צפייה בגרסה מלאה : שייבה קפיצית, כן? לא? למה לא?...
הכוכב הכחול
17-02-20, 19:30
אז פתחתי בורג עם אום,
רוצה לסגור ולדעת שלא משנה כמה טלטולים בשטח,
הבורג והאום יישארו סגורים ועדיין יהיה ניתן לפתיחה כשאצטרך.
האם זה נכון / חכם להוסיף שייבה קפיצית על כל בורג שנפתח?
או שיש פתרון אחר מומלץ?
אשמח לדעות לכאן ולכאן
תודה
דניאל
הירשפלד יובל
17-02-20, 19:40
לא יכול לענות לך בנושא השייבה הקפיצות , אבל בנושא פתרון אחר , כל בורג ואום שפתחתי ברכב , השתדלתי איפוא שניתן להחזיר אום ניילוק.
אפשר לנחש שזה בורג ברייזרים ?
הייתי מוסיף עוד צורך: לא רק שהבורג לא ייפתח לבד, אלא גם שכתרצה לפתוח אותו לא תשאר עם הראש ביד ובורג גזור, בכל זאת סביבה עויינת ...
הפתרון לדעתי הוא במשפחת החומרים שמורחים על התבריג ("לוקטייט" כשם ג׳נרי). לא יודע מספיק כדי להמליץ, חכה למומחים בתחום ...
היה לי פעם מכונאי שנהג לסגור כל בורג באופנוע עם גריז נחושת. החזקתי את האופנוע ההוא 8 שנים ואף פעם לא השתחרר ולא נגזר לי שם בורג. לא אומר שזה החומר האידאלי, אבל זה נראה לי הכיוון הנכון...
ממה שאני יודע, גריז נחושת מומלץ בברגים שנמצאים במקומות חמים, כגון ברגי סעפת.
אז פתחתי בורג עם אום,
רוצה לסגור ולדעת שלא משנה כמה טלטולים בשטח,
הבורג והאום יישארו סגורים ועדיין יהיה ניתן לפתיחה כשאצטרך.
האם זה נכון / חכם להוסיף שייבה קפיצית על כל בורג שנפתח?
או שיש פתרון אחר מומלץ?
אשמח לדעות לכאן ולכאן
תודה
דניאליש שיטות רבות לאבטח ברגים. כדאי שתיתן יותר פרטים.
לא יכול לענות לך בנושא השייבה הקפיצות , אבל בנושא פתרון אחר , כל בורג ואום שפתחתי ברכב , השתדלתי איפוא שניתן להחזיר אום ניילוק.
++ לניילוק היכן שניתן.
גם אם משתחרר, זה בזחילה ולא נופל.
בכללי בורג שנסגר במומנט הנכון לא ייפתח.
בורג שנמתח יותר מדי ייפתח רצון להגזר.
בורג שלא הודק מספיק כנראה שבויברציה ייפתח.
הידוק נכון ימנע בעיות. ניילוק, לוקטייט, אום נוסף וכו' זה שלייקס.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
בכללי בורג שנסגר במומנט הנכון לא ייפתח.
בורג שנמתח יותר מדי ייפתח רצון להגזר.
בורג שלא הודק מספיק כנראה שבויברציה ייפתח.
הידוק נכון ימנע בעיות. ניילוק, לוקטייט, אום נוסף וכו' זה שלייקס.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מכלולים שנמצאים בתנועה כמו נדנדות מתלה, ויברציות או מחזורים של חימום וקירור נוטים להתרופף גם במומנט הנכון.
אם מהודקים עם ״כל הלב״, זה הורס את הבורג.
יש ברגים מקוריים ברכבים עם דסקית אבטחה בנוסף לסגירת מומנט מדויקת.
ניילוק/לוקטייט זה לא במקום מומנט נכון, זה בנוסף.
boaz avrahami
17-02-20, 23:04
השיטה שאין לה תחליף היא ליישם הוראות יצרן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תוסיף קצת פירוט, כל מקרה יש פתרון אחר, מלוקטייט על שלל אפשרויותיו, אומי נעילה עצמית ועוד המון אפשרויות.
לדוגמה במשולש העליון של הפג'רו Q יש אומים שנוטים להשתחרר, חלק פתרו עם אום נעילה נוספת, לחלק זה לא עבד והגיע למצב שנאלצו לקדוח את האום והבורג ולשים פין פציל.
תפרט יותר על המקרה...
Sent from my MI PLAY using Tapatalk
dmxmustfly
18-02-20, 09:21
ממה שאני יודע, גריז נחושת מומלץ בברגים שנמצאים במקומות חמים, כגון ברגי סעפת.למקומות חמים גריז גרפיט, עמיד בחום ומונע הידבקות של הבורג.
גריז נחושת מצויין להברגות בכלל ובפרט לברגי ss על אלומיניום, מונע הידבקות.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
כל מקרה לגופו. במוצרים באזורים עם ויברציות (או כל מוצר למשל שיושב על רחפן/מסוק) סגירה במומנט הנכון לא מספיקה.
במידה והוחלט להוסיף "לוקטייט", יש לשים לב ששמים אחד שמתאים לבורג/הברגה/מומנט סגירה. לא פעם ולא פעמיים נגזרו
אצלנו ברגים בגלל הרכבה לא נכונה (עם לוקטייט לא מתאים).
כל מקרה לגופו. במוצרים באזורים עם ויברציות (או כל מוצר למשל שיושב על רחפן/מסוק) סגירה במומנט הנכון לא מספיקה.
במידה והוחלט להוסיף "לוקטייט", יש לשים לב ששמים אחד שמתאים לבורג/הברגה/מומנט סגירה. לא פעם ולא פעמיים נגזרו
אצלנו ברגים בגלל הרכבה לא נכונה (עם לוקטייט לא מתאים).יותר ויברציה ממה שיש לי בעבודה לא נראה לי שתמצא. (מחצבה).
אחרי הרבה בעיות והרבה פתרונות. מד מומנט פתר כמה בעיות..
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מבלי לשלול או לחזק את הנאמר לפני לגבי כל האפשרויות...
יש צד פרקטי לכל אפשרות. לדוגמה:
- לוקטייט זה אחלה בברגים שיושבים בתבריג קבוע (לא מול אום הכוונה) שאין לך כוונה לפתוח אותם באופן יזום לתחזוקה וכדומה.
- אום ניילוק זה אחלה לברגים שסגורים מול אום ואין לך כוונה לפתוח אותם באופן יזום לתחזוקה וכדומה - אפשר לפתוח ניילוק ולחזק שוב זה פשוט לא כיף כי האום מייצר התנגדות לאורך כל התבריג.
- שייבה קפיצית + שייבה רגילה (חובה כזוג אחרת הקפיצית תתחפר ותפצע את השטח) זה אחלה גם לברגים שיושבים בתבריג קבוע וגם סגירה מול אום - הידוק מתבצע רק בסוף ושאר ההברגה נעימה ורגילה.
החיסרון כאן זה שהם הולכות לאיבוד כשאתה פותח את הבורג, במיוחד אם אתה בשטח ונדרשת לתחזק משהו ובדרך כלל מרפי גם דואג שהם ייפלו למקומות עם פוטנציאל לעשות נזק ושקשה להוציא אותם..... גם בהרכבה שיש לך הרבה ברגים, זה כאב ראש על כל בורג לשים שייבה + שייבה קפיצית. אבל הן יעשו את העבודה יופי.
- מעבר לזה יש פין פציל מול אום כתר, תייל אבטחה... ועוד ועוד
בגלל זה מתעקשים איתך פה על שתפרט יותר כי באמת שיש פתרון הנדסי מתאים לכל אפליקציה. אבל אם לצאת מנקודת הנחה שאתה בסה"כ רוצה לסגור איזה בורג סורר ולא מהותי בג'יפ...ראה תשובתי מעלה.
מוני אורבך
18-02-20, 12:19
עוד אוסיף לנאמר מעלי שללוקטיט יש סוגי דבקים שונים לאפלקציות שונות.
יש עבור ברגים שנסגרים ולא צפוים להפתח יותר, יש לכאלו שמדי פעם פותחים לצרכי תחזוקה.
יש לחום גבוה, לוברציות חזקות, ועוד ועוד..
אני מכיר 5 סוגים ואני ממש לא מגדיר עצמי כמומחה.
ומנסיון מעשי, אכן יש הבדלים גדולים בין סוגי הדבקים השונים.
כך שבאמת צריך לדעת מה האפלקציה ומזה למצוא את הפתרון המתאים.
יש באמת הרבה דרכים לאבטח הברגות. שייבה קפיצית זה אחת הדרכים החלשות יותר. חבל שפות"ש לא מוסיף מעט יותר פרטים.
האם אום ניילוק מותר לשימוש חוזר? אני מכיר שלאחר פתיחה יש להחליף את האום בחדש.
בד"כ בהוראות יצרן מורים על החלפה. אני עושה שימוש חוזר, תלוי איפה וכמה האום ישן. בהחלט מרגישים שהוא סוגר יותר חלש.
בדרייבשאפטים למשל, אני מחליף לחדש.
אני מאוד אוהב את הסרטון של נורד לוק גם אם הוא קצת מגמתי - במיוחד את ההשוואה בין חלק מהפתרונות שבשוק - לא כולל נוזלים שונים.
https://www.youtube.com/watch?v=IKwWu2w1gGk
נורד לוק פתרון מדהים,לא פחות.
אום ניילוק זה חרא. גם חד פעמית וגם בעייתית בסביבה משומנת.
אומי נעילה עצמית ברכב הן תמיד מסוג מתכתי. (ראו torque prevailing nut). הן פחות חד פעמיות מניילוק.
ויש עוד המון שיטות, כאמור... כל מקום מה שמתאים.
אסף.
יש אומים עם 3 מעיכות בקצה שלהם. מתפקד כמו ניילוק רק פחות כשלים אפשריים.
הכי חזק שאני מכיר זה שייבות בלוויל. הם קמורות ומתפקדות כקפיץ חזק. משתמשים אצלנו במגרסות עם ויברציה נוראית.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
הבחור הזה מדבר עליהם. אני מאוד מחבב אותו בגלל ש:
127452
והסרטון בכלל מ2017 בעוד שהשיער שלו אי שם משנות ה80-90.
https://youtu.be/uI-NqNAuVF4
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.