צפייה בגרסה מלאה : מה בעצם עושה הניטרו?
למה הוא גורם (לא, אני לא הולך להתקין את זה בסופה!!)?
איך זה עובד?
זה מזריק אוויר רווי חמצן לתא השריפה, מעשיר את תערובת האוויר והדלק בחמצן - פיצוץ הרבה יותר חזק, יותר אנרגיה, יותר הספק.
הניתרו הוא בעצם גז מדכא בעירה שמוסף לחמצן על מנת שהתערובת לא תהיה דליקה מידי.
מכאן השם של המערכת .
כמובן שהזרקת ניתרואוקסיגן לבד לא תעזור אלה תשרוף את המנוע, כמות הדלק חייבת לעלות בהתאם .
שחף
הניתרו הוא בעצם גז מדכא בעירה שמוסף לחמצן על מנת שהתערובת לא תהיה דליקה מידי.
מכאן השם של המערכת .
כמובן שהזרקת ניתרואוקסיגן לבד לא תעזור אלה תשרוף את המנוע, כמות הדלק חייבת לעלות בהתאם .
שחף
שלילי בזנט!
אם הניטרו היה מדכא בעירה הוא היה יוצר אפקט הפוך לחלוטין, N2O משמש כ"מחסן" חמצן, בטמ"פ של בערך 300 מעלות הוא מתפרק לשני המרכיבים (חמצן וחנקן) ובכך מגדיל את כמות החמצן בתא השריפה, מה שאכן מאפשר לשרוף יותר דלק ביחס לנפח הנתון, בנוסף לכך הזרמת הניטרו (גז דחוס) דרך סעפת היניקה, מקררת את האוויר הנכנס, מה שמאפשר כניסת אוויר צפוף יותר וגם זה מוסיף לליבוי הבעירה.
HOW NITROUS OXIDE INJECTION WORKS
http://www.diy-nitrous.fsnet.co.uk/how-nitrous-works.htm
http://www.idavette.net/hib/nitrous.htm
גם כאן (http://auto.howstuffworks.com/question259.htm) תוכל למצוא תשובות.
חשוב מאוד להרכיב מערכת ניטרו כמו שצריך, עם הגבלות ושליטה של חיישני זרימת אויר כך שלא יווצר מצב שבו תשוחרר מנת ניטרו בזמן לא נכון - דבר שיגרום לנזק מידי למנוע.
המערכות הטובות מנוהלות מחשב ומזריקות את הניטרו היישר אל חלל השריפה, קצת פחות טובות הן הממוחשבות שמזריקות את הניטרו אל סעפת היניקה.
כדאי להימנע ממערכות ידניות טיפשות וזולות במיוחד שמשחררות את הניטרו בכל לחיצת כפתור מבלי שיש מערכת שתימנע את הזרקת הניטרו בסל"ד לא נכון.
* גילוי נאות - אני מוכר ומתקין מערכות ניטרו מזה כחמש שנים.
ניטרו הוא גז שסימנו N2O. הוא מורכב מחמצן 33-34% והיתר חנקן. באוויר הרגיל שאנו נושמים יש כ-20% חמצן והיתר חנקן 78% וגזים אחרים 2%.
הניטרו מעשיר את האמולסיה בחמצן ומקרר אותה בהרבה. חשוב להוסיף גם דלק.
להתקנת ניטרו יש שני סוגים:
1. יבש - גז בלבד.
2. רטוב - גז+דלק.
בשני הסוגים חייבים לאזן את כמות הדלק בצורה כלשהי.
בהעלאת הספק מעבר ל30% הקיים במנוע (חוק אצבע שלי, לא משהו מדעי, סתם מנסיון של התקנות), יש צורך בהתאמת מערכת ההצתה כדי למנוע דטונציות.
הוספת של מערכת ניטרו היא סוג של גדישת מנוע בדומה לטורבו/סופר צ'ארגר רק שהיא רגעית.
הרבה אגדות ובורות קיימים בנושא הניטרו. ניטרו לא הורס מנועים, ניטרו לא גורם נזקים למנוע.
מי שמתקין ניטרו לא נכון, בדומה למי שמתקין טורבו לא נכון, גורם נזקים.
ניטרו הוא הפתרון למי שמחפש הרבה כוח סוס למעט זמן. ההתקנה הכי זולה והכי הרבה כ"ס לשקל.
מספר דוגמאות לבורות בנושא ניטרו:
חשוב מאוד להרכיב מערכת ניטרו כמו שצריך -משפט נכון מאוד.
עם הגבלות ושליטה של חיישני זרימת אויר - אין צורך בחישת האוויר במערכת ניטרו.
כך שלא יווצר מצב שבו תשוחרר מנת ניטרו בזמן לא נכון - דבר שיגרום לנזק מידי למנוע - שוב, אין זמן לא נכון ולא נגרם נזק מיידי למנוע שהמערכת בו הותקנה טוב.
המערכות הטובות מנוהלות מחשב ומזריקות את הניטרו היישר אל חלל השריפה - עוד לא ראיתי מערכת שמזריקה אל חלל השריפה, אשמח אם תאיר את עיני....
קצת פחות טובות הן הממוחשבות שמזריקות את הניטרו אל סעפת היניקה - אין שום צורך במחשוב המערכת, זו מערכת טיפשה למדי...
כדאי להימנע ממערכות ידניות טיפשות וזולות במיוחד שמשחררות את הניטרו בכל לחיצת כפתור מבלי שיש מערכת שתימנע את הזרקת הניטרו בסל"ד לא נכון. - שוב, אין סל"ד לא נכון.
מערכת שמכויילת נכון לא תגרום נזקים למנוע ואף תגרום לבעירה נקייה יותר של המנוע בשאר הזמן מכיוון שתשרוף את משקעי הפיח הקשים. מומלץ בכל התקנת ניטרו/טורבו/מגדש-על, להוסיף שעון טמפ' גזי פליטה, על מנת לראות עליות מסוכנות בטמפ'.
מי שרוצה לראות דוגמאות מוזמן...
כמו כן, Nitrous הוא גם גז צחוק, שאפשר למצוא אצל כל רופא שיניים.
אמיר (לא טעיתי בשם נכון?), אם יש לך תמונות של התקנות אני אשמח לראות.
אמיר, תמונות זה רעיון מצויין...
אני אתאם מולך התקנה לרנו 4...
אני דוגל בהתקנה מוסלקת ככל האפשר.
יש לי כמה תמונות למי לשלוח שיעלה באתר?
אני אשמח להעלותן,
[email protected]
שלחתי לך, תעלה את התמונות ואני יוסיף הסברים
בבקשה:
http://forums.ort.org.il/files/30/2330826/8181043.JPG
http://forums.ort.org.il/files/30/2330834/9247129.JPG
האם אפשר להוסיף לדיזל?אולי אוכל סוף סוף לעלות את הדיונה
בעצם זה כמו במועדוני צלילה לא? אוויר מועשר חמצן ?
המיכלים עצמם הם מיכלי צלילה לא? של 200-300 בר ?
ניתן להוסיף ניטרו גם לדיזל, אם כי ההעשרה של הדלק בעייתית יותר.
הגז הוא כמעט כמו במועדוני צלילה, אבל לא....
תמונה ראשונה היא של ההתקנה בתוך ידית ההילוכים, מעין לחצן FIRE כמו בג'ויסטיק.
תמונה שנייה קצת פחות נעימה בעת החרמה משני רכבים....
a-pitam, שלחתי לך עוד תמונות, איפה הן?
אשמח אם תפרט למה לא.
איפה ממלאים את המיכלים?
ידית אני רואה, אך היכן נמצא הכפתור?!
אגב, באיזה אוטו מדובר?
נ.ב, בבקשה, הן הגיעו באיחור מה (:
http://forums.ort.org.il/files/30/2330876/7302961.JPG
http://forums.ort.org.il/files/30/2330878/5702115.JPG
http://forums.ort.org.il/files/30/2330879/7684598.JPG
מועדוני צלילה דוחסים אוויר רגיל (20% חמצן 2% אחרים 78% חנקן) וחמצן. אחוז החמצן ניתן לשליטה לפי צורך הצולל.
N2O זה 66.6% חמצן והשאר חמצן.
לחץ עבודה יעיל של מערכת כ-120 באר.
איפה ממלאים - סוד מקצועי.
הרכב המדובר זו איפרזה טורבו.
שימו לב שמיקום הסולנואיד מתחת לאינטרקולר בצורה שלא ניתן לראותו בשום מקרה.
הדלק מוזרק ליד המזרקים המקוריים של הרכב. הכפתור משולב בידית ההילוכים, אין תמונה שלו.
במועדונים ניתן לדחוס נייטרוקס, זה עד 40-50% חמצן (תלוי בהתאחדות).
אבל זה לא משנה לדיון כל כך. הסיבה שהעלתי את זה היא שכתבת שבדר"כ אתה דוחס 30% חמצן שזו תערובת נייטרוקס שיגרתית.
אגב, מה יקרה אם תשתמש ב100% חמצן? זה מעשי בכלל?
שאלה שמעניינת אותי:
בעצם כמה זמן אפשר לעבוד רצוף עם N2O
זאת אומרת האם זה פרקטי להשתמש בניטרו לעלייה של דיונה שלמה?
חגי
אגב, מה יקרה אם תשתמש ב100% חמצן? זה מעשי בכלל?
לפני שנמרוד יענה - 100% חמצן זה דלק טילים! (http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=50328&postcount=4) סכנה רצינית.
עוד - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6046&page=1
ניתן לעבוד עם ניטרוס ללא הגבלת זמן (אם מערכת ניהול המנוע/התקנה רטובה ערוכה לזה)
לא ניתן לשים חמצן נקי, זה סופר מסוכן. תיאורטית ניתן כמובן, אבל מה הטעם?
בדיזל ניתן להוסיף פרופאן (גז-בישול בעצם) ויש מערכות מוכנות כאלה מארה"ב.
ניתן גם לבנות כזאת מערכת על פי תוכנית שאפשר לקנות ברשת, היתרון דומה לניטרו בבנזין ועדיף כי פשוט.
היה על זה גם פעם כתבת מבחן בפורווילר שממש עושה חשק...
אמיר, טוב לראות שאתה בעסק, באמת אני צריך לדבר איתך, אבל בכל זאת הגישה שהצגת והשלילה של מה שכתבתי היא מה שהאמריקאים יכנו OLD-SCHOOL... - מערכות טיפשות זה לא לגמרי דבר חכם... ושם כשמדברים על ניטרו מדברים על העלאת הספק ביותר מ- 30%.
באחוזים כאלה של ניטרו ממש ממש כדאי לשנות את ההצתה ולשים מערכת עם הגנות ותיזמונים מדוייקים של הזרקת הניטרו.
מוגי - ניטרו היא מערכת פשוטה כשמבינים אותה. כמו מנוע....
שים לב מה כתבתי:
בהעלאת הספק מעבר ל30% הקיים במנוע (חוק אצבע שלי, לא משהו מדעי, סתם מנסיון של התקנות), יש צורך בהתאמת מערכת ההצתה כדי למנוע דטונציות.
אני לא מגביל ל-30%. בניתי גם מערכות דו ותלת שלביות של 450 כ"ס. אין שום צורך במחשב. יש צורך בתיאום מערכת ההצתה אבל זה לא קשור.
כמה עולה התקנה ?
כמה עולה מילוי?
והאם אפשר לחבר למנוע מוזן מאייד?
מה כוללת ההתקנה? רכיבים..
מותקן בקדיחה כ"עוד דיזה".
אך חייבים העשרה מסיבית של דלק.
אני הבנתי שיש קיטים גם של 30-40 כ"ס שמוסיפים הרבה כוח אבל פחות אגרסיבים וגם מנועים סטנדרטיים יכולים לאכול אותם בלי פגיעה גדולה באמינות.
אני גובה על ערכה של עד- 70 כ"ס 5500 ש"ח.
ניתן להרכיב על רכב מוזן מאייד.
הערכה כוללת בלון, צינור לחץ גבוה, סולנואיד 1 או 2 בהתאם לסוג ההתקנה, מזרק, מעגל חשמלי כפול וכו...
מילוי בלון עולה 200 ש"ח.
ואתה מעשיר את הדלק ע"י הזרקה של סולונאיד חיצוני שנכנס לפעולה בזמן הניטרו?
או שבשיטה אחרת?
תלוי בהתקנה.
יש כאלה שאני מעלה לחץ דלק במערכת, יש כאלה שאני מוסיף עוד סולנואיד דלק
תלוי ברכב ובהתקנה
מעניין אותי לדעת....
ע"פ הנסיון שלך איך אתה קובע איפה ניתן להתקין בלי שינוי ואיפה הגבול שאתה אומר "STOP פה חייבים חיזוק בצורת ככה וככה וככה "
איזה גבול?
מבחינת מה שהמנוע מסוגל לקבל או מבחינת מה שמערכת ניהול המנוע מסוגלת לקבל?
במידה ורכב מוזן מאייד יש משאבת דלק מכנית .. עכשיו הבנתי שאתה מזריק גם דלק וגם נייטרו
האם למשאבה המכנית יש מספיק לחץ כדי להוציא שפריץ דלק למשך 10 שניות?
(במידה ואתה מרכיב מזרק דלק )או שמתקינים על הקו משאבה ללחץ גבוה ..
לא משנה אם המשאבה היא מכנית או חשמלית.
מה שמשנה הוא לחץ הדלק לצורך חישובי הספיקה.
אתה צריך להגיע ליחס של 1-12.5 כדי להשיג את הכוח האופטימלי.
במערכת מוזנת מאייד תצטרך דיזת דלק גדולה יותר מבמערכת מוזרקת.
הי אמיר.
מה שלומך ?
---
תגידו, אני היחיד שהדיון הזה מפחיד אותו נורא ?
לא משנה אם המשאבה היא מכנית או חשמלית.
מה שמשנה הוא לחץ הדלק לצורך חישובי הספיקה.
אתה צריך להגיע ליחס של 1-12.5 כדי להשיג את הכוח האופטימלי.
במערכת מוזנת מאייד תצטרך דיזת דלק גדולה יותר מבמערכת מוזרקת.
אני התכוונתי לתוספת מזרק דלק בנוסף למאייד ז"א במקום להגדיל דיזות אני מחבר מזרק על הסעפת
שבזמן לחיצה על הדק הנייטרוס במקביל המזרק ישפריץ תוספת דלק ויעשיר את התערובת
השאלה שלי היתה האם משאבה מכאנית תייצר מספיק לחץ דלק על המזרק או שצריך לחבר משאבת לחץ גבוה+חזרות דלק
ושאלה יותר כללית ..כמה הספק אני יכול לקבל מהתקנה יבשה ללא שינוי בדלק \שינוי קל בדיזה משנית שלא תחנוק את הרכב ביום יום
הי אמיר.
מה שלומך ?
---
תגידו, אני היחיד שהדיון הזה מפחיד אותו נורא ?
לא מפחיד,
הוספת קיט ניטרו היא מקובלת מאד בעולם, הליך די סטנדרטי, פשוט ויעיל, מקובל מאד גם במנועי דיזל ובמכוניות כביש, סוג של בטיחות אקטיבית למצבי עקיפה.
בארץ כמובן שאין אפילו מושג ירוק במה מדובר ומי שמשתמש בזה נחשב לפושע מסוכן, חבר את זה לעובדה שמי שמשתמש בזה בארץ הוא לא בדיוק נהג של שבת ממוצע ותסיק איזו מסקנה שאתה רוצה.
בסה"כ הגז הזה כשלעצמו אינו מסוכן ואינו מתלקח, לא קורה שום דבר אם מתפוצץ איזה צינור, הוא מתפרק רק בתוך חלל השריפה כתוצאה מהלחץ והחום שבעקבותיו ומספק חמצן מבוקר ע"י חנקן להשגת שריפה משופרת ושיפור הספק המנוע.
התקנה לא מקצועית בעליל עלולה להביא לאחת משתי תוצאות - חוסר יעילות או התפרקות המנוע, המקרה השני מאד משעשע, (דיזה אל תשכח להסריט...).
מה שהרבה יותר מפחיד אותי הוא כל הפיראטים שמתקינים ערכות גפ"מ ברשיון משרד התחבורה ...
לא קורה שום דבר אם מתפוצץ איזה צינור...
למה? במצב של התפוצצות צינור הנהג לא יפסיק לצחוק ימים שלמים...
:razz:
אמנון, לא מדובר על גז צחוק אלא על אוויר מועשר (או 30-40%חמצן והשאר חנקן, איך שתרצה)
n2o זה בעצם על כל שתי מולקולות חנקן יש אחת של חמצן זאת אומרת שליש חמצן ושני שליש חנקן
חוץ מזה לפי מה שאני הבנתי ממה שאמרו כאן זה גם במקרה גז צחוק
אמנון אתה צודק ואני טעיתי.
אני פשוט לא מבין איך זה יכול להיות.
צללתי עשרות צלילות עם נייטרוקס, לא חוויתי שום השפעה של אופוריה ו/או שום השפעה של גז צחוק מתחת או מעל המים.
ניר זה ניתן לשליטה, בהתאחדיות צלילה טכניות אתה יכול לצלול גם עם 50% חמצן והשאר חנקן.
אני פשוט לא מבין מה גורם להשפעה של גז הצחוק. נכנסתי לאתר של רופאי שיניים שבו מוסברת התופעה ואני פשוט לא מבין את זה.
ניר זה ניתן לשליטה, בהתאחדיות צלילה טכניות אתה יכול לצלול גם עם 50% חמצן והשאר חנקן.
אני פשוט לא מבין מה גורם להשפעה של גז הצחוק. נכנסתי לאתר של רופאי שיניים שבו מוסברת התופעה ואני פשוט לא מבין את זה.
רופאי שיניים לא משתמשים בניטרוס נקי, זה יגרום לאיבוד הכרה, להקאות ולתופעות לוואי נוספות שלא יעזרו לטפל בשיניים..., מנשימים בחמצן נקי, אח"כ מוסיפים ניטרוס בריכוז של 30-40 אחוז ובסוף התהליך שוב חמצן נקי כדי "לשטוף" את הניטרוס מהמערכת, מדובר באותו N2O, המולקולות שלו חוסמות קולטנים מסויימים במוח ובמינון המתאים גורמות לטשטוש ואלחוש.
בצלילה גם לא מדובר על ניטרוס נקי, אלא על תערובת של ניטרוס וחמצן במטרה להקטין את הצטברות החנקן בדם בצלילות עומק. אני מניח שלא חסרים פורומים בנושא רפואת שיניים וצלילה שמהם אפשר לשאוב מידע יותר ספציפי בנושא.
כהרגלי בקודש כנראה שהתבלבלתי.
אני אברר עם מועדון צלילה שאני מכיר את העניין.
שוב, בצלילה משתמשים באוויר דחום+חמצן, זה דומה מאוד לN2O אבל לא בדיוק.
הסיבה שאין לזה השפעה על הצולל היא הלחץ בו הצולל נמצא. אני מציע לנסות לנשום חצי שעה מבלון תערובת ניטרוקס כשאתם ביבשה - יהיה מעניין.
גיא - למה זה מפחיד אותך?
ניר - רופאי שיניים משתמשים בגז צחוק בלבד.
אין להם שליטה על התערובת והם לא מזרימים חמצן נקי בשום אופן.
אני מכיר את המערכות שלהם מקרוב. הבעיה שלנו להשתמש בגז שלהם היא שהם מקבלים בלונים בלחץ של עד 60 באר. לחץ מערכת תקין לניטרו בררב הוא 100-120 באר.
תודה לרדו. השם כנראה קצת בלבל אותי.
ניר - רופאי שיניים משתמשים בגז צחוק בלבד.
אין להם שליטה על התערובת והם לא מזרימים חמצן נקי בשום אופן.
אני מכיר את המערכות שלהם מקרוב. הבעיה שלנו להשתמש בגז שלהם היא שהם מקבלים בלונים בלחץ של עד 60 באר. לחץ מערכת תקין לניטרו בררב הוא 100-120 באר.
כנראה שיש לנו מזל שאתה לא רופא שיניים...
http://www.dentalinfo.co.il/metopalim/children/child_nitrous.htm
כהרגלי בקודש כנראה שהתבלבלתי.
אני אברר עם מועדון צלילה שאני מכיר את העניין.
שים רק לב שכמו שאמיר ציין, בצלילה משתמשים במושג ניטרוקס כדי לתאר כל תערובת של חמצן וחנקן (כולל אוויר), לא מדובר על מולקולת N2O, המושג אוויר מועשר ניטרוקס הוא שגוי, מדובר על אוויר מועשר חמצן.
כנראה שבגלל זה התבלבלתי. טוב לדעת.
תודה :-)
N2O זה אומר 2 אטומים של N על אטום של O נכון? אז זה לא אומר שהתערובת היא 2/3 חנקן ו1/3 חמצן? אז אם זה ככה, איך אפשר ל"שחק" עם אחוז החמצן בתערובת?
כנראה שבגלל זה התבלבלתי. טוב לדעת.
תודה :-)
N2O זה אומר 2 אטומים של N על אטום של O נכון? אז זה לא אומר שהתערובת היא 2/3 חנקן ו1/3 חמצן? אז אם זה ככה, איך אפשר ל"שחק" עם אחוז החמצן בתערובת?
אכן N2O הוא גז (מוכר גם כגז צחוק) אבל הוא תרכובת ולא תערובת מה שאומר שניתן לקבל ממנו מולקולת חנקן N2 ומולקולת חמצן O2 אבל רק על חשבון פירוק המולקולה ובכך בעצם לשנות את תכונות החומר, לדוג' מגז יציב ואינרטי N2O לתערובת של שני גזים: N2 גם כן גז יציב ואינרטי ול O2 גז יציב אבל חיוני לבעירה ועל כן גם לא כ"כ אינרטי (מתפרק בחום ומגיב עם מה שיש בסביבתו), ובצורה כזאת ניתן לקבל מחומר אינרטי תערובת חומרים שאיננה אינרטית.
שריפה/בעירה היא פירוק של פחמימנים, לדוג' הדלק, שלנו בנוכחות חמצן.
בצלילה, כמו שניר כתב, ניטרוקס הינה תערובת של חמצן O2 וחנקן N2 ביחסים שונים.
נחזור למערכת הרכב: אני לא מכיר את מערכת הניטרוס אבל לדעתי אפשר לשחק באחוז החמצן ע"י יצירת תערובת של N2 (גז אינרטי שלא מגיב עם כלום כמעט) ו N2O שממנו ניתן להפיק חמצן, ביחסים שונים.
מקווה שעזרתי במעט
דני
תודה רבה על התשובה הממצה :-)
טעות שלי.
לגבי רופאי השיניים אכן יש להם חמצן נקי כמו שכתוב במאמר.
כל מה שאמרתי לגבי גז התחוק שלהם (לחצים ואחוזים) נכון.
למען הסר ספק נוסף - גז צחוק הוא ניטרוס הוא N2O.
מה שמכונה בצלילה ניטרוס הוא לא גז צחוק אם כי מזכיר בתכונותיו.
ערן המסוקס
11-05-06, 20:38
האם ישנה אפשרות ליצור אפקט דומה להזרקת ניטרוקס, אבל עם מיכל אויר (לא חמצן) דחוס?
מיכל אוויר דחוס יתנהג כמו תוספת טורבו למנוע, ללא הכיוונים הדרושים מצד מע' הדלק.
לדעתי התערובת תהיה ענייה מידי.
ערן המסוקס
12-05-06, 12:03
אני לא בטוח שמיכל אויר דחוס יהיה כמו טורבו. הרי שברגע שהאויר יוצא ממיכל האויר הדחוס, הלחץ שלו יורד, ואין שום דבר שימנע מהאויר הדחוס לצאת דרך פילטר האויר במקום לתוך המנוע. לכן המנוע יקבל עדיין אויר בלחץ כמעט זהה למצב ללא הזרקת האויר הרגיל.
הרעיון בניטרוקס הוא בכך שהגז המוזרק יהיה פשוט עשיר יותר בחמצן אך בלחץ רגיל, לא?
מצד שני, דחיסת האויר דרך דיזה בלחץ גבוה תוציא אויר קר (=אויר דחוס), אז אולי כן יהיה אפקט כלשהו?
אם יש צורך אז כמובן שיש להוסיף גם דיזה להזרקת דלק?
יש על מה לדבר או שזה בזבוז של מילים?
ניטרוקס או nitrox נובע מ- nitrogen+oxygen דהיינו תערובת שבה הגורמים העיקריים הם חנקן וחמצן. גם האויר הרגיל אותו אנו נושמים הוא ניטרוקס 20% 80% אם נזניח את כל הגאזים השולים.
בצלילה משתמשים בשתי תערובות ניטרוקס שונות האחת: 32% 68% ונקראת ניטרוקס1 והשנייה 36% 64% נקראת ניטרוקס2. כמובן שאפשר לשחק עם סוגי תערובות אחרות אבל אלו הן המקובלות.
בעומקים רדודים יש לתערובת זו יתרון גדול כי יש יותר חמצן ולכן פחות חנקן ולכן פחות הרעלת חנקן או "שכרון מעמקים" בעומקים עמוקים יותר יש בעייה של הרעלת חמצן שהיא הרבה פחות סימפטית והרבה יותר טרמינלית מהרעלת חנקן ולכן ההגבלה הזו בעומק.
בתערובת ניטרוקס הנכנסת לתוך מנועים אני מבין מעט מאוד... למעשה לא מבין כלום :) אבל אני חושב שהרעיון של העשרת התערובת בחמצן והשפעתה על המנוע די ברור ואינטואיטבי גם למי שאינו מכונאי דגול.
המערכות הטובות מנוהלות מחשב ומזריקות את הניטרו היישר אל חלל השריפה - עוד לא ראיתי מערכת שמזריקה אל חלל השריפה, אשמח אם תאיר את עיני....
...
אמיר נתפסת לא מוכן בנושא טכנולוגית הרכב.
GDI=SASOLINE DIRECT INJECTION
הרחבתי בעבר בנושא הזרקה ישירה במנועי בנזין.
זה קיים ברכבים סטנדרטיים - אפילו בישראל - של יצרני שונים מזה מספר שנים .
קיד.
אני מבקש מכל הפסיכים שסיימו קורס צלילה, אבל לא הקשיבו בהרצאות התאוריה, להחזיר מיד את התעודה שלהם להתאחדות.
ניטרוס-אוקסיד הינו מולקולה אחת המורכבת משני חומרים ולכן סימונה הוא N2O.
נייטרוקס כתערובת לצלילה הוא תערובת של שני גזים, כאשר הם יוצרים מולקולה לבד ורק עם עצמם. O2 מעורבב עם N2. אין שום בעיה להפריד בניהם משום שאין שום קשר מולקולרי בין החמצן לחנקן. לכן זו תערובת.
הסיבה לשימוש בגז N2O, המכיל פחות חמצן לנפח מאשר למשל חמצן נקי, היא האנרגיה האצורה בפיצוח המולקולה. שיחרור הקשר המולקולרי בין המצן לחנקן, כרוך בייצוב מספר האלקטרונים בקליפה החיצונית של האטומים. שינוי מערך האלקטרונים בקליפתו של אטום הינה פעולה הכרוכה בשינוי אנרגטי.
קיד.
מדריך צלילה בדימוס.
אתם יודעים מה? לפני שבוע למדתי שזה גם הורמון צמחי. נכון שזה נורא מעניין אתכם ונורא קשור לג'יפים?
חלאס להתבדר, תשאירו את הדיון ממוקד.
אמיר נתפסת לא מוכן בנושא טכנולוגית הרכב.
GDI=SASOLINE DIRECT INJECTION
הרחבתי בעבר בנושא הזרקה ישירה במנועי בנזין.
זה קיים ברכבים סטנדרטיים - אפילו בישראל - של יצרני שונים מזה מספר שנים .
קיד.
קיד-
דיברתי על מערכת ניטרוס.
מערכות הזרקת דלק ישירה יש שנים רבות.
GDI זו המערכת הכי מפגרת שבהן.
יש לך את FSI מבית פולקסווגן, JTD של אלפא רומיאו ועוד.
רוצה התקלה - מה ההבדל בין ה-GDI שהזכרת ל-FSI?
fuel stratified injection הינה מערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה למנועי בנזין, בה יושם שימוש בבוכנות בעלות כתר המרכז את התערובת מתחת למצת. מערכת זו התאימה לצעד של חברת VW לייצור מנועים קטני נפח בעלי הספק מרשים. לטובת ההספק צויידו המנועים במגדש. יש לציין שמנועים אלה דורשים כמעט 30% של נפח ממוחזר (EGR) בעת נסיעת שיוט.
מערכת זו התפתחה למערכת ה-TSI למנועים בעלי גידוש כפול. מגדש מכני לסל"ד נמוך ומגדש טורבו לסל"ד גבוה.
בברכה
קיד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.