PDA

צפייה בגרסה מלאה : גלגלי Beadgrip, סוג חדש של בידלוק?



נמרוד
21-07-22, 12:19
חברת Method מוכרת ליין של ג'אנטים עם טכנולוגיה שהם קוראים לה BeadGrip. זה אמור להחזיק את צמיג במקום בלחצים נמוכים אבל בלי טבעת בידלוק, ובעצם בלי שום שינוי תפעולי מג'אנט רגיל. השוני הוא בתכן של שפת האטימה בלבד. נראה מאד מעניין ואם זה עובד, יכול להיות סיבה טובה לבחור בג'אנט כזה.

139358139359


https://youtu.be/YzC2ks44ZpA

איל מ
21-07-22, 12:23
השאלה אם בפירוק צמיג אתה לא בבעיה.

ד ו ר ו ן
21-07-22, 13:47
הם עולים בפרסומות בירחון OVERLAND JOURNAL כבר כמה שנים ועדיין לא רואים חתימה רשתית גבוהה של המוצר.

יכול להיות מחיר ויכול להיות יעילות?

סולי
21-07-22, 14:11
חדשות זה לא...
הפטנט הזה בשוק כבר כמה שנים
גם טרהפלקס נומד מציג את הפיצר הזה + פיצר בדמות וונטיל מוגן נוסף לריקון אוויר מהיר במיוחד ללא כלים.

דורון אני דווקא רואה המון "תנועה רשתית" בעיקר בקרב בעלי טויוטות שמאמצים וממליצים על method.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
24-07-22, 09:47
מצטער, הפסקתי לצפות בחדשות.

אם זה עובד - ונראה לפי הביקורות ברשת שכן - זו הסיבה הכי טובה שראיתי עד היום להחליף חישוקים.

דרור ברלי
24-07-22, 11:59
אני יודע שאבזור לרכבי שטח זה כמו תכשיטים ונעליים אצל בנות. משהו שנכנס יותר תחת הרובריקה של "אני רוצה" ולאו דווקא של "צריך"..... ואז כל ההסברים והדיונים מיותרים.


נמרוד, אתה באמת יורד ללחצי אויר כל כך נמוכים עד שפרקת צמיגים מהחישוק ואתה צריך בידלוק?

להבנתי הצנועה, הפריקות מתרחשות בלחצים חד-ספרתיים ובעיקר בצמיגים גדולים באמת. כאלה עם דופן גבוהה מאוד שמייצרת מנוף רציני על שפתי החישוק שפורק מהן את הצמיג. היחידים שראיתי שפרקו צמיגים "רגילים" בסיטונות היו שברולט סילברדו בדיונות בירדן. כדי שהמשקולת הדרקונית הזו תצליח לנסוע בלי לשקוע, הם ירדו ללחצים שסביב 10PSI ונסעו בחולות ממש טוב, אבל גם פרקו על ימין ועל שמאל.

היילקס שוקל כמעט חצי מסילברדו ואני אולי האחרון שיתיימר לנחש איך אתה נוסע בטנדר שלך, אבל 32' שלך זה עדיין לא באמת צמיג גדול..... גם לא 33 שאולי תגדל אליו. ואני מהמר שאתה לא יורד ללחץ חד ספרתי נמוך וכנראה גם לא תרד לשם, לא עם החישוק הנוכחי ולא עם METHOD.....

אני חסיד גדול של לחצי אויר נמוכים בשטח, נמוכים בהרבה מהמקובל בקרב רוב הג'יפאים - אבל אפילו אני, בכל חיי הג'יפאיים ירדתי רק פעמיים באופן יזום ללחצים שבאמצע הסקאלה החד-ספרתית. לא פרקתי צמיג, אבל גם לא ביצעתי היגויים פתאומיים. וגם זה קרה בשני טיולי שומרון שהם הכי לא "טיול ממוצע" וזה היה לצורך טיפוס נקודתי של קטע מסוכן במדרון ארוך ותלול, כזה של צל"ש או טר"ש - אם נכשלת, התגלגלת. טמטום רגעי נטו.
אני לא בא להשליך מזה על כל אחד והשימוש שלו, רק לרמוז על תדירות ביצוע התרגיל הזה.
מי שנוסע לכמריר כל סופ"ש - זה דבר אחד. ואז לא יבחר במת'וד הזה אלא בבידלוק אמיתי. אבל טיולים רגילים? דבר אחר.


בקיצור - תרחיש נדיר. כזה שמשאיר אותנו עם "רוצה". המת'וד ג'נט יפה לאללה, נראה איכותי ויש לו גם "בידלוק פנימי" וזה מגניב. אז יאללה, שיהיה.

ואז נשאלת השאלה הקובעת - כמה עולים הג'נטים האלה?

נמרוד
24-07-22, 12:11
דרור אתה כג'יפאי ותיק למדת עם השנים שאתה יכול לרדת ללחץ אויר X בלי להסתכן בפריקה.
לא היית רוצה את האפשרות להוריד עוד כמה PSI בצורה בטוחה? בלי הבלגן של בידלוק מסורתי (לא חוקי גם באמריקה. לוודא הידוק של 24 עד 32 ברגים בכל גלגל. שלא לדבר על איזון).

דרור ברלי
24-07-22, 17:28
דרור אתה כג'יפאי ותיק למדת עם השנים שאתה יכול לרדת ללחץ אויר X בלי להסתכן בפריקה.
לא היית רוצה את האפשרות להוריד עוד כמה PSI בצורה בטוחה? בלי הבלגן של בידלוק מסורתי (לא חוקי גם באמריקה. לוודא הידוק של 24 עד 32 ברגים בכל גלגל. שלא לדבר על איזון).


בתיאוריה? אולי כן.
במציאות? הורדתי את צמיגי הטויו MT 31 האהובים שחיבקו אז ג'נט ברזל אמריקן רייסינג רגיל ללחץ של 5-6PSI בלי לפרוק אותם ובלי לגרום להם שום נזק נראה לעין, כמובן גם בלי לבצע שום פרובוקציה בהיגוי שתעמיד אותם בסכנת פריקה. זה לחץ מאוד נמוך בכל קנה מידה. לרדת עוד קצת?.... כמה פעמים בקריירה הג'יפאית שלך, המכובדת לכשעצמה, היית במצבים כאלה שממש רצית לרדת ללחצים נמוכים כל כך?..... איפה בדיוק נוסעים בלחצים נמוכים יותר מאלה? אני אגיד לך איפה - באיסלנד, כל הכלים הבנויים במיוחד על צמיגי-סופגניה בקוטר 42-44 אינץ' שצריכים לנסוע על קרחונים וטונדרות בלחץ 2PSI וגם הם לא תמיד משתמשים בבידלוק כלשהו.

אנחנו לא באיסלנד, אין לנו קרחונים וטונדרות ואני ממש לא יודע עד כמה זה רלוונטי לנו, ברכבי טיולים חוקיים לכביש על צמיגים במידות 31-32-33 המקובלות, שגם אם עושים עבירות "קשה" (עד כמה היא באמת קשה זה עניין יחסי), אבל כנראה שנסכים שהם לא רכבי-עבירות ייעודיים. גם בתקופת טיולי השומרון המדוברים שכללו לא מעט קטעים אתגריים, ירדתי ללחצים כאלה רק פעמיים ובכל פעם לדקות ספורות בלבד. מיד אחר כך השלמתי את האויר החסר ללחץ דו-ספרתי הנמוך (10-12PSI) שמקובל עלי בסוג שטח שכזה ואני יודע שאין בו שום סכנת פריקה.

חישוק בידלוק אמיתי כמובן לא בא בחשבון. לצרכים שלי הוא סתם אוברקיל. משקל מוגזם, המון ברגים להדק, קשה עד בלתי אפשרי לאזן, בעייתי בטסט, לא מעשי לרכב שנוסע גם על כביש ואני לא רק לא-צריך אלא בתכל'ס גם לא רוצה דבר כזה. מבחינתי רק כאב ראש. ועל העניין החוקי אין לי מה להוסיף, לא באמת רלוונטי לדיון.

הג'נט של מת'וד מעניין, כנראה איכותי ולטעמי הוא גם יפה. ממש בטוב-טעם. האם צריך?.... כנראה שלא. האם אני רוצה?... נגיד שכן - נו, כי זה מגניב ויפה ויספק חומר להרבה דיונים רוויי סטייקים ואלכוהול סביב מדורות במפגש ג'יפולוג.... אבל זה תלוי במחיר.

השורה התחתונה, כמו בדיון על כל אבזר שמשדרג את הרכבים שלנו, היא תמיד "כמה עולה". והאם שווה לך או לי להשקיע בזה את הסכום. אולי ל-CJ7 שאתה בונה (ושעד שתפרוש לדיור מוגן אולי אפילו תשלים את בנייתו?...:rolleyes:) חישוקי מת'וד עם צמיגים גדולים, וואלה, זה באמת יכול להיות ממש יפה.
אם לזה התכוונת, אז כן. לך על זה.

נמרוד
24-07-22, 17:41
זה לא בשבילי, יה ברל.
היה רעיון של החבר'ה לעשות מגבית, להפתיע אותך עם סט חישוקים ליומולדת. אבל אתה צודק, זה מיותר. סט מגבות עם כרטיס החלפה, תמיד טוב.

דרור ברלי
24-07-22, 17:45
יומולדת 56 בעוד חודשיים ומגבות אני דווקא צריך - אני נוסע בלי מזגן ומזיע וחם לי.
לכו על משהו מגניב, עם ציור של ג'יפ אמיתי. גם ציור של ברונקו הולך וכמובן - גם ציורים של בחורות ערומות יתקבלו בברכה.

דרור ברלי
24-07-22, 17:58
חדשות זה לא...
גם טרהפלקס נומד מציג את הפיצר הזה + פיצר בדמות וונטיל מוגן נוסף לריקון אוויר מהיר במיוחד ללא כלים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk


הונטיל של חישוקי נומד מגניב לאללה, עם דיפלייטור מובנה....
אבל במציאות הישראלית, אי אפשר להחנות רכב עם חישוקים כאלה בשום מקום בלי שכל מיני ילדים ומתעניינים יהיו מוכרחים לנסות "לפתוח את הברזים" ויורידו לך אוויר כל הזמן.
בחיפוש על חישוקי טרהפלקס נומד, בסרטון הראשון שעולה, הבחור מראה גם את הגלגל הרזרבי שלו, עם שפת החישוק שנשברה ונראית דקה ועדינה במפתיע.

אם כבר ונטיל מוגן, אני ממש אוהב את הונטילים בחישוקים המקוריים של הג'ימני החדש - ונטיל עם צוואר מתכתי מוצק, חסל סדר קריעות ונטילים בשטח. מעיד על חשיבה וירידה לפרטים של היצרן. מאוד חכם ונכון.

asafk
24-07-22, 18:47
ונטיל 'קשיח' יש להשיג בכל צמיגיה. של משאיות.
מומלץ.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
24-07-22, 18:52
הונטילים המתכתיים נהיו נפוצים עם חיישני לחץ האוויר.
יש איתם בעייה. אני נתקלתי בזה פעם אחת כשניסיתי לעזור לאיזה אומלל בתחנת דלק, וחבר שמשמש כמנהל טכני של יבואן רכב, סיפר לי שהתופעה נפוצה מאוד.
אנשים מלבישים על הונטיל את פיית הניפוח בתחנת דלק, עושים תנועה לא זהירה הצידה, או שמישהו מושך להם את הצינור בטעות, והונטיל נשבר, ללא יכולת תיקון דרך מלבד החלפת גלגל, אם יש לך כזה ספייר ברכב. סיפור. בלי קשר לתקיעה הנקודתית, התיקון יקר להפליא אם אתה קונה חיישן מקורי.

סולי
24-07-22, 22:41
את האופציה לריקון מהיר אפשר לקבל גם מבלי להחליף ג'נטים.

https://www.apexdesignsusa.com/products/rapid-precision-valve?pr_prod_strat=copurchase&pr_rec_id=3157c5c91&pr_rec_pid=4682934878255&pr_ref_pid=6561116422191&pr_seq=uniform



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
25-07-22, 07:42
הונטילים המתכתיים נהיו נפוצים עם חיישני לחץ האוויר.
יש איתם בעייה. אני נתקלתי בזה פעם אחת כשניסיתי לעזור לאיזה אומלל בתחנת דלק, וחבר שמשמש כמנהל טכני של יבואן רכב, סיפר לי שהתופעה נפוצה מאוד.
אנשים מלבישים על הונטיל את פיית הניפוח בתחנת דלק, עושים תנועה לא זהירה הצידה, או שמישהו מושך להם את הצינור בטעות, והונטיל נשבר, ללא יכולת תיקון דרך מלבד החלפת גלגל, אם יש לך כזה ספייר ברכב. סיפור. בלי קשר לתקיעה הנקודתית, התיקון יקר להפליא אם אתה קונה חיישן מקורי.
קרה לנו ברכב של חבר בשלב העלייה לכביש מהשטח וניפוח עם קומפרסור.
תנועה לא אלימה כלל, והונטיל נפגע.
ואז מחשב הרכב מתחרפן כי הונטיל משדר שאין אויר, ומתחיל שמח.

דרור ברלי
25-07-22, 08:47
הונטילים המתכתיים האלה באים אך ורק עם חיישן TPMS או שיש גם בלי?

חנן-ג'יפולוג
25-07-22, 08:54
https://imageshack.com/i/popoxNCnj

סולי
25-07-22, 11:34
הונטילים המתכתיים נהיו נפוצים עם חיישני לחץ האוויר.
יש איתם בעייה. אני נתקלתי בזה פעם אחת כשניסיתי לעזור לאיזה אומלל בתחנת דלק, וחבר שמשמש כמנהל טכני של יבואן רכב, סיפר לי שהתופעה נפוצה מאוד.
אנשים מלבישים על הונטיל את פיית הניפוח בתחנת דלק, עושים תנועה לא זהירה הצידה, או שמישהו מושך להם את הצינור בטעות, והונטיל נשבר, ללא יכולת תיקון דרך מלבד החלפת גלגל, אם יש לך כזה ספייר ברכב. סיפור. בלי קשר לתקיעה הנקודתית, התיקון יקר להפליא אם אתה קונה חיישן מקורי.https://www.amazon.com/Colby-Valve-Emergency-Replacement-Black/dp/B01NARX3H8

כזה בסט תיקון גלגל יכול לסייע.
ראיתי גם איך הגומי הרגילים נגזרים מסלע בשטח..

אבל מסכים שהקשיחים פגיעים יותר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

erezgur
25-07-22, 13:51
ציור של ג'יפ אמיתי. גם ציור של ברונקו הולך וכמובן - גם ציורים של בחורות ערומות יתקבלו בברכה.
האם יש כאן חשיפה מוקדמת של החולצות למפגש גיפולוג הבא?

דרור ברלי
25-07-22, 17:00
האם יש כאן חשיפה מוקדמת של החולצות למפגש גיפולוג הבא?

רוצים ציור של בנות ערומות? תקבלו. בכבוד.....
אסף כבר רמז שהלוגו של ברונקו בדלנדס מזכיר לו משהו.....

זלמן 1
26-07-22, 21:11
לגבי הוונטילים המתכתיים.
יש לי אותם על ג'ימני 2015.
כבר כמה פעמים התעוותה לי הפייה עד שלא הצלחתי לנפח אותה (שלא נדבר על סתם התמלאה לי "אבקת סלעים" בתוכה).
אמנם זה קרה במקומות עם עבירות קצת קשוחה, אבל כל טיפוס בין סלעים צמודים יכול לגרד אותם, כיוון ואין להם גמישות...

דרור ברלי
27-07-22, 10:13
מעולם לא קרה לי כלום בונטיל המתכת של ג'ימני 2019. ואני עושה המון שטח בג'ימני. לטעמי ונטיל נהדר.
ונטילי הגומי הגמישים המקובלים כבר חטפו אצלי וכמה כמה פעמים - איך בדיוק? קשה להסביר. אבל עובדה.
זה "פנצ'ר" שטותי ומבאס במיוחד

מכיוון שרובנו נוסעים על ונטילי גומי רגילים - מומלץ לקנות בפנצ'ריה בכמה שקלים ארבעה-חמישה ונטילי גומי ולהחזיק בארגז הכלים ביחד עם מפתח ונטילים שיודע לשלוף ולהרכיב אותם

חנן-ג'יפולוג
27-07-22, 10:27
יש דרך להחליף ונטיל גומי בלי לנתק את שפת הצמיג מהחישוק?

יש לי כאלה ספייר, ויש כלים לנתק צמיג מהחישוק, אבל אולי יש לך דרך קלה יותר.

ד ו ר ו ן
27-07-22, 10:51
יש דרך להחליף ונטיל גומי בלי לנתק את שפת הצמיג מהחישוק?

יש לי כאלה ספייר, ויש כלים לנתק צמיג מהחישוק, אבל אולי יש לך דרך קלה יותר.

ניתוק הצמיג יכול להיות פנימה כלפי מרכז החישוק, ולהשחיל ונטיל חדש מהצד הפנימי.
ואז אין את הכלבת של להחזיר את הצמיג על החישוק.

חנן-ג'יפולוג
27-07-22, 11:02
כן, זה אני מכיר.

חשבתי שיש איזה פטנט קל יותר.

סולי
27-07-22, 12:49
כאילו אני אוויר....
תגובה מס 18.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
27-07-22, 13:29
סליחה. דולג בטעות.
יש לך נסיון עם זה? הצוואר שנשאר לניפוח ארוך מספיק לעבודה עם פייה סטנדרטית? יש לי נסיון רע ממש עם צווארי ונטיל קצרים מדי.

סולי
27-07-22, 17:00
יושב בערכת תיקון.. מעולם לא נוסע.
הציל חבר שאומר שלא היו בעיות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

זלמן 1
28-07-22, 21:54
מעולם לא קרה לי כלום בונטיל המתכת של ג'ימני 2019. ואני עושה המון שטח בג'ימני. לטעמי ונטיל נהדר.

2019 זה כבר הדגם החדש עם ג'אנטים שונים. לי יש את הברזל המקורי של הדגם הקודם.
אולי מכאן ההבדלים.

-->