צפייה בגרסה מלאה : חומר מומלץ לניקוי סעפת ו egr
ioniamichael
26-09-20, 17:37
היי חברים, שאלה...
מחר מתכוון לפרק את הסעפת יניקה ושסתום אי ג'י אר לצורך ניקוי , מאחר והרכב עבר 300 קיי ואני בספק שהבעלים הקודמים ( רכב יד 1 ) ביצעו זאת איי פעם, מדובר בפאג'רו קונג 3.2 דיזל אגב.
מחפש המצלמה לחומר לא פחות ממעולה שיוכל להתמודד עם כל הפיח שהצטבר ב15 שנים שעברו חחחח.
אין בעיה להשאיר גם לילה או כמה שצריך.
אשמח להמלצה ממי שעשה :)
אני יישמתי חומר ניקוי בריסוס של ליקווימולי - בלי לפרק את הסעפת. אם המצב לא זוועתי - זה מה שאני יכול להמליץ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ioniamichael
26-09-20, 18:27
אני יישמתי חומר ניקוי בריסוס של ליקווימולי - בלי לפרק את הסעפת. אם המצב לא זוועתי - זה מה שאני יכול להמליץ.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
במקרה שלי לצערי הפירוק כן נדרש.
חושב אולי להשתמש במסיר פיח של מטבחים , כזה ששמים אותו בקולט אדים או משהו
חומרים להסרת פיח יכולים להיות מאד אגרסיביים כלפי משטחי מתכת, גם על המסיר פיח למטבח יש כוכבית קטנה על המלצה לנסות על נקודה קטנה לפני שמיישמים על משטחים.
וזה לא מוצר שתוכנן לסגסוגות של רכב.
יכול להיות שיעבוד, ויכול לגרום נזק.
למה לא לקחת חומר שמיועד לרכב?
אני השתמשתי באותו החומר שאסף המליץ, גם לראשונה אחרי חצי מליון שאף פעם לא נוקתה הסעפת.
עבד מצוין.
ioniamichael
26-09-20, 18:46
חומרים להסרת פיח יכולים להיות מאד אגרסיביים כלפי משטחי מתכת, גם על המסיר פיח למטבח יש כוכבית קטנה על המלצה לנסות על נקודה קטנה לפני שמיישמים על משטחים.
וזה לא מוצר שתוכנן לסגסוגות של רכב.
יכול להיות שיעבוד, ויכול לגרום נזק.
למה לא לקחת חומר שמיועד לרכב?
אני השתמשתי באותו החומר שאסף המליץ, גם לראשונה אחרי חצי מליון שאף פעם לא נוקתה הסעפת.
עבד מצוין.
לא אמרתי שאני לא רוצה את החומר שאסף המליץ, רק אמרתי שאני חייב לפרק.
אשמח לקישור לחומר או תמונה
ioniamichael
26-09-20, 19:00
חומרים להסרת פיח יכולים להיות מאד אגרסיביים כלפי משטחי מתכת, גם על המסיר פיח למטבח יש כוכבית קטנה על המלצה לנסות על נקודה קטנה לפני שמיישמים על משטחים.
וזה לא מוצר שתוכנן לסגסוגות של רכב.
יכול להיות שיעבוד, ויכול לגרום נזק.
למה לא לקחת חומר שמיועד לרכב?
אני השתמשתי באותו החומר שאסף המליץ, גם לראשונה אחרי חצי מליון שאף פעם לא נוקתה הסעפת.
עבד מצוין.
ועוד שאלה, האם פירקת את הסעפת ? אם לא , אז איך בדיוק ?
לא פרקתי.
זה מגיע עם צינורית ארוכה ופייית ריסוס.
מפרקים צינור כניסת אויר ומכניסים פנימה ומזיזים קדימה-אחורה לאורך הסעפת.
בזמנו צילמתי לפני ואחרי בתוך הסעפת, הבדל גדול.
https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%A8%D7%AA-%D7%95%D7%A1%D7%A2%D7%A4%D7%AA-%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-liqui-moly
לא פרקתי.
זה מגיע עם צינורית ארוכה ופייית ריסוס.
מפרקים צינור כניסת אויר ומכניסים פנימה ומזיזים קדימה-אחורה לאורך הסעפת.
בזמנו צילמתי לפני ואחרי בתוך הסעפת, הבדל גדול.
https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%A8%D7%AA-%D7%95%D7%A1%D7%A2%D7%A4%D7%AA-%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-liqui-molyמעניין מאוד. כלומר מפרקים את הצינור שבין האינטרקולר לסעפת היניקה ומרססים תוך כדי שהמנוע עובד?
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
ioniamichael
26-09-20, 20:31
לדעתי זאת לא שיטה טובה ונזק רב לבוכנות ושסתומים, אסביר למה.
הפיח שמצטבר בסעפת , אחרי שהוא מתנתק מהדפנות שלה הוא הופך לגושים ממש גדולה , וכל זה הולך לתא שריפה במנוע, ברגע שהבוכנה עולה ומנסה לדחוס מעוצמה את התערובת של האוויר והדיזל, הפיח הזה לא נעלם ואלא נמחץ ומזיק .
מעדיף לפרק האמת .
לדעתי זאת לא שיטה טובה ונזק רב לבוכנות ושסתומים, אסביר למה.
הפיח שמצטבר בסעפת , אחרי שהוא מתנתק מהדפנות שלה הוא הופך לגושים ממש גדולה , וכל זה הולך לתא שריפה במנוע, ברגע שהבוכנה עולה ומנסה לדחוס מעוצמה את התערובת של האוויר והדיזל, הפיח הזה לא נעלם ואלא נמחץ ומזיק .
מעדיף לפרק האמת .נקודה טובה שגם אני תמה עליה.
רק תיקון קטן - בדיזל הדחיסה היא של אויר בלבד והסולר מוזרק בנקודה המתה העליונה.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לדעתי זאת לא שיטה טובה ונזק רב לבוכנות ושסתומים, אסביר למה.
הפיח שמצטבר בסעפת , אחרי שהוא מתנתק מהדפנות שלה הוא הופך לגושים ממש גדולה , וכל זה הולך לתא שריפה במנוע, ברגע שהבוכנה עולה ומנסה לדחוס מעוצמה את התערובת של האוויר והדיזל, הפיח הזה לא נעלם ואלא נמחץ ומזיק .
מעדיף לפרק האמת .
הכל שאלה של כמה טינופת יש לך בפנים.
אצלי אחרי חצי מליון קמ הייתה בוצה שחורה דבוקה אבל לא משהו שנראה מוצק.
החומר ממיס את הבוצה לאדים והכל נשרף הלאה.
כשאני פירקתי את הסעפת איש המקצוע ניקה את הסעפת מיכנית באמצעות מברשת פליז מסתובבת ואח"כ טבל את הסעפת בחומר ניקוי ייעודי לניקוי ראשי מנוע.
ioniamichael
27-09-20, 08:43
הכל שאלה של כמה טינופת יש לך בפנים.
אצלי אחרי חצי מליון קמ הייתה בוצה שחורה דבוקה אבל לא משהו שנראה מוצק.
החומר ממיס את הבוצה לאדים והכל נשרף הלאה.
מעולה, טוב לדעת, כניראה הדיזל בארצינו לא כזה נורא=]].
היום אפרק את ה EGR ונראה מה המצב בתוך סעפת דרכו, ואחליט אם לפרק או לא.
אני עשיתי את זה עם ספרי קרבורטורים,עבד יפה.
היי חברים, שאלה...
מחר מתכוון לפרק את הסעפת יניקה ושסתום אי ג'י אר לצורך ניקוי , מאחר והרכב עבר 300 קיי ואני בספק שהבעלים הקודמים ( רכב יד 1 ) ביצעו זאת איי פעם, מדובר בפאג'רו קונג 3.2 דיזל אגב.
מחפש המצלמה לחומר לא פחות ממעולה שיוכל להתמודד עם כל הפיח שהצטבר ב15 שנים שעברו חחחח.
אין בעיה להשאיר גם לילה או כמה שצריך.
אשמח להמלצה ממי שעשה :)
אין לך צורך לפרק סעפת יניקה כי ב-KING אין SWIRL CONTROL
שסתום EGR-כן למרות שממליץ מאוד לבטל פעילותו
ioniamichael
27-09-20, 09:23
אין לך צורך לפרק סעפת יניקה כי ב-KING אין SWIRL CONTROL
שסתום EGR-כן למרות שממליץ מאוד לבטל פעילותו
היי גרשון , אשמח לדעת מה זה swirl control ומה הסיבה שאין צורך בפירוק ? ולגבי החסימה אתה צודק, אני מבטל אותו
היי גרשון , אשמח לדעת מה זה swirl control ומה הסיבה שאין צורך בפירוק ? ולגבי החסימה אתה צודק, אני מבטל אותו
http://gershon.ucoz.com/index/online/0-105
סעפת יניקה במקרה של KING-סתם צינור
BK כבר עם SWIRL CONTROL
סודה קאוסטית.
סיר גדול מים פושרים, לתלות את הסעפת כך שלא תגע בסיר.
אם המצב קשה תצטרך כמה מחזורים
ככה זה נראה אחריhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/1f4a73a3f23601d884f1029445ba2008.jpg
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
סודה קאוסטית.
סיר גדול מים פושרים, לתלות את הסעפת כך שלא תגע בסיר.
אם המצב קשה תצטרך כמה מחזורים
בעצם ניקוי עם האדים?
איך נראה לפני הניקוי?
מצאתי את הצילומי סעפת לפני ואחרי הספריי ליקווימולי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/91f9cd002491475af9ef045b5ea0968c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/940bf0e9085fa939b8734381fcd1c053.jpg
לא אדים. הסעפת שקועה לגמרי בתוך התמיסה. מחממים טיפה את המים ומוסיפים כוס סודה קאוסטית לאט ובזהירות. כמובן בעבודה עם חומרים מסוכנים ציוד מיגון מלא .
המצב היה די טוב: שכבה דקה מאוד של שמן ופיח. תמונה של הלפני מצורפת. (egr חסום, ומפריד שמן/אויר ).
עוד נקודה, אחרי פירוק סעפת יש לבדוק את הישור של הסעפת ובמידת הצורך לשלוח לישור. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200927/1a0c365ae5a78eb7a33a6417b0713720.jpg
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
ioniamichael
27-09-20, 12:01
http://gershon.ucoz.com/index/online/0-105
סעפת יניקה במקרה של KING-סתם צינור
BK כבר עם SWIRL CONTROL
מעולה, תודה על החומר.
השאלה אז איך הכי טוב לנקות את הסעפת מבלי לפרק אותה ?
פירקתי עכשיו את ה EGR, ובכניסה שלו אל תוך הסעפת יניקה העליונה , יש פיח בעובי של 3-5 מ"מ.
יש דרך לנקות היטב מבלי לפרק ?
גם ככה סגר.... ממליץ לפרק ולנקות יסודי בלי לקצר דרכים.
מעולה, תודה על החומר.
השאלה אז איך הכי טוב לנקות את הסעפת מבלי לפרק אותה ?
פירקתי עכשיו את ה EGR, ובכניסה שלו אל תוך הסעפת יניקה העליונה , יש פיח בעובי של 3-5 מ"מ.
יש דרך לנקות היטב מבלי לפרק ?
במקרה שלך מבלי לפרק-בלתי אפשרי
בנוסף כנראה יש לא מעט זפת על תושבת של שסתומים
במקרה שלך מבלי לפרק-בלתי אפשרי
בנוסף כנראה יש לא מעט זפת על תושבת של שסתומים
+
פיח קשה זה לפרק..
זפת הספריי של ליקווימולי ינקה בלי בעיה.
זה מה שהיה אצלי.
ioniamichael
27-09-20, 14:50
אז זה בערך המצב של הסעפת העליונה, לתחתונה עוד לא הגעתי .
האם מצב כזה של פיח , שהעובי שלו בערך 3 ממ והוא מתפורר די בקלות עם מברג פלסטיק, ספריי יוכל להתגבר עליו?
130989
זה פיח או זפת?
אם זה פיח, ממש גרגרי, אני הייתי מנקה בנפרד מהרכב ולא בצורה שזה זורם לצילינדרים.
זפת וג׳יפה דביקה ואולי קצת פיח זה סיפור אחר, אלו כן יורדים עם הספריי.
זה הרבה יותר גרוע.
תן לספריי צ'אנס. אחר כך תמיד אפשר לפרק הכל.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ioniamichael
27-09-20, 15:03
זה פיח או זפת?
אם זה פיח, ממש גרגרי, אני הייתי מנקה בנפרד מהרכב ולא בצורה שזה זורם לצילינדרים.
זפת וג׳יפה דביקה ואולי קצת פיח זה סיפור אחר, אלו כן יורדים עם הספריי.
זה הרבה יותר גרוע.
הבנתי, בכל מקרה, על איזה ספריי מדובר? אפשר קישור או תמונה שלו או משהו ?
זה פיח או זפת?
אם זה פיח, ממש גרגרי, אני הייתי מנקה בנפרד מהרכב ולא בצורה שזה זורם לצילינדרים.
זפת וג׳יפה דביקה ואולי קצת פיח זה סיפור אחר, אלו כן יורדים עם הספריי.
זה הרבה יותר גרוע.
netto +.
https://www.liquimoly.co.il/product/6279/
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ioniamichael
27-09-20, 16:36
https://www.liquimoly.co.il/product/6279/
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
לפי התמונה הזו, הספריי הזה מוריד קילוגרמים של פיח.
אין לי גישה עכשיו לסעפת יניקה תחתונה, אז אני אנסה להשתיק את ה EGR ואז להשתמש בספריי הזה, אקנה ישר כמה בלונים כאלה ואנסה.
אחרי זה שוב אפרק את ה EGR ואסתכל אם עזר.
חברים
לא לצחוק בבקשה (גם אני צחקתי בהתחלה)
אבל
חומר מעולה שממיס את הפיח/זפת הזאת הוא.....מים.
אם הסעפות/EGR בחוץ, כלומר מפורקות, ניתן לטבול אותם כמה שעות טובות במים, והמים לאט לאט מפרקים הכל.
נשמע הזוי, אבל עובד.
לא צריך לקנות שום חומר מיוחד.
קיבלתי את הטיפ הזה בעבר ממישהו שיש לו ניסיון עם חלקי מנוע של ספינות, ניסיתי וזה אשכרה עובד.
תמונות לפני ואחרי אצלי :
131025131026
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.