צפייה בגרסה מלאה : חימום מים בשטח- מקלחת
היי
מה דעתכם על הרעיון הבא?
העברת המים דרך רדיאטור עם צנרות נחושת כאשר הוא נמצא על גזיית בישול סטנדרטית לא אלפינית (פיזור אש רחב ולא ממוקד).
ישנם שני אופציות :
1. העברת המים והחזרתם למיכל על ידי משאבת סיחרור עד להגעה לטמפרטורה מתאימה.
2. העברת המים דרך הרדיאטור ואז ישירות לדוש.
מה דעתכם? יעבוד?
היכן ניתן להשיג כזה בארץ?
ראיתי באחד הפורומים בחול את הרעיון.
כרגע אני מחמם מים על גזיה ומערבב עם הקרים שבמיכל, מחפש פתרון קל יותר וקטן יחסית ככה שמחממי מים על גז כדוגמאת פנדה לא באים בחשבון.... אלא אם כן מישהוא מכיר דגם קטן יותר מ6 ליטר בדקה .
135934
ניסיתי פעם. כל הבדיל של הרדיאטור נמס...
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
לעשות סיפור ארוך קצר.....
1- תחפש פה, יש שרשורים בנושא.
2- האופציה מס #2 שלך בעייתית. מקלחת שטח, אתה מנסה לחסוך ומפסיק את הזרימה כל כמה דקות, ואז המים שיהיו בתוך האלמנט חימום ירתחו ושתחדש את הזרימה, תחטוף כוויה.
אני פתרתי את זה בשעתו ע"י הוספה של bypass, ברגע שעצרתי את השימוש, המים המשיכו להסתכרר וחזרו למיכל.
3- הראדיאטור ששמת לא מתאים. הוא לא יעמוד בטמפ' של האש (לא רק ההלחמות, גם הצלעות אלומיניום). אני פתרתי את זה עם צינורות נחושת מגולגלים. תחפש את השרשורים, יהיו שם תמונות.
4- בסופו של דבר, אחרי הרבה משחקים, הבנתי שאין ברירה, וצריך לנהל לחמם מים במיכל. אפשרות אחת לחמם מים במיכל, לקראת המקלחת במצעות גז (או בנזין). אפשרות שניה, שני מיכלי נפרדים. מיכל אחד מחממים תוך כדי נסיעה, ובזמן השימוש מערבבים.
יונימוג אדום
07-11-21, 20:34
אצלי המים מתחממים במהלך היום תוך כדי נסיעה ללא משאבת סיחרור וללא אש .
פשוט ביותר ועובד מצוין .
מיכל המים אצלי ממוקם בין קורות השלדה ומעל הסרן האחורי ( סיקס ) .
המיכל בקיבולת של 55 ליטר אשר מתחתיתו יוצא צינור גמיש ומחובר לצינור נחושת ( גז 8 מ"מ ) אשר מלופף על צינור האגזוז כ-9 ליפופים .
צידו השני של צינור הנחושת מחזיר את המים החמים לחלקו העליון של המיכל תוך שהוא מנצל את העיקרון הטרמוסיפוני - המים החמים שואפים לעלות למעלה .
צינור הנחושת מלופף אצלי אחרי דוד הפליטה וכך השגתי חימום המים לטמפרטורה המתאימה למקלחת ולא יותר מידי חמים .
כמובן שבכל מערכת כזאת יש הרבה משתנים ולכן לוקח זמן וניסיונות לאתר את האופטימום .
כיום בסיום יום בשטח יש לי מים חמים למקלחת למשך כשעתיים מכיבוי המנוע ( המיכל עשוי מפלסטיק שחור עבה ) .
גם נסיעה של שעה מספיקה לחמם את המים .
אילן
כמו שאמרתי, יש פה הרבה שירשורים בנושא.
מי ששוקל חימום מהאגזוז, חשוב לשים לב אם המנוע בנזין או סולר.
בנסיעת כביש מהירה (2000 סל"ד?) דיזל יחמם את המים סביר, אבל בנסיעת שטח, סל"ד נמוך, עם דיזל, יש סיכוי שתתרחץ במים קרים.
מים בג'ריקן. הג'ריקן על הפגוש, בשמש כל היום. כנ"ל מים שבמיכלים על הגג שאני פחות אוהב - אבל הם שחורים והמים שבהם מתחממים מהשמש.
מגיעים לחניון לילה בשעה סבירה, המים עדיין חמים. אחלה מקלחת!
בחורף כמובן שזה פחות אפקטיבי. מצד שני בחורף לא מזיעים ובד"כ גם אין אבק, אז המקלחת לא קריטית.....
ehudzeelim
08-11-21, 12:55
באקט הודי:
3 ליטר מים רתוחים
12 ליטר מי ברז
מערבבים הכל בגיגית 15 ליטר
מתקלחים עם ספל עם ידית
מספיק לשתי מקלחות +מקלחת ילד
Cheap and best
מים בג'ריקן. הג'ריקן על הפגוש, בשמש כל היום. כנ"ל מים שבמיכלים על הגג שאני פחות אוהב - אבל הם שחורים והמים שבהם מתחממים מהשמש.
מגיעים לחניון לילה בשעה סבירה, המים עדיין חמים. אחלה מקלחת!
בחורף כמובן שזה פחות אפקטיבי. מצד שני בחורף לא מזיעים ובד"כ גם אין אבק, אז המקלחת לא קריטית.....אבל בחורף בעיקר רלוונטי מים חמימים, ולאו דווקא למקלחת.. אלא גם לשטיפת פנים וידיים... אחרת מתחילים לי סדקים בעור ודם.. סהכ מפונק. (:
אישית בחרתי במיכל מים מחומם עי גוף חימום 12v... עוד לא תם ונשלם עדיין בעבודה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם אתה כבר כוסית-אז עד הסוף. מים קרים הם לא מה שסודק לך את הידיים. אתה צריך להתחיל להשתמש בקרם ידיים חביבי.
(חפש אחד בלי ריח, כי אין שום תירוץ לגבר מסוקס לשים קרם).
לי אתה אומר?! הניאדרטל שוטף זיעה בסוף יום... אבק הוא שוטף!
ואני לא מסוקס בהגדרה... טיפוס אנאלי (: שנקיון וסדר חשובים לו.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בליפוף על האגזוז...
שיטת העבודה היא :
חיבור צינור כניסה לליפוף וחיבור יציאה מהליפוף וחזרה למיכל.... שאיבה עד שיגיעו מים ,
ואז אפקט החימום יוצר את הסירקולציה?
וכשהמים בטמפטורה המתאימה , פשוט לנצא את צינור הכניסה ולנשוף פנימה כדי לנקז מים? (כדי שלא יירתחו בפנים וייצרו לחץ)
זהוא?
יונימוג אדום
09-11-21, 20:10
בליפוף על האגזוז...
שיטת העבודה היא :
חיבור צינור כניסה לליפוף וחיבור יציאה מהליפוף וחזרה למיכל.... שאיבה עד שיגיעו מים ,
ואז אפקט החימום יוצר את הסירקולציה?
וכשהמים בטמפטורה המתאימה , פשוט לנצא את צינור הכניסה ולנשוף פנימה כדי לנקז מים? (כדי שלא יירתחו בפנים וייצרו לחץ)
זהוא?
מיכל המים אצלי מותקן בין קורות השלדה ונמצא מעל צינור האגזוז ולכן המים יורדים לצינור הנחושת בכח הכובד ( גרוויטציה ) .
הם זורמים בספירלה המלופפת על צינור המפלט ומתחממים - מים חמים עולים למעלה ( מעל המים הקרים ) וחוזר חלילה .
הזרימה היא איטית אולם נמשכת כל זמן עבודת המנוע ולכן בסוף יום טיול יש מים חמים מצויינים למקלחת .
אילן
הבעיה במערכת כמו אצל אילן שללא אמצעי בקרה כל שהם אין דרך לשלוט על טמפרטורת המים חוץ מאשר ניסויים חוזרים ונשנים עד שלומדים כמה שעות מנוע בשילוב עם כמות הליפופים על האגזוז מביאים לטמפרטורת מים נכונה למקלחת.
מבלי להיות מבין גדול אני מניח שניתן להוסיף למערכת חימום מים המבוססת על חילוף החום עם האגזוז אמצעי בקרה - רגש טמפרטורה במיכל המים + שסתום/ ברז חכם בנקודת כניסת המים הקרים לצנרת הנחושת - הברז / השסתום ייסגר כשהמיים במיכל יגיעו לטמפרטורה הרצויה וייפתח מחדש כשהמיים יתקררו+אפשר להוסיף מצב של סגור תמידית כשלא רוצים לחמם המים במיכל. אבל, מערכת בקרה כזו תייקר ותסבך את הפשטות של המערכת שאילן הציע.
לי אתה אומר?! הניאדרטל שוטף זיעה בסוף יום... אבק הוא שוטף!
ואני לא מסוקס בהגדרה... טיפוס אנאלי (: שנקיון וסדר חשובים לו.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הניאנדרטל כבר זקן. עזוב אותו. מסכן.
בפורום מקביל מישהו העלה אפשרות נוספת של מחליף חום בתא המנוע שמחליף חום בין מי הקרור של המנוע למיכל מים של המקלחת.
האמת שזה נראה מאוד אלגנטי:
135989
135990
https://youtu.be/6_aqWHW6hDY
מוצר מדף לנושא
מבוסס לדעתי על התנורי דיזל הסינים
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מבלי להיות מבין גדול אני מניח שניתן להוסיף למערכת חימום מים המבוססת על חילוף החום עם האגזוז אמצעי בקרה - רגש טמפרטורה במיכל המים + שסתום/ ברז חכם בנקודת כניסת המים הקרים לצנרת הנחושת - הברז / השסתום ייסגר כשהמיים במיכל יגיעו לטמפרטורה הרצויה וייפתח מחדש כשהמיים יתקררו+אפשר להוסיף מצב של סגור תמידית כשלא רוצים לחמם המים במיכל. אבל, מערכת בקרה כזו תייקר ותסבך את הפשטות של המערכת שאילן הציע.
ואז מה יקרה למים שנשארים בתוך צינור הנחושת המלופף ?
בפורום מקביל מישהו העלה אפשרות נוספת של מחליף חום בתא המנוע שמחליף חום בין מי הקרור של המנוע למיכל מים של המקלחת.
האמת שזה נראה מאוד אלגנטי:
135989
135990
למה לרעות בשדות זרים?
תקרא פה (עד הסוף) -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3867-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7% 95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8
זה אכן הפתרון הכי נכון (לדעתי. ושתקרא את הקישור, תראה שניסיתי את כל הרעיונות שעלו פה, חוץ מחשמל)
ואז מה יקרה למים שנשארים בתוך צינור הנחושת המלופף ?
ירתחו ויתאדו חזרה לתוך המיכל מייים?
לאחר השרשור הארוך ההוא כיום עדיין משתמש במחמם מים על גז - תכלס די פשוט לתפעול, מוצר מדף לא יקר, לא כזה גדול וכבד (ניתן למתקן בתוך ארגז תחמושת למשל) - החסרונות - צריך למקם מחוץ לרכב בעת ההפעלה, צריך לדאוג לוויסות נכון של ספיקת המים והגז הנכנסים למכשיר כדי שניתן יהיה לווסת/ לשלוט בטמפרטורת המים היוצאים (הכוונה לדאוג לווסת על מיכל הגז, משאבת מים עם ספיקה מתאימה וצנרת מים בקוטר נכון).
לאחר השרשור הארוך ההוא כיום עדיין משתמש במחמם מים על גז - תכלס די פשוט לתפעול, מוצר מדף לא יקר, לא כזה גדול וכבד (ניתן למתקן בתוך ארגז תחמושת למשל) - החסרונות - צריך למקם מחוץ לרכב בעת ההפעלה, צריך לדאוג לוויסות נכון של ספיקת המים והגז הנכנסים למכשיר כדי שניתן יהיה לווסת/ לשלוט בטמפרטורת המים היוצאים (הכוונה לדאוג לווסת על מיכל הגז, משאבת מים עם ספיקה מתאימה וצנרת מים בקוטר נכון).
ועם יד על הלב, כמה פעמים אתה משתמש בזה וכמה פעמים בגלל כל ההתעסקות אתה מוותר על מקלחת?
כל טיול חורפי/ מזג אויר קריר משתמש במתקן למקלחת. כמעט כל טיולי השטח שלי הם בני שלושה ימים (2 לילות) ובלילה השני כבר חייב מקלחת.
איזו התעסקות? שולפים את המתקן, תולים על הדלת האחורית, מחברים בלון הגז מצד אחד ואת מקור המים מצד שני וזהו - בהגזמה זה לוקח ארבע דקות. גם את התהליך הזה ניתן לקצר אם ממתקנים את מתקן החימום בארגז משלו ומחברים לו דרך קבע מיכל גז קטן (כחול של רתכים) ואז מה שנשאר זה לפתוח הארגז ולחבר באמצעות חיבור מהיר את מקור המים.
דוגמא למתקון מחמם המים בקופסה:
https://youtu.be/bqCADT54lXM
דוגמא נוספת:
https://youtu.be/fLWvc2NX0C4
הבאסה במתקן על גז....זה הגודל....
ראיתי רק מערכות 6 ליטר לדקה... יש גם פחות?
כן יש גם פחות המערכת הזו יכולה לעבוד עם משאבה של 2 ל' דקה.
https://www.joolca.co.uk/products/hottap-v2
יש להם גם קיט שלם שכולל כל מה שצריך בקופסה אחת (גדולה) שמשמת גם ככיור לשטיפת כלים:
https://youtu.be/iOzhM6bTDvs
יש להם גם מתקן שמתחבר לדלת הרכב דרך קבע ועליו ניתן לתלות את המחמם ולהשאיר אותו שם או רק בעת המקלחת:
https://www.joolca.co.uk/products/quick-release-mounting-bracket
boaz avrahami
10-11-21, 18:55
גריקן צבאי לשעבר 20 ליטר אני ממילא לוקח?
סיר 2 ליטר ובנזיניה ממילא כבר באוטו?
אז מרתיחים שני סירים בעשר דקות לגריקן ויש מקלחת נהדרת עם חיבור משאבה טבולה.
בהחלט מצויין וחוסך מקום.
ותזכרו שיותר חשוב מהמים זה המקלחון והכי חשוב זה החלוק. בלי זה הרוח תקפיא לכם את המה שמו עד שתשכחו שהמים היו חמים אפילו
מבירובורים אין עיבורים.
בואו נראה מי יתרחץ ב 24.12.
מבירובורים אין עיבורים.
בואו נראה מי יתרחץ ב 24.12.אני לא אומר שחובה להתרחץ כל יום, אבל לא להתרחץ עד סוף דצמבר?
זה לכבוד ישו.
יום הולדת וזה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אני לא אומר שחובה להתרחץ כל יום, אבל לא להתרחץ עד סוף דצמבר?
אתה כבר יותר גרוע מבועז.
איך הבנת שאני רומז לא להתרחץ עד המפגש?
זה ממש מדהים איך אנשים מביאים כל מני הצעות למקלחת שהם פשוט לא עושים.
boaz avrahami
10-11-21, 22:24
תלמד כבר לכתוב ״נח״ בלי שגיאות
למה לרעות בשדות זרים?
תקרא פה (עד הסוף) -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3867-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7% 95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8
זה אכן הפתרון הכי נכון (לדעתי. ושתקרא את הקישור, תראה שניסיתי את כל הרעיונות שעלו פה, חוץ מחשמל)
מגניב!
השרשור שלך והכתבה זה קצת כמו רקורסיה בתוך רקורסיה... הלינקים מובלים לעצמם :) אז יצאתי מבולבל קצת....
בקופיגורציה של מחליף החום יש משאבת סחרור שמזרימה את המים דרך מחליף החום? איך זה עובד מבחינת ההפעלה והבקרה (אם בכלל) שלה.
היתרון במערכת התרמוסיפונית (כמו שאילן מתאר אותה) היא שלא צריך משאבה נוספת.
תוכל להתייחס לסחרור המים מהמיכל למחליף חום?
זה ממש מדהים איך אנשים מביאים כל מני הצעות למקלחת שהם פשוט לא עושים.
מה זה עניינך שבועז לא מתקלח?
להזכירך, המקלחת היא המצאה די מודרנית. המלך לואי ה14 היה מתקלח פעם בשנה וגם זה כשהמלכה היתה מכריחה אותו.
מה זה עניינך שבועז לא מתקלח?
להזכירך, המקלחת היא המצאה די מודרנית. המלך לואי ה14 היה מתקלח פעם בשנה וגם זה כשהמלכה היתה מכריחה אותו.
האמת, עם שכנים כמו שיש לו.... :-)
פשוט מדהים התרבות שיש פה, באיזה בטחון, אנשים שאין להם שום ניסיון מעשי בתחום שעליו מדברים, נותנים עצות בבטחון, ופשוט שוכחים להוסיף איזה מילה קטנה כמו "לדעתי", "אני חושב", "אולי כדאי לחשוב על...."
בסופו של יום, כל מוצר, זה לא רק טכנולוגיה, זה גם חווית שימוש.
והדיון על המקלחת זו דוגמה נהדרת.
תאורטית ( וגם מעשית) הרעיון של עלה בתחילת השרשור ( חימום רציף) עובד.
אבל עובדתית, מי שניסה פתרון כזה, מבין שזה לא שמיש.
ולכן, לדעתי, יש הבדל גדול בין מי שממליץ על פתרון שהוא מכיר , משתשמש \ השתמש...
לבין מי שפשוט חושב בכל רם, אבל "שוכח" לציין, שהוא עצמו, לא עושה \ עשה כך.
חבל, פשוט חבל, על כל מי ששומע לכל העצות האלו ונופל ( ושזה מגיע לליתיום, נשרף :-) ).
אני מחכה ל24.12 בלילה, לראות את כל אלו שישלפו סירים לחימום מים למקלחת.
boaz avrahami
11-11-21, 11:41
מרוב התחכמות ,״אני חושב״, שרק אתה מבין למה התכוונת או שאתה באמת חושב שאף פתרון זולת שלך אינו ישים או יעיל דיו.
אני מפעיל נוהל מקלחת רק לטיול מהלילה השני.
בדיוק באופן שהצגתי- מרתיח מים בסיר בדני סבבים לתוך הג׳ריקן ומקבל מים חמים מספיק למקלחת שאותה אני מבצע בעזרת משאבה חשמלית טבולה.
אבל כמו שלביא תמיד אומר בחצי צחוק, אפשר לעשות על זה דיון של 50 עמודים בגיפולוג…
כמו שאני מכיר את הנשמות הטובות שיוצאות בעוד שבוע לסיור קו לבחירת לוקיישן למפגש (אני לא נוסע איתם, אז נא לא לבוא אלי בטענות ובשאלות למה וכמה ואיך), אני מבטיח לכם שהם יבחרו בנקודה נידחת ביותר וגבוהה/קפואה מספיק שבה מובטח שהטמפרטורה בליל סוף דצמבר תעמוד על 3-5 מעלות במקרה הטוב/חם ביותר. הם עושים את זה כדי לדלל ולסנן מראש החוצה את כל מי שלא מספיק רציני או סתם קצת חלש.
רק שני דברים אינם בשליטתם אבל יש סיכוי ממש טוב שיבואו גם למפגש - רוח חזקה וגשם.
לא יהיה חם בחוץ במשך היום, שום ג'ריקן לא ישמור על חום המים.
יהיה כל כך קרררר, ורובנו סה"כ נגיע נקיים מהבית. גם אלה שטיילו במדבר מהבוקר, לא יהיו מלוכלכים כל כך או בכלל - בכל זאת חורף וכמעט אין אבק. בדרך כלל....
כל אלה דוחפים חזק מאוד נגד מקלחת בשטח בסוף דצמבר. בליל המפגש אף אחד לא יעיז להתקלח.
boaz avrahami
11-11-21, 12:17
חוץ מזיו שיתקלח עם חוטיני
חוץ מזיו שיתקלח עם חוטיני
פעם נוספת אתה משליך מהסטיות שלך על אחרים.
יש לי מוצר אוסטרלי - מחליף חום שמחמם את המים ע"י מי הקירור של הרכב. עבר מהפוראנר למוסו וממשיך לשרת בנאמנות.
מים נמשכים אל מחליף החום באמצעות משאבת מים חשמלית, 12V.
אם אין מגבלת כמות מים, מחברים את מחליף החום אל רדיאטור החימום הפנימי של הרכב ומכוונים את חום המים באמצעות כפתור הוויסות של החימום הפנימי.
136045136046136047
המוצר האוסטרלי שקניתי לפני יותר מ- 10 שנים.
136047
הערכה המלאה
בארצנו אין ממש אגמים נקיים או נהרות צלולים שניתן לשאוב מהם מים בערבו של יום טיול מדברי. אז משתמשים בג'ריקנים ונדרשים למשמעת מים.
נשטפים, עוצרים את המים, מסתבנים, ושוב נשטפים בזריזות. מקלחת של 7-10 ליטרים. או אז גיליתי, שכאשר זרימת המים נעצרת, המים שנעצרים במחליף החום יכולים לגרום לכוויה. ההסברים המדעיים על ה"אוריקה" שלי, לא הרגיעו את אישתי שחטפה את הכוויה...
אז לקח לי זמן עד שלמדתי לייצר את החום הנדרש למקלחת. היום אני מפעיל את המחמם תוך שאיבת מים מהגריקן והחזרתם אל הג'ריקן עד שכל הג'ריקן מגיע לחום נעים. המים החמים שמוכנים למקלחת נשלחים ישירות מהג'ריקן לצינור המקלחת, ללא חימום נוסף.
136045
רכשתי גם אוהל פתיחה מהירה עם מקלחון. הכל עובד נפלא. כיף להתקלח בסוף היום. (התמונה אינה של הרכב שלי, קניתי כזה)
מצאתי מוצר סיני זול 65$, שפועל באותה השיטה:
https://www.aliexpress.com/item/32834318189.html?dp=24f1c5e2936846bf4e2c d97726acc972&af=701906&cv=47843&afref=https%3A%2F%2Faliradar.com%2F&mall_affr=pr3&utm_source=admitad&utm_medium=cpa&utm_campaign=701906&utm_content=47843&dp=24f1c5e2936846bf4e2cd97726acc972&af=701906&cv=47843&afref=https%3A%2F%2Faliradar.com%2F&mall_affr=pr3&utm_source=admitad&utm_medium=cpa&utm_campaign=701906&utm_content=47843&aff_fcid=abe288481286490caa0fa280d1cefdc a-1636824954776-03199-_ePNSNV&aff_fsk=_ePNSNV&aff_platform=portals-tool&sk=_ePNSNV&aff_trace_key=abe288481286490caa0fa280d1 cefdca-1636824954776-03199-_ePNSNV&terminal_id=6ffd6586683d43d48915229f2ae5 c060
ערן CJ
ehudzeelim
13-11-21, 21:06
יש לי מוצר אוסטרלי - מחליף חום שמחמם את המים ע"י מי הקירור של הרכב. עבר מהפוראנר למוסו וממשיך לשרת בנאמנות.
מים נמשכים אל מחליף החום באמצעות משאבת מים חשמלית, 12V.
אם אין מגבלת כמות מים, מחברים את מחליף החום אל רדיאטור החימום הפנימי של הרכב ומכוונים את חום המים באמצעות כפתור הוויסות של החימום הפנימי.
136045136046136047
המוצר האוסטרלי שקניתי לפני יותר מ- 10 שנים.
136047
הערכה המלאה
בארצנו אין ממש אגמים נקיים או נהרות צלולים שניתן לשאוב מהם מים בערבו של יום טיול מדברי. אז משתמשים בג'ריקנים ונדרשים למשמעת מים.
נשטפים, עוצרים את המים, מסתבנים, ושוב נשטפים בזריזות. מקלחת של 7-10 ליטרים. או אז גיליתי, שכאשר זרימת המים נעצרת, המים שנעצרים במחליף החום יכולים לגרום לכוויה. ההסברים המדעיים על ה"אוריקה" שלי, לא הרגיעו את אישתי שחטפה את הכוויה...
אז לקח לי זמן עד שלמדתי לייצר את החום הנדרש למקלחת. היום אני מפעיל את המחמם תוך שאיבת מים מהגריקן והחזרתם אל הג'ריקן עד שכל הג'ריקן מגיע לחום נעים. המים החמים שמוכנים למקלחת נשלחים ישירות מהג'ריקן לצינור המקלחת, ללא חימום נוסף.
136045
רכשתי גם אוהל פתיחה מהירה עם מקלחון. הכל עובד נפלא. כיף להתקלח בסוף היום. (התמונה אינה של הרכב שלי, קניתי כזה)
מצאתי מוצר סיני זול 65$, שפועל באותה השיטה:
https://www.aliexpress.com/item/32834318189.html?dp=24f1c5e2936846bf4e2c d97726acc972&af=701906&cv=47843&afref=https%3A%2F%2Faliradar.com%2F&mall_affr=pr3&utm_source=admitad&utm_medium=cpa&utm_campaign=701906&utm_content=47843&dp=24f1c5e2936846bf4e2cd97726acc972&af=701906&cv=47843&afref=https%3A%2F%2Faliradar.com%2F&mall_affr=pr3&utm_source=admitad&utm_medium=cpa&utm_campaign=701906&utm_content=47843&aff_fcid=abe288481286490caa0fa280d1cefdc a-1636824954776-03199-_ePNSNV&aff_fsk=_ePNSNV&aff_platform=portals-tool&sk=_ePNSNV&aff_trace_key=abe288481286490caa0fa280d1 cefdca-1636824954776-03199-_ePNSNV&terminal_id=6ffd6586683d43d48915229f2ae5 c060
ערן CJ
האם כשאתה מחמם את המים בסירקולציה עם הג'ריקן, אתה רואה ירידה משמעותית בחום המנוע?
יש לי מוצר אוסטרלי - מחליף חום שמחמם את המים ע"י מי הקירור של הרכב. עבר מהפוראנר למוסו וממשיך לשרת בנאמנות.
.
136047
אז לקח לי זמן עד שלמדתי לייצר את החום הנדרש למקלחת. היום אני מפעיל את המחמם תוך שאיבת מים מהגריקן והחזרתם אל הג'ריקן עד שכל הג'ריקן מגיע לחום נעים. המים החמים שמוכנים למקלחת נשלחים ישירות מהג'ריקן לצינור המקלחת, ללא חימום נוסף.
ערן CJ
ואיך זה שונה מחימום המים על גז בלי התערבות במערכת הקירור של האוטו?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
למערכת החימום שאצלי ברכב אין כל השפעה על חום המנוע.
למנוע יש טרמוסטאט מים ששומר על החום בטמפ' העבודה של המנוע.
רק נתתי את רשמי מהמערכת שיש אצלי ברכב.
אינני מכיר את המערכת שעובדת על הגז. זה בהחלט נשמע מעניין. אשמח לשמוע רשמים ממי שכבר עובד עם זה.
ערן CJ
למערכת החימום שאצלי ברכב אין כל השפעה על חום המנוע.
למנוע יש טרמוסטאט מים ששומר על החום בטמפ' העבודה של המנוע.
רק נתתי את רשמי מהמערכת שיש אצלי ברכב.
אינני מכיר את המערכת שעובדת על הגז. זה בהחלט נשמע מעניין. אשמח לשמוע רשמים ממי שכבר עובד עם זה.
ערן CJ
התייחסתי לתיאור של בועז שפשוט מחמם מים בסיר לטמפרטורה הרצויה וטובל משאבה חשמלית.
Kiss קלאסי.
ערן -
סדר גודל של כמה זמן פעולה עד שהגרי'קן חם מספיק, ומה גודל הג'ריקן?
תודה
אירגנו קבוצת רכישה למחמם מים אמגזית...
שבא כבר עם הדוש ,צנרת, משאבת מים וכו...הכל בתיק נשיאה מסודר ב400 שח
אם מישהוא מעוניין , אפשר ליצור איתי קשר.
136071
boaz avrahami
15-11-21, 09:15
זה הפטנט של אמגזית.
בסוף זה נותן פתרון דומה לחימום מים בסיר ולמהול עם המים הקרים בג׳ריקן רק עם הרבה פחות נפח וסרבול.
https://youtu.be/5yyAMz_xHqU
אגב, למי שבכל זאת מתעניין, המחיר הקבוצתי נראה על פניו מצויין ביחס למחיר השוק
אירגנו קבוצת רכישה למחמם מים אמגזית...
שבא כבר עם הדוש ,צנרת, משאבת מים וכו...הכל בתיק נשיאה מסודר ב400 שח
אם מישהוא מעוניין , אפשר ליצור איתי קשר.
136071
אשמח לפקטים, שלחתי הודעה בפרטי.
We are back to square one
המחמם של אמגזית עולה כסף, תופס נפח ברכב, וכולל משאבה וכל שאר הצנרת.
לא יותר פשוט, בנפח של המחמם לשים מיכל מים קבוע ולחמם אותו תוך כדי נסיעה (ע"י ממיר חום מהמי קירור), כל מה שנשאר זה ברז לערבור המים עם המים הקרים ויש מקלחת???
מצאתי כזה: US $15.79 21%OFF | 12v heating element water heater camper 300w/600w DN25 12 volt dc solar water heating element
https://a.aliexpress.com/_uztHiM.
נגיד 12 וולט, 300 וואט שזה 25 אמפר. כמה זה באמת יכול להיות יעיל?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
הפתרון שלך הוא באמת פחות מסורבל...
אבל אני סולד מלגעת במערכת קירור המנוע, הרכב גם ככה בן 16 כבר , אז לגעת במערכת הקירור שלו פחות בא לי..
אני מניח שלהזרים את מי הקירור דרך הסלסול הזה גורם להתנגדות כלשהי....
פחות בא לי לגעת במערכת הרכב... מה גם שהחימום איטי...
במקרה של אמגזית הוא מיידי..... וניתן לשלוט על החום בקלות....
גם ככה יש מיכל גז לבישול ...גם ככה יש מיכל מים....
והמחיר... 400 שח... כלום כסף....
אם תלך לקנות ראש מקלחת, משאבה עם פרשורסטט , צנרת ותיק לאחסן תגיע ללפחות 200 250.... אז 400 לערכה שלמה...זה פצצה.
We are back to square one
המחמם של אמגזית עולה כסף, תופס נפח ברכב, וכולל משאבה וכל שאר הצנרת.
לא יותר פשוט, בנפח של המחמם לשים מיכל מים קבוע ולחמם אותו תוך כדי נסיעה (ע"י ממיר חום מהמי קירור), כל מה שנשאר זה ברז לערבור המים עם המים הקרים ויש מקלחת???
- - - Updated - - -
יש לחבר, כזה שמתחבר לגריקן,
לוקח לו המון זמן, וממנו הבנתי שזה לא בריא למצבר.
מצאתי כזה: US $15.79 21%OFF | 12v heating element water heater camper 300w/600w DN25 12 volt dc solar water heating element
https://a.aliexpress.com/_uztHiM.
נגיד 12 וולט, 300 וואט שזה 25 אמפר. כמה זה באמת יכול להיות יעיל?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מקווה שיעזור במשהו,
מציג פתרון שרקח חבר שרצה מקלחת מים חמה בכל טיול לו ולאישה...
הבסיס,
מיכל מים שטוח במרכז הרכב המכיל 80ליטר מים.. עם חיבור מים מהיר. למילוי ולצריכה מוזנת משאבה.
בלון גז 5קג מקובע בתוך הרכב.. משמש לכירה כפולה של קולמן אבל עי חיבורים מהירים מתחבר למחמם מים כזה:
https://mycamping.co.il/product/%D7%9E%D7%97%D7%9E%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%9D-6l-spark/
יחסית קומפקטי ויושב ברכב קבוע מחובר לזרוע נשלפת שמקובעת מעל המקרר על גבי הכלוב הפנימי.
מסתור פרטיות של alucab תפוס לגגון.
בפועל יש מקלחת מים חמים עפ דרישה... זמן ההקמה פחות מ5דק.
זה לא הפתרון הכי זול והכי קל או קומפקטי.. אבל לאור הדרישה.. זה אידיאלי והוכיח את עצמו כנוח מאוד לשימוש, גם בחצות בשיא הקור... אחרו הבישולים והכלים ... מקלחת חמה לפני המיטה היא צ'ופר רציני ...לנשים שבינינו.
אני אישית אגב תומך בגוף חימום חשמלי... 136076136077136078
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ערן -
סדר גודל של כמה זמן פעולה עד שהגרי'קן חם מספיק, ומה גודל הג'ריקן?
תודה
כ- 15 דק לג'ריקן צהוב - 20 ליטר.
כאדם עם אורינטייציה הנדסית :cool: חייב לומר שאני עם ZIVO בנושא. יש לכם מכונה שפולטת חום בעודף "בחינם" ואתם מחפשים איפה להשקיע אנרגיה חיצונית? תשמרו את הנפח לאחסון ואת הגז לבישול....
האלטרנטיבה היחידה שעושה שכל זה גוף חימום חשמלי מכל הסיבות שציינתי.
מצד שני, שלישי ורביעי...
ניתן להצדיק את חוסר הרצון להתערב במערכת קריטית כמו המערכת קירור של הג'יפ שלנו.
ניתן להצדיק גם את חוסר הרצון להעביר צינורות מתוך הקבינה... והחוצה.. שלא בחור מקורי.
ניתן גם להצדיק את השימוש הדואלי בגז שגם ככה סוחבים לבישול או אף להנעת הרכב לצורך של חימום מים עפ דרישה.. ומבלי להניע את הרכב ולתכנן חימום מוקדם או מקלחת מוקדמת לפני שהמים במיכל מתקררים.
לגוף חימום חשמלי... גם לו היתרונות והחסרונות שלו.
בסוף אין פתרון אחד נכון לכולם... חשוב לשמור על ראש פתוח, על שיתוף מידע... ודיונים פתוחים ומעמיקים כמו שיש לנו בג'יפולוג.
זו דרך המלך להנאה מתהליך הבנייה קודם כל...
וזו גם הדרך למצוא את הפתרון המתאים לכל אחד עפ גחמותיו, שימושיו, רכבו, כיסו ... מיקום המים.. אם הם בתוך הקבינה או מחוצה לה... וכו'...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יש לי קומקום חשמלי 12v של 1/2 ליטר
בפעם הראשונה והאחרונה שהשתמשתי בו לקח לו 45 דק לההרתיח את המיים
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יש לי קומקום חשמלי 12v של 1/2 ליטר
בפעם הראשונה והאחרונה שהשתמשתי בו לקח לו 45 דק לההרתיח את המיים
136088
...
יש לי קומקום חשמלי 12v של 1/2 ליטר
בפעם הראשונה והאחרונה שהשתמשתי בו לקח לו 45 דק לההרתיח את המיים
Sent from my SM-A530F using Tapatalkמניח שאמרת את זו כהלצה...
אני בדקתי היתכנות.
https://bloglocation.com/art/water-heating-calculator-for-time-energy-power
27ליטר מים, 4שעות חימום, 200w 12v, צריכה של 16אמפר לשעה ממצבר צרכנים שנטען בעצמו בנסיעה ... גוף חימום עם תרמוסטט מובנה שבחניה עובד לפרקים בלבד אחרי שהמיכל כבר הגיע לטמפ נעימה למקלחת בנסיעה.. והמיכל עשוי פוליתילן ששומר יותר טוב על החום ממיכל נירוסטה צורני... שיושב בקבינה ולא מתחת לרכב וחשוף מאוד לטמפ החיצונית ורוח הנסיעה.. לדעתי הלא מקצועית ... שווה ניסיון.
למוד ניסיון כבר שהתיאוריה והמציאות ... לא תמיד נפגשות... אבל החלטתי לעצמי שאני מוכרח לנסות.136089
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
א. זה 24v ע״פ מקורות זרים
ב. בתומ״ת היינו שורפים גרגירי חנ״ה - פחות פרקטי לנושא
ג. הדבר היחידי שזכור לי מהשיריונרים בשרייפא היו הנחירות שלהם- ואין לי מושג אם היה להם כזה הם היו עם 6 ב׳ גל כמדומני ולדעתי הקומקומים היו רק ב״שוט״ ,כי רק בריטי שותה תה חם..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
מניח שאמרת את זו כהלצה...
לא ,מציאות כואבת .....
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לכל הגיבורים שמחפשים מים למים למקלחת, למה בעצם?
בקיץ כשג׳יפה בסוף היום אז הרענון הכי כייפי הוא מקלחת עם מים קרים.
לא צריך מים חמים.
בעוונותי, יש לי מקלחת ״סולרית״ שזה כינוי מפוצץ לשקית שחורה עם זרבובית עם ראש מקלחת בקצה.
מתחממת מאד במהלך היום ויש מקלחת אחהצ בחניון.
היחידים שמתלהבים מזה זה הילדים, אחרי הים.
בחורף, חם זה נעים אבל שנייה אחרי שהמים החמים פוסקים, קופא התחת והביצים כי הכל קפוא מסביב, אז איפה ההנאה כאן?
ehudzeelim
15-11-21, 18:42
https://leisurelines.net/mini-6-litre-cxt-12v-300w--240v-750w-water-heater-5131-p.asp
מי שעוד לא הספיק להתקין כננת, הרוויח
אין לי כח לענות לכל ההערות ( לגבי חימום מים קבוע, מבוסס על חום המנוע), אבל כולכם מוזמנים להתרשם מהפתרון בטרופר שלי במפגש ג'יפולוג הקרוב.
אין חורים בקיר אש, וההתערבות במערכת היא מינמליסטית.
המיכל נירוסטה, עטוף בבידוד של 1 סמ, מה שמבטיח 30 מעלות לשטיפת פרצוף בבוקר למחרת.
לגבי כל הפתרונות מבוססי חשמל, לחמם עשרות ליטרים, צריך הספק רציני, ואלו זרמים חזקים.
דבר נוסף שהפחיד אותי, ככל שהמיכל יותר שטוח, הפחד משיפוע צד ומיכל לא מלא, שיביאו לשרפה של הגוף חימום.
אם אין לך כח מלכתחילה... אז למה להתחיל?!
בגדול אתה עם טרופר... אני עם סמוראי... וההוא עם היילקס... אתה פולני אני תתימני וההוא רוסי... לכל אחד יש פתרון שיותר מתאים לו.. ולרכבו, לא צריך לפסול ולהכריז שלי הכי גדול.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם אין לך כח מלכתחילה... אז למה להתחיל?!
בגדול אתה עם טרופר... אני עם סמוראי... וההוא עם היילקס... אתה פולני אני תתימני וההוא רוסי... לכל אחד יש פתרון שיותר מתאים לו.. ולרכבו, לא צריך לפסול ולהכריז שלי הכי גדול.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ניצחת בטוח !:cool:
ואת אסף בוודאות ... (תגובה 12 בשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122501-%D7%9E%D7%97%D7%A4%D7%A9-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99-%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%9F-%D7%A2%D7%93-25-000?p=967970&viewfull=1#post967970) )
אם אין לך כח מלכתחילה... אז למה להתחיל?!
בגדול אתה עם טרופר... אני עם סמוראי... וההוא עם היילקס... אתה פולני אני תתימני וההוא רוסי... לכל אחד יש פתרון שיותר מתאים לו.. ולרכבו, לא צריך לפסול ולהכריז שלי הכי גדול.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סולי,
אני מנסה לנהל דיון עניני.
אין לי שום בעיה ששלמה מתאר את הפתרון שיש לו, ואומר שזה מספיק טוב לו.
יש לי בעיה שפוסלים פתרון בטיעון של חורים בין התא מנוע לחלל הרכב או שמתעלמים משיקול בטיחות כמו מה קורה שהגוף חימום יופעל בשיפוע צד.
אחרי שמנקים את האמונות הטפלות, ופותרים את בעיות הבטיחות, שכל אחד יבחר במה שהוא רוצה
מצידי גם אם לא מתרחצים יומיים, לא קורה כלום.
ודרך אגב, אני לא פולני ולעולם לא אמרתי ששלי הכי גדול.....
פוסל זה קצת קשה לומר.
סה"כ הסברתי מה לי לא עובד בפתרון שלך...
לי ... ולי בלבד, יש בעיה עם חימום ע"י האגזוז או מערכת המים ברכב... לי זה לא התאים.
מיקום המיכל שבחרתי לעצמי (בתוך הקבינה)משיקולים שונים מהווה אתגר לצאת ולהיכנס עם צנרת לקבינה וזה פחות סימפטי מבחינתי... גם אם לא מדובר בחורים בקיר אש.
זה גם פחות מתאים למקום הפנוי שיש לי מתחת לאוטו.. וגם פחות מתאים לכיסי... עלות מיכל צורני מנירוסטה לעומת פוליפילן הוא פי 3-4..
אז לא... אין פה עניין באמונות תפלות.
לגבי שפצים והסכנה לגוף חימום שיפעל ללא מגע מים... אני לא מודאג.
1. אני מודע לסכנה זה כבר אמור לעשות את העבודה מבחינתי.
2. המיכל לא שטוח במיוחד... ולא ארוך במיוחד, ובנוסף מתוכננות בו מחיצות.
3. מתוכנן על המיכל מד גובה למקרה שאפספס ...
במתאר שימוש שלי ...בחרתי לנסות גוף חימום חשמלי.. לא רואה עם זה בעיות בטיחותיות, אם אתה מזהה משהו אנא פקח את עיניי.
אם לא אהיה מרוצה ולא יהיה מוצלח מבטיח לשתף.... אני גם בעד דיון ענייני אגב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
בניסיון להחזיר את השרשור להיות ענייני, אשמח לנהל דיון בין כל מחממי המים למינהם. אפתח ואומר שמעולם לא יישמתי כזו מערכת אבל כן מפלרטט עם הרעיון. אשמח לשמוע על השימוש בצד הפרקטי.
מבחינת שימוש במים חמים בטיול אני צופה כמה מקרים:
1. לטעמי, מקלחת על מלא פחות רלוונטי בחורף, אולי חפיפת שיער לאישה אחרי יום מאובק במיוחד ואז לגמרי מפנק מים חמים בסוף יום טיול.
2. שטיפת כלים בימים קרים יכולה להיות חוויה לא נעימה כשהמים ממש קרים על כן מפנק יהיה לחמם מים בשביל זה , השאלה האם אני לא מתעצל ושוטף בערב או משאיר לבוקר (מהותי לדיון :))
3. ציחצוח שיניים ושטיפת פנים בבוקר, לגמרי שדרוג מים חמים.
עכשיו, להוציא את מקרה 1, ובסבירות הגבוהה ששטיפת הכלים נדחית לבוקר - אני מבין שהדרישה העיקרית למים חמים היא בבוקר.
אם כך המקרה יש ייתרון גדול למחממי מים המיידיים שמחממים את המים מיד עם הפעלתם - לטעמי החיסרונות כאן זו מערכת שתופסת מקום, דורשת גז ותכלס פחות מעניינת כי איפה כל השפצורים והתכנונים של מערכת חימום בייצור עצמי...:D.
מה שמביא אותי לתובנות הבאות:
1. בכל מערכת חימום מים המבוססת על ניצול מקורות קיימים בזמן נסיעה (חשמלית, אגזוז, רדיאטור) אין משמעות לזמן שלוקח למים להתחמם (הספק המחמם) כל עוד בסוף היום מיכל המים חם.
2. האלמנט המשמעותי במערכת הוא הבידוד למיכל מים- על מנת שהמים עדיין יהיו חמים מספיק בבוקר.
3. צריך שיהיו לי 2 מיכלי מים, כלומר מיכל המים החמים ועוד מיכל אפילו ג'ריקן של מי שתייה שלא מחממים אותו.
4. וזו התובנה החשובה מכולם אולי (שממש מכה בי עם כתיבת שורות אלו) - הפרקטיקה של הרתחת מים והוספתם לג'ריקן כשיש צורך במים חמים היא הכי פשוטה וורסטילית....
אשמח לשמוע צרכים שונים ממה שהעליתי כאן לחימום מים ובכלל לפרקטיקה של זה בשטח.
איפה יוצב המיכל מים שלך ובאיזה נפח מתוכנן?
נ ב זה בסדר אם אשתתף גם אם אני עוד לא מחממם מים מדופלם... ורק בשלבי תכנון ואיסוף רכיבים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
איפה יוצב המיכל מים שלך ובאיזה נפח מתוכנן?
נ ב זה בסדר אם אשתתף גם אם אני עוד לא מחממם מים מדופלם... ורק בשלבי תכנון ואיסוף רכיבים?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כל תובנה לטובה.
הדיון הוא בצרכים ושימושים, פחות ביישום ובתכנון.
לשימושים שהצגת שמאוד דומים לשלי...אגב. בחרתי לנסות גוף חימום חשמלי... לא סתם שאלתי על המיכל על הקיבולת והיכן ימוקם... ויש פה עניין של עלויות, תקציב.
מרגע שהגדרת את השימושים... צריך להתחשב באריזה ובמגבלות התקציב ולתוך זה צריך "ליצוק" פתרון חימום מתאים, לדעתי הלא מנוסה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לשימושים שהצגת שמאוד דומים לשלי...אגב. בחרתי לנסות גוף חימום חשמלי... לא סתם שאלתי על המיכל על הקיבולת והיכן ימוקם... ויש פה עניין של עלויות, תקציב.
מרגע שהגדרת את השימושים... צריך להתחשב באריזה ובמגבלות התקציב ולתוך זה צריך "ליצוק" פתרון חימום מתאים, לדעתי הלא מנוסה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אתה מתכוון לחמם במהלך הנסיעה ואז לשמור על טמפ' עם בקר במהלך הלילה?
אגב אנחנו לא ממש מכירים חוץ מעל דפי הפורום אז אל תיפגע אבל בתור תימני אתה מאוד פולני....:p לפחות בשרשור הזה.
האחד אומר שאני מתעלם מבעיות בטיחות ומאמין באמונות תפלות... והשני אומר אני פולני מובהק... התרגלתי לזה בג'יפולוג לא נעלב. בוחר לקחת את זה כמחמאה.
שנית, כן אכן כן בדיוק כמו שתיארת.
מ10מעלות ל40מעלות יקח לו תיאורתית 3שעות נסיעה... משהו שיש לי בכל טיול.
התוכנית שלי שהוא יוזן ממצבר צרכנים... ה שקיים ברכב... קרוב מאוד למיכל.
הגוף חימום צורך 16אמפ שעה... והמצבר צרכנים שלי נטען ב10אמפר שעה... אני מאמין שהצריכה המקסימלית יורדת ברגע שהגעת לטמפ היעד.
זה הכל תיאורתי כרגע... אין ספק שצריך לנסות וללמוד איך זה יעבוד בחיים האמיתיים. אני מאמין שכשאלך לישון אכבה את הטרמוסטט בחורף... ואקווה לטוב בשטיפת כלים בבוקר (:
במידה והמים יהיו קפואים ... אנסה גם להשאיר עובד ללילה שלם ונבחן זאת שוב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
boaz avrahami
16-11-21, 11:06
אני מכריז על תחרות במפגש ג׳יפולוג…
חימום 20 ליטר מים מטמפרטורת הסביבה לטמפרטורה של 50 מ״צ.
הזוכה יקבל ניגוב אישי במגבת חדשה ממי שיבחר מבין מנהלי ומנהלות הפורום.
התובנה שלי, וזה מתחבר לכל הגישה שלי לגבי פרוצדרות וניהול ציוד בשטח -
1- אני מוכן להשקיע הרבה בהכנות בבית בשביל לקבל תפעול מינמילי בשטח. או כמו שלמדנו בצבא -"קשה באימונים, קל בקרב".
אם אני יודע, שכל מה שאני צריך בשביל מקלחת, זה להחליף את הברז בצינור (חיבור מהיר), הסיכוי שאני אעשה מקלחת הרבה יותר גדול מאשר אם אני צריך להתחיל לפרוס ציוד. וככל שהתהליכים ארוכים יותר, הסיכוי למקלחת יורד.
2- אמינות - מה שמורכב קבוע, ולא נוגעים, יהיה יותר אמין מכל פריסה, הרכבה, וקיפול בשטח. יכול להיות שיקח 3-4 טיולים ללמוד ולשפר, אבל שהפתרון מתייצב, שוכחים ממנו.
3- ברגע שיש לי סידור קבוע של מיכל חם, ומיכל קר, וברז קבוע שמערבב לטמפ' קבועה (38-40), כל שאר השאלות של מתי להשתמש, כבר לא רלוונטיות. זה שטיפת כלים, זה שטיפת פנים בבוקר, זה שטיפת ידים אחרי שרותים (באמצע הנסיעה).
4- יש לי מיכל נירוסטה, שמצופה ב 1ס"מ בידוד (פוליאוריטן מוקצף). בגלל שיקולים שונים (בעיקר כדי לא לאתגר את המשאבה והצנרת פלסטיק) אני עוצר את החימום ב 65 מעלות. גם בלילה חורפי, זה מספיק כדי לאפשר שטיפת פנים, בבוקר של מחרת במים חמים מ 20 מעלות, וברוה הלילות, גבוהה מ 30.
5- ברגע שבוחרים בחימום (איטי) של מיכל מים חמים ( חשמלי או מהאגזוז, או ממי הקרור), צריך לחשוב על הזמן שנחוץ לחימום.
ביום הראשון, שיורדים לדרום, מובטח לנו 3-4 שעות נסיעה, כנראה אין בעיה. אבל ביום של נסיעת שטח, בהחלט יש מצב, שחימום מאגזוז של רכב דיזל לא יספיק. יתרה מזאת, תלוי באופי הטיול, אם זה טיול שמשלב מסלולים רגליים, או הרבה עצירות, בהחלט יש מצב שגם חימום חשמלי לא יספיק לעשות את העבודה.
האחד אומר שאני מתעלם מבעיות בטיחות ומאמין באמונות תפלות... והשני אומר אני פולני מובהק... התרגלתי לזה בג'יפולוג לא נעלב. בוחר לקחת את זה כמחמאה.
שנית, כן אכן כן בדיוק כמו שתיארת.
מ10מעלות ל40מעלות יקח לו תיאורתית 3שעות נסיעה... משהו שיש לי בכל טיול.
התוכנית שלי שהוא יוזן ממצבר צרכנים... ה שקיים ברכב... קרוב מאוד למיכל.
הגוף חימום צורך 16אמפ שעה... והמצבר צרכנים שלי נטען ב10אמפר שעה... אני מאמין שהצריכה המקסימלית יורדת ברגע שהגעת לטמפ היעד.
זה הכל תיאורתי כרגע... אין ספק שצריך לנסות וללמוד איך זה יעבוד בחיים האמיתיים. אני מאמין שכשאלך לישון אכבה את הטרמוסטט בחורף... ואקווה לטוב בשטיפת כלים בבוקר (:
במידה והמים יהיו קפואים ... אנסה גם להשאיר עובד ללילה שלם ונבחן זאת שוב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הבנתי שיש לך גוף חימום של בערך 200W ( אני משאיר לנדב וחנן להעיר על ה16 אמפ שעה).
והבנתי שאתה מצפה שהטמפ' של המים תעלה ב 30 מעלות (10-40).
לא הבנתי כמה ליטר אתה מצפה לחמם?
27 ליטר.
עוד אין לי את הגוף חימום המדובר... בדרך.
לגבי התגובה שלך ...על אמינות, פריסות וההכנות בבית ...חשוב לדעתי (: שתכתוב לדעתי/מנסיוני... אחרת זה מבטל דעות אחרות.
לגבי 16אמפר שעה.. יש לי חברים עם 3 מגברים ברכב של 20אמפ שעה כל אחד...ללא אלט מוגדל... או מצבר אימתני...(אצלי התשתית כבר עברה עיבוי משמעותי) ועובד....
וזהו, חושב שאתן את הבמה לאחרים להגיב...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
סליחה 16אמפר.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
לגבי התגובה שלך ...על אמינות, פריסות וההכנות בבית ...חשוב לדעתי (: שתכתוב לדעתי/מנסיוני... אחרת זה מבטל דעות אחרות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
המשפט הראשון - "התובנה שלי, וזה מתחבר לכל הגישה שלי לגבי פרוצדרות וניהול ציוד בשטח -
אתה באמת חושב שאני צריך לחזור ולציין שזו דעתי בכל אחד מ 5 הסעיפים???
או אולי כמו שכבר נאמר פה, זה פשוט ההערה בפולנית?
אני חוזר ומציע להתרכז במהות.
ודרך אגב, בדיקה מהירה באינטרנט ( יש הרבה מחשבונים)-
לחמם 27L, ע"י גוף חימום של 200W, מטמפ' 10 מעלות ל40, יקח קרוב ל5 שעות ( 4:45 לפני חישוב הפסדים).
וזה כבר לא דעתי....
אין לי כח אפילו להפנות אותך למעלה בשרשור באחת מהתגובות שלי כבר ערכתי את החישוב הזה..... וקישרתי למחשבון.
טוב לי 5 שעות... מאלו שאוהבים לנהוג. אפילו קח שעתיים ספייר לטעון את המצבר צרכנים, למתאר שימוש שלי... זה טוב לי.
המיכל לא עשוי מתכת... הגוף חימום אמור לעבוד לפרקים רק לשמר את החום.. המיכל יושב בתוך הקבינה נמוך ומוגן מרוח בתוך בידוד מעץ בירץ בעובי 12ממ ומוזן בחנייה ממצבר ליתיום 40אמפ"ש.
יש לך עוד הצעות לפסילת הרעיון?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אחרי יום נסיעה בשמש המים חמים מספיק ל 2 מקלחות.
136113
ehudzeelim
16-11-21, 18:07
אחרי יום נסיעה בשמש המים חמים מספיק ל 2 מקלחות.
136113
כזה רק ממתכת, מעמיד גזיה מתחת ואתה שובר את השוק
אפשר גם לחבר לוונטיל בגלגל במקום הקומפרסור
הפשטות מנצחת
אני מכריז על תחרות במפגש ג׳יפולוג…
חימום 20 ליטר מים מטמפרטורת הסביבה לטמפרטורה של 50 מ״צ.
הזוכה יקבל ניגוב אישי במגבת חדשה ממי שיבחר מבין מנהלי ומנהלות הפורום.
רעיון מצויין! אני מוסיף ערכת איפור לזוכה במקום השני.
פיזיקלית בלתי אפשרי יהיה לחמם מים מטמפרטורת הסביבה בערב המפגש ל50 מע"צ.
פשוט אין ביקום מספיק אנרגיה בשביל זה.
אירגנו קבוצת רכישה למחמם מים אמגזית...
שבא כבר עם הדוש ,צנרת, משאבת מים וכו...הכל בתיק נשיאה מסודר ב400 שח
אם מישהוא מעוניין , אפשר ליצור איתי קשר.
136071אשמח. שלחתי הודעה פרטית.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
יש למישהוא מושג כמה ליטר לשעה המשאבה הזו?
זו המקורית שמגיעה בקיט של אמגזית...
בדקתי בספר שמגיע ועל הארגז אין שום איזכור למשאבה...
חיפשתי לפי המדבקה בגוגל ולא מצאתי מידע
חייגתי לשירות לקוחות של אמגזית והם לא יודעים..
אני רוצה לדעת כי אני רוצה להחליף את המשאבה (למרות שהיא חדשה) כי היא גדולה מידי ולא נכנסת למיכלים סטנדרטית... מה גם שלדעתי היא לא טבולה...
ושאלה נוספת,
יש לימישהוא המלצה למשאבה טבולה עם חיישן לחץ שיודעת לכבות עצמה כאשר סוגרים את הדוש ופותחת כאשר נפתח?
boaz avrahami
25-11-21, 13:31
משאבה טבולה עובדת עם אימפלר ולא קורה כלום אם הטוש סגור והמשאבה עובדת
עידכון,
גוף חימום 12v 200וואט על מיכל 27ליטר הצליח להרים את הטמפ אתמול בלילה בשש מעלות מ15 ל21מעלות. השארתי אותו לעבוד בלילה עם מנוע כבוי, הוא מחובר ישירות למצבר צרכנים קטן... ובבוקר המצבר היה ריק אבל הטמפ במיכל 33מעלות. היה אצלנו 4מעלות בלילה בקיבוץ.
רוב השבוע הבא אהייה בשטח לבדיקות נרחבות. כולל מקלחת (:
אבל זה לגמרי עובד...137043137044137045
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
השארתי אותו לעבוד בלילה עם מנוע כבוי, הוא מחובר ישירות למצבר צרכנים קטן... ובבוקר המצבר היה ריק אבל הטמפ במיכל 33מעלות.
זה טמפ נעים לידיים כשמפונקים, לא למקלחת.
זו הפעלה ראשונה אי פעם בלילה קר באופן קיצוני ועל מצבר צרכנים על 50אחוז.
אבל בסדר מחכה סערה רצינית לבדיקות רציניות...
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
שמע סולי, פירגנתי לך באופן אישי ואפרגן גם פה.
זו עבודה שלא הייתה מביישת את מיטב הסדנאות בארץ.
אחרי שתעשה את הטבט הארוך השבוע בסופה הגדולה שבחרתם לטייל בה תספר איך תפקד
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
תודה חמוד! אבל אתה מגזים עכשיו... בסהכ מיכל קטן של 27ליטר. הכל הרבה יותר פשוט בנפחים האלו.
אבל הסופה חוזלשה מבחינתי.. קראו לי לקחת את הילד מהגן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז בסוף יצאתי באיחור של יממה....
הגוף חימום עבד נהדר מבחינתי.
לפעם ראשונה .. ל4 ימים בטמפ הנושקות ל0.... אין ספק שזה היה מבחן רציני.
לא התקלחתי ... עם המיכל.
2 לילות היו קשים מנשוא וישנו בחאנים...
אבל בבוקר ניגשתי לבדוק את המיכל ..
דוממתי סביב 18-19 בערב וחזרתי לרכב סביב 0800 בבוקר ובשני הפעמים הטמפ היו 30 מעלות... בפועל היה נעים לשימוש.
לכאורה עם מצבר צרכנים גדול ובחימום מראש מאמין שהוא יוכל להחזיק מים גם ב45-50מעלות למקלחת בוקר.
יש מספר תובנות שהגעתי אליהן.
1. יש לצאת לטיול עם מצבר צרכנים מלא ולא להטעין בדרך.
2. ביציאה לטיול שווה לשפוך קומקום רותח או שניים למיכל כדי לזרז זמנים ולחסוך באנרגיה.
3. שווה להשקיע בבידוד מכל הכיוונים.
4. מים חמים במדבר בטמפ חד ספרתית לשטוף כלים או לצחצח שיניים זה שדרוג רציני לשהות בשטח.
5. היה מי שכן בחר להתקלח בעץ בנוקד ב0100 בלילה... המערכת חימום מבוסס גז ומיכל מים 80ליטר וזה נראה הפתרון שהכי ניתן לסמוך עליו ...למקלחת בשטח, לדעתי.. כמובן.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
עידכון:
הברגים בקצה המצוף החלידו.
החלקים נוקו והברגים הוחלפו בכאלו מנירוסטה מאיביי.. נעקוב.
חבר הכין לי מפצל קטנטן לxt60. ההזנה בנסיעה מתבצעת עכשיו דרך חשמל הרכב ולא דרך מצבר הצרכנים.
המצב כרגע שבעצירה בחניון יש 27ל' מים חמים ומארז אנרגיה מלא.
הודבק בידוד בכל שטח המיכל החשוף לאוויר.
מפצל ביציאה ושימוש במים נעשה בכח הכביה בשקט מוחלט ומשני צדדי הרכב.
עיגון המיכל למקום ברצועה נזנח... וסרגל אלומיוניום בעובי 1ממ מעגן אותו למקומו בתא היעודי עם 2 ברגים ואומי נעיצה בכל צד.
אין נזילות אין הזעות... אין הפתעות. עד כה.
כן מחפש משאבה טבולה נטענת עם טוש למקלחת בקצה שתעבור דרך פקק המילוי.
זהו בינתיים...
1386051386061386071386081386091386111386 10138612138613138615138614
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
08-06-22, 17:51
בפסח האחרון הסתובבנו באיזור אילת ארבעה ימים. הבנות ביקשו מקלחת, ולראשונה בחיי, נעניתי לאתגר.
נקנה אוהל מקלחת ונקנתה משאבה אינטגרלית עם טוש. נקנו עוד מאגרי מים של 70 ליטר. בסה"כ 130 ליטר עם המיכל הקיים.
המים חוממו בסיר עשרה ליטר לחום נעים למגע ביד. למקלחת הראשונה זה יצא חם מדי. למדנו.
הסיר הועבר לאוהל המקלחת, המשאבה הוטבלה בתוכו והחגיגה התחילה. בסה"כ בוצעו בטיול שמונה מקלחות. הבנות יצאו מרוצות מאוד, והאמת, גם אני. היה כיף.
המגבלה האמיתית היא המים. החימום זה שטויות.
אני בסוף הלכתי על הפתרון של אמגזית, עובד נהדר האמת... מים חמים עם שליטה על החום עד כמעט הרתחה...
מרגע ההדלקה מים רותחים , פתרון מעולה...
הבעיה היחידה כרגע היא הצורך בבלון גז...
בטיול למס ימים אין בעיה, כי הרכב לרוב ממוזג ולרוב אנחנו בתוכו....
כשהולכים לים ...המצב שונה... מפחיד להשאיר בלון גז ברכב סגור....
בפעם האחרונה פתחתי את ה4 חלונות מעט והשארתי סאן רוף פתוח...(יש מעל גגון צפוף)...
הטמפ ברכב הייתה סבירה מאודץ.
בפורום מקביל מישהו העלה אפשרות נוספת של מחליף חום בתא המנוע שמחליף חום בין מי הקרור של המנוע למיכל מים של המקלחת.
האמת שזה נראה מאוד אלגנטי:
135989
135990
תודה רבה על המחמאה (:
חימום מים בעזרת מחליף חום עובד נהדר אצלי ואצל חבריי המפונקים כבר כמה שנים טובות.
אנחנו דופקים מקלחות חמות גם בטיולים הקרים בחורף ונהנים משטיפת ידיים וכלים במים חמים.
זה לגמרי game changer.
שני חברים ניסו לדבוק בשיטות חימום אחרות (אגזוז, חשמל, גז) ולאחר שהשתכנעו ועברו למחליף חום אמרו שחבל שלא עשו את זה מהתחלה.
לדעתי זו השיטה הכי יעילה לחימום מים ברכב, במיוחד ברכבי בנזין ו/או דיזל מודרניים (טמפ' עבודה גבוהה לעומת הטרקטור שלי).
יש גם בונוס מובנה - סוג של בוסטר למערכת הקירור של המנוע למקרים של מאמץ/חום קיצוני.
אצלי יש מערכת מים קצת ייחודית
מיכל נירוסטה עם נפח של כ50 ליטר בתוך הרכב מאחורי הספסל האחורי
משאבה אחת בלבד לסחרור (חימום) + מקלחת - משאבה גדולה עם בייפס פנימי
בקר טמפרטורה שולט על ברז חשמלי שפותח/סוגר את מעבר המים אל מחליף החום בהתאם לטמפ' שאני מגדיר (מינ'/מקס')
במיכל יש מצוף ומחוון כמות המים, יחד עם בקרה הטמפ', נמצאים בפאנל הפיקוד על הדשבורד שמוזן מהמצבר האחורי :confused:
ניתן לראות דרך החלון בזמן שמתקלחים את הטמפרטורה והכמות חחח :D
שטיפה ידיית/כלים עם ברז גרביטציה - ללא הפעלת המשאבה
והכי חשוב מקלחון עם משטח במבוק מפנק וחלוק רחצה ;)
138725
138726
138724
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.