צפייה בגרסה מלאה : כיסא נהג גימני חדש
יש למישהו טיפים איך לשפר את נוחות כיסא הנהג ג'ימני חדש?
אני מרגיש כאב גב תחתון אחרי הישיבה בכיסא גם כשהאוטו לא נוסע אפילו אחרי כמה דקות ישיבה.
זה מפתיע כי הכיסא נראה תומך ובהתחלה מרגיש נוח. גם אנשים אחרים שיושבים באוטו לא מתלוננים.
יכול להיות שלוקח זמן להתרגל אבל אשמח לשמוע אם מישהו מכיר איך לשפר נוחות של זה
תתחיל בבדיקה האם אתה יושב נכון / מכוון נכון את הכסא.
מרחק מההגה, זוויות, גובה ..
נשלח מהנייד
תתחיל בבדיקה האם אתה יושב נכון / מכוון נכון את הכסא.
מרחק מההגה, זוויות, גובה ..
נשלח מהנייד
מה זה אומר נכון?
איפה אפשר לקרוא על זה?
תודה!
כמו כל דבר אחר, תתחיל ביוטיוב :)
הראשון שעלה בחיפוש
https://youtu.be/4IjURp-dv7c
אבל יש הרבה.
אתה אדם גבוה? דרור ברלי הרבה להעיר בנושא.
נשלח מהנייד
כמו כל דבר אחר, תתחיל ביוטיוב :)
הראשון שעלה בחיפוש
https://youtu.be/4IjURp-dv7c
אבל יש הרבה.
אתה אדם גבוה? דרור ברלי הרבה להעיר בנושא.
נשלח מהנייד
תודה!
גובה 1.80
תקרא כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115715-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%97%D7%AA-%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94
Asaf-a
אסף.א
תנוחת נהיגה זה הא'-ב' של ג'-ד'.
תנוחת נהיגה נכונה/לא נכונה, היא משהו שמשפיע לא רק על נוחות הנסיעה והנהיגה, אלא גם על יכולת שליטה ברכב.
רוב הישראלים סוגדים ל"ישיבה גבוהה" בגלל אופנה ובורות ונוטים להתעלם מהבעיתיות שכרוכה בזה.
אבל בני אדם אינם זהים זה לזה במידותיהם הפיזיות ומסתבר שגם ב-2022 יש עדיין כלי רכב שלא מתאימים לכל אחד.
זה לא סוד שהבעייתיים בנושא הזה, כאלה שניכר עליהם שתוכננו ע"י גמדים עבור גמדים, מגיעים בעיקר מיצרני המזרח הרחוק, אבל לא רק. לכן אין תחליף לנהיגת התרשמות ולא של כמה דקות אלא של חצי שעה עד שעה לפחות. בהחלט יש מצב שאחרי נסיעה כזו, יהיו מכוניות שתפסלו ולא תרכשו רק בגלל זה.
בג'ימני אין כוונון גובה למושב הנהג. המושב עצמו מאוד קטן, שטוח וקשה ולא תומך ומותקן גבוה מדי.
גלגל ההגה נמוך מדי ומתכוונן רק לגובה בטווח מאוד מוגבל. גבוהי קומה ימצאו שהוא מונח להם בין הברכיים.
המושב וכל תנוחת הנהיגה לא מתאימים לאורך זמן לאנשים שמעל 1.70, כמקובל בהרבה יצירות מופת מיפן.
אין הרבה מה לעשות בעניין חוץ מלהחליף מושב למושב ספורטיבי-אורטופדי גרמני שלא רק נוח ותומך הרבה יותר אלא גם מותקן נמוך ונכון יותר. רקארו או שלמן. מושב חדש כזה זו חתיכת הוצאה.
מצד שני זה הגב שלך וזה מושב שילווה אותך בהמשך לכלי הרכב הבאים שלך.
תנוחת נהיגה זה הא'-ב' של ג'-ד'.
תנוחת נהיגה נכונה/לא נכונה, היא משהו שמשפיע לא רק על נוחות הנסיעה והנהיגה, אלא גם על יכולת שליטה ברכב.
רוב הישראלים סוגדים ל"ישיבה גבוהה" בגלל אופנה ובורות ונוטים להתעלם מהבעיתיות שכרוכה בזה.
אבל בני אדם אינם זהים זה לזה במידותיהם הפיזיות ומסתבר שגם ב-2022 יש עדיין כלי רכב שלא מתאימים לכל אחד.
זה לא סוד שהבעייתיים בנושא הזה, כאלה שניכר עליהם שתוכננו ע"י גמדים עבור גמדים, מגיעים בעיקר מיצרני המזרח הרחוק, אבל לא רק. לכן אין תחליף לנהיגת התרשמות ולא של כמה דקות אלא של חצי שעה עד שעה לפחות. בהחלט יש מצב שאחרי נסיעה כזו, יהיו מכוניות שתפסלו ולא תרכשו רק בגלל זה.
בג'ימני אין כוונון גובה למושב הנהג. המושב עצמו מאוד קטן, שטוח וקשה ולא תומך ומותקן גבוה מדי.
גלגל ההגה נמוך מדי ומתכוונן רק לגובה בטווח מאוד מוגבל. גבוהי קומה ימצאו שהוא מונח להם בין הברכיים.
המושב וכל תנוחת הנהיגה לא מתאימים לאורך זמן לאנשים שמעל 1.70, כמקובל בהרבה יצירות מופת מיפן.
אין הרבה מה לעשות בעניין חוץ מלהחליף מושב למושב ספורטיבי-אורטופדי גרמני שלא רק נוח ותומך הרבה יותר אלא גם מותקן נמוך ונכון יותר. רקארו או שלמן. מושב חדש כזה זו חתיכת הוצאה.
מצד שני זה הגב שלך וזה מושב שילווה אותך בהמשך לכלי הרכב הבאים שלך.
ראיתי מושב ריקארו אבל הבנתי שזה מבטל כרית אוויר וזה פחות מתאים לי.
אני 1.80 אבל רזה ונסעתי כל החיים שלי במכוניות יפניות קטנות כמו טויוטה יאריס ישנה בלי בעיה. גם נהגתי על ג'ימני דגם ישן בחו"ל במשך שבועיים כל היום בלי בעיה.
מקווה שיש איזשהו פתרון מספק עם המושב הקיים
הירשפלד יובל
11-04-22, 21:14
לפני שתוציא כסף/אנרגיה מיותרים , היית ממליץ לך לנסות מחרוזות . אני כבר 30-40 שנה מחזיק אותן בכל הרכבים שלי בו זמנית . חלקן קניתי ב-ACE וחלקן בואדי ג'וז י-ם . אותי הן משמשות לבעיה אחרת , מניעת הרדמות בנהיגה אבל לפחות לי הן מקלות מאוד על כל אברי גב עליון/תחתון וישבן . גם על סמוראי 87 , קפיצי עלים עם כסאות מזדה 3 , המחרוזת מביאות לפחות עבורי את נוחות הישיבה לסבירה/סבילה .
גם נהגתי על ג'ימני דגם ישן בחו"ל במשך שבועיים כל היום בלי בעיה.
תבדוק שוב אם זה עדיין נכון לך, יש סיכוי סביר שמושב נהג של ג׳ימני דור קודם יתאים גם לנוכחי, אולי בהתאמות קלות...
לפני שתוציא כסף/אנרגיה מיותרים , היית ממליץ לך לנסות מחרוזות . אני כבר 30-40 שנה מחזיק אותן בכל הרכבים שלי בו זמנית . חלקן קניתי ב-ACE וחלקן בואדי ג'וז י-ם . אותי הן משמשות לבעיה אחרת , מניעת הרדמות בנהיגה אבל לפחות לי הן מקלות מאוד על כל אברי גב עליון/תחתון וישבן . גם על סמוראי 87 , קפיצי עלים עם כסאות מזדה 3 , המחרוזת מביאות לפחות עבורי את נוחות הישיבה לסבירה/סבילה .
תודה, אבדוק
- - - Updated - - -
תבדוק שוב אם זה עדיין נכון לך, יש סיכוי סביר שמושב נהג של ג׳ימני דור קודם יתאים גם לנוכחי, אולי בהתאמות קלות...
תודה!
אם בסוף אתייאש מהמושב שיש עכשיו אז אבדוק
לי אישית, המושב בג'ימני דור קודם היה קצת יותר נוח.
אבל את נושא תנוחת הנהיגה היפנית-בעייתית לגבוהים, זה לא פותר. המושב עדיין גבוה מדי.
אבל אם חיית בשלום עם יאריס, אחת המכוניות הכי בעייתיות לגבוהים מבחינת תנוחת נהיגה... אז מה הבעיה בג'ימני?
בדור החדש יש כרית אויר במושב. אכן בעייתי.... החלפת מושב אכן כרוכה בויתור על הכרית הזו.
יאריס אוטו נוראי מבחינה זו.
ג'ימני זה תענוג לעומתו.
אבל בסמוראים לדורותיהם הבעיה היא שההגה בגובה הביצים. ואת זה אי אפשר לפתור רק להתרגל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
באותה מידה , אני תוהה מה האפקט האנטי בטיחותי של מחרוזות בגב ( או כל תוסף מושב תומך חימום/ עיסוי וכו) במקרה של תאונה. בעיקר פגיעה מאחור
הד
Sent from my iPhone using Tapatalk
הירשפלד יובל
14-04-22, 22:51
מוזמן להסתכל ולראות/לומר מה מסוכן בזה. זו מואדי גו'ז , בשנות ה-70 הרבה מהמרצדסים מוניות בי-ם ואחרות , השתמשו בהן , אותי לפחות שימשו למיניהן עשרות שנים ברכבים שונים כולל כאלו שחוו תאונות ואף אחת מהן לא פגעה בי . ( מי שיוכל לסובב ב-90° , מוזמן )
כיסויי החרוזים אכן מוכר לכולנו מהמוניות.
נהגי מוניות, יושבים כל היום באוטו, מוכרחים שיהיה להם נוח. הם "נהגים מקצועיים", נוהגים מאות ק"מ ביום.
מילא הדרגשים בטויוטה או בדאצ'יה (עוד לא ראיתי מונית ג'ימני...), אבל עד היום אני רואה את כיסויי החרוזים הנוראים האלה גם על מושבי הנהג הסדרתיים הכי טובים שתעשיית הרכב יודעת להציע, אלה של מרצדס..... ואם לנהגי המוניות זה מה שנוח, מי אנחנו שנתווכח איתם?.... אפילו יצרני הרכב שעיצבו את הכסא, מה הם מבינים?.... מסתבר ששום דבר. איך, איך אין להם בצוות הפיתוח איזה נהג מונית שיהיה אחראי על פיתוח ועיצוב של מושב הנהג האולטימטיבי, ויעמוד על כך שמושב נהג יהיה מכוסה בחרוזים.... כל זה נכתב בציניות, כן?
בשורה התחתונה, אם זה מה שנוח לך, אז אין ויכוח. זה הגב שלך. אתה יודע מה נוח לך ומה לא. וזה כבר ברצינות מלאה.
אבל מושב של מכונית זה לא כורסא בסלון שהיא סטטית, לא נמצאת בתנועה.
מושב של רכב מתוכנן ואמור גם לתמוך ולהחזיק אותך בתנועה.
כל דבר ששמים על המושב, בין אם ריפוד/כיסוי ובין אם כל מיני ד"ר גב ומחרוזות למיניהן, גורם לך לשבת על הכסא ולא בתוכו.
יכול להיות שעכשיו "נוח לך" (ושוב - מי אני שאתווכח) אבל המושב כבר לא תומך אותך. הגוף שלך סתם מונח עליו ותו לא.
אז נכון שהג'יפים שלנו אינם מכוניות ספורט ואנחנו לא מתגרזנים איתם בפיתולים ולא זקוקים לאותה "תמיכה צידית" שכתבי רכב חובבי נהיגה ספורטיבית אוהבים להתפלפל עליה, אבל דווקא בנהיגת שטח יש הרבה יותר מצבים, גם במהירויות זחילה, בהם המושב צריך לתמוך במשקל הגוף שלנו ולא לאפשר לו לטייל קדימה ואחורה ושמאלה וימינה. יש לזה גם משמעות בטיחותית כבדה.
אני, שבהרבה מכוניות ממש לא נוח לי ואני מוכרח למצוא פתרון לעניין תנוחת נהיגה ונוחות ישיבה, לא הייתי חושב אפילו על הדבר הזה.
בג'יפ שלי אני יושב על מושב ריקליינר ספורטיבי של ספרקו (כנראה חיקוי ספרקו, לא התעמקתי). הוא לא "מושב נוח" בהגדרתו. הוא נמוך, הריפוד שלו די מינימלי. כרית המושב צרה ועם שוליים מוגבהים וחובקת את התחת שלי מאוד הדוק. אבל אני יושב בתוכו ולא עליו. ולמרות שהוא לא מוגדר כ"כורסא נוחה", גם בסוף יום ארוך של מאות ק"מ נהיגה כולל בשטח, אני יוצא ממנו ללא כאבי גב. כשהג'יפ נמצא כל מיני זויות מטורללות, אין את התחושה הלא נוחה של "נפילה מהכסא". קפיצות וטלטולים לא מכדררים אותי כמו כדורסל, כפי שקורה לי בג'ימני או בכלי רכב אחרים עם מושב גבוה, צר ושטוח (כמו מושב הסופה המקורי) שהגוף מונח עליו ולא בתוכו. כנראה יש משהו מאוד נכון בתפיסה הזו של תמיכה צידית חובקת לגב ולישבן ולירכיים.
לא סתם אני חושב שמעבדת הפיתוח הטובה ביותר לכל מה שקשור למכוניות היא מסלול המירוצים. שם לכל שגיאה/טעות/פרט קטן שלא שמו לב אליו, יש מיד מחיר מוחשי בזמני הקפה. לא סתם הקוקפיט של כל מכונית מירוץ - לכביש ולשטח - נבנה בקפידה רבה סביב הנהג המיועד שלה וסביב מידות גופו. ואם נדמיין לרגע שאני נהג מירוצים ואני בגובה 1.90 אבל הנהג השני בקבוצה הוא 1.60, אנחנו לא יכולים סתם ככה להחליף מכוניות בינינו, למרות שהן מאותו דגם בדיוק. לו יש את המכונית שלו ולי יש את שלי. כי זה לא נגמר בסתם להזיז את המושב אחורה/קדימה ולהנמיך/להגביה אותו קצת.
אז נכון שבמציאות, המכוניות שלנו אינן מכוניות מירוץ. הן מוצר מסחרי שמיוצר באלפי/מאות-אלפי/מיליוני יחידות, נמכר בחנות לכל אחד, צריך להתאים למנעד גדול של מידות גוף ולנוע על דרכים ציבוריות ובמהירויות שמוגבלות לפי חוקי תנועה. מושב מירוצים אמיתי (באקט) לא יהיה פרקטי לנו ביומיום. אבל מסתבר שחלק גדול מכללי הישיבה הנכונה מול הגה שמגיעים מעולמות הספורט המוטורי, נכונים מאוד וישימים גם במכוניות רגילות. ולכן לומר "ישיבה כמו במכונית מירוץ/ספורט" זה לא הכרזה לשלילה אלא בדיוק להיפך - משהו נכון וחיובי שאתם צריכים לשאוף אליו - פשוט כי ככה קל יותר לנהוג נכון ולשלוט טוב יותר במכונית. המשמעות של זה במירוץ היא זמנים יותר טובים, אבל במציאות היומיומית שלנו וגם בשטח, היא שבסופו של דבר זה כנראה גם יותר נוח.
זו רק דעתי. בסוף זה הגב שלכם וכל אחד יעשה כהבנתו.
בלי קשר לתנוחת נהיגה, שהיא כמובן הפאקאור העיקרי,
אני יכול להעיד שמושב של מרצדס (דגם זהה למוניות) גרם לי לכאבי גב בסוף יום נהיגה הרבה יותר מרכבים אחרים נחותים בהרבה ומכל היבשות. לפני ההטפה על כיוון נכון, אציין שהכיוון היה זהה לרכבים אחרים עליהם נהגתי באותה תקופה. הייתי מסיים יום נהיגה על איזו יונדאי אפרורית, או האנטר מטלטל הרבה יותר רענן.
ויום נהיגה זה יום של 6-7 שעות נהיגה עם הפסקות לפיפי או קפה (קניית קפה בלבד. את הקפה שותים תו"כ נהיגה). כל מיני גרמניות גםהיו חוצפניות כדי להדליק לי מנורות בלוח שעונים על כך שאני נוהג יותר מדי שעות רצוף (אמיתי לגמרי, נדלקת הודעה עם ציור של כוס קפה שאומרת לך לעשות הפסקה).
אז כבודם של מהנדסי מרצדס במקומם מונח, אבל הם לא אלוהים. וזה כאמור בנהיגת כביש. לא בנהיגת שטח או מסלול,שם אני מבין את ההגיון בבאקט.
ואם לאמל"ק לכם, ומתחום אחר,
אני מעדיף להקשיב תמיד למסגר טוב, מאשר למהנדס.
יש למישהו טיפים איך לשפר את נוחות כיסא הנהג ג'ימני חדש?
אני מרגיש כאב גב תחתון אחרי הישיבה בכיסא גם כשהאוטו לא נוסע אפילו אחרי כמה דקות ישיבה.
זה מפתיע כי הכיסא נראה תומך ובהתחלה מרגיש נוח. גם אנשים אחרים שיושבים באוטו לא מתלוננים.
יכול להיות שלוקח זמן להתרגל אבל אשמח לשמוע אם מישהו מכיר איך לשפר נוחות של זה
תנסה לשנות את תנוחת הנהיגה שלך - אולי גב זקוף יותר (או פחות), אולי קרוב יותר לדוושות (או להיפך), כוונון הגה. רוב הסיכויים שבתוך טווח הכוונונים שאפשרי ברכב שלך אתה יכול למצוא תנוחה טוב יותר.
כיסויי החרוזים אכן מוכר לכולנו מהמוניות. נהגי מונית, יושבים כל היום באוטו, מוכרחים שיהיה להם נוח. הם "נהגים מקצועיים", נוהגים מאות ק"מ ביום. מילא הדרגשים בטויוטה או בדאצ'יה (עוד לא ראיתי מונית ג'ימני), אבל עד היום אני רואה את כיסויי החרוזים הנוראים האלה גם על מושבי הנהג הסדרתיים הכי טובים שתעשיית הרכב יודעת להציע, אלה של מרצדס..... מרצדס ומונית אלה שני מונחים שהולכים ביחד כבר עשרות שנים רבות. ואם לנהגי המוניות זה מה שנוח, מי אנחנו שנתווכח איתם?.... אפילו יצרני הרכב שעיצבו את הכסא, מה הם מבינים?.... מסתבר ששום דבר. איך, איך אין להם בצוות הפיתוח איזה נהג מונית שיהיה אחראי על פיתוח ועיצוב של מושב הנהג האולטימטיבי, ויעמוד על כך שמושב נהג יהיה מכוסה בחרוזים.... כל זה נכתב בציניות, כן?
בשורה התחתונה, אם זה מה שנוח לך, אז אין ויכוח. זה הגב שלך. אתה יודע מה נוח לך ומה לא. וזה כבר ברצינות מלאה.
אבל מושב של מכונית זה לא כורסא בסלון שהיא סטטית, לא נמצאת בתנועה. מושב של רכב מתוכנן ואמור גם לתמוך ולהחזיק אותך בתנועה.
כל דבר ששמים על המושב, בין אם ריפוד/כיסוי ובין אם כל מיני ד"ר גב ומחרוזות למיניהן, גורם לך לשבת על הכסא ולא בתוכו.
יכול להיות שעכשיו "נוח לך" (ושוב - מי אני שאתווכח) אבל המושב כבר לא תומך אותך. הגוף שלך סתם מונח עליו ותו לא.
אז נכון שהג'יפים שלנו אינם מכוניות ספורט ואנחנו לא מתגרזנים איתם בפיתולים ולא זקוקים לאותה "תמיכה צידית" שכתבי רכב חובבי נהיגה ספורטיבית אוהבים להתפלפל עליה, אבל דווקא בנהיגת שטח יש הרבה יותר מצבים, גם במהירויות זחילה, בהם המושב צריך לתמוך במשקל הגוף שלנו ולא לאפשר לו לטייל קדימה ואחורה ושמאלה וימינה. יש לזה גם משמעות בטיחותית כבדה.
אני, שבהרבה מכוניות ממש לא נוח לי ואני מוכרח למצוא פתרון לעניין תנוחת נהיגה ונוחות ישיבה, לא הייתי חושב אפילו על הדבר הזה.
בג'יפ שלי אני יושב על מושב ריקליינר ספורטיבי של ספרקו (כנראה חיקוי ספרקו, לא התעמקתי). הוא לא "מושב נוח" בהגדרתו. הוא נמוך, הריפוד שלו די מינימלי. כרית המושב צרה ועם שוליים מוגבהים וחובקת את התחת שלי מאוד הדוק. אבל אני יושב בתוכו ולא עליו. ולמרות שהוא לא מוגדר כ"כורסא נוחה", גם בסוף יום ארוך של מאות ק"מ נהיגה כולל בשטח, אני יוצא ממנו ללא כאבי גב. כשהג'יפ נמצא כל מיני זויות מטורללות, אין את התחושה הלא נוחה של "נפילה מהכסא". קפיצות וטלטולים לא מכדררים אותי כמו כדורסל, כפי שקורה לי בג'ימני או בכלי רכב אחרים עם מושב גבוה, צר ושטוח (כמו מושב הסופה המקורי) שהגוף מונח עליו ולא בתוכו. כנראה יש משהו מאוד נכון בתפיסה הזו של תמיכה צידית חובקת לגב ולישבן ולירכיים.
לא סתם אני חושב שמעבדת הפיתוח הטובה ביותר לכל מה שקשור למכוניות היא מסלול המירוצים. שם לכל שגיאה/טעות/פרט קטן שלא שמו לב לאליו, יש מיד מחיר מוחשי בזמני הקפה. לא סתם הקוקפיט של כל מכונית מירוץ - לכביש ולשטח - נבנה בקפידה רבה סביב הנהג המיועד שלה וסביב מידות גופו. ואם נדמיין לרגע שאני נהג מירוצים ואני בגובה 1.90 אבל הנהג השני בקבוצה הוא 1.60, אנחנו לא יכולים סתם ככה להחליף מכוניות בינינו, למרות שהן מאותו דגם בדיוק. לו יש את המכונית שלו ולי יש את שלי. כי זה לא נגמר בסתם להזיז את המושב אחורה/קדימה ולהנמיך/להגביה אותו קצת.
אז נכון שבמציאות, המכוניות שלנו אינן מכוניות מירוץ. הן מוצר מסחרי שמיוצר באלפי/מאות-אלפי/מיליוני יחידות, נמכר בחנות לכל אחד, צריך להתאים למנעד גדול של מידות גוף ולנוע על דרכים ציבוריות ובמהירויות שמוגבלות לפי חוקי תנועה. מושב מירוצים אמיתי (באקט) לא יהיה פרקטי לנו ביומיום. אבל מסתבר שחלק גדול מכללי הישיבה הנכונה מול הגה שמגיעים מעולמות הספורט המוטורי, נכונים מאוד וישימים גם במכוניות רגילות. ולכן לומר "ישיבה כמו במכונית מירוץ/ספורט" זה לא הכרזה לשלילה אלא בדיוק להיפך - משהו נכון וחיובי שאתם צריכים לשאוף אליו - פשוט כי ככה קל יותר לנהוג נכון ולשלוט טוב יותר במכונית. המשמעות של זה במירוץ היא זמנים יותר טובים, אבל במציאות היומיומית שלנו וגם בשטח, היא שבסופו של דבר זה כנראה גם יותר נוח.
זו רק דעתי. בסוף זה הגב שלכם וכל אחד יעשה כהבנתו.אם הבטיחות שלך חשובה לך... ממליץ לך להחליף את החיקוי של ספארקו, בזמן אמת הוא עלול לשפד אותך..
ומעבר לזה לרקארו יש כיסאות עם כריות אוויר. לא צריך לוותר על בטיחות... רק על "קצת" כסף.
נ.ב מישהו פעם אמר... לא חוסכים בבטיחות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אורי, יש הבדל בין רוצה ליכול. בסוף לכל דבר יש מחיר.
הייתי מאוד רוצה עכשיו ברונקו בדלנדס חדש בחנייה שלי....
מושב רקארו עם כריות אויר... למה לא. ממך לריבונו, שידאג לי לאחד כזה.... כי אני אפילו לא רוצה לדעת כמה הוא עולה. לא יכול להרשות לעצמי הוצאה כזו על... כסא. וזה לא מצב של אין ברירה.
החיקוי-ספרקו (ואולי הוא ספרקו אמיתי ואני סתם מלכלך עליו?.... מה זה כל כך משנה. הם בנוים אותו דבר בדיוק), דווקא מצוין ואני ממליץ עליו.
לא, עוד לא ניסיתי אותו בתאונה וככל שתלוי בי זה גם לא יקרה.... אבל אם אנחנו כבר בענייני תאונות, אז כנראה כל מושב חליפי בג'יפים כמו שלנו, זה סוג של אילתור ואתה לא יכול לחתום שבתאונה לא יקרה לך משהו.
הרבה נהגי סיקסים/סופות/סמוראים/דיפנדרים ושאר כלים מהז'אנר, החליפו למושב של רכב אחר מפירוק.
מי ערב לנו שאותו רכב שפורק לא פורק בגלל שעבר תאונה שאולי השפיעה גם על המושב? אפילו שלא נראה עקום?
גם בהתקנה רבים מאלתרים תושבות/רגליים כי לא כל מושב מתאים לכל רכב. אני הפכתי את העולם כדי להתקין את הספרקו על התושבות המקוריות של הג'יפ בלי לחתוך אותן/לרתך אותן ולהשחית אותן. להבנתי זה מותקן נכון גם מבחינה בטיחותית, אבל חוזק המושב עצמו? כמו שאמרת - לפני שנתהפך ונתגלגל ב-140 קמ"ש, לא נדע.... אז אני לא רוצה לדעת.
בסוף ברור שהכי טוב זה מושב רקארו/שילמן חדש מהניילון, על תושבת איכותית ולא מאולתרת. וזה עולה המון.... ממש המון. אפשר לבצע לא מעט דברים מכניים גדולים וחשובים בג'יפ כזה בסכום שעולה מושב כזה, שהוא סוג של פינוק ואולי אפילו מותרות.
הספרקו הותיק והטוב שלי יוחלף בקרוב פשוט כי אחרי 5 שנות שימוש אינטנסיבי הריפוד שלו התבלה ועוד לא בדקתי, אבל ייתכן שלא יהיה משתלם להשקיע בתיקון/שיפוץ שלו. במקרה כזה אחפש אחד כזה חדש/חדש יותר/מחודש.
לא חייבים חדש יש משומשים מדי פעם. יש גם כיסאות מקוריים של רכב שניתן להתקין בלי לסכן את עצמך.
סהכ אביזר בטיחותי .. וסהכ משהו שאתה אמרת, לא לחסוך בבטיחות.
חיקוי .. עלול להיות מאכזב לדעתי.
כמו עם ההגאים לדוגמא:
https://youtu.be/SMxB4RpCDzA
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז אני יכול לגלות לך שיש לא מעט חיקויים באיכות סבבה לגמרי.
בוא'נה, ההגה הסיני בסרטון - ענק! בהתחלה צחקתי הרבה.... אבל בתכלס זה עצוב.
מצד שני רוב ההגאים התחליפיים לא באיכות הזבל הזו. מצד שלישי, לך תדע בלי בדיקה/תקינה מסודרת.... זו גם הסיבה שגלגל-הגה ספורטיבי תחליפי (אחד השדרוגים הכי משמעותיים שאני הכי אוהב) כעקרון לא עובר טסט בישראל - גם אם מדובר במותגי איכות כמו ספרקו, נרדי, מומו, OMP, גרנט וכו' וכו', חלקם אפילו עם תקינה - ועדיין זה "לא מקורי" ולכן אסור.
ומצד רביעי - יש כאן יצרן ידוע של הגאי ספורט (איכותיים ויקרים. נרדי האיטלקי) שמנהל קרב-אבוד-מראש מול גל של חיקויים זולים מסין - היה יכול להיראות יותר רציני אם היה גילוי נאות בתחילת הסרטון שמציין שזה סוג של תוכן שיווקי.
מוכרים לנו גם רפידות בלם תחליפיות סיניות בזול ובאיכות-זבל דומה, והן חוקיות ומשווקות לכל דיכפין... רוב המכוניות בישראל מצויידות בהם בשלב כזה או אחר של חייהן. כי זה יותר זול. כמובן שהן גם עוברות טסט... אח"כ מתלוננים על רעשים וצפצופים וחריקות ו"האוטו לא עוצר טוב" ו"צריך להחליף ברקסים בכל טיפול"..... ויש גם בולג'וינטים כאלה (בעלי טויוטה פראדו מכירים טוב את הנושא) ועוד חלפים רבים. הכל מגיע מסין, הכל אשפה ואין לזה סוף.
בדברים האלה אין כמו מקורי או תחליפי/משופר ממותג ידוע ובעל מוניטין. והכל מתבטא במחיר - ולאחרונה החל גם גל של זיופים - לא חיקוי אלא זיוף לשמו, של מותגים ידועים. האריזות זהות, המוצר לעתים נראה אחד לאחד אותו דבר, צריך להיות מומחה אמיתי כדי לשים לב להבדלים.
מדהים שדווקא נושא המושבים מקבל התייחסות מועטה ביותר בטסטים. כשהבוחנים רואים משהו ספורטיבי שלא מקורי בעליל, הם בודקים שלושה דברים - קודם כל שזה ריקליינר ולא באקט (הריקליינר הכי זבל יעבור. אבל באקט לא עובר, גם אם הוא הכי יקר ובטיחותי בעולם ומותקן הכי נכון וחזק שיש) ואם זה "מותקן חזק" - כלומר, מנסים לטלטל אותו. אם הוא לא זז/דופק - הוא עובר. והדבר שהכי חשוב להם - שלמות הכיסוי/ריפוד. חור קטן של סיגריה? נכשלת....
אבל מושב לא ספורטיבי ממכונית אחרת שלא קופץ לעין - עובר ובגדול. זה ברור. לא מעניין אותם חזק או לא חזק.
כשאנחנו לוקחים מושב של מכונית אחרת מפירוק, ומתקינים בעצמנו בג'יפ שלנו - המושב אולי תקין וטוב, אבל מי ערב לך ולי שביצענו התקנה נכונה ובטיחותית?... שהריתוך שביצענו (אם היה צריך לרתך) יחזיק מעמד?.... אף אחד. זה יעבור את "מבחן הטילטול" בטסט. אבל בתאונה אמיתית?...... לא נדע. אבל אנחנו ילדים גדולים. אנחנו מנהלים את הסיכונים שלנו.
אצל מתקין מוסמך כמו אספיר לדוגמא, כשאנחנו רוכשים שם מושב ספורטיבי/אורטופדי חדש, הוא יותקן על מתאם שמתוכנן לרכב שלנו. זה לא אילתור. זה בטיחותי. אבל גם המתאם הזה עולה לא מעט. ורוב בעלי הג'יפים הישנים שיש להם ידיים טובות מתקמצנים על המתאם ומאלתרים משהו לבד. זה יכול להיות חזק ויחזיק מעמד. או שלא.
פשפשוק הרכב בפייסבוק מלא במושבים למכירה - רובם מושבים טובים, אבל הכלב קבור בסעיף ההתקנה/התאמה לרכב הספציפי. זה למה המלצתי לפות"ש להתקין מושב חדש - אני לא בא לעשות כאן פרסום לאספיר או לשום מתקין אחר, אבל מתקין רציני מחזיק על המדף מתאמים מוכנים לרוב כלי הרכב בשוק. עבור ג'ימני שהוא רכב פופולרי ונפוץ עם בעיה ידועה של מושבים גרועים שדורשים החלפה, יש באספיר בוודאות מתאמים כאלה.
לפני שתוציא כסף/אנרגיה מיותרים , היית ממליץ לך לנסות מחרוזות . אני כבר 30-40 שנה מחזיק אותן בכל הרכבים שלי בו זמנית . חלקן קניתי ב-ACE וחלקן בואדי ג'וז י-ם . אותי הן משמשות לבעיה אחרת , מניעת הרדמות בנהיגה אבל לפחות לי הן מקלות מאוד על כל אברי גב עליון/תחתון וישבן . גם על סמוראי 87 , קפיצי עלים עם כסאות מזדה 3 , המחרוזת מביאות לפחות עבורי את נוחות הישיבה לסבירה/סבילה .
על אותו משקל, אני משתמש כבר שנים במשענת של דוקטור גב (רק המשענת, חתכתי את החלק שיושבים עליו).
במעבר מדיסקברי 2 ל4 שיש לו כורסא ממש איכותית ניסיתי בלי, והחזרתי את האביזר המצ'וקמק הזה כעבור נסיעה שתיים - פיתרון מנצח.
משום מה בפרייבטים שלי לדורותיהם אין לי בעיה עם המושבים המקוריים.
אם הבטיחות שלך חשובה לך... ממליץ לך להחליף את החיקוי של ספארקו, בזמן אמת הוא עלול לשפד אותך..
ומעבר לזה לרקארו יש כיסאות עם כריות אוויר. לא צריך לוותר על בטיחות... רק על "קצת" כסף.
נ.ב מישהו פעם אמר... לא חוסכים בבטיחות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לגבי ריקארו עם כריות אוויר, אתה יודע להגיד מה הדגם ומי מוכר את זה?
- - - Updated - - -
תודה רבה לכולם על התגובות
לגבי ריקארו עם כריות אוויר, אתה יודע להגיד מה הדגם ומי מוכר את זה?
עכשיו רואה שיש דגם אחד עם כרית אוויר באספיר.
אדבר איתם ואבדוק מה המחירים
דיברתי עם אספיר. יש להם כרגע 4 דגמים של כיסא ריקארו.
אחד מהם הוא עם כרית אוויר. הם יודעים לעשות כל מה שהכיסא המקורי יודע לעשות כולל קיפול, התראת חגורה ואפשר גם חימום.
יש כמה דגמים עם אפשרות לבסיס הידראולי. הדגם עם כרית אוויר הוא בלי בסיס הידראולי.
יש אפשרות שהכיסא יהיה נמוך יותר מהמקורי. המחירים הם 10-13 אלף שקל בלי מע"מ.
מה שעדיין לא ברור לי זה האם החלפת כיסא הוא הפתרון לבעיה או שאשקיע את הכסף והבעיה תישאר גם אחרי החלפת כיסא.
החשש הוא כאבי גב קבועים ונזק לגב.
אני חצי שנה עם ג'ימני, נוסע איתו מעט מאוד ויש לי כאבי גב למרות שלפני זה לא היו לי בעיות גב אף פעם.
האם הבסיס ההידראולי עוזר או שעדיף לוותר עליו לטובת גובה יותר נמוך?
ניסיתי כבר חרוזים וכרית גב וצוואר כמו ד"ר גב והם לא עזרו לי
1. זה לא בטוח יעזור
2. אתה איש גדול במיוחד? הימני זה אוטו קטן ואולי טווח הכיוון שיש לו לא מתאים לך.
3. בסוף זה רכב קטן, קל עם בסיס גלגלים קצרצר והוא תמיד ישאר קופצני.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יש עוד רכב שאתה נוהג בו במקביל? שם אין לך כאבי גב?
תמיד יש האופציה שבמקרה התפרצו לך כאבי גב במקביל למעבר לג׳ימיני ואתה מניח שהבעיה במושב הג׳ימיני, כדאי לשלול זאת על ידי נהיגה ארוכה ברכב אחר.
Asaf-a
אסף.א
1. זה לא בטוח יעזור
2. אתה איש גדול במיוחד? הימני זה אוטו קטן ואולי טווח הכיוון שיש לו לא מתאים לך.
3. בסוף זה רכב קטן, קל עם בסיס גלגלים קצרצר והוא תמיד ישאר קופצני.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
לא גדול. גובה 180 רזה
- - - Updated - - -
יש עוד רכב שאתה נוהג בו במקביל? שם אין לך כאבי גב?
תמיד יש האופציה שבמקרה התפרצו לך כאבי גב במקביל למעבר לג׳ימיני ואתה מניח שהבעיה במושב הג׳ימיני, כדאי לשלול זאת על ידי נהיגה ארוכה ברכב אחר.
Asaf-a
אסף.א
כן, צריך לבדוק את זה
לא גדול. גובה 180 רזה
דרור (שרכבים זה המקצוע שלו) כבר כתב פה שלאנשים מעל 1.70 הג'ימני יכול להיות צפוף ולא נוח. אולי שווה לך להיפגש איתו שקצת ייעץ לך לגבי תנוחת נהיגה.
דרור (שרכבים זה המקצוע שלו) כבר כתב פה שלאנשים מעל 1.70 הג'ימני יכול להיות צפוף ולא נוח. אולי שווה לך להיפגש איתו שקצת ייעץ לך לגבי תנוחת נהיגה.
אני הייתי שמח להיפגש עם דרור.
דרור, האם לדעתך, אם אחליף את הכיסא, אוכל לחיות עם ג'ימני בשלום ובלי כאבי גב?
גובה שלי 180 ולא היו לי עד עכשיו בעיות גב וגם לא היתה עד עכשיו בעיה מהסוג הזה עם אף רכב.
אם כן, האם כדאי שיהיה בסיס הידראולי או שעדיף לוותר על בסיס הידראולי לטובת גובה יותר נמוך?
תודה!
אני הייתי שמח להיפגש עם דרור.
דרור, האם לדעתך, אם אחליף את הכיסא, אוכל לחיות עם ג'ימני בשלום ובלי כאבי גב?
גובה שלי 180 ולא היו לי עד עכשיו בעיות גב וגם לא היתה עד עכשיו בעיה מהסוג הזה עם אף רכב.
אם כן, האם כדאי שיהיה בסיס הידראולי או שעדיף לוותר על בסיס הידראולי לטובת גובה יותר נמוך?
תודה!
1.דרור, האם לדעתך, אם אחליף את הכיסא, אוכל לחיות עם ג'ימני בשלום ובלי כאבי גב?
אולי. ואולי לא.
אני 1.90, וגם קצת זקן כבר. 56. רגיל לפרייבט אירופאי נוח מאוד עם תנוחת נהיגה נכונה לגבוהים (פוקוס) ולג'יפ עם DNA אמריקאי במקורו (סופה) שנוח משמעותית מג'ימני ועם תנוחת נהיגה נכונה לגבוהים. אני מקבל ג'ימני חדש בכל חודש לצורך עבודה ואני ממש סובל בו.
מכוניות קטנות הן צרה אחת, כי הן, נו, קטנות. ולכן מלאות בפשרות.
מכוניות יפניות הן צרה שנייה, כי הן מתוכננות ע"י אנשים קטנים עבור אנשים קטנים.
גם הרבה מכוניות יפניות גדולות ומרווחות ויקרות ומאובזרות, סובלות מתנוחת נהיגה שמתאימה בעיקר לנמוכי קומה.
הג'ימני גם יפני וגם קטן ובעיקר קל וקצרצר. החלפת מושב תסייע ללא ספק, אבל את התכונות הבסיסיות של קופצנות ונוחות לקויה בגלל בסיס גלגלים קצרצר זה לא ישנה.
2. גובה שלי 180 ולא היו לי עד עכשיו בעיות גב וגם לא היתה עד עכשיו בעיה מהסוג הזה עם אף רכב.
1.80 זה גבוה. לא מאוד גבוה, לא חריג. בסטנדרטים של הולנד וסקנדינביה זה אפילו מתחת לממוצע, אבל בסטנדרט ישראלי זה טיפונת מעל לממוצע ובסטנדרטים יפניים זה נחשב גבוה מאוד.
עד עכשיו לא היתה לך בעיה וראה זה פלא - עכשיו יש. כי מה לעשות, אנחנו לא נולדים עם בעיות גב, אבל הן מופיעות בהמשך ואנחנו גם לא נהיים צעירים יותר.
לא יודע איזה מכוניות היו קודם (נדמה לי שטויוטה יאריס? אחת הגרועות ביותר מהבחינה הזו. אולי היא אחראית על פירוק הגב שלך לחתיכות?...).
היחס בין ההגה למושב לדוושות קובע המון. המון!!! אני גבוה ממך ומבחינתי כסא גבוה והגה נמוך כמו ברוב היפניות וכמו שרוב הישראלים אוהבים (כי הם רוצים "לשבת גבוה") גורם לי למתוח ידיים ואחראי למאמצים וכאבים איומים בשכמות ובגב.
ג'ימני רכב מקסים, אבל מהבחינה הזו הוא הרע שבכל העולמות: בסיס גלגלים קצרצר, כסא צר, נוקשה לא תומך, נטול אפשרות כוונון לגובה, מותקן גבוה מאוד!!! עם גלגל הגה נמוך מאוד בעל טווח כוונון מגוחך, שלאנשים בגובה שלנו הוא מונח בגובה הברכיים. אז תתחדש על בעיות הגב, בהמשך זה רק יחמיר וממש יפריע לך.
3. אם כן, האם כדאי שיהיה בסיס הידראולי או שעדיף לוותר על בסיס הידראולי לטובת גובה יותר נמוך?
באופן אישי, בלי קשר לסוג הרכב, אני ממש ממליץ להימנע מבסיס הידראולי.
קודם כל כי הוא מגביה את הכיסא וישיבה גבוהה היא בעיני חטא על פשע - משהו שפשוט לא נכון ואפילו מסוכן.
שנית, בסיס הידראולי מנדנד ומטלטל אותך וזה פחות או יותר הדבר האחרון שאתה רוצה. בוודאי בשטח. לא משנה איזה כסא יותקן עליו.
1.דרור, האם לדעתך, אם אחליף את הכיסא, אוכל לחיות עם ג'ימני בשלום ובלי כאבי גב?
אולי. ואולי לא.
אני 1.90, וגם קצת זקן כבר. 56. רגיל לפרייבט אירופאי נוח מאוד עם תנוחת נהיגה נכונה לגבוהים (פוקוס) ולג'יפ עם DNA אמריקאי במקורו (סופה) שנוח משמעותית מג'ימני ועם תנוחת נהיגה נכונה לגבוהים. אני מקבל ג'ימני חדש בכל חודש לצורך עבודה ואני ממש סובל בו.
מכוניות קטנות הן צרה אחת, כי הן, נו, קטנות. ולכן מלאות בפשרות.
מכוניות יפניות הן צרה שנייה, כי הן מתוכננות ע"י אנשים קטנים עבור אנשים קטנים.
גם הרבה מכוניות יפניות גדולות ומרווחות ויקרות ומאובזרות, סובלות מתנוחת נהיגה שמתאימה בעיקר לנמוכי קומה.
הג'ימני גם יפני וגם קטן ובעיקר קל וקצרצר. החלפת מושב תסייע ללא ספק, אבל את התכונות הבסיסיות של קופצנות ונוחות לקויה בגלל בסיס גלגלים קצרצר זה לא ישנה.
2. גובה שלי 180 ולא היו לי עד עכשיו בעיות גב וגם לא היתה עד עכשיו בעיה מהסוג הזה עם אף רכב.
1.80 זה גבוה. לא מאוד גבוה, לא חריג. בסטנדרטים של הולנד וסקנדינביה זה אפילו מתחת לממוצע, אבל בסטנדרט ישראלי זה טיפונת מעל לממוצע ובסטנדרטים יפניים זה נחשב גבוה מאוד.
עד עכשיו לא היתה לך בעיה וראה זה פלא - עכשיו יש. כי מה לעשות, אנחנו לא נולדים עם בעיות גב, אבל הן מופיעות בהמשך ואנחנו גם לא נהיים צעירים יותר.
לא יודע איזה מכוניות היו קודם (נדמה לי שטויוטה יאריס? אחת הגרועות ביותר מהבחינה הזו. אולי היא אחראית על פירוק הגב שלך לחתיכות?...).
היחס בין ההגה למושב לדוושות קובע המון. המון!!! אני גבוה ממך ומבחינתי כסא גבוה והגה נמוך כמו ברוב היפניות וכמו שרוב הישראלים אוהבים (כי הם רוצים "לשבת גבוה") גורם לי למתוח ידיים ואחראי למאמצים וכאבים איומים בשכמות ובגב.
ג'ימני רכב מקסים, אבל מהבחינה הזו הוא הרע שבכל העולמות: בסיס גלגלים קצרצר, כסא צר, נוקשה לא תומך, נטול אפשרות כוונון לגובה, מותקן גבוה מאוד!!! עם גלגל הגה נמוך מאוד בעל טווח כוונון מגוחך, שלאנשים בגובה שלנו הוא מונח בגובה הברכיים. אז תתחדש על בעיות הגב, בהמשך זה רק יחמיר וממש יפריע לך.
3. אם כן, האם כדאי שיהיה בסיס הידראולי או שעדיף לוותר על בסיס הידראולי לטובת גובה יותר נמוך?
באופן אישי, בלי קשר לסוג הרכב, אני ממש ממליץ להימנע מבסיס הידראולי.
קודם כל כי הוא מגביה את הכיסא וישיבה גבוהה היא בעיני חטא על פשע - משהו שפשוט לא נכון ואפילו מסוכן.
שנית, בסיס הידראולי מנדנד ומטלטל אותך וזה פחות או יותר הדבר האחרון שאתה רוצה. בוודאי בשטח. לא משנה איזה כסא יותקן עליו.
תודה רבה דרור.
אני מנסה לחשוב על איזשהו פתרון אחר חוץ מפירסום הג'ימני למכירה:(
גם מנסה להבין מה זה אומר תנוחת נהיגה נכונה.
נניח אני מחליף את הכיסא לריקארו שהוא נמוך יותר, תומך, לא קשיח, רחב יותר ועם הרבה כיוונונים. אז לפי מה שכתבת זה נותן תנוחה נכונה ופותר את בעיית הגובה בישיבה סטטית, לא? לגבי בסיס גלגלים קצר וקופצנות, זה נשמע כמו משהו בעייתי גם לגבוהים וגם נמוכים.
דרך אגב, יש רכבים יפנים שכן יש תנוחה נכונה?
טויוטה לנד קרוזר, סובארו, פאג'רו, איסוזו טרופר?
מה עם כל אסיאטיות קטנות על הכביש (יאריס, פיקנטו, יונדאי I10, סוזוקי אלטו ועוד) - גם להם יש את הבעיות האלה?
מנסה להבין מה זה אומר תנוחת נהיגה נכונה.
תתרגל לבצע חיפוש בפורום, סביר להניח שהנושא כבר עלה ויש שרשורים עם מידע מלא.
קרא כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115715-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%97%D7%AA-%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94
נשלח מהנייד
תתרגל לבצע חיפוש בפורום, סביר להניח שהנושא כבר עלה ויש שרשורים עם מידע מלא.
קרא כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115715-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%97%D7%AA-%D7%A0%D7%94%D7%99%D7%92%D7%94
נשלח מהנייד
אני קראתי את זה כבר.
אבל במה שנכתב פה נשמע שהנושא לא נגמר בתנוחת נהיגה.
נניח והשקעתי המון כסף ויצרתי לעצמי תנוחת נהיגה מושלמת על ידי החלפת כיסא.
לפי מה שדרור כתב עדיין לא בטוח שזה יעזור כי הרכב עם בסיס גלגלים קצר וקופצני.
אולי אני מפספס משהו אבל נשמע לי שזה בעייתי לכולם בלי קשר לגובה.
וגם מה עם רכבי שטח אחרים? לא כל רכב עם סרנים חיים אמור להיות קצת קופצני?
ג'יפ סופה עם קפיצי עלים?
שאלת מהי תנוחת נהיגה נכונה והפנתי אותך לשרשור (אחד מתוך כמה) העוסק בתנוחת הנהיגה.
לגבי הסוגיות האחרות הן לא קשורות לנקודה אליה התייחסתי (ראה את הקטע המצוטט בתגובה שלי.
דרך אגב, אם כבר מזכירים ציטוטים - אין צורך לצטט תגובה קודמת להודעה שלך (ההקשר ברור גם בלי הציטוט ובעיקר - יותר נח לקרוא את השרשור בלי צורך לעבור על הודעות ארוכות המצוטטות על ידי המגיב, בעיקר מהנייד. בכל מקרה אפשר וכדאי לערוך את הקטע המצוטט כך שיהיה ברור לאיזה משפט או מקטע אתה מתייחס בתגובה לציטוט...
תודה רבה דרור.
אני מנסה לחשוב על איזשהו פתרון אחר חוץ מפירסום הג'ימני למכירה:(
גם מנסה להבין מה זה אומר תנוחת נהיגה נכונה.
נניח אני מחליף את הכיסא לריקארו שהוא נמוך יותר, תומך, לא קשיח, רחב יותר ועם הרבה כיוונונים. אז לפי מה שכתבת זה נותן תנוחה נכונה ופותר את בעיית הגובה בישיבה סטטית, לא? לגבי בסיס גלגלים קצר וקופצנות, זה נשמע כמו משהו בעייתי גם לגבוהים וגם נמוכים.
דרך אגב, יש רכבים יפנים שכן יש תנוחה נכונה?
טויוטה לנד קרוזר, סובארו, פאג'רו, איסוזו טרופר?
מה עם כל אסיאטיות קטנות על הכביש (יאריס, פיקנטו, יונדאי I10, סוזוקי אלטו ועוד) - גם להם יש את הבעיות האלה?
קח כל מה שנכתב בפורום הזה בערבון מוגבל. אלו דעות, לא עובדות. דרור מנוסה מאד אבל בוא נגיד... בלי להכליל, הוא נוטה להכללות גסות :rolleyes:
בוודאי שיש אנשים גבוהים וגדולים שנוהגים בשפע של מכוניות מהמזרח בלי כאבי גב והכל סבבה. סתם כדוגמא, אני וזוגתי כל אחד מעל מעל 1.80 ואנחנו נוהגים בטויוטה היילקס וסוזוקי סוויפט, ולפני זה היילקס ישן יותר ויונדאי i10 וקאיה פיקנטו ועוד כהנה וכהנה.
אני כן מסכים עם דרור על זה שהרבה מאד אנשים לא מעריכים את החשיבות של תנוחת נהיגה ואת העובדה שאפשר לשנות אותה. תשחק עם כל מה שאפשר בכוונון תנוחת הנהיגה - מרחק וגובה הכסא, זוית ורוחק ההגה. ולאו דווקא עד הסוף אחורה. תנסה. ותבדוק גם סיבות אחרות לכאבי גב לפני שאתה מפיל הכל על האוטו. בסופו של דבר יכול להיות שג'ימני באמת לא מתאים לך, אבל אתה בוודאי לא הבן אדם הגבוה הראשון שמחזיק ג'ימני.
דרך אגב, אם כבר מזכירים ציטוטים - אין צורך לצטט תגובה קודמת להודעה שלך (ההקשר ברור גם בלי הציטוט...
צודק, פעם הבאה אקצר בציטוטים
נמרוד, תודה. הרגעת אותי קצת.
אקח את מה שנכתב פה ואחשוב איך לפתור את הבעיה
וגם,
רשמת שאתה לא נוסע הרבה. אם אתה נוסע נסיעות קצרות, קשה לי להאמין שהאוטו אשם, ולא משנה כמה גרוע הוא יהיה.
לגבי קופצני - הורדה של לחץ האוויר תעשה פלאים בגיזרה הזו. נניח ללחץ האוויר שהיה במקור בסמוראי שדומה במבנה, במשקל ובמידת הצמיגים לג׳ימני של היום.
לחץ האוויר במדבקה שבויטארה שלי, שבמקור גם היא במידת צמיגים דומה או זהה, הוא 23psi
ציינת גם שאתה גבוה ורזה... (תסלח לי דרור) הוא אומנם נכנס לקטגוריה של גבוה אולי אבל לא יודע אם רזה זו הגדרה נכונה...
לגימיני 4 קפיצי סליל .. בעוד לסופה של דרור 4 קפיצי עלים.
סט מתלים איכותי כמו אולדמן לדוגמא בהחלט ישיג שיפור בנושא נוחות הנסיעה והקופצנות.
גם עלייה במידת הגלגלים תשפר את נוחות הנסיעה.
אבל היי למכור עכשיו זה נהדר, כנראה תצא ברווח נאה (:
139171
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מה עם לנסות למצוא בעל סימני כמו שלך עם כיסא משודרג ולבקש לעשות נסיעה כדי לקבל מושג ראשוני?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
אני חושש שנעשה סלט מטבוחה של מושגים...
תנוחת נהיגה
זה המרחקים והזוויות של האיברים (גב, רגליים, צוואר, ידיים, זוית ראיה)
ביחס לאבזרי התפעול של הרכב (דוושות, הגה, מוט הילוכים, אפילו מסך המולטימדיה)
על מנת לקבל תפעול יעיל וללא מאמצים על הגוף.
בד"כ החלפת מושב לא משפיעה על תנוחת הנהיגה בהנחה שמוצו כל אפשרויות הכיוונון (מושב והגה)
נוחות, אחיזה של המושב
זה קשור לארגונומיה שיצרן המושב תכנן והשקיע בחומרים איכותיים
כמובן שככל שהמושב מותאם לגוף (כמו לנהגי F1 ) ולא גנרי,
מבוטלים המרווחים בצדדים (הגוף לא זז מצד לצד בסיבובים)
וכן נקודות תמיכה בגוף בהתאם לקימורי הגב.
אפשר לומר שהמחיר (של המושב ו/או מיתוג הרכב) הוא ביחס ישר לנוחות ואיכות המושב.
כך שניתן להניח שדגמי ריקארו המוצעים יהיו נוחים יותר מהמושב שסוזוקי התקינה ברכב.
נוחות / קופצניות הרכב
בסיס גלגלים קצר לא אמור להשפיע על נוחות הרכב אלא על יציבות ושמירת הכיוון בנסיעה מהירה.
כמובן שזה משפיע מנטלית על הריכוז והנינוחות.
קופצנות כבר קשורה לתכנון גאומטריית מערכת המתלים ואיכות החלקים שהורכבו.
שדרוג הקפיצים והבולמים יכול לשפר מאד בתחום הזה.
בד"כ סטים (לא שעטנז) של קפיצים ובולמים של אולדמן משפרים את הנחות והשיכוך.
לסיכום,
לדעתי את תנוחת הנהיגה לא תוכל לשפר בהחלפת כסא.
נוחות מושב והתאמה טובה יותר לארגונמיית הגוף שלך,
כנראה תוכל לשפר ע"י מושב ריקארו שיתאים לך.
נוחות הרכב ושיכוך תוכל לשפר ע"י שדרוג מערכת המתלים.
נשאר לך "רק" לזהות מה הגורם והמקור לכאבי הגב.
בהצלחה
רענן
ehudzeelim
07-07-22, 11:38
נוחות / קופצניות הרכב
בסיס גלגלים קצר לא אמור להשפיע על נוחות הרכב אלא על יציבות ושמירת הכיוון בנסיעה מהירה.
בסיס גלגלים קצר משפיע על נוחות מכיוון שככל שאתה יושב קרוב יותר לסרן הקפיצה תורגש יותר. ראה בציור, שינוי הגובה של הכסא בתלות בקפיצה יהיה גדול יותר ב-א' מאשר ב-ב' (זה לא מאד ברור בשירבוט, אבל אפשר להבין את הכוונה. ברכב קצר זוית השינוי תהיה גדולה יותר עבור גבשושית נתונה).139172
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה רבה חברים על התגובות.
יש פה הרבה מידע.
אקח את זה ואנסה להבין מה הבעיה ואיך לפתור אותה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.