PDA

צפייה בגרסה מלאה : משהו מכיר מדיד דיגיטלי חכם/אקטיבי לקומפרסור ניפוח?



gilur
01-09-21, 14:53
היי חברים,

יש לי קומפרסור טוב בג'יפ - Tmax. הבעסה היחידה היא שכדי לדעת לחץ אני צריך לכבות אותו (על הקומפרסור), ללכת למדיד שלייד הצמיג ואז לחזור ו"לשחק" עם עמצי... (אין לו אקדח וזה דווקא נח. מדליק ומחכה).
בזמן שהוא ממלא - לא רואים את הלחץ בצמיג אלא את הלחץ הכללי כניראה...

ניסיתי למצוא איזו יחידה חכמה שאפשר לחבר באמצע ולא מצאתי.
מה אני רוצה?
לכוון שם לחץ ושהיחידה תצפצף כשהגעתי לשם או יותר טוב - תפסיק להעביר אוויר לצמיג בנקודה הזאת.
אם חוצמזה זה גם יוכל לעבוד באותה צורה כשפורקים אוויר זה בכלל יהיה נהדר...

מי מכיר ?

guyo
01-09-21, 14:58
אם אני לא טועה, בטימקס אין פרשוסטט ולכן הקומפרסור תמיד ידחוף אויר. אתה יכול לשים ברז על מפצל T עם מד לחץ אנלוגי/ דיגיטלי וכאשר תרצה למדוד את לחץ האויר תסגור את הברז ותקבל את הלחץ בגלגל, כשתפתח האויר ימשיך לזרום אל הגלגל.
רק אל תסגור את הברז לזמן רב מדי כי זה גורם ללחץ גבוה מאוד בקומפרסור שעלול לגרום לתקלה.
אופציה נוספת- תתקין פרשוסטט שמחובר למתג ההפעלה של הקומפרסור. כבר שותף כאן סרטון מעולה שמסביר את התהליך.

https://youtu.be/aQpsut8_U1A

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

איל מ
01-09-21, 15:57
יותר פשוט. יש לך שעון בקצה? תבדוק כמה הוא מזייף כשיש זרימת אוויר. נפח קצת מעבר, ואז נתק (בלי לכבות) ומדוד עם מדיד עפרון. אם עשית נכון, אמור להיות לך קצת מעבר ללחץ הנדרש. הורד אוויר כמה שצריך ועבור לגלגל הבא.

gilur
01-09-21, 16:24
יותר פשוט. יש לך שעון בקצה? תבדוק כמה הוא מזייף כשיש זרימת אוויר. נפח קצת מעבר, ואז נתק (בלי לכבות) ומדוד עם מדיד עפרון. אם עשית נכון, אמור להיות לך קצת מעבר ללחץ הנדרש. הורד אוויר כמה שצריך ועבור לגלגל הבא.

בזמן ניפוח יש לי כל הזמן קריאה של 50....

kis
01-09-21, 16:26
יותר פשוט. יש לך שעון בקצה? תבדוק כמה הוא מזייף כשיש זרימת אוויר. נפח קצת מעבר, ואז נתק (בלי לכבות) ומדוד עם מדיד עפרון. אם עשית נכון, אמור להיות לך קצת מעבר ללחץ הנדרש. הורד אוויר כמה שצריך ועבור לגלגל הבא.תכלס כך עושה, פשוט ומהיר.

Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk

gilur
01-09-21, 16:29
יותר פשוט. יש לך שעון בקצה? תבדוק כמה הוא מזייף כשיש זרימת אוויר. נפח קצת מעבר, ואז נתק (בלי לכבות) ומדוד עם מדיד עפרון. אם עשית נכון, אמור להיות לך קצת מעבר ללחץ הנדרש. הורד אוויר כמה שצריך ועבור לגלגל הבא.

אני מחפש בדיוק מה שאמרת, איזה פרשוסטט (רצוי דיגיטלי) שאפשר לכוון....
אם הוא יהיה מפסק חשמלי/צפצפה/או ניתוק לחץ אוויר, זה לא משנה לי. הכל יהיה טוב

איל מ
01-09-21, 16:41
פרשוסטט הוא בעייתי כי תמיד יש זרימת אוויר מהירה בצינור, דבר שלא מאפשר מדידה. אפשר להעביר את השעון הקיים שמגיע עם הקומפרסור (לא סומך עליו) צמוד ליציאה מהקומפרסור ואז כשאתה מכבה, אתה רואה את הלחץ.
אופציה נוספת, היא לייצר חוט דוגידי ארוך למפסק, אבל בהנתן שאין כאן ריליי, אתה מתחיל עם מפלי מתח, וחוטים עבים וכו... ואם כבר עשית זאת, אז תאריך את החוט של הקומפרסור עצמו.
אצלי הניפוח אורך כעשרים שניות אז אני פועל בשיטה שציינתי קודם. בלי לכבות.

gilur
01-09-21, 16:49
פרשוסטט הוא בעייתי כי תמיד יש זרימת אוויר מהירה בצינור, דבר שלא מאפשר מדידה. אפשר להעביר את השעון הקיים שמגיע עם הקומפרסור (לא סומך עליו) צמוד ליציאה מהקומפרסור ואז כשאתה מכבה, אתה רואה את הלחץ.
אופציה נוספת, היא לייצר חוט דוגידי ארוך למפסק, אבל בהנתן שאין כאן ריליי, אתה מתחיל עם מפלי מתח, וחוטים עבים וכו... ואם כבר עשית זאת, אז תאריך את החוט של הקומפרסור עצמו.
אצלי הניפוח אורך כעשרים שניות אז אני פועל בשיטה שציינתי קודם. בלי לכבות.

רק בשביל ההבנה הטכנית,
איך פועלת משאבה בתחנת דלק שיודעת לנפח או להוריד על לנקודה מסוימת? (בין הפולסים היא עוצרת למדוד?)

zivo
01-09-21, 17:03
היי חברים,

יש לי קומפרסור טוב בג'יפ - Tmax. הבעסה היחידה היא שכדי לדעת לחץ אני צריך לכבות אותו (על הקומפרסור), ללכת למדיד שלייד הצמיג ואז לחזור ו"לשחק" עם עמצי... (אין לו אקדח וזה דווקא נח. מדליק ומחכה).
בזמן שהוא ממלא - לא רואים את הלחץ בצמיג אלא את הלחץ הכללי כניראה...

ניסיתי למצוא איזו יחידה חכמה שאפשר לחבר באמצע ולא מצאתי.
מה אני רוצה?
לכוון שם לחץ ושהיחידה תצפצף כשהגעתי לשם או יותר טוב - תפסיק להעביר אוויר לצמיג בנקודה הזאת.
אם חוצמזה זה גם יוכל לעבוד באותה צורה כשפורקים אוויר זה בכלל יהיה נהדר...

מי מכיר ?

מציע לך לחשוב על הבעיה קצת אחרת (לפחות מה שאני עשיתי) -
על הקו יציאה, ישר ליד הקומפרסור מחברים פרסוסטט ומכוונים אותו לסביבות ה 50PSI (כ 10-15PS מעל לחץ הגלגלים שלך).
בקצה הצינור, שמים אקדח ניפוח רגיל, עם מד לחץ (מכני פשוט, עגול).
מדליקים את הקומפרסור, הוא יעבוד כמה שניות עד שיגיע ל 50 ויעצור.
תנפח את הגלגל כמו כל פנצ'רמכר, שבא לך, תעזוב את ההדק ותקרא את הלחץ בשקט (תוך שניה הפרסוסטט יעצור את המדחס).
תמשיך לנפח, המדחס יחזור לעבוד.
פשוט ועובד.
אתה מוזמן לבוא ולהעתיק

udical
01-09-21, 17:34
אין מה להסתבך.
אתה מחליף את המחבר בקצה באקדח ניפוח.
כשאתה לוחץ, הוא מנפח.
כשאתה עוזב, הוא מראה לך את הלחץ.

כדאי לעזוב לרגע קצר מאוד, כדי לה להעלות את הפלצץ בצינור (לא סומך על הפרסוסטט), וכשעובר בין גלגל לגלגל, מחזיק אותו לחוץ - גם, מאותה הסיבה.

הנה אחד לדוגמה, יש הרבה.
https://www.amazon.com/dp/B092SBSVKB/ref=sspa_dk_detail_3?psc=1&pd_rd_i=B092SBSVKB&pd_rd_w=9FuHD&pf_rd_p=887084a2-5c34-4113-a4f8-b7947847c308&pd_rd_wg=AUPEG&pf_rd_r=E1SZJ509W33SHN4KZ6S8&pd_rd_r=6089baba-763d-405f-b7e2-c35e3c812242&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEzSzBVUVV JQjJSREpFJmVuY3J5cHRlZElkPUEwOTA4NzU5M1Z ETFFaQjZWODJHQiZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMzk xOTQ2M0FVMkowNE5ORkVGTSZ3aWRnZXROYW1lPXN wX2RldGFpbCZhY3Rpb249Y2xpY2tSZWRpcmVjdCZ kb05vdExvZ0NsaWNrPXRydWU=

איל מ
01-09-21, 18:02
דרך מהירה לסיום חיי הקומפרסור.
גם אם זה לכמה שניות בכל פעם.

gilur
01-09-21, 18:56
בקיצור, ניראה לי שאשאר כמו שאני אבל אולי אוסיף מדיד לייד הקומפרסור עצמו.

ועוד שאלה - מישהו התנסה ב"פקקים" להורדת לחץ? אפשר לסמוך עליהם?

assafy
01-09-21, 19:20
רק בשביל ההבנה הטכנית,
איך פועלת משאבה בתחנת דלק שיודעת לנפח או להוריד על לנקודה מסוימת? (בין הפולסים היא עוצרת למדוד?)כן, זה בדיוק מה שקורה.

YoavR
01-09-21, 20:11
יש את זה

https://www.youtube.com/watch?v=h4KJLMGioM4&list=PL92A6997C7CC12B34&index=17

לדעתי, אמור לעבוד עם כל מערכת אויר.

boaz avrahami
01-09-21, 20:52
זה סרט קצת יותר טכני על הפתרון של ARB

https://youtu.be/BzB8DdCGJZQ

zivo
01-09-21, 22:07
בקיצור, ניראה לי שאשאר כמו שאני אבל אולי אוסיף מדיד לייד הקומפרסור עצמו.

ועוד שאלה - מישהו התנסה ב"פקקים" להורדת לחץ? אפשר לסמוך עליהם?

ראית מה כתבתי פה http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121768-%D7%9E%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%93-%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C%D7% 99-%D7%97%D7%9B%D7%9D-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7% A1%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%97?p=957828&viewfull=1#post957828

זה פתרון שעולה גרוש וחצי ועובד בלי בעיה אצל הרבה אנשים.
למה להסתבך? מישהו יכול להגיד מה רע בפתרון הזה?

סולי
02-09-21, 00:23
אכתוב מנסיוני,
חיישני אוויר סיניים מאיביי..:
https://www.ebay.com/itm/Solar-TPMS-Car-Tire-Pressure-Alarm-Monitor-System-LCD-Display-4-External-NEW-/193707617377?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=711-127632-2357-0

גם בריקון וגם במילוי אני רואה בזמן אמת את לחץ האוויר בגלל ועוצר.

לי אישית כבר כמה שנים הפתרון מרגיש מאוד מאוד נוח.
הצג לא מחובר לכלום, גם לא למקור כוח.. הוא נטען מהשמש.
לוקח אותו מהדשבורד ומניח על הצמיג שאני ממלא/מרוקן ועוצר שהערך הרצוי מופיע על הצג.



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

gilur
02-09-21, 00:28
ראית מה כתבתי פה http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121768-%D7%9E%D7%A9%D7%94%D7%95-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%93-%D7%93%D7%99%D7%92%D7%99%D7%98%D7%9C%D7% 99-%D7%97%D7%9B%D7%9D-%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7% A1%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%97?p=957828&viewfull=1#post957828

זה פתרון שעולה גרוש וחצי ועובד בלי בעיה אצל הרבה אנשים.
למה להסתבך? מישהו יכול להגיד מה רע בפתרון הזה?

אני חושב (ולא בטוח) שההבדל העיקרי נעוץ בזה שבקומפרסורים גדולים יש מיכל שאוגר לחץ. הקומפרסור בנוי למלא אותו ולעצור.
ברכב עד כמה ששמתי לב אין מיכל. הוא לא 'יבנה' לחץ שישאר כשהוא לא דולק

- - - Updated - - -


אכתוב מנסיוני,
חיישני אוויר סיניים מאיביי..:
https://www.ebay.com/itm/Solar-TPMS-Car-Tire-Pressure-Alarm-Monitor-System-LCD-Display-4-External-NEW-/193707617377?mkcid=16&mkevt=1&_trksid=p2349624.m46890.l6249&mkrid=711-127632-2357-0

גם בריקון וגם במילוי אני רואה בזמן אמת את לחץ האוויר בגלל ועוצר.

לי אישית כבר כמה שנים הפתרון מרגיש מאוד מאוד נוח.
הצג לא מחובר לכלום, גם לא למקור כוח.. הוא נטען מהשמש.
לוקח אותו מהדשבורד ומניח על הצמיג שאני ממלא/מרוקן ועוצר שהערך הרצוי מופיע על הצג.



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

הייתי עם אחד כזה שמת לפני חודשיים שלושה,
חפחות היחידה שהיתה לי, העתה מעגכנת לחץ אוויר בעיקר בנסיעה כשהצמיגים הסתובבו. לא ברור לי למה אבל ככה גם קראתי שם אם אני זוכר נכון. ז'א שבעמידה הוא לא ממש מתעדכן ופחות מדוייק ורלוונטי

סולי
02-09-21, 00:40
הניסיון שלנו שונה לחלוטין.

בדקתי ואיביי לא מראה לי היסטורית רכישות לפני ינואר 2018.. כלומר נרכשו עוד לפני... והם עכשיו על הסט גנטים השלישי. לא נגמרו הבטריות וטפו טפו הם עובדים.

זה נכון שאם הרכב עומד תקופה ממושכנת הם "ישנים"... ברגע שמתחילים תנועה דקה שתיים ואני מקבל קריאה של טמפ ולחץ אוויר.

בהורדת אוויר בכניסה לשטח ובמילוי רגע לפני שעולים לכביש זה בסמיכות לנסיעה. הם תמיד מראים קריאה של נתונים...
הקצב עידכון אגב הוא שנייה שתיים.. זה מספיק מדויק בשבילי.

לאור העלות 60שח רכישה ונגיד 200שח התקנה... אולי שווה ניסיון נוסף, שוב... זה עשה את הפעולות ההכרחיות הללו בגיפ למאוד נוחות, לי. גם אותי עצבן שצריך לעצור ולבדוק.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נדב42
02-09-21, 00:47
ועוד שאלה - מישהו התנסה ב"פקקים" להורדת לחץ? אפשר לסמוך עליהם?

כן. נטשתי אותם מזמן, אם אצליח לאתר אותם אתה מוזמן להתנסות בעצמך.

א. זה לא חוסך זמן לעומת הורדת אוויר אחד-אחד ע"י שליפת השסתום (ידנית או עם הפטנט של ARB, אני מוריד ידנית עם מפתח ונטילים ומודד עם מד לחץ "עט" פשוט)

ב. זה לא מדוייק, וכשהלחץ מתקרב ללחץ המכוון בהם האוויר ממשיך לרדת ממש לאט. לא מכיר מישהו שבאמת מחכה עד הסוף ...

ג. אסור להרכיב אותם ו"לנסוע קצת" - מהר מאוד תמצא את עצמך נוסע על הג׳אנט ...

ד. לאורך זמן הכיול שלהם משתנה

בקיצור, היה יכול להיות גימיק נחמד, אבל זה סתם הרבה התעסקות ולא אמין. הרעיון טוב, הביצוע פחות.

zivo
02-09-21, 01:51
אני חושב (ולא בטוח) שההבדל העיקרי נעוץ בזה שבקומפרסורים גדולים יש מיכל שאוגר לחץ. הקומפרסור בנוי למלא אותו ולעצור.
ברכב עד כמה ששמתי לב אין מיכל. הוא לא 'יבנה' לחץ שישאר כשהוא לא דולק

[COLOR="silver"]- - - Updated - - -[/C
מי צריך לחץ שהוא לא דולק?
אבל זו לא הנקודה.
אתה יכול להסתכל על הצינור בין הקומפרסור לשסתום ביחידת ניפוח, כמו מיכל קטן.
ולכן, ברגע שרוצים למדוד, מפסיקים את הניפוח ומודדים בשקט ובלי דאגה.
בשניות האלו, הלחץ בצינור יעלה עד שהפרסוסטט יפסיק את המדחס.
שתרצה להמשיך לנפח, תלחץ על ההדק של ביחידת ניפוח, המעט לחץ שנשאר בצינור, ישתחרר לתוך הצמיג והמדחס יחזור לעבוד.

boaz avrahami
02-09-21, 05:56
כן. נטשתי אותם מזמן, אם אצליח לאתר אותם אתה מוזמן להתנסות בעצמך.

א. זה לא חוסך זמן לעומת הורדת אוויר אחד-אחד ע"י שליפת השסתום (ידנית או עם הפטנט של ARB, אני מוריד ידנית עם מפתח ונטילים ומודד עם מד לחץ "עט" פשוט)

ב. זה לא מדוייק, וכשהלחץ מתקרב ללחץ המכוון בהם האוויר ממשיך לרדת ממש לאט. לא מכיר מישהו שבאמת מחכה עד הסוף ...

ג. אסור להרכיב אותם ו"לנסוע קצת" - מהר מאוד תמצא את עצמך נוסע על הג׳אנט ...

ד. לאורך זמן הכיול שלהם משתנה

בקיצור, היה יכול להיות גימיק נחמד, אבל זה סתם הרבה התעסקות ולא אמין. הרעיון טוב, הביצוע פחות.

לי נסיון חיובי איתם.
ויש לי גם את המסיר וינילים של ARB.
מבחינת נוחיות תפעול הם הכי נוחים.
סיבוב סביב הרכב להרכיב
המתנה קצרה וסיבוב פירוק.
הם לא מאוד מדויקים אז אני בודק מאחור עם מד לחץ ומשווה לנמוך. מאחורה יש לי נעילה אוטומטית ולפעמים זה חשוב.
מלפנים לא אכפת לי הפרש של 1-2 psi.

אם ממש חשוב לי לדייק ולא כואבות לי הברכיים אשתמש בכלי החביב של ARB.

את הפקקים אחת לתקופה אני מכייל עם מד לחץ וגלגל ספייר.
מכוון ללחץ הרצוי, מרכיב ומכוון ונועל על סף האטימה.

תכלס אם היתה לי סבלנות ועודף מקום באוטו אז צינור שמתחבר בו זמנית לכל הגלגלים גם לניפוח וגם להורדת לחץ היה כנראה הכי נחמד…

erezgur
02-09-21, 09:50
ועוד שאלה - מישהו התנסה ב"פקקים" להורדת לחץ? אפשר לסמוך עליהם?

חבר הדפיס כאלו
https://www.thingiverse.com/thing:3348667
ומרוצה...

נשלח מהנייד

נדב42
02-09-21, 09:50
נראה שבועז ואני מתארים את אותו הדבר וההבדלים בחוויה/מסקנות נובעים בעיקר מציפיות שונות ...

guyo
02-09-21, 10:39
מציע לך לחשוב על הבעיה קצת אחרת (לפחות מה שאני עשיתי) -
על הקו יציאה, ישר ליד הקומפרסור מחברים פרסוסטט ומכוונים אותו לסביבות ה 50PSI (כ 10-15PS מעל לחץ הגלגלים שלך).
בקצה הצינור, שמים אקדח ניפוח רגיל, עם מד לחץ (מכני פשוט, עגול).
מדליקים את הקומפרסור, הוא יעבוד כמה שניות עד שיגיע ל 50 ויעצור.
תנפח את הגלגל כמו כל פנצ'רמכר, שבא לך, תעזוב את ההדק ותקרא את הלחץ בשקט (תוך שניה הפרסוסטט יעצור את המדחס).
תמשיך לנפח, המדחס יחזור לעבוד.
פשוט ועובד.
אתה מוזמן לבוא ולהעתיקכבר הרבה זמן שאני מתכנן לעשות משהו כזה, ואמי חושב שיש לי כבר את כל מה שצריך לביצוע. מבחינת פרסוסטט- יש לי אחד מתכונן ואחד שנ בין 70 ל 120.
קצת חושש מנושא הכינון והנטיה היא לעבוד עם הקבוע. האם זהו טווח גבוה מדי?

והאם תוכל לצרף תמונה של הפתרון שלך?

תודה
גיא

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

YDF
02-09-21, 17:30
1. ניפוח- יש מוד מוצלח ונפוץ של הוספת פרסוסטט לקומפרסורים של Tmax שמאפשר לך לעבוד עם אקדח ניפוח ולוודא את לחץ האוויר המדוייק, חפש ביוטיוב בערוץ של חבר הפורום גרוספלד(Jeep tech), זה יסביר לך בפשטות מה צריך לעשות. יש סרטונים דומים לשפצור כזה בקומפרסור דומה של סמיטיבילט דגם 2781.
אני הזמנתי את מרבית הרכיבים באמזון אבל הם זמינים במקומות שונים- השלמות עשיתי אצל ספרקו, הסדנא 13 חולון.
אם הקומפרסור טוב, שפצר. אם לא, תרכוש לך חדש הכולל פרסוסטט- אין הרבה כאלו(ראיתי דגם חדש של טימקס שמגיע כבר בדמוי ארגז פעולה, יש לברקוט שהוא חלש יותר, אם תשיג 450p של וויאייר, או arb אם הסתדרת בחיים💵💵

2. הורדת אוויר- מרבית חברי משתמשים במפחית הלחץ של arb או דומים לו, זה הכי מדוייק אבל גלגל אחד at a time. אני עושה שימוש במפחיתי לחץ של Staun שמכויילים מראש ללחץ מסויים ומפסיקים לרוקן שמגיעים אליו. בערכה יש 4 מפחיתים אני כיילתי כל זוג ללחץ שונה כך שמכוייל מראש לכ-28 ול14. אם צריך להוריד ל10 בדיונות את השלמת ההורדה אני עושה שימוש ידני באופציית הריקון של מד הלחץ שלי.

בהצלחה

-->