צפייה בגרסה מלאה : דוקאטו/בוקסר/מאסטר/קראפטר/טרנזיט
אהלן,
אני נוסע על רנו טראפיק. הוא משרת אותי מאוד יפה אבל אני צריך לגדול..
ואני קצת חושש מהמעבר. הרכבים הללו ידועים לשימצה בצרות שהם עושים במוסך. הטראפיק שלי מפתיעה אותי לטובה בינתיים, ולא צורכת המון דלק..
אפשר לקבל עצות מבעלי ניסיון?
האם להעדיף אחד מהחבורה, ממי להתרחק...
אני עושה נסיעות ארוכות, לפעמים עם משקל טון, עם רכב גדול אגיע ל 2 טון. בנוסף, הרכב ישמש בתור רכב פרטי, אין לי צורך בפרייוט. אז שואף להכלאה בין משלוח/הסעה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני יכול להעיד שהעובדים שלנו מרוצים מהמעבר מטרנזיט לקראפטר. חוץ מזה שהטרנזיט בילה הרבה מדי במוסך (יחסית לרכב חדש)
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בהתלבטות דומה.
מחפש להחליף את הסאוונה מקס של העובד שלי.
המון תקלות.
גיר כבר הוחלף. ומדובר על שנת 2018.
הרכב מיועד לסחיבה קבועה של 600 ק"ג של ציוד ועוד ציוד מזדמן.
לפעמים עם עגלה ארוכה.
מחפש רכב דומה 4-5 טון.
שוקל גם לעבור לטנדר אמריקאי במקום
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
בהתלבטות דומה.
מחפש להחליף את הסאוונה מקס של העובד שלי.
המון תקלות.
גיר כבר הוחלף. ומדובר על שנת 2018.
הרכב מיועד לסחיבה קבועה של 600 ק"ג של ציוד ועוד ציוד מזדמן.
לפעמים עם עגלה ארוכה.
מחפש רכב דומה 4-5 טון.
שוקל גם לעבור לטנדר אמריקאי במקום
Sent from my SM-A515F using Tapatalkאם אתה עובר לטנדר אמריקאי אל תקח את דגמי ה2500/250 לך ישר ל3500/350
אם יש לך שאלות על הטנדרים אשמח לענות בפרטי
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
אם יש לך שאלות על הטנדרים אשמח לענות בפרטי
למה בפרטי?
סוד כוחו של הפורום האיכותי הוא בשיתוף מידע וידע, שימורו ומתן יכולת למצוא ולאחזר אותו בכל עת.
את חילופי הדברים הפרטיים מומלץ לשמור לנושאים פרטיים או כאלו שלא ניתן או לא רוצים לשתף בפומבי.
נשלח מהנייד
למה בפרטי?
סוד כוחו של הפורום האיכותי הוא בשיתוף מידע וידע, שימורו ומתן יכולת למצוא ולאחזר אותו בכל עת.
את חילופי הדברים הפרטיים מומלץ לשמור לנושאים פרטיים או כאלו שלא ניתן או לא רוצים לשתף בפומבי.
נשלח מהנייד אתה צודק
אענה בשמחה כאן בפורום
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
polar bear
06-09-21, 11:50
בכוונה חסר ספרינטר מהרשימה? בהשוואה לסאוונה, חוץ מהמנוע זה עולם אחר גם מבחינת הרכב וגם מבחינת השירות. אם קונים חדש - תשכח מויכוחים על לא באחריות כן באחריות כמו שיש בUMI.
היתה אצלנו התלבטות בין ספרינטר לפולקסווגן, מה שהכריע זה המחיר - אילולא ההפרש המשמעותי זה היה ספרינטר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפרופו כל אלה, שאלת מתחיל, אם אני קונה רכב שמשקלו 3.5 טון, ויש לי רשיון רגיל, ז"א שעל פי החוק אסור לי להעמיס גרם נוסף?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
רכב שמשקלו הוא 3.5 טון, הכוונה בד"כ היא למשקל כולל, ולא למשקל עצמי.
על רכב שמשקלו העצמי הוא 3.5 טון יהיה עם משקל כולל של הרבה מעבר, ולכן לא יתאים לרשיון שלך.
רכב שמשקלו הוא 3.5 טון, הכוונה בד"כ היא למשקל כולל, ולא למשקל עצמי.
על רכב שמשקלו העצמי הוא 3.5 טון יהיה עם משקל כולל של הרבה מעבר, ולכן לא יתאים לרשיון שלך.אה, נכון, תודה!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
polar bear
08-09-21, 21:46
באופן אישי לא נהגתי על מסחרית אירופאית חוץ מהספרינטר. אבל משיחות עם נהגים שעשו את המעבר הם מדברים במושגים של שווה כל שקל , ורק כשעברתי הבנתי על מה כולם מדברים. חלק מהם עצמאים .
אז אם אתה מעסיק - אולי באמת לא כדאי ספרינטר. אבל אם אתה הנהג - תבדוק . אולי שווה לך.
באופן אישי לא נהגתי על מסחרית אירופאית חוץ מהספרינטר. אבל משיחות עם נהגים שעשו את המעבר הם מדברים במושגים של שווה כל שקל , ורק כשעברתי הבנתי על מה כולם מדברים. חלק מהם עצמאים .
אז אם אתה מעסיק - אולי באמת לא כדאי ספרינטר. אבל אם אתה הנהג - תבדוק . אולי שווה לך.בכוונה לא הכנסתי את הספרינטר, כי אני פחות רוצה רכב כבד ובזבזן (תקנו אם טועה).
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אז צמצמתי לקראפטר ומאסטר,
משיקולים כאלה ואחרים,
אז תוהה אם ללכת על הרנו שלפעמים מושמצת (דווקא חוייה טובה מהטראפיק) או על פולקסווגן עם החלקים היקרים (שוב, תקנו אם אני טועה)
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אנחנו בחברה מפעילים צי של 12 וואנים כאלו.
היו לנו ספרינטרים 516 במשך 7 שנים, מספיק אקזמפלרים כדי לבדוק את כל הפרמטרים.
בנהיגה הוא הטוב והחזק בקטגוריה.
באמינות הוא בפירוש לא "מרצדס", עם כמות תקלות גדולה בהרבה מהצפיות.
הוא לא מה שהיה פעם.
האחריות של מרצדס לא טובה ומוסכי היצרן ברמה מקצועית לא מספקת בכלל, יצאנו משם ללא אבחנה הרבה פעמים.
פניות ליצרן בחו"ל נענו בצורת - "תפתור את זה מול הדילר המקומי", שבעיני זה הרמה הכי נמוכה שיש.
הרי אם הדילר המקומי היה נותן מענה...לא היה נדרשת התערבותכם...ואם הדילר הוא המילה האחרונה אז לא באמת קניתי מרצדס, אלא כלמוביל.
מרגע שהבנו שהכלי לא מוצלח עברנו למסלול ליסינג בכדי לא לספוג יותר נזקים.
ברכבים קיימים באגים סדרתיים (שלא זוכים לריקול משום מה) :
1. תקלות מזגן חוזרות, בשילוב מוסכים שלא מצליחים לשים את האצבע על הרכיב הבעייתי.
2. עליית מפלס השמן במנוע (ברור שזה סולר שנמהל אבל מוסכי החברה לא יודעים להתמודד).
3. מערכת EGR עם נטייה לבעיות, וסעפת יניקה מפלסטיק עדין.
על כל אלו גם תשלם עלות "מרצדס" במוסכים. בפירוש לא שווה את זה.
היום עברנו לרנו מאסטר.
גם הוא לא חף משטויות אבל נכון להרגע זה פחות ממרצדס בהיקף התקלות.
אבל העיקר - לא משלמים עליהם כמו על המרצדסים ופה החיסכון הגדול.
היתרון הבסיסי שלהם על הספרינטר - 2 דלתות צד, זה דבר ענק.
צריכת הדלק אותו דבר - 1/7 עם נהג שפוי בעומסים שלנו, עם 2 טון בטח יותר.
עוד שנה, שנתיים תהיה לי תמונה מגובשת יותר עליהם.
אם אתה מהדרום מוזמן לבוא להתנסות.
ים
לגבי סעיף 2 זה קשור למע׳ זיהום אויר שקר כלשהו
בדימקס 2014 וצפונה יש סימול x במדיד שמן מעל הסימול של מקס׳
אופייני לרוב לרכבים שעומדים מונעים
הטיפול מבחינת איסוזו זה החלפת שמן ופילטר כשמגיע ל x
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אהלן,
אני נוסע על רנו טראפיק. הוא משרת אותי מאוד יפה אבל אני צריך לגדול..
ואני קצת חושש מהמעבר. הרכבים הללו ידועים לשימצה בצרות שהם עושים במוסך. הטראפיק שלי מפתיעה אותי לטובה בינתיים, ולא צורכת המון דלק..
אפשר לקבל עצות מבעלי ניסיון?
האם להעדיף אחד מהחבורה, ממי להתרחק...
אני עושה נסיעות ארוכות, לפעמים עם משקל טון, עם רכב גדול אגיע ל 2 טון. בנוסף, הרכב ישמש בתור רכב פרטי, אין לי צורך בפרייוט. אז שואף להכלאה בין משלוח/הסעה.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם אתה מתכנן להעמיס לכיוון ה 2 טון, תבחר בין הדוקאטו לבין הבוקסר (אותו רכב, מנוע וגיר שונים) הם היחידים שנותנים לך כושר העמסה גבוה כזה (בין ה 1.8 ל 2.0 טון כמעט, כאשר המאסטר/קראפטר/טרנזיט יכולים להעמיס סביב ה 1.5 טון מינוס)
שים לב שהיום בשביל לנהוג ברכב כזה צריך או רישיון C1 (מה שבעבר נקרא פעם רישיון ג') או רישיון B אבל שהוציאו אותו בישראל לפני שנת 2007 (ויש החרגה ברישיון שמותר לנהוג ברכב שהמשקל הכולל שלו הוא עד 4,000 ק"ג)
גילוי נאות, פעם עבדתי בתחום :-)
ET
ים
לגבי סעיף 2 זה קשור למע׳ זיהום אויר שקר כלשהו
בדימקס 2014 וצפונה יש סימול x במדיד שמן מעל הסימול של מקס׳
אופייני לרוב לרכבים שעומדים מונעים
הטיפול מבחינת איסוזו זה החלפת שמן ופילטר כשמגיע ל x
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
מערכות אויר שקר כלשהן, הן הסיבה העיקרית שעברתי לליסינג.
מערכות שקמו על יוצרן, שעלות התיקונים שלהם לא פרופורציונלית לכלום.
וכמו שאתה מלמד אותי פה, גם הצרה הזאת היא משהו לא ייחודי.
לגבי התגובה מעלי, במאסטר הגדול המשקל המותר הוא 1970.
יכול להיות שאפילו יותר בלי הארגז שאנחנו הרכבנו.
לחברות גם יש דגמי 5 טון ואפילו 7.5 טון (איווקו).
polar bear
13-09-21, 19:16
ים - אני יכול להתחבר לזה שמרצדס מחוץ לאחריות זה לא הכי כדאי. אבל שלוש שנים אחריות מפגוש לפגוש בלי ויכוחים? איזה שנים היו המרצדסים שלך?
בפעמים המעטות שהיתי בכלמוביל אני לא זוכר שראיתי הרבה 519 עם 7 ספרות . לדעתי כל אלה שמחוץ לאחריות לא מגיעות לשם.
לגבי משקל - "שלי" שוקלת כמעט 5 טון כל הזמן. זה מורגש מאד. תאוצות חלביות ביותר , עקיפות בעליה בעיתי מאד. כן מפתחת מהירות סופית טובה. בטח בכביש ישר. מצד שני - נקודת ההשוואה שלי זה סאוונה 6.6 .
אמרתי שהיה לנו 516.
שנתונים 14,15,16,17, כמה מכל אחד.
ה519 היא כנראה טובה יותר על בסיס הדיבורים בשטח.
כשהרכב "עובד" וכל יום עבודה שהוא מפסיד שווה הרבה כסף, אתה הולך למוסכי החברה, כי אין מוסך שיקבל אותך ב12 ויחזיר אותך
במצב נסיעה ב16 כי יש לו כל חלק כמעט על המדף. זאת תכונה נדירה.
האחריות עליהן הייתה פעם שנתיים ועוד שנה בתשלום נוסף.
היום כבר ירדו מהאולימפוס וזה 4 שנים.
הבעיה שגם באחריות, כוח האדם שבמוסכים לא מצליח להתקדם יחד איתם ולא מצליחים לאבחן אותם כראוי הרבה יותר מידי פעמים.
לגבי עוצמות, נסעתי על רוב הקטגוריה, הספרינטר הוא החזק והנוח לדעתי.
אבל זה לא עוזר כשהוא הכי יקר ולא ממש אמין.
ה519 עוד יותר חזק. דרך אגב...
לגבי התגובה מעלי, במאסטר הגדול המשקל המותר הוא 1970.
יכול להיות שאפילו יותר בלי הארגז שאנחנו הרכבנו.
לחברות גם יש דגמי 5 טון ואפילו 7.5 טון (איווקו).
כשאתה מדבר על מאסטר עם יכולת העמסה של 1970 ק"ג - אתה מדבר על מאסטר שהמשקל הכולל שלו הוא 4,510 ק"ג - זאת אומרת בכל מקרה רישיון C1 - אני דיברתי על הקטגוריה של מתחת ל 4 טון (זאת אומרת שאפשרי גם לנהוג עליו עם רישיון ב' ישן למי שיש)
אם בכל מקרה פותח השרשור מדבר על רישיון ג' - אז לא הייתי הולך על רנו אלא על איווקו דיילי (שהיא 5,200 ק"ג) או על ספרינטר 519 (לא 516)
גם האיווקו הגדולה היא 7,200 ק"ג (בדגמים החדשים, לא הישנים) אבל מתחרה בקטגוריה של ה 7.5 טון עם איסוזו והינו (הודות למשקל עצמי נמוך של השלדה)
ET
כן למען הסר ספק אני מדבר על מאסטר ארוך גבוה.
לקנות רכב עבודה שהוא לא "ג" מבחינת מיסוי זה די טירוף.
זה ניג'וס אבל חייב C1.
זה גם מאפשר תמיד לגדול עם העסק ומגדיל מאוד את היצע הרכבים המשומשים.
polar bear
14-09-21, 12:51
אה...516/19 לא שמתי לב לניואנס הזה. אצלי זה 519.
נ.ב לגבי המשקל - האוטו מאד בעיתי בבלימה בירידות. לא יודע למה לא קנו אותו עם עזר בלימה { ריטרדר/אגזוזברקס} . אם מישהו מתכנן באמת לסוע עם משקלים כאלה - לדעתי כדאי מאד.
אה...516/19 לא שמתי לב לניואנס הזה. אצלי זה 519.
נ.ב לגבי המשקל - האוטו מאד בעיתי בבלימה בירידות. לא יודע למה לא קנו אותו עם עזר בלימה { ריטרדר/אגזוזברקס} . אם מישהו מתכנן באמת לסוע עם משקלים כאלה - לדעתי כדאי מאד.
בקטגוריה הזו של ה 5 טון אני לא מכיר רכב שיש לו עזרי בלימה כמו שציינת (החורג הוא למשל הספרינטר 519 שהגיעו נמוכי רצפה עם תלמה כאוטובוסים למשל לקו המהיר לתל אביב) וגם שם זה לא משהו כי התלמה יושבת בערך 20 ס"מ מהרצפה, ככה שאם אתה עובר באמפ מעל 20 קמ"ש אתה פשוט דופק את התלמה.
ב 7 טון כבר מתחילים עזרי בלימה למינהם (אגזוז ברקס במשאיות הקטנות) ותלמה למשל באיווקו דיילי וואן 7 טון....
ET
בסוואנה המשווקת בישראל כבר אין יותר מנועי 6.6.
רק 2.8
לפי המשתמשים - כמובן חסכוני יותר בסולר אבל הרבה פחות מוצלח. כל האוטו מרגיש מיושן והרבה פחות מתאים ונוח להעמסות מהמסחריות האירופיות.
קראפטר וספרינטר זה לא אותו רכב בבסיסו?
בסוואנה המשווקת בישראל כבר אין יותר מנועי 6.6.
רק 2.8
לפי המשתמשים - כמובן חסכוני יותר בסולר אבל הרבה פחות מוצלח. כל האוטו מרגיש מיושן והרבה פחות מתאים ונוח להעמסות מהמסחריות האירופיות.
קראפטר וספרינטר זה לא אותו רכב בבסיסו?הסוואנה תמיד היה פחות נוח לעבודה מהארופאיות
כולל המוגבהים
הקרפטר והמ.א.ן זה אותו אוטו
הספרינטר נמכר כראם בארהב בימי הרומן עם קריזלר
היום כבר מיוצר מהיסוד בארהב
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
בסוואנה המשווקת בישראל כבר אין יותר מנועי 6.6.
רק 2.8
לפי המשתמשים - כמובן חסכוני יותר בסולר אבל הרבה פחות מוצלח. כל האוטו מרגיש מיושן והרבה פחות מתאים ונוח להעמסות מהמסחריות האירופיות.
קראפטר וספרינטר זה לא אותו רכב בבסיסו?
המנוע הקטן הוא בדיוק הסיבה שכוחות הביטחון הפסיקו לקנות אותו ומחפשים תחליפים.
קראפטר וספרינטר פעם יוצרו באותו מפעל על אותה פלטפורמה, בדגמים החדשים (אאלט מ 2018 או מ 2019) השת"פ הופסק ופולסווגן ומאן חולקים את אותה פלטפורמה (גם שייכים לאותו קונצרן)
ET
- - - Updated - - -
הסוואנה תמיד היה פחות נוח לעבודה מהארופאיות
כולל המוגבהים
הקרפטר והמ.א.ן זה אותו אוטו
הספרינטר נמכר כראם בארהב בימי הרומן עם קריזלר
היום כבר מיוצר מהיסוד בארהב
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אתה בטוח שלא התכוונת לפיאט דוקאטו?
אני לא מכיר ספרינטר תחת המותג של RAM בארה"ב, אתה בטוח?
אני כן יודע אבל שפיאט דוקאטו משווקת בארה"ב תחת המותג RAM (נקראת RAM ProMaster)
אפילו יש אחת כזאת בארץ (אמבולנס טיפול נמרץ שיושב בבית החולים איכילוב בתל אביב למי שרוצה לראות)
ET
הכניסה של הספרינטר לארהב היתה למיטב זכרוני כאשר היה הרומן של מרצדס וקריזלר
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
ET
- - - Updated - - -
אתה בטוח שלא התכוונת לפיאט דוקאטו?
אני לא מכיר ספרינטר תחת המותג של RAM בארה"ב, אתה בטוח?
אני כן יודע אבל שפיאט דוקאטו משווקת בארה"ב תחת המותג RAM (נקראת RAM ProMaster)
אפילו יש אחת כזאת בארץ (אמבולנס טיפול נמרץ שיושב בבית החולים איכילוב בתל אביב למי שרוצה לראות)
ET[/QUOTE]יש, גם וגם.
המנועים שונים ממה שאנחנו מכירים 135553135554
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
ET
- - - Updated - - -
אתה בטוח שלא התכוונת לפיאט דוקאטו?
אני לא מכיר ספרינטר תחת המותג של RAM בארה"ב, אתה בטוח?
אני כן יודע אבל שפיאט דוקאטו משווקת בארה"ב תחת המותג RAM (נקראת RAM ProMaster)
אפילו יש אחת כזאת בארץ (אמבולנס טיפול נמרץ שיושב בבית החולים איכילוב בתל אביב למי שרוצה לראות)
ETיש, גם וגם.
המנועים שונים ממה שאנחנו מכירים 135553135554
תודה, למדתי משהו חדש :)
ET
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk[/QUOTE]
בהתלבטות דומה.
מחפש להחליף את הסאוונה מקס של העובד שלי.
המון תקלות.
גיר כבר הוחלף. ומדובר על שנת 2018.
הרכב מיועד לסחיבה קבועה של 600 ק"ג של ציוד ועוד ציוד מזדמן.
לפעמים עם עגלה ארוכה.
מחפש רכב דומה 4-5 טון.
שוקל גם לעבור לטנדר אמריקאי במקום
Sent from my SM-A515F using Tapatalkמעדכן.
אחרי התלבטות, נסגרה הזמנה על קראפטר.
שתי המועמדות הסופיות היו ספרינטר 519 והקראפר.
לכל אחד יתרונות וחסרונות.
ההפרש במחיר הסופי ללקוח וזמני האספקה, עצום.
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
מעדכן.
אחרי התלבטות, נסגרה הזמנה על קראפטר.
שתי המועמדות הסופיות היו ספרינטר 519 והקראפר.
לכל אחד יתרונות וחסרונות.
ההפרש במחיר הסופי ללקוח וזמני האספקה, עצום.
Sent from my SM-A515F using Tapatalkאז הרכב מגיע בקרוב.
יש המלצה לחברה לזיוודים - מדפים, מגירות, חשמל וכו' במחירים נורמלים?
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
מחירים נורמליים - אתה מתכוון זול?
מי שימליץ לך על זול ימליץ רק על מחיר.
אני יכול להמליץ על סורטליין. לדעתי מהיקרים בשוק אבל ההפרש סה״כ לא גדול בכסף מוחלט מול המתחרים ברמה הגבוהה של העבודה.
הציוד סופר איכותי, של סורטימו - מודולרי וזה יתרון גדול, ויעבור איתך מרכב לרכב לרכב במינימום התאמות וזה גם יתרון גדול.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
תודה על התשובה אסף.
לצערי המחיר הוא שיקול מרכזי. גם אם על חשבון האיכות.
מנסיון, המעבר של הזיווד מרכב לרכב לא עולה יפה. או מחוסר התאמה או מציוד בלוי
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
זה בדיוק היתרון של הציוד של סורטימו. מחליפים מתאמים וזהו.
ואיכשהו.... הבלאי זניח.
מצד שני אני מבין לחלוטין מי שיבחר לזווד בזול ולא להעביר מרכב לרכב - כי הציוד הזול באמת יהיה בלוי עד הרכב הבא.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
חברים, מה עם איווקו דיילי?
מישהו יודע, מבחינת אמינות, זמינות ומחיר החלפים, כדאיות...?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אז הרכב מגיע בקרוב.
יש המלצה לחברה לזיוודים - מדפים, מגירות, חשמל וכו' במחירים נורמלים?
Sent from my SM-A515F using Tapatalk
שזה מגיע לזיווד, הייתי מתחיל מרכסים באזור תעשיה ברקן.
הם מתמחים ברכבים מסחריים ועובדים עם הרבה חברות, מהגדולות בשוק.
לא מכיר משהו יותר מודלרי (ממה שיש להם) ועל האמינות ואורך החיים של הציוד שלהם יכולים להעיד פה הרבה ג'יפיאים שמשתמשים במגירות שלהם.
בנוסף, הם לא תלויים בקטלוג חיצוני של ספק מחו"ל. מאחר והם היצרן עצמו, היכולת להתאים לצרכים ספציפים עולה על כל מוצר יבוא.
אני כבר 5 שנים עם סט שלהם (רכב שלישי).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.