התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התייעצות: האם הגיוני להחליף לנד קרוזר לימיטד 2020 בגראנד צ'ירוקי טריילהוק חדש?



איש הצפון
05-01-22, 14:58
מחד, הלימיטד עדיין באחריות, המחיר שלו גבוה בעשרות אלפים ממחיר המחירון והוא משרת אותי נאמנה.

מאידך, הטריילהוק נוח מאד, מודרני בהרבה, יש לו מתלי אוויר מתכווננים ומערכות בטיחות אקטיביות טובות בהרבה.

לימיטד או סהרה חדש, יגיעו רק בעוד כשנה ואת הטריילהוק, ניתן לקבל די מהר.

אשמח לשמוע דעות (כמו כן, אשמח לדעת מה מחיר המכירה של טריילהוק משומש והאם הוא שומר על רמת מחירים כמו הלנד קרוזר).

יש להודות שבעבר (2017) היה לי לארדו והפסדתי כסף במכירתו.

איל מ
05-01-22, 15:19
אם אתה מתכנן לטייל בשטח, תישאר עם הלנדקרוזר.

hadtomer
05-01-22, 15:39
אני האחרון שידבר בשבחי היפני, אבל התשובה היא לך עם ההיגיון. אנחנו לא קונים רכב כדי למכור- אבל הלנד קרוזר מטפס בערכו. אנחנו לא קונים רכב בגלל שהוא אמין כמו קורולה- אבל בוא.....אתה מבין שיש כאן משהו אמין. וגם לעניות דעתי ברכב כה חדש השירות משחק תפקיד וזה של טויוטה מעולה- קשה לי לחשוב על מוסך JEEP ראוי במטולה. אני לא יכול להעיד כך על השרות של ג'יפ- שהם טובים בכל מקום. באשר לשטח- יצא לי לנהוג הרבה בטריילהוק, יצא לי להביא לטיול חבר עם טריילהוק, זה רכב כביש שטח "כבישי" שכפו עליו לרדת לשטח עם המון טכנולוגיה. זה עובד עד שזה לא עובד וזה נוסע עד שזה לא יכול יותר. סליחה על שאני נשמע קצת כמו קלישאה אבל תהנה מהטויוטה.

דרור ברלי
05-01-22, 23:58
שמע, לפני שמדברים על איך זה נוסע, לנדקרוזר הוא אשכרה השקעה מניבת תשואה. ערכו לפי המחירון (ולפני ההתפרעות של המוכרים) עלה השנה ב-7%, אם אני לא טועה, ובלי להשוות לשוק ההון, רק נדל"ן עשה תשואה טובה יותר מלנדקרוזר....

על גרנד צ'רוקי תפסיד כסף.

boaz avrahami
06-01-22, 00:31
אם היה אפשר לשים כמה טויוטות ועליהן פנלים סולאריים זה היה מניב כמו סנופי לכל הפחות …

דרור ברלי
06-01-22, 01:27
ואיך זה נוסע?

בכביש זה חד משמעי - גרנד צ'רוקי WK2 כל כך הרבה יותר נוח, מעודן, ביצועיסט, מהנה ובאופן כללי טוב יותר מלנדקרוזר.

בשטח זה הפוך, אבל פחות חד משמעי ממה שחושבים - לנדקרוזר מתאים יותר ובנוי נכון יותר לעבודת שטח והסיכוי שלו לצאת מהשטח עם הרבה פחות נזקים יקרים, הוא בהחלט טוב יותר. זה יישמע מוזר, אבל ביותר מדי מקרים וסיטואציות, גרנד צ'רוקים WK2 (אפילו לא טריילהוק) הפתיעו ועברו בהצלחה איפה שלנדקרוזרים עשו בושות. בואו ונאמר ככה - עוד לא היה לי בטיול מכשול עבירות שלנדקרוזר עבר וגרנד צ'רוקי לא עבר. המצב ההפוך - כלומר גרנד צ'רוקי עובר ולנדקרוזר נכשל? קרה יותר מפעמיים ואולי גם יותר מחמש פעמים....

ברור לי שמיומנות הנהגים היא פקטור חשוב ובהחלט במקרה של אי הצלחה במכשול מסוים יש מצב לנהג לא מיומן מספיק. מצד שני, במכוניות חדשות וחכמות עם כל כך הרבה אלקטרוניקה יעילה (בשניהם היא עובדת מעולה), אפשר לצפות שגם נהג/ת רדום/ה לגמרי לא יפריע לאוטו לעשות את מה שהוא צריך לעשות.





* אם צריך 7 מושבים, השאלה לא קיימת בכלל. בלנדקרוזר יש 7 מושבים, לגרנד צ'רוקי WK2 יש 5 מושבים.

** אם פוטנציאל שיפורים הוא פקטור - הלנדקרוזר לוקח בגדול.

*** אישית, למרות שאני מכור למותג Jeep, ומאוד אוהב לקבל גרנד צ'רוקי לטיול משפחתי בסופ"ש, לא הייתי קונה אותו. כי הוא אינו הג'יפ האמיתי. ביחד עם הקרוסאוברים של המותג שהם פיאטים מחופשים, כבשים בעור זאב, ה-WK2 הוא מרצדס מחופשת, רק מרצ'נדייז. מוצר פרסום שמטרתו לנצל עד תום את התדמית והפרסטיז'ה של הדבר האמיתי (רנגלר וגלדיאטור) לטובת ליקוט לקוחות בקטגוריה שלא באמת עושה שטח.

מבין שני המועמדים - אני הייתי בוחר/נשאר עם הלנדקרוזר. מרגיש לי נכון יותר כרכב שטח.

tzagi
06-01-22, 08:35
Speaking as a old school Chrysler fan boy and an owner of a ram for 21 years:

I wouldn't buy a Stellantis-Fiat/Chrysler product if they were the last manufacturer on earth, pure garbage.
If you want to lease one and get it out of your system-go for it.

איש הצפון
06-01-22, 10:56
תודה לכולם. המסר נקלט :)

ש01
06-01-22, 13:21
אמיר,
היה לך גראנד, בתקופה שהגבהה שמשום מה קשה היה להשיג הגבהות.
ואם אינני טועה, גם משום מה נפלת עם מערכת הגז (?)

והיום יש לך לאנד קרוזר
זאת אומרת שאתה יודע הכי טוב להשוות.
אתה מכיר את שני הרכבים,
לאחד עדיפות ברורה בכביש
לשני שם של רכב שטח שני רק לטרקטורים (ולבדואי עם סובארו ליאונה). אם כי דרור ניפץ כאן איזו פרה קדושה.
גם נושא האמינות ועלות אחזקה נשחט לאחרונה באופן רשמי. פורסם לאחרונה סקר של משרד התחבורה על עלויות תחזוקה של רכבים והפלא ופלא, בקטגוריית רכבי השטח הגראנג יצא שני (כשראשון הכי זול) ואילו הלאנד קרוזר חמישי או שישי...

שוק המשומשות כיום לא דומה לכלום, גם גראנדים נמכרים מעל המחירון.
אבל אני מאמין שהשוק יתאושש תוך שנה, שנתיים.

אני חושב שהבחירה שלך צריכה להתבסס קודם כל על הבחינה - מה אני יותר - נוסע בכביש או בשטח, ואם בשטח איזו רמת קושי?

לא יעזור מה שיכתבו כאן חובבי הטויוטה, יחסית לגראנד זה כמו לנסוע על טרקטור.
2 הנקודות לחובת הגראנד (לגעתי) הן כריות האוויר שתקלה בהן עולה לא מעט ומיקום מערכת הראדר (טמבון קדמי נמוך). את שני אלו אין בלרדו.
החסרון הוא מחסור בחלק מתוספות הפאר וההדר ובנעילות (אם כי בקרת המשיכה עושה עבודה מצויינת).

בתור בעלים של לרדו (כבר שני, שניהם עם גז), ונסעתי על לאנד קרוזר, לי אין כל התלבטות.
אני הייתי בוחר מיד אין יו אס אי.

איש הצפון
06-01-22, 14:09
אמיר,
היה לך גראנד, בתקופה שהגבהה שמשום מה קשה היה להשיג הגבהות.
ואם אינני טועה, גם משום מה נפלת עם מערכת הגז (?)

והיום יש לך לאנד קרוזר
זאת אומרת שאתה יודע הכי טוב להשוות.
אתה מכיר את שני הרכבים,
לאחד עדיפות ברורה בכביש
לשני שם של רכב שטח שני רק לטרקטורים (ולבדואי עם סובארו ליאונה). אם כי דרור ניפץ כאן איזו פרה קדושה.
גם נושא האמינות ועלות אחזקה נשחט לאחרונה באופן רשמי. פורסם לאחרונה סקר של משרד התחבורה על עלויות תחזוקה של רכבים והפלא ופלא, בקטגוריית רכבי השטח הגראנג יצא שני (כשראשון הכי זול) ואילו הלאנד קרוזר חמישי או שישי...

שוק המשומשות כיום לא דומה לכלום, גם גראנדים נמכרים מעל המחירון.
אבל אני מאמין שהשוק יתאושש תוך שנה, שנתיים.

אני חושב שהבחירה שלך צריכה להתבסס קודם כל על הבחינה - מה אני יותר - נוסע בכביש או בשטח, ואם בשטח איזו רמת קושי?

לא יעזור מה שיכתבו כאן חובבי הטויוטה, יחסית לגראנד זה כמו לנסוע על טרקטור.
2 הנקודות לחובת הגראנד (לגעתי) הן כריות האוויר שתקלה בהן עולה לא מעט ומיקום מערכת הראדר (טמבון קדמי נמוך). את שני אלו אין בלרדו.
החסרון הוא מחסור בחלק מתוספות הפאר וההדר ובנעילות (אם כי בקרת המשיכה עושה עבודה מצויינת).

בתור בעלים של לרדו (כבר שני, שניהם עם גז), ונסעתי על לאנד קרוזר, לי אין כל התלבטות.
אני הייתי בוחר מיד אין יו אס אי.

אכן, הגראנד שלי היה מוגבה, ממוגן ועם מערכת גז של J גז שעשתה צרות מהיום הראשון (מקווה שהם פתרו מאז את הבעייה). הבעייה שהציקה לי יותר מכל הייתה שמכרתי את הרכב, למרות כל התוספות, מתחת למחירון ללא שום סיבה נראית לעין (יד ראשונה, פרטי, נקי ועדיין באחריות).

הטויוטה הרבה יותר רועש, הרבה פחות נוח אבל בשטח, הוא מקנה תחושת ביטחון שלא הייתה לי בלרדו.

הרעיון להחליף הגיע מההבנה שכעת, ניתן להחליף 2020 ב 2022 כמעט ללא תוספת מחיר (אבל ככל הנראה, עם הפסד בעתיד). כך או כך, נראה שבשלב זה אשאר עם הטויוטה.

דרור ברלי
06-01-22, 15:37
אמיר,

לשני שם של רכב שטח שני רק לטרקטורים (ולבדואי עם סובארו ליאונה). אם כי דרור ניפץ כאן איזו פרה קדושה.
נו שויין. הפרה הזו לא רק לא כזו קדושה, אלא באמת מתנהגת לעתים יותר כמו פרה ופחות כמו סוס

גם נושא האמינות ועלות אחזקה נשחט לאחרונה באופן רשמי. פורסם לאחרונה סקר של משרד התחבורה על עלויות תחזוקה של רכבים והפלא ופלא, בקטגוריית רכבי השטח הגראנד יצא שני (כשראשון הכי זול) ואילו הלאנד קרוזר חמישי או שישי...
לא יודע לפי מה עשו את הסקר הזה. מה שבטוח זה שהוא מבוסס על מחירון טיפולים רשמי של מוסכי יבואן (שהם היקרים ביותר בשוק) ושם יצא שלנדקרוזר הוא הרכב היקר לאחזקה בישראל.

שוק המשומשות כיום לא דומה לכלום, גם גראנדים נמכרים מעל המחירון.
אנחנו בתקופה משוגעת וכל הג'יפים נמכרים היום "מעל מחירון". העניין הוא שבלנדקרוזר, גם המחירון הקדוש עצמו טיפס ב-7%....

אבל אני מאמין שהשוק יתאושש תוך שנה, שנתיים.


אז למה אני, שידוע כמי שלא ממהר להתלהב ממכוניות יפניות בכלל ומטויוטה בפרט, בכל זאת מחזיק מהלנדקרוזר?.... כי אם תזדחלו מתחתיו, תראו שהוא בנוי כמו משאית. הכל שם מסיבי. וזה לא רק כמות ועובי הברזלים, אלא איך דברים מתוכננים. ואני אוהב את מה שאני רואה שם.
אז נכון שזה מסורבל ומגושם ומתנהג על הכביש קצת כמו משאית. ונכון שטויוטה באמת לא יודעים לכייל מתלים בשום רכב שלהם שאינו ספורטיבי במוצהר וכדי שהאוטו הזה יהיה באמת נוח ברמה המצופה מכמה שהוא עולה, הוא זקוק לכל הפחות להחלפה מיידית של בולמי זעזועים גם אם לא מעוניינים להגביה אותו.
הוא קצת אוטו של פעם, אבל זה רק לטובה. קשה להתווכח על האמינות הבסיסית ואיכות הייצור שלו, הוא רכב פשוט וידידותי יותר להתקנות ולשיפורים ה"קלאסיים". וכשמגיע הזמן להיפרד, נפטרים ממנו מהר ובמחיר, נו, ממש טוב.

Micha
06-01-22, 16:51
היה לי (בין השאר :-) ) לנדקוזר 150 וממש בימים אלה אני נפרד מגרנד צ'רוקי עם כריות אויר. רכב נהדר.

אז בכביש הכל ברור. משאית מול רכב מפנק.
בשטח? גם די ברור. המפנק מתחיל להדאיג.

שיהיה ברור (המון ברור יוצא לי לכתוב כאן) - שניהם עושים את אותם מעלות ומורדות.
מגיעים לאותם מקומות אבל....

בגרנד אתה חייב להיות דרוך ועירני הרבה יותר. אתה כל הזמן דואג שמשהו יפסיק לתפקד, שתיכף פלסטיק ייפול, שתיכף איזה התראה תצוץ.
בקרוזר - אתה גומר סופש ארוך של דיונות, מעלות ומורדות וחייב להיכנס לשטיפה. זהו. הכל כמו חדש.

אז אני מסיים 3 שנים עם גרנד בלי שום תקלה מהותית, זול מאין כמוהו באחזקה (5 טיפולים כל 12000 קמ שכולם עלו 1000 ש"ח +-), מענג בכביש ומטריד בשטח.
אז אל תחליף!

oferc
10-01-22, 15:12
בהמשך לשאלה הזאת ,
מנוע ה2700 חלש מאד , הרכב עצל בצורה יוצאת דופן ,האם יש הבדל במנועים החדשים של הלנדקרוזר למודלים 2016-2019 ?

דרור ברלי
10-01-22, 17:01
כן. יש הבדל

ההספק עלה מ-177 ל-208 כ"ס בלנדקרוזרים החדשים 2021.

אבל מה שחשוב זה עקומת המומנט. שם ההבדלים פחות דרמטיים ובכל מקרה, למנוע ה-2.8 יש יותר מומנט מאשר למנוע ה-3.0 הישן שכולם מכריזים שהוא טוב יותר כי יש לו יותר סוסים (190).
מנוע ה-2.8 חלש?... זה לא מנוע מירוצים, אבל לא חשתי שום מחסור בכוח.

אחת הטענות העיקריות למנוע ה-2.8 היא בעניין הצורך באוריאה.

oferc
11-01-22, 00:02
כן. יש הבדל

ההספק עלה מ-177 ל-208 כ"ס בלנדקרוזרים החדשים 2021.

אבל מה שחשוב זה עקומת המומנט. שם ההבדלים פחות דרמטיים ובכל מקרה, למנוע ה-2.8 יש יותר מומנט מאשר למנוע ה-3.0 הישן שכולם מכריזים שהוא טוב יותר כי יש לו יותר סוסים (190).
מנוע ה-2.8 חלש?... זה לא מנוע מירוצים, אבל לא חשתי שום מחסור בכוח.

אחת הטענות העיקריות למנוע ה-2.8 היא בעניין הצורך באוריאה.


לא מדובר במירוצים , בנסיעת מבחן שעשיתי עם ה2018 וסיבוב שעשיתי על רכב של חבר מודל 2019 הרגשתי מחסור אדיר בכוח , בעליות של ירושלים זה הורגש מאד לא הצלחתי לעבור את ה100 קמ"ש , מדובר ברכב שעולה 400 אלף שח , אני מצפה לפחות שיעלה את העליות של ירושלים בכבוד.

איל מ
11-01-22, 08:51
100 קמש בעליות לירושלים זה רכב תקול, או עמוס לעייפה עם צמיגים גדולים.
אפילו הדיסקו 2 העתיק עושה את זה.

נמרוד
11-01-22, 10:14
לא מדובר במירוצים , בנסיעת מבחן שעשיתי עם ה2018 וסיבוב שעשיתי על רכב של חבר מודל 2019 הרגשתי מחסור אדיר בכוח , בעליות של ירושלים זה הורגש מאד לא הצלחתי לעבור את ה100 קמ"ש , מדובר ברכב שעולה 400 אלף שח , אני מצפה לפחות שיעלה את העליות של ירושלים בכבוד.

אני בטוח שאתה מודע לזה... אבל בשביל הסיכוי הקטן שלא, הרכב לא היה במצב Eco?

דרור ברלי
13-01-22, 10:52
לא מדובר במירוצים , בנסיעת מבחן שעשיתי עם ה2018 וסיבוב שעשיתי על רכב של חבר מודל 2019 הרגשתי מחסור אדיר בכוח , בעליות של ירושלים זה הורגש מאד לא הצלחתי לעבור את ה100 קמ"ש , מדובר ברכב שעולה 400 אלף שח , אני מצפה לפחות שיעלה את העליות של ירושלים בכבוד.



אין שום מחסור בכוח.
לנדקרוזר 2.8 תקין יעלה לירושלים גם ב-120-130 בקלילות.

תשאל איך זה של"ק 2019 לא תקין? הרי טויוטה לא מתקלקלת?.... נו שויין. לא מתקלקלת.....

dorbh
13-01-22, 13:46
שאלתם תם - האם הגראנד צ'ירוקי החדש בצורה המעודכנת שלו לא נחות בשטח מהצ'ירוקי הקודם?
ממראה עיניים בלבד נראה כי זויות הגישה והנטישה גרועות

Micha
13-01-22, 17:43
הגרנד צ'רוקי WL75 החדש הוא 7 מקומות L (LONG) . ארוך יותר. אז באופן טבעי הוא בעייתי יותר .

אבל יוצא גם WL74 עם 5 מקומות (כמו הקיים) ושם לא צריך להיות הבדל.

asafk
13-01-22, 17:45
כמה עולה כזה גראנד?
על אילו סכומים הדיון?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

grand
13-01-22, 19:37
הגרנד החדש זה רכב פרמיום שנועד להתחרות בפאר ובהידור עם הצמרת העולמית, בארץ הוא עולה כ 100k שח יותר מה wk2, אחלה רכב לכביש למי שהפרוטה בכיסו, לטעמי העיצוב החיצוני פחות יפה מהישן, וכנראה שעוד יותר התרחק מהשטח.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

Yaron.nahum
13-01-22, 19:41
כמה עולה כזה גראנד?
על אילו סכומים הדיון?

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

גראנד צירוקי מתחיל ב 325K ,
ומעפיל עד 436K לטריילהוק

https://www.jeep.co.il/pricelist/

oferc
16-01-22, 18:33
אין שום מחסור בכוח.
לנדקרוזר 2.8 תקין יעלה לירושלים גם ב-120-130 בקלילות.

תשאל איך זה של"ק 2019 לא תקין? הרי טויוטה לא מתקלקלת?.... נו שויין. לא מתקלקלת.....


אם לא הייתי נוהג ברכב הייתי חושב כמוך , קלילות זה לא ההגדרה לרכב הזה.

דרור ברלי
16-01-22, 22:20
מהפעמים שלקחתי מטויוטה רכב הדגמה, התרשמתי שהוא נוסע ממש בסדר גמור ולא חסר לו כוח. גם תחת עומס מלא.

להבנתי אם הוא לא סחב, אולי משהו בו לא תקין. אבל כל אחד והסטנדרטים שלו, למרות שאני נוהג בג'יפ חזק ויוצא לי לנהוג לא מעט בג'יפים חזקים בהרבה.

assafy
16-01-22, 22:40
כאמור, לא הגיוני שרכב עם יותר מ170 סוסים יתקשה בעליות לירושלים, לנדקרוזר או לא. אמנם יש לי דור קודם עם מנוע אחר אך אין בעיה גם בעליה שלפני שורש להיות ב120 קמ"ש ואז ללחוץ על הדוושה ולהתחיל להאיץ.
אז או שהרכב היה תקול ואולי אולי, בטעות בגלל אי הכרת הרכב הגיר הוגבל להילוך נמוך מידי?

דרור ברלי
16-01-22, 22:46
177 כ"ס והרבה יותר מ-40 קג"מ. קשה לקרוא למנוע הזה "חלש".

למרות שהוא סוחב כ-2,200 ק"ג, חלש הוא לא. ממש לא. עם גיר אוטומטי קשה לטעות עד כדי חוסר סחיבה. אני מהמר על תקלה כלשהי. לך תדע. זה גם רכב איכותי מאוד, חדיש וצעיר (2019) מכדי לסבול סתם ככה מתקלה כל כך מוחשית - אולי תידלוק בסולר מזוהם יכול ליצור מצבי חוסר סחיבה.

נמרוד
17-01-22, 08:03
או שהוא במצב ECO...

ד ו ר ו ן
17-01-22, 13:06
או שהוא במצב ECO...

גם במצב ECO, אם לוחצים על הדוושה עד הסוף הרכב יוריד הילוך ויעלה סלד, יעלה בחזרה, וחוזר חלילה.
משהו נשמע לא תקין ברכב הזה.

איל מ
17-01-22, 16:48
בגדול הבנת שהלנדקרוזר שלך כנראה לא תקין, ושהגראנד יתן לך הרבה יותר חיוכים לשקל.
כנראה שגם יספיק לכל צרכיך בשטח.
לכן,
בגלל שאני בחור טוב וחבר,
אני מוכן לקנות ממך את הלנדקרוזר במחיר מחירון. ככה, כמו שהוא, מקולקל!
(בתנאי שהוא באחריות כמובן).

-->