צפייה בגרסה מלאה : החלפת חיישן חמצן בג'ימני 2001
לאחר שנדלקה אצלי ברכב (ג'ימני 2001 אוטו') נורת ה- CHECK ENGINE קפצתי למוסך (:?) לברר מה התקלה. הסתבר שחיישן החמצן (למבדה) הוא מקור הבעיה. איפסתי את התקלה עי"י ניתוק מינוס מהמצבר לכמה דקות, כדי לבדוק האם זוהי תקלה מתמשכת או משהו חד פעמי שהופיע ונותר בזיכרון.
בגלל שהנורה נדלקה שוב החלפתי את החיישן המדובר.
בגדול- חיישן חמצן תפקידו לספק מידע למחשב על כמות החמצן בפליטה ועי"י כך בעצם המחשב "יודע" את אופי התערובת (עניה/עשירה/תקינה) ואם יש צורך הוא מתקן.
החיישן נכנס לפעולה רק כאשר הטמפ' היא כ - 300 מעלות, ישנם חיישנים עם גוף חימום פנימי שמזרז את כניסת החיישן לפעולה (חיישנים אלה מאופיינים ב 4 חוטים לעומת 2 בחיישן ללא גוף חימום).
המתח שמייצר החיישן הוא מ 0.2V (תערובת עניה) ועד 1V (תערובת עשירה).
בד"כ צבעי החוטים הם:
שחור- מידע למחשב
אפור- הארקה לגוף
שני לבנים - פלוס ומינוס לגוף החימום של החיישן.
(בחיישן המקורי למשל היו צבעים אחרים מאשר בתחליפי)
לעבודה :
דבר ראשון שעשיתי (אחרי שפתחתי מכסה מנוע ;) ) היה ניתוק מינוס מהמצבר (גם כדי לאפס את התקלה בזמן שאני עובד וגם ליתר ביטחון בעבודה שקשורה למחשב הרכב).
ישנה פחית שיושבת מאחורי המנוע (לכיוון תא הנוסעים) שמחזיקה עליה את הקונקטור של החיישן ועוד 2 קונקטורים אחרים (מסומנת בכחול בתמונה למטה). שיחרור בורג 10 שתופס אותה מקל את שיחרור הקונקטור של החיישן.
לאחר שיחרור הקונקטור, פירוק מגן החום שנמצא על הסעפת פליטה- 4 ברגים ואום אחת (החיישן הסורר מסומן באדום):
http://img51.imageshack.us/img51/443/19rp1.jpg
לאחר הוצאת המגן חום אפשר להבריג החוצה את החיישן.
ככה זה נראה בלי המגן:
http://img69.imageshack.us/img69/2163/26ql1.jpg
הדבר הבא שצריך לעשות זה להעביר את השקע מהחיישן הישן לחדש חתכתי את החוטים מהישן והלחמתי לחדש. פה חשוב מאד עניין הצבע של החוטים. בגלל שקניתי חיישן תחליפי צבעי החוטים שונים. הסוכן שסיפק לי אותו גם רשם לי את הסידור של הצבעים (אפשר גם לבדוק לבד בעזרת רב מודד).
שני החיישנים (הישן והחדש):
http://img240.imageshack.us/img240/1724/38dl.jpg
לאחר ההלחמה:
http://img65.imageshack.us/img65/1728/48qi.jpg
זהו, מה שנשאר זה להרכיב הכל בסדר הפוך חזרה.
כמה דברים:
1.הברגים (גם של המגן חום וגם החיישן עצמו) בגלל שהם יושבים במקום מאד חם יש סיכוי גבוה שיהיה קשה לחלצם (נתפסים עם הזמן). אפשר לרסס קצת ספרי קסם (WD40) ולחכות כמה דקות ולנסות שוב.
2.בגלל שמדובר בעבודה שקשורה למחשב אני ממליץ להיזהר מאד. הסיכון פה אומנם לא גבוה משום שהחיישן הזה מייצר מתח מאד נמוך (עד 1V) אך בכל זאת....
3.מאד מאד כדאי לעבוד כאשר המנוע קר לגמרי (לא נעים להכניס ידיים לאיזור הזה של הסעפת אחרי שעה נסיעה בפקקים של גוש דן).
עלויות:
חיישן מקורי כ 900 ש"ח.
תחליפי 320 ש"ח.
אם ישנם עוד שאלות בעניין אני יענה בשימחה....
רפי.
עריכה:
הוספתי עידכון בסוף השירשור
ראשית, כל הכבוד על ההחלפה ועל התיאור המפורט, אבל יש לי שתי שאלות:
1. מאיפה קנית את החיישן התחליפי, ומאיזו תוצרת הוא?
2. מדוע השתמשת באיזוליר בנד לבידוד ההלחמות שביצעת? הרי ידוע שלאיזוליר בנד יש נטייה להתקלף (במיוחד בנוכחות של שמן וחום - מה שיש בכל תא מנוע) ולגרום לקצרים. אני הייתי ממליץ לך להשמתמש בפלסטיק מתכווץ בחום ("שרינק סליב") כדי לבודד את ההלחמות ובכך מסיר דאגה מליבי.
המלצה אחת לגבי ההלחמותץ של החוטים,
מומלץ במקום לחתוך את כולם בקו ישר,
לחתוך אותם בדירוג כך שגם במידה והבידוד יורד, עדיין לא יהיה קצר.
עירא
חימושניק-
את החיישן קניתי מ- ע.מ (בנתניה) מאיזה תוצרת הוא אני לא זוכר אבל אני יכול לבדוק.
עירא-
תודה על ההמלצה אני אשתמש בה בפעם הבאה (בתקווה שלא תהיה כזו ;) ).
אסור בשום מצב להלחים את את החוטים של חיישן החמצן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זה גורם נזק לחיישן
עם החיישן מקבלין ארבעה מחברים שלוחצים אותם ע"י פלייר לחיצה ואיתם עושים את החיבור של החיישן לצמה המקורית!!!!!!!!!!!!!!!
החלפתי כבר עשרות כאלו ומעולם לא הלחמתי חוטים!!!!
נקווה שלא נגרם נזק לחיישן..
קובי
להשכלה,
ממה בדיוק נגרם נזק לחיישן?
עירא
אסור בשום מצב להלחים את את החוטים של חיישן החמצן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זה גורם נזק לחיישן
עם החיישן מקבלין ארבעה מחברים שלוחצים אותם ע"י פלייר לחיצה ואיתם עושים את החיבור של החיישן לצמה המקורית!!!!!!!!!!!!!!!
החלפתי כבר עשרות כאלו ומעולם לא הלחמתי חוטים!!!!
נקווה שלא נגרם נזק לחיישן..
קובי
בהרבה מקומות שבדקתי לפני שהחלפתי, שיטת החיבור היא ע"י הלחמה.
עד כמה שאני יודע אין שום סיבה שיגרם נזק בעיקבות הלחמה.
תוכל להסביר לי למה הלחמה יכולה לגרום נזק.
תודה,
רפי.
כאשר עברתי קורס דיאגנוסטיקה הוסבר לי איך עובד החיישן והוסבר גם שאסור להלחים את החיישן כי החום של ההלחמה יכול להרוס את החיישן
כאשר אני מזמין ללקוח חיישן חמצן חלופי אני מקבל אותו עם מחברים שנלחצים בשני הצדדים
וכך אני יוצר את החיבור בין החיישן החדש לבין הצמה המקורית
בתוך חיישן החמצן יש אוויר אטמוספרי כלוא עם 20.8 אחוז חמצן
החיישן "קורא" את אחוז החמצן בגזי הפליטה ועושה השוואה בין השניים ושולח אות חשמלי שנע בין 0.01 לבין 0.9 כאשר נקודת האמצע שלו היא 0.45 וכך המחשב יודע האים להעשיר את התערובת או תערובת ענייה.
עם החיישן מקבלים גם בידוד מתכווץ
האם החום במקום שהחיישן מחובר אליו (סעפת פליטה) לא יותר גבוה מהחום הריגעי של ההלחמה? (שמתפשט לאורך כבל של 15 ס"מ כך שלדעתי החום קרוב לחיישן עצמו כמעט ולא משתנה)
עירא
גם אני חשבתי על כך
עשיתי את הקורס בחברת sun שהיא חברה מאוד מוכרת ושם לא מחרטטים מה גם שהחיישנים התחליפיים באים עם כל האמצעים בכדי למנוע הלחמה ( בידוד מתכווץ ומחברים בכדי לחבר בין שני החוטים ללא הלחמה )
אני יברר שוב בימים הקרובים ואם תהיה לי תשובה אני יודיע לכם.
יכול להיות שאתה צודק.
בירור מאד נרחב שעשיתי לפני ההחלפה הביא אותי להחליף בדרך שאני החלפתי (וזה כולל מספר לא מבוטל של בעלי מקצוע טובים מאד שיכול להיות שגם הם טועים...)
בכל אופן אני אברר שוב את העניין.
כמון שעירא רשם גם דעתי היא שהחום שבו עובד החיישן (יושב הרי על סעפת הפליטה) הרבה יותר משמעותי מאשר חום ריגעי של הלחמה.
תודה על ההערה בכל אופן,
אני אשמח אם תעדכן...
רפי.
עשיתי כמה בירורים ומסתבר שאני טועה אבל לא לגמרי
ההלחמה אינה יכולה לגרום נזק לחיישן
הבעיה היא בסוג החוטים של חיישן החמצן
הם מחומר ( אם אני לא טועה מאלומיניום ) שהבדיל לא נתפס עליו ולכן אי אפשר או לא רצוי להלחים.
מצטער על ההטעיה גם אני למדתי משהו חדש
קובי
מוני אורבך
27-02-06, 07:47
"מתעלק" על השירשור
אני מחפש חישן חמצן חילופי לסופה. היכן ניתן למצוא (עדיף באזור חיפה).
כל עוד החוטים של החיישן עשויים מנחושת (וזה היה ככה בכל החיישנים שראיתי עד עכשיו) עדיף להלחים את החוטים ולא לחבר אותם בלחיצה.
הסיבה היא שאין סיכוי שבהלחמה שנעשתה במיומנות יווצר מפל מתח, בלחיצה, לעומת זאת, הסיכוי קיים בהחלט, ומפל המתח אף גדל עם הזמן עקב קורוזיה במחבר הלחיץ ומשבש את קריאת החיישן.
אני, בכל אופן, תמיד מעדיף הלחמה על חיבור בלחיצה (CRIMP), כל עוד זה אפשרי. אם כבר אני נאלץ להשתמש בלחיצה, יש לי לחצן מהסוג האיכותי ביותר באפשרי למשימה זו, וגם אז אני בודק את התוצאה בשבע עיניים.
אם תסתכל היטב בתמונה למעלה תראה שהחוטים של החיישן חמצן אינם מנחושת
עוד לא נתקלתי בחיישן חמצן עם חוטים מנחושת
קובי
אם תסתכל היטב בתמונה למעלה תראה שהחוטים של החיישן חמצן אינם מנחושת
עוד לא נתקלתי בחיישן חמצן עם חוטים מנחושת
קובי
כן מנחושת, אבל מצופה בדיל. ניתן בהחלט להלחים את הנ"ל.
חברים, עידכון:
המנורה שוב נדלקה לאחר זמן לא רב...
בבדיקה הסתבר ששוב מדובר בחיישן חמצן.
התחליפי הוחלף למקורי.
נחיה ונראה....
רפי.
איציק - 4X6ZH
13-03-07, 15:15
בפורום הצהוב יש קישור לכאן
אני מעדיף להגיב כאן .
החישנים החליפים מתחלקים לשניים .
לטובים ולזבל .
הזבל\ הזול הוא חיישן מסוכן . והוא יודע גם לגרום נזק למחשב הרכב .
החישנים הזולים שנמכרים בכל פינה הם חישנים מסוכנים !
החישנים הטובים בדרך כלל נמכרים במוסכים ומוגדרים כחליפי .
******
מספר החוטים חשוב ביותר וצריך לדעת איזה חוט מתחלף לאיזה צבע .
אתה יכול להלחים את החוטים הבעיה היא שבחישן טוב לא תצליח להלחים אותם ( הם מחומר שבדיל לא תופס ) לכן אתה חייב ללחוץ עם נעלי כבל ופלייר המיועד לעבודה זאת . ( לא פלייר פנטנט :twisted: )
******
איציק
איציק,
החיישן התחליפי היה ככל הנראה דווקא מאיכות טובה.
הבעיה היתה אולי יותר עמוקה והסתדרה רק לאחר החלפה של החיישן וממיר.
בכל מקרה אני בסופו של דבר החלפתי לחיישן מקורי.
רפי.
איציק - 4X6ZH
13-03-07, 20:59
אז בבקשה תספר לכולם שנלמד מה יכול להיות יותר עמוק בחישן ?
***
איציק
אולי תנסה שוב לקרוא לאט ותבין את מה שרשמתי בהודעה הקודמת.
הבעיה עצמה היתה יותר עמוקה (לא רק בחיישן).
החלפתי חיישן וזה לא הספיק כי גם הממיר מת. אז החלפתי גם ממיר ואז הכל הסתדר.
אני מקווה שעכשיו הכל ברור....
יום טוב.
איציק - 4X6ZH
14-03-07, 07:37
חזרתי וקראתי פעם ועוד פעם
הלכתי לספרים בדקתי . בהזדמנות אפילו בדקתי פיזית על רכב כזה .
ולא מצאתי יותר מחישן חמצן אחד .
אז איך זה אפשרי שמנוע שיש לו חישן חמצן אחד מצליח להדליק את מנורת תקלת המנוע , בגלל קטליזטור
לא תקין ?
מה שהוא חסר לי .
****
איציק
יכול להיות שיש שוני בין השנים.
באחד הספרים שיש לי מצאתי עוד חיישן שנמצא על הממיר.(צירפתי תמונה של החיישן השני/התחתון)
גם במוסך של סוזוקי שהלכתי אליו כדי לקרוא את התקלה אמרו לי שיש שניים אז אולי באמת יש שניים ?! ;)
http://img123.imageshack.us/img123/7105/37729433he1.png
מקפיץ שרשור ישן-
אני צריך להחליף חיישן חמצן תחתון בג'ימני שלי (החיישן יושב על הממיר וקיים רק בג'ימנים מ2001 וצפונה). למישהו יש מושג לגבי מק"ט\דגם מתאים תחליפי?
kobi_vachdi
04-05-10, 13:20
1. מאיפה קנית את החיישן התחליפי, ומאיזו תוצרת הוא?
.
שלום לכולם,
היכן אני יכול לקנות חיישן חמצן/למדה מקורי או תחליפי עבור גימיני 03?
האם יש המלצה ליצרן חיישן תחליפי?
אודה לסיוע
קובי
שלום לכולם,
היכן אני יכול לקנות חיישן חמצן/למדה מקורי או תחליפי עבור גימיני 03?
האם יש המלצה ליצרן חיישן תחליפי?
אודה לסיוע
קובי
בגראנד ויטרה ,החיישן מתוצרת דנסו ,בגימני אני לא יודע אבל אני מניח שזה גם דנסו .
מקורי עולה באיזור ה 800 , אם אתה מאיזור חיפה ,יש בשדירות המגנים בעיר התחתית , חנות חלקי רכב , שם קניתי דנסו (תוצרת ארה"ב) ב 350 ליחידה , קניתי 2, עליון ותחתון , החיישנים הם גנריים , ועבדו מצויין כ 15,000 ק"מ עד שמכרתי את הרכב , ללא תקלות .
בהצלחה.
אצלי בסמוראי מוזרק היתה תקלה דומה, החלפתי לחיישן תחליפי מסוג NGK ושוב דלקה התראה
גם חיישן של בוש לא פתר את הבעייה, בסוף הרכבתי חיישן מקורי מפירוק, העלות-50 ש"ח, ונפתרה הבעיה ;)
מיתעלק על השירשור יש לי ויטרה סידקיק ונידלקה לי המנורת ג'ק אינגן ולפי המיפרט תקלות זה חיישן חמצן ועוד משהו עכשיו יש לי שני שאלות אחת נידפק לי האגזוז האחורי(היתפרק כול הבפנים שלו)וכניראה הוא סותם לי את המערכת ודבר שני החיישן אצלי הוא עם שלושה חוטים מאיפה אני משיג חיישן כזה טוב
אה והמנורה נידלקה לי תאמת עוד ליפני שהתחלתי להרגיש שהאגזוז שלי חונק תאוטו יכול להיות שהוא פשוט התריאה ולא היתייחסתי עד שניגמר או שזה לא קשור לאגזוז
kobi_vachdi
07-05-10, 11:28
בגראנד ויטרה ,החיישן מתוצרת דנסו ,בגימני אני לא יודע אבל אני מניח שזה גם דנסו .
מקורי עולה באיזור ה 800 , אם אתה מאיזור חיפה ,יש בשדירות המגנים בעיר התחתית , חנות חלקי רכב , שם קניתי דנסו (תוצרת ארה"ב) ב 350 ליחידה , קניתי 2, עליון ותחתון , החיישנים הם גנריים , ועבדו מצויין כ 15,000 ק"מ עד שמכרתי את הרכב , ללא תקלות .
בהצלחה.
תודה,
ביררתי במחסן החלפים המרכזי של סוזוקי וככול הנראה החיישן המקורי הינו של DENSO. זו כנראה הסיבה שהבעיה נפתרה לך ולא חזרה.
אנסה גם לקנות חיישן של DENSO שלא דרך סוזוקי (804 ש"ח לפני מע"מ).
אתה יכול לתת לי את שם החנות שם?
מקווה שהבעיה תפתר.
קובי
אצלי בסמוראי מוזרק היתה תקלה דומה, החלפתי לחיישן תחליפי מסוג NGK ושוב דלקה התראה
גם חיישן של בוש לא פתר את הבעייה, בסוף הרכבתי חיישן מקורי מפירוק, העלות-50 ש"ח, ונפתרה הבעיה ;)
השרשור הזה התחיל מזמן - רציתי לבדוק אם יש עוד מישהו שהחליף חיישן חמצן עצמאית ואם יש עוד תובנות לפני שאני ניגש למשימה
מחדש את הנושא בתקווה לפיתרון לבעיה המייאשת!
נדלקה נורת צ'ק אנג'ין, התקלה - חיישן קידמי. הוזמן חיישן אוניברסלי מהאינטרנט של בוש (4 חוטים עם התאמה עפ"י האתר לסוזוקי ג'ימני).
הוחלף אצל חשמלאי רכב (שגנב 100 שקל לעבודה של 4 דקות). אופס המחשב וחזרה התקלה. החשמלאי טוען שאני צריך לקנות אצלו את הדנסו ב-620 ש"ח (אוניברסלי) ושהוא יתאים. אתמול מצאתי בחנות חלקי חילוף אוניברסלי של דנסו ב-250 (חדש).
איך אוכל לדעת אם הוא מתאים?
למישהו יש ניסיון? האם כל האוניברסליים מתאימים לג'ימני?
ייתכן שהבעיה היא אחרת לכן הנורה ממשיכה לדלוק?
נסה בלינק הזה (אין את הדגם של הג'מיני, יש סוויפט 1.3, ייתכן ומדובר על אותו חיישן)
תשווה את מספר הדגם עם מה שמציעים לך בארץ.. שווה להשוות גם את המחיר :)
שים לב שיש חיישן לפני הממיר ויש חיישן אחרי הממיר DOWNSTREAM / UPSTREAM
http://www.densoaftermarket.com/catalog/catalog.php?part=o2sn
אגב, לפני שאתה רץ להחליף את החיישן בשנית.
בפעם השניה שנדלקה לך הנורה, האם בדקת את קוד התקלה עם סקאנר או שהנחת שזה החיישן שוב?
יכול להיות שזה הממיר הקטליטי (יש נטיה לחיישן ולממיר ללכת ביחד..) או החיישן השני.
א. 100 ש"ח בשביל עבודה שלך (או לי) הייתה לוקחת שעה או יותר, זה לא נורא. אל תרגיש שנדפקת.
ב. עד כמה שאני יודע, חישן של דנסו או בוש שיש לו 4 גידים, אמור להתאים. נסה לברר עם חנות חלקי החילוף אם הוא מתאים לג'מני, בדר"כ הם יודעים. אם הם לא יודעים, נסה חנות אחרת.
ג. לדעתי, או שתבדוק שוב את קוד התקלה עם מחשב, או שתתן למישהו אחר להרכיב לך את החיישן. אם הבאת חלק מתאים, וההרכבה נעשתה בצורה נכונה, הייתי מצפה שהבעייה תפתר.
בהצלחה\
חמי.
ראשית תודה.
הסקנר נתן שוב בעיית חיישן חמצן, לפי החשמלאי זה שוב הקידמי - כנראה שהסקנר מבדיל ביניהם אבל אקפוץ שוב למורשה כדי לוודא.
הייתי היום בעוד חנות שמוכרת אוניברסלי של NGK במחיר דומה, גם הם לא מבטיחים התאמה.
האם יש אתר או קטלוג שיכול לוודא התאמה?
חיפשתי באינטרנט בלי סוף, הג'ימני לא מופיע בקטלוגים
אני החלפתי לבד עם אוניברסלי ואחרי כמה חודשים הופיעה התקלה שוב.
מאחר וצריך באוניברסלי לחבר אל הקונקטור המקורי יש שתי אפשרויות. לחיצה עם מחברים שמקבלים עם החיישן או הלחמה.
השימוש במחברי לחיצה יכול ליצור ניתוקים רגעיים (גם אם לחצת חזק) שמובילים להופעת חיווי תקלה.
התקלה נפתרה אחרי שהעפתי את כל מחברי הלחיצה והלחמתי את החוטים. אם אני זוכר נכון בשביל שהבדיל יתפוס על החוטים היה צריך להשתמש בחומצה.
ראשית תודה.
הייתי היום בעוד חנות שמוכרת אוניברסלי של NGK במחיר דומה, גם הם לא מבטיחים התאמה.
הייתי עולך על הדנסו שהזכרת
הדנסו שאני קניתי הגיע עם shrink sleeve כך שלא היה צורך בהלחמה.
הדנסו שאני קניתי הגיע עם shrink sleeve כך שלא היה צורך בהלחמה.
תודה לכם!
להלן הפעולות הבאות שיתבצעו:
קודם כל אוודא את החיבורים, אפתח את הלחיצות, אחבר את החוטים ואבדוק האם יש תקלה שוב. במידה וכן אקנה את הדנסו. עידכונים בהמשך...
אם אתה לא מתכוון להלחים חבל סתם לפתוח ולסגור אם הלחיצות נראות תקינות.
עדיף לבדוק עם מד התנגדות את ההולכה דרך הלחיצות ולוודא קיום מגע טוב גם כשאתה מזיז את החוטים - אצלי זה קרה רק בנסיעה בשטח והקפיצות היו גורמות לתקלה לחזור.
באותה הזדמנות תוודא שהמגעים בשני צידי הקונקטור נקיים משמן/קורוזיה/אבק והמוליכים נותנים מגע טוב (מוליכים לרוב נפתחים עם הזמן ויש פחות לחץ ככה שתיתכן הולכה לא טובה).
גרנד ויטרה 2003 החלפתי חיישן שני (אחרי ממיר) לפני כ3000 ק"מ אצל מוסכניק יפואי מ ע ו ל ה !!! בשם באשר.
שם NGK לקח 400 ש"ח כולל עבודה.
והכל דופק כמו שעון שווצרי.
עידכון!!!!
קודם כל, נורא פשוט לפרק ולהרכיב לבד את כל העסק, לא דורש בוקסה מיוחדת כמו שהחשמלאי טען.
שנית, החיבורים באמת לא תופסים בדיל ולכן השתמשתי בחומצה (מי חמצן - הכי קרוב שהיה לי - ועדיין לא תפס הכי טוב).
ועכשיו לפאנצ' העיקרי - פתחתי וראיתי שאחד החוטים מנותק!!!! כנראה שבהלחצה נחתך החוט ולכן הוא המשיך להראות תקלה, חיברתי מחדש, כאמור גם נלחמתי עם ההלחמה, חיברתי והתקלה נעלמה (נסעתי איתו כבר 50-60 ק"מ...).
חשוב לציין שניתקתי את המינוס מהמצבר כדי לאפס את התקלה במחשב.
בכל אופן אני מצרף לינק למקרה שמישהו בעתיד ירצה להזמין, אצלי זה עובד - הרכב: ג'ימני אוטומט 2003.
http://www.amazon.com/gp/product/B004U0VXWA/ref=cm_cr_rev_prod_title
BOSCH O2 Oxygen Sensor Suzuki Jimny 1.3L w/ UNIVERSAL WIRING to 1-4-wire sensor
מגיע עם הסבר על צבעי החוטים שיש לחבר, אגב את המשלוח ביצעתי דרך MUSTOP, עלה לי 15$. יש מצב שהאוניברסליים של דנסו גם יתאימו (מוכרים אותם בכמעט חצי מחיר).
בוקסה מיוחדת ??? WTF
טוב שהלחמת - עכשיו תהיה עם שקט נפשי. מקווה שהשתמשת בבידוד מתכווץ (ולא איזולירבנד) כדי למנוע קצרים.
פעם הבאה תחסוך גם את ה100 שקלים שלקח ה"חשמלאי" וגם עשה עבודה מחורבנת
עידכון!!!!
קודם כל, נורא פשוט לפרק ולהרכיב לבד את כל העסק, לא דורש בוקסה מיוחדת כמו שהחשמלאי טען.
שנית, החיבורים באמת לא תופסים בדיל ולכן השתמשתי בחומצה (מי חמצן - הכי קרוב שהיה לי - ועדיין לא תפס הכי טוב).
ועכשיו לפאנצ' העיקרי - פתחתי וראיתי שאחד החוטים מנותק!!!! כנראה שבהלחצה נחתך החוט ולכן הוא המשיך להראות תקלה, חיברתי מחדש, כאמור גם נלחמתי עם ההלחמה, חיברתי והתקלה נעלמה (נסעתי איתו כבר 50-60 ק"מ...).
חשוב לציין שניתקתי את המינוס מהמצבר כדי לאפס את התקלה במחשב.
בכל אופן אני מצרף לינק למקרה שמישהו בעתיד ירצה להזמין, אצלי זה עובד - הרכב: ג'ימני אוטומט 2003.
http://www.amazon.com/gp/product/B004U0VXWA/ref=cm_cr_rev_prod_title
BOSCH O2 Oxygen Sensor Suzuki Jimny 1.3L w/ UNIVERSAL WIRING to 1-4-wire sensor
מגיע עם הסבר על צבעי החוטים שיש לחבר, אגב את המשלוח ביצעתי דרך MUSTOP, עלה לי 15$. יש מצב שהאוניברסליים של דנסו גם יתאימו (מוכרים אותם בכמעט חצי מחיר).
הזמנת מאמאזון? כי אני יודע שהם לא שולחים לארץ.
נכון, יש אתר שנקרא MUSTOP ודרכו אפשר להזמין. אתה נרשם, מקבל כתובת דואר בארה"ב ואחרי שהחבילה מגיעה שולחים לך מייל, אתה משלם על המשלוח (יש להם מבצע משלוח מאמזון 15$) וזה מגיע בעזרת חברת משלוחים. די מהיר יש לציין.
קודם כל, נורא פשוט לפרק ולהרכיב לבד את כל העסק, לא דורש בוקסה מיוחדת כמו שהחשמלאי טען.
לגבי בוקסה מיוחדת , אתם טועים !
בוקסה מיוחדת לחיישן חמצן אכן קיימת וחשיבותה רבה.
היא מונעת את הליפוף של החוטים בזמן ההרכבה(וכמובן גם הפירוק)
אפשר להסתדר בלי , אבל אפשר גם להסתדר בלי אשה :( הרבה פחות נוח וטוב וגם לא מי יודע מה מועיל
מקפיץ שרשור ישן.
הרכב - ג'ימני ידני שנת 2000
אחרי טיול שבוע שעבר ותקיעה בבוץ, בדרך חזרה נדלקה נורת Check Engine מדי פעם, ולפעמים גם לוותה באיבוד כוח - במוסך המחשב הראה חישן חמצן. והמוסכניק אמר שאין שום קשר לטיול ולבוץ, וזהו רק צירוף מקרים.
הוחלף חישן - 650 ש"ח - אני לא יודע איזה סוג.
ביציאה מהמוסך הנורה נדלקה שוב, הסתובבתי וחזרתי אליו מיד. והוא אמר ששכח להגיד לי, אבל מכיוון שזהו מחשב ישן, אז לוקח לו זמן להתאפס ותוך יומיים הנורה צריכה להכבות ואם לא שאני אחזור אליו.
עשיתי איתו סיבוב, הוא ראה שהמנורה נדלקה אבל לא הרגיש איבוד כח, לדעתי פשוט כי הוא נהג עם טורים מאוד גבוהים, ולכן לא הרגיש את הבעיה.
עברו יומיים ויותר ממאה קילומטרים, הנורה עדיין נדלקת מדי פעם, האיבודי כוח מורגשים עוד יותר.
לפני שאני חוזר אליו, הייתי רוצה לדעת אם ההסבר שלו הגיוני. לוקח זמן למחשב להתאפס על החיישן החדש? האם יש קשר בין חיישן חמצן לאיבוד כוח?
מנסיוני עם עניין החיישן, לא לווה באיבוד כח כלל (חיישן עליון), אופס המחשב (בניתוק המצבר) ומיד נעלמה התקלה, גם בדקתי כשניתקתי את החיישן לוידוי והתקלה חזרה מיד.
שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.
אין דבר כזה "המחשב צריך ללמוד".
הלוג הוא מאד פשוט - בעם הנתונים לא מתאימים מכל סיבה שהיא למפות הצרובות ביחידת בקרה (זרם ,מתח וכו) - מנורת התקלות = ON.
אני לא שולל בעיית חיישן חמצן ( אם הוא התמלא בבוץ חיצוני לא היה לו רפרנס לחמצן באטמוספרה) אבל מדוע לנחש - יש היום ברוך השם סורק תקלות אבל צריך לזכור שקוד תקלה זה לא תקלה אלה רק נקודת התחלה ואולי התקלה היא תוצאתית למשהו אחר.
דבר אחרון לגבי חיישני חמצן - ראו לא סתם ישנם מאות מק"טים - לחיישני חמצן מאפיינים רבים ולא כל חיישן עם כך וכך חוטים והברגה מתאים לכל רכב ובעיקר בדגמים החדשים יחסית ששם גם המחשב מבקר את מעגל החימום וצורת גל הסיגנאל .
כך שחיישני חמצן היום יש להתאים לרכב עדיף מייצרן מוכר (בעם יש לו פתרון לרכב כאוניברסליי)
בברכה.
חיים יוד.
עדכון:
חזרתי למוסך. הפעם המחשב דיווח על משהו אחר. הוא ניקה בלחץ אוויר את אחד החיישנים, לא בטוח איזה. אחרי נסיעה קצרה איתו, הוא בדק את הפלגים.
ארבעתם לא היו מחוזקים מספיק ויצאו ממש בקלות. על אחד מהם היה אפשר לראות שריפה על החרסינה מניצוץ שברח.
הוחלפו ארבעת הפלגים - הרכב נוסע מצויין. אני חושב שיותר טוב ממתי שקניתי אותו (שלושה חודשים).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.