PDA

צפייה בגרסה מלאה : פרייבט עם מנוע דיזל



YoavR
06-05-21, 11:47
אני מתעניין ומתחיל בירורים להחלפת הרכב א'.
הק"מ השנתי הוא באזור ה 25-30 אלף. התקציב מוגבל, הרכב יהיה כנראה בן 4 עד 6. עדיפות לידני (כי זה זול ואמין והצלחתי לשכנע את אישתי).
2 מבוגרים ו2 ילדים. אין כלב...

רכבים עם מנוע דיזל עושים רושם של חסכוניים יותר. זה נכון באופן גורף?

אני שייך לדור שגדל על האמת האבסולוטית שרכב צריך להיות יפני ושומר נפשו ירחק מרכב אירופאי במיוחד צרפתי. אני לא יכול להתעלם מהפריחה והאינפלציה על הכביש של פג'ו/סיטרואן ורנו בעשור האחרון. אני מתרשם שיצרנים אלו מתמחים במנועי דיזל חסכניים יחסית. הרושם שלי מוצדק?

שמעתי כבר מכמה מקורות ניסים ונפלאות על רנו פלואנס. מישהו יודע לומר לי עם מנועי הדיזל של הדגמים החדשים יותר של רנו זההים לפלואנס?

שמתי עיין על סיטרואן C3 פיקאסו דיזל. יש למישהו תובנות עליו?

בקיצור, הדגש הוא על רכב חסכוני עד כמה שיותר. לא צריך ריגושים ופינוקים אלקטרוניים לא אוהבים את אבק המדבר. אשמח לתובנות והארות.
רב תודות

(לא להציע היברידי בבקשה)

yovavz
06-05-21, 12:27
שמתי עיין על סיטרואן C3 פיקאסו דיזל. יש למישהו תובנות עליו?
בתור בעלים של אחד כזה (מודל 2011 עם מנוע דיזל וגיר ידני), תתרחק
הרכב לא מזדקן יפה - בעיקר מבחינת עמידות הריהוט, הפלסטיקה וכיו"ב חיצונית ופנימית.
האלקטרוניקה והמנוע בסדר גמור בסה"כ והמנוע עמיד, אמין וחסכוני.
מרחב פנימי לא כזה גליק גדול כמו הרושם הראשוני. אומנם מרוווח מבחינת האורך והגובה, אבל לא כ"כ מבחינת הרוחב.

ש01
06-05-21, 12:43
יתרון הדיזל הוא בצריכת דלק נמוכה יותר ומומנט נחמד (שכתבת שפחות מעניין אותך).
אתה מפתחת ניצנה - זה אומר חקלאי שיכול להזדכות על הבלו? כי אם לא, אז מחירי הסולר גבוהים משמעותית מבנזין.
רכב בנזין, מוסב לגז יהפוך את החיים להרבה יותר חסכוניים (ו-2 מהתחנות גז הזולות בארץ נמצאות בבאר שבע).

לעניות דעתי, דיזל שייך לעולם מיושן, עסקי, שרגיל לצרוך דלק זול. לרכב פרטי אני לא רואה יתרון. וזה עוד לפני הקרקושים, הרעידות והרעש של מונית/טרקטור.
יש פריחה מסויימת לדיזלים פרטיים. רובם בשוק העסקי - ליסינג לרכבים שנוסעים הרבה.
מלקוחות שלי שמעתי המון תשבוחות לרנואים ולסיטרואן C4. אבל כולן חדישות, בנות לא יותר משנה/שנתיים...

אישית, בניגוד לדעה של חלק מהחברים כאן, אני אוהב את מנועי הטורבו בנזין ה(פעם) קטנים והיום בינוניים (1.4 +) וגיר רובוטי דו מצמדי. 2 אלפות אצלי וסיאט איביזה אצלי ועוד מספר רכבים מקבוצת פולסווגן אצל חברים לא איכזבו עד כה ולא הראו את התופעות המדוברות...

erezgur
06-05-21, 13:29
מחירי הסולר גבוהים משמעותית מבנזין.
...
באזור שלי עדיין מחירי הסולר זולים מעט מהבנזין, אז לא הייתי ממהר לקבוע חד משמעית את האמירה הזו.

נשלח מהנייד

sus
06-05-21, 13:39
אני עם סקודה פאביה ספייס, דיזל ידני.
קניתי אותה עם 100K ק"מ.
היום השעון עומד על 570K ק"מ.
עושה בערך 19 ק"מ לליטר סולר, בקושי מתקלקלת, מנוע רועש, לא מפנקת.
טיפולים עושה לבד (יותר פשוט מההילקס).
נשמע לי שזה בערך מה שאתה מחפש...

ishc
06-05-21, 14:19
רנו קליאו 1.2 בנזין ידני.
שלי דור 3 אבל היום אתה תקנה דור 4 ותכלס חוץ מעיצוב אין הרבה הבדל.
שלוש שנים נסעתי איתה 150 ק"מ ביום שהסתכמו ב-35 אלף בשנה.
עלות אחזקה הייתה 5500 לשנה לא כולל דלק.
עם קרוז דולק על 110 ונסיעה כמעט בלעדית על כביש מהיר הצריכה הייתה 1:16-17
בנסיעה עירונית אתה תרד ל-1:13.
האוטו עובד בסלד קצת גבוה מה שאומר שהוא קצת רועש והמנוע מרגיש קצת קטן עלי. לי זה לא ממש הפריע.
שילמתי עליה לפני כמעט ארבע 3.5 שנים 21 אלף, היא הייתה יד ראשונה עם 70 אלף ק"מ והיום עומדים על 180.
יחס עלות תועלת הכי טוב שהיה לי ברכב 4 גלגלים, מאצלנו היא תלך רק למקום אחד וזה לפח.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk

דרור ברלי
06-05-21, 18:03
רכב צריך להיות יפני ושומר נפשו ירחק מרכב אירופאי במיוחד צרפתי.


זה כמובן חינטרוש מארץ הקשקושים. יש מכוניות אירופאיות אמינות ביותר וגם מכוניות יפניות יודעות להתקלקל - וביוקר רב.

הדיזלים הצרפתיים נחשבים למצויינים. לא מעט יצרני רכב יפניים רוכשים מנועי דיזל לפרייבטים מהיצרנים הצרפתיים.

כל זה כמובן כתלות בטיפולים קפדניים בזמן, שימוש בחלקים מקוריים/תחליפי איכותי תואם מקורי ובשמנים איכותיים בלי להתקמצן.

צריכת הסולר שלהם אכן חסכונית יותר מכל מנוע בנזין ובנסיעות במתאר בינעירוני הם חסכוניים ברמת רכב היברידי אם לא יותר, אבל קשה לי להתחייב לך שהעלות הכוללת של אחזקת הרכב לא תתקזז עם טיפולים יקרים יותר או תיקון אחת לתקופה של של מכלול היקפי יקר מהסוג שיש הרבה מאוד מסביב למנוע טורבו-דיזל מודרני עם מסילה משותפת.
כשמחשבים את מחיר הבעלות הכולל על רכב כזה צריך להתחשב גם במוניטין הבעייתי של המותגים הצרפתיים (האם מוצדק או לא, זה לא משנה. ככה ההמון חושב וזו עובדה) שצריכים להיאבק על מקומם ועל חייהם בשוק שסוגד לטויוטה ושות' - מה שגורר איתו ירידת ערך גדולה לאורך השנים. בסוף גם זה כסף.

גיא
06-05-21, 19:53
היתה לי סקודה פאביה ידנית טורבו דיזל. אוטו מדהים. חסכוני בטרוף וגניב עוד יותר. הוא כבר לא שלי.

היה לי גם פג׳ו 307 ידני טורבו דיזל .. חסכוני ועמיד בטרוף. הלך בתאונה עם 333 אלף קמ. מנוע מקורי שלא נפתח מעולם.

לאשתי היתה סובארו בנזין. שהיא שנאה. היא מתה על הדאסטר טורבו דיזל רובוטית שלה …

רק דיזל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

omri_t
06-05-21, 23:52
היתה לי פעם סיאט קורדובה 1.9 דיזל בלי טורבו.
זה כמו הפולו קלאסיק.
נסעתי 160 קמ ביום במשך 4 שנים.
עם בערך 400k קמ על השעון עשינו עד שעבר הרכב הלאה.

רכב שעושה 1:19...
מאיץ מממש לאט אבל נוסע בסדר גמור.
אמין מאוד. התקלקל לי רק האלטרנטור פעם אחת.

מחירי הסולר בתחנה זה לא מה שמשלמים בהסדרי הסולר.

רכבים אירופאים לטעמים נוחים יותר ונעימים יותר.
אולי אמינים פחות או מזדקנים פחות טוב .
והם זולים יותר לקניה.
בכנות- תמיד מעדיף רכב אירופאי או אמריקאי.


בהצלחה.

boaz avrahami
07-05-21, 01:19
לגבי הפלואנס אוכל לספר מנסיוני לאחר 3 מכוניות שכל אחת מהן עשתה כ 100-120 אק״מ.
הרכב מרווח מאוד וחזק מאוד לקטגוריה.
למרות שבדגמים שהיו לי היה לכאורה את כל הפינוקים הוא עדיין הרגיש פחות מפואר ונעים מהמתחרות.
חסכוני מאוד בדלק. דווקא הראשון שהיה לי היה החסכוני מכולם אבל בכל מקרה מדובר על כ 17-19 קמ לליטר בכבישים בין עירוניים.
באחד מהם הייתה תקלה סביב ה 90 אקמ שלפי המוסך הוחלף טורבו. אני ממש לא משוכנע שזה מה שבאמת היה אבל לא היה אכפת לי כי זה ליסינג מהעבודה.

מבחינת מנוע וגיר הם לטעמי הרבה יותר מוצלחים בהשוואה לאוקטביה ליטר (בנזין) שלי שגם היא נחשבת זריזה.
גם הגיר של הפלואנס מקבל ממני ציון מאוד גבוהה. מדוייק ועובד פשוט מושלם ובלי רעשים וקפיצות.
אילו הייתי במקומך כנראה שהייתי בוחר פלואנס או המחליפה שלה ובלבד שמדובר באותם מנוע וגיר.
למיטב הבנתי רכבת ההנע היא של ניסן

Asaf-a
07-05-21, 05:42
השאלה כמה חשוב לך להינות מהנסיעה, אם זה לא שיקול אז אתה בכיוון.

לאחרונה למשך חודשיים הייתה לי כרכב גישור מגאן דיזל סטיישן אוטומטית בת שנה, על הנייר אחלה.

בפועל התאכזבתי, לא היה ניתן להשוות את איכות החיים והרעש המורגש ביחס למנוע בנזין מודרני וגם הביצועים היו לא משהו, סחבה טוב אבל לא דומה לטורבו בנזין מודרני.

אם עדיין זה הכיוון אז אישית הייתי בודק סיטרואן קקטוס דיזל ידני הדגם המקורי עם האייר באמפ על הדלתות, נראה לי רכב מאוד חביב ומעלה חיוך ביום יום, הרבה יותר מהפלואנס המשמימה.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

omri_t
07-05-21, 06:58
גם מגאן דיזל סטיישן היתה לי.
ל 3 שנים מליסינג.
החוייה שלי היתה אחרת.
רכב מעולה.
נוח מאוד. מרווח ( 3 ילדים קטנים כסאות בוסטרים)
עדיפה מהאלטרנטיבות שהוצעו לי.

כסאות טובים.
מתלים בסדר.
לטעמי עדיפה מדמעותית מקאיות ויונדאי וטויוטה .
לגבי אמינות- אין חי מושג כי האוטו היה 3 שנים מהניילונים.
עשיתי כ 150k קמ בלי תקלות.
) הקודנית נשברה...)




עכשיו לקחתי מגאן בנזין והאמת מתגעגע לדיזל.

דור אריאל
07-05-21, 10:29
25-30 בשנה לא חושב שהחיסכון בסולר כזה גדול.
יש מספיק רכבי בנזין חסכוניים.



Sent from my SM-G960F using Tapatalk

raanan
07-05-21, 11:09
השאלה כמה חשוב לך להינות מהנסיעה, אם זה לא שיקול אז אתה בכיוון.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

אי אפשר להנות מדיזל מבחינת התנהגות ספורטיבית, אפילו במוו לא הצליחו יותר מידיי.
הבעיה העיקרית זה המשקל של המנוע שמפריע לחלוקת המשקל.

Asaf-a
07-05-21, 14:50
יותר ממסכים אתך.
אותה המסקנה יש לי גם ממגוון רכבי דיזל ששכרתי באירופה.


Asaf-a
אסף.א

kd2
07-05-21, 15:12
דעתי על פלואנס/גראנד קופה :

מנועי הדיזל שבפלואנס/גראנד קופה עובדים נהדר, מעט מאוד תקלות, הרבה מומנט (בפלואנס יותר מהשניים, אולי עניין של יחס למשקל) ועושים צריכת דלק לא פחות ממדהימה, ברמה שאתה חושב שהמד לא עובד טוב.
באזור ה100K הם כבר מתחילים לעשות רעש של מלגזה, אבל זאת לא תקלה, ככה זה.

הדעות על הגיר ברכבים האלו חלוקות, לנו עם 5 רכבים כאלו בחברה, עד 150-180K לא קרה כלום, אחרי זה הן בדרך כלל מוחלפות.
אבל יש קבוצת נפגעים לא קטנה בפייסבוק ובכלל מורגש שזה לא מוצר שמזדקן יפה (כמו כל הרובוטיים).

נוחות - אחלה, לא מדהים, אני לא מהרגישים לזה.
תא מטען מצויין.

אם הזכרנו גראנד קופה, המסך מולטימדיה שלהם נורא.
הוא שולט גם על המזגן.
מעניין כמה ישראלים כבר עשו תאונות בגללו, הטאץ' פשוט מחורבן.

ד ו ר ו ן
07-05-21, 19:11
לפלואנס יש גיר רובוטי?

boaz avrahami
07-05-21, 19:34
אי אפשר להנות מדיזל מבחינת התנהגות ספורטיבית, אפילו במוו לא הצליחו יותר מידיי.
הבעיה העיקרית זה המשקל של המנוע שמפריע לחלוקת המשקל.

אתה לא נסעת בפלואנס דיזל.
המנוע והגיר מאוד יפתיעו אותך ביחס לכל מה שהכרת.
בוודאי הרבה יותר טוב מהיונדאי קטיה טויוטה.
גם ביחס לאוקטביה ופיג׳ו אין לו מה להתביש.

יצא לי לשכור לפני כמה שנים גולף דיזל 1.9 או 2.0.
מנוע אדיר ולא אוכל דלק

raanan
07-05-21, 20:27
אתה לא נסעת בפלואנס דיזל.
תתפלא, הייתה אצלי כליסינג לתקופה קצרה מגאן גראנד קופה דיזל.


המנוע והגיר מאוד יפתיעו אותך ביחס לכל מה שהכרת.
הספק ומומנט טובים לא קשורים להתנהגות וניהוג .
האמת, מאד מפתיע מול תמונת המשתמש שלך ?
אגב, אתה יכול לשתף לגבי התמונה ?

רענן

boaz avrahami
07-05-21, 20:28
אתה מתכוון לתמונה בתוך הפורמולה?

raanan
07-05-21, 20:34
אתה מתכוון לתמונה בתוך הפורמולה?
דא !
עשית קורס בחו"ל על "מושב יחיד" ? אם כן,
קצת פרטים אם אפשר

דור אריאל
07-05-21, 20:46
לפלואנס יש גיר רובוטי?כן
רובוטית כפולת מצמדים

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

boaz avrahami
07-05-21, 20:54
כן.
קיבלתי מתנה מ Dell לפני הרבה שנים כבר.
קורס בן יום אחד ברמת אירוח הגבוהה ביותר שאפשר לדמיין בארוע של 3 ימים.
מסלול פרטי משובח בספרד בשם ASCRI.
ארוח במלון סוויטות במרביה וכל המסביב כולל אירוח של BMW ברמה מאוד מאוד מפנקת.

המכוניות הן פורמולה ב.מ.וו בעלות מנוע של אופנוע 1600 סמק וגיר סיקוונסיאלי של למיטב זכרוני 6 או 7 הילוכים.

פחד קלסטרופובי לשכב באוטו כזה. התנוחה היא כמעט שכיבה מוחלטת.

סהכ שעתיים נהיגה


כמה תמונות מהארוע


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/591c8e759a64273f6ac002c783c97586.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/84d4121c64ebfbc00b4bad61ee04cc9e.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/85463de4a4a088abe9b4f9e61e380fd8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/1d98e6b2a980b74b5621b97ec8f5acfa.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210507/209205beac3e454741b93c0ca9fbfce2.jpg

raanan
07-05-21, 21:03
אחלה מתנה !
יום אחד אין פה יותר מידיי לימוד , אבל אחלה פאן .

ואם נחזור לדיון, אז מה שמייחד רכב מירוץ,
משקל נמוך, איזון במשקל (לכן רצוי שהמסה העיקרית של המנוע תהיה בין הסרנים = מנוע מרכזי),
כמובן הגה ישיר ומתקשר, בלמים ומנוע עם יחס הספק למשקל גבוה ככל שניתן.

את החלק העיקרי (משקל ואיזון ) , אין ברכבים עם מנועי דיזל.

רענן

boaz avrahami
07-05-21, 21:08
עזוב חארטות של כתבי שטח.
משפחתומטית בסהכ.
צרכים הם מרווח, מגיב לגז היטב, אמין, חסכוני וכו׳.

הפלואנס לא רכב ספורטיבי ולא ״מהנה״ לנהיגה אבל הוא נוסע בהחלט טוב.
אני לא חושב שאף רכב באותה קטגוריה ישאיר לו אבק. כולל הבנזינים הגיבורים בקבוצה.
זה לא רכב מפנק במובן הצרפתי, אפילו די בסיסי אבל זה רכב נהדר שאני ממליץ בפא מלא לרכוש.
הוא אוטו מוצלח בסהכ

המשוטט
08-05-21, 08:37
כחצי שנה לפני הקורונה אישתי החליפה למגאן סטיישן 2013

היה צפי לקפיצה בקמ השנתי שלה ....

מאז האוטו עשה 10k.....

לנו הוא מאוד נוח לנסיעות ארןכות - למעשה אנחנו 4 מבוגרים ובן 5

כח לא חסר ,ורעש הדיזל מכוסה עי הרדיו (אני עם דימקס אז זה לא חדש)

בקיצור לטעמנו מילא הרבה משבצות

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

גיא
08-05-21, 09:27
אכלתם את הראש עם המהנה לנהיגה.

אתה תעמוד בפקק כמו כולם עם הפרארי או הפלואנס.

איזה מהנה לנהיגה ? מה אתם כולכם משחיזים סיבובים עם הברכיים כל בןקר בדרך לסופר מרקט ?

מה נסגר אתכם ?

כולכם מתעסקים עם המולטמדיה כל הדרך כדי למצוא את הרמה המדוייקת של הבאסים בזמן ששומעים את רזי ברקאי בפקק ב 10 קמ׳ש ממוצעים .. עאלק כולם פה מיכאל שומאכר הפידבק הרזוזנסיבי של המשלקולת של ההגה בתוך כדי סיבוב של 47.453° עם הטיה שלילית פנימה של אוטובאן בצפון בוואריה באביב עם צמיגי סליקס עם כל המשפחה 4 מושבי תינוק וכלב של 50 קילו .. וכל זה עם המגאן טורבו דיזל כל בוקר בדרך למשרד …..

קראתם יותר מידי ׳טורבו׳ בשנות השמונים…


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
08-05-21, 09:52
גיא - צודק לחלוטין.

(למרות שיואב שפתח את השידור הוא זה שעומד הכי מעט בפקקים מכולם עושה הכי הרבה קילומטרים בכביש פתוח מכולם)

יואב - אני חושב שכיוון שאתה גר בחור, הכי חשוב זה אוטו שיש מישהו באזור שיידע לתקן.
ועוד - הרבה יותר חשוב בימינו - בטיחות פסיבית ממש טובה. עניין של הסתברות.
וטורבודיזל מודרניים? תשאל לא מי שנהנה מרכב ליסינג חדש - אלא מי שנהנה מרכב כזה עם 5-6 שנים ו200000 קמ ומעלה. נהגי מוניות למשל.
אני בטוח שכמה שיותר פשוט יותר טוב לאורך זמן. דיזל עזה עולה הרבה באחזקה. יותר מבנזין. תבדוק מחיר של מזרק. של שיפוץ משאבת הזרקה. זה יגיע ב250 אלף. של סט פילטרים לטיפול. זה כל 10000 קמ. נכון שהדיזלים של לפני עשור היו עדיין כמה מהדור הישן פשוטים חסכוניים ולא מתקלקלים. אבל זה נגמר....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
08-05-21, 10:15
עדיף אוטו שלא מתקלקל מאשר אוטו שיש מכונאי זמין לתקן

Asaf-a
08-05-21, 13:09
אכלתם את הראש עם המהנה לנהיגה.

אתה תעמוד בפקק כמו כולם עם הפרארי או הפלואנס.

איזה מהנה לנהיגה ? מה אתם כולכם משחיזים סיבובים עם הברכיים כל בןקר בדרך לסופר מרקט ?

מה נסגר אתכם ?

כולכם מתעסקים עם המולטמדיה כל הדרך כדי למצוא את הרמה המדוייקת של הבאסים בזמן ששומעים את רזי ברקאי בפקק ב 10 קמ׳ש ממוצעים .. עאלק כולם פה מיכאל שומאכר הפידבק הרזוזנסיבי של המשלקולת של ההגה בתוך כדי סיבוב של 47.453° עם הטיה שלילית פנימה של אוטובאן בצפון בוואריה באביב עם צמיגי סליקס עם כל המשפחה 4 מושבי תינוק וכלב של 50 קילו .. וכל זה עם המגאן טורבו דיזל כל בוקר בדרך למשרד …..

קראתם יותר מידי ׳טורבו׳ בשנות השמונים…


Sent from my iPhone using Tapatalk

חולק עליך.
באותו תקציב וקטגוריה ניתן למצוא רכבים משעממים תחת לנהיגה כמו קורולה/אוריס היברידית או פלואנס ומגאן דיזל שאכן חסכוניים, ויש רכבים בשוק שאמנם לא ספורטיביים אבל מהנים בהרבה ביום יום, לא כל הזמן אנו בפקקים.

אבל אם זה לא חשוב לרוכש אז בוודאי שאין טעם.


Asaf-a
אסף.א

גיא
08-05-21, 14:08
זאת חובה מוסרית פה באתר לחלוק :) זה בסדר יחד עם זאת

לדעתי כל הנושא של הנאה דינמית זה חרטא ברטאן

אוטו זה כלי להגיע מפה לשם גם אם שם זה בנחל הר או בקעה

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

asafk
08-05-21, 18:13
ובכל זאת יש מכוניות שנסיעות ארוכות איתן זה סבל. עבורי בכל מקרה.
טויוטה אוריס או קורולה בתור דוגמה.
המגאן פלואנס שהיתה לי. היתה פשוט מתישה. זה הגיע למצב שאני לא נוסע.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
08-05-21, 19:24
תן לי לנחש שהרנו הייתה בנזין?

גיא
08-05-21, 19:35
תן לי לנחש שהרנו הייתה בנזין?

מכונית בנזין זה סבל בפני עצמו …


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
08-05-21, 20:19
תן לי לנחש שהרנו הייתה בנזין?בוודאי. אוטו נוראי.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

boaz avrahami
08-05-21, 20:23
היה לי אותו פעם כחליפי בזמן טיפול.
אתה פשוט לא מבין כמה הדיזל שונה מהבנזין ( שהוא סיוט נוראי).

הדיזל, עושה הבדל עצום והופך את הרכב לראוי מאוד וזה גם נושא השרשור.
חבל לקלקל את הדיזל בגלל הבנזין.

asafk
08-05-21, 20:25
ניסיתי להבהיר נקודה - שבין הנאה מנהיגה לבין 'מכונית זה מא' לב' - יש מכוניות גרועות.

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

נדב42
08-05-21, 20:33
שמח שנזכרתם בפותח השרשור [emoji846]
ציטוט מהודעת הפתיחה:



הק"מ השנתי הוא באזור ה 25-30 אלף. התקציב מוגבל, הרכב יהיה כנראה בן 4 עד 6. עדיפות לידני (כי זה זול ואמין והצלחתי לשכנע את אישתי).
2 מבוגרים ו2 ילדים. אין כלב...


הדגש הוא על התקציב/גיל, מה שהופך חלק מהחוויות שתוארו פה על רכבי ליסינג לקצת פחות רלוונטיות, מאחר ולא כל המכוניות שתוארו מזדקנות יפה...

גיא
08-05-21, 21:02
שמח שנזכרתם בפותח השרשור [emoji846]
ציטוט מהודעת הפתיחה:



הדגש הוא על התקציב/גיל, מה שהופך חלק מהחוויות שתוארו פה על רכבי ליסינג לקצת פחות רלוונטיות, מאחר ולא כל המכוניות שתוארו מזדקנות יפה...כל עוד לא הציעו לו טויוטה לנד קרוזר או טרופר..

או להחליף את אשה..

מצבנו טוב

Sent from my M2010J19SY using Tapatalk

נדב42
08-05-21, 21:04
אישתו מוכנה לנהוג על גיר רגיל, כזו לא מחליפים בחיים [emoji846]

raanan
09-05-21, 13:00
אישתו מוכנה לנהוג על גיר רגיל, כזו לא מחליפים בחיים [emoji846]
מוכנה, או רוצה,
זה יכול להיות פער תהומי, בפרט אצל נשים ...

גיא
09-05-21, 13:08
מוכנה, או רוצה,
זה יכול להיות פער תהומי, בפרט אצל נשים ...

ימות המשיח :)
אני מסכים עם רענן, גם אשתי "היתה מוכנה" לנהוג על ידני .. עד שבאמת היתה צריכה להכנס בצד שמאל של האוטו .. אז קרה פתאום "שינוי בכיוון הרוח" .. ורכב אוטומטי נדרש ליישוב המחלוקת.

Asaf-a
09-05-21, 16:40
היה לי אותו פעם כחליפי בזמן טיפול.
אתה פשוט לא מבין כמה הדיזל שונה מהבנזין ( שהוא סיוט נוראי).

הדיזל, עושה הבדל עצום והופך את הרכב לראוי מאוד וזה גם נושא השרשור.
חבל לקלקל את הדיזל בגלל הבנזין.

גם המגאן דיזל זה ציון עובר, ולא יותר, מרשים מבחוץ ופחות לאחר תקופה, ממשק רע לתיפעול המערכת והמזגן, מסך ענק ברוטו וקטן נטו ומשתקף, אכן חסכוני, והמושב האחורי לא מרווח כפי שהיית מצפה מבסיס גלגלים 2.72. כי הכורסאות הקדמיות מאוד עמוקות ובזבזניות.

דווקא על הבנזין 1.3 טורבו החדש שמעתי תשבוחות מחבר אמון עלי, טרם ניסיתי.


Asaf-a
אסף.א

YoavR
10-05-21, 16:49
חברים, תודה רבה!
אחלה משוב והמון חומר למחשבה.



האלקטרוניקה והמנוע בסדר גמור בסה"כ והמנוע עמיד, אמין וחסכוני.

זה בדיוק מה שאני מחפש וכך גם התרשמתי. מכיר פלסטיק אירופאי...



מבחינת מנוע וגיר הם לטעמי הרבה יותר מוצלחים בהשוואה לאוקטביה ליטר (בנזין) שלי שגם היא נחשבת זריזה.
גם הגיר של הפלואנס מקבל ממני ציון מאוד גבוהה. מדוייק ועובד פשוט מושלם ובלי רעשים וקפיצות.
אילו הייתי במקומך כנראה שהייתי בוחר פלואנס או המחליפה שלה ובלבד שמדובר באותם מנוע וגיר.
למיטב הבנתי רכבת ההנע היא של ניסן
מה שאתה רושם מתיחס לגיר אוטומטי (רובוטי)?


גיא - צודק לחלוטין.

(למרות שיואב שפתח את השידור הוא זה שעומד הכי מעט בפקקים מכולם עושה הכי הרבה קילומטרים בכביש פתוח מכולם)

יואב - אני חושב שכיוון שאתה גר בחור, הכי חשוב זה אוטו שיש מישהו באזור שיידע לתקן.
ועוד - הרבה יותר חשוב בימינו - בטיחות פסיבית ממש טובה. עניין של הסתברות.
וטורבודיזל מודרניים? תשאל לא מי שנהנה מרכב ליסינג חדש - אלא מי שנהנה מרכב כזה עם 5-6 שנים ו200000 קמ ומעלה. נהגי מוניות למשל.
אני בטוח שכמה שיותר פשוט יותר טוב לאורך זמן. דיזל עזה עולה הרבה באחזקה. יותר מבנזין. תבדוק מחיר של מזרק. של שיפוץ משאבת הזרקה. זה יגיע ב250 אלף. של סט פילטרים לטיפול. זה כל 10000 קמ. נכון שהדיזלים של לפני עשור היו עדיין כמה מהדור הישן פשוטים חסכוניים ולא מתקלקלים. אבל זה נגמר....

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
צודק, אני נוסע לסופר 80 ק"מ. בדרך יש 3 רמזורים עם חיישנים כך שהם בד"כ ירוקים. פקקים אני רואה מהחלון של הרכבת בדרך לצפון פעם בשבוע.
אני יוצא מנקודת הנחה שאין ולא יהיה מישהו באיזור שיודע לתקן איזשהו אוטו.
דווקא באיזור שלי רוב האנשים הם עצמאיים ומחזיקים את הרכב שלא בהסדר. יש המון רכבי דיזל. שומע על סיפורי זוועה פה ושם. גם על בנזין. ההתרשמות שלי היא שכל עוד הרכב תקין אז הדיזל יותר חסכוני.



עדיף אוטו שלא מתקלקל מאשר אוטו שיש מכונאי זמין לתקן
כמו שג'רי סיינפלד אמר - מכונאי טוב זה יותר טוב מסקס.


מוכנה, או רוצה,
זה יכול להיות פער תהומי, בפרט אצל נשים ...
צודק במאה אחוז. מודע לזה. החלטתי לקחת את הריזיקה.

בכלל, במציאות של היום, מאוד קשה לקבל חוות דעת על רכבים בנושא תחזוקה וחיסכון לטווח ארוך. הרוב לא מתעסקים בזה בכלל.

אני 10 שנים ו-280K ק"מ עם פורסטר. למעט תקלה משביתה אחת הרכב היה אמין בטרוף וזה עם תחזוקת שבר שלי, וחסכנות/קמצנות בתחזוקה (מתקן רק מה שלא עובר טסט). כל עוד יש מזגן, הרכב נוסע וגם עוצר - לא נוגע.
הוא עושה 1:10 ומתחיל להזדקן למרות שמרגיש שכל 160 הסוסים עדיין באורווה.

נכון לעכשיו אני עושה הערכה מחודשת לגבי התנאים והדרישות שלי. עוד פרט שמשפיע על השיקולים שלי זה העובדה שאין לי גרוש ואת הרכב אני רוצה לקנות במימון מלא. הבנק נותן הלוואה לא רעה בכלל אבל לרכב בן 3 לכל היותר. בסוכנויות מציעים לי מימון חוץ בנקאי ויחסכו ממני את הכאב ראש שלמכור את הסובארו.
בקיצור, לא פשוט :)

נמרוד
10-05-21, 16:58
נכון לעכשיו אני עושה הערכה מחודשת לגבי התנאים והדרישות שלי. עוד פרט שמשפיע על השיקולים שלי זה העובדה שאין לי גרוש ואת הרכב אני רוצה לקנות במימון מלא. הבנק נותן הלוואה לא רעה בכלל אבל לרכב בן 3 לכל היותר. בסוכנויות מציעים לי מימון חוץ בנקאי ויחסכו ממני את הכאב ראש שלמכור את הסובארו.
בקיצור, לא פשוט :)

אז למה לא חדש?
זה אמצעי יצור חיוני במשק הבית שלך - זה לא מותרות במקרה שלך! אם היית עסק היית קונה חדש. הבנק מוכן להלוות כסף על כמעט חדש, ומעדיף על חדש. לחדש יש אחריות. לחדש אפשר לעשות ביטוח לפחות בשנתיים הראשונות שמקנה לך רכב חדש במקום - במקרה שלך זה יכול להיות אחלה דיל אם אחרי שנתיים אתה מסדר עם איזה שכן שהרכב יעלם...

קנה את הרכבים ה"מקררים" ושילכו כל הכתבי רכב ועוקבים לעזאזל - סוזוקי. קאיה. יונדאי. מי שנותן 5 שנים או יותר אחריות (קאיה לפחות בעבר נתנו 7). מי שנותן מימון קצת יותר טוב. מי שנותן לך אלף שקל יותר בטרייד אין.

אין קשר לזה שאין לך או יש לך כסף - מה שמשנה זה רק התזרים, ואם תחשב אותו היטב תבין שכדאי לך חדש, או לכל הפחות ממש-כמעט-חדש.

boaz avrahami
10-05-21, 17:09
כן, רובוטי.
אני לא מכיר אותם מזדקנות אבל יש לי במצטבר כ 350 אקמ.
את המנוע והגיר הזה הייתי שמח לקבל בהרבה רכבים אחרים.
שילוב של חיסכון בדלק, תגובת מצערת והעברות הילוכים מעלה ומטה פשוט מושלמות.
הלוואי וה DSG בן השנתיים שיש לי כרגע היה משתווה לו.

ופנים הרכב באמת לא מרשים. גם בגירסת הפריוולג׳ המהודרת לכאורה.

kd2
11-05-21, 23:59
קנה את הרכבים ה"מקררים" ושילכו כל הכתבי רכב ועוקבים לעזאזל - סוזוקי. קאיה. יונדאי. מי שנותן 5 שנים או יותר אחריות (קאיה לפחות בעבר נתנו 7). מי שנותן מימון קצת יותר טוב. מי שנותן לך אלף שקל יותר בטרייד אין.



ה7 שנים של קיה זה חרטא.
אתה מקבל 3 אמיתיות ועוד 4 על "מנוע וגיר" , כאשר 90% מהמערכות המתקלקלות בתוך המנוע והגיר הם מגדירים "חשמל".
טריק שיווקי. בדוק. (מקניית קיה בשנה שעברה).

יואב פולס
14-05-21, 10:33
בהתייחס להודעה המקורית, אני ממליץ בחום על סיטרואן קקטוס דיזל.
הגיר ידני כמובן.
אחת המכוניות המהנות שהיו לי. רכב שכל כניסה אליו היתה מלווה בחיוך, וצריכת דלק הזויה של 34 ק"מ לליטר כשאני מפעיל קרוז קונטרול על 90 קמ"ש.
למרות שהוא לא גדול הוא מרווח מספיק למשפחה של 2+2.
יציינו שני חסרונות עיקריים כנגד הרכב:
1. החלונות האחוריים לא יורדים אלא נפתחים לכדי חרך צר.
2. אין פתח מיזוג מקדימה מול הנוסע בצד ימין. במקום יש פחת מיזוג מרכזי גדול.

אחרי קיץ עם הרכב הזה, שני ה'חסרונות' האלה התבררו כלא רציניים. החלונות האחוריים, כשהם פתוחים בכל רכב נוצר לחץ אויר לא נעים מקדימה. וגם ככה לרוב נוסעים עם מזגן.
המפוח של המזגן חזק מאוד, והפתח היחיד הגדול מקרר היטב את הנוסע שליד הנהג ואת החלל האחורי של הרכב.

רכב מתוק וחסכוני.

Asaf-a
14-05-21, 12:25
בהתייחס להודעה המקורית, אני ממליץ בחום על סיטרואן קקטוס דיזל.
הגיר ידני כמובן.
אחת המכוניות המהנות שהיו לי. רכב שכל כניסה אליו היתה מלווה בחיוך, וצריכת דלק הזויה של 34 ק"מ לליטר כשאני מפעיל קרוז קונטרול על 90 קמ"ש.
למרות שהוא לא גדול הוא מרווח מספיק למשפחה של 2+2.
יציינו שני חסרונות עיקריים כנגד הרכב:
1. החלונות האחוריים לא יורדים אלא נפתחים לכדי חרך צר.
2. אין פתח מיזוג מקדימה מול הנוסע בצד ימין. במקום יש פחת מיזוג מרכזי גדול.

אחרי קיץ עם הרכב הזה, שני ה'חסרונות' האלה התבררו כלא רציניים. החלונות האחוריים, כשהם פתוחים בכל רכב נוצר לחץ אויר לא נעים מקדימה. וגם ככה לרוב נוסעים עם מזגן.
המפוח של המזגן חזק מאוד, והפתח היחיד הגדול מקרר היטב את הנוסע שליד הנהג ואת החלל האחורי של הרכב.

רכב מתוק וחסכוני.

צודק ולכן הוצעה האופציה בהודעה מספר11


Asaf-a
אסף.א

דרור ברלי
14-05-21, 14:54
קקטוס דיזל ידני הוא רכב נפלא. לא פחות.
והוא גם יפה.
אם האישה מוכנה לנהוג על ידני ואם סיטרואן באה בחשבון - זה האוטו.

YoavR
25-05-21, 07:04
כוחות השוק הכריעו.
קניתי רנו פלואנס דיזל אוטומט.
בטריידאין במגרש.
133958

מבחינת מימון, איך שלא מסובבים את זה, אם אין לך בטחונות קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקבל משהוא אטרקטיבי מהבנק.
חברות מימון חוץ בנקאיות וחברות כרטיסי האשראי מציאים הלוואות שבשורה התחתונה, אחרי שמסובבים לך את הראש עם כל המספרים והתנאים, עולות כ 10 אחוז ויותר מסכום ההלוואה.

Asaf-a
16-07-21, 18:03
ממשיך את השירשור,
אני היועץ המשפחתי לאחותי…אין שום אספירציות לחדוות נהיגה מאידך נוהגים הרבה 35-40 אלף בשנה מהדרום למרכז.
אני ממליץ להם לקנות רנו גרנד קופה דיזל חדשה (0 קמ מליסינג, 118000₪) למשפחה, וזה למרות המוניטין הגרוע של קרסו….

הרכב יהיה בבעלותם שנים רבות, הנוכחי מזדה5 שנרכשה חדשה ב2008 וכיום עם 380000 קמ.

האם יש סיכון ממשי שבעשור הקרוב מנועי דיזל מהדור שמשמשים ברנו מגאן 2021 יאסר עליהם להיכנס למרכזי ערים?
באתר היבואן איני מוצא איזה יורו המנוע בגרנד קופה דיזל.
האם יש טבלה לפי יורו מנוע הדיזל ומועדי ההגבלות בשנים הבאות?


Asaf-a
אסף.א

tallevi
16-07-21, 18:29
תתחדש!
לדעתי בחירה נכונה, רק תדאג לתחזק אותו בקפידה וכנראה שהוא ישרת אותך נאמנה לעוד הרבה שנים.

כמה הקילומטרז' שלו?

Asaf-a
16-07-21, 18:44
תודה, הבחירה אינה עבורי אלא עבור אחותי
מדובר על רכב 2021 חדש עם 0 קמ מעודפי הליסינג.

ההתלבטות בינו לבין רכב היברידי סטייל קורולה/איוניק (כנ״ל ללא חדוות נהיגה) שיעלו כ10000-15000₪ יותר בפורמט דומה מחברת ליסינג, היות שמדובר על בעלות פרטית לטווח ארוך אני נוטה לא להמליץ על היברידי עם אורך חיים לא ברור לסוללה יקרה.

אני רק רוצה לוודא שאין מגבלה בעתיד הנראה לעין לרכב דיזל מודרני בכניסה לערים.


Asaf-a
אסף.א

asafk
16-07-21, 21:35
גם בתרחישים המחמירים ביותר שפורסמו, יורו 6 יהיה חוקי הרבה שנים (בוודאי יורו 6 מהדור הנוכחי, האחרון, שהוא כבר ממש מוגזם)

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Asaf-a
16-07-21, 22:10
תודה,
איפה ניתן לבדוק איזה רמת יורו הוגדרה למנוע דיזל לכל דגם רכב שנמכר (חדש ומשומש)?


Asaf-a
אסף.א

-->