולים שלא קיימים ברכב פרטי כמו תיבת העברה וכו'
בג'יפ חלק מהתחביב הוא האחזקה המונעת (לפחות לחלק מהאנשים) וזה עולה לא מעט -

גומיות
צינורות
חיישנים
רדיאטור - מי מחליף בכלל רדיאטור ברכב מודרני...עוד ועוד

זה ממש סיפור אחר לגמרי.

גם אין את מחלת השדרגת. אין יותר מידי מה להוסיף, אלא אם כן אתה חולה נפש בסגנון של גרסאות תוכנה וקיטים להגדלת כ"ס ועוד כל מיני משמעויות.
בד"כ אתה עם הג'אנטים המקוריים של היצרן, לא מתעסק בשיכוך ו/או הגבהה....אין את הדברים האלה.

בואו נהיה כנים - להחזיק ג'יפ ולטייל היום זה תחביב יקר, מאוד.

ועוד לא נכנסתי לעניין הגניבות, וההפסד הפונטציאלי מול הביטוח.

שחר גרינברג
03-08-22, 14:11
למה טיימינג אתה מכניס למשהו שעושים כול כמה שנים ולא מחשיב אותו בחישוב השוטף אבל צמיגים/מצבר אתה כן מכניס לחישוב השוטף?
גם אותם מחליפים פעם בכמה שנים

אני לגמרי מסכים איתך שהעליות של רכבי השטח יותר גבוהות
אבל לא בצורה קיצונית…(ברכבי בנזין)

שחר גרינברג
03-08-22, 14:14
כל השיפורים מסביב זה בחירות שאנשים עושים
מכיר אנשים שמוצאים סכומים לא סבירים על רכבי כביש
(אפילו סכומים יותר גבוהים ממה שאני משקיע בטרופר שלי)

שורה תחתונה
מסכים איתך שרכבי שטח זה לא האופציה הזולה להתנייד ממקום למקום
אבל בסוף זה תחביב
וכמו בכל
תחביב אפשר לקחת אותו כמה רחוק שתבחר..

אבי ביטר
03-08-22, 14:45
אז אנחנו די קרובים.

עכשיו בוא נדבר על הדלק....:eek::D

הסעיף הכי יקר באחזקה השוטפת.

הבנזין הזה שאתה מתאר פה (בהמה בוגרת/זקנה) לוגם 1 ל 6,7 ובשטח גם פחות.

התניידות יומיומית איתו (לא לכולם הפריוולגיה לרכב טיולים בלבד) גם אם קצרה ביותר, בנוסף לטיולים (דרום/צפון/פיקניק/ג'סטה גרירת עגלה לחבר) גוררת עלות גבוהה מאוד של תשלום דלק חודשי.

ברכבים הפרטיים המודרניים, אתה מקצץ את העלות הזאת בחצי, לפחות.

והנה, שים הכל באקסל (אם אתה טיפוס של אקסלים, אני לא) ותקבל חצי מהעלות.



חברים

אם אתם בעלי רנגלר 3.6 שמור, מקורי יחסית, בצבע הנכון (לבן או שחור), ויוקר המחייה מתחיל להלחיץ

הריבית של המשכנתא עולה, הסעיף של הסופרמרקט, חשמל, דלק, עוד ועוד.

תתבגרו כבר, תחליפו תחביב, ותמכרו כבר את הרנגלר שותה הכסף הזה!!!

כמה שטח אפשר לטחון, כמה אבק כבר אכלתם, צאו להפסקה.

BE A MAN

שחר גרינברג
03-08-22, 15:14
אני לא מכניס את עליות הדלק לאחזקה שוטפת
כמו שאני לא מכניס את זה ששטיפת רכב שטח במכון שטיפה יותר יקר מרכב פרטי..
אבל יכול להיות שזה רק אני




ובקשר לחלק השני
זה הכיף שלי זה התחביב שלי
יש אנשים שמוציאים אלפי שקלים על אופניים/רכבי ספורט/גלשנים וכו וכו

אני שורף את הכסף הזה על צמיגי שטח ובנזין

אני נהנה מלרדת מהכביש באמצע היום ולעשות סיבוב בשדות
אני מת על זה שאני יכול להגיע לנק מעניינות ולהיות שם לבד כי הם רחוקים מידיי להליכה ביום אחד!!

אבי ביטר
03-08-22, 16:10
ובקשר לחלק השני "
זה הכיף שלי זה התחביב שלי
יש אנשים שמוציאים אלפי שקלים על אופניים/רכבי ספורט/גלשנים וכו וכו

אני שורף את הכסף הזה על צמיגי שטח ובנזין"


(-: כולכך מכיר את זה
זה התירוצים שכולנו מספרים לעצמינו - שאחרים מוציאים אלפי ש"ח על אופניים וגשלנים (ממש לא נכון, לא אותם סדרי גודל), שיש כאלה שמכורים להימורים, לליידי בויס בתאילנד או לא יודע מה...
כולכך מכיר את זה.

תהנה. זה מה שחשוב.

ariel-ro
03-08-22, 16:16
אבי,
כמעט כל טיפול יש דברים גדולים שכאלה.
העפתי מבט על היסטוריית הטיפול של הסקודה (180אק"מ, מדובר על 12 טיפולים)
בממוצע גס, עלות של 1500-2000ש"ח לטיפול.
תמיד יש משהו. בלמים, משאבת מים, מדחס מזגן, בלמים מאחורה וכו' וכו'

אם אתה רוצה לדבר קונקרטית: (משווה את הסקודה/אלפא לדיסקו 300TDI ולצ'ירוקי XJ)
שמנים:
שמן מנוע לאלפא, בתקן הסופר ייחודי שהיצרן מגדיר עולה 300ש"ח לטיפול - גם בדיסקו שנכנס בו 7 ליטרים של שמן, לא מגיעים למחיר כזה
מצברים:
מצברי AGM שכל רכב חדש צריך עולים המון כסף. מהזיכרון - 850-900ש"ח למצבר AGM של ורטה/בוש - זה בודאות יקר יותר ממה ששילמתי על מצברים ברכבי השטח שהיו לי.
צמיגים:
צמיגים לאלפא (ולכל רכב פרטי עם מידות ג'אנטים הזויות) צמיגי מישלין PS4 עולים 650 ש"ח ליחידה. הטויו שטח מלא עלו 760ש"ח ליחידה - לא הבדל משמעותי.
מכלולים שלא קיימים:
דפיקת חנייה הכי פשוטה שאפילו לא השאירה סימן והחיישן של המערכות האקטיביות ייצא מאיפוס, החברה תדרוש ממך איזה 2000ש"ח כדי לכייל אותו
תדפוק מראת צד עם תאורה, חיישני שטח מת וכו' ותגלה שהכיסוי הביטוחי של 4000ש"ח לא מספיק בשביל מראה חדשה (וגם פנסי לד מגיעים למחירים הזויים)
תחליף בולמים אקטיביים שקיימים בהמון רכבים חדשים ותגלה סכומים בידיוניים
קלאצ'ים בDSG, מכנטרוניקס בDSG עולים ביחד סכום של 5 ספרות.

אחזקה מונעת:
בסקודה, החליפו משאבת מים באחריות וגבו רק תשלום סמלי של 500ש"ח על חלקים. בדיסקו, משאבת מים של דנסו בארץ עולה 200ש"ח, ועם מזמינים מחו"ל ב350ש"ח מקבלים משאבת מים, אטמים, צנרת וכו'.
בסקודה, החליפו מדחס מזגן שהתפגר, חליפי סיני עלה 1000ש"ח. בצ'ירוקי מדחס מזגן סיני עלה 300ש"ח, בארץ זה היה באיזור ה500ש"ח.
מיכלי אוריאה שמתפגרים בקונצרן PSA עולים פעם האחרונה שבדקתי כמעט 5 ספרות

ירידת ערך:
את הצ'ירוקי מכרתי אחרי 5 שנים ב25% מעל מה שקניתי אותו
את הסקודה מכרתי אחרי 5 שנים ב40% מהמחיר שקניתי אותה

ביטוח:
ברכבי השטח חובה וצד ג' עולים 3000ש"ח
ברכבים החדשים על פני כל התקופה ביטוח עולה בממוצע פי 2 יותר (הוא יורד ככל שהשנים מתקדמות)

ועדיין, כנראה שרכב שטח יקר יותר, אבל זה לא הבדל כזה גדול שמכניסים פנימה עלויות הזויות של חלפים, מחירי ביטוח וירידת ערך

אבי ביטר
03-08-22, 16:18
"הג'יפ זה במקום פסיכולוג, יועץ זוגיות, גירושים, ותחביבים יקרים אחרים בהרבה"

הפתעה - אתה הולך לייעוץ זוגי, זה לא עוזר, מתגרש, מקבל כאפה לפנים והולך לפסיכולוג וגם צריך לשנות תזונה כי התחביב שלך (בירות, בשר, וישיבה שעות מאחורי ההגה) נתן סימנים במקום אלו עם האופניים שנראים טוב ונשארו נשואים.

תכניס גם את זה להשוואת העלויות.

ותמכור.

חלאס.

אבי ביטר
03-08-22, 16:25
אבי,
כמעט כל טיפול יש דברים גדולים שכאלה.
העפתי מבט על היסטוריית הטיפול של הסקודה (180אק"מ, מדובר על 12 טיפולים)
בממוצע גס, עלות של 1500-2000ש"ח לטיפול.
תמיד יש משהו. בלמים, משאבת מים, מדחס מזגן, בלמים מאחורה וכו' וכו'

אם אתה רוצה לדבר קונקרטית: (משווה את הסקודה/אלפא לדיסקו 300TDI ולצ'ירוקי XJ)
שמנים:
שמן מנוע לאלפא, בתקן הסופר ייחודי שהיצרן מגדיר עולה 300ש"ח לטיפול - גם בדיסקו שנכנס בו 7 ליטרים של שמן, לא מגיעים למחיר כזה
מצברים:
מצברי AGM שכל רכב חדש צריך עולים המון כסף. מהזיכרון - 850-900ש"ח למצבר AGM של ורטה/בוש - זה בודאות יקר יותר ממה ששילמתי על מצברים ברכבי השטח שהיו לי.
צמיגים:
צמיגים לאלפא (ולכל רכב פרטי עם מידות ג'אנטים הזויות) צמיגי מישלין PS4 עולים 650 ש"ח ליחידה. הטויו שטח מלא עלו 760ש"ח ליחידה - לא הבדל משמעותי.
מכלולים שלא קיימים:
דפיקת חנייה הכי פשוטה שאפילו לא השאירה סימן והחיישן של המערכות האקטיביות ייצא מאיפוס, החברה תדרוש ממך איזה 2000ש"ח כדי לכייל אותו
תדפוק מראת צד עם תאורה, חיישני שטח מת וכו' ותגלה שהכיסוי הביטוחי של 4000ש"ח לא מספיק בשביל מראה חדשה (וגם פנסי לד מגיעים למחירים הזויים)
תחליף בולמים אקטיביים שקיימים בהמון רכבים חדשים ותגלה סכומים בידיוניים
קלאצ'ים בDSG, מכנטרוניקס בDSG עולים ביחד סכום של 5 ספרות.

אחזקה מונעת:
בסקודה, החליפו משאבת מים באחריות וגבו רק תשלום סמלי של 500ש"ח על חלקים. בדיסקו, משאבת מים של דנסו בארץ עולה 200ש"ח, ועם מזמינים מחו"ל ב350ש"ח מקבלים משאבת מים, אטמים, צנרת וכו'.
בסקודה, החליפו מדחס מזגן שהתפגר, חליפי סיני עלה 1000ש"ח. בצ'ירוקי מדחס מזגן סיני עלה 300ש"ח, בארץ זה היה באיזור ה500ש"ח.
מיכלי אוריאה שמתפגרים בקונצרן PSA עולים פעם האחרונה שבדקתי כמעט 5 ספרות

ירידת ערך:
את הצ'ירוקי מכרתי אחרי 5 שנים ב25% מעל מה שקניתי אותו
את הסקודה מכרתי אחרי 5 שנים ב40% מהמחיר שקניתי אותה

ביטוח:
ברכבי השטח חובה וצד ג' עולים 3000ש"ח
ברכבים החדשים על פני כל התקופה ביטוח עולה בממוצע פי 2 יותר (הוא יורד ככל שהשנים מתקדמות)

ועדיין, כנראה שרכב שטח יקר יותר, אבל זה לא הבדל כזה גדול שמכניסים פנימה עלויות הזויות של חלפים, מחירי ביטוח וירידת ערך


1500-2000 ש"ח בממוצע לטיפול?

כלקוח וותיק של צ'מפיון, בנוסף למוסך רון (לא נוח לכולם אצלינו ליסוע לתל אביב) - טיפול פשוט עולה 800-900, לא יודע מאיפה הסכומים האלה. מישהו כנראה מזמבר אותך.

כל השאר, אני פשוט לא מכיר, לא נתקלתי כמעט בשום דבר ממה שרשמת חוץ ממראות שהחלפתי בתחליפיות במקום ייעודי (300 ש"ח למראה) ודאגתי להכניס לפוליסת ביטוח הבאה.
אנחנו מחזיקים גולף במחזורים של 6 שנים.
לא מכיר שום דבר ממה שרשמת.

- - - Updated - - -


אההה כן, באמת מצברי "עצור וסע" עולים יותר, קניתי ב 700 ש"ח של בוש לפני חודש.
שוב, לא הסכומים שציינת.

ariel-ro
03-08-22, 16:41
רק כדי לסגור את העניין מבחינת המידע שאני יכול לספק:
הסקודה טופלה במוסכים של צ'מפיון בתקופת האחריות ובמוסך רון לאחר מכן - נקנתה ב2017 ונמכרה ב2022.
האלפא טופלה באחריות במוסך המרכזי של סמל"ת וכיום מטופלת אצל אבי במוסך תלתן. הראשונה נקנתה ב2015 ונמכרה ב2018, השנייה נקנתה ב2018 ועדיין אצלנו.

וכמובן שטיפול פשוט עולה 800-900ש"ח (שזה המון בשביל שמן ופילטר שמן ואולי גם פילטר מזגן, בפעם היחידה שהחלפתי שמן ופילטר שמן במוסך לצ'ירוקי, זה עלה 400ש"ח כולל השמן והפילטר), רק שזה אף פעם לא מסתכם בזה.

אפרופו מוסך רון:
הוא העלה לפייסבוק שלו בשבוע שעבר על שכן שלו שנשבר לו הפנס בג'ילי החשמלית... מחיר הפנס אצל החברה (ואין להשיג לא בחברה):
10,000ש"ח

- - - Updated - - -

לא יכול לערוך את ההודעה
*נושק ל10,000ש"ח מלמטה

אבי ביטר
03-08-22, 16:45
נהיה קצת ערבובייה…

אבל הכל טוב.

ראיתי את הפוסט על הפנס, בקרוב נשמע על כל מיני סיפורים מעניינים ברכבים החשמליים, בעיקר מתוצרת יצרנים סיניים פחות מוכרים שפרצו לשוק בסערה, והביקוש עולה על ההיצע.
פתאום השוק הזה שהיה שמרני במשך שנים, השתנה מאוד, והרבה אנשים לוקחים ריזיקות מעניינות בסכומים לא מבוטלים.

נחמד.
היסטוריה.

דרור ברלי
04-08-22, 01:23
אם האוטו חי רק בבינעירוני ורק משייט כל היום בהילוך הגבוה, אולי באמת לא יהיו לכם תקלות בגירים המתוחכמים.
אבל ברכב שחי כל הזמן בפקקים ולכן מעיף קלאצ'ים ומכטרוניקים ללא הכרה, תגלו שרכב מודרני כזה הוא מפלצת מוצצת. אולי אין בלאי כמו ברכבי שטח, צריכת הדלק הממוצעת היא בוודאות כמעט מחצית משל רכב שטח ממוצע, אבל זה לא אומר שהאחזקה תהיה זולה.

כל מי שעוקב אחרי הפוסטים המושקעים של מוסך רון רואה ומבין מה הולך שם.
הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ. גירים DSG - כושלים ללא הפסקה (רק לפני שבוע, הוא העלה בהתלהבות תמונה של איזה ג'טה יד-ראשונה "שייכת למהנדס מכונות" שהגיר שלה הגיע ל-250,000 ק"מ (קלאצ'ים הוחלפו רק פעם אחת בתקופת האחריות בגלל תקלה). וואו! והוא מתאר את זה כמשהו חריג "בזכות בעל האוטו שהוא מהנדס מכונות ולכן מבין את המכניקה של הרכב". מה יש להוסיף? ממש מגיעה לבעל הרכב, למוסך ול-VW מדליה על ההישג.... אולי צריך לעשות להם גם טקס ומסיבה?.... כי ברוב הרכבים האלה שחיים במתאר של פקקים ומזנקים-עוצרים 5,000 פעם בכל נסיעה לעבודה, הגירים המזויינים האלה לא מגיעים גם לחצי מזה. (ושלא יהיו טעויות - מבלי להמעיט בערכם של מוסכים אחרים, מוסך רון הוא חד משמעית המוסך הכי מקצועי והכי אמין למכוניות VAG בישראל - עם תמחור נמוך יותר, לעתים משמעותית, בהשוואה למוסכי היבואן).

עכשיו תעטפו את כל זה במרכב עם לוגו של יצרן פרימיום ותכפילו עלות של כל דבר ב-2 לפחות.


על זה תוסיפו הפתעות שלא קשורות לאמינות, אבל עדיין גדולות ויקרות - צמיגי חתך היפר-נמוך על ג'נטים עצומים - סידור שרגיש מאוד לעליה לא זהירה על מדרכות, לאיכות סלילה, לכניסה אלימה לבורות, לבאמפרים - ועולה הון. בלמים אקזוטיים, מפתנים ופגושים קדמיים נמוכים שנדפקים, פנסי קסנון שכל סבתא בפיקנטו שדופקת עליכם רוורס לא זהיר בחנייה ושוברת אותם, מכניסה אתכם להוצאה של 5 ספרות שמצריכה הפעלת ביטוח, כל מיני מראות מתוחכמות ששליחים ממהרים שוברים עם הארגז של הטוסטוס שלהם, דברים כאלה. פנס קדמי, פנס אחורי, מראה, אלה חלקים שבמכוניות "רגילות" עולים לכל היותר כמה מאות שקלים בכל חנות חלפים. מישהו שבר לי פנס אחורי בפוקוס - חדש קומפלט עלה 120 שקל. פנס קדמי חדש קומפלט עולה 450-500. מראה - 450-500. בדגמים חדישים של מותגי הפרימיום שהכל בהם מוכרח להיות מקורי, מקודד, אלה אלפים רבים עד עשרות אלפים. ברכב פרימיום אתם גם לא מתעלמים משריטות-חנייה למיניהן. מה שממש לא מעניין אותי בפרייבט הפשוט שלי שבן 12 ושווה סכום של ארבע ספרות, מאוד אכפת ומפריע למי שנוסע בב.מ.וו בת 4-5 ורוצה שתישאר יפה ומטופחת.

ואלה בפירוש לא מכוניות שמתחזקים לבד.
נדרשים כלים ספציפיים והרבה ידע מקצועי. טיפול תקופתי אמיתי ברכב כזה לא מסתכם בהחלפת שמנים ומסננים ולא מבצעים אותו על המדרכה. מסתבר שגם לא כל מוסך כללי יודע להתעסק במכוניות כאלה. כבר ראיתי את אחד ממכונאי הג'יפים הידועים, אחד שבאים אליו מכל הארץ, מסתבך, שובר את הראש ומקלל על איזה גרמניה יקרה שתפסה לו את הליפט לכמה ימים.

רכב פרימיום נשאר פרימיום בעלויות התחזוקה שלו גם אחרי כמה שנים טובות, אחרי שערכו ירד מאוד והפך להיות נגיש ובהישג יד. מי שמוכן לזה פיננסית ונפשית, ייהנה מרכב כזה מאוד. כי איכות הנסיעה והביצועים הן ברמה אחרת לגמרי.
אבל אם מחפשים לחסוך בהוצאות, זה ממש לא הכיוון הנכון.

asafk
04-08-22, 07:19
בשביל כאלו עלויות לא צריך רכב פרימיום.
'סתם' מכונית שנשבר לה פנס וצריך להחליף אותו... ואת המחשב שלו.... ולכייל את המחשב.... אז האוטו זבל דפק לך את הפנס בחניה והביטוח שלך ישלם 40000 שח.
לא רכב יוקרה.
אז לפחות להנות....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

אבי ביטר
04-08-22, 12:10
דרור

איך אתה אוהב את הסיפורים האלה על הגירים הרובוטיים ומנועי הטורבו.
זה כזה ישן ולא רלוונטי.

"הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ "

אני לא מתקרב לרמות הק"מ הזה עם רכבים פרטיים, אפילו לא חצי מזה.
וכך גם כל מי שאני מכיר סביבי (עם הרכבים האלה)
זה לא ג'יפ.

אני מדבר על אחזקת רכב חדש, או בן 3 נניח, עד 6, ולא יותר מ 100K ק"מ.

אצלי מעולם לא התפגר שום מנוע, ושום סיפורים אחרים. הרכבים האלה עובדים אצלינו יומיום ובסה"כ מאוד אמינים וזולים לאחזקה.

אני יכול לבדוק היסטוריית קבלות (מוסך מורשה באשדוד ורון בת"א) של גולף בת 8 של אישתי (מודל 2015 עם 75 ק"מ, הפעם משכנו קצת בגלל חוסר מלאים אצל היבואנים) ולהעלות לפה. אין שם כלום, טיפול קטן, טיפול "גדול". מצברים, רפידות, סט צמיגים (פעם אחת), ועדיין לא עשיתי טיימינג (הזנחתי הפעם האמת, זה כבר חורג מהוראות היצרן)

וכמובן הדלק, החסכון בדלק (מנוע 1.4 עם גיר רובוטי (ידני)).

לא פרימיום, רק התייחסתי לסטיגמה הזאת עם VAG.

דרור ברלי
04-08-22, 12:35
דרור

איך אתה אוהב את הסיפורים האלה על הגירים הרובוטיים ומנועי הטורבו.
זה כזה ישן ולא רלוונטי.

"הבחור שמשפץ מנועים אצלו, תמיד עסוק - כי מנועי ה-TSI האלה מתפגרים סביב 220-280K ק"מ "

אני לא מתקרב לרמות הק"מ הזה עם רכבים פרטיים, אפילו לא חצי מזה.
וכך גם כל מי שאני מכיר סביבי (עם הרכבים האלה)
זה לא ג'יפ.

אני מדבר על אחזקת רכב חדש, או בן 3 נניח, עד 6, ולא יותר מ 100K ק"מ.

אצלי מעולם לא התפגר שום מנוע, ושום סיפורים אחרים. הרכבים האלה עובדים אצלינו יומיום ובסה"כ מאוד אמינים וזולים לאחזקה.

אני יכול לבדוק היסטוריית קבלות (מוסך מורשה באשדוד ורון בת"א) של גולף בת 8 של אישתי (מודל 2015 עם 75 ק"מ, הפעם משכנו קצת בגלל חוסר מלאים אצל היבואנים) ולהעלות לפה. אין שם כלום, טיפול קטן, טיפול "גדול". מצברים, רפידות, סט צמיגים (פעם אחת), ועדיין לא עשיתי טיימינג (הזנחתי הפעם האמת, זה כבר חורג מהוראות היצרן)

וכמובן הדלק, החסכון בדלק (מנוע 1.4 עם גיר רובוטי (ידני)).

לא פרימיום, רק התייחסתי לסטיגמה הזאת עם VAG.


שום סטיגמה.
סטיגמות לא נולדות סתם ככה.

אבל אין צורך שתבדוק. אני מאמין לך.

אתה לא מתקרב לרמות ק"מ כאלה.... יופי. אז על סמך מה אתה מבסס את ההכרזה שהן אמינות?
מזכיר לי מישהו מכאן שבמשך שנים טען שה-CJ שלו מאוד אמין. החזיק אותו יותר מ-10 שנים במהלכן הג'יפ נסע בטוטאל אולי כ-5,000 ק"מ.... העביר את רוב ימיו מתחת לסככה בלי לנסוע בכלל, אבל היה "אמין". גם ה-CJ הנוכחי שלו אפילו עוד יותר אמין למרות שהוא עוד יותר ישן. כבר כמה שנים לא נסע אפילו מטר - אבל היי, לא מתקלקל. נו..... על אותו משקל, גם דגמי המכוניות בויטרינה אצלי מאוד אמינים.

אתה לא מתקרב לרמות ק"מ כאלה אבל זה שיקנה ממך את האוטו כבר כן יגיע לשם. ובגלל שאתה לא מטפל באוטו בזמן (אתה בעצמך הודית שעוד לא עשית טיימינג שאולי כבר הגיע הזמן לעשות. על איזה עוד טיפולים אתה מדלג?...) כנראה יכיר די מהר את דני, זה שמשפץ את המנועים אצל רון.
ואם ייסע הרבה בפקקים, יכיר ויקלל גם את ה-DSG. שם, כל מה שנחסך בדלק, צריך לשים בצד - לטובת תיקון עתידי שיגיע גם יגיע.

אני כן מגיע לרמות ק"מ שכאלה ואפילו ממש בקלות. הרוב אמנם במתאר בינעירוני, אבל פעם שבוע בפקקים של המרכז כשבחוץ 400 מעלות ו-850% לחות, זה מתאר נהיגה שרוצח מכוניות יותר מאשר מסלול מירוצים. זה למה אני פשוט לא מרשה לעצמי להתפתות לרכוש VAG משומשת ו/או שום אוטו אחר עם גיר רובוטי. כי זו מלכודת ידועה מראש.

ועכשיו בלי ציניות - אני מת על המכוניות של VAG. נוסעות אש ומרגישות על הכביש סוף הדרך, ומי יודע? מתי שהוא הילדים יגדלו וכבר לא אצטרך להגיע למרכז ולפקקים והק"מ השנתי שלי יירד דרסטית, ואז אולי תהיה לי כזו. חדשה. ברור שחדשה. רק חדשה.
כי ככה זה ב-VAG. קונים חדשה, נהנים ומוכרים קצת לפני שתיגמר האחריות ויעוף גיר או מנוע וקונים שוב חדשה. הכל צריך להיות מתוכנן - בגדול, תכנית האב של היצרן קובעת שזו צריכה להיות הבעיה של היד השניה ואילך.

מיכה100
04-08-22, 13:56
כי ברוב הרכבים האלה שחיים במתאר של פקקים ומזנקים-עוצרים 5,000 פעם בכל נסיעה לעבודה, הגירים המזויינים האלה לא מגיעים גם לחצי מזה.
רכב חשמלי אוכל את המתאר הזה בלי מלח, תוך חיסכון עצום באנרגיה ובלי להרעיל את השכנים לפקק.
דרור עדיין לא מאוחר לשנות את דעתך.

אבי ביטר
04-08-22, 15:52
בתמצות

בנסועה שלנו (אצלי ובמשפחה המורחבת משהו כמו עד 15K ק"מ בשנה), כל רכבי ה VAG מאפס עד 6 שנים בערך לא איכזבו במשך 3 החלפות.

הרכבים מהנים וחסכוניים מאוד. ולא היו לנו תקלות.

הייתה החלפה יזומה של קלאצי'ם בדורות הישנים יותר.

הגיעו צ'קים בדואר מתישהו על סך 1000 ומשהו ש"ח כפיצוי מהסכם פשרה כלשהו בעבר. (-:


בהרחבה

אמינות זה מושג חלקלק, מתעתע, וקשה למדידה אצלינו בארץ.

ויכחים בלי סוף.

מה שמצחיק הוא שזה כבר לא רלוונטי בכלל, מנועי טורבו וגיר רובוטי, כי תכף הכל מתחשמל. ואתה עוד משמיץ אותם....

צריך להשמיץ עכשיו את החשמליים. :D


לגבי "מי שיקנה ממני את האוטו", תתפלא זה בד"כ מהחוגים הקרובים, ולפעמים זה ידוע מראש. לא קיבלתי תלונות עד עכשיו. (לא שיש לי מחויבות כלשהי)

והערה כללית - אני משתדל להינות מהקריאה ומהכתיבה פה, לצחוק כמה שיותר (ולהצחיק אם אפשר, לא תמיד זה מתאפשר), נא לא לקחת אותי ברצינות בשום מקרה.

ובכלל, אל תיקחו גם את עצמכם יותר מידי ברצינות, ואל תתרגשו מכל פלוץ שאחר הפליץ.
כולנו פלצנים.

תהיו טובים.

אבי ביטר.

grand
04-08-22, 16:06
אבי לא סטיגמה ולא נעליים, אני נכוותי קשות מפולו בת 10, אותו מנוע אותו הגיר שבגולף, הגיעה ל 150k קמ, ואין חלק שלא התפגר או התפרק ברכב, החל מפעמיים מכהטרוניקס, כמה משאבות מים, מיכל עודפים שנוטה לפתח סדקים, רעשים בשסתומים, ריפוד גג שנושר על הראש, פלסטיקה שמתפרקת בדשבורד, פשוט רע, הם מייצרים רכבים שמתכלים לאחר 10 שנים,
הליסינג המשפחתית הוחלפה לאחרונה לקופרה פורמנטור, עוד וואגית, אין מה לומר, רכב חדש, מתנהג יפה, טיל בכביש, אבל מה..את כל הדרעק שנוטה להתקלקל ועולה הון הכניסו שם, מי צריך פנסים עם שני מנועים שמכוונים את עצמם אוטומטית או בולמים עם כיול אדפטיבי, ולא נגענו באותם מסכי מולטימדיה משוכללים שיתבשלו בחום הישראלי ודינם להתפגר ולהשבית את הרכב, כי כל התפעול שלו הוא דרך אותו מסך, מסכן הבעלים שירכוש בעוד כמה שנים את העלוקה הזו.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

אבי ביטר
04-08-22, 16:20
grand

פולו בת 10 עם 150 ק"מ ?

כנראה שהפרופורציות שלי מאוד שונות משלכם.

רכב פרטי כזה, סביר מאוד שסעיף האחזקה יתחיל לעלות ביוקר. וברור שכגודל השכלולים ופינוקים כך גם התקלות.

VAG תמיד היו חדשניים, זה נכון.

איך ה 300 כ"ס בקופרה ? כיף להתנהל ככה נכון ? למרות הפקקים וכו', מידי פעם מוצאים הזדמנות, וגם נסיעה מנהלתית הופכת לכיפית.


תהנה.


ברור שאם הייתי מחפש רכב בן 10-15 מאיזושהי סיבה, לא הייתי מכוון לשם, אבל זה לא מה שפותח השרשור מחפש.

אני עדיין טוען שלדרישות שלי ושל המון משפחות "סטנדרטיות", נו אתם יודעים, אלו שמחליפים רכב חדש כל 3-5, VAG זאת בחירה מעולה, כיפית, ו א מ י נ ה.

אבל זה כבר לא רלוונטי בכלל, אנחנו בעיצומה של מהפיכה בתחום.

asafk
04-08-22, 16:32
הדיון על רכב פרימיום בן 3-4 ב 170 אלף שח.
לא על נבלת גולף ב3-4 אלף עם 170 אלף קמ. זה דיון אחר.

ההיקש הלוגי בין רכב בן 3 לבין הקביעה שב220000 קמ ילך גיר - לא ברור לי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

ניר ל
04-08-22, 16:51
חבר לעבודה החליף לאחרונה אאודי A4 בת 4-5 עם כ- 130 אלף ק"מ באחת חדשה. זאת האודי העשירית שלו, בד"כ מחליף אותן כל שנתיים - עם זאת הוא השתהה יותר זמן ולפחות בשנה האחרונה אין חודש שהרכב הזה לא נגרר או צלע למוסך, לדבריו 130 אלף ק"מ זה יותר מדי לאודי.
לא יודע אם זה נקרא רכב יוקרה קטן או גדול, מרצדס A180 או פולו/גולף זה לא מכוניות יוקרה. הוא סיפר לי שבאחת מהקודמות רצו 40K רק כדי לאבחן תקלה שגרמה להדלקת נורת מנוע (זה דרש פירוק של כל רכבת הכוח כדי להגיע לאיזה חיישן).

דרור ברלי
04-08-22, 17:19
גם שעון רולקס מראה את אותה שעה כמו שעון קסיו.
אבל מה נחשב יותר?
כל נושא ה"יוקרה" דבילי קצת בעיני, אבל בעולם הרכב במיוחד, הוא שריר וקיים.
לרוב האנשים זה חשוב. כל תרבות הסגידה למותגים עם כל הפסיכולוגיה שמסביבה.

דרור ברלי
04-08-22, 17:26
ההיקש הלוגי בין רכב בן 3 לבין הקביעה שב220000 קמ ילך גיר - לא ברור לי.


Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


עד 220,000 גיר DSG או דומה יסבול מתקלה יקרה של קלאצ'ים/מזלגות/מכטרוניקים/מוח/השד יודע מה, לפחות פעם אחת. סביר להניח שפעמיים או יותר.
סביב 250,000, קצת פחות, קצת יותר, יש גם מצב לפתיחת המנוע.
אני מדבר רק על ק"מ, לא על גיל הרכב.

לעניין מנועים - כל ההספקים האלה מנפח קטן גדוש בהיסטריה, זה לא מתכון לאריכות ימים.
אני אולדסקול - מעדיף לקבל את ה-150 כ"ס בניחותא ובליניאריות ממנוע אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר בלי להוציא לו את הנשמה, מאשר לסחוט אותם בכוח ממנוע גדוש בנפח 1.0 ליטר שנולד רק כדי לרצות את הרגולטור.


ולי ברור שרכב כזה שחי רק בבינעירוני יחיה הרבה יותר קילומטרים ויסבול מהרבה פחות תקלות אם בכלל, לעומת רכב זהה שבילה את חייו רק בפקקים.

והעובדה שחשמליות "אוהבות/מתאימות לפקקים" לא משכנעת אותי באופן אישי. אני שיניתי מקום מגורים ואורח חיים וברחתי מהפקקים - במקום לנסות לחיות איתם באמצעות "נהיגה" במייבש כביסה. אם הבעיה היא פקקים, רכב חשמלי אינו הפתרון.

Yaron.nahum
05-08-22, 21:06
אבי,
כמעט כל טיפול יש דברים גדולים שכאלה.
העפתי מבט על היסטוריית הטיפול של הסקודה (180אק"מ, מדובר על 12 טיפולים)
בממוצע גס, עלות של 1500-2000ש"ח לטיפול.
תמיד יש משהו. בלמים, משאבת מים, מדחס מזגן, בלמים מאחורה וכו' וכו'

...
אחזקה מונעת:
בסקודה, החליפו משאבת מים באחריות וגבו רק תשלום סמלי של 500ש"ח על חלקים. בדיסקו, משאבת מים של דנסו בארץ עולה 200ש"ח, ועם מזמינים מחו"ל ב350ש"ח מקבלים משאבת מים, אטמים, צנרת וכו'.
בסקודה, החליפו מדחס מזגן שהתפגר, חליפי סיני עלה 1000ש"ח. בצ'ירוקי מדחס מזגן סיני עלה 300ש"ח, בארץ זה היה באיזור ה500ש"ח.
מיכלי אוריאה שמתפגרים בקונצרן PSA עולים פעם האחרונה שבדקתי כמעט 5 ספרות



אני רק שאלה ,
אם החליפו באחריות , אז למה 500 ש"ח.

ariel-ro
06-08-22, 20:28
הרכב נקנה עם שנתיים אחריות.
בשנה השלישית, אם טיפלת במוסכים של צ'מפיון בתקופת האחריות, הם נוהגים ללכת לקראת הלקוח.
אז הייתה רק השתתפות חלקית מצידנו בעלות התיקון, כי התקלה התרחשה בשנה השלישית.

haggaigi
06-08-22, 21:56
קצת מהניסיון שלי, במהלך שנות הנהיגה שלי מעל 22, היו לי גולף ידנית 2.0 (אכלתי איתה חרא, אבל גם נהגתי בה כנהג חדש ופוחז, לא ריחמתי והאוטו החזיר לי עם ריבית והצמדה), הייתה לי בין השנים 2008-2020 ג'יטה 1.6 בנזין שנקנתה מליסינג, למעט תקלות שהחלו בשנתיים האחרונות להחזקתה (הגיעה ל230 אלף קילומטר בלי יותר מידי תקלות), רק טיפולים שוטפים ללא תקלות יוצאות דופן, לבסוף הוחלפה בטרייד אין בג'יטה 2016 TSI שנקנתה שוב מליסינג עם 91 אלף קילומטר, אצלי משנת 2020 עד עתה, כעת עם 116 אלף קילומטר, בלי עין הרע, ללא תקלות מיוחדות (חמסה חמסה מלח מים).
בכל אותן שנים היו לי שני טראנו בנזין, יונדאי גלופר וכיום ג'יפ גרנד צ'ירוקי, חשוב לציין, שלמעט הטראנו האחרון, רוב רכבי השטח שהיו לי לא עבדו קשה, אני לא מאלה שמחפש מעלות ומקומות לבדוק את גבולות הרכב והנהיגה שלי, לא לקחתי סיכונים יוצאי דופן ולא קרעתי אותם בשטח. לציין כי ברכבי השטח אכלתי לא מעט חצץ והיו לא מעט תקלות ובלאי שממש לא התקרב לפולקסווגן והעלויות של האחזקה השוטפת שלהם היו בשמיים. גם היום הגרנד צ'ירוקי עולה המון כסף ולאחרונה בשל אילוצים אני בלבטים האם להשאירו או למכור אותו ע"ר עלויות ההחזקה הגבוהות.
שורה תחתונה: אני בסך הכל לקוח מרוצה של פולקסווגן, המכוניות שלי שהחזקתי נסעו יפה מאד והיו מאד אמינות יחסית בהבדל משמעותי מרכבי השטח שהיו בבעלותי. ברור לי שגם בפולקסווגן יש בעיה עם הגיר וכן זה מדאיג אותי, מתפלל שלא יהיה במשמרת שלי או שלא יעלה סכום פסיכי.

הדסופה
07-08-22, 09:53
דרור אתה סלחן לטעמי
3 אירופאיות עברו תחת ידי
1-רנו מגאן אוטומטית , לפני 20 שנים. גיר התחיל לקרטע ולא הצליחו לפתור במוסכים במשך חודשים , עד שבמזל הלך בתאונת אובדן להלכה. למכור אותו לא היה אפשרי
2-פולקסוואגן קאדי בנזין אוטומטית 2012. לא עברו 40 אלף קמ עד שהגיר התחיל לגמגם
3- פגו 208 2018 מהליסינג, לקח לגיר 60 אלף להתחיל עם הצרות. הוחזרה

אם ארופאית אז רק ידני , מסתדר טוב עם ספורטיבי
אישית לא ראיתי צרות של מנועים אבל מאמין לכם [emoji16]

אני אישית בחרתי לוותר על תל אביב , וגם על פניות [emoji23]
כדי לנהוג ביום יום עם רכב פאן . רק לא לגמרי בקטגוריה של קטן. אין לך מושג אם תהיה בחיים מחר או באיזה מצב רפואי בעוד שנתיים . אפשר להשקיע כסף כדי להנות גם עכשיו

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
07-08-22, 10:37
דרור אתה סלחן לטעמי
3 אירופאיות עברו תחת ידי
1-רנו מגאן אוטומטית , לפני 20 שנים. גיר התחיל לקרטע ולא הצליחו לפתור במוסכים במשך חודשים , עד שבמזל הלך בתאונת אובדן להלכה. למכור אותו לא היה אפשרי
2-פולקסוואגן קאדי בנזין אוטומטית 2012. לא עברו 40 אלף קמ עד שהגיר התחיל לגמגם
3- פגו 208 2018 מהליסינג, לקח לגיר 60 אלף להתחיל עם הצרות. הוחזרה

אם ארופאית אז רק ידני , מסתדר טוב עם ספורטיבי
אישית לא ראיתי צרות של מנועים אבל מאמין לכם [emoji16]

אני אישית בחרתי לוותר על תל אביב , וגם על פניות [emoji23]
כדי לנהוג ביום יום עם רכב פאן . רק לא לגמרי בקטגוריה של קטן. אין לך מושג אם תהיה בחיים מחר או באיזה מצב רפואי בעוד שנתיים . אפשר להשקיע כסף כדי להנות גם עכשיו

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk


ויתרתי על ת"א וגם על הפנויות, אבל לא על פניות.....
דווקא באוטו שלכאורה לא אוהב לפנות, במיוחד עם הנעה אחורית ומאות כ"ס, זה הכי כיף...


אני דווקא מאוד בעד רכב-מהנה-לנהיגה בשימוש ביומיום. אוכל על זה לא מעט חרא מאנשים מיובשים שנמצאים גם כאן... כאלה שפעם הטיפו לנסוע רק בטויוטה, היום (ולא במקרה) הם בעד רכב חשמלי ואוטונומי כי הם באופן עקרוני נגד נהיגה בכלל ונגד נהיגה ביומיום בפרט... אני יכול להבין אותם, במיוחד בהקשר של הפקקים. כי בפקק אין שום "פאן" - כולם עומדים. ואז אני מצטער אם אני נשמע כמו צרת התחבורע - אבל הפתרון היחיד לפקקים הוא דו"גים ותחב"צ. לא רכב חשמלי ולא רכב פרטי בכלל - לא "פאן" ולא "יוקרה" ולא "עממי" ולא שום דבר שהמשמעות היחידה שלו היא טון וחצי של פחים, גומיות ופלסטיקים שמשנעים בן אדם אחד בקצב ממוצע של 2 קמ"ש.

חנן-ג'יפולוג
07-08-22, 10:55
אני דווקא מאוד בעד רכב-מהנה-לנהיגה בשימוש ביומיום. אוכל על זה לא מעט חרא מאנשים מיובשים שנמצאים גם כאן... כאלה שפעם הטיפו לנסוע רק בטויוטה, היום (ולא במקרה) הם בעד רכב חשמלי ואוטונומי כי הם באופן עקרוני נגד נהיגה בכלל ונגד נהיגה ביומיום בפרט...

לא יודע אם התכוונת אליי (אולי כן, אבל כרגיל אתה ממציא. מעולם לא הטפתי לנסיעה רק בטויוטה, ואתה מוזמן לצטט אותי אם מצאת משהו דומה לזה), אולי לנמרוד. אולי לשנינו, או בכלל למישהו אחר, אבל אני מוכן לסכם ולאתגר אותך בקילומטראז' הroad trip שעשיתי בשנה האחרונה עם טלי והאיוניק5.
מראש אני מהמר שאתה מפסיד. מדובר אצלי באלפי ק"מ כשאני יכול לפרט את רובם.
אהמר גם בבטחון מסוים, שהילדות שלי עשו יותר road trip ממך בשנה האחרונה, כל אחת בנפרד.


אז כמה קילומטרים של road trip עשית בשנה האחרונה? ואני לא מדבר על נסיעות בשכר שאתה עושה.

ביומיום? אני עושה רק 80000ק"מ בשנה. מבחירה, סוג של, יש לי גם חלופת רכבת שבעבר השתמשתי בה.



אז או שהרכב שלי מהנה יותר לנהיגה, או שאני/טלי אוהבים לנהוג יותר ממך, או שניהם ביחד. תחליט.

אני לא מצפה שתבין. אתה לא מבין. לא בכלל ובוודאי לא מבין מישהו שנהנה מדברים שאתה פחות מתחבר אליהם. אין כלום מלבד העולם שלך.

מיכה100
07-08-22, 13:19
מניח שגם אני ברשימת המיובשים שמתנגדים לנהיגה או משהו.
תקשיב יא דרור: אני אוהב לנהוג, לכל התחביבים שלי יש גלגלים, כל זמן פנוי שיש לי אני מבלה בנהיגה או רכיבה כלשהי.
כמו כן הסברתי פה כמה וכמה פעמים כמה כיף לנסוע באיוניק 5. כיף.
ובנוסף לכיף הוא גם מקל מאוד על הסיוט שנקרא פקקים וגם על תנועה מנהלתית בכבישים מהירים, ישרים ומשעממים - על זה אתה מלין?
חלאס להמציא אויבים.

dorbh
07-08-22, 18:00
קודם כל תודה לכולם, אבל השרשור (הבאמת מעניין) הלך למחוזות שלא אליהם כיוונתי.

אני עובד בתל אביב, אין לי דרך לעבוד במקצוע שלי ובתחום ההתמחות שלי אם לא בתל אביב. כל הצעות מעבר הדירה או החלפת מקום העבודה לא רלוונטיות לשאלה המקורית בשרשור.
גם על דו גלגלי ויתרתי לאחר תאונה בעבר. תחבורה ציבורית? אני צריך אוטובוס + רכבת + הליכה של 1.5 קילומטר (אני לובש בגדים מחויטים) - ניסיתי, זה לוקח לי יותר זמן מלעמוד בפקק ואני מגיע הרבה יותר מזיע.
גם עמדת טעינה אין לי ולא תהיה לי בקרוב, מדובר בבניין ישן עם חניות צרות במיוחד (אם השכן חנה על הקו אני צריך לצאת דרך הסאן רוף).

מה יקרה לרכב ב200 אלף קילומטר? לא אכפת לי... כפי שכתבתי בתחילת השרשור, ההתלבטות היא לגבי עלות אחזקה של רכב גרמני בן שנתיים-שלוש-ארבע ב170 אלף ש"ח. מה בתפריט? ב.מ.וו סדרה 2, ב.מ.וו X1, מרצדס A קלאס, אאודי A3 או גולף חדשה.

אין מה לעשות, התחושה בA קלאס החדשה לא דומה לתחושה בגולף (על אף שהיא נהדרת גם כן), אם ההבדל בעלויות האחזקה זניח, אדע מה לחפש. אם הוא לא זניח, אשקול צעדי בשנית. האם מישהו פה התנסה באחזקה של רכב בסגנון? האם ביקור במוסך עם אחת הגרמניות האלה באמת תהיה יקרה פי 2 מאשר עם יפנית או צרפתיה "סטנדרטית"? יש המון סיפורי אימה, בעיקר מצדדים שלישיים.

אגב, כרגע צפי האספקה לגולף הוא 12 חודשים, הזמנתי והיבואן אפילו לא מוכן לקחת מקדמה.

דור

asafk
07-08-22, 19:25
עלויות החלפים גבוהות בכל מקרה. ההפרש בין מרצדס לפולקסווגן בהחלט קיים.
תבדוק במחירון (מפורסם באתר היצרן) כמה חלקים להשוואה - מסננים פלאגים... מזרק... משולש עליון מתלה קדמי. סתם מהראש.
או שתתקשר למוסך שמתמחה ברכבי יוקרה שאיננו מוסך יבואן ולא בוחל באף מותג (מוסכי איילון זה מה שעולה לי לראש) ותשאל אותו אמיתי מה ההפרשים בטיפולים שוטפים.


ספציפית את ה x1 ממש אהבתי בהתחלה כשהיה הנעה אחורית ובעצם היה סדרה 3 במסווה (ועיצוב שאולי שנוי במחלוקת אבל אני ממש אוהב). לדעתי קילקלו אותו במעבר להנעה קדמית אבל זה היה לפני עשר שנים ומאז זה נהיה משהו שמן ולא מזמין לדעתי האישית.

סדרה A לדעתי בליגה משל עצמו בהכל, ובכל אחת מגרסאותיו גם הפשוטות ביותר (יש גרסאות ממש 'פשוטות'). אני גם די בטוח שזה לא שנוי במחלוקת, לא מצאתי מישהו שלא אהב. שווה לשלם פרמיה מסויימת כדי להנות מזה. שוב - טעם ודעה אישית שלי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
07-08-22, 19:56
אני הייתי מתעניין ובודק גם יוקרתיות שאינן גרמניות מיינסטרים בנות 2-3, יתכן שהתמורה לכסף עדיפה:
סיאט-קופרה
וולבו קטנה


Asaf-a
אסף.א

dorbh
07-08-22, 19:58
תודה אסף ואסף

בהחלט אסתכל במחירון החלפים על אף שמוסך היבואן תמיד יקר ממוסמך מתמחה.
יש לך איש קשר אולי במוסך איילון?

לגבי וולוו, ה40 מאוד מיושנת בפנים, מרגיש רכב זקן. גם ללקסוס יש מה להציע אבל גם שם, הרכבים נראים כבר מיושנים.

אבי ביטר
08-08-22, 12:31
אני לא מבין למה זה מעניין מחירון החלפים?
איזה הפרש יהיה כבר ב 3-4 טיפולים לאורך השנים?

גם אם באחוזים זה ייראה הפרש משמעותי, בשקלים זה ממש לא רציני, במיוחד למי שמגיע מעולם ה 4x4.

כמה עולה טיפול ״קטן״? כמה עולה טיפול גדול?

ותמיד יש אפשרויות אחרות ליבואן היום, שלא מסירות את האחריות.

לדעתי זה לא רלוונטי בכלל בראייה הכללית, של רכישת רכב כזה.

דבר נוסף שאני יכול לתרום לפותח השרשור, יש לי נסיון נהיגה ואחזקה של גולף, ו BMW סדרה אחת, מהדגמים הקודמים (הבימר עדיין עם הנעה אחורית) במקביל בשנים האחרונות.
קודם כל ניקח בחשבון שכל רכב מנצח/טיל/אחלה/הכי טוב שיש הוא אוסף של פשרות מסויימות, ואין רכב שלוקח בהכל. יש רכבים שמפסידים בהכל, אבל הם לא מעניינים אותנו.

הבימר מול הגולף :

הבימר קצת יותר יקרה לאחזקה (בדלק ובטיפולים) אבל יותר פלפל בנהיגה, ומקדם פוזה (לא מזלזל בזה, זה פרמטר נדרש לעיתים, כל אחד אדון לעצמו)
הגולף הרבה יותר נוחה להתנהלות יומיומית ולנסיעות ארוכות, ויותר פונקציונלית ומרווחת בפנים.
2 רכבים, אותה קטגוריה, לדעתי הגולף מנצחת.

לגבי ה x1, אני אישית לא סובל את הקטגוריה הזאת.

הנה, עוד מידע שיהיה מעניין.

KOOKE
08-08-22, 13:21
רכב יוקרתי, אולי קצת פחות מענין אבל בעיקר חסכוני ואמין לקסוס 300 היברידית למשל זו:

https://www.yad2.co.il/s/c/dmr5vwr7

-->