PDA

צפייה בגרסה מלאה : עלות ביטוח נהג צעיר - מחפש מידע



נמרוד
28-02-21, 13:49
בשנה הקרובה, בשעה טובה, ותלות בסגרים ומצב הרוח, נהגת צעירה ראשונה תצטרף לשורות משפחתנו, ושנה וקצת אחריה עוד אחת.

ישנה טענה מקובלת שבשלב זה משתלם לקחת רכב ליסינג מהעבודה, למי שיכול.

כדי לחשב את אמיתות הטענה הזאת, אשמח להכניס נתונים לסעיף העיקרי הרלוונטי: מה התוספת לביטוח עבור לנהג חדש, מנסיונכם, אחרי מיקוח והכל?

אם תציינו את סוג ושנת הרכב וכמה שילמתם תוספת עבור הנהג החדש, תבוא עליכם הברכה.

נדב42
28-02-21, 13:59
זה לא רק עלות הביטוח, אלא גם כל יתר המשמעויות של מכות קטנות בפח או חו"ח יותר מזה...

נמרוד
28-02-21, 14:02
אחלה והכל, ובכל זאת אשמח לתשובות מספריות ממי שיכול.

assafy
28-02-21, 14:10
אנחנו הלכנו על האופציה של פניקס סמארט שכוללת הפעלה של אפליקציה עם מדידה של הנסועה. (יש התקן שנועצים לשקע הobd). לנהג צעיר כעיקרון העלות היא כשקל לק"מ.
הביטוח הרגיל לנהגים ותיקים הוא זול למדי בהשוואה לביטוחים בשוק.
מול הצעות אחרות השיקול שלי היה שכל עוד הילדים נוסעים פחות מ2500 ק"מ במצטבר בשנה אז זה עדיף.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

erezgur
28-02-21, 14:43
בהנחה שאתה מדבר על ביטוח קבוע ולא תשלום פר נסיעה (או תשלום ל2-3 ימים על פעם), התוספת לרכב קטן (יונדאי i20, i20) הגיעה לכ-4000 שח לשנה ואולי אף יותר.
במקרה האחרון אצלנו, הבת שירתה בצבא עם יציאות מעטות יחסית והיה כדאי לעשות את הביטוח ל2-4 ימים כל פעם מבלי להרחיב קבוע את הביטוח.
חשוב לבדוק את החברות השונות יש הבדלים גדולים במקרה של נהג חדש ונהג צעיר (ייתכן שתצטרך לעזוב את החברה הנוכחית שלך, יש חברות שבפירוש תוקעות מחיר שפירושו- לא מעוניינות לבטח נהג צעיר / חדש).

נשלח מהנייד

raanan
28-02-21, 14:47
ליסינג צריך לוודא שיש הסדר נהג צעיר ונהג חדש.
הרוב לא מאפשרים.

סובארו B4 שנת 2007 , תוספת של 3500 ש"ח עד 4000 .
סוזוקי קרוס אובר 2015 , 5500 ש"ח למקיף כולל נהג צעיר וחדש (לא כולל חובה) בביטוח ישיר.

לא משתלם פטנט הפעלת ביטוח כשהילד נוהג.
מתאים יותר לחיילים שיוצאים פעם בחודש לערך.

רענן

Asaf-a
28-02-21, 15:34
כדאי לציין במידה ואינך לוקח ליסינג, על איזה רכב והמודל עליו תצטרך לבטח את הנהגת החדשה, משתנה משמעותית בהתאם לרכב.

אצלי לנהגים החדשים רכשתי רכב זול יחסית עליו עשיתי רק חובה וג׳, ועדיין לפיקנטו 2011 ידנית חובה + ג עלה כ 4500₪.

אבל זה בנוסף לרכב ליסינג שבבית.


Asaf-a
אסף.א

מוטי ג.
28-02-21, 16:15
חברות ליסינג זה שוק,
אפשר לקבל ביטוח לכל נהג בכל טווח המחירים בין כלום ל1500 ש"ח.
גם בצי רכבים קטן.

נמרוד
28-02-21, 16:27
יש לנו היום את הטנדר שבשלב ראשון הן לא ינהגו עליו בכביש, ומכונית סופר-מיני, שאנחנו רוצים להחליף למשפחתית מרווחת יותר שתשרת גם את הנהגת הצעירה.

ליסינג זה אופציה בשני מקומות העבודה שלנו, וכמה זה יעלה אני יודע בדיוק. אבל כדי להשוות כדאיות להחזקת רכב פרטי אני צריך איזה אינדיקציה כללית לגבי העלות הנוספת של ביטוח נהג צעיר. אמרתם 4000-5000 לשנה כתוספת ביטוח נהג צעיר/חדש לרכב פרטי גנרי שיהיה בבעלותי - כלומר אם אני שם 350 שקל/חודש בטבלת אקסל זה סביר?

thebips
28-02-21, 16:38
אתמול עשתי ביטוח מקיף + חובה לכול נהג (מגיל 16 ו9 חודשים) לספלש 2012 התוספת היתה טיפה מעל 3000 ש"ח

zivo
28-02-21, 16:41
ליסינג .
אל תשכח שזה לא רק עלויות ביטוח, זה גם הרבה ק"מ שהחברה האלו עושים:-(

מוטי ג.
28-02-21, 16:55
ליסינג .
אל תשכח שזה לא רק עלויות ביטוח, זה גם הרבה ק"מ שהחברה האלו עושים:-(יש להם הרבה שנים של ישיבה מאחור שהם צריכים להשלים פתאום

asafk
28-02-21, 19:31
ההפרש אצלי בהצעה בין כל נהג מעל 24 לבין נהג חדש היה 6400 לעומת כמעט 10000 לשנה עבור חובה ומקיף (הסכם של עובדי מדינה וזה). המחירון אצלך כפול וזה משפיע רק על המקיף אבל אני לא יודע להפריד.
בסוף לא עשיתי את הביטוח היקר אלא הרגיל ויש סעיף שתמורת 80 של יש ביטוח נהג חדש ל 4 ימים כל פעם - מפעילים בטלפון או באינטרנט. וליומיום החלטנו שכדאי לקנות עוד אוטו קטן ולא יקר. הביטוח שלו ממש זול (2600 סה"כ. ההפרש בין חובה וצד ג' לבין חובה ומקיף היה ממש קטן... לא הייתי עושה ביטוח מקיף לרכב של 15000 שח אם התוספת לא היתה כזו קטנה) וזה הפניקס עם אפליקציה שתמורת תוספת של 500 שח אם אני זוכר נכון מקבלים 500 קמ לנהג החדש שמופעלים עם אפליקציה מבוססת מיקום.
וכל זה עוד לפני שהילד סיים את שיעורי הנהיגה...

אסף.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

יניב עמית
28-02-21, 19:35
אצלי כשהבן היה בסדיר הפעלתי ביטוח יומי רק כשהיה יוצא(פעם בכ3 שבועות) בעלות של
נדמה לי 65 שקל ליום,
כשעבר לקבע וקנה לעצמו רכב(פיז'ו 208) שילם כ-3,500-4,000 ש"ח תוספת לביטוח הרגיל
עידכן אותי עכשיו שהוא משלם עבור חברתו נהג צעיר ויוצא לו כ2000 ש"ח תוספת לביטוח הרגיל

יוני5
01-03-21, 00:37
אסף נתן לך את התשובה הנכונה - זה תלוי ברכב.
אצלנו, התוספת למזדה CX5 עבור נהג צעיר היתה כמעט 7000 ש"ח לשנה.
בג'ימני זה תוספת של 3800 ש"ח - בגלל זה הם נוהגים רק על הג'ימני.

בהפניקס יש , כפי שכתבו, שקל לקילומטר. זה מה שעשינו לעמרי בשנה הראשונה כי חשבתי שינהג בסביבות 2000.
בפועל בשנה הראשונה יצא שהוא נהג 3900 ק"מ, וזה עוד כשהוא היה במכינה. מאז אנחנו עושים לכל נהג מגיל 16 ו 9 חודשים, כפי שכתבתי, בג'ימני זה תוספת של 3800.
לליסינג יש יתרון שזה כולל דלק (או הגבלת קילומטר כלשהי), מאידך, זה עולה בברוטו + שווי מס - כפי שאתה יודע.

בברכה,
יוני5

boaz avrahami
01-03-21, 01:48
מעניין.
לא שערתי שיש קשר בין מחירי הביטוח לצעירים למצוקת החניה התל אביב.

tallevi
01-03-21, 05:50
מעניין.
לא שערתי שיש קשר בין מחירי הביטוח לצעירים למצוקת החניה התל אביב.שכולם מוסתים רק לא ביבי/רק ביבי ועסוקים כל הזמן במלחמה אחד נגד השני, חברות הביטוח, הבנקים והמונופולים הגדולים יכולים להרשות לעצמם לעשוק אותנו מפה עד חדרה באין מפריע....

אני לא מצליח להבין איך הנבלות הללו מרשים לעצמם לשחוט או כולם במחירי הביטוח המופקעים האלה לנהג צעיר ועל כלום.
"נהג צעיר" ונהג חדש" זה רק תירוץ טוב לנקנק לנו את הנשמה...בלי שום פרופורציה לכלום.


אנחנו נדמה לי מוסתים במודע ובמכוון על ידי הגופים הללו על מנת שלא נפנה את מבטינו אליהם...לכל הפחות זה עושה להם רק טוב.

במחירי ביטוח כאלה לנהגים צעירים, רק צעירים ממשפחות מבוססות יכולים להיות מכוסים ביטוחית. כל השאר זה בקומבינה.

תמשיכו...


טל.

raanan
01-03-21, 08:03
מעניין.
לא שערתי שיש קשר בין מחירי הביטוח לצעירים למצוקת החניה התל אביב.
דווקא השכנים בישובים שסביבי משום מה מסתדרים עם BMW חדיש ונהגים צעירים , צעירים מאד אפילו.
מעניין איזה חברת ביטוח מבטחת אותם ....

אגב,
אני דווקא חושב שבנושא זה צריכה להיות אפלייה לטובת בנות וביטוח מוזל
לנהגות חדשות וצעירות ביחס לבנים.
הכל לפי סטטיסטיקה של מעורבות בתאונות ובפרט קטלניות.

רענן

ניר ל
01-03-21, 09:26
שכולם מוסתים רק לא ביבי/רק ביבי ועסוקים כל הזמן במלחמה אחד נגד השני, חברות הביטוח, הבנקים והמונופולים הגדולים יכולים להרשות לעצמם לעשוק אותנו מפה עד חדרה באין מפריע....

אני לא מצליח להבין איך הנבלות הללו מרשים לעצמם לשחוט או כולם במחירי הביטוח המופקעים האלה לנהג צעיר ועל כלום.
"נהג צעיר" ונהג חדש" זה רק תירוץ טוב לנקנק לנו את הנשמה...בלי שום פרופורציה לכלום.


אנחנו נדמה לי מוסתים במודע ובמכוון על ידי הגופים הללו על מנת שלא נפנה את מבטינו אליהם...לכל הפחות זה עושה להם רק טוב.

במחירי ביטוח כאלה לנהגים צעירים, רק צעירים ממשפחות מבוססות יכולים להיות מכוסים ביטוחית. כל השאר זה בקומבינה.

תמשיכו...


טל.

חוששני שטעות בפיך. שוק הביטוח רווי ותחרותי, הם עובדים עם סטטיסטיקות ומספרים, לא עם דמגוגיה ואם היה מקום לקצץ בפרמיות, כבר היה מי שעושה את זה. חברות ביטוח קיימות למטרת רווח ולא למטרת רווחה.

assafy
01-03-21, 09:37
חוששני שטעות בפיך. שוק הביטוח רווי ותחרותי, הם עובדים עם סטטיסטיקות ומספרים, לא עם דמגוגיה ואם היה מקום לקצץ בפרמיות, כבר היה מי שעושה את זה. חברות ביטוח קיימות למטרת רווח ולא למטרת רווחה.1+
שוק הביטוח הוא לגמרי שוק. צריך לעשות סקר שוק, להתמקח ולא להענות בהצעה הראשונה. הם מורידים מחירים באופן משמעותי (עד גבול מסויים) והפערים הם אדירים.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

ניר ל
01-03-21, 09:44
נמרוד, אין טעם בסקר הזה. קל לקבל הצעות מחיר מדוייקות מ 2-3 חברות ביטוח ולשקול את זה מול האופציה של בנק קילומטרים וכו' לפי הערכה של הק"מ השנתי הצפוי. אנחנו ביטחנו רכב אחד בפניקס ביטוח שהוא קצת יותר יקר אבל מאפשר לרכוש בנק ק"מ עבור הנהג הצעיר, גם מתוך הנחה שהתממשה שלא ייצא לו לנהוג ק"מ גבוה (חייל, מרכז הארץ, הכל קרוב) וגם מתוך כך שאם הוא מעורב בתאונה - תביעת הביטוח לא נספרת על הפוליסה אלא עליו בנפרד.

עשוי להיות הבדל מהותי בין ההצעה שאני אקבל לבין זו שאתה תקבל, גם אם מדובר באותו רכב בדיוק. חברות הביטוח משקללות היום הכל כולל הכל ויודעות בדיוק איפה נגנבים יותר, מה נגנב יותר , באיזה צבע, באיזה רחוב, איפה יש יותר תאונות , איפה יש יותר תביעות ביטוח, איפה יותר אנשים מתחמנים ומה לא.

נמרוד
01-03-21, 11:21
זה לא סקר ניר, זה לקבל הערכה. אני מבין שסדר גודל תוספת העלות היא 5000-3000-4000, בכל מקרה הסכום הזה לא משנה את המשוואה של כדאיות רכב פרטי מול ליסינג, עבור המשפחה שלי. אגב גם אם אני לוקח כוודאי שיהיו נזקי פחחות שיורידו עוד כמה אחוזים של ירידת ערך.

ליסינג, מהעבודה וגם ליסינג פרטי או פרטי תפעולי (לפחות לפי שפע הצעות המחיר ברשת),עבורנו, זה פשוט לזרוק כסף לפח, איך שאני לא משחק עם המספרים.

boaz avrahami
01-03-21, 11:23
חוששני שטעות בפיך. שוק הביטוח רווי ותחרותי, הם עובדים עם סטטיסטיקות ומספרים, לא עם דמגוגיה ואם היה מקום לקצץ בפרמיות, כבר היה מי שעושה את זה. חברות ביטוח קיימות למטרת רווח ולא למטרת רווחה.

ולראיה, הן מפסידות הון על ביטוחי רכב [emoji23]
או שאולי יש איזה סוג של קרטל בהינתן מפקח על הביטוח חלש?

אתה האחרון שהייתי חושב שיפול לזה.
אני רק אניח את זה כאן...

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3759658

איל מ
01-03-21, 11:27
ויש תמיד את האופציה לעשות חובה וצד ג' (כולל גרירה ושמשות) בלבד...

boaz avrahami
01-03-21, 11:28
זה לא סקר ניר, זה לקבל הערכה. אני מבין שסדר גודל תוספת העלות היא 5000-3000-4000, בכל מקרה הסכום הזה לא משנה את המשוואה של כדאיות רכב פרטי מול ליסינג, עבור המשפחה שלי. אגב גם אם אני לוקח כוודאי שיהיו נזקי פחחות שיורידו עוד כמה אחוזים של ירידת ערך.

ליסינג, מהעבודה וגם ליסינג פרטי או פרטי תפעולי (לפחות לפי שפע הצעות המחיר ברשת),עבורנו, זה פשוט לזרוק כסף לפח, איך שאני לא משחק עם המספרים.

עבורנו זה אומר עבור משפחת מחר?
מפני שעבורי עם נסועה של כ 60 אק״מ שנתי אני חושב שזה משתלם אם כי מעולם לא פתחתי אקסל בעניין.
מצד שני אין לי גם נהגים צעירים אבל עמיתים שיש להם, נשבעו בפני שזה מאוד משתלם לתת לילדים את הליסינג מהעבודה כרכב יחידי בהית עבורם.

בקיצור, אשמח אם תשתף את החישוב.

raanan
01-03-21, 11:43
ויש תמיד את האופציה לעשות חובה וצד ג' (כולל גרירה ושמשות) בלבד...
לא !
הנהג חדש וצעיר צריך להיכלל בביטוח חובה .
ביטוח חובה לבד לא ייתנו לך לעשות . "ישחילו" לך גם בצד ג' .

אולי בפול אפשר לעשות ביטוח חובה בלבד , אבל המחירים שלהם כשל ביטוח אופנוענים.

רענן

נמרוד
01-03-21, 12:13
עבורנו זה אומר עבור משפחת מחר?
מפני שעבורי עם נסועה של כ 60 אק״מ שנתי אני חושב שזה משתלם אם כי מעולם לא פתחתי אקסל בעניין.
מצד שני אין לי גם נהגים צעירים אבל עמיתים שיש להם, נשבעו בפני שזה מאוד משתלם לתת לילדים את הליסינג מהעבודה כרכב יחידי בהית עבורם.


ברור ש"עבורנו" זה עבור המשפחה שלי. עם כל החיבה בועז, אני ואשתי זה "אנחנו" הרבה יותר מאשר אני ואתה :rolleyes:

ולגבי האקסל - יודע מה, אולי אני נחרץ מדי ושווה לבדוק מחדש. אני אכין אקסל מסודר שאפשר להזין בו פרמטרים ולהבין מה התוצאה ואחלוק.

ניר ל
01-03-21, 12:25
ולראיה, הן מפסידות הון על ביטוחי רכב [emoji23]
או שאולי יש איזה סוג של קרטל בהינתן מפקח על הביטוח חלש?

אתה האחרון שהייתי חושב שיפול לזה.
אני רק אניח את זה כאן...

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3759658


להיפך, דווקא אתה זה שפחות מתאים לו להתייחס ברצינות למה שכתוב בעיתון.
לא קראתי את הכתבה, לא אקרא אותה, לא מתייחס לאמצעי התקשורת כאל מקור מידע מהימן.

יש מספיק חברות ביטוח והן מתחרות יופי אחת בשניה , אני לא מכיר מבפנים מה קורה בתחום הביטוח האלמנטרי , אבל אם הייתי רוצה ללמוד אותו זה לא היה מקריאה בעיתון.
לגבי המפקח על הביטוח - זה עניין אחר... אני רואה הרבה בעיות לא מטופלות בתחום הזה, אבל הן לא במחיר הפרמיות. הממשק היחיד מול חברת הביטוח שבו לצרכן יש את כל הכח הוא בזמן קבלת הצעת המחיר - אז הוא יכול להשוות מחירים ושם יש תחרות בין החברות, בטח שאין קרטל. הבעיות מתעוררות אח"כ - כשאתה דורש את השירות שעליו שילמת ותובע את הפוליסה...

boaz avrahami
01-03-21, 12:54
להיפך, דווקא אתה זה שפחות מתאים לו להתייחס ברצינות למה שכתוב בעיתון.
לא קראתי את הכתבה, לא אקרא אותה, לא מתייחס לאמצעי התקשורת כאל מקור מידע מהימן.

יש מספיק חברות ביטוח והן מתחרות יופי אחת בשניה , אני לא מכיר מבפנים מה קורה בתחום הביטוח האלמנטרי , אבל אם הייתי רוצה ללמוד אותו זה לא היה מקריאה בעיתון.
לגבי המפקח על הביטוח - זה עניין אחר... אני רואה הרבה בעיות לא מטופלות בתחום הזה, אבל הן לא במחיר הפרמיות. הממשק היחיד מול חברת הביטוח שבו לצרכן יש את כל הכח הוא בזמן קבלת הצעת המחיר - אז הוא יכול להשוות מחירים ושם יש תחרות בין החברות, בטח שאין קרטל. הבעיות מתעוררות אח"כ - כשאתה דורש את השירות שעליו שילמת ותובע את הפוליסה...

אני לא יודע לקרוא דוחות בורסאיים (בניגוד אליך), ועל כן נותר לי להסתמך על כותרות בעיתונים.
אשמח לשמוע ממך סתירה לנתונים בעיתון ולגעת שחברות הביטוח מקיזות דם בתחרות. לתחושתי העיתון צודק אבל אני פופוליסט.

ניסיתי את כוחי באתר הזה ואלו הנתונים.
זה מביא אותך למסקנות שונות מבכותרת?

https://insurancedata.cma.gov.il/Pages/params.aspx

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210301/b56db147ece7cb5682caef8ced0efd2c.jpg

ש01
01-03-21, 12:55
סופה, אלפא ג'ולייטה, גראנד שירוקי ופיזו 307
מדגם שמייצג כמעט מכל הכוונים?

לכולם התוספת לנהג צעיר - 3030 ש"ח.
מגיל 16 + 9 חודשים (טסט) ועד 24.

בחברות הטלפוניות למיניהן (AIG, 555, וכד') רצו מחירים ב-5 ספרות..

boaz avrahami
01-03-21, 12:57
ברור ש"עבורנו" זה עבור המשפחה שלי. עם כל החיבה בועז, אני ואשתי זה "אנחנו" הרבה יותר מאשר אני ואתה :rolleyes:

ולגבי האקסל - יודע מה, אולי אני נחרץ מדי ושווה לבדוק מחדש. אני אכין אקסל מסודר שאפשר להזין בו פרמטרים ולהבין מה התוצאה ואחלוק.

לא חשבתי שהתכוונת אלי ואליך אבל השימוש במילה "עבורנו" עלול להתפרש לקהילת צרכני הליסינג כולה.
לדעתי יש פרופילי שימוש שונים שבהם העיסקה מאוד כדאית ולכן אקסל יכול לסייע לרבים.

תודה

נ.ב.
תן מבט על המחשבון הבא, לדעתי מאוד יסודי אבל אני בור מוחלט בנושא.
http://www.bankrate.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92

assafy
01-03-21, 13:29
הכתבה שאתם מתנצחים עליה היא מלפני שנתיים וגם בה כתוב שהמצב משתנה בגלל כניסת חברות חדשות.
בכל מיקרה קצת עבודה של סקר שוק והתמקחויות יכולות להוזיל ברמה של אלפי שקלים מקבלת הצעות ראשוניות. מניסיון.


Sent from my SM-G970F using Tapatalk

tallevi
01-03-21, 13:39
חוששני שטעות בפיך. שוק הביטוח רווי ותחרותי, הם עובדים עם סטטיסטיקות ומספרים, לא עם דמגוגיה ואם היה מקום לקצץ בפרמיות, כבר היה מי שעושה את זה. חברות ביטוח קיימות למטרת רווח ולא למטרת רווחה.

רווי אולי...(כמה חברות ביטוח כבר יש,(חברות, לא סוכנויות)), תחרותי אולי, למראית עין. מונופוליסטי בוודאי...
לראייה, ההפרשים בין ביטוחים זהים עם פרופיל זהה, מזעריים.
ההפרש חסר הפרופורציה עבור ביטוח נהגים צעירים קיים במידה שווה אצל כולם.

מי דיבר על רווחה?? מי אמר שחברות הביטוח קיימות בשביל משהו אחר מלבד רווח?
העובדה שחברות הביטוח מתנהלות על פי סטטיסטיקות ומספרים (רק בשביל לזהות היכן ניתן למצוץ ממך יותר...), לא סותרת במאומה את העובדה שהן יכולות לסכם ביניהן את תעריפי הביטוח המופקעים הללו מבלי שללקוחות תהיה שום אפשרות להתנגד.

וזה לא רק במחירים. זה גם ב"חוקים" שהם חוקקו עבורנו - למשל מי שעובר פסילה שלישית הוא בחוץ! מי שלא עשה ביטוח בשנה שנתיים אחורה (ללא עבר ביטוחי), גם כן. ועוד כל מיני קריטריונים והגבלות ( פועל יוצא של אותן סטטיסטיקות ומספרים...) ככל העולה על רוחם וכאוות נפשם. והיכן הביקורת? והיכן המחאות? כלום!
עדר!
ואני מתכוון לפן הצרכני. לא למנהל תקין או רגולציה. פשוט צרכן פרטי מול נותן שירות פרטי. הצרכנים כאן די שבויים, ומפוחדים...

למשל אם אני עם רכב שטח מיושן שמיועד רק לטיולים ולכן כמות הנסועה השנתית שלו היא אפסית והסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים נמוך באותו יחס, אני אמור לשלם פחות (על אותו משקל של הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים אם אתה נהג צעיר), נכון?! אז זהו שלא. למה? ככה! (מתוך שיחה עם הנציג...) ובדרך פלא זו היתה התשובה אצל כולם. גם כן תחרות...ואני מדבר על חובה ו ג בלבד.

אז הנה עכשיו נמרוד הוא החוקר התורן...
בוא נראה בכמה "תחרותיות" הוא יתקל.


בהצלחה לו.

boaz avrahami
01-03-21, 13:49
הבעיה שישראל היא שוק קטן שנשלט על ידי מספר מצומצם מדי של שחקנים.
שיטת השקשוקה.

בכללי אנחנו רוצים חברות ביטוח ובנקים יציבים ומצד שני גם מחירים הוגנים.
לכאורה וקטורים מנוגדים.
המדינה העמידה בעלי סמכויות פיקוח על הענפים האלו אולם בפועל הם עובדים בעיקר בשביל החברות תחת שם קוד יציבות המשק.

אם אני מסתכל על הדוחות של 2019 אז יש כמה חברות שהפסידו על ביטוחי הרכב הרבה כסף.
במיוחד בענף החובה.
אולי כדאי יהיה לחשב שם מסלול מחדש ולצמצם את הכיסויים?

ניר ל
01-03-21, 13:55
חברות הביטוח ניזונות מאותם בסיסי נתונים ולכן בסה"כ אין בינן שוני גדול.
אם תהיה חברה שלא תתחשב בעבר ביטוחי , היא תמשוך את כל הרמאים והנוכלים שמוכרים את הרכב לגנבים או תובעים סדרתיים של נזקי גוף .
מה לעשות, אנחנו לא מדינת הצדיקים וחברות הביטוח משקפות את זה. הן לא בעסק הזה כדי להפסיד אלא כדי להרוויח כמה שיותר.

בכל עסקה שלך מול חברת ביטוח - אתה בהגדרה מפסיד, היא מתנהלת בדיוק כמו קזינו. אם יש לך אפשרות לא לבטח - אז אל תבטח.

אבל אני לא מכיר דרך אחרת מתחרות חפשית, בכדי לגרום לחברה מסחרית להוריד מחירים. מה עשה כחלון שהוריד את חברות הסלולר לרצפה ? - פתח את השוק לתחרות ואסר על הסכמים קושרים - כלומר אין שום מניעה או בעיה להתנייד. ככה זה בדיוק בענף הביטוח והחיסכון, אז אין סיבה שהתוצאה לא תהיה זהה.

אם יכפו מלמעלה רף מחירים - אז או שהוא יהיה גבוה מדי , או שיהיה נמוך מדי והחברות יעדיפו לא לבטח. אף אחד לא יודע כמו חברות הביטוח באיזה מחיר העסק משתלם ובאיזה לא.

את הפקידים שמנהלים ועובדים בחברות הביטוח אני דווקא כן מכיר, ותהיה בטוח שאף אחד מהם לא יסכן את התחת שלו בעבירה פלילית ויתאם מחירים.

תומר ב
01-03-21, 13:57
רענן,
יש אפליה בביטוח לטובת נהגות צעירות לעומת נהגים צעירים. אני אפילו נהנה ממנה עם הנהגת הצעירה אצלי.
לפחות בנושא מין הנהג, נמרוד דפק את המערכת...
הגבלת קילומטרים טובה בד"כ למי שבמרכז ופחות לפריפריה.
הפיתרון של ביטוח של מספר ימים, דרך אפליקציה/סוכן, טוב בעיקר לחיילים או לרכב משני לנהג הצעיר.
מבחינת זמינות לנסיעות ונזקים, עדיף לדעתי רכב סופר מיני מזדקנת שתשמש כרכב לצבירת ניסיון.

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

boaz avrahami
01-03-21, 13:58
בדיוק בגלל זה ניר הן מבטחות את עצמן אצל ברוקרים בינלאמיים כמו הלוידס

איל מ
01-03-21, 14:00
לא !
הנהג חדש וצעיר צריך להיכלל בביטוח חובה .
ביטוח חובה לבד לא ייתנו לך לעשות . "ישחילו" לך גם בצד ג' .

אולי בפול אפשר לעשות ביטוח חובה בלבד , אבל המחירים שלהם כשל ביטוח אופנוענים.

רענן

אתה מדבר על מקרה ספציפי של נהג צעיר?
כי אני כבר עשרים שנה מבטח את הג'יפים והאופנועים שלי בחובה וצד ג' בלבד. מכיוון שיש לי היכולת לעמוד בהוצאה חד פעמית של מקרה מקיף, סטטיסטית לא משתלם לי לבטח אחרת.
(וגם כי כשקניתי את הדיסקו, הוא עלה לי 45 והביטוח מקיף עלה 11... אז אמרתי להם תודה ושלום, וזאת היתה הפעם הראשונה והאחרונה שניסיתי לבטח במקיף).

ניר ל
01-03-21, 14:17
קבלו דוגמה איך חברות הביטוח עוקצות את המבוטחים ומגדילות את הרווחיות -

נהג הסעות נכנס ברוורס בדלתות של הרכב של אשתי שסיימה בעצמה לצאת מהחנייה בבניין. לדברי סוכן הביטוח - האחריות משותפת כיוון שמדובר בחניון ולכן רק בבית במשפט יהיה לתבוע נזק מהפוגע.
כיוון שמדובר היה בהחלפת שתי דלתות ברכב חדש יחסית, תבענו את הפוליסה והרכב תוקן באמצעות חב' הביטוח. עלות התיקון הייתה נמוכה מהותית משחשבנו והסתכמה ב 6000 ש"ח על הנזק הישיר , כך שמן הסתם אם היינו בוחרים לתקן לבד על חשבוננו אצל פחח - לא היינו יוצאים ביותר מ 4000 ש"ח. תוספת הפרמיה בשלוש השנים הבאות כבר עולה על הסכום הזה, מה גם שאין לנו אפשרות לתבוע שוב בזמן הזה כי אז נכנסים לרשימה השחורה ונחסמים אצל כל חברות הביטוח.
חברת הביטוח שלנו שמחזיקה עו"ד קבוע, מיהרה לתבוע את הנהג הפוגע, שבהיעדרו נפסקה לו אחריות של 70% על התאונה, אשתי חוייבה להגיע לעדות עבור פרוטות, בהפסד של יום עבודה בפועל ... חברת הביטוח הרוויחה מהתביעה הזו.

בקיצור, הן מוצאות דרכים להרוויח יותר, אבל זה לא מסוג הדברים שנכנסים לסטטיסטיקות. לדוחו"ת שמפורסמים אין הרבה ערך, כי יותר חשוב מלדעת לקרוא דו"ח חשבונאי, חשוב לדעת לערוך אותו. לא בעיה להעמיס עלויות ולהעביר הפסדים או רווחים מתחום אחד לאחר. צריך להכיר את הביזנס מבפנים כדי להבין אותו.

נמרוד
01-03-21, 15:24
לא חשבתי שהתכוונת אלי ואליך אבל השימוש במילה "עבורנו" עלול להתפרש לקהילת צרכני הליסינג כולה.
לדעתי יש פרופילי שימוש שונים שבהם העיסקה מאוד כדאית ולכן אקסל יכול לסייע לרבים.

תודה

נ.ב.
תן מבט על המחשבון הבא, לדעתי מאוד יסודי אבל אני בור מוחלט בנושא.
http://www.bankrate.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%92

זה מחשבון מצויין, לא שונה ממה שאני עושה באקסל ואפילו יותר יורד לפרטים. החישובים פשוטים, אבל צריך להזין נתונים רלוונטיים. החלק של הליסינג הוא קל - כמה המעביד מוריד לך מהמשכורת. להעריך כמה יעלה להחזיק רכב דומה, יותר מורכב. הביטוח הוא חלק משתנה חשוב מאד, הקילומטראז' כמובן, צריכת הדלק האמיתית כמובן, ואולי הכי חשוב זה כמה באמת תהיה ירידת הערך. אם אתה נתקע עם נבלה, ירידת הערך יכולה לצמצם את כל הרווח. אם אתה תחזיק את האוטו מעבר לאחריות, אז בכלל מה אתה יודע יכול לקרות עם מנוע טורבו או גיר טיפטרוניק? אבל זה מה יש, החיים מורכבים.

raanan
01-03-21, 15:46
אתה מדבר על מקרה ספציפי של נהג צעיר?
כי אני כבר עשרים שנה מבטח את הג'יפים והאופנועים שלי בחובה וצד ג' בלבד. מכיוון שיש לי היכולת לעמוד בהוצאה חד פעמית של מקרה מקיף, סטטיסטית לא משתלם לי לבטח אחרת.
(וגם כי כשקניתי את הדיסקו, הוא עלה לי 45 והביטוח מקיף עלה 11... אז אמרתי להם תודה ושלום, וזאת היתה הפעם הראשונה והאחרונה שניסיתי לבטח במקיף).
בוודאי שאני מתייחס לנהג חדש וצעיר.
כל הפוסט בנושא.
ביטוח חובה וצד ג' במחיר סביר (עד כמה שאפשר להגיד סביר) לנו, אין בעיה.

אני התעסקתי עם ביטוח לילדה שהוציאה רשיון לפני כ 8 חודשים.

רענן

- - - Updated - - -


ה
המדינה העמידה בעלי סמכויות פיקוח על הענפים האלו אולם בפועל הם עובדים בעיקר בשביל החברות תחת שם קוד יציבות המשק.

קבל תיקון קל,
הם עובדים בשביל החברות כי משם הם באו,
ועוד יותר חשוב, בתפקיד הציבורי הם כבר מתכוננים ליום שאחרי שהם יעבדו אצל המפוקחים שלהם בהווה.

boaz avrahami
01-03-21, 15:51
שלא להזכיר ירידת ערך לא מתוכננת בשל תאונה בינונית חו״ח ברכב בבעלות פרטית.

לדעתי ברגע שקרובים לנקודת האיזון הליסינג עדיף

Asaf-a
01-03-21, 16:02
יש עוד נקודה, כאשר יש רכב ליסינג, הקילומטרז של שאר צי הרכב הפרטי בבית יורד כי את כל מה שניתן מעמיסים עליו, זה גם חיסכון מצטבר.


Asaf-a
אסף.א

raanan
01-03-21, 16:35
יש עוד נקודה, כאשר יש רכב ליסינג, הקילומטרז של שאר צי הרכב הפרטי בבית יורד כי את כל מה שניתן מעמיסים עליו, זה גם חיסכון מצטבר.


Asaf-a
אסף.א
בכסף, אתה צודק . אבל,
יש היבט של חשיפה וסיכון.
כשאין חשבון לדלק/קמ' ישנם נסיעות מיותרות והזויות בשעות.
אני החלטתי שעדיף לקנות לה רכב (סוזוקי קרוס אובר , רק שגיא לא יקרא את זה)
ומתקציב הקצת עבודה שלה וההורים,
היא מחליטה כמה לחרוש את הארץ ולבקר חברים מהצבא לשעבר.
קסם, היא יותר בבית מאשר בתקופת הליסיניג ...

רענן

תומר ב
01-03-21, 17:18
לא נתקלתי בבעיה לבטח נהגת צעירה בחובה וצד ג'

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

raanan
01-03-21, 17:34
לא נתקלתי בבעיה לבטח נהגת צעירה בחובה וצד ג'

Sent from my SM-N770F using Tapatalk

אין בעיה לבטח (גם לא מדויק, רכב ספורט בעייתי), יש בעיה עם המחיר

גיא
01-03-21, 18:43
בכסף, אתה צודק . אבל,
יש היבט של חשיפה וסיכון.
כשאין חשבון לדלק/קמ' ישנם נסיעות מיותרות והזויות בשעות.
אני החלטתי שעדיף לקנות לה רכב (סוזוקי קרוס אובר , רק שגיא לא יקרא את זה)
ומתקציב הקצת עבודה שלה וההורים,
היא מחליטה כמה לחרוש את הארץ ולבקר חברים מהצבא לשעבר.
קסם, היא יותר בבית מאשר בתקופת הליסיניג ...

רענן

גיא קרא את זה ))

הנהגת החדשה שלנו נוהגת רק על האוטו של השופטת.
זה ספורטג׳ בן 5.

התוספת היתה 5000₪

אבל זאת לא הבעיה. אלא התלונות על הכאב לב מהכיפופים החדשים באוטו. חדשות לבקרים.


הרבה יותר זול לקנות איזה אוטו פושטי ולתת להם לרצוח אותו.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
01-03-21, 20:07
ועוד יותר חכם, שהם יעבדו בשביל האוטו (לפחות בשביל חלק ממנו ) הזה ויבינו שלחפצים שלהם יש ערך ומחיר.

tallevi
01-03-21, 20:28
חברות הביטוח ניזונות מאותם בסיסי נתונים ולכן בסה"כ אין בינן שוני גדול.
אם תהיה חברה שלא תתחשב בעבר ביטוחי , היא תמשוך את כל הרמאים והנוכלים שמוכרים את הרכב לגנבים או תובעים סדרתיים של נזקי גוף .
מה לעשות, אנחנו לא מדינת הצדיקים וחברות הביטוח משקפות את זה. הן לא בעסק הזה כדי להפסיד אלא כדי להרוויח כמה שיותר.

בכל עסקה שלך מול חברת ביטוח - אתה בהגדרה מפסיד, היא מתנהלת בדיוק כמו קזינו. אם יש לך אפשרות לא לבטח - אז אל תבטח.

אבל אני לא מכיר דרך אחרת מתחרות חפשית, בכדי לגרום לחברה מסחרית להוריד מחירים. מה עשה כחלון שהוריד את חברות הסלולר לרצפה ? - פתח את השוק לתחרות ואסר על הסכמים קושרים - כלומר אין שום מניעה או בעיה להתנייד. ככה זה בדיוק בענף הביטוח והחיסכון, אז אין סיבה שהתוצאה לא תהיה זהה.

אם יכפו מלמעלה רף מחירים - אז או שהוא יהיה גבוה מדי , או שיהיה נמוך מדי והחברות יעדיפו לא לבטח. אף אחד לא יודע כמו חברות הביטוח באיזה מחיר העסק משתלם ובאיזה לא.

את הפקידים שמנהלים ועובדים בחברות הביטוח אני דווקא כן מכיר, ותהיה בטוח שאף אחד מהם לא יסכן את התחת שלו בעבירה פלילית ויתאם מחירים.פיספסת את הנקודה ביג טיים...אבל מספיק גנבנו את הפוסט הזה ממטרתו, לא נעים...

אולי בהזדמנות אחרת...


טל.

מוטי ג.
01-03-21, 20:28
שלא להזכיר ירידת ערך לא מתוכננת בשל תאונה בינונית חו״ח ברכב בבעלות פרטית.

לדעתי ברגע שקרובים לנקודת האיזון הליסינג עדיףולא לשכוח את מימד הכאב ראש= בליסינג חושבים על הרכב פחות, לא כמה יעלה הטיפול במוסך, לא האם יעבור טסט, לא כמה עולה מצבר ולא כמה עולים צמיגים ואיפה.
מניעים ונוסעים, וכשהוא תקול מתקשרים למוקד מקבלים רכב מסריח כלשהוא לשבוע שבועיים וכל הבעיה עוברת למישהו אחר.

Saar
02-03-21, 19:07
נמרוד,
אנחנו הלכנו לכיוון שונה.
רכשנו לפני שנה פיזו 307 לילדים (אצלי שניהם הוציאו רישיון בהפרש של שנה).
רכב עם 6 כריות אויר, abs, esp, עלה 6000 ש''ח.
ביטוח חובה וצד ג : 4700 בערך.
ירידת ערך לא מעניינת (גם ככה האוטו בעוד כמה שנים יהיה שווה כמו מאפרה).
יש לילדים רכב זמין ולנו רכב גיבוי...
חומר למחשבה...

grand
02-03-21, 19:51
אני הייתי במצב דומה לפני מספר שנים, 2 נהגות חדשות צעירות, לקחתי ליסינג פרטי מאוויס עם חבילת שירות וביטוח נהגים צעירים, שילמתי על יונדאי i20 אז כ 1350 שח לחודש, היום אולי זה יותר יקר, בסופו של יום כ 15k בשנה כולל הכל מבחינתי יצא יותר משתלם מלהחזיק רכב משומש עם ביטוח יקר, טיפולים, וירידת ערך, תוסיף למשוואה שהיו 3 ארועים ביטוחיים בתקופה הזו, מה שהיה גורם לעבר ביטוחי בעייתי לך ולנהגים הצעירים, כיוון שהפוליסה לנהג צעיר מחייבת להיות על שמך ועל שם הנהג הצעיר.
מנסיון, נדיר מאוד שלא יהיו תביעות ונזקים בתקופה הראשונה של הצעירים.

Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

ש01
03-03-21, 13:38
נמרוד,
אנחנו הלכנו לכיוון שונה.
רכשנו לפני שנה פיזו 307 לילדים (אצלי שניהם הוציאו רישיון בהפרש של שנה).
רכב עם 6 כריות אויר, abs, esp, עלה 6000 ש''ח.
ביטוח חובה וצד ג : 4700 בערך.
ירידת ערך לא מעניינת (גם ככה האוטו בעוד כמה שנים יהיה שווה כמו מאפרה).
יש לילדים רכב זמין ולנו רכב גיבוי...
חומר למחשבה...

+1
גם אנחנו.
גם 307
עלה (אחרי שבטעות אשתי הסכימה לשלם את הטיפול שלפני המכירה) 4700, הביטוח סכום דומה.
כשהבכורה נכנסה לקבע, קנתה איביזה FR ואח שלה ירש את האוטו.
אם לא הוא, אז גם לא היו סימני פח וכד'.
כמו שנראה כרגע, האוטו יחזיק גם לפושע מס' 3 (היום בן 12). עליו אני סומך שכבר ישמיד את הרכב...

-->