צפייה בגרסה מלאה : מחפש מקום בתשלום שבו אפשר להרים את האוטו על ליפט ולטפל בו בעצמי
הי, אני מחפש מקום שבו יסכימו בתשלום לתת לי להשתמש בליפט וכמה שעות כדי לטפל בעצמי ברכב. יש משהו או כיוון לנסות? תודה,
בהצלחה בחיפוש.
שתף אותנו אם תמצא (וכנראה שלא).
את הסיבות תוכל לקרוא בחיפוש באתר, בדיוני עבר.
איציק - 4X6ZH
17-11-19, 14:48
רק לא לשכוח להגיד תודה לכל הרגולטורים / משרדי ממשלה / יועצי חינם / יועצי שכר /
וכמובן היועצים המשפטים של כולללם
ואתה נשאר בלי ליפט
והחבר שלך נשאר בלי חלק חילוף
והעיקר אנחנו במדינה דמוקרטית מנוהלת לתפארת על ידי חבורות פקידים
הירשפלד יובל
17-11-19, 15:43
לא יודע איזה רכב זה וכמה גבוה הוא. אסור על פי חוק - מוסך מדרכה ללא רשיון/תעודות וסביר להניח שגם לך אין : 4 בוקים/חמורים תקינים/תקניים ,יכולים להיות תחליף טכני ולא חוקי לליפט למי שיודע לעבוד איתם ולהיזהר מהם.
בהמשך לכך, האם יש מקום/מוסך מורשה אשר מאפשר עבודה עצמית כנ"ל?
תחשבו "ביטוח" ותענו לעצמכם.
GodsFather
17-11-19, 17:18
היה בעבר נסיון להרים כזה... לא יודע אם צלח...
אפשר לומר שאם לא יצעקו את זה מהמקפצה, כנראה שמי שמחפש ימצא.
חרוז תפוז
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
1. לכן כתבתי "בתשלום" קרי יש פה עסקה, חותמים על חוזה ובו ויתור מתביעות עתידיות וכו'.
2. מה אני רוצה לעשות:
א. החלפת פילטר שמן - אני לא אומר שאני מכונאי מדופלם ולא קרוב לזה אבל ראבאק עם כל הכבוד עבור פילטר שמן (ושמן) קיבלתי הצעה של 800 ש"ח מהמוסך. יש לי בנוסף פרייבט, אשמח "לסגור פינה" במכה. הבעיה שאלה 2 רכבים חדשים ברשותי ובניגוד לרכבים הקודמים בלי ליפט זה קצת מאתגר.
ב. אני רוצה לבחון ברגוע ולהכיר מבנה ציריות, מתלים ומשולשים אצלי כדי שאם וכאשר בשטח "אדע איזה בורג אני מחפש".
1. לכן כתבתי "בתשלום" קרי יש פה עסקה, חותמים על חוזה ובו ויתור מתביעות עתידיות וכו'.
2. מה אני רוצה לעשות:
א. החלפת פילטר שמן - אני לא אומר שאני מכונאי מדופלם ולא קרוב לזה אבל ראבאק עם כל הכבוד עבור פילטר שמן (ושמן) קיבלתי הצעה של 800 ש"ח מהמוסך. יש לי בנוסף פרייבט, אשמח "לסגור פינה" במכה. הבעיה שאלה 2 רכבים חדשים ברשותי ובניגוד לרכבים הקודמים בלי ליפט זה קצת מאתגר.
ב. אני רוצה לבחון ברגוע ולהכיר מבנה ציריות, מתלים ומשולשים אצלי כדי שאם וכאשר בשטח "אדע איזה בורג אני מחפש".
תצטרך להסתפק בגק ו4 בוקים.....
אין מקום כזה בארץ....
בזמנו היה ליד הבית שלי מפעל עם הרבה משאיות , היה להם בור בדיקה למשאיות....השער תמיד היה פתוח חחח המפעל נסגר והבור הושמד :\
אם המוסך רוצה 800 שח עבור החלפת שמן אז תחליף מוסך.
אני למשל לא מוסך ויש לי ליפט אבל לא אתן לאף אחד להשתמש בו. לא צריך את הבעיות שיכולות להיות. אני כן משכיר את המקום לעבודות אבל לא את הליפט.
אם המוסך רוצה 800 שח עבור החלפת שמן אז תחליף מוסך.
.
מה זה מבחינתך מחיר הוגן להחלפת שמן ופילטר, ומה כוללת ההחלפה מבחינתך?
7 ליטר שמן עולים כ300 שח לפני רווח. פילטר מקורי עולה 150. שעה עבודה כולל רווח מינימלי 300. 800 נשמע לי מחיר הוגן. אם יש לך פלטת מיגון מעצבנת ומבזבזים עליה עוד רבע שעה זה כבר כמעט לא רווחי.
בקיצור נשמע לי תמחור הוגן.
אסף.
מה זה מבחינתך מחיר הוגן להחלפת שמן ופילטר, ומה כוללת ההחלפה מבחינתך?לדעתי זה מחיר סביר. שיבדוק במוסכים אחרים כמה יעלה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
פעם, בעבר, במושבים היו המון בורות לטיפול ברכבים/טרקטורים - כמו הבור במכון הרישוי.
תחפש טוב - תמצא.
להכנס מלמטה ולהסיר מיגונים/להחליף שמן/פילטר שמן לא תהייה בעייה.
הגלגלים, מצד שני, לא יהיו באוויר.
לדעתי זה מחיר סביר. שיבדוק במוסכים אחרים כמה יעלה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מהצעתך הקודמת לחפש מוסך אחר זה נשמע שחשבת שהמחיר מופקע.
אני חושב שהוא סביר בהחלט, מאותן סיבות שאסף ציין.
אני בנאדם רב משמעויות [emoji41][emoji1787][emoji23]
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
למה 800 סביר? קניתי 5 ליטר שמן סינטטי מלא 5W30 Castrol בחנות חלפים ב- 70 ש"ח ופילטר ב- 100. אם האוטו על ליפט זה עסק של 20 דק' גג כל הסיפור.
למה 800 סביר? קניתי 5 ליטר שמן סינטטי מלא 5W30 Castrol בחנות חלפים ב- 70 ש"ח ופילטר ב- 100. אם האוטו על ליפט זה עסק של 20 דק' גג כל הסיפור.
5ל שמן סינטטי מלא?
או שזה מזוייף, או ״נפל ממשאית״..
זה מחיר של שמן מינרלי זול.
אני יכול למצוא לך פילטר גם ב-30שקל, אבל זה משהו שלא הייתי מחבר למנוע שלי.
על זה תוסיף את העבודה שאסף תאר.
רכשתי 5 ליטר סינטטי שמן של מוטול 5/30 ב110₪, לא נפל ממשאית.
המחיר של מוטול ירד בחדות לאחרונה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
כי המוסך צריך לשלם ארנונה, שכירות, ביטוח, שכר לפועלים ולמזכירות, חשמל, מים, כלי עבודה, פירסום וכו'.
והמוסך גם צריך להרוויח, זה לא מלכ"ר.
וחוץ מלהחליף שמן ופילטרים (מה עם אוויר?) הוא צריך במינימום לעשות ביקורת לרכב ופ"ה לגלגלים כדי לבדוק מצב בלמים.
אז אולי אפשר לחפש מוסך יותר זול אבל אתה לא יכול לצפות שיתמחר את זה רק לפי מחיר השמן שעלה לך בחנות חלפים.
רכשתי 5 ליטר סינטטי שמן של מוטול 5/30 ב110₪, לא נפל ממשאית.
המחיר של מוטול ירד בחדות לאחרונה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ההבדל באחוזים בין 70שח ל-110 הוא גדול.
גדול מאד כשמדברים על מתח רווחים מאד מצומצם.
וזה שוק שמחיר המוצרים שלו אינו תנודתי.
מה ששוב מעלה את השאלה האם אין הצפה של סחורה חשודה.
שמן מנוע זה הדבר הכי בסיסי במנוע, ומשפיע על כל דבר.
אני לא הייתי מתפתה לקנות שמן כזה.
יש גם ממותגים פחות נחשבים ב79₪, kix לדוגמא (OEM ברכבי יונדאי אאלט)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191119/9081576765c497d1dcb5ae774c62cfe7.jpg
מאתר מאוד מוכר ואמין, מניסיון אפילו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שיהיה לכם לבריאות..
מקווה שברור לך שבשביל שמותג יהיה מוצמד למותג אחר זה פשוט עניין של כסף, נכון?
דוגמא מנסיון אישי:
שמן גיר סינטטי מלא של חברת ZIK, זול משמעותית ממותגים אחרים.
שמן שרץ בשוק, ועל פניו לדפוק ת׳שיטה ולמה לקנות בפי-2 של המותגים הבאמת גדולים, נכון?
בפועל, גיר ידני תקין לחלוטין פשוט סרב לשילוב בבקרים.
החלפה לשמן של פנזאויל באותו המפרט פתר ברגע את האירוע.
המנוע של הרכבים שלי הרבה יותר חשובים לי בטווח האחזקה של שנים מול סיפוק רגעי של שמן זול עם ספק לגבי איכותו.
השמן קסטרול מגנטק A5 שקניתי לאחרונה עלה 150 לכל מיכל של 5 ליטר. במנוע יש 7 ליטר אז זה 300 שקל. לסגור עניין ב70 שקל נשמע כמו חיסכון לא נורמלי.
אסף.
יקר זה יחסי...
המוסך לא חייב להיות זול וזכותו להרוויח על העבודה השחורה שהלקוח מעדיף שלא לבצע...
כמובן שבמידה ואתה לא מתעצל ולא סולד מביצוע העבודה בגפך, תוכל לחסוך לעצמך הרבה כסף. אגב, ממש לא חייבים ליפט...ביצעתי פעולות מורכבות בהרבה מהחלפת שמן ברכב בלי.
דורון,
לא חייבים לקנות את השמן היקר ביותר שניתן להשיג, ולא כל שמן שזול יותר אמור להיות פסול על הסף או חשוד בפלילים...
כל שמן ממותג מוכר ואמין יהיה טוב. מה גם שאתה לא יודע איזה שמן בוחר המוסך להשתמש...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
קניתי מיכל שמן 18 ליטר עלה 150 שח, אולי פחות. מהיבואן בלוד. יכול לצלם את המיכל. למלגזה בת 40.
אפשר לקנות יחסית במחירים טובים אם יודעים איפה לחפש ואיפה לקנות. במקרה שלי, היבואן או ספק מאוד גדול יושב בלוד שזה 2 מטר ממני ואני קונה את השמנים ממנו.
דורון,
לא חייבים לקנות את השמן היקר ביותר שניתן להשיג, ולא כל שמן שזול יותר אמור להיות פסול על הסף או חשוד בפלילים...
כל שמן ממותג מוכר ואמין יהיה טוב. מה גם שאתה לא יודע איזה שמן בוחר המוסך להשתמש...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אף אחד לא אמר לקנות את הכי יקר.
אבל כשההפרש במחיר לאותו השמן בדיוק הוא גדול מאד, זה קצת מסריח.
ושים לב שהוא אמר 70שח ל-5 ליטר שמן סינטטי מלא שנמכר במקומות אחרים בטווח של כפליים. זה נשמע לך סביר?
הירשפלד יובל
20-11-19, 07:14
הי, אני מחפש מקום שבו יסכימו בתשלום לתת לי להשתמש בליפט וכמה שעות כדי לטפל בעצמי ברכב. יש משהו או כיוון לנסות? תודה,
לפות'ש. טיפול/עבודה עצמית על ג'יפ/4x4 אינו משול לעבודת מעבדה/הייטק. יש בו עבודה מלכלכת , בזויות גוף לא קונבנציונליות תמיד.אםלא איתרא מזלך והתברכת בליפט/בור , את רוב הפעולות הבסיסיות ניתן לעשות על בוקים/חמורים או אפילו בלעדיהם : בשכיבה .( לפעמים גם יותר נוח מעמידה ובריא לגב ).
ד״א מבחינתי שמן זול במיוחד הוא ההקבלה להבדל בין מים ירוקים״ לנוזל קירור.
לאחרונה נתתי צאנס למוסכים בעבודה כו פשוטה כמו טיפול.
קניתי שמן מקורי ופילטר מקורי ונתתי למוסך מורשה ( ושיקפצו לי עם הסיפורים של לבוא למסעדה ולשלם על השולחן).
ביקשתי בפירוש להחליף גם אורינג בפקק שמן.
הכל חויב כחוק על סך של 280 שקלים על עבודה בלבד (נו טוב...זה מורשה)
הפעם החלטתי להחליף שמן לבד ונדהמתי לגלות שיש לפחות ליטר אחד מיותר,הפקק נוזל כי לא חוזק ולא הוחלף אורינג קרוע ו...הפילטר לא החליפו (זיהיתי אותו לפי סימנים שנשארו מקודם) .פשוט לקחו את שלי לעצמם.עברה כבר חצי שנה כך שלא היה לי עם מי לריב לדעתי...
אה ואיך שכחתי.החולרות האלה לכלכו לי את כל השטיחי בד בהיר בשמן מהרגלים...
לכן ליפט להשכרה זה די חלום
5ל שמן סינטטי מלא?
או שזה מזוייף, או ״נפל ממשאית״..
זה מחיר של שמן מינרלי זול.
אני יכול למצוא לך פילטר גם ב-30שקל, אבל זה משהו שלא הייתי מחבר למנוע שלי.
על זה תוסיף את העבודה שאסף תאר.
קסטרול מגנטק זה אחד השמנים המזוייפים הכי הרבה בעולם.בארץ לדעתי אין מקורי...
לקסטרול יש יבואן מסודר. באתר של היבואן רשימה של נקודות מכירה מורשות.
אין סיבה שבהן יהיה מזויף.
לקסטרול יש יבואן מסודר. באתר של היבואן רשימה של נקודות מכירה מורשות.
אין סיבה שבהן יהיה מזויף.
אתה רק מחזק לי את הדיעה בנושא.
מסתבר שהמקום שרכשתי ממנו הוא ברשימת המפיצים הרשמית של היבואן.
לא רואה ארוחות חינם בדמות הזדמנויות ״מדהימות במחירים שוברי שוק״ בלי משהו חשוד מאחורי זה.
הטיפ היחיד שאני יכול לתת בעניין הזה הוא לבדוק תאריך ייצור על שמן זול באופן חשוד.
אסף.
הי,
1. קודם כל תיקון קטן: קניתי 4 (לא 5) ליטר (של Castrol סינטטי מלא 5W30 ב- 70 ש"ח). מדובר על חנות חלפים באזור תעשיה של מוסכים שבד"כ המוסכים קונים בה במהלך יום העבודה.
2. הפילטר שקניתי מקורי יצרן - גם המק"ט מסתדר וגם הקופסה החיצונית נראית כמו בתמונות באינטרנט של המקורי.
3. אני ממש לא מפחד מלעשות את העבודה המלוכלכת של החלפת הפילטרים וכו' זה בהחלט שווה לי את החסכון. למעט האמת החסכון כ"כ עצום שלדעתי יש מעטים שעבורם החצי שעה התעסקות הזאת לא שווה את זה.
4. דובר פה על אלמנטים אחרים בטיפול - קיבלתי את ה- PDF של הטיפול. פילטר אוויר ופילטר מזגן החלפתי די בקלות - שניהם לא דורשים מברגה אפילו. רשום שם גם החלפת נוזל בלמים - ראיתי סרטון, קראתי, הבנתי, קניתי משאבת ואקום, צינור פלסטיק ונוזל. הכל זול במיוחד. נראה שלא מסובך ואנסה. נקווה שלא יהיו בועות אוויר. אח"כ בדיקת רפידות בלם? ואלה לא נראה מסובך. מכיר את זה מאופני השטח שלי וגם ראיתי סרטון. תכלס אפילו יותר ]שוט מנוזל בלמים.
5. הגבול בו אני תמיד אלך למוסך הוא כשמברג צריך לגעת במנוע עצמו, בגיר, בכמה אביזרים ביחד. למשל החלפת רדיאטור, רצועת אביזרים, שרשרת טיימינג וכו' לא אעשה בעצמי.
הכוכב הכחול
22-11-19, 18:36
החלפת רדיאטור לא,
וכל מה שקשור לבלמים של הרכב
כן, ובקטנה..
אתה באמת לא שם לב לבעיתיות בנושא?
אתה מודע למשמעות של אויר במערכת הבלמים?
5. הגבול בו אני תמיד אלך למוסך הוא כשמברג צריך לגעת במנוע עצמו
*סיכוי גבוה שראצ'ט במידה 17/19 יגע במנוע בזמן החלפת השמן.
מוסך?
אם אתה לומד שחיה בהתכתבות או לומד מכונאות מסרטונים , אולי כדאי שתתחיל בדברים פשוטים כמו רצועת אביזרים וכדומה, וכשתצבור נסיון וידע תתקדם לאביזרי בטיחות כמו בלמים והיגוי .
עדיף 10 פעמים נזילה מהרדיאטור על פעם אחת נזילה מהבלמים...
בברכה,טושי
על פי החוק רק מוסך מורשה משרד התחבורה מורשה לטפל בבלמים.
אז נכון שבבית אני מחליף בעצמי שקע חשמל (אחרי שניתקתי את החשמל) למרות שהחוק מחייב חשמלאי מוסמך, אבל בבלמים לא הייתי מטפל אחרי שהייתי רואה איזה סרטון ביוטיוב.
דווקא רצועת אביזרים זה לא אביזר בטיחותי ומזה לא הייתי נרתע.
לזהות חפשים בתפוחי וזרועות הגה או במשולשים ובולג'וינטים אתה יודע מניסיונך עם האופניים?
בועות אוויר בברקסים זה אישיו ידוע גם מאופני הרים. סה"כ ברגע שיש 3 אנשים לא אמור להיות מסובך להחליף נוזל בלמים - אחד בודק מפלס ודואג שכל הזמן יש מספיק נוזל שלא ישאב אוויר, שני מפמפם, שלישי מנקז עם צינור שקוף - אחרי כמה פעימות בהן מתחיל לצאת רק נוזל נקי חדש רואים שאין בועות וגמרנו. מה אני מפספס?
https://youtu.be/n1NvtUwfRJc
לגבי שמן - דבר אחד לפתוח את בורג עגן הניקוז לרוקן שמן, דבר אחר לפתוח מנוע על מנת להחליף שרשרת טיימינג. באוטו הקודם הייתי גם מחליף שמן ומסנן לבד שם פשוט המיקום וגובה הגחון היו נוחים יותר...
איפה כתוב ומה המשמעות שרק מוסך מורשה יכול לגעת בבלמים? מה ההשלכות של החלפת נוזל, רפידות ודיסק לבד? הביטוח מתבטל? אחריות כבר אין על הרכב ישן מדי.
ההשלכות מן הסתם כלא אחרי שתהרוג את הילד שיחצה את מעבר החציה בגלל שלא הצלחת לבלום אחרי שטיפלת בבלמים על סמך נסיונך העשיר בתחזוק אופני ההרים.
אני בוטה כי זה פשוט נראה לי חוסר אחריות מוחלט הכיוון שאתה הולך אליו.
אם אתה רוצה לטפל בעצמך אז דווקא תחליף רדיאטור, אלטרנטור, רצועת אביזרים וכו'. מקסימום גרמת נזק לרכוש של עצמך.
טעות בבלמים זו סכנת מוות לא רק לגבי עצמך אלא גם לגבי אחרים.
האתר הזה הוקם ותוחזק כל השנים כדי לעודד אנשים לטפל בעצמם ברכבי השטח שלהם.
חזק ואמץ.
בלי להתייחס להיבט החוקי- אין סיבה שבעבודה לפי הספר התוצאות יהיו טובות פחות מאשר של המוסך. אבל כן - ההערה של טושי חשובה. להתחיל בדברים הפשוטים ולהתקדם לאט משם לדברים בהם יש סיכון גדול יותר.
אסף
בועות אוויר בברקסים זה אישיו ידוע גם מאופני הרים..
אויר בברקסים זה תוצאה של תקלה במערכת, לא ״אישיו״ כמו להוסיף שמן מנוע או להחליף פילטר אויר.
וכך צריך להתייחס לזה, כתקלה.
אני לא נכנס למי או איך מטפלים בזה, אבל זו תקלה, לא תחזוקה שוטפת.
הכוונה כשמחליפים נוזל אז גם באופני הרים עם מעצור הידראולי מן הידועים שצריך לשים לב לבועות. אגב עם הרכב הקודם קודם זכור לי מקרה כשהחליפו לי דיסק ורפידות עשו גם נוזל והרגשתי שעוצמת הבלימה נמוכה חזרתי למוסך והוא אמר כנראה נשארו בועות אוויר ותיקן.
הי,
1. קודם כל תיקון קטן: קניתי 4 (לא 5) ליטר (של Castrol סינטטי מלא 5W30 ב- 70 ש"ח).
אז חיפשתי קצת, האריזה המקורית של קסטרול 5w30 בנפח 4ל עולה כ-140-120שח (תלוי בסוג השמן הספציפי) ממשווק רשמי של היבואן.
מתקשה למצוא הסבר הגיוני שמישהו מוכר את השמן הספציפי הזה בחצי מהעלות שנמכר אצל משווק רשמי.
מעניין. יש לך לינק שאוכל לראות תמונה של האריזה? אני רוצה להשוות.
יש כמה קסטרול 5w30, מה קנית?
GodsFather
22-11-19, 21:05
האתר הזה הוקם ותוחזק כל השנים כדי לעודד אנשים לטפל בעצמם ברכבי השטח שלהם.
חזק ואמץ.
בלי להתייחס להיבט החוקי- אין סיבה שבעבודה לפי הספר התוצאות יהיו טובות פחות מאשר של המוסך. אבל כן - ההערה של טושי חשובה. להתחיל בדברים הפשוטים ולהתקדם לאט משם לדברים בהם יש סיכון גדול יותר.
אסף+1
אני קורא התגובות בשרשור כלפי הבחור שרוצה לטפל לבד ובדברים בסיסיים ומנסים להכשיל אותו.
עד לפני שנים ספורות, היו כאן פרסומים על הסבות spoa לסמוראי, החלפת קלאצ על מדרכה ושדרוג מנועים לסטרוקר.
פה ושם עוד רואים כמה משוגעים לדבר שמשחזרים ומשפרים כלים כראוי.
אז נכון שלא צריך להשתין מהמקפצה, אבל לשלוח למוסך מישהו שיש לו מוטיבציה להתלכלך כמו שצריך?
פעם הגולשים היו מציעים לבוא לתת כתף, יד, כלי עבודה, אצבע מורה.
מה קרה לנו, מה?
כמו שאמרו לפני ואני חושב שגם אני - בור /ליפט זה אחלה אבל לא חובה בעליל.
תמצא מקום שקט שלא בולט וצורם לעין/בעין, תדאג לפנות את הלכלוך למקום ייעודי (למשל איסוף השמן והעברתו למוסך), ולהמנע מלהכתים את המקום.
בהצלחה
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
אוקי זה מה שקניתי: מגנטיק a5. http://www.castrol.co.il/index.php/private-cars/item/103-castrol-magnatec-stop-start-5w-30-a5
באופן כללי להבנתי מדובר על שמן איכותי.
שמן מצויין שגם אני משתמש בו ועולה לי סביב 140-150 שח לאריזה בודדת.
אסף.
boaz avrahami
22-11-19, 21:51
אז חיפשתי קצת, האריזה המקורית של קסטרול 5w30 בנפח 4ל עולה כ-140-120שח (תלוי בסוג השמן הספציפי) ממשווק רשמי של היבואן.
מתקשה למצוא הסבר הגיוני שמישהו מוכר את השמן הספציפי הזה בחצי מהעלות שנמכר אצל משווק רשמי.
דורון,
מה אחוז ההנחה שהשמנים נמכרים למשווקים מתחת למחיר המחירון ומה מחיר המחירון של האריזה?
כשתגיע לנתונים האלו ותבין מה הרווחיות בשוק השמנים התמונה תהיה לך הרבה יותר חדה.
אני נמנע מלציין מפורשות כי המון שנים שאני לא קרוב למספרים אבל לדעתי לא היו שם דרמות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
דורון,
מה אחוז ההנחה שהשמנים נמכרים למשווקים מתחת למחיר המחירון ומה מחיר המחירון של האריזה?
כשתגיע לנתונים האלו ותבין מה הרווחיות בשוק השמנים התמונה תהיה לך הרבה יותר חדה.
אני נמנע מלציין מפורשות כי המון שנים שאני לא קרוב למספרים אבל לדעתי לא היו שם דרמות.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נראה לך הגיוני שמשווק רשמי שובר את השוק של היבואן במחיר נמוך ב-50% מהמחיר הנפוץ למוצר?
לי זה לא נראה הגיוני.
אוקי זה מה שקניתי: מגנטיק a5. http://www.castrol.co.il/index.php/private-cars/item/103-castrol-magnatec-stop-start-5w-30-a5
באופן כללי להבנתי מדובר על שמן איכותי.
התקדמנו..
אחלה שמן.
השאלה היא האם מה שקיבלת זה מה שיש על האריזה.
תן את שם החנות, נוכל כולם להנות ממחירי רצפה כאלו.
+1
אני קורא התגובות בשרשור כלפי הבחור שרוצה לטפל לבד ובדברים בסיסיים ומנסים להכשיל אותו.
עד לפני שנים ספורות, היו כאן פרסומים על הסבות spoa לסמוראי, החלפת קלאצ על מדרכה ושדרוג מנועים לסטרוקר.
פה ושם עוד רואים כמה משוגעים לדבר שמשחזרים ומשפרים כלים כראוי.
אז נכון שלא צריך להשתין מהמקפצה, אבל לשלוח למוסך מישהו שיש לו מוטיבציה להתלכלך כמו שצריך?
פעם הגולשים היו מציעים לבוא לתת כתף, יד, כלי עבודה, אצבע מורה.
מה קרה לנו, מה?
כמו שאמרו לפני ואני חושב שגם אני - בור /ליפט זה אחלה אבל לא חובה בעליל.
תמצא מקום שקט שלא בולט וצורם לעין/בעין, תדאג לפנות את הלכלוך למקום ייעודי (למשל איסוף השמן והעברתו למוסך), ולהמנע מלהכתים את המקום.
בהצלחה
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
ומי לא מעודד לטפל לבד בדברים הפשוטים (וגם המורכבים)? אבל כשמעודדים לעבור על החוק בריש-גלי לפחות צריך להזהיר ולהדגיש את זה לקורא התמים. אינני מכיר את ה"רוכב נוהג" אבל על פי שאלותיו יש לי את הרושם שמדובר באדם צעיר, אולי בראשית שנות ה-20 שלא לגמרי מבין את המשמעויות עד הסוף. ומי שבוחר לעבור על החוק במודע שיבין את כל המשמעויות ולפחות שיעבור הדרכה על ידי מי שמבין.
קרו מיקרים שהסתיימו במוות בדיוק מסיבות של טיפול קלוקל במערכת הבלמים. האם מי שממליץ בהתלהבות על טיפול כזה אחרי צפייה בסרטון באינטרנט גם יהיה מוכן להתייצב בבית המשפט?
למשל מעניין לקרוא את פס"ד הבא של בית המשפט העליון: http://www.news1.co.il/uploadFiles/518047511577607.doc
"המערער 2 לא הקפיד על תקינות תחזוקת הרכב וטיפול בו כדין וכנדרש, חרף היותו בעלי העסק והרכב, ואפשר למערער 4 לטפל בכל ענייני תחזוקת הרכב, לרבות תיקונים ממשיים בו, מבלי שזה האחרון היה מוסמך לכך. יצוין, כי אין מחלוקת שהמערער 2 לא היה מעורב בתיקון והטיפול השוטפים של הרכב. נקבע, כי מחדל זה הוא למעשה הבסיס לאשמתו של מערער 2, מקום שהיה עליו, כממונה וכבעלים, להקפיד על תחזוקה תקינה כחוק של הרכב. על המערער 2 היה לצפות את הסיכון לחיי אדם ולמנוע מימושו. לפיכך, זיכה בית המשפט את המערער 2 מעבירת ההריגה לפי סעיף 298 לחוק, והרשיע אותו בעבירה של גרם מוות ברשלנות, על פי סעיף 304 לחוק.
25. בנוסף, מתוך כלל הראיות והמסקנות שלעיל, הרשיע בית המשפט את המערער 2 הן בעבירות הבאות:
גרימת חבלה לאדם ולרכוש ברשלנות – עבירה לפי סעיפים 62 (2) ו-38 (2)(3) לפקודת התעבורה (http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_001.htm).
הסעת רכב לא תקין – עבירה לפי תקנה 306 לתקנות התעבורה (http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_011a.htm), וסעיף 68 לפקודת התעבורה (http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_001.htm).
אי תקינות בלמים של רכב – עבירה לפי תקנה 333 א לתקנות התעבורה (http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_011a.htm) וסעיף 68 לפקודת התעבורה (http://www.nevo.co.il/law_html/law01/P230_001.htm).
...
בעניינו של המערער 3, קבע בית המשפט, כי הלה ידע ונטל חלק בטיפול הליקוי בבלמים, אף שהודה כי הוא נעדר כל הכשרה מקצועית לביצוע התיקון ברכב. לא זו אף זו, גם אם פעולתו הקונקרטית, כחודשיים עובר לתאונה בטיפול הבלמים האחוריים ברכב הסתכמה אך ברכישת החלפים (נ/2), הרי שהטיפול הלקוי בבלמים והעדר טיפול במוסך מורשה כדין וכנדרש, הם שהביאו למצבם הפגום, אשר בסופו של יום היווה אחד הגורמים לתאונה ולמותו של המנוח.
...
בעניינו של המערער 4 קבע בית המשפט אחריות ישירה לטיפול ותיקון הרכב. כמו המערער 3, אף המערער 4 הודה בתחזוקה וטיפול ברכב שלא במוסך מורשה, אלא בחצר ביתם וללא הכשרה מקצועית. בין היתר, החליף בעצמו את הבלמים האחוריים, כך לטענתו, כחודשיים לפני התאונה ונהג לעשות טיפולים אלה לכל הרכב באופן שגרתי. על אף התרשלות של המערער 4 וקיומו של הקשר הסיבתי, כפי שקבע בית המשפט, בין הטיפול שלא כדין במערכת הבלימה באופן שוטף ושגרתי, לבין הפגם במערכת הבלימה הקדמית והתאונה, לא הוכח מעבר לכל ספק סביר, כי המערער 4 ידע באופן קונקרטי על הליקויים במערכת הבלימה הקדמית. בית המשפט קבע, כי התרשלותו של המערער 4 אינה עולה כדי סטייה כה גסה מנורמת ההתנהגות הראויה, וכי ניכר כי הלה נעדר ערנות ומודעות לסיכון בהתנהגותו, בזמן שהאדם הסביר היה יכול וצריך לצפות אפשרות התקיימות הסיכון ותוצאתו. לפיכך, זיכה בית המשפט גם את המערער 4 מעבירת ההריגה לפי סעיף 298 לחוק, והרשיע אותו בעבירה של גרם מוות ברשלנות, על פי סעיף 304 לחוק.
"
אז שיהיה בהצלחה.
ואללה ההודעה הזאת ממש עושה חשק להעלות טיפים לעבודה עצמית ושיתוף.
Sent from my H3123 using Tapatalk
שמן מזויף נמכר באריזות מקוריות למראה.
גם כשתשווה ג'ריקן מול ג'ריקן לא תמיד תדע להבדיל.
ועוד,
לעתים עושים שימוש חוזר במיכלים מקוריים ורק סוגרים עם פקק חדש (לא מידע מיד ראשונה אז את הסעיף הזה לקחת בערבון מוגבל).
אני מאד בעד אחזקה עצמית.
מעבר לעניין, חסכון משמעותי בכסף, זה אחד הדברים הכי חשובים לבטחון העצמי כשיוצאים לשטח.
אתה פשוט מכיר את הרכב ויודע גם לאבחן וגם לתקן.
עם זאת, מתחילים בדברים בסיסים פשוטים ומתקדמים.
זו המהות של האתר הזה, ונאומי הפחדה ואיום, מכילים אולי מידע רלוונטי אבל זה לא המהות של המקום הזה.
שמן מזויף נמכר באריזות מקוריות למראה.
גם כשתשווה ג'ריקן מול ג'ריקן לא תמיד תדע להבדיל.
ועוד,
לעתים עושים שימוש חוזר במיכלים מקוריים ורק סוגרים עם פקק חדש (לא מידע מיד ראשונה אז את הסעיף הזה לקחת בערבון מוגבל).
יש ביוטיוב סרטונים לזיהוי אריזות מזויפות של מותגים שונים, כולל בעברית מהארץ.
גם של פילטרים מזוייפים.
בגלל זה לקנות ממשווק מוכר זה עדיף.
אני קיבלתי המלצה לא לקנות מגנטק מאחד הספקים הגדולים של חלקי חילוף באזור חיפה שרוכש את השמן מהיבואן ישירות.
כך נאמר בעוד כמה מקומות שהפסיקו בכלל לקנות את השמן הזה מהיבואן בגלל תלונות של הלקוחות.
בדרך כלל אני לא מאמין לאף בעל מקצוע אז המשכתי לשים אותו בטרופר עד שהתחיל להיסתם לי השסתום האלקטרומגנטי מחתיכות פיח או גושי שמן כל חצי שנה.
,הפירוק והניקוי שלו לא הכי נחמד ובנוסף להכל מהר מאוד נשחקות הצלעות של אום חיזוק השסתום (הוא לא נועד לניקוי כו תדיר)..
ברגע שעברתי לvalvoline כל הבעיות פסקו.
אז בשבילי זה מספיק גם כשאין לי עכשיו טרופר אני לא אשים את הקסטרול הלא ברור הזה באוטו שלי.
לי אישית לא משנה מה תשימו באוטו שלכם.מצידי שזה יהיה שמן משומש של טרקטור ופילטר ממוחזר של מלגזה...סתם נקודה למחשבה לא לויכוח בכלל.
הערה חשובה - קסטרול יצרן גדול ורציני - אני מבין שיש בעיה עם השמנים שלהם ? וזה משהו ידוע?? אפשר לפרט?
אסף.
על פי מה שנאמר לי בחנויות מקומיות המגנטק המזוייף זה אכן דבר ידוע (כבר כמה שנים).
לא חותכם על אמינות הנאמר לי בחנויות אבל אני רכשתי 4 פעמים מגנטק לטיפולים (במחיר של 150-170 ש"ח לגלון בערך במקומות ידועים ורשומים כנקודות הפצה של היבואן הרשמי) וכל פעם ראיתי שינויים באריזה.
אבל אני הפסקתי להאמין בו כשהטרופר שלי התחיל לעשות לי בעיות הזרקה עם השמן הזה ספציפית.זה היה מגנטק סינטטי מלא (כביכול) 5w40.
הפילטרים תמיד היו איכותיים מקוריים והשמן הוחלף בזמן אבל הג'יפה שהייתה במערכת הזרקה הרתיעה אותי מהשמן הזה.
ואז עברתי חזרה לוולוליין והכל הסתדר.
וחוץ מזה אין לי קרטריון לשמן איכותי כי אין לי מעבדת שמנים בבית.
היה שם עוד קטע לא פחות חשוב...בבקרים קרים עם מגנטק הטרופר הניע קשה יותר משמעותית מוולוליין.מה שאולי מצביע על זה שהצמיגות שלו לא נכונה והוא פשוט נזל מהשסתום של הפילטר חזרה לקרטר יותר מהר מהשמן הנורמלי.
תאמת שאולי זה סתם שמן גרוע למרות שלפי על התקנים הוא היה זהה לוולוליין סינפאוור.
אחרי מה שכתבת כאן חיפשתי ברשת ולמעט תגובות רדודות בסגנון “זה הכי טוב ההוא חרא״ לא מצאתי תימוך לאמירות שהזכרת.
יש לך כיוון לדברים?
ומי לא מעודד לטפל לבד בדברים הפשוטים (וגם המורכבים)? אבל כשמעודדים לעבור על החוק בריש-גלי לפחות צריך להזהיר ולהדגיש את זה לקורא התמים.
שמע קודם כל באמת הסבת את תשומת ליבי לחוק האוסר נגיעה במערכת הבלמים שלא ע"י מוסך בעל רישיון - השיקולים שלי כאמור נסובו סביב:
1. התיקון נראה פשוט (אגב לא רק נוזל בלמים, תכלס גם דיסק ורפידות - במיוחד הרפידות כאילו אם אתה מתבלבל ושם הפוך או משהו קל לראות ולזהות).
2. החסכון בכסף עצום, ואם סוכמים על פני מספר טיפולים זה כבר ממש משמעותי.
מן הסתם אין כוונה לעבור על החוק-ברמה הכי פרקטית אני בקלות יכול לראות איך הביטוח יתנער. זה בהחלט גורם לי לשקול להביא את הנוזל שקניתי בגרושים (לעומת מחיר אותו נוזל במוסך) למוסך כדי לחסוך משהו מעלות הטיפול ועדיין לא לעבור על החוק. אגב נזכרתי שממש עצבן אותי שהמוסך יבואן אמר שבהחלפת נוזל בלמים הם רק שואבים מהמיכל הרזרבי - בלי לפמפם. ומה שבאמת עיצבן אותי פה זה שאחרי שראיתי והבנתי מה הפרוצדורה אני מבין גם למה - אין להם כוח לשים 2 טכנאים לתהליך הפמפום, פירוק גלגלים וכו'.
אבל אני לא מסכים עם החלוקה שלך למה זה תיקון פשוט ומה מורכב. ככה אני אישית רואה את זה: פמפום נוזל בלמים זה קל כי זה דורש פירוק גלגלים שזו פרוצדורה סטנדרטית שכל נהג חייב להכיר, ואז פתיחת בורג אחד שדי חשוף ועוד נגיעה בחלק חשוף במכסה מנוע (המיכל הרזרבי). חוץ מזה רק להכיר את הנוהל (קודם לחיצה על הברקס, אח"כ סיבוב הבורג וכו').
מנגד אפילו החלפת רצועת אביזרים במכוניות מסוימות זה תקוע במקום שקשה להגיע אליו, ואז צריך להפעיל לחץ על המיסבים וכו' וואלה יכול להיות לא פשוט.
ולגבי שמן ופילטר שמן - לדעתי זה גם פשוט, גם חוקי, גם חוסך המון (רצו לקחת לי על זה ביבואן 800 ש"ח!) וגם לא מסכן אף אחד חוץ מהכיס שלי במקרה והמנוע יפגע. רק להיזהר לא להשאיר כתם שמן במרחב הציבורי ולהביא את השמן הישן לנק' מיחזור כמו שאמרו פה.
זה בהינתן והמחליף יודע מה הוא עושה...
כיוון של מה?
לאמירות מבוססות לגבי השמן של קסטרול.
אתה מתכוון דוח מעבדת חומרים? לא אין לי כזה.
רק על בסיס נסיון עם הטרופר.
שכל אחד ישים מה בא לו לי אישית לא באמת אכפת.אבל לשמן הזה אני לא מתקרב
רוכב-שואל:
לגבי חוקיות- הנח את זה בצד. אם אתה לא מוסך אסור לך לטפל ברכב, בלי קשר לבלמים או לא.
לגבי הפרוצדורה,
נראה לך בר ביצוע? גש ובצע. נקז לפי סדר גלגלים, הקפד לא להכניס אוויר, הזהר על ההברגות, השתמש בכלים מתאימים ללחיצת הבוכנות, וכל המתבקש.
כשאתה מסיים, כדאי שבעל מקצוע יעבור על העבודה שעשית. לפחות בגלל שזאת פעם ראשונה. יותר טוב- מצא חבר עם רכב כמו שלך ועם נסיון ועשו זאת ביחד.
סה"כ החלפת רפידות ונוזל היא באמת לא עבודה מסובכת. כל האזהרות הן לא בגלל הקושי, אלא בגלל המשמעויות של טעות.
אתה מתכוון דוח מעבדת חומרים? לא אין לי כזה.
רק על בסיס נסיון עם הטרופר.
ממש לא דוח מעבדה, אבל מחיפוש אינטרנטי אני לא מוצא נוכחות לטענות כאלו מצד צרכנים.
זה לא אומר שאין, אני לא מצאתי.
שחרור/הופעת משקעים במערכת השימון והזרקה לאחר החלפת סוג שמן יכולה להתרחש גם בגלל שהשמן החדש טוב יותר מקודמו וניקה משקעים שנצברו, ועכשיו אתה רואה אותם משוחררים במערכת.
בגלל שגם אני משתמש בשמן הזה, מה שאמרת מאד מעניין, אבל בדכ אם זו תופעה, יש לה נוכחות רשתית ולכן חיפשתי.
איציק - 4X6ZH
24-11-19, 09:14
אין לנקז אויר במערכת הבלמים על ידי פימפום !!
במיוחד ברכב חדיש .
איציק
אין לנקז אויר במערכת הבלמים על ידי פימפום !!
במיוחד ברכב חדיש .
איציק
אתה מדבר על להגיע עם הדוושה לקצה המהלך שלה (לא בריא)? או לסיבה אחרת?
רק אניח כאן שאלה,
גלגל - האם הוא מכלול בטיחותי?
עד כמה החלפת רפידות בלם מסובכת יותר מהחלפת גלגל?
כיצד כל כך מובן לנו מאליו, שכל אדם רשאי להחליף גלגל ללא שום קריטריון הנוגע לגילו\כוחו\הכשרתו\IQ\וכו'?
אני לא מתכוון לתשובה נוסח "כי החוק מתיר (איפה?)", אלא איך ייתכן שזו פעולה שמתקבלת בתודעה שלנו כמובנת מאליה, כמו פתיחת הברז במקלחת או הדלקת הטלוויזיה - ואילו מהחלפת רפידות בלם אנחנו מזועזעים עד עמקי נשמתנו?
במו עיניי נכחתי בתאונה, שבה SUV גדול של מישהו שאני מכיר החליק לנתיב הנגדי והתהפך על צידו משום שהוא לא חיזק כמו שצריך את אומי הגלגל. רק בנס לא הגיע רכב ממול והאירוע הסתיים בפגיעות קלות יחסית.
מה דעתכם? :confused:
מכונאות זה לא הנדסה.. אתה לא מתכנן ולא בונה.. אתה מפרק ומרכיב, לא צריך תואר בשביל להחליף נוזל בלמים או רפידות בלם.
ואתם תתפלאו כמה הסרטונים ביוטיוב לתחזוקה שוטפת וכללית, רמה אחת מעל מה שמוסכניקים "מוסמכים" בארץ עושים.
שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה וייקח אחריות על מעשיו.
מסכים איתך לגמרי גיתאי, ההבדל נובע מהאילוץ/הנוהג שהחלפת גלגל היא אחת הפעולות המכניות היחידות שנהג אמור לבצע.
הסיבה שלא רואים הרבה גלגלים שהשתחררו היא שיש טולרנס גבוה יחסית למומנט ההידוק שעדיין ימנע השתחררות. וגם רוב הגלגלים בכ"ז מחוזקים חזק מדי ע"י "בעלי מקצוע" - שזה יוצר בעיה אחרת אבל האום לא ישתחרר מעצמו.
עכשיו כשאני חושב על זה לא ירחק היום שגם על זה תצטרך ללכת למוסך ע"ג גרר.
מסכים איתך לגמרי גיתאי, ההבדל נובע מהאילוץ/הנוהג שהחלפת גלגל היא אחת הפעולות המכניות היחידות שנהג אמור לבצע.
הסיבה שלא רואים הרבה גלגלים שהשתחררו היא שיש טולרנס גבוה יחסית למומנט ההידוק שעדיין ימנע השתחררות. וגם רוב הגלגלים בכ"ז מחוזקים חזק מדי ע"י "בעלי מקצוע" - שזה יוצר בעיה אחרת אבל האום לא ישתחרר מעצמו.
עכשיו כשאני חושב על זה לא ירחק היום שגם על זה תצטרך ללכת למוסך ע"ג גרר.
לא רואה פה אילוץ כלשהו - מבחינת המחוקק זו תהיה גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. אם לא קרה עד היום, כנראה לא יקרה בעתיד.
אבל אני רוצה לחדד את הנקודה שלי - לא התכוונתי למחוקק או לענייני אילוץ וכדומה, אלא לתודעה האישית שלנו - של חברי הפורום הזה, של ההורים שלנו, של השכנים שלנו, של הילדים שלנו, של כווווולם (בשפה אהוד ברקית) - בלי קשר לחוק! - לפיה החלפת גלגלים היא מובן מאליו ואילו החלפת רפידות הוא פצצה מתקתקת.
מושא למחקר בפסיכולוגיה של ההמונים.
לפני כמה שני נכנסתי למוסך מהסוג המטונף - בנאדם אחד זהב - ליפט אחד והרבה זבל אגור מסביב. על הליפט היה פרייבט עייף שהבעלים גרר למוסך בעזרת שגריר לאחר שהרגיש שהרכב לא מתנהג כראוי. המכונאי החל לבדוק את ההיגוי - כל המוטות והתפוחים - תקינים. עבר גלגל גלגל וניענע עד שהגיע לגלגל שמאל קדמי, הגלגל היה חופשי כמעט לגמרי מהברגים שלו. המכונאי הידק וצלצל לבעלים.
-"תגיד, היה לך פאנצר?"
-"כן!"
-"והידקת את הברגים?!?"
הייתה דממה מהצד השני.
-"בוא תיקח את הרכב שלך, אתה סתם תופס לי את הליפט"
לאחר מכן המכונאי התוודא שזאת לא פעם ראשונה שמגיע לו מקרה שכזה.
razzamataz
24-11-19, 22:04
לפני כעשור הוצאתי את הטנדר של העבודה מהמוסך...200 מטר לפני הכביש המהיר בום טראח הרכב צונח ואני רואה את אחד הצמיגים האחוריים עוקף אותי.
הצמיג מקפצץ על הכביש ונכנס חזיתית בפונטו בנתיב הנגדי...מנהל המוסך שאליו חזרתי בעצבים בריצה אמר "וואו מזל שפגע ברכב החלופי שלנו ולא ברכב אחר"
לא חוזקו הברגים, ואת הגאנט המעוות דחפו לי במקום הספייר - אני שמח שאחכ הם קיבלו להיות מוסך יבואן של פיאט ואחרי שנה סגרו את העסק
בלמים ... תעשה עם מישהו ש"יודע" את העבודה פעם ראשונה ו\או ספר מכונאים ו\או מספר סרטונים ביוטיוב שיודעים את העבודה הרבה יותר טוב מרוב המוסכים בארץ...
מרגיש לא בטוח בעבודה? זה הזמן לעצור
סיימת? לאט לאט תבלום במקום שבו חנית ותרגיש את הדוושה
אחכ ברחוב ללא תנועה, חניון וכדומה תבדוק את העבודה שלך..האחריות היא שלך בלבד
בשביל להחיות את השרשור הנה סוג של ליפט שצילמתי פעם במוסך בקפריסין.
על אחריות המשתמש וכ"ו..
126501126502
בשביל להחליף שמן בקורולה יש לי פיילה גדולה ושטוחה, בדרך כלל כשאני שולף אותה החוצה נשפך טיפה על הרצפה אז תהייה סבלני יותר.
תחנה פעם אחת על המדרכה, תבין איפה הבורג, וכל מה שאתה צריך זה חניה מאוזנת ויד רזה יותר ממרווח הגחון (ואולי שטיח אם אתה מתבאס לשכב על הכביש)
אני פתחתי מסגריה לצורך פרויקט פרטי של שלוש-ארבע שנים.
מאז אני לא מבצע שם הרבה עבודות, בטח לא על בסיס יום יומי.
באיזה שלב קניתי גם סמוראי לשיפוץ שהכל התבצע במסגריה.
שם גם שידרגנו את הסובארו לגרוטלוג (לא היה שוב?):cool:
תוך כדי יוצא לי להשכיר את המסגריה עם הכלים לפי יומיות, לרוב אלו מסגרים שאני מכיר שבאים לעשות עבודות פרטיות ולפעמים אלו חובבים שבאים לבנות משהו לאוטו, לבית ואפילו לאיזה מו"פ.
מספר פעמים הייתה לי את ההזדמנות לקנות ליפט כדי להכניס בעסק לשימוש עצמי, הדבר שכל פעם מנע זאת מימני זה התחושה הלא נעימה מול חברים/שכנים באזור תעשיה שהם באמת יעזרו לי בכל דבר, לומר להם שאני לא מוכן שיעבדו על הליפט.
הכלי הזה מאוד מאוד מפחיד אותי.
אפילו חבר שקפץ אליי באיזה שיש ותכנן להיכנס מתחת לאוטו עם ג'ק הורדתי אותו מזה מיד.
לא פעם נכנסתי למוסכים וראיתי רכבים שמורמים בצורה לא מקצועית אז בטח בשימוש עם כלי כזה על ידי חובב הוא פשוט מטריד אותי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.