צפייה בגרסה מלאה : בחירת קוטר כבל חשמל להתקנת צרכנים
היי חברים,
אני עתיד לבצע כל מיני פרוייקטים של התקנת צרכנים בטנדר.
כל הצרכנים יקבלו את החשמל מהמצבר.
מדובר על התקנה (למעשהב חיווט מחדש) של 2 ספוטים לד מקדימה,
תאורה הקפית לאמבטיה מאחורה
והתקנה קבועה של קומפרסור.
אני מנסה להתארגן על כבלים לטובת העניין. היות ואני גר בצפון (הרחוק) לנסוע לת"א עבור רכישה של כבלים לא עומדת על הפרק ואני דיי חובב קניות אינטרנטיות
נתקלתי בחנות הזאת אצל הדוד עלי:
https://www.aliexpress.com/item/1005002911374376.html?spm=a2g0o.detail.1 000014.7.7596132ab1aoqX&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=b2d6ee42-508c-4f60-a0c9-c470aac5d75d&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:b2d6ee42-508c-4f60-a0c9-c470aac5d75d,tpp_buckets:668%232846%2381 15%232000&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%22120000227 65472791%22%2C%22sceneId%22%3A%2230050%2 2%7D&pdp_npi=2%40dis%21USD%21%213.81%21%21%21 %21%21%40210323a516556192839261373e11b5% 2112000022765472791%21rec
בכל מקרה, אני מנסה להתאים כבלים:
עבור הקומפרסור (צריכה של 30A) שיותקן בתוך הקבינה (כנראה) - עד הריליי וממנו לקומפרסור האם כבל של 10AWG יספיק או ללכת על 8?
עבור התאורה - מה לדעתכם יספיק?
למפסקים שיותקנו בדש בורד (מהריילי אליהם) האם כבל של 14AWG יספיק?
בקיצור על מה אתם הלכתם והאם מצאתם (ברשת) חנות זולה/טובה יותר מהקישור שהבאתי?
טבלא מצוינת לבחירת קוטר לפי צריכה
138831
טבלא מצוינת לבחירת קוטר לפי צריכה
138831
אכן.
היא מודפסת אצלי..
שים לב שהטבלה מתייחסת לדרישות זרם מקסימלי רציף.
למכשירים מסויימים כמו מקרר, וקומפרסור בריא יש ״פיק״ צריכה מאד גבוה וקצרצר להנעת המדחס, וכבלים שלכאורה מתאימים ל״זרם עבודה״ מייצרים תקלות ״רוחות רפאים״ כי מקרר/קומפרסור נדלק (תצוגה/מלמול רפה כאילו מתנתק), אבל מסרב לעבוד.
זה מחמיר כאשר הכבל ארוך לחלק האחורי של הארגז.
דבר נוסף,
הגדלת צרכנים=שדרוג משמעותי למינוס לשלדה.
הקישור לא עובד. מפנה לדף הבית. גם לי הייתה את הבעיה הזו, תנסה להעלות צילום מסך.
לגבי כבילות, לא הכי הבנתי את התיאור. בגדול, אצלי - כבל ראשי אני קונה כבלי רתכת סטייל
https://pelecar.com/shop/%D7%97%D7%95%D7%98%D7%99%D7%9D/%D7%9B%D7%91%D7%9C-%D7%9C%D7%A8%D7%AA%D7%9B%D7%AA-%D7%92%D7%9E%D7%99%D7%A9-%D7%9B%D7%AA%D7%95%D7%9D/
יש מגוון AWG.
לגבי הכבלים למפסקים עצמם. עובר שם זרם נמוך. 14 לדעתי דיי ויותר.
לא ברור אם אתה ומסיף ק.פיוזים חדשה או לא - ממליץ שכן.
אני אנסה להסביר את הגישה שלי -
אנחנו לא יכולים להחזיק חוט לכל פריט וכל פרוייקט, זה לא מעשי.
(אנחנו בישראל, אז בא נדבר בממ"ר ולא AWG).
אני שם חוטי פיקוד בצד, רק הזנות של צרכנים -
אני מחזיק גלילים של 1.5ממ"ר , 3ממ"ר וכמה מטרים של 10 ממ"ר ( קונה כל פעם לפי הצורך).
צרכנים כמו קומפרסור, או קו ראשי (נגיד לאחורי הרכב, לתוך הקבינה....) תמיד 10ממ"ר (זה בין 6 ל 8 AWG).
לצרכנים קטנים יותר, לפי הצורך 1.5 או 3 ממ"ר.
אם אתה בראש של פרוייקטים, תקנה גליל (25 מטר) של 1.5 ו 3 בחנות סיטונאות של חשמל (ישיר למשל), לטווח רחוק, זה הכי זול.
שים לב לאיכות הכבל, אתה צריך נחושת (שאפשר להלחים בקלות).
לא פחות חשוב , לא מעבירים קווים כאלו ללא צינור מוליך ( אתה לא סומך רק על הבידוד של הכבל, אתה צריך הגנה מכנית על הכבל), אם כבר מעבירים צינור הולכה, העובי של החוט כבר פחות משנה. תמיד תעגל כלפי מעלה - אל תחסוך.
זיו חסך לי המון כתיבה - תודה
אני אנסה להסביר את הגישה שלי -
אנחנו לא יכולים להחזיק חוט לכל פריט וכל פרוייקט, זה לא מעשי.
(אנחנו בישראל, אז בא נדבר בממ"ר ולא AWG).
אני שם חוטי פיקוד בצד, רק הזנות של צרכנים -
אני מחזיק גלילים של 1.5ממ"ר , 3ממ"ר וכמה מטרים של 10 ממ"ר ( קונה כל פעם לפי הצורך).
צרכנים כמו קומפרסור, או קו ראשי (נגיד לאחורי הרכב, לתוך הקבינה....) תמיד 10ממ"ר (זה בין 6 ל 8 AWG).
לצרכנים קטנים יותר, לפי הצורך 1.5 או 3 ממ"ר.
אם אתה בראש של פרוייקטים, תקנה גליל (25 מטר) של 1.5 ו 3 בחנות סיטונאות של חשמל (ישיר למשל), לטווח רחוק, זה הכי זול.
שים לב לאיכות הכבל, אתה צריך נחושת (שאפשר להלחים בקלות).
לא פחות חשוב , לא מעבירים קווים כאלו ללא צינור מוליך ( אתה לא סומך רק על הבידוד של הכבל, אתה צריך הגנה מכנית על הכבל), אם כבר מעבירים צינור הולכה, העובי של החוט כבר פחות משנה. תמיד תעגל כלפי מעלה - אל תחסוך.
תודה על התגובה.
ראשית לגבי הקישור אולי עכשיו זה יעבוד.
https://www.aliexpress.com/item/1005002911374376.html
בין 3-4 ממ"ר ( 14-12 AWG) זה לכפתורים . סבבה.
10 ממ"ר - סביבות ה8AWG. אחלה.
לגבי קנייה של הכבלים, חוץ מנחושת מה עוד יש (סתם שואל מסקרנות, מה ההבדל למעשה בין אחד מנחושת ואחד שלא).
חנות סיטונות חשמל אני מניח שאין משהו ברשת. נתקלתם אולי בחנות אינטרנטית טובה?
לגבי בידוד - כמובן. יהיה.
חנות סיטונות חשמל אני מניח שאין משהו ברשת. נתקלתם אולי בחנות אינטרנטית טובה?
לגבי בידוד - כמובן. יהיה.
אני קונה טמבוריות.
ההבדל במחיר לא שווה התעסקות בעלי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לגבי קנייה של הכבלים, חוץ מנחושת מה עוד יש (סתם שואל מסקרנות, מה ההבדל למעשה בין אחד מנחושת ואחד שלא).
.
כל מני מתכות לא ברורות.
זה גם התנגדות יותר גבוהה (יותר הפסדים) וגם קשה עד בלתי אפשרי להלחים.
יש בישראל תקן לכבלי חשמל לרכב ?
זה מעניין.
אבל אם אין אז צריך לעשות הנחות מושכלות על בסיס חוק החשמל הישראלי.
העניין הוא שהוא למבנים וזה רכב.
ולמה זה שונה ?
כי לא ברור לאיזה שיטת התקנה ולאיזה טמפ סביבה לכוון.
אבל כללי אצבע בגדול לעניינך -
1.5 ממ"ר = 10 אמפר.
2.5 ממ"ר (מאיפה הגיע 3? לא משווק סדיר פה) = 16 אמפר.
30 אמפר? 6 ממ"ר על הקשקש, 10 עדיף.
הייתי במקומך משתמש בכבלים המקובלים לחשמל ביתי כדי לפשט את האירוע.
אבל - ומסמן אותם בקצוות בצבע הנדרש באיזו/שרוול מתכווץ (פרקטיקה מקובלת וחוקית).
ובגדול הולך לפי היגיון חום = 12+
אדמה = כחול
עדיף להסתמך על הטבלאות המקובלות. זאת שהובאה למעלה טובה.
הן מיועדות ל Dc לרכב וסירות וזה מצויין.
לשים לב שאורך מעגל כולל לא רק את הפלוס אלא גם את המינוס.
שטח החתך כמו שנכתב הוא למצב מתמיד ולא חייבים לקחת את זמן תגובת המעבר אלא אם הוא ארוך מכמה מילישניות.
ואם לא בטוחים עולים מידה אחת.
יש גם תקן צבאי אבל הוא לחוטי טפלון ולא פיויסי - מי שיש לו חוטים כאלה יכול לחסוך קצת משקל ולרדת בחתך.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ולכבי צבעים יש תקן DIN או ISO. גם מספרי מעגלים לפי התקן.
הכל קיים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
יש בישראל תקן לכבלי חשמל לרכב ?
זה מעניין.
אבל אם אין אז צריך לעשות הנחות מושכלות על בסיס חוק החשמל הישראלי.
העניין הוא שהוא למבנים וזה רכב.
ולמה זה שונה ?
כי לא ברור לאיזה שיטת התקנה ולאיזה טמפ סביבה לכוון.
אבל כללי אצבע בגדול לעניינך -
1.5 ממ"ר = 10 אמפר.
2.5 ממ"ר (מאיפה הגיע 3? לא משווק סדיר פה) = 16 אמפר.
30 אמפר? 6 ממ"ר על הקשקש, 10 עדיף.
הייתי במקומך משתמש בכבלים המקובלים לחשמל ביתי כדי לפשט את האירוע.
אבל - ומסמן אותם בקצוות בצבע הנדרש באיזו/שרוול מתכווץ (פרקטיקה מקובלת וחוקית).
ובגדול הולך לפי היגיון חום = 12+
אדמה = כחולהמספרים האלו מותאמים למתח ביתי 220-240 וולט. ב- 12 וולט ההספק שמתבזבז בכבל והופך לחום נמוך בהרבה ולכן בפועל אפשר להעביר זרמים יותר גבוהים.
כמו-כן, כבלים לבניין (אלו שבקירות) הם "קשיחים", כלומר בעלי סיב נחושת אחד עבה. זה פחות מתאים לסביבה מווברצת של רכב, שם עדיף להשתמש בכבלים הגמישים (שמכילים הרבה סיבים דקים)
וכמובן, מחזק את הדברים שזיו ציין - להקפיד על כבלי נחושת.
חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 08:38
המספרים האלו מותאמים למתח ביתי 220-240 וולט. ב- 12 וולט ההספק שמתבזבז בכבל והופך לחום נמוך בהרבה ולכן בפועל אפשר להעביר זרמים יותר גבוהים.
.
מה?
P=I^2R
U לא במשוואה.
חנן-ג'יפולוג
20-06-22, 08:45
למעשה, מבחינת המשמעות הפרקטית זה הפוך.
כשיורדים לי שלושה וולט ממתח עמדת הטעינה של הרכב, התלת פאזי, זה מעניין לי אתה יודע את מה.
אבל כשהפעלתי פנסי לד על השביל בחצר עם כבל 3ממ"ר וזרם של עשרה אמפר, הפנס בסוף השביל כבר לא פעל כי קיבל רק 9 וולט במקום 12. נאלצתי להוסיף עוד המון נחושת כדי שהוא יסכים לעבוד.
שטח החתך כמו שנכתב הוא למצב מתמיד ולא חייבים לקחת את זמן תגובת המעבר אלא אם הוא ארוך מכמה מילישניות.
ואם לא בטוחים עולים מידה אחת.
לדעתי ומנסיון ״דרך הרגליים״, מראש לעלות 2 מידות כשמדובר על צרכן גדול שרגיש למפלי זרם.
כשהפעלתי פנסי לד על השביל בחצר עם כבל 3ממ"ר וזרם של עשרה אמפר, הפנס בסוף השביל כבר לא פעל כי קיבל רק 9 וולט במקום 12. נאלצתי להוסיף עוד המון נחושת כדי שהוא יסכים לעבוד.
מה שהוא אמר.
וכשאתה נכנס לתקלות מקרר ומדחס בשטח ומחפש את התקלה במכשיר כשתשתית היא הבעיה, זה מתסכל.
כמה בעלי מקצוע נפלו בפח הזה של בדיקת עובי כבל לפי הטבלה ושכחו מעניין הכניסה לעבודה של המדחסים.
במקרר זה היה מאד בולט, במיוחד כשהמצבר לא טעון מלא.
אני מחדד את זה כי פות״ש מתכנן מערכת שצריכה לתמוך גם בצרכנים כאלו.
לדעתי ומנסיון ״דרך הרגליים״, מראש לעלות 2 מידות כשמדובר על צרכן גדול שרגיש למפלי זרם.
מה שהוא אמר.
וכשאתה נכנס לתקלות מקרר ומדחס בשטח ומחפש את התקלה במכשיר כשתשתית היא הבעיה, זה מתסכל.
כמה בעלי מקצוע נפלו בפח הזה של בדיקת עובי כבל לפי הטבלה ושכחו מעניין הכניסה לעבודה של המדחסים.
במקרר זה היה מאד בולט, במיוחד כשהמצבר לא טעון מלא.
אני מחדד את זה כי פות״ש מתכנן מערכת שצריכה לתמוך גם בצרכנים כאלו.
תודה.
מבחינת הצרכן הכי גדול שהולך להיות זה הקומפרסור והוא 30A.
בכל מקרה תודה לכולם.
מה שאעשה זה מבחינת צרכנים קטנים ( כגון פנסי לד 36W (כל אחד) 6A יחד) - 2.5 ממ"ר (14AWG), תאורת לד לאמבטיה מאחורה. אותו הכנ"ל מבחינת הממ"ר מהמצבר אליהם (כמובן דרך ריילי ופיוז)
למפסקים בדש בורד (מהריילי אליהם) גם כן 2.5 ממ"ר (הזמנתי די הרבה כבל בקוטר כזה, נראה לי שאשתמש בו ולא אזמין מחדש 1.5 ממ"ר (16AWG).
לצרכן המסיבי (קומפרסור 30A) שישב בתוך הקבינה (כנראה), מצבר -> פיוז גיבור -> ריילי -> קומפרסור. אזמין כבל של 10 ממ"ר (8AWG).
תודה לכולם.
אם אלה פנסי עלי ושות (סיניים) אתה תגלה שהצריכה שלהם הרבה פחות ממה שכתוב... וגם כמובן ההספק שלהם.
איזה קומפקסור אתה מרכיב? שם? דגם.
אם אלה פנסי עלי ושות (סיניים) אתה תגלה שהצריכה שלהם הרבה פחות ממה שכתוב... וגם כמובן ההספק שלהם.
איזה קומפקסור אתה מרכיב? שם? דגם.
ברור לי,
מה שמותקן לי כרגע אלו הפנסים האלו:
https://www.easternperformance.com/daytona-lights-dl-cl1-dual-row-4-36w-led-light-pod-cubes-spot-beam.html
מבחינת קומפרסור זה מה שיש לי:
https://www.viaircorp.com/portables/400p-auto
עדיף להסתמך על הטבלאות המקובלות. זאת שהובאה למעלה טובה.
הן מיועדות ל Dc לרכב וסירות וזה מצויין.
אסף.
עד כבלים והספקים גדולים מאוד הדירוג בDC הוא אותו אחד לAC.
ולכבי צבעים יש תקן DIN או ISO. גם מספרי מעגלים לפי התקן.
הכל קיים.
אסף.
אני בטוח שקיים, אבל האם רשמי בישראל ?
או שיש לו מקביל ישראלי ?
המספרים האלו מותאמים למתח ביתי 220-240 וולט. ב- 12 וולט ההספק שמתבזבז בכבל והופך לחום נמוך בהרבה ולכן בפועל אפשר להעביר זרמים יותר גבוהים.
כמו-כן, כבלים לבניין (אלו שבקירות) הם "קשיחים", כלומר בעלי סיב נחושת אחד עבה. זה פחות מתאים לסביבה מווברצת של רכב, שם עדיף להשתמש בכבלים הגמישים (שמכילים הרבה סיבים דקים)
כמו שחנן ענה לך, אמפר הוא אמפר הוא אמפר בסיטואציה הזאת.
ונכון גם אמר שאם יש לך צרכן כבד (בטח אם הוא לא צרכן אוהמי) או קו ארוך תגדיל את המוליך למעלה כי התוצאה הפרקטית תהיה מאכזבת.
המספרים שאני סיפקתי הם לשרידות הכבלים לפי המקובל בארץ.
כלומר איך לא מגיעים למצב שהכבל מתחמם מידי בעבודה, אבל יש לקחת בחשבון שב12 וולט לפעמים באמת הצורך לא לאבד אפילו וולט אחד מכתיב כבל יותר עבה.
התקן לא 'רשמי' או 'תקף' בישראל כי חוק החשמל לא חל על פחות מ 50 וולט.
אבל תקנים הם תקנים ומי שכתב אותם עשה זאת כדי שכולנו נדבר באותה שפה טכנית ולא נשבור את הראש.
בכל מקרה בסוף מישהו סידר את המספרים בטבלאות כדי שלא נצטרך לחשב וזה אפילו יותר מועיל.
לגבי המערכת הספציפית.
חוט awg 8 (40 אמפר) מהמצבר לפיצול וחוטי 14 לכל השאר נראה מתאים ובאופו כללי חוט 14 כסטנדרט לכל הצרכנים זו פרקטיקה מקובלת. לא יקרה כלום אם תעבור לחוט 6 בתור הראשי - ליכולת עתידית להוסיף עוד צרכן כבד. למיתוג בזרם נמוך אני משתמש ב 18 כי הרבה יותר נוח להעביר חוטים כאלו בכל מיני מעברי דשבורד וכו'
עוד טיפ כדי לחסוך מטראז' של חוטים (מפלי מתח) וחווים חמים שמטיילים ברכב - למתג ממסרים בצד המינוס של הסליל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
התקן לא 'רשמי' או 'תקף' בישראל כי חוק החשמל לא חל על פחות מ 50 וולט.
אבל תקנים הם תקנים ומי שכתב אותם עשה זאת כדי שכולנו נדבר באותה שפה טכנית ולא נשבור את הראש.
בכל מקרה בסוף מישהו סידר את המספרים בטבלאות כדי שלא נצטרך לחשב וזה אפילו יותר מועיל.
---------------
עוד טיפ כדי לחסוך מטראז' של חוטים (מפלי מתח) וחווים חמים שמטיילים ברכב - למתג ממסרים בצד המינוס של הסליל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני לא מדבר על חוק החשמל, אני מדבר על תקן נגיד של משרד התחבורה או כל מי שמחליט מה קורה בתוך הרכב ממש.
לגבי חוק החשמל, זה לא שהוא לא חל על מתח של פחות מ50V, אלא שזה מוגדר "מתח נמוך מאוד" ומטפלים בו אחרת.
דיון מעניין מאוד, אין כמו חכמת ההמונים וניסיון חיים.
רק אוסיף ,בישראל יש מספר חברות העוסקות התכנון וייצור כבילה צבאית לרבות תמיכה בתן תעופתי AS9100 .
אם הזכרת שאתה גר בצפון ,לדעתי רוב החברות הללו יושב בצפון ,משיקולי מס .
בחברות אלו ,ישנה פונקציית שנקראת "הנדסת רכיבים" התפקיד של המהנדס לבחור את יצרן הכבל,סוג הכבל, סוג הציפוי,עמידה בפיתול, לחצים,טמפרטורה וכד. יש להם המון ניסיון בכלי תחבורה ותעופה צבאי. יש כאן גם נושא של השראות בעיקר אם עובר ליד כבל RF.
אם יש לך שאלה ממוקדת, מציע לך לדבר עם מי מהחברות הללו, לרוב אנשים נחמדים ועוזרים.
באופן כללי ,אני רק אציין ,שכרגע יש מחסור עולמי מטורף בחוטים בתקן צבאי ומחברים צבאיים. וזמני האספקה זזו מ 2-3 שבועות עד ל 3 חודשים .
Sent from my SM-G996B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-06-22, 07:48
אני לא מדבר על חוק החשמל, אני מדבר על תקן נגיד של משרד התחבורה או כל מי שמחליט מה קורה בתוך הרכב ממש.
לגבי חוק החשמל, זה לא שהוא לא חל על מתח של פחות מ50V, אלא שזה מוגדר "מתח נמוך מאוד" ומטפלים בו אחרת.
למשרד התחבורה ומשרד התמ"ת לקח עשר שנים שבהן שהסתובבו כאן רכבים עם 400 וולט בקנה, כדי להפסיק עם כיפופי הידיים ולהחליט מי מהם אמור לפקח ולקבוע נהלים בקשר לטיפול ברכבים במוסכים :) ועדיין מלגזות במגרשי פירוק מעבירות רכבים חופשי מצד לצד כשהן עוברות דרכו עם שיני המזלג, ומשור החרב נותן שעות נוספות בידי אנשים שלא יודעים להבדיל בין מתח לזרם.
לא הייתי בונה על משרד התחבורה במה שקשור לזה. הם עסוקים כרגע בלמצוא tdc עם משרוקית.
מה?
P=I^2R
U לא במשוואה.
יש מצב שהוא מתחבא?
U=I*R
P=U*I
חנן-ג'יפולוג
21-06-22, 10:39
כן. זה המתח שנופל על המוליכים. תוצאתי לזרם. שים לב. הוא לא בפרמטרים של המשוואה כי הוא לא הסיבה אלא התוצאה. המתח הזה הוא לא מתח המקור שעליו נדב דיבר.
מתח המקור במעגל שווה למתח הצרכן ועוד המתח במוליכים. למתח המקור ולמתח הצרכן אין השפעה על המתח שנופל על המוליכים. ההשפעה היא הפוכה. מתח הצרכן הוא התוצאה של מתח המקור פחות נפילת המתח במוליכים.
המשוואה שכוללת את כל הפרמטרים:
U= l * ( התנגדות מוליך +התנגדות צרכן )
כדי לחשב את ההספק "שמתבזבז" על המוליך:
P= הזרם בריבוע כפול התנגדות המוליך
כדי לחשב את המתח על המוליך:
מתח המוליך = הזרם כפול התנגדות המוליך
כעיקרון כשמדובר באותו מוליך, ככל שהוא ארוך יותר התנגדותו גדולה יותר. מכאן שהצרכן מקבל פחות מתח.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
138868
פעם אחרונה שפגשתי את חוק אוהם היה בסוף שנות השמונים והזכרון כבר לא מה שהיה פעם, אז אני מתנצל מראש...
לצורך הדיון, ההתנגדות של הנורה היא 10Ohm וההתנגדות של המוליך היא 2Ohm.
אנחנו עובדים כאן עם מקורות מתח ולא ספק זרם שמוציא זרם קבוע ללא תלות בהתנגדות שהוא רואה מולו.
במעגל הראשון I=1A והמתח שיפול על המוליכים הוא 2V
במעגל השני I=2A (מכיוון שהגדלנו את המתח) והמתח שיפול על המוליכים הוא 4V
ההתנגדות של הרכיבים במעגל קבועה והזרם תלוי בסופו של דבר במתח המקור.
- - - Updated - - -
חנן-ג'יפולוג
21-06-22, 12:22
אתה מתפזר לכיוונים אקדמיים לא רלוונטיים לשאלה. השאלה היא על בחירת מוליך עבור זרם מסוים. איזה מוליך לבחור לגרלנדה שצורכת 10 אמפר, למשל?
מה שנדב כתב זה "ב- 12 וולט ההספק שמתבזבז בכבל והופך לחום נמוך בהרבה ולכן בפועל אפשר להעביר זרמים יותר גבוהים."
וזה לא נכון.
ההספק שמתבזבז הוא חד ערכי לזרם במוליך, עבור מוליך נתון. לפי P=I^2R
אם ראית בטבלה של חברת חשמל שצריך מוליך של 2.5 ממ"ר עבור זרם של 16 אמפר, אתה לא יכול לקחת את הציטוט של נדב ולהסיק שניתן להעביר במוליך 2.5 ממ"ר זרם גבוה יותר כי זו מערכת של 12 וולט.
אז אתה תסתכל בטבלה ותראה שרשום שם 1.5 ממ"ר עבור עשרה אמפר לגרלנדה הנ"ל. יתכן שתעדיף דווקא חוט עבה יותר משרשום בטבלה כי במתח נמוך כזה יש רגישות של הצרכנים לכל נפילת מתח של וולטים בודדים.
לא צריך להסתבך.
על בסיס העיקרון שחנן מנסה להסביר לכם, חברת חשמל מצליחה להעביר הספקים אדירים בכבלים יחסית קטנים, ולמרחקי ענק.
אחרת אם ההספק הנישא (ולא הזרם) על ידי הכבל היה קשור לגודל הכבל , היינו בצרה צרורה, הייתם רואים כבלים בין עירוניים בעובי של משאית.
ובפועל אתם רואים כבלים בעובי שפוי, שעובר עליהם אותו אמפרז כמו במתח נמוך, רק במתח סופר גבוה כדי להגדיל את ההספק, אבל הגדלת ההספק הזאת לא מתרחשת "על הכבל".
וואיי וואיי, לא הייתי מחובר לשרשור הזה כמה ימים ותראו לאן זה נסחף, ועוד בגללי...
לסיכום: טעיתי והטעיתי, חנן צודק, סליחה ...
הוספתי מידה במטרים בעמודה השמאלית בטבלה
138940
חנות סיטונות חשמל אני מניח שאין משהו ברשת. נתקלתם אולי בחנות אינטרנטית טובה?
לגבי בידוד - כמובן. יהיה.
אמזון. אני הזמנתי כבלים לרמקולים אבל יש גם לחשמל. יותר זול מאשר בארץ (כשמוסיפים את עלות המשלוח שמשום מה בארץ עולה יותר מאשר להביא מהצד השני של העולם...)
ליאור
בפעם הבאה שאתה נתקל בנבלת רכב, תלוש את כל הצמות, ויהיה לך יופי של חוטים בכל הקטרים.
הנה משהו שעלה עכשיו - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/124515
אמזון. אני הזמנתי כבלים לרמקולים אבל יש גם לחשמל. יותר זול מאשר בארץ (כשמוסיפים את עלות המשלוח שמשום מה בארץ עולה יותר מאשר להביא מהצד השני של העולם...)
ליאור
יותר זול משקלים בודדים למטר בחנויות חשמל בארץ?
יותר זול משקלים בודדים למטר בחנויות חשמל בארץ?
אם אתה צריך כמה מטרים ומגיע לחנות בעצמך, כנראה שלא. הנחתי שהוא צריך כמות גדולה יותר.
אני הזמנתי כבל לרמקולים AWG 14, באורך 30 מטר, ועלה משמעותית פחות מאשר בארץ.
משום מה, משלוח בארץ עולה סביב 30 ש"ח בעוד שמאמזון זה חינם מעל 49$ (ואיכשהו אני תמיד מוצא מה להוסיף...)
ליאור
״אם מגיע לחנות בעצמך״ זה המפתח.
כי המחיר למטר לא משתנה לרעה אם קונים את כל הגליל.
גם האורך הנדרש. בד"כ לא מוכרים אונליין מטרים בודדים, לא בארץ ולא באמזון
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.