צפייה בגרסה מלאה : כיצד מחושב תעריף ביטוח חובה בפול?
שאלה בעקבות חידוש ביטוח חובה לRzR800 2010 , כלי משחית עם 55 כס (שואלים על הספק הכלי בזמן רכישת הביטוח) ותשלום 5619₪ ביטוח חובה (עלייה של 300₪ משנה שעברה).
הפול זה המוצא היחידי לפי חוק ביטוח חובה לאוכלוסיות שחברות הביטוח אינן מעוניינות לבטח: דו גלגלי, טרקטורונים וSBS, וכנראה עוד.
אני מודע ליחסי הציבור הגרועים שיש לציבור הSBS האופונועים והטרקטורונים, וחלק מהג׳יפאים, כולנו סובלים מכך, במיוחד הנורמטיבים שביננו.
ובכל זאת, אני משתומם הכיצד שהכלי שלי, עם כלוב מגן, והספק שפוי מוגדר מסוכן יותר לביטוח מאשר אופנוע שטח (ביטוח חובה 3500-4200₪ תלוי מסלול ביטוח, יש מסלול מוזל עם פיצוי רק לאחר יותר מ7 ימים בבית בעקבות תאונה) או sbs מודרני עם הספק משולש או מרובע (כנראה אותה עלות ביטוח חובה) שיכול להסיע 4 (לא בדקתי תעריף ביטוח לsbs 4 מקומות).
מי הגוף מטעם האזרחים שמבקר את הפול שאכן מחשב נכון את התעריפים? שהסטטיסטיקה חושבה נכון?
עריכה: אני מכיר מקרים של תאונות עם פצועים דווקא עם ריינגרים וגנרלים בהם ההגנה ההיקפית נמוכה יותר והביטוח יקר פחות…דווקא הכלים החקלאיים פחות שומרים על הנוסעים…
Asaf-a
אסף.א
אני מניח שזה נובע מהעובדה שכלי חקלאי מהגדרתו משמש לצורכי עבודה.
באופנועים לפחות, ברגע שהכלי משמש לעבודה, מחיר הביטוח מרקיע.
- - - Updated - - -
אבל,
למה לא לשאול בפולגז?
לאחר מחשבה נוספת…
נראה לי שתעריפי הביטוח מחושבים לא רק לגבי רמת המסוכנות של הכלי לרוכב/נוסע אלא לשאר הסובבים אותו.
וכאן לצערי הsbs בהחלט מסכנים ופוגעים את סביבתם…לא פחות ואולי יותר מאופנועים.
Asaf-a
אסף.א
לביטוחים יש קבוצות , פעם הסבירו לי שביטוח שנה הבאה יקבע על ידי הפרמיה של כל הביטוחים בקבוצה השנה , זאת אומרת סך התביעות + עלויות משרדיות + רווח השנה יועברו בעצם לשנה הבאה ויתחלקו לכל רוכשי הביטוח בקבוצה, חברות הביטוח אף פעם לא מפסידים.
קבוצת הטרקטורונים קטנה מאד ויצרו חישובי פרמיה גבוהים , זו התוצאה.
אז בעצם אתה משלם את הפרמיה+עלויות+רווח של שנה קודמת חלקי סה"כ הביטוחים שהם מעריכים שימכרו השנה.
כן, מכיר.
אני תוהה מי עושה את הבקרה והיכן ניתן לראות את הניתוח שבעקבותיו נקבע התימחור לכל קבוצה.
אני תוהה האם אכן העלות של תשלום הפיצויים לנהגי ונוסעי sbs והנפגעים מהם אכן גבוהה יותר מאלו של תאונות בהן אופנועים מעורבים שמצדיקה ביטוח חובה גבוה יותר.
Asaf-a
אסף.א
כן, מכיר.
אני תוהה מי עושה את הבקרה והיכן ניתן לראות את הניתוח שבעקבותיו נקבע התימחור לכל קבוצה.
אני תוהה האם אכן העלות של תשלום הפיצויים לנהגי ונוסעי sbs והנפגעים מהם אכן גבוהה יותר מאלו של תאונות בהן אופנועים מעורבים שמצדיקה ביטוח חובה גבוה יותר.
Asaf-a
אסף.א
יש ממונים במשרד האוצר לביטוח , שם הכל מתבצע .
החומר אמור להיות שקוף לאזרחים , כל מה שצריך זה לבקש מהאדם הנכון
השאלה אם הטרחה תעזור במחירי הביטוחים , רכבי הSBS והטרקטורונים לא ממש אהודים כדי להקים מחאה או לבקש שינוי.
החישוב הוא לפי סיכון/נסועה/נסיון תביעות (כן כולל צדי ג' נזקי גוף). מכן אתה מבין שהתעריף לעולם יהיה יקר ולו רק בגלל יחס נסועה/תביעות, יחס שהיה גורם להתקף לב לכל אקטואר שפוי.
ת'כלס תבדוק בעולם אם היו מוכנים לשלם 1500$-1000$ ביטוח שנתי שמגן על הנהג, הנוסע, ופגיעה בצד ג' גוף ללא מגבלה כספית וללא הוכחת אשמה. מזל שאצלנו יש חוק ביטוח חובה ויש גוף שמפוקח ומחוייב לבטח אתכם (SBS) ואותנו (אופנועים).
מזכיר לי דיונים חוזרים ונשנים על הנושא בקרב רוכבי הדו-גלגלי.
1800$ אבל לא נתקטנן…
Asaf-a
אסף.א
החישוב הוא לפי סיכון/נסועה/נסיון תביעות (כן כולל צדי ג' נזקי גוף). מכן אתה מבין שהתעריף לעולם יהיה יקר ולו רק בגלל יחס נסועה/תביעות, יחס שהיה גורם להתקף לב לכל אקטואר שפוי.
ת'כלס תבדוק בעולם אם היו מוכנים לשלם 1500$-1000$ ביטוח שנתי שמגן על הנהג, הנוסע, ופגיעה בצד ג' גוף ללא מגבלה כספית וללא הוכחת אשמה. מזל שאצלנו יש חוק ביטוח חובה ויש גוף שמפוקח ומחוייב לבטח אתכם (SBS) ואותנו (אופנועים).
מזכיר לי דיונים חוזרים ונשנים על הנושא בקרב רוכבי הדו-גלגלי.
תבדוק את רווחי חברות הביטוח מביטוחי חובה (גוף) , ממש לרחם עליהם .
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4149731,00.html
תבדוק את רווחי חברות הביטוח מביטוחי חובה (גוף) , ממש לרחם עליהם .
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4149731,00.htmlזה משו אחר, זה הפול וכלי רכב שחברות הביטוח לא מוכנות לבטח.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
זה משו אחר, זה הפול וכלי רכב שחברות הביטוח לא מוכנות לבטח.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
זה לא משהו אחר תקרא את הכתבה , הפול הוא חלק מעלויות הביטוח של חברות הביטוח , הם מתחלקים בהפסדי הפול .
אבל מצד שני מרוויחים המון משאר קטגוריות ביטוחי החובה לכלי תחבורה.
בסופו של דבר הפסדי הפול הם קטנים מאד בהשוואה לרווחים העצומים שהם מרוויחים מביטוחי החובה.
זה לא משהו אחר תקרא את הכתבה , הפול הוא חלק מעלויות הביטוח של חברות הביטוח , הם מתחלקים בהפסדי הפול .
אבל מצד שני מרוויחים המון משאר קטגוריות ביטוחי החובה לכלי תחבורה.
בסופו של דבר הפסדי הפול הם קטנים מאד בהשוואה לרווחים העצומים שהם מרוויחים מביטוחי החובה.מה שרק אומר שזה משו אחר.... דיברנו על הפול לא על ענף החובה בכללותו.
הנה כמה הגיגים בנושא (בשל שאלה אחרת) והחלופות, לא שזה יקרה....
https://www.doogigim.co.il/%D7%9C%D7%A0%D7%A4%D7%A5-%D7%90%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97-%D7%94%D7%90%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%94/
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
אני מתזכר את תחילת הדיון.
באופנועים יש קשר בין הספק לבין עלות הביטוח חובה, ופרמטרים אחרים.
בsbs זה לא המקרה ועל כך אני מתרעם, שכלי עם 55 כס דינו כמו כלי עם 200 כס, ויש קורולציה לסיכון ולפוטנציאל ההשתוללות
Asaf-a
אסף.א
אני מתזכר את תחילת הדיון.
באופנועים יש קשר בין הספק לבין עלות הביטוח חובה, ופרמטרים אחרים.
בsbs זה לא המקרה ועל כך אני מתרעם, שכלי עם 55 כס דינו כמו כלי עם 200 כס, ויש קורולציה לסיכון ולפוטנציאל ההשתוללות
Asaf-a
אסף.אהחלוקה לנפח באופנועים היא היסטורית בשל מדרגות רישוי ולא רלוונטית או נכונה להיום. Sbs יגקום אותו נזק עם 55 כ"ס ועם 555 כ"ס.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
אז מדוע שואלים אותי בפול בעת חידוש הביטוח מה הספק הכלי?
Asaf-a
אסף.א
אז מדוע שואלים אותי בפול בעת חידוש הביטוח מה הספק הכלי?
Asaf-a
אסף.אסטטיסטיקה ליום שזה ישונה ויותאם לדרגות הרישיון
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.