PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה על רכב שטח ראשון



גוגומגוג
06-02-22, 00:07
שלום,
לאחרונה אני חושב לא מעט על רכישת רכב שטח לצורך טיולים משפחתיים.
אף פעם לא היה לי רכב שטח (וגם אין לי נסיון בכך) אבל מאוד הייתי רוצה להתנסות.
אני מנסה למצוא מספר דגמים שיתאימו לצרכים שלי ואז לנסות להמשיך משם ולראות אם רלוונטי בכלל.

ראיתי שהשקעתם והכנתם שאלון אז אנסה לענות עליו:

1. תקציב:
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 100-110 אלף ש"ח.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? לא יודע מהן עלויות התחזוקה הנדרשות, אבל לצורך העניין תקציב התחזוקה נפרד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? כן.
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? משפחה של 4 נפשות (שתי הורים ושתי ילדים קטנים), אנחנו עושים מידי פעם קמפינג אז כן.


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? כרגע אנו עושים כ 20 אלף בשנה, מניח שאם ניכנס לעולם הטיולים הכמות עלולה לעלות ב 15-20%.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? הרכב יום יומי ויחיד במשפחה ויחליף רכב ג'יפון קיים שאין לו יכולות שטח אמיתיות, וזה מאוד בעייתי רכב מושבת למספר ימים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? אין לי ידע טכני לכן רוב רובה של התחזוקה תתבצע במוסך.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? מקום מרכזי.


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? רוב הטיולים יהיו בשבילים אך הייתי רוצה שהרכב יאפשר קצת יותר שיאפשר לי את האופציה לנסות מבלי חשש.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? לא
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול). אין לי מסלול או מקום מסויים לציין.


5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
הרכב צריך להיות מרווח למשפחה, עם תא מטען גדול לצורך טיולים, ואמין.
רק גיר אוטומטי.
מנוע דיזל/בנזין - לא ממש משנה לי, והאמת שאני לא ממש מבין לעומק את היתרון של דיזל על בנזין כי אף פעם לא החזקתי כזה.
ג. תצורה - ארוך.
ד. גיל הרכב - משומש בן שנים ספורות כמובן מה שהתקציב מאפשר.


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לא, קראתי על גראנד צ'ירוקי של ג'יפ - אבל לפי מה שראיתי זה רכב יקר וצריך ללכת הרבה אחורה בשנתון בשביל שייכנס לתקציב.

תודה רבה!!!

גיא
06-02-22, 00:51
ברוך הבא,


מחקתי את השאלה .. ואת התשובה אני אשמור לעצמי לעוד כמה ימים.

raanan
06-02-22, 01:19
ממליץ על סובארו פורסטר לטווח הקרוב.
אם תתחיל להרגיש שהוא מגביל אותך בהצטרפות לקבוצה
או במסלולי השטח עצמם,
אז כנראה תצטרך לקפוץ גבוה יותר לליגת SUV הגדולים.
כלומר פאג'רו (חדש יותר) או לנדקרוזר (ישן יותר).

בהצלחה
רענן

נ.ב - מסקרנות, למה שם המשתמש הזה ?
(אתה כבר מכוונן למלחמת עולם שלישית ?)

- - - Updated - - -


מחקתי את השאלה .. ואת התשובה אני אשמור לעצמי לעוד כמה ימים.
המתח הזה יהרוג אותי ...

גיא
06-02-22, 02:15
- - - Updated - - -


המתח הזה יהרוג אותי ...

תן לגכח כמה ימים על כל ההצעות לגרוטאות דיזל עתיקות ומתפוררות.. אולי איזה סובארו צמאה לבנזין עם גיר עקשן ... ואולי אז ...

כי כרגיל פה מציעים לחודשים מה שהכי מתאים לנו. :)

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

raanan
06-02-22, 06:41
תן לגכח כמה ימים על כל ההצעות לגרוטאות דיזל עתיקות ומתפוררות.. אולי איזה סובארו צמאה לבנזין עם גיר עקשן ... ואולי אז ...

כי כרגיל פה מציעים לחודשים מה שהכי מתאים לנו. :)

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

ואז מה ?
דאסטר ידני למרות שכתב בדרישות רק אוטומט ?
או שיציעו טנדר

נמרוד
06-02-22, 06:49
תתחשבו בבקשה בחבר חדש שנרשם ושאל שאלה רצינית, ותענו לעניין ובפרוט. או לא בכלל.

assafy
06-02-22, 08:51
דווקא גרנד צ'ירוקי שציינת לא יקר מול החלופות האחרות כגון פאג'רו וכמובן לנדקרוזר (אך עשוי להיות קצת מאתגר מבחינת תחזוקה מידיעה לא אישית).
התקציב שלך למרבה הצער לא באמת מספיק לרכב בגיל שנים ספורות כפי שאתה רוצה אלא רכבים מעל עשור במיקרה של לנדקרוזר/פאג'רו/גראנד צ'ירוקי.
רכב זול יותר שיכול להתאים הוא הסנגיונג רקסטון.
גם סוזוקי גראנד וויטארה עד שנת 2015 (לשים לב לשנתונים עם המנועים הבעיתיים).
אם טנדרים באים בחשבון הם גם זולים יותר.
אלו פחות או יותר האופציות של רכבים גדולים בעלי הילוך כח מהעשור האחרון (פלוס) (לא מציע כאן ג'יפ רנגלר).
סוזוקי ג'ימני לא בא בחשבון למשפחה של 4 נפשות
רכבי 4*4 ללא הילוך כח - בעל העבירות הטובה ביותר יהיה דאצ'יה דאסטר דיזל ידני.
לאחריו סובארו פורסטר/אאוטבק וXV.
הם מה שנקרא רכבי שטח רכים אך בהחלט יכולים לרדת מהאספלט ולטייל במסלולים מתאימים.
מציע לך שתשב על המחירונים ולוחות המודעות ותגבש לעצמך דיעה לאן אתה נוטה - האם לכיוון רכבי השטח הקשוחים (שיהיו ישנים יותר בתקציב שלך) או לרכבים הרכים יותר ללא הילוך כח שיוכלו להיות חדשים יותר.

erezgur
06-02-22, 09:00
ברוך הבא לפורום גוג,

קודם כל - מצויין שענית על השאלון, המטרה שלו היא לנסות להבין טוב יותר את הדרישות והציפיות מרכב השטח כדי שאולי יהיה לנו יותר קל להמליץ לך על כיוונים מעניינים.

עדיין אין לך ניסיון בטיולי שטח ולכן, למרות כל השאלות שמטרתן להגדיר טוב יותר מהי רמת העבירות הנדרשת, הנקודה הזו עדיין לא ברורה אבל אם להסתמך על מה שנכתב - אתה מחפש רכב לעבירות קלה יחסית, מתאים ל-4 וחייב גיר אוטומטי. זה פוסל את רוב התשובות הנפוצות של אנשים במצב דומה (גימני לא מתאים ל-4 ואולי גם פחות נח כרכב יומיומי ל-20000 קמ, דאסטר 4X4 הוא גיר ידני, רכב חדש יחסית פוסל את כל ה- SUV-ים הגדולים וכו').

פורסטר / XV יכול להיות רכב ראשון עם יכולות שביל טובות.
גרנד ויטרה דור קודם (עם הילוך כח) יכול לתת מענה סביר מאד.

אפשרויות נוספות דוחקות קצת את השנתון אחורה.
אני אנסה להוסיף מאוחר יותר... מתברר שאני מאחר לפגישה :)

איל מ
06-02-22, 10:00
אני הייתי הולך על גראנד ויטארה.
צריכת דלק תהיה מעט גבוהה וצריך לברר אם זה מתאים, אבל אם ירצה להתקדם קצת יוכל בלי לרוץ להחליף אוטו. התחזוקה תהיה זולה משמעותית, והרכב חדש משמעותי מsuv על מלא.
חייב לפני כן להבין מה המשמעות של היי, לואו, הנעה וכו...
אין שום טעם לקנות דיזל ישן בשלב הזה.

Asaf-a
06-02-22, 12:24
במצב השוק של היום קשה מאוד למצוא רכב טוב.
הייתי מחפש במקביל סוזוקי גרנד ויטארה עד 2015 (למעשה ב2015 התחלף הדגם, הכוונה לדגם הקודם עם מצב low בגיר) או סובארו פורסטר, הסוזוקי יהיה מעט טוב יותר בשטח (עקב הגיר) והסובארו יהיה עדיף בכביש, אבל שניהם יענו על הדרישות שציינת.

את שניהם צריך להגביה ולמגן, הסוזוקי במיוחד נמוך במצב מקורי ועדיין לא גבוה לאחר הגבהה חוקית.

כמתחיל אם אין לך חברים לנסיעות שטח, הייתי שוקל מספר טיולים מאורגנים בתשלום והדרכה אישית מקדימה, ישפר לך מאוד את הידע והביטחון ויחסוך עלויות עקב נזקים שנמנעו, יש כאן מספר מדריכים חברי האתר.

בהצלחה


Asaf-a
אסף.א

asafk
06-02-22, 18:13
אני רואה בהרכב של 2+2 + ציוד קמפינג גורם די מגביל בבחירת הרכב.
ברוב כלי הרכב שהוזכרו כאן יהיה מאוד מאוד צפוף עד כדי בלתי אפשרי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

איל מ
06-02-22, 19:09
זה בגלל שהסטנדרט של אנשים כאן הוא לא סטנדרטי.
טיילתי עם משפחה שמורכבת מאבא אמא ושתי בנות עם לא מעט ציוד. היה להם כל מה שצריך. הם הסתדרו מצוין ואפילו לא העמיסו את הגגון (מיכל מים וקרשים).
אבל כאן, אנשים התרגלו למקררים, מטבחי שדה, פריז'ה, קומפרסורים עם מיכל, מקלחות שטח על מיכלי 50-60 ליטר ועוד ועוד.... וזה לפני שדיברנו על חצי מחסן היבואן של חלקי חילוף.

ויטארה מספיקה בהחלט לטיול קמפינג של יומיים שלושה למשפחה של 2+2. מבחינת משקל? לא יודע. זיו מכיר היטב את המתלים של הרכב הזה, ואת הפתרון לקפיצים עם כריות. הוא יגיד.

yochaytzur
06-02-22, 20:45
אני במצבך לפני עשור קניתי אאוטבק. מאז המשפחה טיילה איתו עשרות מסלולים בכל הארץ וגם מחוצה לה. נכון שחלק מהאנשים פה בכלל לא רואים בו רכב שטח, ובאמת יש מגבלות מסוימות. אבל בתור כניסה לעולם הזה זו בחירה טובה - באמת אפשר להגיע להמון מסלולים יפים, בעוד שאין התפשרות על האיכות בכביש.
האמור לעיל נכון גם לגבי פורסטר.
גילוי נאות (או פרסום סמוי) - אני מוכר את שלי עכשיו.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 22888&share_tid=122888&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app


Sent from my Mi A3 using Tapatalk

ehudzeelim
06-02-22, 20:59
בתקציב שלך ולמטרות שלך הייתי שוקל רקסטון מודל 2014-2015 ועוד יישאר לך
עודף

ש01
07-02-22, 09:56
אני מניח ש"נדלקת" על גראנד שירוקי.
כבעלים של גראנד בעבר ובהווה, אתייחס רק אליו.

בתקציב שלך תוכל לטפס כנראה רק עד 2013.
זה הרכב הכי חזק, נוח ומפנק שתמצא מכל רכבי השטח הגדולים by far.
אבל, צריך להזהר בבחירת הרכב.

ראשית, יש בשוק המון רכבים שנסעו רק בעיר ובאמת לא נרכשו למטרות טיולים.
מצד שני, מי שטייל אז סביר שחסך לך למעלה מ10000 ש"ח בהגבהה ומיגון - חובה לרכב זה ולא מקבלים עליהם אגורה במכירה.

חשוב לוודא שטופל במוסך חברה או כזה שמתמחה ברכבים אלו ובחלפים ונוזלים מקוריים.
רכב שטופל נכון ובאהבה יתן לך המון נחת. רכב שלא, נו טוב - תשמע כבר ממנהל העו"ש שלך...

מאוד ממליץ לא (שלילי חזק ביותר) על רכב עם בולמי אוויר. זו מערכת שלא מזדקנת טוב ועלות התיקון מאוד גבוהה.

שים לב, רכב מיבוא אישי עלול להיות 2X4 או ללא הילוך כוח. שלא תגלה לאחר הקנייה (כבר פגשתי אחד שהביא מארהב ורק בארץ גילה שאין 4X4).

ושלא ימכרו לך סיפורים. בטיפול נכון ואוהב זה רכב נפלא ואמין.
ובשטח מגיע לכל מקום שמגיעים המתחרים (כל עוד לא קוראים להם רנגלר/דיפנדר/סופה וכד').

אהההה, שכחתי.
אני עם בנזין מוסב לגז.
יש אומרים שהדיזל בעייתי (חבר שלי איבד את הטורבו פעמיים).
לגבי הסבה לגז - רק אצל מתקין איכותי וטיפול תקופתי איכותי (כמו JGAS).
הרכב שתיין לא קטן ואוהב ללגום בנזין בכוסות גדולות.

raanan
07-02-22, 15:07
חברים !
הגו והמגוג כבר לא פה. חבל על קיצור חיי המקלדת ...

erezgur
07-02-22, 16:16
רענן, סבלנות...
משתמש חדש, היה שלשום, ביקר אתמול, אל תמהר להסיק מסקנות.



נשלח מהנייד

גוגומגוג
09-02-22, 01:11
שלום,
תודה רבה לכולם על ההענות המדהימה במענה.

עלו כאן כמה חלופות מעניינות:
סובארו פורסטר
סוזוקי גראנד וויטארה
גרנד צ'ירוקי
סאנגיונג רקסטון
ניסאן פאת'פיינדר

בגלל שזה רכב שטח ראשון (וגם בגלל שזה רכב שיבלה את רוב זמנו בכביש ולא בשטח) אני נוטה לא לקפוץ קדימה אלא להתחיל ב"קטן" ולכן אני חושב בכוון של סובארו פורסטר\סוזוקי גראנד וויטארה, אתם חושבים שזה יגביל אותי באופן משמעותי?
תוכלו לתת לי טיפים על הדגמים האלו? למה לשים לב וממה להתרחק?

ושוב תודה רבה!!!

שמעון.פ
09-02-22, 01:35
מדריך לרכישת גרנד ויטארה
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115236-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94

Galaye
09-02-22, 08:17
שלום,
תודה רבה לכולם על ההענות המדהימה במענה.

עלו כאן כמה חלופות מעניינות:
סובארו פורסטר
סוזוקי גראנד וויטארה
גרנד צ'ירוקי
סאנגיונג רקסטון
ניסאן פאת'פיינדר

בגלל שזה רכב שטח ראשון (וגם בגלל שזה רכב שיבלה את רוב זמנו בכביש ולא בשטח) אני נוטה לא לקפוץ קדימה אלא להתחיל ב"קטן" ולכן אני חושב בכוון של סובארו פורסטר\סוזוקי גראנד וויטארה, אתם חושבים שזה יגביל אותי באופן משמעותי?
תוכלו לתת לי טיפים על הדגמים האלו? למה לשים לב וממה להתרחק?

ושוב תודה רבה!!!

אני חושב שגראנד ויטרה 2014/2015 ארוך זה רכב פצצה להתחיל איתו ומחזיר תמורה רבה יותר מפורסטר , הטרקשיין וההילוך כוח שלו מפתיע בכל טיול .
פורסטר יגביל איתך להצטרף לכל קבוצה לעומת הגראנד ויטרה שלא יגביל אותך בשום קבוצה חוץ מרנגלרים ומסלולים קשים

בהצלחה


לטייל בטבע עם 4 גלגלים והילוך כוח זה זכות בארץ הקודש
Prefer to move from 2H to 4L with joy

Asaf-a
09-02-22, 08:23
מהיכרות עם שני הרכבים, הגרנד ויטארה מעט טוב יותר מהפורסטר עקב מצב low אך נמוך גם לאחר הגבהה, ההבדלים אינם כה גדולים בשורה התחתונה.

גרנד ויטארה שמטייל עם פאגרו, לנד קרוזר וכו בהחלט החוליה החלשה ומחייב קצב נמוך עקב החשש מאבנים בולטות וחציית נחלים.


Asaf-a
אסף.א

erezgur
09-02-22, 11:11
בגלל שזה רכב שיבלה את רוב זמנו בכביש ולא בשטח
תתפלא, אבל זה המצב אצל כמעט כולנו - מסלול טיול (שטח) הוא בדרך כלל קצר מבחינת הק"מ. רוב הרכבים של חברי הפורום עושים את הרוב המוחלט (הרבה יותר מ-90% אם הייתי צריך לנחש) של הק"מ המופיעים במד המרחק של הרכב שלהם על אספלט.



אני נוטה לא לקפוץ קדימה אלא להתחיל ב"קטן"........האם זה יגביל אותי באופן משמעותי?
גם כאן אעיר את המובן מאליו - אתה צריך רכב שיוכל להספיק למקרה הקיצון בתרחיש הצפוי, כלומר גם אם 99% מהזמן תיסע בשטח בשבילים קלים, אתה צריך להתכונן לרגע שבו תגיע למכשול אחד קשה יותר. לכן ההחלטה "להתחיל בקטן", כפי שציינת, היא שאתה קובע בזה את המגבלה של רמת העבירות שלך.
זה בסדר גמור כאשר מבינים זאת, בהחלט מספיק להרבה אנשים ולהרבה מאד מסלולי טיול בשטח, כאשר אתה מודע ומפנים זאת. האם זה יגביל אותך באופן משמעותי או לא - תלוי בסוג הטיולים שתבחר לעשות ובהרכב הרכבים שעימם תיסע (אם תצטרף לקבוצה שבה לכולם יש רכבים "גיבורים" עם הילוך כח ושיפורים נוספים, סביר להניח שהם לא ירצו להגביל את עצמם רק לטיולים המתאימים לרכב רך וזה יגביל אותך. אם תטייל ררק במסלולים המתאימים לרכב - אז לא יגביל אותך משמעותית... אין תשובה נכונה אחת).

לגבי הנקודות שיש לשים אליהם לב לגבי כל אחת מהאפשרויות - כאן הכדור חוזר קצת לידיים שלך - תחפור קצת בפורום, תלמד משרשורים קיימים, סמן לעצמך נקודות ספציפיות שאינן ברורות או שתרצה לקבל עליהם מידע נוסף... היו כאן הרבה שהתלבטו לגבי דגמים אלו או אחרים והמידע ברובו כבר נרשם ותועד.

עוד הערה - מצב השוק כיום קצת משוגע - יש ביקוש גדול לרכבים כאלו, המחירים גבוהים ("מעל למחירון") ולא קל למצוא רכב מתאים.
נסה להתחיל לעקוב בלוחות אחר רכבים אלו, כנראה עם הזמן תמצא מועמדים נוספים שתרצה לשאול לגביהם ובעיקר - תוכל לחוש יותר טוב את מחירי השוק מצד אחד ולהתמקד במועמד פוטנציאלי שאולי תרצה להתייעץ עליו ספציפית.

בהצלחה

shachar
09-02-22, 12:49
נ.ב - מסקרנות, למה שם המשתמש הזה ?
(אתה כבר מכוונן למלחמת עולם שלישית ?)

- - - Updated - - -


המתח הזה יהרוג אותי ...

היה באתר גוג ומגוג
היה לו מוסו , אולי זה יתאים גם כאן....
https://www.jeepolog.com/forums/member.php/823-%D7%92%D7%95%D7%92-%D7%95%D7%9E%D7%92%D7%95%D7%92

-->