צפייה בגרסה מלאה : סיטרואן C4- מנוע התפגר בלי אזהרה- רעיונות?
סיטרואן C4, שנת 2015, 140K ק"מ, טופל במוסך המרכזי בלבד, לפי השעון וחלק מהטיפולים הקדימו את הגדרת הטיפול כטיפול מונע.
אין שום אירוע מכני בהיסטוריית הרכב.
בערב חנה ליד הבית, בבוקר בשלב פתיחת סוויץ', עוד טרם הנעה, נורת "ENGINE FALIURE" אדומה.
הוזמן רכב נגרר כלאחר כבוד למוסך, בבדיקת קומפרסיה עולה צילינדר אחד כ-40% פחות מהאחרים שנמצאים בערכים תקונים, ערכים שומים בבדיקת קומפרסיה הפוכה.
מנוע טרם נפתח.
האם זה משהו מוכר/נשמע מוכר למישהו כאן כמאפיין את המנועים האלו?
boaz avrahami
02-01-19, 22:43
נשמע לחלוטין הזוי.
האוטו הגיע בנסיעה והרגיש תקין?
אתה סומך על המוסך בעניין האבחנה?
מה התקלה מדווחת.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
חבר בעבודה גילה בוקר אחד שכל השמן נעלם מהמנוע.
נהיה סדק בחלק התחתון וכל השמן ברח.
סי4 ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבר בעבודה גילה בוקר אחד שכל השמן נעלם מהמנוע.
נהיה סדק בחלק התחתון וכל השמן ברח.
סי4 ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש שמן במפלס תקין במנוע.
נשמע לחלוטין הזוי.
האוטו הגיע בנסיעה והרגיש תקין?
אתה סומך על המוסך בעניין האבחנה?
מה התקלה מדווחת.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בעניין בדיקת הקומפרסיה?
נראה לי שכן, זה מוסך היבואן.
(האוטו של בן משפחה)
אם יש יבואן שלא הייתי סומך עליו (לא על הטיפולים ולא על הדיגנוסטיקה) זה לובינסקי.
2 סיטרואנים ושני 307SW חדשים, אין מצב שאני מתקרב לרכב של השרלטנים האלו.
זה מנוע 3 צילינדרים 1.2 ליטר טורבו? או ה-1.6 האטמוספרי הישן?
חנן-ג'יפולוג
03-01-19, 00:34
מה זה אומר טיפולים לפי השעון? 30000 ק"מ?
במידה וכן, הנסיון שלי מראה שאין למרווחים האלה גיבוי טכנולוגי.
זה מנוע 3 צילינדרים 1.2 ליטר טורבו? או ה-1.6 האטמוספרי הישן?
טורבו
boaz avrahami
03-01-19, 06:12
דורון,
זה שמנוע ובמיוחד הסדרות החדשות שמוציאות מנפח נמוך הספק גבוה מאוד, הולכים טיפה אחרי מאה אלף, זה לחלוטין משהו שאני מבין.
אני באופן אישי לא ממש סומך על המוסכים של הרשת בעיניים עצומות.
אני לא מצליח להבין כיצד אוטו נכנס לחניה בנסיעה רגילה ואחרי כמה שעות איזו מנורה מודיעה שהמנוע הלך.
לא קיבלתי גם תשובה לגבי קוד התקלה מאחורי המנורה.
יכול להיות שהמנוע באמת בדרכו למות ( בהנחה שבדיקות הלחץ אמיתיות) אבל כרגע יש לי ספקות על האבחנה.
רק אם תצליח לשכנע את בן המשפחה להוציא את האוטו מהמוסך הזה יהיה מה להתיעץ.
כרגע הוא נעול על מסלול שבו הבחירה שלו היא רק על מספר התשלומים שבו העסק יסגר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה זה אומר טיפולים לפי השעון? 30000 ק"מ?
במידה וכן, הנסיון שלי מראה שאין למרווחים האלה גיבוי טכנולוגי.
+1.
סיטרואן C4, שנת 2015, 140K ק"מ, טופל במוסך המרכזי בלבד, לפי השעון וחלק מהטיפולים הקדימו את הגדרת הטיפול כטיפול מונע.
אין שום אירוע מכני בהיסטוריית הרכב.
בערב חנה ליד הבית, בבוקר בשלב פתיחת סוויץ', עוד טרם הנעה, נורת "ENGINE FALIURE" אדומה.
הוזמן רכב נגרר כלאחר כבוד למוסך, בבדיקת קומפרסיה עולה צילינדר אחד כ-40% פחות מהאחרים שנמצאים בערכים תקונים, ערכים שומים בבדיקת קומפרסיה הפוכה.
מנוע טרם נפתח.
האם זה משהו מוכר/נשמע מוכר למישהו כאן כמאפיין את המנועים האלו?
קומפרסיה יכולה לרדת בנסיעות בודדות מכמה סיבות, לחץ שמן נמוך מאי אילו סיבות, מערכת הקירור או דלק לקויה, כנראה שאחת מאלה גרמה לנזק לצילינדר או לבוכנה או לרינג, רק אחרי פירוק המנוע יהיה ניתן לקבוע.
מוני אורבך
03-01-19, 07:51
אפשרות נוספת הרבה יותר נפוצה, אטם ראש מנוע שנפרץ.
בגלל הטורבו האטם סופג הרבה יותר לחץ מהרגיל.
מספיק סדק קטן בשביל להוריד קומפרסיה.
כאשר המנוע חפ זה מורגש הרבה פחות, ועל כן המנוע יכול לנסוע סביר.
כאשר הוא קר זה בא לידי ביטוי.
עקרונית אפשר לגלות היכן נמצאת הנזילה עם בדיקת קומפרסיה הפוכה.
צריך סטטוסקופ בשביל זה..
בפתיחת ראש כמובן שמגלים הכל.
אם זה מנוע thp של BMW,
140 א״ק זה בערך כפול ממה שהוא אמור להחזיק.
מנוע מקולל שסובל ממחלות של פיח וטורבו, לא סתם PSA הפסיקו להשתמש בו.
תבדקו אפשרויות מול מוסך ״גבע״ - התרשמתי מהם לטובה בכל בנוגע לאמינות וצרפתיות.
עדכונים.
בועז,
פספסתי את השאלה על קוד התקלה, המוסך לא שיתף אותו בקוד כרגע, נברר.
לא חסר שמן במנוע, (ולא היה חסר שמן, הוא מהבודקים)
לא חסר נוזל קירור, לא עכשיו במעמד הידלקות הנורה ולא לפני.
אין זיהום של השמן/נוזל קירור נראה לעין.
הולכים לפתוח את המנוע ונראה מה הלאה.
רציתי לבדוק האם זו תופעה שיש לה נוכחות שקטה ברקע לגבי הדגם.
בינתיים לא מצאתי משהו דומיננטי ברשת.
לפני כמה שנים נכנס c4 פיקאסו (מנוע 1.3 טורבו) למוסך שעבדתי בו לטיפול שיגרתי, לאחר הטיפול יצא לנסיעת מבחן ונכבה באמצע הדרך, הצליח להניע אבל לא סחב ועישן. חזר למוסך הורידו קרטר ומצאו שאריות של בוכנה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני עם C4 grand picasso - שנה אחריך (ז"א 2015),
105K ק"מ.
מידיי פעם - בעיקר לקראת הטיפולים נדלק לי אור שחסר שמן. הוא לא "מת" מזה ובטח שלא למחרת ובלי אזהרה.
(ד"א, אם תחנה בעליה - האור הזה ידלק מוקדם יותר. מבחינתי זה סימן שזה מתקרב...)
אני טיפלתי עד לא מזמן במוסך שלהם בחולון והחשמלאי שם נורא (!).
מאחר וכל האוטו הזה מתחיל במחשב - הבנתי שאין לי מה לחפש שם יותר. קח בחשבון שדיאגנוסיסט לא טוב - יחליט להחליף לך מנוע כי הוא לא יודע לקרוא נכון את התוצאות במחשב :(
אני מתחבר להמלצה לנסות מוסך אחר.
עוד נקודה חשובה לבדיקה:
אם המצבר שלך הלך (וזה הגיוני לפי הגיל של הרכב ואפילו בשביל מצבר שני..) יש סיכוי שהאוטו "ישתגע"..
שוב - מחשב !
תבדוק את זה לפני שאתה פותח את הארנק
ד"א, עוד קטנה אחת - ממה שאני זוכר, הטיפולים ברכב הזה הם כל 15K ...
30 נשמע לי ... מוזר
הטיפולים בוצעו במוסך המרכזי לפי הספר , חלפים מקוריים, ולפעמים הוקדמו במעט.
אלא אם היה טעות בטיפול שהובילה לתקלה, נושא הטיפולים סגור.
אני עם C4 grand picasso - שנה אחריך (ז"א 2015),
105K ק"מ.
מידיי פעם - בעיקר לקראת הטיפולים נדלק לי אור שחסר שמן. הוא לא "מת" מזה ובטח שלא למחרת ובלי אזהרה.
(ד"א, אם תחנה בעליה - האור הזה ידלק מוקדם יותר. מבחינתי זה סימן שזה מתקרב...)
כנראה שאתה תיהיה הבא שפותח פה פוסט "הלך לי המנוע בטרם עת"
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
יש התפתחות, של לקיחת אחריות חלקית.
נעדכן בהמשך.
יש התפתחות, של לקיחת אחריות חלקית.
נעדכן בהמשך.לקיחת אחריות על מה?
מאיפה הבריחה ? שסתומים ? אוברול?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
על זה שמנוע שטופל ע״י מוסך היבואן בדיוק לפי הספר התפגר בלי אזהרה..
כמו שאמרתי, פרטים בהמשך אחרי שהתהליך יסתיים.
boaz avrahami
11-01-19, 15:08
תן לי לנחש...
המנוע חדש חינם או מוזל ונקניק על העבודה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
קנית לובינסקי את הנקניק תקבל כך או כך
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
קנית לובינסקי את הנקניק תקבל כך או כך
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
על מי היית ממליץ? צ'מפיון? מאיר או סמל"ת? שנותנים שנתיים אחריות ומנסים להתנער גם בשנתיים האלה? שלא נדבר שלאחר השנתיים זורקים אותך לכלבים.
ולא ששאר החברות עדיפות. החל מהיחס באולמות התצוגה ועד לשירות לאחר קניה.
ההבדל הוא שמי קונה את המותגים של יוניון/כלמוביל/דלק מוטורס הוא עיוור לתקלות ולשירות.
הוא מוכן לשלם 15,000ש"ח על מזרקים ודשבורד, או ללכת לריקול על דוושת גז שמעיפה אותך לתוך קיר, או על מחשבי רכב שמתפגרים וכו'. ושתשאל איך השירות והאמינות? יגיד לך מצויין. הרכב לא רואה מוסך, אמין לאללה, וירידת הערך מצויינת.
בינתיים מסתמן שהיבואן מוכן לבוא לקראת הלקוח בתום האחריות, זה הרבה יותר מרוב המוחלט של היבואנים בארץ.
מעניין מה הלוגיקה של התקלה.
קומפרסיה כזו בוודאי יצרה קוד של מיספייר, תעדכן, אבל זה היה אמור להיות מאוד מורגש בנסיעה האחרונה.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
מעניין מה הלוגיקה של התקלה.
קומפרסיה כזו בוודאי יצרה קוד של מיספייר, תעדכן, אבל זה היה אמור להיות מאוד מורגש בנסיעה האחרונה.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
לא היה כלום בנסיעה האחרונה.
בינתיים מסתמן שהיבואן מוכן לבוא לקראת הלקוח בתום האחריות, זה הרבה יותר מרוב המוחלט של היבואנים בארץ.
קודם כל נחכה לסיכום.
אני לא רואה את זה כחריגה לטובה לקראת הלקוח.
יש כאן כשל מוחלט של מוצר שלא אמור להכשל קולוסאלית כמו שקרה, בטח כשטופל בצורה הדוקה, אצל מוסך היבואן.
זו תעודת עניות למוצר.
האחריות נגמרה רק לפני רגע, מבחינתי אין שום הבדל בין עכשיו ללפני כמה חודשים.
חכו בסבלנות, נעדכן.
כל היבואנים והשירות בארץ = פח אשפה .
אבל יש גרוע ויש גרוע.
זה ההסבר למה לא לובינסקי .
שבת שלום
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
קודם כל נחכה לסיכום.
אני לא רואה את זה כחריגה לטובה לקראת הלקוח.
יש כאן כשל מוחלט של מוצר שלא אמור להכשל קולוסאלית כמו שקרה, בטח כשטופל בצורה הדוקה, אצל מוסך היבואן.
זו תעודת עניות למוצר.
וואלה?
סיטרואן??
כמו כולם אני עוד מחכה לשמוע את המשך הסיפור אבל לכל המלעיזים:
השותף שלי נוסע על שברולט מאליבו. עבר בקצת את ה- 100K ק"מ..
בוקר אחד - אור אדום ואין אוטו...
סיפור ארוך עם תוצאה קצרה: למרות שהרכב כבר סיים את האחריות שלו - הוחלף מנוע שלם בחדש - ללא עלות ובלי לשלם עבודה.
(ועם זה - לא הכל ורוד ... הוא היה 10 ימים בלי רכב ובלי לקבל חליפי אבל הגזמתי נכון ? .. :)
אכן הגזמת[emoji23][emoji23]
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
לא כולם רעים, ביניהם umi יותר מבסדר, ע"ע איסוזו טרופר וסיפורי המזרקים/אטמים/מנועים, ולא רק טרופר, גם דימקס והשאר, כמו שרשם gilur.
הגרועים ללא ספק זה יוניון מוטורס וקרסו.
לדעתי.
Umi החליפו לי מערכת היגוי שלמה כולל הכל
באוטו שנגמרה לו האחריות כמה חודשים קודם אפילו בלי שהתווכחתי.
הם לא רעים בכלל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אנחנו מטנפים על יבואנים,
חברת המזרח שוחטת במחירי טיפולים במוסכי היבואן, וברוב המקרים יחליפו חלק באלפי שקלים במקום בו ניתן לתקן את התקלה בעשרות שקלים בודדים,
אבל!!
מחירי החלקים שלהם (בחלקם) תחרותיים מאוד.
בהרבה מאוד מקרים גיליתי שיוצא לי אותו מחיר לקנות בארץ, ולפעמים אף יותר זול מאשר להזמין מאנגליה (אם מחשבים גם מסים, בהרבה חלפים לא שווה להזמין מחו"ל). כמובן שאין חוקיות, ובחלק מהמקרים החלפים כאן עולים הון לעומת חול.
מצד שני, הרפורמת מחירים התרחשה (אני מאמין) בזכות יבואני חלפים שנתנו פייט. בתקופות מסוימות, כולם כולל כולם קנו רק אצל ג'קי (בכוונה לא נכנס לאיכות של חלק מהתחליפיים, והחלק הענק שיש להם בהוצאת שם רע למותג).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.