PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית נגרר כולל השלדה -נושא רישוי



jacob72
27-03-20, 09:02
מתכן הרפתקאה נוספת.
יש לי כוונה לבנות נגרר, מאפס.
הכוונה לייצר את הבודי, ולבנות עליו נגרר לייעוד מקצועי בעבודה.

אשמח להבין מבעלי ניסיון , האם וכמה מסובך נושאי הרישוי כשאני בונה את השלדה מאפס !

ובלי להיכנס לשאלה ,למה לבנות לבד ולא לרכוש מוכן, האם ברישוי בישראל בודקים:
עובי הפרופילים של השלדה
איכות ריתוכים
האם ניתן לרכוש תוכנית שלדה שאושרה ולעבוד איתה .
כל פרט שיעזור לי להבין את התהליך.





Sent from my SM-G950F using Tapatalk

lizard
27-03-20, 09:51
אשמח לדעת גם כן.
ממה שבררתי לפני כמה שנים, אתה קונה סרן+יצול מחברה שמורשית לבנות נגררים - יצרן כלי תחבורה ועליו אתה בונה את מה שאתה רוצה.
להבנתי ככה רוב היצרני נגררים עובדים, יש כמה חברות בודדות שמוכרות סרנים וציוד לנגררים ומהם אתה קונה את החלקים.

בפאלו
27-03-20, 10:54
מתכן הרפתקאה נוספת.
יש לי כוונה לבנות נגרר, מאפס.
הכוונה לייצר את הבודי, ולבנות עליו נגרר לייעוד מקצועי בעבודה.

אשמח להבין מבעלי ניסיון , האם וכמה מסובך נושאי הרישוי כשאני בונה את השלדה מאפס !

ובלי להיכנס לשאלה ,למה לבנות לבד ולא לרכוש מוכן, האם ברישוי בישראל בודקים:
עובי הפרופילים של השלדה
איכות ריתוכים
האם ניתן לרכוש תוכנית שלדה שאושרה ולעבוד איתה .
כל פרט שיעזור לי להבין את התהליך.





Sent from my SM-G950F using Tapatalkכשאני רציתי לבנות נגרר לשטח עם קפיצים עלה אז בדקתי ונאמר לי כך
צריך תוכנית חתומה ע"י מהנדס
להגיש את התוכנית לאישור הטכניון
בניה
הגעה לעמדה 1 לאישור
בקיצור היה זול ופשוט יותר למצוא עגלה מוכנה [emoji12]

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

jacob72
27-03-20, 13:01
כשאני רציתי לבנות נגרר לשטח עם קפיצים עלה אז בדקתי ונאמר לי כך
צריך תוכנית חתומה ע"י מהנדס
להגיש את התוכנית לאישור הטכניון
בניה
הגעה לעמדה 1 לאישור
בקיצור היה זול ופשוט יותר למצוא עגלה מוכנה [emoji12]

Sent from my SM-A705FN using Tapatalkאני עם הכשרה בהנדסה אזרחית.
אני מכיר נושא של תוכניות ואישורים, ומניח שזה די דומה.
הווה אומר: שניתן לרכוש תוכנית שאושרה כבר ממהנדס, וזהו,אמור להיות קל ופשוט החלק של התוכנית.

האם יש נציג שבא לבדוק בפועל האם הבנייה של הנגרר עומדת בהלימה לתוכניות?
או שלא קיים הליך כזה ,כלומר אם אני מציג תוכנית שאושרה וחתומה, אני בונה לבד, ורק מתוזז לבצע את הרישוי?

מישהו יכול לתרום מידע בנושא זה ?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

jacob72
27-03-20, 20:18
שאלות נוספות.

האם לנגרר יש מגבלת גובה ,והאם זה מצויין ברישוי?
האם הרישוי מציין את משקל הנגרר?
האם מצויין ברישוי האם הנגרר פתוח או סגור?
האם הסרן רגיל או עם עלים ?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

asafk
27-03-20, 20:32
כדי להבין את הדרישות הטכניות אתה יכול לחפש 'דרישות חובה לרכב מנועי' באתר משרד התחבורה, עבור הקטגוריה המתאימה. שם תמצא את כל המגבלות.

אסף.

ruby572
28-03-20, 23:33
פעם זה היה אפשרי שמעתי שלא בטוח שניתן היום לבנות באופן פרטי - שמועה שלא אימתתי.
בכל אופן אם ניתן לבנות עדיין אז:
ניתן לבנות גרור- סרן אחד- ללא בלמים למשקל מקסימלי של 750 ק"ג.
מה שקובע זה תקן של מכון התקנים הישראלי. היה תקן ישן , וכעת יש 2 תקנים שהחליפו אותו. (לא זוכר את מספר התקן)
אתה בוחר גוף אחד להתנהל מולו - מכון התקנים או הטכניון או מעבדת רכב מורשית - לדעתי אוניברסיטת אריאל התווספה לשני הנ"ל.
שלב הבא: תכנון הנגרר ואישור התוכניות באחד הגופים הנ"ל. (התכן לא חייב להיות ע"י מהנדס - לא יודע אם זה השתנה).
עם האישור ניתן לייצר.
בגמר הייצור נדרש לבחון את הגרור פיזית , וכן בודקים את עובי הריתוך באמצעות מכשור , ואת כל נתוני הגרור ומשקליו , לרבות עומס על כף הריתום, חשמל, מרחק סרנים, סוג הסרן וכו'
לגבי פריטים כמו כף ריתום וסרן, אתה מצרף את נתוני היצרן המתאימים.
צריך להטביע מספר שלדה אצל מטביע מורשה. במקרה שלי הבוחן/המהנדס במכון התקנים התלהב מהגרור שלי ונתן לי להטביע במכשור שלו.

אם עמדת בכל הדרישות - אתה מקבל תעודה של מת"י או אחד הגופים האחרים ואיתה פונה למשרד הרישוי בבקשה לרשום רכב חדש בתור יצרן.
בשורה הרלוונטית ירשמו תוצר "עצמי".
לאחר מכן עמדה 1 ושוב מדידות מהתחלה, ולהביא תעודות שקילה.
אם עברת את זה תקבל רישוי .

ושוב - שמעתי שהיום כבר לא מאפשרים למי שאינו יצרן רכב ליצר. (לא הצלחתי לראות משהו כתוב בנושא).

jacob72
29-03-20, 17:51
פעם זה היה אפשרי שמעתי שלא בטוח שניתן היום לבנות באופן פרטי - שמועה שלא אימתתי.
בכל אופן אם ניתן לבנות עדיין אז:
ניתן לבנות גרור- סרן אחד- ללא בלמים למשקל מקסימלי של 750 ק"ג.
מה שקובע זה תקן של מכון התקנים הישראלי. היה תקן ישן , וכעת יש 2 תקנים שהחליפו אותו. (לא זוכר את מספר התקן)
אתה בוחר גוף אחד להתנהל מולו - מכון התקנים או הטכניון או מעבדת רכב מורשית - לדעתי אוניברסיטת אריאל התווספה לשני הנ"ל.
שלב הבא: תכנון הנגרר ואישור התוכניות באחד הגופים הנ"ל. (התכן לא חייב להיות ע"י מהנדס - לא יודע אם זה השתנה).
עם האישור ניתן לייצר.
בגמר הייצור נדרש לבחון את הגרור פיזית , וכן בודקים את עובי הריתוך באמצעות מכשור , ואת כל נתוני הגרור ומשקליו , לרבות עומס על כף הריתום, חשמל, מרחק סרנים, סוג הסרן וכו'
לגבי פריטים כמו כף ריתום וסרן, אתה מצרף את נתוני היצרן המתאימים.
צריך להטביע מספר שלדה אצל מטביע מורשה. במקרה שלי הבוחן/המהנדס במכון התקנים התלהב מהגרור שלי ונתן לי להטביע במכשור שלו.

אם עמדת בכל הדרישות - אתה מקבל תעודה של מת"י או אחד הגופים האחרים ואיתה פונה למשרד הרישוי בבקשה לרשום רכב חדש בתור יצרן.
בשורה הרלוונטית ירשמו תוצר "עצמי".
לאחר מכן עמדה 1 ושוב מדידות מהתחלה, ולהביא תעודות שקילה.
אם עברת את זה תקבל רישוי .

ושוב - שמעתי שהיום כבר לא מאפשרים למי שאינו יצרן רכב ליצר. (לא הצלחתי לראות משהו כתוב בנושא).תודה רבה .
שפכת אור על התהליך, אני אעמיק עוד יותר.

אני חופר ברשת, ומוצא המון ייצרני עגלות וקראוונים. אני מניח שכולם יצרני רכב וזה עדיין ניתן. קבעתי 2 פגישות ואבין מהם טוב יותר את התהליך.

יש סוגייה שקשורה למרכז הכובד, והתכנון מאוד חשוב.
בנוסף למדתי שנגרר למטרת לינה,קרי :קראוון, יש לו דרישות שונות מעגלה רתומה .

הרעיון כאן ,לא לחסוך בכסף אלא לבדוק התכנות לפרוייקט DIY,להנות מהחווייה, הלמידה וההבנה. בטוח שזול זה לא ייצא.


שאלה נוספת (חשיבה מחוץ לקופסא) :
האם יש אופצייה לבנות/לקנות בודי של נגרר ריק המותאם לעומס ידוע מראש.

בסדנא לבנות את התכנון שאני רוצה (שיתאים למשקל הנגרר כמובן ) ואז רק להרים ולהלביש אותו על הנגרר ?
כלומר תכנון נתיק?

לקראת הטסט מנתק, עובר טסט ושוב מעמיס.
השאלה נובעת מכך שאם יש לי 3 תכנונים שונים, וכל פעם אני רוצה להעמיס אחר על אותו נגרר ?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
29-03-20, 18:28
אפשרי, ויש אפילו קרונות שינה כאלו לטנדרים.

זוהר לב
30-03-20, 16:11
לגבי איזון הגרור ומרכז כובד.
הדרישה היא שהעומס על כף הריתום יהיה בין 2-10 אחוז ממשקל כולל של הגרור. לנגרר שהכולל שלו 500 קג זה נע בין 10 ל-50 קג,
ועולה בהתאמה. מרבית היצרנים לא מקפידים על זה וממקמים אוטומטית את הגלגלים "הרחק מאחור" ולכן כשבנגרר יש נטייה להצמיד את המשא לחלקו הקדמי, יוצא שהעומס על כף הריתום גבוה, וקיים חשש לאיבוד היגוי.
קח בחשבון שבחלק הקדמי של הגרור ישנו יצול, גלגל רזרבי, גלגל חניה, ולפעמים גם ארגז כלים או תא למיכל גז, או מזגן,
ולכן את קביעת מיקום הגלגלים יש לבצע בסוף כך שהעומס שתקבל על כף הריתום יהיה 2 אחוז מהמשקל הכולל, (המינימום).
אחרת אם, יש לך אפשרות לחשב זאת בתכנה.

ב-82 בניתי גרור ועברתי את כל התהליך שתיאר רובי, אלא שאז לא היתה הקפדה יתירה.
ב-2000 ניסיתי שוב עם גרור נוסף במת"י באר שבע ואז לא אישרו.
לגבי סרן. שמועה אומרת שמישהו מקורב, קיבל בלעדיות על הסרנים המותקנים היום בגרורים, ושום סרן אחר אינו מאושר, גם אם הוא יעיל יותר.
מפה אגב מגיע הביטוי "סרן שמועתי";)

erezgur
30-03-20, 17:17
מפה אגב מגיע הביטוי "סרן שמועתי";)
אהבתי [emoji2]


נשלח מהנייד

jacob72
30-03-20, 23:56
לגבי איזון הגרור ומרכז כובד.
הדרישה היא שהעומס על כף הריתום יהיה בין 2-10 אחוז ממשקל כולל של הגרור. לנגרר שהכולל שלו 500 קג זה נע בין 10 ל-50 קג,
ועולה בהתאמה. מרבית היצרנים לא מקפידים על זה וממקמים אוטומטית את הגלגלים "הרחק מאחור" ולכן כשבנגרר יש נטייה להצמיד את המשא לחלקו הקדמי, יוצא שהעומס על כף הריתום גבוה, וקיים חשש לאיבוד היגוי.
קח בחשבון שבחלק הקדמי של הגרור ישנו יצול, גלגל רזרבי, גלגל חניה, ולפעמים גם ארגז כלים או תא למיכל גז, או מזגן,
ולכן את קביעת מיקום הגלגלים יש לבצע בסוף כך שהעומס שתקבל על כף הריתום יהיה 2 אחוז מהמשקל הכולל, (המינימום).
אחרת אם, יש לך אפשרות לחשב זאת בתכנה.

ב-82 בניתי גרור ועברתי את כל התהליך שתיאר רובי, אלא שאז לא היתה הקפדה יתירה.
ב-2000 ניסיתי שוב עם גרור נוסף במת"י באר שבע ואז לא אישרו.
לגבי סרן. שמועה אומרת שמישהו מקורב, קיבל בלעדיות על הסרנים המותקנים היום בגרורים, ושום סרן אחר אינו מאושר, גם אם הוא יעיל יותר.
מפה אגב מגיע הביטוי "סרן שמועתי";)ולכן האמרה ,אין חכם כבעל נסיון. תודה כל המידע. לא הכרתי עד כה את ה 2% אבל זה בהחלט עושה שכל.

"סרן שמועתי" ,במדינה כמו שלנו ,שום דבר לא תלוש מהמציאות .

איזה יצרן סרנים מאושר כיום לעגלות, והאם ניתן להתקין סרן יד-שנייה או שמחייבים חדש?


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

מויש
31-03-20, 12:19
אייזנברג בחדרה מוכר סרנים, ייצולים ועוד חומרי גלם לנגררים. אני חושב שהרבה מהיצרנים קונים ממנו


https://www.aizinberg.co.il



Sent from my SM-N970F using Tapatalk

זוהר לב
31-03-20, 12:29
הסרנים אינם מיוצרים בארץ. הם מיובאים כאמור ע"י יבואן בלעדי, נדמה לי מגרמניה.
איש לא יידע אם הסרן שלך חדש או יד 2 . אבל תצטרך כנראה להוכיח שהשתמשת בסרן המתאים.(לגרור 500 נהוג לשים סרן 750 ק"ג)
הסרנים מגיעים במידות רוחב שונות ואתה צריך לדעת מראש מה מתאים.
ישנו גם סרן "בודד לכל צד" . הסרן אינו עובר לכל רוחב הגרור אלא נחלק ל2 יח' נפרדות. פותר את בעיית הרוחב ומפנה
מרווח גחון מכובד.
בכל מקרה הסרנים הללו הם זבל שבזבלים. כמעט שאין שיכוך ותנועת המתלה קטנה מאוד, הווה אומר שהנגרר ותכולתו סופגים
את רוב הזעזועים.

jacob72
01-04-20, 14:07
אייזנברג בחדרה מוכר סרנים, ייצולים ועוד חומרי גלם לנגררים. אני חושב שהרבה מהיצרנים קונים ממנו


https://www.aizinberg.co.il



Sent from my SM-N970F using Tapatalkשוחחתי עם אייזנברג, אנשים מקסימים ,עם סבלנות ואמפטיה.
קיבלתי המון מידע חשוב.

הם רק ייבואנים ולא בונים כלום.


אפשר לבנות לבד.
צריך תוכנית ,שכמובן צריך לקבל אישור לאב טיפוס
אישור אב טיפוס, שעולה כ 10 אלף שח.
וכל שנה אח"כ יש לחדש שוב ושוב (אגרה) את האב טיפוס, עולה כ 5000 שח לכל שנה.

ומשם רק מתחילים את בבניית דגם,בדיקות טכניון שהזכרתם וכד.

משם ממשיכים לרישוי.

אפשר גם לרכוש שלד הכולל רישוי ,לבנות ולתכנן לבד. ולתת לגוף חיצוני שיבצע רישוי. עלות של כ 1500 שח.

מסכנה אם לא בונים אחרי האב טיפוס 100 עגלות, זה לא משתלם לעשות אב טיפוס.
הכי נכון לקנות שלד,שיאושר למשקל שאני מתכנן. לבנות עליו.
ולתת לחברה חיצונית לעשות לי רישוי.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

בפאלו
01-04-20, 14:39
שוחחתי עם אייזנברג, אנשים מקסימים ,עם סבלנות ואמפטיה.
קיבלתי המון מידע חשוב.

הם רק ייבואנים ולא בונים כלום.


אפשר לבנות לבד.
צריך תוכנית ,שכמובן צריך לקבל אישור לאב טיפוס
אישור אב טיפוס, שעולה כ 10 אלף שח.
וכל שנה אח"כ יש לחדש שוב ושוב (אגרה) את האב טיפוס, עולה כ 5000 שח לכל שנה.

ומשם רק מתחילים את בבניית דגם,בדיקות טכניון שהזכרתם וכד.

משם ממשיכים לרישוי.

אפשר גם לרכוש שלד הכולל רישוי ,לבנות ולתכנן לבד. ולתת לגוף חיצוני שיבצע רישוי. עלות של כ 1500 שח.

מסכנה אם לא בונים אחרי האב טיפוס 100 עגלות, זה לא משתלם לעשות אב טיפוס.
הכי נכון לקנות שלד,שיאושר למשקל שאני מתכנן. לבנות עליו.
ולתת לחברה חיצונית לעשות לי רישוי.



Sent from my SM-G950F using Tapatalkלאיזה משקל אתה צריך עגלה?
יש לי למכירה שני עגלות עם גלגל 16 אינץ במשקלים שונים

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk

-->