PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר AL4 נתקע בהילוך ראשון



דרור ברלי
06-11-21, 22:45
סיטרואן C4
שנת 2009
130,000 ק"מ.
1.6 אוט'. גיר AL4 הידוע לשמצה.
לא שלי, אבל מסיע את הילדים שלי. לכן אני מעורב....

הרכב הזה מתכלה מעצמו, אין לי מילה אחרת לתאר את זה - הכל בו מתקלף, נושר ומתפרק.... אבל הצד החזק שלו הוא המכניקה - מטופל בזמן, עד כה ללא תקלות מנוע וגיר. נוסע ממש יפה, חזק וחלק. עובר טסטים בקלות.

אתמול, לראשונה, תקלת גיר - הגיר במצב D נתקע בהילוך ראשון וסירב להעלות הילוכים.
גם במצב ידני, לא העלה הילוך.
רוורס, ניוטרל, פרקינג, פעל תקין.

לא היו מכות/דפיקות או רעשים כלשהם.

לאחר כמה ק"מ ככה, הרכב חנה לכשעה וחצי ואז הגיר חזר לעצמו ופעל כרגיל. חלק, ללא דפיקות/רעשים. החליף הילוכים כרגיל ונסע מצוין כאילו לא קרה כלום.

כיוונים לבדיקה לפני שצובעים בכחול וזורקים לים?.... או מסבים אותו לגרוטראלי?.....
(מבחינת ערך כספי, הרכב הזה לא שווה כלום. אין שום טעם או כוונה להשקיע בו אלפים בתיקונים ועד כה גם לא נזקק לתיקונים כאלה).

boaz avrahami
07-11-21, 05:49
הייתי מרים טלפון להתייעץ עם מוסך גבע.

דרור ברלי
07-11-21, 09:49
גבע? סיטרואן?...
למיטב זכרוני הוא מתעסק בזבל אנגלי, לא בזבל צרפתי.

נמרוד
07-11-21, 11:00
יש מוסך פג'ו-סיטרואן מקצועי ברמת ישי, עדנאן ותאמר. תן לעדנאן לבדוק. אולי יש משהו קטן שיהיה משתלם לתקן, אם לא תשאיר את האוטו אצלו לחלקים, תכניס לכיס כמה אלפים.

elibaba
07-11-21, 11:48
יותר קרוב אליך ממליץ על אורן : https://www.orencars.co.il
מתעסק עם הצרפתיות כל היום, לדעתי זה תיקון פשוט ולא יקר במיוחד.

erezgur
07-11-21, 11:59
יותר קרוב אליך .
כבר לא...

נשלח מהנייד

דרור ברלי
07-11-21, 12:25
האוטו הזה גר בכפר סבא.

boaz avrahami
07-11-21, 12:34
מוסך גבע בתושיה בתל אביב.
לא מנסיון אישי אבל גם אורן שמעתי המלצות טובות.

מעדנאן הייתי נמנע.
בזכות תלונה של הורי הוא כבר לא מורשה מאזדה. בעיה של אמינות… לא נעים

חנן-ג'יפולוג
07-11-21, 12:56
יש איזה בחור. ספי בסגולה. מתמחה בגירים אוט', שומעים עליו דברים טובים ברשת. לא מכיר אישית.

לגבי הal4, למיטב זכרוני הבעיה העיקרית שלו היתה משהו עם סולנואיד evm, שניתן להחלפה בלי לשפץ גיר.
חיפוש בגוגל על al4 evm fault יניב הרבה מידע.

weref
07-11-21, 16:56
++ למוסך גבע. בעבר היו כמה צרפתיות במשפחה כולל c4.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

נדב42
07-11-21, 18:07
ארז סנטו, 5 דקות מכפר סבא, תתיעץ איתו טלפונית אם יש טעם להגיע ..

054-4434580

יואב פולס
07-11-21, 18:18
גבע. חד משמעית.
בלי לפגוע באחרים שהוזכרו.

ש01
07-11-21, 19:38
לא מכיר את גבע, אבל
יש בחדרה מוסך שנקרא "מוסך השלושה".
פעם, לפני המון שנים היה מורשה פיזו-סיטרואן.
בגלל פוליטיקה וקומבינות איבד את המורשה אבל נשאר בצרפת.

חיים הכט העניק לו (בצדק) תעודת "יצאת צדיק"

מומלץ.

יונימוג אדום
07-11-21, 20:13
ארז סנטו, 5 דקות מכפר סבא, תתיעץ איתו טלפונית אם יש טעם להגיע ..

054-4434580

+1 לארז סנטו .
בעל מקצוע המתמחה בגירים אוטומטיים ולא פעם פגשתי אצלו לקוחות אשר מישהו "חירבן" להם את הגיר וארז הציל .

אילן

asafk
07-11-21, 23:31
יש סולנואיד לחץ כמו שחנן כתב.
זה בערך הקילומטרז' שהוא מתחיל לעשות בעיות. הבעיות מתחילות בזה שהוא 'עייף' ולא שומר על לחץ תקין מה שגורם לגיר לנזקים כבדים יותר. עם אוזן מוזיקלית אפשר לשמוע אותו מזמזם ולדעת מה מצבו. בלי אוזן מוזיקלית כל מכשיר דיאגנוסטיקה טוב יודע לעזור.
הטיפול הראשוני אם עושים אותו בזמן - כשהסימפטומים מתחילים - העברה קשה להילוך שני כשהגיר קר - הוא החלפת סולנואיד + שמן + אטם והמחיר לזה היה פעם סביב 1500 חלקים ועבודה.
פותחים את המכסה הקדמי, מחליפים סולנואיד, שמן חדש, סוגרים עם אטם חדש. אם מחליפים סולנואיד מסוג אחד לסוג שני צריך גם לעשות לימוד במחשב... אבל ברוב המקרים זה לא קורה.
עברתי את זה עם שני גירים מהטיפוס הזה (אחד בפז'ו ואחד ברנו) שחיו שנים רבות לאחר מכן חיים טובים שקטים ונטולי תקלות.
הבעיה עם רוב המשתמשים היא שלא שמים לב בזמן ואז מתחילה שחיקה מוגברת וצריך שיפוץ עד כדי שיפוץ גיר מלא.
הבעיה האמיתית היא שמכון גירים ששומר על עצמו לא יעשה את התיקון הקטן אלא ישר יפתח גיר לשיפוץ והמחיר הוא בין 5000 ל 9000. למה? כי הוא לא ייקח סיכון של החלפת סולנואיד בלבד ואחרי חודש יילך גיר ויאשימו אותו בנזק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

דרור ברלי
08-11-21, 10:18
אסף, האוטו הזה לא שווה 5000 ואפילו לא חצי מזה.
ראית מה הבאתי בסכום כזה - אפשר להשוות בכלל?

החלפתו כבר לא באופק אלא הרבה יותר קרובה

נעשה בדיקה, נקבל הצעת מחיר. לתחושתי זה לא יהיה כלכלי - הוא ימשיך כמו שהוא עד שיפסיק לנסוע, ואז יילך בדרך כל ברזל.

asafk
08-11-21, 19:36
ברור. אם התיקון הזול ייקנה לך עוד שנה שנתיים זה שווה. אחרת.. שייסע עד שימות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

idor
08-11-21, 22:23
סיטרואן C4... הדרך היחידה שהאוטו הזה יהיה שווה 5000 שקל זה אם תשב בתוכו זונת צמרת אחרי יום עבודה מפרך.

דרור ברלי
08-11-21, 23:20
עכשיו אני אשחרר קצת.....

הרכב הזה לא שלי ולא עלה לי שקל. אבל אני מכיר אותו ממש טוב. אהבתי את איך שהוא נוסע, אבל התנגדתי נמרצות לרכישתו כי חששתי משמירת ערך וסחירות - היה לי חבל על הכסף של האמא של הילדים שלי, אבל היא לא הקשיבה לי. אהבה את האוטו הזה והחליטה שהוא יפה ומוצא חן בעיניה וזה מה שהיא רוצה.

ההתחלה היתה מבטיחה. היה אוטו יפה, בן 4, עם ק"מ נמוך ותיעוד טיפולים מלא. נסע נהדר וכל נסיעה בו היתה חוויה. לרגע חשבתי לעצמי שהדעות הקדומות על הצרפתיות לא מוצדקות בכלל.
לזכותו ייאמר שהיה גם אוטו טוב ואמין (מכנית) ונתן עבודה יפה במשך כמה שנים טובות - אבל למרבה הצער, אין שום קשר בין האיכות המכנית והאיכות הדינמית הסופר-גבוהות שלו, לשאר האוטו - שפשוט מתפרק ומתפורר ומתכלה.

זה מתחיל בצבע מטלי שכל הלכה מתקלפת ממנו בשמש והצבע פשוט דוהה ונעלם. נראה כמו חולה פסוריאזיס סופני.
אח"כ פלסטיקה פנימית ברמה הכי נמוכה שיש - דשבורד התנפח בשמש, לחצני חלונות ושאר מתגים שנופלים לתוך הדלת/דשבורד כשאתה מנסה להפעיל אותם, בקרת שיוט - חדלה לפעול כבר מזמן. חלונות נופלים לתוך הדלת ומנגנוני חלון שמתאבדים, ריפוד התקרה צונח על הראש (בעלי דיסקו 1 מכירים את זה...), כיסוי בורר הילוכים התפורר (גיר אוטומטי, כמה כבר נוגעים בו...) רדיו (מקורי, פאנל מעוצב כחלק מהדשבורד) שכבר לא קולט כלום וחוץ מלעשות רעש סטטי פשוט הולך וגוסס.... CD שנבלע בנגן ונשאר תקוע שם ואי אפשר להוציא אותו, אז כשרוצים מוסיקה שומעים רק אותו שוב ושוב... ועוד ועוד. האוטו הזה מתכלה מעצמו. נראה כמו האמ-אמא של הסטריאוטיפ על מכוניות צרפתיות. כל יום קורה משהו חדש בגזרת עמידות תא הנוסעים והאמת שבהתחלה זה היה מצחיק, נו, הקטעים המוזרים האלה של הצרפתיות.... עכשיו פשוט נמאס. ברור שאפשר לתקן הכל - אבל זה עולה כסף ואין שום טעם לעשות את זה.

אממה - תמיד מניע, נוסע חזק ומאוד מאוד חלק ומתנהג על הכביש - תענוג. שפתיים יישקו. אחיזת כביש ובכלל כל מה שקשור לכיול שילדה ונוחות, פשוט מעולים - סיטרואן, נו. יש להם גם נקודות חוזק מסורתיות.


אבל כנראה שמבאס לנסוע בדבר כזה שנראה כמו הצרות שלי וחלקים נושרים ממנו כל הזמן. קנה המידה להשוואה מבחינתי הוא הפוקוס שלי, עוד מכונית אירופאית שהשוק לא מעריך והשווי שלה נמוך, חדשה בשנה אחת מהסיטרואן המדוברת אבל עם ק"מ הרבה יותר מכפול, והסלון שלה עדיין נראה ומרגיש חדש, מזגן עדיף פי כמה, כנ"ל המכניקה והעמידות/חוסן הכללי של כל דבר אחר. וכל זה לא בא על חשבון הדינמיות וההנאה מנהיגה בפוקוס שטובות לפחות כמו אלה שבסיטרואן - אלה שני עולמות שפשוט אי אפשר להשוות ביניהם. הפורד אוטו מעולה, איכותי ואמין שתענוג לנסוע ולשבת בו, מול הסיטרואן שהוא פח אשפה מתגלגל.

הילדים שונאים את ה-C4 ומתביישים להיראות בו. הוא גרוע כמעט כמו הדייהטסו ההיא שהשאירה לי טראומות - זה לא שווה 5000, לא שווה אפילו 2000. כל עוד הוא נוסע, הוא נשאר. ביום שיפסיק לנסוע, הוא הולך ישר לפח.
בעלת האוטו יודעת שהיא בחיים כבר לא תרכוש שוב שום דבר עם הלוגו של סיטרואן/פיז'ו. זה מצטרף לטראומה של בת-זוגי מסיטרואן C5 שהיתה לה כשהכרנו וגם היא כבר לא מוכנה לנגוע בשום סיטרואן, אפילו לא של חברת השכרה... עד כדי כך עמוקה השריטה.
כנראה שאין עשן בלי אש - PSA זה יצרן שלא יודע/לא רוצה לבנות מכונית שנשארת בחתיכה אחת יותר מ-5-6 שנים וגם זה בנדיבות. למי ששוקל לרכוש מכוניות של PSA - כן, הן נוחות ובטוחות ומצטיינות על הכביש, אבל לא מחזיקות מעמד בחתיכה אחת - ומכיוון שלא מדובר בדגם מיוחד/נדיר/ידני/ספורטיבי ששווה לשמר ולטפח אותו, זה מתבטא מיד בשמירת ערך שלא קיימת - ובצדק - ואז גם אין שום רצון או טעם להשקיע באוטו. פשוט כי חבל על הכסף שהולך לפח. ראו הוזהרתם.

אגב, אם כבר צרפתיות - הסיטרואן הזו החליפה רנו קליאו דור ראשון 94' ידנית שהיתה מכונית מעולה ובנויה באיכות הרבה יותר גבוהה - היא הוחלפה פשוט כי כבר היתה ישנה מדי. באמת שאין מה להשוות, רנו עשו את זה הרבה יותר טוב.

asafk
08-11-21, 23:53
גם פז'ו בשנות ה90 עשו את זה יותר טוב.
אתה מדבר על נבלה מהשנים שבהן פז'ו הצטיינו ממש - אבל ממש - בלעשות מכוניות גרועות. זה כאילו ברגע אחד הם החליטו להוכיח שלמרות כל מה שהם יודעים- הם מסוגלים לבנות את המכוניות הכי גרועות בעולם.
וזה הצליח להם מאוד. אפילו כשהם הכניסו מנועים ותיבות הילוכים של ב.מ.וו טויוטה ואייסין - זה היה חרא.
למרבה המזל בשנים האחרונות הם החליטו להפסיק עם המתיחה הזו ולחזור לייצר מכוניות טובות. לא מצויינות כמו פעם אבל בהחלט מהטובות בשוק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

assafy
09-11-21, 00:19
אוי, אתה מזכיר לי את הc4 של אישתי. היה יותר צעיר אז לא הגיע למצב ההתפוררות שאתה מתאר, אך התחיל בכל מיני חיישנים מזייפים.
אחר כך נהייתה לנו בריכה ירוקה בפנים מפריצה של הרדיאטור חימום.
לבסוף, למרות שטופל בזמן (אך הבדיחה שהוראות היצרן הן טיפול בפעם בשלושים אלף), נקרעה רצועת הטיימינג וכל השסתומים התעקמו.
המנוע שופץ בהרבה כסף וזה היה הזמן להיפטר ממנו מה שלא היה פשוט, הרבה סוחרים אפילו לא היו מוכנים להסתכל בכיוון.
הייתה לי חיבת נעורים לסיטרואן עוד מימי הbx שהיתה המכונית הראשונה שלי (BX 14 שלא היו הרבה כמותה) שאהבתי מאוד. ביום החתונה שלי החלפתי לה בומבות.
אך כנראה שעדיף להתרחק...

דרור ברלי
09-11-21, 08:31
גם פז'ו בשנות ה90 עשו את זה יותר טוב.
אתה מדבר על נבלה מהשנים שבהן פז'ו הצטיינו ממש - אבל ממש - בלעשות מכוניות גרועות. זה כאילו ברגע אחד הם החליטו להוכיח שלמרות כל מה שהם יודעים- הם מסוגלים לבנות את המכוניות הכי גרועות בעולם.
וזה הצליח להם מאוד. אפילו כשהם הכניסו מנועים ותיבות הילוכים של ב.מ.וו טויוטה ואייסין - זה היה חרא.
למרבה המזל בשנים האחרונות הם החליטו להפסיק עם המתיחה הזו ולחזור לייצר מכוניות טובות. לא מצויינות כמו פעם אבל בהחלט מהטובות בשוק.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


הויכוח על מה זה "אוטו טוב"/"אוטו גרוע" יכול להימשך הרבה זמן ולצרוך מיליארדי בייטים.....

מעולם לא התפעלתי מהאיכות הצרפתית, גם לא בשנות ה-90.
לטעמי האיכות שלהם נפלה גם מזו של האיטלקים.
"אוטו טוב" על פי פיז'ו-סיטרואן של שנות ה-90 התנהג נפלא, כי היה קליל, ידני, ספורטיבי ומהנה לנהיגה גם בדגמים הבסיסיים. כל כתבי הרכב השפריצו עליהן מרוב התלהבות כי הן באמת היו מהנות לנהיגה כמו ששום דבר אחר במחירן לא יכל. והם חשבו שזה מספיק ואפשר להמשיך לעבוד על כל העולם עם איכות של צעצוע.
אמינות? האוטו הסו-קולד "אמין" האחרון של PSA היה ה-504. כל מה שבא אחריו כבר היה לא משהו, עם איכות ייצור איומה. סלחנו להם כי המכוניות האלה התנהגו נפלא - 205, 106, 309, 306, 405, 406. אבל הן היו בנויות רע, לא שרדו ולא האריכו ימים.
זה לא שהם לא יודעים לתכנן מכוניות - הם יודעים מצוין, גם דגמי שנות ה-2000-2010 כולל ה-C4, היו מצויינים על הכביש. אולי קצת פחות ספורטיביים באופיים, אבל זו עדיין היתה רמה דינמית גבוהה שהרבה מעבר ליכולת של טויוטה למשל (שותפים של פיז'ו/סיטרואן).
מצד שני, טויוטה נשארת בחתיכה אחת למשך שנים ארוכות ופיז'ו/סיטרואן ממש לא - כי הכל פשוט נושר/מתפורר/מתפרק/מתקלף. כשהם כבר נאלצים לשפר משהו כמו גיר (מחליפים את ה-AL4 בגיר של אייסין), הם בתמורה מקלקלים את המנוע. כי משהו מוכרח להתקלקל - זה כנראה כתוב בהוראות ההפעלה ליצרן רכב צרפתי, שחקוקות על האבנים הקדושות ששמורות היטב בכספת בארמון האליזה שבטח גם הן כבר התפוררו...
חבל שבמסגרת השותפות שלהם עם טויוטה, הצרפתים לא לימדו את היפנים פרק בהילכות שילדה, מתלים והיגוי, ואלה בתמורה ילמדו אותם משהו על איכות ייצור.

אני יודע שרוב יצרני הרכב בעולם, אולי למעט טויוטה שעבורם זה עניין שיווקי, לא מתעניינים בשרידות המוצר שלהם מעבר ליד הראשונה-שנייה, כי תנאי השוק במערב שונים לחלוטין משלנו. מכונית שם זולה בהרבה מאצלנו כי היא מוכה בפחות מיסים, ומצד שני כוח הקנייה של הלקוח הממוצע גדול משמעותית והוא יכול להרשות לעצמו לרכוש רכב צעיר ורענן יותר ולהחליף אותו כל שלוש שנים ולהינות מאמינות טובה עד סבירה לפני שהאוטו מזדקן. שם, מכוניות שמזדקנות הולכות למיחזור בגיל ובק"מ שכאן היו מזכים אותן עדיין בתואר "מצב מצויין, ק"מ נמוך, מחירון".

אבל אצלנו תנאים אחרים, מזג אויר אחר, מצב כלכלי אחר, מחירים אחרים, שכר אחר, ואנחנו חיים כאן - לא במערב-אירופה - תחושה שהיצרן מזלזל בך ובאינטיליגנציה שלך כמו שאתה מקבל במכוניות של פיז'ו-סיטרואן-רנו, מעולם לא חוויתי.

וזה ממשיך ככה גם בדגמים החדשים - בואו לא ניתמם - אולי יש שיפור, אבל אמינים הם עדיין לא. חגורות הטיימינג במנועי הפיור-טק 1.2, סיפור מיכלי האוריאה בדגמי הדיזל, מנועי ה-TCe 1.2 של רנו שמתאבדים... שוב ושוב ושוב הם נכשלים בלספק רמת איכות בסיסית במוצר יקר בהגדרתו כמו אוטו. שוב ושוב הלקוחות הפראיירים אוכלים אותה. אני לא מבין את זה. זה משהו ב-DNA הצרפתי?... זה בכוונה?.....
כאמור - מוצרים שטובים על הכביש אבל גרועים בשרידות. גרועים כמעט כמו דייהטסו שהיו המכוניות הגרועות ביותר שחוויתי מעולם (כי הן לא אמינות וגם התנהגו איום ונורא). אלה וגם אלה לא יבואו שוב בחנייה שלי. ואתם - אל תתפתו.

ולגבי הגיר - זה לא בידי, כאמור. אני רק מייעץ ולא תמיד עצותי מתקבלות. (אם בעלת האוטו היתה מקשיבה לי ומתייחסת לדעתי באופן כללי, לא רק בענייני מכוניות, כנראה היינו נשארים ביחד), אחרי שהעניין ייבדק אדווח.

raanan
09-11-21, 09:30
הזדהתי עם כל מה שכתבת למעט המשפט הזה


חבל שבמסגרת השותפות שלהם עם טויוטה, הצרפתים לא לימדו את היפנים פרק בהילכות שילדה, מתלים והיגוי,.

להזכיר לך ?
ניסן Z370 משנות ה 70
ניסן סקיליין GTR סידרה 34
הונדה NSX (דור 1)
הונדה S2000
טויוטה סליקה ראלי שנות ה 80
טויוטה יאריס GR לאחרונה
מאזדה מיאטה לדורותיה
סובארו STI
סובארו BRZ
מציבושי לאנסר EVO

בקיצור, כשבא להם,
היפנים מוציאים רכבי ביצועים והתנהגות שלא נופלים מהאירופאים כלל.

רענן

נמרוד
09-11-21, 09:37
שוב ושוב הלקוחות הפראיירים אוכלים אותה. אני לא מבין את זה. זה משהו ב-DNA הצרפתי?... זה בכוונה?.....
כאמור - מוצרים שטובים על הכביש אבל גרועים בשרידות. גרועים כמעט כמו דייהטסו שהיו המכוניות הגרועות ביותר שחוויתי מעולם (כי הן לא אמינות וגם התנהגו איום ונורא). אלה וגם אלה לא יבואו שוב בחנייה שלי. ואתם - אל תתפתו.



אתה אשכרה כתבת שורה תחתונה חד משמעית: אל תקנו מכונית צרפתית.
אתה בסופו של דבר גם חלק מהעדר... זה מעציב במובן מסויים, אבל גם משמח. לקבל אותך כחבר איתנו בעדר :rolleyes:

asafk
09-11-21, 21:07
דרור אני לא מסכים.
היתה לי 106 שנת 98 עם כמעט 300 אלף קמ ו20 שנה על הכביש שהיתה במצב מעולה ממש.
יש לי בחניה מחכה לאספנות 605 טורבו עם 400 אלף קמ. יד ראשונה ואחרונה שנת 95 הכל מקורי ברכב חוץ מהטורבו שהוחלף ב350 אלף ודשבורד מנופח כי היא חנתה בשמש. רק חוסר אחריות שלי גרם לה לנזק שכנראה ניתן לתיקון בקלות.
אז אני כן חושב שאלו מכוניות מצויינות, בטח לזמנן.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Saar
09-11-21, 22:07
עד לא מזמן, כל הפרייבטים שלנו היו סיטרואן/פיזו.
לפני 3 שנים עברנו למזדה כי הייתה לנו הזדמנות לרכב שעבר במשפחה.
היו לנו ברשימה:
סיטרואן axסיטרואן zx
סיטרואן קסרה 1800
פיזו 307 מנוע 2.0
סיטרואן ברלינגו דיזל 95 כס
סיטרואן c4 2011
ועכשיו הרכב של הילדים הוא 307 2008.
לא נתקלתי בצרות כמו שאתה מתאר דרור.
חוץ מטיפולים שוטפים היה לנו פעם אחת מזרק סתום (עקב תדלוק בתחנה בעייתית, גם הצירוקי עשה בעיות באותו השבוע)
בפיז'ו הנוכחית, של הילדים, היה גג נפול וחופש במסרק הגה (160000 קמ)
ב c4 היה גם קויל דפוק (כנראה, המוסך היה בעייתי , בלשון המעטה, הרכב הוכנס לשם כיוון שהיה באחריות אחרי ליסינג).
גם אצל ההורים שלי, כבר 30 שנים, רק פיזו /סיטרואן, ממש לא נתקלים במנגנון השמדה עצמית כמו שאתה מתאר.
מצד שני, אני בעד השם הרע של הרכבים האלו.
ככה קניתי רכב 2008 עם כל ציוד הבטיחות ב 6000 ש''ח...

k9.amit
09-11-21, 22:14
היתה לי 106 שנת 98 עם כמעט 300 אלף קמ ו20 שנה על הכביש שהיתה במצב מעולה ממש.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

והיא עדיין נוסעת ;)

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

דרור ברלי
11-11-21, 13:59
שלא תטעו. ה-C4 האומללה הזו נוסעת. נוסעת ביומיום ומה שמדהים זה שהיא נוסעת מצוין. חלק וחזק כמו רכב חדש. גם עכשיו ברגע זה היא נוסעת כמו שד.

השיגוע שהיא חטפה בגיר בסופ"ש האחרון הוא תקלה "מכנית" ראשונה (המרכאות כי התקלה מין הסתם לא במכניקה של הגיר עצמו. זה בטח סולנואיד או משהו דומה שהתיקון/החלפה שלו לא יהיה יקר נורא) אבל כל דבר אחר פשוט מתפרק. בנוסף, זה קורה בק"מ לא גבוה אבסולוטית, כזה שבו כל רכב אחר, איכותי יותר, עדיין לא התחיל לחיות.

אז כן נמרוד, כנראה שכבעל נסיון מסוים, אני היום אשכרה מזהיר אנשים לא להתפתות לרכב צרפתי מודרני. פשוט כי חבל לשלם כל כך הרבה ובסוף להתבאס על הכסף שהלך.

אבי ביטר
11-11-21, 14:16
שלא תטעו. ה-C4 האומללה הזו נוסעת. נוסעת ביומיום ומה שמדהים זה שהיא נוסעת מצוין. חלק וחזק כמו רכב חדש. גם עכשיו ברגע זה היא נוסעת כמו שד.

לך.

ב"חזק" איבדתי אותך.
מה שנקרא, פה חשדתי.

(-:

נסעתי בדגם הזה פעם חזרה מאילת, במהירויות הגבוהות לא הצלחתי לעקוף, אתה לוחץ על הגז ולא קורה כלום...לא זוכר משהו דומה לזה במכוניות מודרניות.
נדהמתי מהעניין הזה.
חוץ מזה ומהצלילים והדברים הקטנים המעצבנים בצרפתיות היה די נוח.

בי נשבעתי, צרפתיות לא באות בחשבון. NEVER.

boaz avrahami
11-11-21, 14:30
ה C4 למיטב הבנתי הוא האחות ל 308.
היה לי אותו לפני כ 15 שנים בליסינג.
למעט תקלה אחת בגיר היה רכב באמת מהאהובים שהיו ברשותי.
מאוד נח וגם נוסע מצויין.
גם ב 200 קמ"ש הוא היה עדיין נעים ונוסך ביטחון.
לא מדובר ברכב חלש או עצלן. ממש לא, למרות שבתאוצה מהמקום הוא לא היה חזק אבל החל מ 50 קמש הוא היה מצויין.

דרור ברלי
11-11-21, 14:32
הזדהתי עם כל מה שכתבת למעט המשפט הזה


להזכיר לך ?
ניסן Z370 משנות ה 70
ניסן סקיליין GTR סידרה 34
הונדה NSX (דור 1)
הונדה S2000
טויוטה סליקה ראלי שנות ה 80
טויוטה יאריס GR לאחרונה
מאזדה מיאטה לדורותיה
סובארו STI
סובארו BRZ
מציבושי לאנסר EVO

בקיצור, כשבא להם,
היפנים מוציאים רכבי ביצועים והתנהגות שלא נופלים מהאירופאים כלל.

רענן


אצל היפנים תקבל רכב שמתנהג נפלא רק כשמדובר ברכבי ביצועים/ספורט יקרים. אבל מה שיפה אצלם שזה לא בא על חשבון האמינות. אמנם האחזקה תהיה יקרה אש, אבל זה מתקבל בטבעיות ובהבנה שאוטו עם מנוע מוגדש ו-280 כ"ס שנוהגים בו חזק, זולל דלק וגומר ציריות, צמיגים וברקסים בקצב מטורף וצריך כיווני פרונט תכופים. כי נו, נוהגים בו חזק ומוציאים לו את הנשמה - וזה בסדר.

אבל בדגמים הרגילים, היית מקבל מהם רמה בינונית לכל היותר. מכוניות שמשדרות לך שהן לא אוהבות לנסוע לא בקו ישר. הגה קל מדי ועמום, תת היגוי בלי סוף, צמיגים מייללים, ריסון לא טוב, מרכב שנע ונד על מתלים לא מכויילים היטב. לא רופס/קיצוני לרעה כמו במכוניות אמריקאיות של פעם, אבל בהשוואה לאירופים זה היה לא טוב. רצית נוחות בקו ישר? זה לא התנהג טוב בפניות. רצית התנהגות חדה? קיבלת קרש שחובט לך בגב. הם לא הצליחו לשלב את הכל לחבילה אחת מוצלחת כמו אצל הצרפתים למשל.

היו יוצאות מהכלל כמובן, אבל הן היו בודדות. מין הסתם, מתישהו הם יישרו קו מבחינת בטיחות, פה ושם גם מכוניות שמתנהגות ממש טוב ויכולות לספק הנאה לנהג - מזדה 3 ו-6 ורוב דגמי סובארו AWD הן דוגמאות טובות (מזדה 3 זה לא חוכמה - היא יושבת על פלטפורמה של פורד פוקוס). אבל לרוב האנשים שלא מתעניינים ב"איך נוסע" ובטח לא מוכנים לשלם על זה יותר, גם מה שסתם קורולה נותנת זה מספיק והותר. אם האוטו רק לא מתקלקל לעתים תכופות וזהו - הם מרוצים. וגם זה בסדר.


אצל האירופים יכלת לקבל רמה גבוהה של התנהגות, נוחות והנאה מנהיגה גם בדגמים הכי בסיסיים וזולים, וראה את ה-106 שמורחת לך חיוכים גם עם מנוע 1,100 סמ"ק בלבד או את הפוקוס - אנחנו יודעים טוב מאוד שלרוב חובבי הנהיגה פשוט אין תקציב למכונית ספורטיבית אמיתית.

דרור ברלי
11-11-21, 15:20
ב"חזק" איבדתי אותך.
מה שנקרא, פה חשדתי.

(-:

נסעתי בדגם הזה פעם חזרה מאילת, במהירויות הגבוהות לא הצלחתי לעקוף, אתה לוחץ על הגז ולא קורה כלום...לא זוכר משהו דומה לזה במכוניות מודרניות.
נדהמתי מהעניין הזה.
חוץ מזה ומהצלילים והדברים הקטנים המעצבנים בצרפתיות היה די נוח.

בי נשבעתי, צרפתיות לא באות בחשבון. NEVER.



אין מה לחשוד. צריך להבין שגיר AL4 הוא מה שנקרא "גיר לומד". הוא מסגל את אופי הפעולה שלו למאפייני הנהיגה שלך.
אם אתה בדרך כלל נהג רגוע/אפאטי, הגיר מבין את זה ומתנהג בהתאם.
אם אתה עצבני ונותן קיקים כל היום, הוא ילמד וישתף איתך פעולה.

על הנייר זה אמרו להיות מושלם, אבל במציאות כמובן שזה דבר נורא.
כי רובנו נוהגים רוב הזמן ברוגע מופגן. אבל כשאנחנו נזקקים פתאום לקיקדאון, כמו בזמן עקיפה, הגיר הזה מתבלבל ולא מבין מה אנחנו רוצים ממנו. השניה-שתיים האלה שהוא תוהה מה קרה, הן קריטיות.
חרא של גיר?.... כן. הוא מהתקופה שמהנדסי PSA בעצמם טענו באזני שגיר אוטומטי זה משהו שמיועד רק לנכים ומוגבלים ובלתי נתפס מבחינתם איך בישראל, אנשים בריאים וכשירים פיזית מעדיפים אותו על פני גיר ידני נורמלי.

מעבר לזה - C4 הוא רכב שנוסע נהדר. יציבות ואחיזת כביש ברמה מאוד גבוהה. הוא גם אוירודינמי ושומר בקלות על מהירויות שיוט גבוהות למרות שההספק לא גבוה במיוחד (110 כ"ס). אם רק היו מרכיבים אותו ביפן ולא בצרפת/ספרד, הוא יכל להיות מושלם.....

-->