צפייה בגרסה מלאה : תופעה מוזרה- איבוד חשמל כללי בתוך הרכב בזמן נסיעה, רעשי תקתוק ממתחת להגה
שלום לכולם,
שבוע שעבר קניתי גרנד ויטרה גיר רגיל 5 דלתות שנת 2000. עם מערכת גפמ
עד עכשיו, הכל היה רגיל ותקין
היום קרה לי משהו מוזר שלא קרה לי אף פעם באף רכב
באמצע נסיעה, נאבד כלל החשמל בלוח שעונים, במנורות דרך, במערכת, בשעון ובחלונות
בזמן הזה שמעתי מהאיזור שמתחת ללוח שעונים את התקתוקים כמו שמנסים להניע כשאין מצבר בכלל, מרמז על בעיה בחשמל?
לאחר שעצרתי בצד, האוטו לא הניע יותר.. ניתקתי מינוס לאיזה רבע שעה 20 דקות והאוטו הניע, מה שמוזר זה מה שקרה לאחר מכן
בעמידה, יש חשמל בכלל האוטו, אבל בנסיעה כלל צרכני החשמל ברכב לא עובדים והפעלה של אחד מהם (למעט המזגן) כמו המערכת, איתות, אורות, 4 מהבהבים וכו גורמים לתקתוקים וגם מרגישים שהאוטו מאבד סחיבה, החלונות בקושי זזים
כשהגעתי מתחת לבית ועמדתי כ10 שניות הכל חזר, כלל החשמל הפנימי והמנורות דרך
כשהאוטו מונע ההגה מתפקד רגיל, והמנוע מגיב רגיל
חשמל יש רק בעמידה, בנסיעה אין.. לא עובד כלום, ויש רק רעשי תקתוקים
מה פשר התופעה?
אחרי שהגעתי הביתה, האוטו לא מניע.. המנוע מסתובב ויש סטרטר
מודה מראש על עזרה ותגובות :)
בדוק חיבורי מצבר
Sent from my iPhone using Tapatalk
הייתי בודק אם מגיע מינוס לשלדה.
הכבל מינוס הראשי מתחבר לגוף המנוע
ומהמנוע או מהגיר, יוצא כבל לשלדה.
זאת יכולה להיות הסיבה שהסטרטר שמקבל ישירות את המינוס,
פועל תקין ושאר הצרכנים, לא כל כך.
מקום נוסף שהייתי בודק, זה תיבת הפיוזים בתא המנוע.
יתכן שבאחד הפיוזים הראשיים, יש מגע רופף.
(לסטרטר, יש חיבור ישיר למצבר לא דרך פיוז)
התיקתוקים - יש תחת לוח השעונים כמה ריליים
שכנראה נפתחים ונסגרים מזרם שבא והולך.
אז הציר הראשוני ללכת בכיוונו זה חשמלאי רכב, ולעשות בדיקה כללית על העניינים האלה
לא משהו מכני
מחר אני אגש לחשמלאי ואעדכן
תודה
בשביל ההבנה שלי; למה דווקא שהרכב עומד כשהוא מונע החשמל מתייצב ודווקא בנסיעה הריילים (מה זה בדיוק) פתאום נפתחים ונסגרים?
כשהרכב זז הכבלים זזים והמגעים הרופפים מאבדים מגע...
אז הציר הראשוני ללכת בכיוונו זה חשמלאי רכב, ולעשות בדיקה כללית על העניינים האלה
לא משהו מכני
מחר אני אגש לחשמלאי ואעדכן
תודה
בשביל ההבנה שלי; למה דווקא שהרכב עומד כשהוא מונע החשמל מתייצב ודווקא בנסיעה הריילים (מה זה בדיוק) פתאום נפתחים ונסגרים?
כן, 99 אחוז שמדובר בבעיה חשמלית.
אם לא הדגשתי קודם, כל הכיוונים שהצעתי, לא חד משמעיים.
אלו כיווני הבדיקה שנראו לי מתיאור המצב. לא מתיימר לקובעם במסמרות.
לגבי ההבדל בין נסיעה לעמידה, אין לי הסבר ברור
אבל אולי יכול להיות שבמצב נסיעה, בעיקר בהתחלה
המנוע משנה טיפה מיקום ביחס לשלדה וזה יוצר ניתוק במינוס.
(ניחוש פרוע)
ריליי - קונטקטור - ממסר - מגען.
עדכון:
התגלו מספר בעיות שדורשות תשומת לב:
התשתית של חיבור המינוס למצבר רעועה
המחשב של מערכת הגז מתנגש עם המחשב של המערכת הרגילה
בוצע:
החלפת מהדקים, סידור וטיפול בצמה של המינוס, החלפת פלגים של בלנו - שמנו פלג ייעודי מתאים.
איפוס למחשב הרכב
כרגע האוטו פיקס בבנזין.
בדיקה במוסך שמטפל בגפמ-
הגז זה סיפור או להסיר או לעשות חדש ומודרני, באסה
תודה למתעניינים ולהיענות
איזה מוסך בדק את הגז?
בפורום הזה ממליצים מאד על ערן מסוקס בבאר שבע. שווה לדבר עמו לקבל חוות דעת נוספת
נשלח מהנייד
היי ארז
הייתי אצל גז חסכן בקריית מלאכי
טוב באמת שהמלצת לי, אולי כדאי לבדוק את הנושא לעומק, תודה רבה!
בינתיים ביטלתי את הגז, שלא יפריע למחשב הרגיל ואני אצטרך לאפס אותו שוב
תתחדש וברוך הבא לפורום [emoji846]
מערכת הגז לא קשורה לסימפטומים שתיארת, אם כי בנסיעה על גז יש יותר רגישות לבעיות חשמל/הצתה. לא הייתי ממהר להסיר או להחליף אותה, אלא פונה לערן לתאם איתו יישור קו למערכת. (ערן: 052-3732306)
לגבי כיבוי החשמל הכללי: נתקלתי בתופעה דומה אצלי בויטארה (מודל 94, דור ראשון) כאשר עבדתי עליה בחצר במשך תקופה ארוכה תוך שימוש במצבר. כאשר המחשב מזהה ירידה במתח, הוא מכבה את ההזנה לכל הצרכנים בדשבורד. הרכב שלך הוא דור אחד חדש יותר, וסביר להניח שהוא שימר את התכונה הזו.
הבעייה יכולה לנבוע משני מקורות: פלוס ומינוס.
אז קודם כל, בדוק את הדקי המצבר - האם הכבלים מהודקים ובריאים, או שאולי מרגישים קצת חופשיים או "מתפוררים" - ואז חובה לטפל בהם.
את המינוס קל לפתור - מוסיפים עוד כמה כבלים לנקודות מפתח בבודי. אצלי בויטארה הוספתי בסביבות 10 נקודות כאלו, זה לא יכול להזיק.
בעיות בפלוס קצת יותר קשה לפתור, ובכל מקרה ניגשים אליהם רק אחרי שוידאת שיש מינוס תקין ובריא. אתה מתחיל מלבדוק מתחים בנקודות מפתח. הפיוזים הם נקודת התחלה טובה, ומכילים מספר הזנות נפרדות אז תבדוק את כולם. ההמשך הוא לפי הממצאים ...
הבעייה הזו היא מסוג התקלות שחלק מחשמלאי הרכב יאכילו אותך לוקשים מפה עד הירח. אם יש לך את האמצעים הבסיסיים (מד מתח, חוטים ונעלי כבל) אתה יכול לעשות את העבודה בעצמך, כנראה יותר טוב מרוב החשמלאים. אם בכל זאת תרצה המלצה, כתוב לנו באיזה אזור אתה נמצא ואני בטוח שתוכל לקבל כאן המלצות לכל אזור כמעט. לי יש חשמלאי מצויין בפ"ת, מומחה בניקוי מערכות חשמל מכל התקנות הזבל שמתעלקות עליהן ...
בהצלחה
היי נדב
תודה רבה!
אכן הבעייה נבעה מהכיוון של התשתית של המינוס, הייתי אצל "ציון" באשקלון
הוא עבד על הצמה של המינוס, חיבר לי מחדש ישיר לתוך המהדק החדש את החיבור לבודי - לא יאמן זה היה מחובר באיזולירבנד.. מה שהולך לכיוון הסטרטר/אלטרנטור נראה בסדר גמור
ועכשיו האוטו פיקס,
לגבי הגז אני באמת אקבע עם ערן כדי לעשות בדיקה חוזרת
שיהיה יום נעים
היי. קטבי מצבר
מינוס לבודי
פיוז ראשי רופף
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.