צפייה בגרסה מלאה : אוהל גג יתרונות חסרונות למטייל הישראלי
היילקס אספנות
06-10-20, 19:03
כחלק מארגון הטנדר לטיול עלתה המחשבה על אוהל גג....
ממה שהבנתי עד כה:
יתרונות אוהל גג על הפלטפורמה הקרקעית הן בעיקר במשך הקמת האוהל וקיפולו פלוס סידור המצעים(באוהל גג רק סוגרים ונוסעים )
הצלה מחרקים(נמלת האש) ויתושים(שושנת יריחו).
חסרונות
הגבלת מיקום האוהל רק על הרכב(לא עוזר בחלק מנק" הלינה עם חברים ללא 4x4).
יותר משקל =יותר דלק ובלאי.
אי אפשר לסוע כשהמחנה פרוס....
אם יש כאן בעלי נסיון אשמח לשמוע תובנות:
אוהל למשפחה ,רלוונטי בכלל בהיבט מקום??
עוד נק' לקחת בחשבון לפני הוצאה נכבדת שכזאת?
אם כן ,למעט אריק אקסטריפ יש עוד יבואני אוהלים ששוה להכיר?
תודה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יתרונות:
חוסך את המקום של מזרונים+מצעים+כריות+שמיכה+אוהל
זמן הקמה וקיפול קצרים
נוחות הקמה
אם אתה קונה אוהל איכותי אז גם מוגן מגשם וכו'
אי אפשר לגנוב את הרכב בלילה
לא חשוף לבעיות שקשורות לקרקע - חום/קור/חיות למינהן
חסרונות:
יקר יחסית
הרבה משקל במיקום מאוד גבוה ברכב - פוגע במרכז כובד משמעותית
מבאס לצאת מהאוהל (אמצע הלילה/פיפי/ילדים וכו')
לא נייד (רוצים לצאת לטיול עם רכב אחר/לישון רחוק מהרכב)
פוגע בצריכת דלק/תאוצות
קשה להגיע אליו אחרי לילה של שכרות
*הכל נכתב מניסיוני הדל של שלושה שבועות עם אוהל גג באפריקה.
יתרונות:
חוסך את המקום של מזרונים+מצעים+כריות+שמיכה+אוהל
.
איך בדיוק חוסך אם זה אותם רכיבים בדיוק רק באריזה אחרת?
לא שונה מנפח צימיגג על הגגון עם כל ציוד הלינה.
לא נראה לי שתמצא אוהל מספיק גדול לכל המשפחה, ככה שאו אתה או הילדים ישנו על הריצפה. בכללי לדעתי עם ילדים קטנים זה סיבוך אם צריך לעזור להם לעלות\לרדת.
עם האוהלים הזולים וטובים שיש היום אני לא רואה יתרון ממשי שמצדיק אוהל גג
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
איך בדיוק חוסך אם זה אותם רכיבים בדיוק רק באריזה אחרת?
לא שונה מנפח צימיגג על הגגון עם כל ציוד הלינה.
רק שאצל חלקנו הנפח הזה נמצא בתא מטען ולא על הגג.
מה שכן,
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
מניסיוני (אמנם רק עם שני סוגים של אוהל גג של ALUCAB) זה לא היה בעייתי מעל האוהל עצמו
רק שאצל חלקנו הנפח הזה נמצא בתא מטען ולא על הגג.
מה שכן,
זה מבטל את האופציה להביא משטחים למדורה.
אתה רק מחזק שאין חסכון בנפח ציוד.
אני חושב שהיתרון המרכזי הוא שיותר קשה לחיות טרף להגיע אליך בלילה
בעקבות ארועי עבר יש לי תמיד חשש מרכב שיכנס לחניון בלילה כשאני באוהל ולא יראה לאן הוא נוסע.
(בארוע ההוא לא היה אף אחד באוהל, אבל לא היינו בטוחים בזה ברגע המחזה)
דווקא בנושא הזה יש לאוהל גג יתרון לא קטן.
אני חושב שהיתרון המרכזי הוא שיותר קשה לחיות טרף להגיע אליך בלילה
ברור ! בייחוד כשחריטון עוד מסתובב במדבר...
לפי השמועות הוא בהר מירון / שומרון / כרמל , לא?
היילקס אספנות
07-10-20, 14:56
אולי אצלי משהו מתפספס
לקפל מאהל:
מצעים לצמיגג כולל כריות 4 דק'
מזרוני מתנפחים לגלגל 10 דק'
אוהל ומחצלת 7 דק
מנגד... אוהל גג
גג 5 דק
לא??
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
שעיר בגב"ב
07-10-20, 15:02
כמה טיולים משפחתיים עם לינה אתם עושים בשנה?
גם פעם בחודש לא שווה (לדעתי) את הנסיעה באופן קבוע עם אוהל על הגג.
קח בחשבון שהילדים אוהבים להשתולל ולהכנס ולצאת אלפי פעמים בדקה:p
במקום זה הייתי משקיע פחות משליש בטורבו טנט 3X3 גדול ונוח.
זה מה שאני מתכוון לעשות.
היילקס אספנות
07-10-20, 15:58
אני עם הטורבו של עידן.
אוהל משובח מרווח וחזק...
עדיין קיפול מאהל זה משהו שנגמר בזיעה.
יש עניין בשינה על הגג של הטנדר, וכמובן נושא העקיצות למניהן.
חושב על בנייה עצמית אצל איש הברזנטים.
אעדכן כשאגיע למסקנה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
שעיר בגב"ב
07-10-20, 16:06
דבר נוסף,
אני אוהב לישון בלי אוהל והכי כיף מבחינתי בטיולים בלי המשפחה
היה לפרוס מזרון ושק"ש על הגגון ולהנות מכל העולמות:
להתרחק מהזוחלים (פסיכולוגית) ועדיין לישון בלי גג מעליי.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3106
תוכל ללמוד כאן כמה דברים...
אולי אצלי משהו מתפספס
לקפל מאהל:
מצעים לצמיגג כולל כריות 4 דק'
מזרוני מתנפחים לגלגל 10 דק'
אוהל ומחצלת 7 דק
מנגד... אוהל גג
גג 5 דק
לא??
Sent from my SM-G950F using Tapatalkאני לחלוטין איתך. .
יש יתרון לנוף ולאוויר באוהל בגובה 2 מטר מעל פני הקרקע.
לגבי הקיפול... יש אוהל גג, שהנוחות קיפול ופריסה... ככה ככה... ויש את הצדפות למיניהן שהקיפול והפריסה בהן עוד יותר מהירות.
החסרונות כבר צויינו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אני מאוד אוהב את הלינה בנגרר מעל האדמה, הרבה נוחות.
כשהחלטתי איזה אוהל ישרת 5 אנשים החלטתי לבנות אותו עם קונסטרוקציה משלי ולהתאים את האוהל הזה של קולמן שבשבילנו מעולה.
הוא גם בול מתאים לפתיחה לשני הצדדים.
אם הייתי צריך לעשות אותו דבר לגגון (אוהל משפחתי באמת) הייתי בונה אותו דבר או מקפל באמצע אבל עם חומרים יותר קלים וחזקים - אלומיניום כוורת וכאלה, לפרויקט של הנגרר היה יקר לי.
ראה בקישור http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=849776
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
מה המצב
אני מניח שבדומה לרובנו, הגעת לנקודת המשבר בחיים בה הבנת שהרכב אינו בר שיפור יותר ממה שקיים. שני סרנים נעולים, יחסי העברה, מנוע בנוי, קירור מתוקתק, אין יותר מה לעשות ברכב. מבחינתי זה שלב ממש קשה ומדכא, טוב שגיליתי מילה חדשה: "אוברלנדינג" - או בתרגום לעברית :"המון ציוד יקר".
ציינת, ובצדק, שאתה רוצה לשמוע בנושא מבעלי ניסיון. ככל שהזמן עובר וסגנון הטיולים משתנה יותר ל"אוברלנד" ופחות ל"שטח" (זה אידיוטי תכלס) גם אני מצאתי את עצמי בדיוק באותו מקום. לצערי לא מצאתי הרבה מידע אמיתי מאנשים שבאמת מכירים אוהל גג אמיתי, רק הרבה דעות לא מבוססות. לכן הלכתי לבדוק בעצמי פיזית.
הניסיון שלי מבוסס על השאלה של רכב עם אוהל צדפה מג'יולינה, כהכנה לרכישה של אוהל גג בעצמי - וגם על בסיס שלושה רכבים עם אוהל גג שעברו לי ביד במסגרות שונות - לא ברמת להסתכל שזה בסדר- אלא לינות של כמה ימים בכל רכב. האחר היה פולקסווגן טרנספורטר בישראל - ושני האחרים היו רכבי שטח- שניהם שימשו אותי בתנאי קיצון, כלומר האחד בנמיביה והשני בדיוק ההיפך הגמור- בנורבגיה. כלומר באחד באמת ישנתי עם חשש שאריה יאכל לי את התחת ובשני פחדתי לקפוא למוות. צחוקים.
היתרונות:
1. אוהל גג זה פשוט בית הרחק מהבית. אתה לוחץ על כפתור, משחרר את האוהל, פותח את הסולם ועולה לתוך מה שהוא לא פחות מארמון. יש שיאמרו שקשה להשתין באמצע הלילה. אני אישית פחות משתין באמצע הלילה, אבל אני גם יכול לומר מניסיון מעשי שלהשתין מאוהל גג זה מצחיק לאללה. זה כמו לסיים מסדר בינואר ולקבל כניסה למגורי קצינים ללילה. זה לא שיא הפאר אבל בהתחשב באיפה שאתה נמצא, מזרן ראוי וכלי המיטה שלך מהבית נראים ומרגישים כמו גן עדן. אני ישן חרא- ואחת הלינות הטובות ביותר של חיי תועדה בחניון שליד אנדרטת עוז 77 בינואר עם שלג ברקע.
2. אוהל גג זה גבוה. יש אנשים שטובים בלסדר אוהל. אני? אני פותח את האוהל על 2 עקרבים, מוקש, קן נמלים וכמה בולדרים. אני נמנע מלישון באוהל בחוץ מרוב שאני שונא את זה. 3 מזרנים, בתחת שלי, אני מרגיש כל אבן, לא באתי לסבול.
3. זה באמת מתקפל מהר. על השעון 2 דקות זה המון.
4. עמידות מעולה במזג אוויר. נכון, גם אוהל על הרצפה עמיד בגשם אם קנית טוב, אבל בוא: נדבר בדצמבר כשירד גשם.
5. לאוהל הגג שלך יש בתחתית משקולת של 2 טונות. רוח? יתדות? מה זה פה, טירונות?
6. לכולם יש מצעים שכנראה מתקפלים לתוך שקית של סופרפארם. רק אצלי הם תופסים חצי אוטו. מזרנים, כרית, דובי, שק שינה. וכו.
חסרונות:
1. יקר.
2. בוא, אריה לא יאכל אותך. גרבילים מפחדים ממך יותר ממה שאתה מפחד מהם.
3. מרכז כובד. אני חייב לציין שנהגתי על דיסקו עם אוהל גג ודווקא לא הרגשתי. כנ"ל טרנספורטר. אבל זה תלוי בדגם.
4. אוהל גג לחמישה? על גג של מה? אוטובוס?
עוד נקודה חשובה: אוהל גג הוא כמו כיריים ממש טובים, או כמו מקרר. בסופו של דבר מדובר במשהו שישדרג את חוויית השהיה בשטח אך רכישתו היא פועל יוצא לא רק של כסף אלא גם של המשוואה הפשוטה של מספר הפעמים שאתה מטייל בשנה כפול כמה לילות חלקי האם אתה ממש רוצה את זה. (וזה הכי חשוב תכלס, ציוד לשטח לא קונים רק עם השכל הישר) כפי שהסברתי לאשתי לאחרונה: אני לא "צריך" טלויזיה 75 אינץ' כי הראיה שלי מידרדרת - אני "רוצה". אגב, אצלנו הטלויזיה ניצחה את אוהל הגג. טיול 3 ימים יש 3 פעמים בשנה והיתר הם יום יומיים בחודש. טלויזיה זה כל יום.
5. לאוהל הגג שלך יש בתחתית משקולת של 2 טונות. רוח? יתדות? מה זה פה, טירונות?
משעשע.. היום קראתי ב-overland journal, כתבת ראיון עם מפיק מסעות שטח מדופלם שכנראה מוכר בעולם אבל פחות כאן, שטען בדיוק הפוך..
הוא ישן באוהל קרקע כדי שהמשקולת 3טון תהיה המחסום רוח..כי אוהל גג נהיה מפרש בלתי נסבל ברוח ומזג אויר לא טוב.
תומר דייק להפליא בתיאור היתרונות של אוהל גג ומבחינתי נוחות השינה ביחס לאוהל על הקרקע זה היתרון הכי מוחץ של אוהל הגג.
אם מדובר ברכב שטח שהוא גם הרכב היום יומי זה בהחלט לא מומלץ אבל יש פתרונות למי שיש לו את האפשרות הזו - האוהל מאופסן בבית על מתקן/ כננת/ שרשראות ומורכב רק לקראת טיול (כולה 4 או 6 ברגים)
אם מדובר בטנדר שמשמש גם ביום יום אז יש פרון עוד יותר פשוט - עושים שימוש בכלוב (rack) נמוך יותר מה שנקרא חצי גובה ואז האוהל גג כמעט לא עובר את גובה הקבינה.
ראו כמה דוגמאות כאן:
https://www.wallabytrack.com.au/Half-Height-Tub-Kits-for-Roof-Top-Tents.htm
תומר - אני דווקא גיליתי מונח חדש שמשלב בין השניים ושאימצתי אותו בשימחה - "רוקלנדינג" יען עבירות ושטח קשה בשילוב מסע ארוך סטייל אוברלנדינג זה בדיוק אופי הטיולים של החבורה שלנו. כל הזכויות על המונח שמורות לבראד מערוץ היטיוב טרייל ריקון
תומר - אני דווקא גיליתי מונח חדש שמשלב בין השניים ושאימצתי אותו בשימחה - "רוקלנדינג" יען עבירות ושטח קשה בשילוב מסע ארוך סטייל אוברלנדינג זה בדיוק אופי הטיולים של החבורה שלנו. כל הזכויות על המונח שמורות לבראד מערוץ היטיוב טרייל ריקון
מאמץ בשמחה. תכלס בישראל אין אוברלנדינג כמו שהאמריקאים מכירים- 400 מייל של שבילים זה רק באריזונה וכו. אצלנו שמו באמצע סלעים, מה, לא נעבור?
אכן, במגבלות הארץ ותחת מגבלות ההסכם אליו הגעתי עם הצודקת - אחת לשלושה שבועות יש לי פס מחמישי בוקר ועד מוצ"ש לשלושה ימים ושני לילות במדבר - לכן רוקלנדינג תפור עלי
אם אתה יוצא לבד, אתה לא צריך אוהל גג.
אתה צריך מזרון וכילה.
היילקס אספנות
08-10-20, 11:27
תומר ושלמה תודה על הסקירה.
ממה שאני מבין,חברי גיפולוג לא מאמינים בקונספט....
אגב אומי היינו עדים לאירוע דריסה בתל חוליקאת לפני שלוש שנים
כשהגיע טרקטורון במהירות ובלם לתוך אוהל.
משם צמח הרעיון והאישור מהפולניה.
מעבר לזה אולי אני קטנוני אבל זה ממש מקצר מנהלות בהקמת ופירוק המאהל.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בעיה מוכרת
לרוב בחניוני לילה אנחנו עושים מעגל עם הרכבים מסביב לאוהלים
מה שעובד בצאלים.....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אני מניח שבדומה לרובנו, הגעת לנקודת המשבר בחיים בה הבנת שהרכב אינו בר שיפור יותר ממה שקיים. .
אין דבר כזה "אינו בר שיפור יותר ממה שקיים". גם אתה יודע את זה טוב מאוד.... אפילו הליברטי שלך.
הרי בסוף אתה מחליף רכב לא כי לא ניתן לשדרג עוד, אלא כי מיצית. הוא כבר לא מרגש אותך ובא לך משהו אחר.
נקסט.
-----------------------
חסרון קריטי מבחינתי של אוהל גג - לא יצליח להיכנס לחניון התת-קרקעי שלי. כבר עכשיו הסופה שלי (שלא מהגבוהות ביותר, "מוגבהת חוקי" - קפיצי 4.5 אינץ' שקצת ירדו עם השנים, צמיגי 31', מהריצפה עד קצה הברזנט, ללא אנטנת קשר וכו' - בערך 2 מטר. שזה אגב אחד לאחד נתוני תע"ר) היא עוברת רק 5 ס"מ מתחת לכל מיני ברזלים שצמודים לתקרת החניון ואני נאלץ לקפל אנטנות... עם צמיגים 33' מרווח הבטחון כבר יהיה רק 2.5 ס"מ - וזה כבר על הקשקש. כשאני צריך להשתמש בתיק הגג לצורך טיול ארוך, אני מעביר את כל הציוד מהמחסן לתוך הג'יפ ומעמיס את הכל על הגג מחוץ לחניון. ניג'וס, אבל זה מה יש.
עוד חסרון קריטי של אוהל גג, מהפוזיציה של התפרן - הוא יקר. אני יכול לעשות כאן רשימה יפה של מה הייתי משפר עכשיו בג'יפ במחיר של אוהל גג איכותי. ואלה דברים שיהיו משמעותיים ויתנו עבודה ויתרונות בכל נסיעה בג'יפ, אפילו בכביש. לא רק בטיול ארוך של יומיים-שלושה.
בכל מקרה, רוב אוהלי הגג מיועדים לשני אנשים בלבד.
מנסיוני הדל, שדרוג מהותי של שינה באוהל רגיל (גדול מספיק) על הקרקע ובהשקעה מינימלית - מיטה מתקפלת. ב- 120-150 שקל יש אחלה מיטה. זו איכות שינה אחרת לחלוטין.
היילקס אספנות
08-10-20, 11:46
עדיין....
אין לי בעיית גובה (הרכב חונה בסככה)
ולעניין הטיולים לדעתי אני קצת חריג בנוף כאן.
פעם בחודש לילה בשטח עם הילדים.
פעם בחודש לילה לבד.
שיוני מתקשר מחפשים וגם מוצאים שטפונות.
סוכות פסח וחנוכה טיול של 4 ימים עם הילדים והמנכלית.
שבוע ימים באוגוסט טיול לצפון.
זה לא המון,אבל זה רכב שמטייל.
אם זה שווה השקעה של 6500 שח עבור אוהל גג
בטח שיש לי את הטורבו הנהדר זו שאלה טובה..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
למשפחה צריך שני אוהלי גג.
זה מלא כסף. בסכום הזה קונים סופר-אוהל ובעודף אפשר לעשות המון דברים מועילים לאיכות החיים בטיול.
אבל אוהל גג זה סטייל אחר..... דאווין שאין בשום אוהל.
לדעתי החסרונות המובנים (כשהילדה רוצה פיפי באמצע הלילה... או כשהילד רוצה להיכנס. ולצאת. ולהיכנס. ולצאת... או כשנזכרת ששכחת להביא משהו מהתיק ואתה שיכור מדי...) מתגמדים לעומת הדאווין של להגיע לחניון ולפתוח אוהל(י) גג כמו איזה גיבור אוברלנדינג מהיוטיוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
4. אוהל גג לחמישה? על גג של מה? אוטובוס?
עוד נקודה חשובה: אוהל גג הוא כמו כיריים ממש טובים, או כמו מקרר. בסופו של דבר מדובר במשהו שישדרג את חוויית השהיה בשטח אך רכישתו היא פועל יוצא לא רק של כסף אלא גם של המשוואה הפשוטה של מספר הפעמים שאתה מטייל בשנה כפול כמה לילות חלקי האם אתה ממש רוצה את זה. (וזה הכי חשוב תכלס, ציוד לשטח לא קונים רק עם השכל הישר) כפי שהסברתי לאשתי לאחרונה: אני לא "צריך" טלויזיה 75 אינץ' כי הראיה שלי מידרדרת - אני "רוצה". אגב, אצלנו הטלויזיה ניצחה את אוהל הגג. טיול 3 ימים יש 3 פעמים בשנה והיתר הם יום יומיים בחודש. טלויזיה זה כל יום.
שים לב שככל שהוא רוצה את זה יותר המספר במכנה יגדל, משמע הערך המספרי של התוצאה הכללית יקטן.
החלק של הרצון צריך להיות במונה.
סיימתי להטריל.
הפתרון המושלם, והיקר, זה גג מתרומם...
חפשו את ex-tec ו alu-cab....
באחד הדיפנדרים שלי יש גג מתרומם שנבנה על ידי הבעלים הקודם, מהנדס במקצועו. שתי בוכנות פנאומטיות שמופעלות על ידי המדחס המובנה, פחות מ 10 שניות לפתיחה. מיטה 140*200...
הפתרון המושלם, והיקר, זה גג מתרומם...
חפשו את ex-tec ו alu-cab....
באחד הדיפנדרים שלי יש גג מתרומם שנבנה על ידי הבעלים הקודם, מהנדס במקצועו. שתי בוכנות פנאומטיות שמופעלות על ידי המדחס המובנה, פחות מ 10 שניות לפתיחה. מיטה 140*200...
לא בכל רכב זה אפשרי. בדיפנדר וסופה וטויוטה סדרה 70 ומרצדס G וכמה דגמי ואנים ישנים (כולם כלי רכב שהחלק העליון של הגג הקשיח שלהם מתחבר לדפנות בברגים וניתן לפרק אותו) זה אפשרי. מה עם כל היתר?
וכמובן - לא בכל מדינה זה מותר.
אני מכיר לפחות מדינה אחת, במזרח התיכון, חברה ב-OECD, רואה את עצמה כמעצמת טכנולוגיה וקידמה וליברליזם, סוג של "וילה בג'ונגל" - כשבתכל'ס היא דמוקטטורה עלובה, רפובליקת-בננות קטנה ומושתנת. זו מדינה שסובלת מתסביך "אני ואפסי עוד" שהפוליטיקאים מוכי שגעון הגדלות שלה (וגם חלק גדול מהאזרחים) עדיין משוכנעים בתפיסת "אתה בחרתנו מכל העמים".... מבחינת המדינה הזו, סביר להניח שדבר כזה הוא "שינוי מבנה"....
שכחתי... בגרמניה, אפילו בשוויץ, זה אפשרי.
בישראל- כל ואן שרוצה רשיון להסרת נוסעים - חייב בהתקנת 'גג מוגבה'.
כלומר יש מתקינים מורשים מה עם משרד התחבורה שמותר להם באופן חוקי לעשות חור בגג של רכב ולהתקין עליו גג מוגבה או מתרומם.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
למשפחה צריך שני אוהלי גג.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לא מדוייק יש אוהלי גג גדולים דיים למשפחה ראה מבחר בתמונות כאן:
https://www.google.com/search?q=roof+top+tent+for+family&rlz=1C1CHZN_iwIL913IL913&sxsrf=ALeKk03vXSfhEQZw4qFcVULjlmkfexEJrQ :1602153592867&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiExZye56TsAhXODmMBHdqxBMwQ_AU oAXoECBUQAw&biw=1920&bih=937
דרור - גם לרנגלר יש גג מתרומם של חברת ursa minor רק זה מאאאאד יקר.
אם אוהל גג שווה את ההשקעה או לא זה כבר עניין אישי של כל אחד אבל לטעמי היתרונות שבאוהל גג שווים את זה ולא ממש לא בקטע של הדאווין.
מאחר ואני לרוב מטייל לבד מבחינתי הפתרון הקצת פחות מוצלח (אבל עדיף ובהרבה על שינה באוהל קרקע) זה שינה ברכב על פלטה/ מיטה מובנית.
היילקס אספנות
08-10-20, 14:21
למשפחה צריך שני אוהלי גג.
זה מלא כסף. בסכום הזה קונים סופר-אוהל ובעודף אפשר לעשות המון דברים מועילים לאיכות החיים בטיול.
אבל אוהל גג זה סטייל אחר..... דאווין שאין בשום אוהל.
לדעתי החסרונות המובנים (כשהילדה רוצה פיפי באמצע הלילה... או כשהילד רוצה להיכנס. ולצאת. ולהיכנס. ולצאת... או כשנזכרת ששכחת להביא משהו מהתיק ואתה שיכור מדי...) מתגמדים לעומת הדאווין של להגיע לחניון ולפתוח אוהל(י) גג כמו איזה גיבור אוברלנדינג מהיוטיוב.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גם להגיע לחניון לילה עם טנדר כשחבר מגיע עם פורסטר או חס ושלום דאסטר זה גם דאווין?
מקרר של ARB זה דאווין? בטח מול מקררים של 2000 שח עם ממיר מתח....
אני מגיע מעולם האנדורו
כל שנה פוגש את אנשי המרכז עם מכונות חדשות הסקים או קטומים... עם כל מיגון אפשרי ושאר דאווינים.
מה שהסבירו לי בראשית הדרך זה שדאווין זה נגזרת של שימוש.
אם יש לך היילפט אדום מבריק על הגגון ברנגלר אבל כמות הפעמים שהשתמשת בו נושק לאפס זה דאווין.
מצד שני יכול לשבת לך על הפגוש הקדמי בצרוקי ולא להיות דאווין כלל...
תומר דייק, העניין פה זה הגדרה של רוצה לא של צריך.
השאלה עד כמה רוצה.
אוהל של 2.40 על 1.90 נראה שיספיק(שלושה ילדים מתחת לגיל 10) למשפחה.
מקבל את שאר הדברים שנאמרו.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יש גם דאסטרים שמסתובבים עם אוהל גג בארץ ...
תנסה לטייל איתם ואז אתה סוגר את הפינה של הדאוואין ..
יש מישהו מירושליים שעשה גג מתרומם בדיפנדר 90 וגם טייל איתו בעולם
היתרון של הדיפנדר שרק חדי עין מאוד יראו שמשהו שונה
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
אני מטייל עם אוהל גג הרבה שנים, היו לי כבר 3 מסוגים שונים.
אין יותר נוח מזה בהיבטי נוחות שינה ומהירות קיפול.
אוהלי גג משפחתיים גדולים קיימים גם בארץ, יותר קשה לקפל אותם
(בערך 10 דק עבודה לעומת 2 דק של אוהלי צדפה ומגולינה).
יש חבורה גדולה של גיפאים כאלו בארץ,
רובם קנו מאריק, extrip, וגם מטיילים איתו.
דבר נוסף, שאני לא ישן באוהל גג אני משתמש ב swag.
אחד הדברים הנוחים שיש, 2 כאלה זוגיים על הגגון עם כל הציוד בתוכם - יעיל במקום, קשוח ונוח.
אי אפשר להתלבש בתוכם, רק לישון.
עדיין קיפול מאהל זה משהו שנגמר בזיעה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
זה היתרון המשמעותי של האוהלגג,
נגמרו העמסות הזיעה של הבוקר, 2-3 דקות והכל מקופל מבלי להעלות שום דבר מגובה הרצפה אל הגגון.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
חוץ מסולם (:
חוץ מזה ... הרכיסה של הכיסוי מסביב לאוהל גג מציקה יותר מסגירה של אוהל צדפה, וברכבים מסויימים גדולים או ללא מדרגות צד או גישה ... כבר עדיף לקפל מחצלת ואוהל ולזרוק ברכב.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
נראה שכזה יכיל משפחה ...;-)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201011/86edb31871c9bc96f7e9a7ff0b23846e.jpg
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
זאת תמונה של אשר (Eshcer) נכון?
היילקס אספנות
11-10-20, 22:39
לכזה צריך טופס 4
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
זאת תמונה של אשר (Eshcer) נכון?האמת שאין לי מושג - מהמרשתת
אני חושב שהלוחית מנמיביה
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
שעיר בגב"ב
12-10-20, 08:27
זאת תמונה של אשר (Eshcer) נכון?
אם הקומה השניה הייתה לרוחב:rolleyes:
והמקלחת הייתה למעלה עם זרם אינסופי...
https://en.wikipedia.org/wiki/Waterfall_(M._C._Escher)
נשלח מהנייד
משעשע.. היום קראתי ב-overland journal, כתבת ראיון עם מפיק מסעות שטח מדופלם שכנראה מוכר בעולם אבל פחות כאן, שטען בדיוק הפוך..
הוא ישן באוהל קרקע כדי שהמשקולת 3טון תהיה המחסום רוח..כי אוהל גג נהיה מפרש בלתי נסבל ברוח ומזג אויר לא טוב.
לא יודע באיזה רוח הוא נמצא , אבל בסערה האחרונה לפני הסגר , רוחות 100 קמ"ש , גשם זלעפות , האוהל גג יציב , יבש , לעומת החברים על הקרקע , ישנתי כמו תינוק .
אני אסרוק את הקטע בהמשך.
לי אישית אין נסיון באוהלי גג, אבל האיש מוביל משלחות שטח מורכבות שנים לא מעטות.
אהלן
אני מטייל כבר כמה שנים עם אהל גג , הרכב אצלי משמש לטיולים בלבד , כפעמיים בחודש טיול עם לינה .
האוהל , משפחתי יחסית , שני מבוגרים ושני ילדים יכנסו, רוב הטיולים בהתחלה ישנתי עם 2 הבנים שלי ( 15 ו 13 ) כיום מטייל בעיקר עם היחד הקטן כיום בן 15.
יתרונות :
1. זמן הקמה וקיפול
2. נוחות שינה , אין אבנים , בידוד מעולה .
3. עמידות ברוחות וגשם
4. מקום של מזרונים , מצעים , כריות ושמיכות קייץ ( את שמיכות הפוך הגדולות בחורף , אני אורז בתיק נפרד).
חסרונות :
1. משקל על הגג , בפעמים שאני משתמש ברכב שלא למתרת טיול
2. לקום בלילה לפיפי, במיוחד אחרי לילות רוויות אלכוהול .
לסיכום: למי שעושה מספיק טיולים והרכב משמש לרוב כרכב טיולים הייתי ממליץ על אוהל גג .
למי שהשימוש מועט , והרכב משמש ביום יום , זה מיותר .
למרות שלהוריד את האוהל מהגג זה סה"כ 8 ברגים.
תמונה לאחר לילה סוער ושיטפון בנקרות
131112
היילקס אספנות
12-10-20, 10:04
אהלן
אני מטייל כבר כמה שנים עם אהל גג , הרכב אצלי משמש לטיולים בלבד , כפעמיים בחודש טיול עם לינה .
האוהל , משפחתי יחסית , שני מבוגרים ושני ילדים יכנסו, רוב הטיולים בהתחלה ישנתי עם 2 הבנים שלי ( 15 ו 13 ) כיום מטייל בעיקר עם היחד הקטן כיום בן 15.
יתרונות :
1. זמן הקמה וקיפול
2. נוחות שינה , אין אבנים , בידוד מעולה .
3. עמידות ברוחות וגשם
4. מקום של מזרונים , מצעים , כריות ושמיכות קייץ ( את שמיכות הפוך הגדולות בחורף , אני אורז בתיק נפרד).
חסרונות :
1. משקל על הגג , בפעמים שאני משתמש ברכב שלא למתרת טיול
2. לקום בלילה לפיפי, במיוחד אחרי לילות רוויות אלכוהול .
לסיכום: למי שעושה מספיק טיולים והרכב משמש לרוב כרכב טיולים הייתי ממליץ על אוהל גג .
למי שהשימוש מועט , והרכב משמש ביום יום , זה מיותר .
למרות שלהוריד את האוהל מהגג זה סה"כ 8 ברגים.
תמונה לאחר לילה סוער ושיטפון בנקרות
131112תודה.
מהיכן רכשת?
מה משקל כולל של האוהל עם התושבות?
זה כזה סיפור גדול להרכיב ולפרק?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
תודה.
מהיכן רכשת?
מה משקל כולל של האוהל עם התושבות?
זה כזה סיפור גדול להרכיב ולפרק?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אני הבתי עצמאית מספק בסין,
האהל שלי מעט גדול יותר מסטנדרט 165 רוחב , במקום 140 וקוטר מוטות המסגרת עבה יותר לעמידות גבוה יותר ברוחות , לכן המשקל מעט גבוה יותר ,
המשקל הכולל 65 ק"ג , יושב על מוטות רוחב של רינו .
לפרק זה סה"כ לפתוח 8 אומים.
לריכשה בארץ ממליץ על אריק מ EXTRIP שיש לו אוהלים טובים .
רק פרט נוסף. לינה טובה היא אחת שלא נגמרת בצאת השמש.
אוהל על הרצפה ניתן להצללה עם.רשת .
דבר שנותן עוד קצת שינה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
אם שני הסנט שלי עוזרים,
מעולם לא ישנתי בשטח כל כך טוב כמו הלילות שבאוהל גג.
כשכולם מתעוררים ב6 מאיזו אבן קטנה שמציקה באחת הצלעות, אתה מתעורר ב9 ומפהק להם מתוך הפוך.
תענוג צרוף.
כשכולם מתעוררים ב6 מאיזו אבן קטנה שמציקה באחת הצלעות, אתה מתעורר ב9 ומפהק להם מתוך הפוך.
תענוג צרוף.
מה הקשר בין לישון על מזרון גרוע ואוהל גג, וואלה לא הבנתי.
דורון
מזרון הכי טוב שלא יהיה לא מבודד אותך מפני תוואי הקרקע כמו משטח המורם מהקרקע.
חלופה שמתקרבת או אולי אפילו מקבילה לשינה באוהל גג היא שינה באוהל קרקע מרווח דיו להכיל מיטת שדה או מיטות שדה - הבעיה בחלופה הזו נפח החסנה ומשקל רב יותר וכן עוד זמן בהצבה/ קיפול.
באוהל גג נוחות השינה + הכל כלול בפנים + מהירות ונוחות הקמה וקיפול עדיין עדיפים בעיניי.
ולי כמטייל בודד הפתרון הוא בכלל שינה ברכב שיש לה כמה יתרונות על פני שינה באוהל (בידוד טוב יותר מהסביבה בעיקר מבחינת רעש ונוחות הפיפי בלילה..)
ושלמה אוסיף ברשותך,
יתרון אדיר במשקל... ובטח במרכז כובד.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
דורון
מזרון הכי טוב שלא יהיה לא מבודד אותך מפני תוואי הקרקע כמו משטח המורם מהקרקע.
אם כבר, הפוך.
אוהל גג שזורם תחתיו אויר קר כל הזמן (המרווח מגג הרכב) מתמודד עם תנאי שטח קשים יותר מאשר אוהל על הקרקע עם מזרון טוב.
והאמירה הייתה לגבי אבן בצלע.. לא קור.
לאורך השנים ניסינו מגוון מזרונים מסוגים שונים.
הבדל איכות השינה על הקרקע בין הסוגים השונים עצום, וכצפוי, הזול פחות נוח אלא אם אתה עדיין במנטליות דרוויש עם שרוול שישן ישר על המחצלת.
יש גם מיטת שטח, וואלה לא מצאתי שההבדל בנוחות עושה כזה הבדל, ודווקא מרגיש לי מוגבל כי מרווח התנועה בשינה מצומצם ביחס לשינה על המזרון בלי מסגרת.
הפתרון המושלם, והיקר, זה גג מתרומם...
חפשו את ex-tec ו alu-cab....
באחד הדיפנדרים שלי יש גג מתרומם שנבנה על ידי הבעלים הקודם, מהנדס במקצועו. שתי בוכנות פנאומטיות שמופעלות על ידי המדחס המובנה, פחות מ 10 שניות לפתיחה. מיטה 140*200...
ללא מדחס וללא ציוד פנומטי רק בוכנות ב250 שקל - לאוהלי גג יותר גדולים או בוכנות חזקות יותר או יותר בוכנות
זה הראשון שבניתי בארץ בכלים שיש בכל בית
נבדק ברוחות של הים הצפוני ז"א איסלנד האיים הבריטיים אירלנד הולנד...........
יתרון חשוב אפשר להכנס למרחב השינה מתוך הרכב דבר חשוב במזג אויר רע
לא ממליץ על אוהלי גג עם גג רך בגלל ברד וענפי עצים
לא ממליץ עם ילדים בגלל היכולת הטבעית של ילדים למצא דרך ליפול
התצורה הזו מתאימה בעיקר לרכבים עם גג מתפרק אבל ניתקלתי גם ביפנים וכאלה שחותכים בגג אבל זה כבר ל DIY
למתקדמים
(היתה לי גם מג'לינה מדיום) הסידור שלי מהיר יותר ויציב יותר
כללית פרשתי ואני מוכן למכור ב 4000 שקל כולל הדרכה וליוי הרכבה או מחיר הגיוני אחר
0503882889
131121131122
עבודה יפה!
שלי בנוי על 110' ואחד נוסף על 130'.
ללא מדחס וללא ציוד פנומטי רק בוכנות ב250 שקל - לאוהלי גג יותר גדולים או בוכנות חזקות יותר או יותר בוכנות
זה הראשון שבניתי בארץ בכלים שיש בכל בית
נבדק ברוחות של הים הצפוני ז"א איסלנד האיים הבריטיים אירלנד הולנד...........
יוסי!
ברוך הבא....
Long time...
נשלח מהנייד
יוסף- אכן ברוך הבא.
פעם אחרונה נפגשנו בתערוכת לנדרובר בבילינג אנגליה - הגעת לשם עם הרכב והגג הנפתח ואפילו אירחת את קבוצת הישראלים לקפה.
וואו זה היה כל כך מזמן ששכחתי באיזו שנה בדיוק זה היה - אם אני לא טועה לפני כ- 13 שנים אם לא יותר- קיץ 2007
לא קראתי פוסטים של יוסף1 מאז הימים הצהובים...
יוסי, ברוך הבא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
יוסף, בין הראשונים שבאופן סדיר היה יוצא עם הרכב שלו למסעות בחו"ל
היילקס אספנות
13-10-20, 22:19
ללא מדחס וללא ציוד פנומטי רק בוכנות ב250 שקל - לאוהלי גג יותר גדולים או בוכנות חזקות יותר או יותר בוכנות
זה הראשון שבניתי בארץ בכלים שיש בכל בית
נבדק ברוחות של הים הצפוני ז"א איסלנד האיים הבריטיים אירלנד הולנד...........
יתרון חשוב אפשר להכנס למרחב השינה מתוך הרכב דבר חשוב במזג אויר רע
לא ממליץ על אוהלי גג עם גג רך בגלל ברד וענפי עצים
לא ממליץ עם ילדים בגלל היכולת הטבעית של ילדים למצא דרך ליפול
התצורה הזו מתאימה בעיקר לרכבים עם גג מתפרק אבל ניתקלתי גם ביפנים וכאלה שחותכים בגג אבל זה כבר ל DIY
למתקדמים
(היתה לי גם מג'לינה מדיום) הסידור שלי מהיר יותר ויציב יותר
כללית פרשתי ואני מוכן למכור ב 4000 שקל כולל הדרכה וליוי הרכבה או מחיר הגיוני אחר
0503882889
131121131122תודה רבה,
נדבר בהמשך ואנסה להרים את הכפפה .... הפער המרכזי שנשאר זה אוהל ל5 נפשות. לדעתי המינמום זה 1.90 על 2.40 ובשאיפה לגדול יותר כמו ששלמה העלה כאן באחד הפוסטים.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יוסף- אכן ברוך הבא.
פעם אחרונה נפגשנו בתערוכת לנדרובר בבילינג אנגליה - הגעת לשם עם הרכב והגג הנפתח ואפילו אירחת את קבוצת הישראלים לקפה.
וואו זה היה כל כך מזמן ששכחתי באיזו שנה בדיוק זה היה - אם אני לא טועה לפני כ- 13 שנים אם לא יותר- קיץ 2007
שלום
לכל הזוכרים ...................
קראתי בהתרגשות את קבלת הפנים המרגשת
תודה
- - - Updated - - -
עבודה יפה!
שלי בנוי על 110' ואחד נוסף על 130'.
מכל מלמדי השכלתי
אם תרצה להחליף ידע יש לי בגוגל אלבום שלם אם כל שלבי הפיתוח והבניה
מכל מלמדי השכלתי
אם תרצה להחליף ידע יש לי בגוגל אלבום שלם אם כל שלבי הפיתוח והבניה
תעלה לכאן!
תעלה לכאן!
https://photos.google.com/share/AF1QipMNVJ-j_GV2F0Op6oHCfikDSB3_fjum8QaYphhjmROXiYD t3SIP3-dNjFBOOibSig?key=QzlPS3dWZEt1enY2c1QyRlB iRC1MVnZYR1hKcVpB
ביצוע מרהיב! תודה רבה לך על השיתוף
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
GodsFather
08-11-20, 06:51
https://www.decathlon.co.uk/p/rooftop-tent-van-500-fresh-black-2-p/_/R-p-313004?mc=8575763&c=GREEN_KHAKI
נתקלתי ברשת...
Sent from my HD1903 using Tapatalk
נחמד, אבל לא שונה מהותית מסתם לבנות אוהל קטן על הגגון...
GodsFather
08-11-20, 17:41
אני חושב שהאוויר במבנה הופך את השהות נעימה יותר מאשר אוהל רגיל עם מזרן... לא?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
Avihai Jiymninja
08-11-20, 18:50
יתרונות:
חוסך את המקום של מזרונים+מצעים+כריות+שמיכה+אוהל
זמן הקמה וקיפול קצרים
נוחות הקמה
אם אתה קונה אוהל איכותי אז גם מוגן מגשם וכו'
אי אפשר לגנוב את הרכב בלילה
לא חשוף לבעיות שקשורות לקרקע - חום/קור/חיות למינהן
חסרונות:
יקר יחסית
הרבה משקל במיקום מאוד גבוה ברכב - פוגע במרכז כובד משמעותית
מבאס לצאת מהאוהל (אמצע הלילה/פיפי/ילדים וכו')
לא נייד (רוצים לצאת לטיול עם רכב אחר/לישון רחוק מהרכב)
פוגע בצריכת דלק/תאוצות
קשה להגיע אליו אחרי לילה של שכרות
*הכל נכתב מניסיוני הדל של שלושה שבועות עם אוהל גג באפריקה.
נתת תשובה מדוייקת.
יש לי נסיון זה 20 שנה עם אוהלי גג חלקם קנויים וחלקם מעשה ידי - ראה בתחילת השירשור
אהל גג זה לא קראוון על הגג זה כלי מסעות
משקל מותר בנסיעה על גג מרזב 50 קג אבל חלק מיצרנים גם 70 קג
מרכז כובד- מזה לעומת הטונות של משקל רכב מסעות 4X4
לא להרכיב על פיאט 500 או SUV למינהו למי שחושב ש פיאט ו SUV זה רכב שטח:rolleyes:
מאחר ואוהלי הגג המיוצרים באפריקה לפי התפיסה בדרום אפריקה הם כבדים ממברזנט ושאר חומרים לא מרוכבים אז יש רגלייים למרכז הכובד
ילדים באוהל גג לא ממומלץ כי הילדים תמיד ימצאו דרך ליפול -אפשר לחגור את הילדים אבל זה לא ממומלץ.............
כן מומלץ לילדים אוהל קרקע או ברכב וזה יתרום ליחסים כך שלא צריך להשתכר
אשר לצרכים :
אורולוג או ;) כמו בזוקה 120 בצבא
מחיר -
הבדיקה עלות איכות לכל אורך הצפוי בשימוש באהל הגג
או ההרפתקה........................
אוהלי גג הקנויים שלי - מג'ולינות
מדיום רוחב 140
לארג' רוחב 160
היילקס אספנות
13-09-21, 15:28
לפעמים הכוכבים מסתדרים
מודעה ביד 2 במחיר מפתיע..... ופולניה עם מצב רוח טוב.
אשתף בחוית השימוש אחרי החורף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210913/afd414435ac30843602884e8697c9ee5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20210913/e22d68b2ec997585922e97d82d1dbc30.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
יוסף BFG נפטר לפני מספר חודשים. יהי זכרו ברוך.
את יוסף הכרתי כי הרכב שבתמונות היה שייך לחבר של אחי. אני זה שפרסם אותו עבורו בJEEPTRIP. יוסף התקשר עוד באותו היום. ולמחרת כבר הגיעו הוא ואישתו לראות את הרכב, זוג מקסים, היא ישבה בצד קראה ספר, הוא עם ניצוץ בעיניים סורק את הרכב, היססתי אבל בסוף שאלתי - מה לכם ולדיפנדר ספרטני שכזה? הוא סיפר על הצבא, על רכבי שלל וכו.
לאחר הרכישה הוא דיי נעלם מעל דפי הפורום, חששתי שהם קיבלו רגליים קרות ומכרו כי בכל זאת דיפנדר זה לא לכל אחד. אחרי משהו כמו 3 חודשים הוא צץ שוב לפורום, ולא סתם, אלא אחרי טיול מדהים באיסלנד, עמוס תמונות וסיפורים בתקופה שבודדים יצאו עם הרכב שלהם לכאלה מסעות. בהמשך השנים נפגשנו במפגשי לנדרובר כאלה ואחרים, הניצוץ בעיניים תמיד היה שם.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
אכן.. עצוב.
שרשור שנפתח לאחר לכתו מאיתנו וכולל עוד הספדים - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/120846
פולניה עם מצב רוח טוב.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
שמע. אתה בחור טוב- אבל אל תמציא מעשיות.
ehudzeelim
31-07-22, 18:03
ראיתי שיש אוהלי גג שנמכרים -ACE,
האם מישהו ניסה אותם ושרד לספר על זה?
יש יבואן שמתחיל עכשיו לייבא אוהלי גג מתורכיה במחירים תחרותיים.
הם אמורים להיות באיכות טובה יחסית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ehudzeelim
31-07-22, 20:37
יש קישור/שם לאתר או למוצר?
תודה
https://www.ace.co.il/8301790
נראה מעניין
אחרי הפרשה העגומה שהיתה לי עם אייס אוטודיפו, לא ממליץ לרכוש מהם באונליין שום דבר בטח לא בכזה סכום.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
נושא קצת ישן.
אבל לפני שבועיים טיילתי לבד בהר הנגב. בעת ארוחת הערב גיליתי שאני בעצם ארוחת הערב.
בערך מליון קרציות (בלי להגזים כמובן) יצאו מחוריהן והחלו את מסען (ארוך ומפותל) לעבר דמי.
מכיוון שאני מאוד אוהב את מאיר אריאל, אך לא עד כדי להצטרף אליו בקרוב, סיימתי את הערב בלינה על הגגון, עליו נזרקו מזרון והותקנה כילה. מה אומר. התלהבתי.
כלומר,
אני עדיין חושב שהסתובבות עם אוהל גג ייעודי שמעמיס על הרכב ומעלה את מרכז הכובד שלו, הוא מיותר. אבל פתאום הרעיון של לישון על הגג בקיץ, או אפילו עם אוהל איגלו ליחיד/זוג שנפרש על הגגון בעת הצורך, הוא לא רעיון רע. עיגון הפינות לגגון גם הרבה יותר טוב מהיתדות העלובות שמגיעות בד"כ, וגם יותר קל להגיע משטח שינה ישר (מי שיש לו דיסקברי עם xlifter בכלל הרוויח).
רק בעיה אחת.
אני צריך עכשיו לבנות גגון גדול יותר, כי אני מטר ואסימון, ואפילו אני ישנתי באלכסון ועם רגליים בחוץ ...
נ.ב.
הרוח אכן הורגשה הרבה יותר על הגג.
מתעלק על השרשור: מישהו התנסה עם אוהלי גג סיניים חסרי מותג? איך אפשר לדעת אם אוכל הוא איכותי או לא?
מצד אחד מחיר מפתה ובכל מקרה כל האוהלים מיוצרים בסין.
מצד שני, מה שבזול עולה ביוקר וכל זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
22-10-24, 09:08
אתה יכול להפנות למוצרים שראית?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
כמו כל מוצר אחר בעלי אקספרס - תתחיל בציון ( ביקורת) שקיבל המוכר, כמות המכירות של המוצר הספציפי, קרא את הביקורות הפחות טובות (1-2 כוכבים ואולי גם 3).
מדובר על מוצר יקר עם משלוח יקר. נסה ליצור קשר עם המוכר ולשאול כמה שאלות כדי להתרשם מהשירותיות ואם יהיה עם מי לדבר לאחר המכירה.
אישית הייתי נמנע מלקנות מוצר כזה בעלי אקספרס גם אם יש חיסכון של 200 דולר. חשוב שיהיה לך שירות טוב גם לאחר שנה שנתיים.
נשלח מהנייד
לא יודע למה אבל כשמדברים על אוהל גג זה מה שעולה לי בראש....
אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20241022/fc93bf049a7d93b6e2db58d8fb12415f.jpg
ehudzeelim
22-10-24, 10:39
מתעלק על השרשור: מישהו התנסה עם אוהלי גג סיניים חסרי מותג? איך אפשר לדעת אם אוכל הוא איכותי או לא?
מצד אחד מחיר מפתה ובכל מקרה כל האוהלים מיוצרים בסין.
מצד שני, מה שבזול עולה ביוקר וכל זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
האוהל גג שלי הוא סיני מקורי 😁, נמכר בזמנו בארץ, אני קניתי אותו מיד 2.
יש בלאי מואץ לרצועות מסוימות, שפשוט מתפוררות. באורח פלא החלקים החשובים דווקא בנויים טוב
אני מאד מבסוט ממנו. השלד מסיבי והוא נוח מאד, וגם איכות הבד טובה ושום דבר לא נקרע (למעט רצועות הידוק מסוימות כאמור) בקיצור עושה את העבודה מבחינתי.
גם לי יש אוהל גג סיני שקניתי בזמנו באמזון.
בסהכ, יחסית למחיר, קניה טובה.
2 בעיות בזה שאני קניתי:
מזרון דק מדי - הוכנס במקומו מזרן מתנפח מעצמו.
מחברי הסולם דרשו החלפה.
לביא
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
אצלי אוהל של smittybilt. נקנה באמזון.
שום דבר לא קרוע והוא מרגיש איכותי אבל החלק הפנימי הפך לדביק בכמה מקומות. נראה שחומר האיטום של היריעה לא מזדקן יפה.
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
אתה יכול להפנות למוצרים שראית?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
במקרה זה המוצר לא מעלי אקספרס אלא מבחור מנחשולים שמייבא את המוצרים לארץ. עוד לא ראיתי את האוהלים בעיניים אבל להבנתי אפשר לראות לפני שקונים.
לא מצליח להעלות את הקטלוג שהוא שלח לי בגלל בעיה בפלטפורמה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
23-10-24, 08:35
יש מגוון צורות לאוהל גג ולכן היתרונות והחסרונות משתנים.
לדעתי החסרון הגדול ביותר הוא כשרוצים פיפי באמצע הלילה ורובנו כבר בגיל שלרוב קמים כמעט כל לילה לפיפי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
היה לי אוהל גג סיני צדפה מותג סיני עלום במשך שנה שנרכש כיד 2.https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129494-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%92%D7%92?p=1055883#post1055883
האיכות בסדר גמור והאוהל היה מצויין למעט המזרון הדק מדיי.
לעניי הפיפי בלילה - אז גם אני בגיל המתאים להתעורר לפיפי - זה לא ממש בעייתי כי אני הייתי "משתין על העולם מלמעלה" - יעני יורד שתיים שלוש מדרגות ומשתין...
בתכלס כבר כתבתי בתחילת השרשור לי אישית השינה האיכותית ביותר הייתה באוהל הגג. בתוספת קלות ההקמה והקיפול של אוהל הגג הצדפה ובתוספת העובדה שהמצעים וציוד השינה נשארים באוהל זה פתרון די מושלם ללינת שטח. המשקל של האוהל שלי היה כ- 70 ק"ג וגם אם הורגש במידת מה מבחינת הניהוג וזווית הגילגול זה לא היה משמעותי.
דיי מצטער על מכירת אוהל הגג יחד עם הרכב הקודם כעסקת חבילה. אם כי הנוכחי + אוהל גג לא היה נכנס לחניה אחרי תריס הגלילה שהתקנתי - אבל שקלתי ועדיין שוקל להתקין אוהל גג שיורכב על הרכב רק לטיולים ובשאר הזמן יישאר צמוד לתקרה במבואה שלפני החניה.
בינתיים חזרתי לשינה ברכב...גם סבבה אבל אוהל גג יותר סבבה
היה לי אוהל גג סיני צדפה מותג סיני עלום במשך שנה שנרכש כיד 2.https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/129494-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%90%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%92%D7%92?p=1055883#post1055883
האיכות בסדר גמור והאוהל היה מצויין למעט המזרון הדק מדיי.
לעניי הפיפי בלילה - אז גם אני בגיל המתאים להתעורר לפיפי - זה לא ממש בעייתי כי אני הייתי "משתין על העולם מלמעלה" - יעני יורד שתיים שלוש מדרגות ומשתין...
בתכלס כבר כתבתי בתחילת השרשור לי אישית השינה האיכותית ביותר הייתה באוהל הגג. בתוספת קלות ההקמה והקיפול של אוהל הגג הצדפה ובתוספת העובדה שהמצעים וציוד השינה נשארים באוהל זה פתרון די מושלם ללינת שטח. המשקל של האוהל שלי היה כ- 70 ק"ג וגם אם הורגש במידת מה מבחינת הניהוג וזווית הגילגול זה לא היה משמעותי.
דיי מצטער על מכירת אוהל הגג יחד עם הרכב הקודם כעסקת חבילה. אם כי הנוכחי + אוהל גג לא היה נכנס לחניה אחרי תריס הגלילה שהתקנתי - אבל שקלתי ועדיין שוקל להתקין אוהל גג שיורכב על הרכב רק לטיולים ובשאר הזמן יישאר צמוד לתקרה במבואה שלפני החניה.
בינתיים חזרתי לשינה ברכב...גם סבבה אבל אוהל גג יותר סבבה
יש משמעות למבנה צדפה, חוץ מהאופציה לשים עליו פאנל סולרי?
וגם, יש דברים ספציפיים לשים לב אליהם כשאני רוכש / רואה אוהל גג? צירים, סוג בד , דברים כאלה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הצדפה נחשבים למבודדים טובים יותר, נוחים יותר לפתיחה וסגירה מהאוהלי ספר.
הם גם לרוב יהיו מעט כבדים יותר, עם צללית נמוכה יותר ויתפסו שטח גג רחב יותר.
לרוב אך לא תמיד, יש יוצאים מן הכלל כמו צדפה גבוהים במיוחד או צרים במיוחד (כמו שיצא לא מזמן לגימני) או קלים במיוחד, אבל הם לרוב חריגים ויגיעו עם תג מחיר גבוה או לחילופין שטח מחייה מצומצם.
הדבר שהייתי שם לב אליו זה ביקורות מצולמות ברשת.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יש משמעות למבנה צדפה, חוץ מהאופציה לשים עליו פאנל סולרי?
וגם, יש דברים ספציפיים לשים לב אליהם כשאני רוכש / רואה אוהל גג? צירים, סוג בד , דברים כאלה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה שכתב סולי ובנוסף בגלל המבנה, במזג אויר סוער עם רוחות יש לשים לב שהחלק הצר יהיה נגד כיוון הרוח ואז אוהל הצדפה יהיה מבודד ועמיד יותר לרוח מכל אוהלי הגג האחרים.
יתרון נוסף לאוהלי הצדפה, לרוב הם עשויים מאלומיניום= קשיחות מבנית ועמידות טובה יותר לאורך זמן.
חסרונות נוספים לאוהל הצדפה בהשוואה לאחרים - בגלל הפרופיל הצר במצב סגור לא ניתן להשאיר באוהל מצעים רבים ועבי נפח.
בנוסף, אוהל הצדפה יכול שלא להתאים לאנשים גבוהים - אני 187 ס"מ והייתי צריך לישון באלכסון קל או עם רגליים מקופלות אחרת כף הרגל (מידה 45 ) לא נכנסת/ נוגעת בחלק הצר.
לגבי המחיר - דווקא לא בשמיים - מותגים סיניים נמכרים היום חדשים בכ- 6,000 ש"ח את שלי קניתי כמשומש במצב חדש ב- 4,000 ש"ח והעמדתי למכירה ב- 3,500 ש"ח
לדעתי מבין הסגנונות השונים של אוהלי גג הצדפה הוא הטוב ביותר לבודד או זוג. יש בחו"ל אוהלי צדפה שגם החלק הצר נפתח ומתרומם קצת ואז זה בכלל מושלם.
יש גם אוהלים בצורת z.
ניתן להשתמש עם פתיחה אחת כמו באוהל צדפה, או לפתוח את החלק הנוסף והאוהל הופך למלבני.
https://www.chremaco.com/rct0101f-z-shape-hard-shell-roof-top-tent-product/
חנן-ג'יפולוג
23-10-24, 18:15
יש מגוון צורות לאוהל גג ולכן היתרונות והחסרונות משתנים.
לדעתי החסרון הגדול ביותר הוא כשרוצים פיפי באמצע הלילה ורובנו כבר בגיל שלרוב קמים כמעט כל לילה לפיפי.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בקבוק פריגת.
גם מאוהל רגיל לא כיף לצאת באמצע הלילה.
boaz avrahami
23-10-24, 19:57
הפתח קטן מדי [emoji848]
מזל שלא המלצת על RPG.
אם לא אשפוז אני משתין בעמידה על קרקע יציבה ולא במקום שאני יושב ואוכל.
אני יודע שבסוף אשבר. אני בעיקר מנסה לשכנע את עצמי בשביל לדחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הפתח קטן מדי [emoji848]
מזל שלא המלצת על RPG.
אם לא אשפוז אני משתין בעמידה על קרקע יציבה ולא במקום שאני יושב ואוכל.
אני יודע שבסוף אשבר. אני בעיקר מנסה לשכנע את עצמי בשביל לדחות.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אשריך אם הפתח של בקבוק פריגת קטן לך [emoji12]
ההתלבטות הבאה שלי היא בנוגע לגודל: אנחנו מטיילים לפעמים 4 (אני גובה 182 ) ושלושה ילדים ( 1.50 שלושתם לצורך העניין) וכל טיול שני אשתי מצטרפת. יש אוהל גג לחמישה? או שיש קומבינה אחרת לסיטואציה הזו?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בקבוק פריגת.
גם מאוהל רגיל לא כיף לצאת באמצע הלילה.
בקבוק של מרכך כביסה.
חנן-ג'יפולוג
24-10-24, 03:48
זה קצר מדי לבועז.
בקבוק זה למיטת בית חולים או אוהל על הקרקע. באוהל גג ראוי לנצל את הגרביטציה.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20241024/d9de7b456f189a99f350f50a096be966.jpg
boaz avrahami
24-10-24, 11:12
גולני משתמשים אפילו באוהל רגיל ב RPG.
למה לשנות אם זה פתרון מוכח?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
ומה עושות הנשים?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
24-10-24, 20:47
https://imageshack.com/i/pnFrfegij
boaz avrahami
24-10-24, 21:26
לדעתי לפתרון הנשי אפשר לבקש חיבור מהיר לצינור גינה
קלבר כזה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מנהלים מתבקשים לנעול את השירשור [emoji1787][emoji1787][emoji1787]
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.