צפייה בגרסה מלאה : התייעצות - מסלול לסובארו בבקעת צין
שלום לכולם
רוצה לקחת את הילדים ליומיים למדבר בחופש פורים (רביעי חמישי)
תכננתי את המסלול המצורף , הכוונה לטיול רגוע עם עצירות המעיינות / גבים ביום הראשון, לינה בחניון נחל חווה תחתון בלילה , טיפוס הר צין בתחילת היום השני (יש לי שני מתבגרים שאוהבים לטייל ברגל…) וסיום דרך נחל אמציהו / נחל אביה.
אשמח להארות והערות ובפרט:
- האם לדעתכם לפורסטר ממוגן (לא מוגבה) עם צמיגי 50/50 המסלול אפשרי? (זה הרכב שלי, אחפש שותפים נוספים כמובן ברגע שאבין שהמסלול הגיוני - לא מתכנן לצאת לבד לטיול כזה, מניח שהשותפים לא יהיו פחות עבירים משלי…)
- האם ניתן לעבור מתחת לגשר הרכבת בנחל חווה או שעוברים מעל הפסים?
נ.ב. המסלול בכוונה לא עובר בשטחי אש, מכיוון שמתוכנן לאמצע השבוע (לא זוכר שהיה לי חופש פורים בצבא…)
תודה!
רן
https://off-road.io/track/5962310957400064
https://israelhiking.osm.org.il/share/GBqD9zNGtB
המסלול שלך סבבה לגמרי, גם לרכב בודד, גם לסובארו פורסטר.
המלצה אחת לשינוי - במקום לעבור מתחת או מעל מסילת הרכבת בחניון נחל חווה, תמשיך עם השביל האדום ותעבור מתחת לגשר הרכבת הגדול, אל תפספס את עין אום תינה (ואולי גם גב זרחן) ותשאר כל הזמן בצד הצפוני של המסילה.
137523
מבחינת עבירות - לדעתי לא תהיה לך בעיה.
אני חושב שהייתי מעדיף להישאר על האדום (נחל צין) ואפילו "קופץ" לעין אום תינה + גב זרחן (סביר להניח שיהיו עם מיים לאחר הגשמים האחרונים) במקום בקטע על השחור שסימנת. רק צריך לבדוק שמבחינת זמנים, במיוחד כאשר אתה מתכנן גיחות רגליות (עין עבדת?, עין עקב, עין זיק?....) אתה לא חורג (אני מניח שמתכוונים לצאת מאד מוקדם...).
עוד אפשרות שהייתי שוקל - בסוף - נחל אביה להמשיך לאמציה ולצאת בנאות הכיכר .
*עריכה * נמרוד הקדים אותי :)
תודה רבה נמרוד וארז,
(משום מה חשבתי שקראתי פה באחד השרשורים שהמסלול המערבי יפה / מעניין יותר)
אעבור למסלול המזרחי כפי שהמלצתם (המפה ב IHM עודכנה, off-road עושה לי עניינים עם עריכה של המסלול הזה כרגע)
עוד אפשרות שהייתי שוקל - בסוף - נחל אביה להמשיך לאמציה ולצאת בנאות הכיכר
לא הבנתי, בתכנון שלי אני יוצא מהמפעלים (כביש 227) לכביש 90 בעיר אובות וממשיך מזרחה ואז צפון מזרחה על נחל אמציהו , פונה מערבה בנחל אביה ומסיים בכביש 90,
אתה מציע מעיר אובות להמשיך צפונה על 90 , לפנות מזרחה על אביה ואז לנאות הכיכר דרך אמציהו? החלק העליון של אמציהו יותר יפה/ מעניין מהתחתון?
בנוגע לזמן - עוד לא ברור לי כמה זמן ״יעלו״ העצירות, מרחק הנסיעה בשטח של היום הראשון (שדה בוקר לחניון נחל חווה תחתון הוא כ 50 קמ, זה יותר מדי?
(הכוונה להיות מוקדם ככל הניתן בשדה בוקר - ריאלית זה כנראה לא לפני 8:30)
אם כן הייתי שמח לקבל דרוג של המעיינות/ גבים ולדלל את העצירות.
1. עין עבדת - מבחינתי הכי פחות חשוב - הם מגיעים לשם עם טיולי ביהס וכו
2. עין עקב
3 עין זיק / עין שריג
4. עין אום תינה
5. גב זרחן
לגבי עין אום תינה וגב זרחן, האם ניתן להגיע עם הפורסטר? המסלול מסומן במפות כ ״קשוח״ יותר
שוב תודה
רן
לגבי אמציה - אביה- אתה יכול להשאיר מה שתכננת ולהתעלם מההערה שלי (אני תמיד רגיל לעשות את החלק המזרחי של אמציה ואז להמשיך מערבה עם אביה עד לכביש 90, לכיוון ה"מרפסת" של הצין אז אולי בגלל הרגל זה רשמתי להמשיך לנאות הכיכר).
לגבי נקודות המיים - הנקודה הגדולה והידועה היא כמובן עין עקב (שיש בה מיים גם בקייץ). עין אום-תינה וגב זרחן - כדאי להיות לאחר גשמי החורף כי בקייץ עין אום-תינה יבש וגב זרחן מעופש... אני חושב שיהיה לך מוצלח דווקא כעת לבקר בהם (למיטב זכרוני אפשרי עם פורסטר, גם אם יש מספר נקודות שצריך יותר בזהירות / מכוון.
לגבי הדרך לגב זרחן, יש כמה מדרגות טכניות בהתחלה. לדעתי אפשרי עם פורסטר אך זה תלוי בך עד כמה אתה מוכן להיאבק ולהסתכן בכמה דפיקות במיגון מלמטה. אם תהיה עם רכב נוסף שיכול למשוך אז זה יקל את המילחמה.
אפשר בקלות להגיע עם פורסטר או דומיו לגב זרחן. רק צריך מכוון בקטע אחד או שתיים
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
תודה רבה נמרוד וארז,
(משום מה חשבתי שקראתי פה באחד השרשורים שהמסלול המערבי יפה / מעניין יותר)
רן
זה נכון, אבל אם עושים את עין אום תינה ואת גז זרחן אז זה כבר מכתיב את המסלול האדום.
אם במכלול החישובים, אתה מוותר על שני אלו, אני הייתי מוותר על האדום וחוזר לשחור כחול ולמעבר בחווה.
זה נכון, אבל אם עושים את עין אום תינה ואת גז זרחן אז זה כבר מכתיב את המסלול האדום.
אם במכלול החישובים, אתה מוותר על שני אלו, אני הייתי מוותר על האדום וחוזר לשחור כחול ולמעבר בחווה.
תודה
נראה בסוף מה תחליט ועדת הטיולים פה,
בהנחה שמוותרים על עין עבדת, מאיפה כדאי להתחיל את הטיול? כמו במסלול שצירפתי - דרך הסרפנטינות והשביל האדום , או דרך השחור (ציר הנפט?) ומעלה (מורד) צין ?
אומנם לא הייתי בגב זרחן שנתיים אבל זכורה לי מדרגה שאני לא רואה פורסטר לא מוגבה עובר.
יתרה מזאת, היינו עם ויטרה מוגבהת שהייתה חייבת מכוון קרקעי. הבחור יוצא עם ילדים, מי יכוון אותו?
אומנם לא הייתי בגב זרחן שנתיים אבל זכורה לי מדרגה שאני לא רואה פורסטר לא מוגבה עובר.
יתרה מזאת, היינו עם ויטרה מוגבהת שהייתה חייבת מכוון קרקעי. הבחור יוצא עם ילדים, מי יכוון אותו?
תודה
זה בסדר - ה״בחור״ הבין שצריך לשים לב טוב למצב הדרך בקטע הזה, תמיד אפשר לוותר, אין לי כוונה לעשות נזק לרכב בכח.
לבחור יש ילד בן 17 שיכולות הכיוון שלו משתפרות מטיול לטיול ;) ובכל מקרה השאיפה היא שיהיו שותפים נוספים.
,לילד בן 17 יש גב בריא.
הוא תמיד יכול להביא קצת סלעים למתן את המדרגה.
אומנם לא הייתי בגב זרחן שנתיים אבל זכורה לי מדרגה שאני לא רואה פורסטר לא מוגבה עובר.
יתרה מזאת, היינו עם ויטרה מוגבהת שהייתה חייבת מכוון קרקעי. הבחור יוצא עם ילדים, מי יכוון אותו?הייתי שם לפני מספר שבועות. עברו לפנינו שיירה של רכבים כמו xv ופורסטר. היה להם מכוון והם עברו בכיף
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
,לילד בן 17 יש גב בריא.
הוא תמיד יכול להביא קצת סלעים למתן את המדרגה.
ברור
בשביל מה הוא מתאמן לגיבושים אם לא בשביל לעשות עבודות מע״צ במדבר ?
עדכון:
בסופו של דבר עשינו חלק מהמסלול הפוך וביום אחד:
ממפעל צין להר צין , נחל צין (כמו שמיכה100 כתב בשרשור הטיולים - המסלול הכחול של נחל צין ממפעל צין למפגש עם נחל חוה שטוף והיה צריך לסוע בזהירות ולאט יחסית, המיגון סבל (קצת) והילדים התלוננו (הרבה :) ) על הטלטלות, ועברנו) לעין אום תינה , אני לא הצלחתי לעבור את המדרגה בדרך לגב זרחן, בטוח שעם נהג יותר טוב ובניה מוקפדת יותר הפורסטר היה עובר, מכיוון שהיינו לבד ולא הרגשתי בטוח מספיק החלטתי לא להתעקש, המשכנו לעין זיק , קפה אחרון והביתה דרך מעלה צין.
וכמובן תודה רבה לכל מי שייעץ , היה אחלה טיול!
יפה מאד,
תוכל לשתף הקלטה של המסלול ?
או קובץ אחר ..
מעיון בתמונות, מתברר שלא הייתי שם 12 שנים ! הגיע הזמן ..
תודה
מקווה שגם למשפחה נשאר טעם של עוד...
תודה על העדכון.
נשלח מהנייד
מקווה שגם למשפחה נשאר טעם של עוד...
תודה על העדכון.
נשלח מהנייד
בהחלט נשאר טעם של עוד, מחכים לטיול הבא, (מסתבר שזה שמקטרים לא אומר שלא נהנים…)
מצורף המסלול המתוכנן (כולל גב זרחן שלא הגענו אליו)
הילדים הגדולים ( 11, 14, 17) טיפסו (וירדו…) את הר צין, מבחינת חלקם זה היה שיא הטיול , הם מאד ממליצים (זה מסלול קצר יחסית, לקח להם בערך שעה וקצת בקצב רגוע)
https://israelhiking.osm.org.il/share/GVy3em04EC
לתחילת המסלול הגענו מכיוון דימונה דרך הכביש שמקשר את מפעל אורון למפעל צין
כמובן שמומלץ להגיע להר צין דרך הירידה ממעלה עקרבים... כולל אופציה לתצפית מכתש קטן - הדרך הרבה יותר יפה... לטובת הטילים הבאים.
נשלח מהנייד
כמובן שמומלץ להגיע להר צין דרך הירידה ממעלה עקרבים... כולל אופציה לתצפית מכתש קטן - הדרך הרבה יותר יפה... לטובת הטילים הבאים.
נשלח מהנייד
הדרך פתוחה ?
לא תהיה לך בעיה לנסוע בה.
מכיון שהדרך לא מתוחזקת וכנראה יש מחלוקת בין הרשויות - מי אחראי עליה, אז לפני כמה שנים הוסיפו בחלק העליון של המעלה ובחלקו התחתון שילוט האוסר כניסה וגם תלולית עפר (שלא מפריעה לרכבי שטח יותר מדי ובכל מקרה תמיד נהרסת חלקית לאחר כמה ימים).
בפועל, כל פעם שאנחנו עוברים שם יש לא מעט רכבים לפנינו ומולנו.
חשוב רק לציין שהדרך אינה מתוחזקת, יש מספר קריסות של האספלט הישן וצריך לנסוע במהירות מתאימה לתנאי הדרך ולפתוח עיניים גם על הכביש ולא רק על הנוף המדהים.
מעלה עקרבים ?
Sent from my DN2103 using Tapatalk
מעלה עקרבים ?
כן
נשלח מהנייד
לא תהיה לך בעיה לנסוע בה
…
תודה!
בהזדמנות הבאה
כמובן שמומלץ להגיע להר צין דרך הירידה ממעלה עקרבים... כולל אופציה לתצפית מכתש קטן - הדרך הרבה יותר יפה... לטובת הטילים הבאים.
נשלח מהנייד
מצד שני, הנסיעה מתחתית מעלה עקרבים דרך שטחי הכרייה (סמ״ש) לא נעימה ולא יפה בכלל.
זה חצי שעה של נסיעה באתר בנייה ענק, התוואי בפועל לא תואם למפה כי המפעלים משנים את שביל לפי צרכיהם.
מצד שני, הנסיעה מתחתית מעלה עקרבים דרך שטחי הכרייה (סמ״ש) לא נעימה ולא יפה בכלל.
זה חצי שעה של נסיעה באתר בנייה ענק, התוואי בפועל לא תואם למפה כי המפעלים משנים את שביל לפי צרכיהם.
אבל אפשר לנסוע על ה"כביש" המגיע מחצבה, דרך הצומת אל תחתית מעלה עקרבים אל צומת הירידה ממפעל אורון (ממנה ירד פות"ש) למפעל צין - משהו כמו 7 ק"מ של נסיעה מהירה.
מצד שני, הנסיעה מתחתית מעלה עקרבים דרך שטחי הכרייה (סמ״ש) לא נעימה ולא יפה בכלל.
זה חצי שעה של נסיעה באתר בנייה ענק, התוואי בפועל לא תואם למפה כי המפעלים משנים את שביל לפי צרכיהם.
מצד שני, הזדמנות לראות סוגי רכבים שאין בשום מקום אחר ( לפחות בישראל ) משאיות בגודל של בניין
אבל אפשר לנסוע על ה"כביש" המגיע מחצבה, דרך הצומת אל תחתית מעלה עקרבים אל צומת הירידה ממפעל אורון (ממנה ירד פות"ש) למפעל צין - משהו כמו 7 ק"מ של נסיעה מהירה.
לא הבנתי איך זה משפר את חווית הנסיעה בתוך אתר תעשייתי עצום ומכוער.
זה משפר את ה"חצי שעה" לכעשר דקות
נשלח מהנייד
זה משפר את ה"חצי שעה" לכעשר דקות
נשלח מהנייד
כבר לא.
נכון ללפני חודש יש בלגן בשטח ומעקפים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.