PDA

צפייה בגרסה מלאה : פתיחת אום עקשנית באופניים



GodsFather
23-06-18, 13:44
היי,

מדובר במכלול של אופניים (bottom bracket).

מנסה לפתוח את האום המשונן שבתמונה. יש לי בוקסה של שימנו ייעודית אבל נראה שהוא תפוס חזק מאד וגם עם ידית ארוכה אני לא מצליח, כל שכן מדובר בשיניים קצרות.

יש למישהו רעיונות? אין סנטימנטים מבחינתי אם הוא לא ישאר שמיש לאחר מכן. רק שהשלדה לא תפגע.

חשבתי לקדוח את הדופן שלו עד כמעט המגע עם ההברגה... אפשרויות נוספות? אין אפשרות לריתוכים ואין לי גם היכולת.

ברכות,

א. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180623/92f12e610c830b380a8af748cfade049.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asafk
23-06-18, 13:48
לא הולך עם הבוקסה המיוחדת? לא זז בכלל או שמחליקה?
אם לא זז, חימום וידית יותר ארוכה...
אם תישבר הבוקסה, פטיש ואיזמל לסיבוב האום דרך שן נבחרת עד שיקרה אחד מהשניים - האום תסתובב או האיזמל יחרוץ אותה.

אסף.

GodsFather
23-06-18, 13:51
לא זז בכלל. כולל בדיקה של הברגה הפוכה, אגב.

חימום יעוות את האיזור הזה של השלדה לדעתי ואני חושש מזה.
לא מדובר במכלול ישן או מטונף, נהפוכו, חדש מהחנות...

לגבי מכות איזמל, זו אכן אפשרות שאני שוקל.

עוד רעיונות?

תודה אסף על התגובה הזריזה





Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
23-06-18, 13:59
מציע לך לעצור ולקרוא את ההוראות מחדש.
בכל זאת אופניים ולא גלגל של משאית.
סביר שפיספסת פתיחה של משהו או שכיוון הפתיחה הפוך.
אם לא אז אולי אימפקט ישכנע אותו בזכות המכות

עריכה:
אני רואה שעד שפירסמתי כבר בדקת את עניין כיוון ההברגה.

Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

נדב ש.
23-06-18, 14:09
הוא היתעוות או שזה אשליה של התמונה?
באיזה אופניים מדובר? איזה חומר שילדה?

120090

GodsFather
23-06-18, 14:14
בועז, תודה.

א. אין הוראות... גם לא באתר של שימנו. יש כמה סרטוני חובבים ביוטיוב אבל אצל כולם זה קל יותר. למעט אדם אחד שאשכרה הדגים כיצד נלחם עם זה על גבי שולחן עם מלחציים. סרטון שגובל בסטיה...

ב. אני חושד שמסתתר איזשהו פין בטיחות שאני מפספס...

ג. ניסיתי גם עם אימפקט שיש לי אבל לדעתי היא חלשה מידי, רק 10.8 ולא 18 ומעלה...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

GodsFather
23-06-18, 14:17
הוא היתעוות או שזה אשליה של התמונה?
באיזה אופניים מדובר? איזה חומר שילדה?

120090שלדת אלומיניום. יש פציעה שם אבל של השלדה עצמה כתוצאה מכוח שהופעל על מנת לחלץ את המנופים של הדוושות. זה לא עיוות את הצינור עצמו. התמונה אכן קצת לא ברורה בנקודה הזו.

יש גם אום בצד השני שאני צריך להתמודד עימו עם אותן בעיות

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 14:18
אין פין ביטחון, יש לוקטייט לפעמים.
אם זה ציר "סגור" אז צד שני ניפתח ויצא כל הציר.
יש כאלה שהסוגר הוא פלסטיק ואז קשה לחלץ אותו, לא בילתי אפשרי, הטכניקה היא עם ידית כוח והפעלת מומנט מתון תוך כדי לחץ כלפי הציר כדי שהמפתח לא יחליק כשהאופניים על גלגלים על הריצפה.

ofer_b
23-06-18, 14:22
אם ניסית חימום לפתיחה במכות בכיוון הנכון (צד שמאל זה הברגה הפוכה לדעתי), אז הייתי ממליץ ללכת למכנופן טוב, פשוט הסיכון לפגיעה בשילדה גבוה אם תהיה ממש אלים..

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

מוטי ג.
23-06-18, 14:22
מה אתה מנסה לפתוח, את האום כיוון בתוך המיסב או את האום שמאבטח את המיסב בתוך צינור השלדה?


Sent from my LG-H930 using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 14:24
ד"א אין מניעה לנסות לשחרר את הצד השני קודם ואז את הסוגר, אחד מהם חייב להיפתח ואז השני יצא בקלות יותר.

boaz avrahami
23-06-18, 14:25
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?

לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

נדב ש.
23-06-18, 14:33
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?

לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

לפי התמונה הציר "מרובע" ולא חלול.

ד"א שתי הצדדים ניפתחים לכיוון הנסיעה.

GodsFather
23-06-18, 14:41
למה נראה שלא פירקת את הקראנק כמתואר בהוראות?

לפי הסרטונים אם עובדים בצד המניע כיוון הפתיחה הוא הפוך - עם כיוון השעון ( לרוב מציננים שיש חץ).


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZמדובר בקראנק אטום. כך שיש לפרק את האום המשונן ואז הקראנק יוצא כיחידה אחת. אם יש לך סרטון שמראה אחרת, אשמח לראות.

אני לא יכול כרגע ללכת למכנופן מפאת גודל האופניים (פאט בייק לארג ומכונית גולף צפופה ללא מתקן או גגון), גם ללא הגלגלים, אם לא תהיה ברירה, אאלתר... מעדיף לנסות לבד קודם. מה גם שיש לי סלידה מההתנהגות של כמה מכנופנים שנתקלתי... התנגדות לסייע ואו לייעץ, גם בתשלום. ועוד כל מיני, אבל זה לא נושא השרשור.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

GodsFather
23-06-18, 14:43
מה אתה מנסה לפתוח, את האום כיוון בתוך המיסב או את האום שמאבטח את המיסב בתוך צינור השלדה?


Sent from my LG-H930 using Tapatalkאומי האבטחה. אחד בכל צד.

במטרה לשלוף החוצה את המנגנון ולהשאיר צינור ריק. לתוכו יוכנס ציר אחר שאינו תלוי בהברגה הקיימת.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 14:44
הקראנק לא יצא.
אתה חייב לחלוץ אותו, ואז בצד של הגלגל"ש יש גם אותה הברגה כמו בצד שמאל של הפדל, רק ככה הציר יוצא.

GodsFather
23-06-18, 14:53
הקראנק לא יצא.
אתה חייב לחלוץ אותו, ואז בצד של הגלגל"ש יש גם אותה הברגה כמו בצד שמאל של הפדל, רק ככה הציר יוצא.קודם כל פותחים את ההברגה הארורה הזו...

לחלוץ את הקראנק נחלוץ, גם אם זה יצריך פטיש. אם כי לפי סרטונים אין בעיה כזו.

אני ככל הנראה פונה לקידוח האום בשתי נקודות...

רעיונות נוספים לפני שאני עושה משהו שיצטרף לשרשור הדברים המטופשים שעשיתי?

שאלת אגב, האם בדקטלון יש כלי עבודה לאופניים? כי בחנויות אופניים אין כלום למעט רב-כלי משאבות ופה ושם מברגי טי.
למעט הזמנה באינטרנט, אין חנות שאני מכיר שמוכרת כלים לטיפול משמעותי... תל אביב רבתי ומודיעין רבתי.





Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 14:57
אז אתה תגלה שלחלוץ את הקראנק צריך יותר מפטיש אם אתה לא רוצה לגרום לו נזק, צריך חולץ יעודי.

https://youtu.be/in0eWKepZ2c

GodsFather
23-06-18, 14:58
אז אתה תגלה שלחלוץ את הקראנק צריך יותר מפטיש אם אתה לא רוצה לגרום לו נזק, צריך חולץ יעודי.

https://youtu.be/in0eWKepZ2cגם הוא לא מעניין אותי. רק לא להזיק לאופניים עצמם...

אבל אין לי בעיה להשקיע בחולץ כמובן. גם לפעולה אחת בשנים רבות.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

GodsFather
23-06-18, 15:01
אגב בסרטון שהעלית, הכל נשלף בקלות וללא כלים מיוחדים. למעט הבוקסה שכאמור יש לי.
במקרה שלי 20 שיניים ולא 36 אבל זה בגלל גודל האום ונכנסת בול.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 15:10
הוא שיחרר את הכל לפני, לדעתי זה רק בשביל הדגמה.

תשקיע בחולץ(כותב לך מניסיון של מכונואופן בתחום לשעבר משנת 2000 ובעל אחת החנויות הנחשבות בצפון עד לפני 8 שנים), לא יקר סביבות ה 50 שח פעם היו מוכרים בחנויות.

GodsFather
23-06-18, 15:12
בשמחה אשקיע. יש לך לינק מומלץ?

או אם אתה באיזור מודיעין ואפשר להשאיל ממך, אבוא אפילו עכשיו...


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 15:17
בשמחה הייתי עוזר לך אבל אני בצפון, וכמו שכתבתי כבר לא בתחום כמה שנים....

boaz avrahami
23-06-18, 15:24
אני ממש לא מהתחום

https://youtu.be/BPX8Hv3Pjk0

דקטלון כלים

https://m.decathlon.co.il/iw/p/8379660_500-bike-tool-box.html


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

shachar
23-06-18, 15:31
אם אימפקט 18v יעזור לך, אז אני סמוך למודיעין.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

נדב ש.
23-06-18, 15:32
אני ממש לא מהתחום

https://youtu.be/BPX8Hv3Pjk0

דקטלון כלים

https://m.decathlon.co.il/iw/p/8379660_500-bike-tool-box.html


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

בועז, בסירטון זה "קראנק חלול", יושב על מייסבים חיצוניים, שונה לגמרי.

ד ו ר ו ן
23-06-18, 15:37
ב. אני חושד שמסתתר איזשהו פין בטיחות שאני מפספס...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יכול להיות שיש רצף הרכבה/פתיחה כיווני, שמתחיל בכלל מהצד השני.

אולי זה הזמן ללכת ל״מכונאי אופניים״.. הנסיון במקרים האלו שווה הרבה.
אתה בקלות יכול להרוס הברגה בשילדה.

GodsFather
23-06-18, 15:43
יש צד אחד שזה אום וצד אחד שהאום הוא חלק מהמכלול הפנימי כולו. כיוון ההברגה הוא כפי שנאמר עם הנסיעה בשני הצדדים.

תודה שחר על ההצעה, אם לא תהיה ברירה...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Asaf-a
24-06-18, 17:53
מדובר בקראנק אטום. כך שיש לפרק את האום המשונן ואז הקראנק יוצא כיחידה אחת. אם יש לך סרטון שמראה אחרת, אשמח לראות.

אני לא יכול כרגע ללכת למכנופן מפאת גודל האופניים (פאט בייק לארג ומכונית גולף צפופה ללא מתקן או גגון), גם ללא הגלגלים, אם לא תהיה ברירה, אאלתר... מעדיף לנסות לבד קודם. מה גם שיש לי סלידה מההתנהגות של כמה מכנופנים שנתקלתי... התנגדות לסייע ואו לייעץ, גם בתשלום. ועוד כל מיני, אבל זה לא נושא השרשור.



Sent from my SM-G900F using Tapatalkאני קצת לא מבין...ואני רוכב הרבה שנים על אופני הרים.

פאט בייק הן אופניים מודרניות, קרי לא מדובר על נבלה.
שעת עבודה של מכונופן אופניים זה ממש גרושים, לא פלא שהחנויות לא שורדות.

לאחר פירוק גלגל קדמי בוודאות נכנס בגולף.

לא חבל להרוס?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

GodsFather
24-06-18, 18:14
היי,

א. לא נכנס.. צריך לפרק שניים ואין לי בעיה עם זה, יותר ענייני זמן פנוי ונסיעות, בקיצור לוגיסטיקה.

ב. תתפלא אבל איפה שאני גר, מכנופן עולה קצת יותר, גם זו לא בעיה כי אני מאמין בתשלום מכובד לבעל מקצוע מכובד. פשוט עוד לא הגעתי לשם. וכמו שאמרתי, נתקלתי גם בכאלה שלא מגיע להם...

ג. אם לא אנסה לבד, לא אלמד (חלק גם מהמוטו של האתר, לא?)... כרגע אני בשלב רכישת הכלים תרתי משמע ורכישת הנסיון. אם לא ילך השבוע, נקפוץ למכנופן.

מקווה שההסבר שלי מקובל...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Asaf-a
24-06-18, 18:15
באיזה איזור אתה צריך המלצה על מכנואופן ראוי?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

opl
24-06-18, 19:12
שמת שמן חודר? חום? שום?

מוטי טויוטה
25-06-18, 00:29
אמיר אם תרצה, קפוץ לקחת אימפקט 630 ניוטון של מילווקי. או שתפתח את הבורג או שתהפוך את האופניים לקורקינט

Sent from my SM-N9500 using Tapatalk

GodsFather
25-06-18, 01:28
תודה על ההצעות. אעדכן לקראת סופ"ש.

אני בין מודיעין לתל אביב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

omri_t
25-06-18, 07:21
אתה מוזמן לקבל אימפקט גם אצלי.
אנחנו חצי שכנים.

gal rotman
25-06-18, 21:26
אני מקווה שלא עברת לכלים כבדים,
לאופניים יש ימין ושמאל
כדי לפרק את הציר צריך להתחיל בצד שמאל של האופניים (הצד של האין שרשרת) - כיוון פתיחה רגיל (נגד)
ואז צד ימין (צד של יש שרשרת) - כיוון פתיחה הפוך (עם כיוון השעון)
ידית כח ארוכה ולהפעיל לחץ על המפתח שלא "יקפוץ"

שאלה: למה לפתוח?

בהצלחה
גל

GodsFather
25-06-18, 21:34
גל תודה.

לא הפעלתי כלים כבדים, רק ידית כוח והמשקל שלי חלקית.

כיוון פתיחה אכן כפי שציינת, לא זז.

סיבה לפתיחה - הוצאת התוכן והכנסת תוכן חדש, אחר.

עוד ועוד מציינים אופציית לוקטייט ושחימום המקום עם ברנר יעזור... האמנם?

יש לי ברנר גזנע לצורך העניין



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asafk
25-06-18, 21:41
זה ציר דו.

https://youtu.be/a-aeApd70lk

אסף.

boaz avrahami
25-06-18, 22:36
[emoji23]


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

nir.samo
26-06-18, 08:51
זה ציר דו.


הגלגל לא דו...

בבקשה:

https://www.youtube.com/watch?v=cOdLdkswzqU

GodsFather
26-06-18, 10:18
תודה, מכיר הסרטון וזה בתכנון להשבוע. יש לי מפתח צינורות 14" שמחכה לזה. למרות שאין הבדל בין זה לבין מברגה 18-36v לדעתי...

העניין/טיפ של הבורג לייצוב הבוקסה לדעתי יהווה הפתרון. ראיתי ברשת כלים ייעודיים שלמעשה מגיעים עם בורג מובנה למטרה זו.

אגב להבדיל מכל הסרטונים, אני עובד כשהאופניים על הרצפה ועם גלגלים מחוברים. ולא נטו שלדה או על מעמד טיפולים ייעודי. גם לזה יש השפעה שלילית על הביצוע אבל אלה התנאים ואיתם ננצח.





Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
26-06-18, 10:27
התפיסה של המפתח המשונן עם הבורג יכולה לעזור.

כשהאופניים על גלגלים על הרצפה ומושענות טיפה בזווית כלפי שולחן או משהו דומה יותר קל מאשר על סטנד/ליפט וכו', יש לך אפשרות להפעיל יותר מומנט.

GodsFather
26-06-18, 10:28
משעין על קיר ומסכים איתך

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אומי5
26-06-18, 14:26
כשאין מתקן יעודי אפשר לקשור לשולחן מנשא אופנים (ההוא ששמים על הבאגז).
לא מושלם אבל יותר נוח משאר האופציות.

asafk
26-06-18, 15:32
אני עובד על המנשא אופניים של האוטו, תלוי יהמעקה של המרפסת.

אסף.

יקיר גרין
26-06-18, 17:25
כשאין מתקן יעודי אפשר לקשור לשולחן מנשא אופנים (ההוא ששמים על הבאגז).
לא מושלם אבל יותר נוח משאר האופציות.

אם היה מתקן אופניים, היה לוקח את האופניים למכונאי ...

מיכה100
26-06-18, 17:48
זה ציר דו.

https://youtu.be/a-aeApd70lk

אסף.
כמו יין ישן, פשוט נפלא.

GodsFather
01-07-18, 23:33
כמו תמיד, כשיש כלי ייעודי ביד, הכל יותר קל.

בעודי משוטט בפראג, נכנסתי לחנות אופניים ושם רכשתי בגרוש וחצי ידית עם בוקסה ובורג ייעודי לבורג שלי.

פחות מדקה והבן של עז נפתח... בצד של האין שרשרת. וממנו יצא כל האלמנט ולא רק האום כמו שחשבנו. לא פטישים, לא מקדחות ולא אימפקט.

עברתי לצד השני ושם היה קצת יותר קשה. הידית לא עזרה לבדה, כל שכן לא היה לי לאן להבריג...
פניתי לקידוח נקודות לשבירת האחיזה, זאת לאחר שחימום גם לא עזר.

התוצאה לפניכם. חובבני מאד אבל עשה את העבודה.

ועכשיו לאתגר הבא - הכנסת הציר החדש שכנראה מאד מאד מדויק בקוטר שלו ואולי אפילו במיקרו מילימטר שמנמן יותר, וגם עם גריז לא רוצה להכנס עד הסוף...

לפני מספר אפשרויות, חלקן ריאליות וחלקן לא -

1. להביא את האופניים למקום עם פרס. אין לי איך.. דווקא פרס יש אצל מוסך לא רחוק ששמח לעזור לי.

2. מהלומות פטיש. יכול להזיק לציר ויצריך ממני רכישת פטיש רך(?) ולא פטיש ברזל רגיל. אין לדעת אם לא יסב גם נזק לצינור השלדה שעשוי אלומיניום ומי יודע מה עוד...

3. קומבינה כלשהיא ללחיצה על ידי הקיר ואו משיכה על ידי סוג של חולץ... לא יכול לחשוב על משהו כרגע שלא יסב נזק לקיר ואו לאופניים...

4. השחזה קלה של גוף הציר ואו הצינור החלול אליו נכנס בשלדה. אם כן, לא יודע אם נייר שיוף יספיק ואיזה...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180701/b91f8709c5a5beeaae8ce068c8a9db1a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180701/7cf41497ba6b379c66f6adb7716449e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180701/98dda24cfdccf8d0111c96b386385fbd.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20180701/797ac3f73b5a1970fa533b4ba8503889.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

דרור ברלי
02-07-18, 07:50
אמנם רחוק בעמק הירדן אבל אני יכול להמליץ לך על מכונאי אופניים מקצועי (מייסטר רשמי עם הסמכה מגרמניה).

GodsFather
02-07-18, 08:06
אמנם רחוק בעמק הירדן אבל אני יכול להמליץ לך על מכונאי אופניים מקצועי (מייסטר רשמי עם הסמכה מגרמניה).כנראה פספסת את הקטע שבו ציינתי שאין לי איך לשנע אותם. אבל תודה דרור!

מה גם שעכשיו זה פחות מכנופנים ויותר אנשים נטו פרקטיים עם הבנה של המצב וידע כללי רלוונטי.

תוהה אם יש כלי בסגנון מלחציים, רק מאד רחב שיאפשר לי לבצע הלחיצה... אולי כמו וייס-גריפ מרובע רק שצריך להיות לו מפתח/לוע מאד גדול...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מוטי ג.
02-07-18, 08:09
קליבת נגרים אפשר למצוא כמעט בכל גודל שבא לך.
תשים עליה איזה בוקסה/פלח שטוח שאתה צריך.

הכוח הוא לא של פרס הידראולי....

Sent from my LG-H930 using Tapatalk

boaz avrahami
02-07-18, 08:47
הדבר הנבון לעשות כרגע אחרי שחיממת אותם זה למדוד עם מכשירים מדוייקים מאוד אם הבית עגול ומה רמת האפיצות.
אם לא בהנחה שהתרוץ של הניידות תקף אז לפחות לקחת לחרט את החלק הפנימי הישן והחדש ולמדוד אותם עם מיקרומטר ולהשוות.
אולי אפילו יהיה צורך לחרוט מעט מהחדש.

אחרת זה מרגיש לי סתם אלימות


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

GodsFather
02-07-18, 09:49
תודה

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asafk
02-07-18, 10:09
קח נייר מים 400 או 600. לטש עם הרבה מים את הקדח.
יותר טוב זה לקנות מכשיר הונינג עם אבן מתאימה לאלומיניום - ובדרגה עדינה מאוד - שמתלבש על מברגה.
אתה מוריד ככה כמה מיקרונים ועל הדרך מחליק את הקדח מכל מיני גרדים ושריטות שנשארו מהחליצה.

אסף.

נמרוד
02-07-18, 10:11
תבדוק שלא גרמת נזק לשפה של הקדח אליו אתה מכניס את הציר. אמור להיות שם פאזה עדינה, אם לא תשחזר אותה, עם שופין.

תקפיא את הציר שנכנס. יכול לעזור, לא יכול להזיק.

תשתמש בשמן דליל מאד, לא בגריז.

תאלתר פרס. לך לחנות חומרי בניין, קנה זוג "פלטקות" רבועות, עם 4 חורים בפינות, מוט הברגה מתאים, ואומים. בנה כלוב מהפלטקות ושתיים או ארבע מוטות הברגה. אם מצאת פלטקות גדולות ונכנס פנימה ג'ק בקבוק - קיבלת פרס הידראולי. אם כל מה שהיה זה פלטקות 100X100 מ"מ, אז תקדח חור באמצע של אחת משתי הפלטקות, אום מרותך אליו ובורג גיבור וראצ'ט, וקיבלת פרס ידני.

נדב ש.
02-07-18, 13:13
הציר צריך להיכנס בקלות ולהיתברג בקלות, אם הוא לא אז משהו שם לא תקין, סתם אילתורים וכוח יעשו יותר נזק.
מהמעט שאפשר לראות מהציר שפירקת נראה שההברגות לא משהו בכלל, אלומיניום הוא חומר רך שנהרס בקלות, בקלות אפשר להבריג בטעות את הציר טיפה עקום והכל יהרס, תיצטרך לחדש הברגות עם כלים שעולים לא מעט כסף.

GodsFather
02-07-18, 13:33
חברים תודה.

א. אין הברגות בציר החדש. מדובר בצינור חלק שאכן אמור להכנס חלק כפי שנכנס ויצא מהאופניים הקודמים..

ב. לשייף כנראה האופציה הכי נכונה. בלי אלימות ובלי פרס...

ג. נמרוד, אחלה רעיון לפרס, שווה כתבה :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

asafk
02-07-18, 13:40
ללטש לא לשייף...
אתה רוצה להוריד מיקרונים, לא עשיריות ולא מילימטרים שלמים.

אסף.

נדב ש.
02-07-18, 13:58
חברים תודה.

א. אין הברגות בציר החדש. מדובר בצינור חלק שאכן אמור להכנס חלק כפי שנכנס ויצא מהאופניים הקודמים..

ב. לשייף כנראה האופציה הכי נכונה. בלי אלימות ובלי פרס...

ג. נמרוד, אחלה רעיון לפרס, שווה כתבה :)

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

החדש זה ציר חלול?

GodsFather
02-07-18, 14:53
לא חלול, בתוכו עובר הקראנק.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
02-07-18, 15:16
הכוונה היתה ל"קראנק חלול", זה קראנק שמגיע עם הציר כיחידה אחת, יש לו 2 מייסבים חיצוניים שמתברגים על ההברגות בשילדה.

GodsFather
02-07-18, 17:21
תמונה של הקיט... כפי שניתן לראות, אין לאן לפרק ואת מה. יחידה שלמה שנכנסת לתוך השלדה.
למעט מנופי הפדלים כמובן

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180702/e356e8b98566a428f5d3894ef06084bd.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
02-07-18, 20:48
או.קיי אתה עושה הסבה.
אבל הציר הוא עדיין ציר "מרובע" שהוא ציר "אטום", מייסבים סגורים ולא פתוחים.
הוא צריך להיתברג באופן חלק וקל לשילדה, לא ברור למה זה לא הולך, אלא אם כן יש משהו לא סטנדרטי בקיטים האלה, אישית לא מכיר אותם, יצאתי מהתחום בדיוק כשהתחילו להיכנס כל אלה.

GodsFather
02-07-18, 21:15
ככל הנראה אכן צריך ללטש קלות את השלדה מבפנים בשל הגמישות של האלומיניום. היצרן של הקיט השיב לי על שאלה בעניין היום.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

opl
02-07-18, 22:06
החלפתי כמה bb בחיי. מעולם לא ראיתי כזאת מלחמה... מי יצרן השלדה?

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

GodsFather
03-07-18, 07:20
האופניים הם fatbike frost fury.

מלחמה הייתה כי התחלתי בלי כלים מתאימים. עובדה שברגע שהייתה בידי הידית, זה היה פחות מדקה וכנראה שהשרשור הזה לא היה מתקיים..

שידכתי גם בין שתי צרות - שחרור הbb והכנסת הציר החדש, חסכתי על פתיחת שרשור חדש...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
03-07-18, 13:08
כלי עבודה מתאים זה "א' -ב' " בכל עבודה.

זה גם ההבדל לרוב לדוגמה בין חאפר שסוגר ברגים עם ידית מומנט ולא לפי רגש כי עובד 20 שנה לבין מקצוען.

opl
03-07-18, 13:24
התהתפך לך קצת המשפט לא?

"שידכתי גם בין שתי צרות" אני לא מכיר כאלה שרק חולצים ומשאירים חור ריק :-) בהצלחה. FATBIKE זה מגניב.

GodsFather
03-07-18, 13:30
כלי עבודה מתאים זה "א' -ב' " בכל עבודה.

זה גם ההבדל לרוב לדוגמה בין חאפר שסוגר ברגים עם ידית מומנט ולא לפי רגש כי עובד 20 שנה לבין מקצוען.הייתה לי בוקסה ייעודית רק שלא היה נוח לעבוד איתה במצב שלי - ללא מתקן ובתנאי בית.

קניתי אחרת שמגיעה עם ידית ובורג לייצוב וזה סייע בעבודה.

תראה בסרטונים, יש מלא אפשרויות לחילוץ בלי להיות חאפר.

רק שתבינו למי שלא מעורה בסצינה - כלי עבודה לאופניים זה לא משהו שקונים בכל חנות בישראל. לרוב מחזיקים בכלים מאד בסיסיים שמטפלים בפנצרים וברגי אלן או במולטי - טול שלא רלוונטיים לעבודות כמו אלה. ואני בדקתי גם בחנויות חובבים וגם אצל המקצוענים. היו כאלה שממש הופתעו שמגיע מישהו שמנסה לעבוד בבית על האופניים שלו...

האפשרות העומדת לרוב היא הזמנה באינטרנט מחנות וירטואלית בישראל או כמובן איביי ושאר ירקות. או להזמין מהחנות ולחכות שיגיע אליהם מתישהו.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

GodsFather
03-07-18, 13:31
התהתפך לך קצת המשפט לא?

"שידכתי גם בין שתי צרות" אני לא מכיר כאלה שרק חולצים ומשאירים חור ריק :-) בהצלחה. FATBIKE זה מגניב.אני לא ציפיתי שהחור הריק יעשה לי כאלה צרות...

וכן, זה מגניב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
03-07-18, 13:52
התהתפך לך קצת המשפט לא?

"שידכתי גם בין שתי צרות" אני לא מכיר כאלה שרק חולצים ומשאירים חור ריק :-) בהצלחה. FATBIKE זה מגניב.

כן התהפך... הרבה...

- - - Updated - - -


כלי עבודה מתאים זה "א' -ב' " בכל עבודה.

זה גם ההבדל לרוב לדוגמה בין חאפר שסוגר ברגים עם "רגש" כי הוא עובד 20 שנה כבר, ולא לפי מומנט כמו שמקצוען סוגר.

זאת היתה הכוונה.

asafk
03-07-18, 14:53
אני עובד על אופניים שונים. מפרק. מרכיב. משנה. כבר הרבה שנים.
רק בשנים האחרונות התחלתי להשתמש בכלים הנכונים. האמת ש PARK גרמו למהפכה והביאו את הכלים הטובים שפעם היו נחלתם של המקצוענים בלבד, למחירים נמוכים שממש שטות לעבוד ללא כלים. וזה הבדל ענק. ממש.

אסף.

opl
03-07-18, 15:17
אני עדיין חושב שהם יקרנים. משתמש כבר שנים בכלים של icetoolz
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_sop=15&_nkw=icetoolz+tools+bb&_blrs=spell_check

מיכה100
04-07-18, 08:44
FATBIKE זה מגניב.
תוכל לפרט קצת? לאיזה סוג רכיבה? אני מסכים שזה נראה מגניב, אבל כזוג אופניים יחיד ל'לוחם סופ"ש' נראה בעייתי.

GodsFather
04-07-18, 08:56
גלגל גדול עובר מכשול.

כמובן שיש יתרונות גם בקרקע פחות מוצקה כמו חול, דשדש, בוץ...

אני לא חורך סינגלים ולא דאון היל, לי זה מספיק.

למרות שראיתי גם כאלה בסינגלים.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

opl
04-07-18, 10:17
לא אמרתי שזה יעיל או חכם. רק מגניב :-)

אחד מחלומות החופשה שלי זה FAT BIKE בשלג (קל/דחוס)

120212

GodsFather
04-07-18, 21:23
בעולמות הבייקפאקינג Bikepacking, הם מככבים ובגדול. זה הכיוון שאני חותר אליו בסופו של דבר אחרי שאסיים R&D עליהם.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

nir.samo
04-07-18, 21:32
היתרון של fat bike על צמיג שטח רגיל באים לביטוי או בשלג שם הם ממש צפים עקב הלחץ המאוד נמוך 2-5 psi או בחולות. וגם פוזה. נו כמו בג'יפים.
בשטח רגיל שזה הרוב המוחלט של המסלולים בארץ הם יהיו נחותים.


Sent from my F5121 using Tapatalk

Asaf-a
04-07-18, 21:38
קצת סדר ברשותך
בייקפקינג בדרכ משתמשים ב+27.5 או +29, דהיינו צמיגים ברוחב 2.8 פלוס מינוס.

+27.5= סטנדרטי 29 בקוטר החיצוני.
+29 זה בכלל ענק.

עם צמיגי+ ניתן לרכב בכל מקום, יש יתרונות ויש חיסרונות, כללית אופנת ה+ די הסתיימה... לדוגמה ניתן לרכוש היום במצמן נורקו 27.5+ שיכוך מלא בהחלט ראויים ובמפרט לא רע במחיר יחסית זעום, עקב הביקוש שצנח.

פאט בייק כמו בתמונה ששמת מיועדים לדיונות, חוף או שלג, וזו התעללות לרכב עמם רכיבות נפח בשטח רגיל, בדרך כלל מגיעות עם מזלג קשיח כי הצמיג השמן מפצה על החוסר בבולם.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

GodsFather
05-07-18, 08:55
בפורומים שאני עוקב אחריהם בחו"ל אני רואה לא מעט פאטבייק כתשתית. ז"ק אכן אבל מזלג עם שיכוח יש.

שבילי דשדש משולים לחול.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-07-18, 11:20
בפורומים שאני עוקב אחריהם בחו"ל אני רואה לא מעט פאטבייק כתשתית. ז"ק אכן אבל מזלג עם שיכוח יש.

שבילי דשדש משולים לחול.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני רוכב עם צמיגי 2.8 על גאנט 26.. כן, דינוזאור שסרב למירוץ החימוש לגאנטים במידות החדשות מסיבה פשוטה שאני רחוק ממיצוי היכולות של האופניים ואין שום סיבה להוציא מעל 15kשח בשביל פוזה.

צמיג 26x2.8 עם לחץ אויר נמוך מאפשר תנועה טובה מאד בחול ודשדש ואחרי ניפוח חזרה, תמרון רגיל בשאר הזמן בלי הכובד היגוי של פאטבייק.

opl
05-07-18, 11:24
למה אתם צריכים את הרוחב ההיסטרי הזה שפוגם לכם ביעילות?


אלירן 26x2.1 וטוב לי.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-07-18, 11:37
למה אתם צריכים את הרוחב ההיסטרי הזה שפוגם לכם ביעילות?
אלירן 26x2.1 וטוב לי.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk

FR .

opl
05-07-18, 12:07
סחטיין, אני אחרי שני תפרים הבנתי של זה לא בשבילי.

Asaf-a
05-07-18, 12:43
אני רוכב עם צמיגי 2.8 על גאנט 26.. כן, דינוזאור שסרב למירוץ החימוש לגאנטים במידות החדשות מסיבה פשוטה שאני רחוק ממיצוי היכולות של האופניים ואין שום סיבה להוציא מעל 15kשח בשביל פוזה.

צמיג 26x2.8 עם לחץ אויר נמוך מאפשר תנועה טובה מאד בחול ודשדש ואחרי ניפוח חזרה, תמרון רגיל בשאר הזמן בלי הכובד היגוי של פאטבייק.אהבתי את השיפוטיות... מי שלא עמוק בתחום האופניים יודע להגדיר שזה מגיע מפוזה, דומה למי שלא גיפאי ויודע לתת תיאורים לבעלי הג'יפים שצריכים גיפ גבוה לפוזה כי יש להם שמוליק קטן...

תחום האופנים השתנה מהותית ב15 שנה האחרונות, האופנים של היום טובות פי כמה מונים מאופני 26 מיושנות ומהנות בהרבה, ויש הרבה תתי קטגוריות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

מיכה100
05-07-18, 13:03
אהבתי את השיפוטיות... מי שלא עמוק בתחום האופניים יודע להגדיר שזה מגיע מפוזה, דומה למי שלא גיפאי ויודע לתת תיאורים לבעלי הג'יפים שצריכים גיפ גבוה לפוזה כי יש להם שמוליק קטן...

תחום האופנים השתנה מהותית ב15 שנה האחרונות, האופנים של היום טובות פי כמה מונים מאופני 26 מיושנות ומהנות בהרבה, ויש הרבה תתי קטגוריות.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
+1
רכבתי על 26 (מעולות) עד לפני חצי שנה, ההבדל במעבר ל29 מדור אחרון משמעותי מאוד.

GodsFather
05-07-18, 17:55
במקרה שלי - בשביל הכיף והאתגר נטו. הייתה לי הזדמנות לאופניים חדשים במחיר מצוין אז קניתי.

שום ש"מ גם לא 26 לא היה נמכר במחיר שקניתי ועוד מחנות עם אחריות.

כן, יכולתי יד שניה, פחות רציתי. אולי בסיבוב הבא. אני מחליף אופניים כל 14 שנה בערך...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יונתןמצפה
05-07-18, 18:50
זה באמת לא קשור לנושא, אבל גלגל 29 נותן ככ הרבה ביחס ל 26, ברמה שכשעוברים ל 29 לא מבינים איך אפשר היה על 26 עד עכשיו.
זה כמובן תלוי באופי וסגנון הרכיבה. ועדיין.
בשורה התחתונה- אופניים הרבה יותר מהירות שמאפשרות השקעת פחות אנרגיה לאורך הרכיבה, מה שנהיה משמעותי להחריד כשמבלים יותר שעות על האופניים ממה שישנים. לאורך ימים.
אבל גם לא בקצה הזה זה כאמור משמעותי למדי!
אגב דורון, המחיר שכתבת רחוק מהמציאות. אין בעיה לקנות יופי של אופני 29 בעשרייה ומשומשות במתב טוב בחצי מזה.
סכום קטן מההוצאות הקבועות שיש לנו על הג'יפ בשנה לא כולל דלק.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

GodsFather
05-07-18, 19:08
אני גם לא מדבר על הסכומים האלה יונתן...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יונתןמצפה
05-07-18, 19:29
ברור שלא. אבל זה לא באמת הדיון וגם לא רלוונטי למטרות שאתה מייעד לאפניים ולך.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

asafk
05-07-18, 20:01
רק הערה חשובה לכותרת הדיון.
בורג- זכר. אום- נקבה. הכותרת היתה צריכה להיות 'פתיחת אום עקשנית'.

אסף.

ד ו ר ו ן
05-07-18, 20:53
אהבתי את השיפוטיות... מי שלא עמוק בתחום האופניים יודע להגדיר שזה מגיע מפוזה, דומה למי שלא גיפאי ויודע לתת תיאורים לבעלי הג'יפים שצריכים גיפ גבוה לפוזה כי יש להם שמוליק קטן...

מאיפה אתה יודע מאיזה מקום זה בא?

אהה, פתאום השיפוטיות דו כיוונית..

אני נתקל סביבי במירוץ חימוש הזה כל הזמן.
המירוץ אחרי האופנה הבאה באופניים, בהרבה מקרים בלי הצדקה אמיתית מאשר להיראות.

עד כדי מצב שמנסים בכוח שוב ושוב בכמה וכמה חנויות לשכנע אותי לרכוש אופניים חדשות כשכל מה שביקשתי זה פנימית מידה 26..

אנשים רצים להחליף למידה 29, וחוזרים אחרי שנה למידה 27.5 ״כי זה הדבר עכשיו״..
וכל החלפה זה הון קטן.

וזה לא שהם רוכבים יותר טוב ממישהו עם אופניים מבנה לפני כמה שנים..

לא מוצא סיבה טובה להוציא סכום גבוה מאד כדי לעבור לשילדה במידה 29.

אז אם אתה לא כזה, אז למה אתה נפגע?

ד ו ר ו ן
05-07-18, 21:05
אגב דורון, המחיר שכתבת רחוק מהמציאות. אין בעיה לקנות יופי של אופני 29 בעשרייה ומשומשות במתב טוב בחצי מזה.
סכום קטן מההוצאות הקבועות שיש לנו על הג'יפ בשנה לא כולל דלק.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
אופניים מקבילים למה שיש לי רק עם גלגל 27.5/29 זה מעל 10k, יותר קרוב ל-15.

ומה הקשר להוצאה על דלק?
זו הוצאה נוספת, לא במקום.

אישית אני לא מוצא סיבה טובה להצדיק את הסכום הזה.

ד ו ר ו ן
05-07-18, 21:11
זה באמת לא קשור לנושא, אבל גלגל 29 נותן ככ הרבה ביחס ל 26, ברמה שכשעוברים ל 29 לא מבינים איך אפשר היה על 26 עד עכשיו.
זה כמובן תלוי באופי וסגנון הרכיבה. ועדיין.
בשורה התחתונה- אופניים הרבה יותר מהירות שמאפשרות השקעת פחות אנרגיה לאורך הרכיבה
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
באתר הזה אתה כותב דבר כזה?..

אם יש אקסיומה היא שגלגל בקוטר גדול יותר שווה מאמץ גדול יותר לצד המניע.
וגלגל גדול יותר=היגוי פחות טוב.

בסוף, גם באופניים אלו יחסי העברה.
אז כן,
כמו ברכבי שטח, זה מתגלגל טוב יותר מעל מכשול, ונותן תחושה של רציפות יחסית, אבל באותה מידה צריך יותר אנרגיה לסיבוב.

אתה פשוט מוריד הילוך או מעלה אותו..

לא סתם יש מגמת חזרה לפשרה של 27.5

Asaf-a
05-07-18, 21:15
מאיפה לקחת את זה שאני נפגע? מה אכפת לי על מה אתה רוכב?

אבל אתה מטעה מי שאינו מתמצא וזה חבל.

מעולם לא החלפתי עקב אופנות, מאידך אני וחברי שרוכבים הרבה מחליפים אופני הרים כל 4 - 5 שנים עקב בלאי ועייפות חומר, סדיקת שלדות ועייפות גלגלים, יש נקודה בה עדיף להחליף כי חבל על הכסף, ואז בהזדמנות זו קונים אופנים מודרניים והשיפור בחבילה הכוללת מורגש, לא רק עניין של קוטר גלגל אלא סך החבילה וסטנדרט הרכיבים.

העיקר שתרכב, טוב לכושר, לנפש ולכלכלה...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

GodsFather
05-07-18, 22:16
רק הערה חשובה לכותרת הדיון.
בורג- זכר. אום- נקבה. הכותרת היתה צריכה להיות 'פתיחת אום עקשנית'.

אסף.למדתי משהו

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

opl
06-07-18, 08:04
חשבתי ש29 מת ונשאר רק 27.5 וכל פלוסים וכו...

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

יונתןמצפה
06-07-18, 08:45
באתר הזה אתה כותב דבר כזה?..

אם יש אקסיומה היא שגלגל בקוטר גדול יותר שווה מאמץ גדול יותר לצד המניע.
וגלגל גדול יותר=היגוי פחות טוב.

בסוף, גם באופניים אלו יחסי העברה.
אז כן,
כמו ברכבי שטח, זה מתגלגל טוב יותר מעל מכשול, ונותן תחושה של רציפות יחסית, אבל באותה מידה צריך יותר אנרגיה לסיבוב.

אתה פשוט מוריד הילוך או מעלה אותו..

לא סתם יש מגמת חזרה לפשרה של 27.5זה באמת לא שייך לדיון הזה.
אבל חד משמעית אני עומד על כך.
לפני הכל אדגיש שאני מדבר כאן על סגנון רכיבה xc. זה מה שאני מכיר ועל שאר הסגנונות לא אדבר כי אין לי ידע ונסיון.
תיאורטית אכן נדרש להפעיל יותר מומנט כדי לסובב גלגל גדול יותר. אבל בפרקטיקה, הטיפוס הקל יותר של הגלגל על מכשולים קטנים כגדולים שיש על השביל כל הזמן הם אלו שמשפיעים יותר.
הרבה יותר.
כשעוד היו לי 26 ורכבתי עם חבר'ה עם 29, בלט מאוד איך בשבילים טיפה משובשים/זרועי אבנים במגמת ירידה קלה הם פשוט דרדרו ללא פידול ואני הייתי חייב לפדל בקצב על מנת לעמוד במהירות שלהם. ברגע שעברתי ל 29 הבנתי את העניין.

המגמה של מירוץ חימוש קיימת בכל תחום (מי אמר מועדון המליון) ואין ספק שהיא לא בהכרח תמיד מוצדקת, אבל אתה לא יכול לבטל את הייתרונות היחסיים שיש בטכנולוגיה המפתחת.
זה שאני עושה עם הסמוראי שלי דברים שכנראה רק חלק מצומצם ממה שבעלי הג'יפים המחומשים עושים לא אומר שהוא עושה את זה טוב יותר.


דורון, אתה יודע כמה אני עמוק בתחום האופניים ותאמין לי שאני יודע בדיוק מה גוזל ממני יותר אנרגיה פר שעת רכיבה. זה בא לידי ביטוי בכמות התמרים שאני אוכל, כמות הליטרים שאני שותה, וקצב הרכיבה הממוצע שלי.
אין שום סיכוי שאני עומד בקצב של עצמי היום עם אופני 26 מקבילות. גם לא 27.5. מנסיון...


אגב, מי שכותב ש 27.5 זה הדבר החם היום לא מכיר את הענף.
27.5 זה אנדרוגינוס שלא מצטיין כמעט בכלום, בטח לא לרכיבות xc. סוג של טריוס...
גם זה אני אומר מנסיון לאחר שבחנתי אופני 27.5 באבזור קצה ברכיבה סופר מתישה של 130 ק"מ על 2500 טיפוס.
זה פשוט לא זה. ההבדל ל 29 מורגש מאוד!

היום כבר כמעט ואין בחנויות דגמים של 27.5 כי החברות כבר מייצרות אותם פחות. וחנויות שנתקעו עם מלאיים שלהם נאלצות למכור במחירים מאוד מוזלים.

בקיצור, לרכיבות xc, גלגל 29 נותן ייתרון מובהק למהירות ובזבוז אנרגיה.
מי שטוען אחרת למעשה מבטל ענף שלם, סותר מגמה טכנולוגיה ברורה של יצרנים ענקיים מהשורה הראשונה, ומבטל נסיון וידע של טובי הרוכבים בארץ ובעולם, אנשים שזה על עיסוקם בחיים.



Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-07-18, 09:15
היום כבר כמעט ואין בחנויות דגמים של 27.5 כי החברות כבר מייצרות אותם פחות. וחנויות שנתקעו עם מלאיים שלהם נאלצות למכור במחירים מאוד מוזלים.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
אז הבדיחה עוד יותר עצובה כי בשנה החולפת ניסו להסביר לי בכמה וכמה חנויות יותר ויותר ש-29 פאסה, והדבר הנכון הוא 27.5, דווקא בגלל שהוא פשרה בין הקיצוניות של 29 ליתרון עם מעט פשרה ביחס ל-26..



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Asaf-a
06-07-18, 09:25
וואלה אתה באמת עקשן...לבריאות, ומפרש לא נכון את השוק.
27.5 לא החליף 29.

26 מת
במקומו יש מבחר, 29, 27.5+,27.5 פאט בייק כי הקהל נהיה יותר בררן ומתוחכם עם יותר אופציות, בהתאם לסגנון הרכיבה.

פעם היה רק גודל מסך אחד לטלפון.
היום יש הרבה מבחר וגדלי מסך.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

נדב ש.
06-07-18, 09:28
אבל אתה מטעה מי שאינו מתמצא וזה חבל.

מעולם לא החלפתי עקב אופנות, מאידך אני וחברי שרוכבים הרבה מחליפים אופני הרים כל 4 - 5 שנים עקב בלאי ועייפות חומר, סדיקת שלדות ועייפות גלגלים, יש נקודה בה עדיף להחליף כי חבל על הכסף, ואז בהזדמנות זו קונים אופנים מודרניים והשיפור בחבילה הכוללת מורגש, לא רק עניין של קוטר גלגל אלא סך החבילה וסטנדרט הרכיבים.

העיקר שתרכב, טוב לכושר, לנפש ולכלכלה...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

צודק.
מי שלא מחליף/משדרג בזמן מפסיד הרבה, ולא רק כסף, היצרנים כל הזמן מחדשים, מערכות הילוכים מתקדמות, סגסוגות, מייסבים ותצורות מיתלה, בולמים וכו'.

אין מה להשוות את זה לג׳יפ בכלל, בג׳יפ תעדיף את הישן הפשוט והטוב(חלק מהאנשים), באופניים זה ההיפך.

26, 27.5 כמעט יצאו לגמרי מהשימוש.

opl
06-07-18, 09:37
חזרה קצת לעניינינו. ערכת כלים פשוטה בדקטלוןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/3a0f395c78ce00a8ab385e0181fed100.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

יונתןמצפה
06-07-18, 09:55
אז הבדיחה עוד יותר עצובה כי בשנה החולפת ניסו להסביר לי בכמה וכמה חנויות יותר ויותר ש-29 פאסה, והדבר הנכון הוא 27.5, דווקא בגלל שהוא פשרה בין הקיצוניות של 29 ליתרון עם מעט פשרה ביחס ל-26..



Sent from my iPhone using Tapatalk Proבשנה האחרונה או קצת לפני?
אני שואל כי המגמה הזו קיבלה תפנית למיטב ידיעתי בטווח השנתיים.
את ה 29 שלי קניתי לפני שנה מדגם של שנה לפני (2016). אז באמת ניסו למכור לי בזול יחסית 27.5 מעודפי מלאי בטענה דומה למה שכתבת.
אז חלק מהיצרנים (giant למשל) הימרו על מהלך שיווקי של 27.5 שמתבסס לכאורה על מה שכתבת. כוחות השור הוכיחו אחרת והיום giant חזרו ל 29 בכל הכוח.
למיטב ידיעתי 27.5 היום קיים הרבה פחות.

שוב, אני מתייחס ל xc.

בכל מקרה, כתבתי לגבי היתרונות של 29 ובזה אשתדל לסיים כי לגמרי חרגנו מהנושא.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

נדב42
06-07-18, 10:10
יש גם עניין של התאמה למידת השלדה.
כאשר שכרתי אופניים (יקרים) בחו"ל, אותו דגם בשלדה מדיום הגיע עם גלגלי 27.5 ובשלדה לארג' עם גלגלי 29.

אני לא מנוסה ומעורב בסצנת האופניים, אבל בחופשה בחו"ל רכבתי יום שלם במסלול משולב סינגלים טכניים ומהירים וקצת קטעי קישור, כמעט בלי עליות (הקפת סלה-רונדה למי שמכיר), ואני לגמרי מסכים שבניגוד לג'יפים הטכנולוגיה והקדמה באופניים עושה המון טוב - אחרי כמה שנים טובות שבהן לא רכבתי בשטח, הגעתי חלוד לגמרי למסלול שבהחלט דורש מיומנות, וצלחתי אותו בכיף ובהנאה גדולה, הרבה בזכות הסלחנות והאיכות של מכלולי האופניים. כמה רמות מעל כל מה שהכרתי.

asafk
06-07-18, 10:29
חזרה קצת לעניינינו. ערכת כלים פשוטה בדקטלוןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/3a0f395c78ce00a8ab385e0181fed100.jpg

Sent from my Mi A1 using Tapatalkאיזה יופי. אני הולך לקנות.

אסף.

Asaf-a
06-07-18, 10:31
לגבי גדלי שלדה / גלגל / רוכב:

רק לרוכבים קטני גוף / נשים מומלץ לא לעבור ל29, וגם כאן זה לא לאו מוחלט ויש יוצאים מהכלל.

אכן גאינט, בחלק מהדגמים עושים קשר בין גודל השלדה וקוטר הגלגל, אבל די נדיר, בדרך כלל יש את רוב מידות השלדה בכל גדלי הגלגלים.

בגדול לxc מומלץ 29 על פני 27.5
ולרכיבות מאוד אגרסיביות ופארקי אופנים כגון מורזין בצרפת, זלבך באוסטריה וכו' לוקחים 27.5 אגרסיביים

אבל יש גם 29 לשטח טכני אגרסיבי, ויש 27. 5 ל xc.

ויש גם שלדות שמקבלות גם גלגל 29 וגם 27.5+ שמאפשר בחירת סט גלגלים בהתאם לרכיבה היומית...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

GodsFather
06-07-18, 13:58
איזה יופי. אני הולך לקנות.

אסף.לאופניים שלי, חצי מהכלים שם לא מתאימים... כדוגמה הבוקסה המהוללת מהשרשור הנוכחי.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-07-18, 15:05
26 מת

ברור, ומי שרוכש חדש זה מה שיש היום, וכשבאמת נידרש או נרצה להחליף, אז נראה מה יהיה בשוק אז.
מה שאני טוען זה שלא צריך למהר לחפש שדרוגים למידות הגדולות הפופולריות היום כי למעט אם "בא לך".
אין יתרון שמבחינתי מצדיק את העלות הגבוהה מאד של החלפת אופניים קיימים ומתפקדים מצוין רק בגלל מידת הגלגל.
זה גם עניין של השקפה צרכנית.


מפרש לא נכון את השוק.

אתה נשמע בדיוק כמו כל המוכרים ברשתות וחנויות פרטיות שנכנסתי אליהם בשנה האחרונה כדי לחפש צמיג 26 חדש במחיר ממוצע של 250ש"ח, ואמרו ש-"26 זה פאסה", ובתוספת קטנה ממוצעת של 10K ש"ח אני מקבל אופניים חדשים..
שאלתי מה אני מקבל שאין לי היום עם השילדה עם גלגלים במידה 26 שיש לי, ואף אחד לא הצליח להוציא מהפה משפט רהוט אחד שמשקף את ההבדל שמצדיק את הסכום הזה.
לצורך הקבלה לעולם רכבי השטח:
על אותו הרכב, מידת צמיג 33 בעלת יתרונות בעבירות וניוד על מידה 31, אבל האם מה שנדרש מכנית, וכלכלית מצדיק את ההפרש המתקבל בפועל בשטח?
ניסיתי, ולדעתי לא ברכב ולא באופניים.

אפשר לנסוע על מידה 31 לכל מקום שמידה 33 מאפשרת, אולי טיפה פחות מהר, אולי לנעול כמה מטרים לפני, אבל אפשר.
לא "חייבים", אלא "רוצים".

לדעת חברים שמחזיקים גם 27.5 וגם 29, ותופרים הרבה מאד שטח, גם לא בטוח, אבל הם מכורים כבדים לחידושים והמצאות.

אם אתה מחליף אופניים כל 4-5 שנים אין לך ברירה, אבל למה להחליף כ"כ הרבה?

GodsFather
06-07-18, 15:22
מגוון השלדות היום והטכנולוגיה המתקדמת זה ההבדל, זה כל מה שהם היו צריכים לומר. כפו עליך את עליית המידה, אבל אי אפשר להתעלם מההבדלים.
משקל, גמישות, שרידות.

על המכלולים מסביב אפשר למלא שרת שלם...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

opl
06-07-18, 17:14
הדיונים האלה חוזרים על עצמם למי שמצוי פרומים לנושא. השינוי העיקרי הוא המעבר ל29 או 27.5 - זה באמת שינוי גדול. אבל השאר... לפחות לדעתי... דיי קשקוש שיווקי. "משקל, גמישות, שרידות." פתאום האופניים של ה26 הן כבר "זבל"? אז מה נגיד על הסמוראי והסיקס? :-)

אני מתחבר לחלוטין לחשיבה של דורון וזה היה מאוד בולט בקבוצת רכיבת כביש שהייתי חבר בה - אותו טיפוס קבוע (יש עוד כמה) שקונה את האופניים של הזוכה של הטור דה שניצל, מוחק איזה 40-50 אלף שקל אבל כשצריך לטפס לנווה שלום הוא לא בקטע כי נדקר באצבע של הברקס ממחט (חיי זה מה שהוא אמר) וכואב לו., בשאר הזמן הוא יחסית מאחור כי "באתי לכאן ברכיבה/אתמול רכבתי/מחר אני רוכב וצריך לשמור כוח/שאר תירוצים עלובים" כנ"ל גם כאלה ברכיבת שטח. אישית בקבוצות שהייתי מצטרף לרכיבה לא הייתי "מפחד" מאלה שבאו עם דבר הכי נוצץ בשוק. הייתי חושש מאלה שבאו עם סינגל ספיד ריגיד. :-)

עכשיו נשאר רק להחליט על מה "לסבול" בסופש. הארו ב16.5 קילו או מוטובקאן סופר מיראז' ב12 קילו.

120233

120234

GodsFather
06-07-18, 17:43
חלילה למחוק. אבל עלתה שאלה מה ההבדל, אז עניתי.

שדרגת נפוצה וכל השאר, מסכים לחלוטין. כאמור, אני מחליף כל 10-14 שנים...



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יונתןמצפה
06-07-18, 18:39
רק בשביל הפרספקטיבה של הדיון, את האופניים הנוכחיות שלי (ג'יאנט אנטם 29) קניתי לפני כשנה, אחרי שחיסלתי את האופניים הקודמות שלי שהבהירו לי שלקחתי אותן ואת עצמי לקצה ברכיבות הארוכות והתובעניות שהתחלתי לעשות קצת לפני זה.
אופני gt 26 זנב קשיח, שקניתי יד שניה לפני כעשור.
עד שהן הוחלפו, אנשים לא הבינו מה אני עושה איתן, כולל הפיזיותרפיסט שלי (שהוא רוכב מנוסה מאוד בעצמו) שגער בי שאני משחק באש עם הנזק הפוטנציאלי לגב שהן עלולות להסב לי (על הסמוראי הוא כבר יודע לא להציק...).
אחרי המעבר ל 29 נורמליות (וממש לא בצד היקר של הסקאלה) אני בהחלט מבין על מה כולם דיברו.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/995d1240884d5ee1c6ac18a5c1030d02.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/e5f8e3017cee8e36369f25e3e990578f.jpg

asafk
06-07-18, 20:35
הדיונים האלה חוזרים על עצמם למי שמצוי פרומים לנושא. השינוי העיקרי הוא המעבר ל29 או 27.5 - זה באמת שינוי גדול. אבל השאר... לפחות לדעתי... דיי קשקוש שיווקי. "משקל, גמישות, שרידות." פתאום האופניים של ה26 הן כבר "זבל"? אז מה נגיד על הסמוראי והסיקס? :-)

אני מתחבר לחלוטין לחשיבה של דורון וזה היה מאוד בולט בקבוצת רכיבת כביש שהייתי חבר בה - אותו טיפוס קבוע (יש עוד כמה) שקונה את האופניים של הזוכה של הטור דה שניצל, מוחק איזה 40-50 אלף שקל אבל כשצריך לטפס לנווה שלום הוא לא בקטע כי נדקר באצבע של הברקס ממחט (חיי זה מה שהוא אמר) וכואב לו., בשאר הזמן הוא יחסית מאחור כי "באתי לכאן ברכיבה/אתמול רכבתי/מחר אני רוכב וצריך לשמור כוח/שאר תירוצים עלובים" כנ"ל גם כאלה ברכיבת שטח. אישית בקבוצות שהייתי מצטרף לרכיבה לא הייתי "מפחד" מאלה שבאו עם דבר הכי נוצץ בשוק. הייתי חושש מאלה שבאו עם סינגל ספיד ריגיד. :-)

עכשיו נשאר רק להחליט על מה "לסבול" בסופש. הארו ב16.5 קילו או מוטובקאן סופר מיראז' ב12 קילו.

120233

120234הסופר מיראז'... מהירות באופן בלתי מובן... (אצלי עם גג"ש קדמי גדול והילוך נוסף..). וקלילות באופן פלאי כמעט.
שילדה ברזל. גלגלים במידה לא נכונה. בלמים שלא שווים כלום. איזה כיף. (רק שתי תאונות ושתיהן עם הולכי רגל בינתיים).

אסף.

ד ו ר ו ן
06-07-18, 21:43
יונתן,
שמת לב שהשוות זנב קשיח ישן עם שיכוך מלא חדש?

ברור שיהיה הבדל תהומי..

ד ו ר ו ן
06-07-18, 21:49
הייתי חושש מאלה שבאו עם סינגל ספיד ריגיד. :-)

באחת הרכיבות הצטרף בחור עם אופני MBK ברזל עם מעבירים עלומי שם, פדלים רגילים, על ביגוד רכיבה בכלל לא היה מה לדבר, ונעלי עבודה עם כיפת ברזל מקדימה..

סינגל בדרום של כמעט 50קמ בשבילים לא שבילים.

אבל היה לו ארבע ראשי בגודל של בודיבילדר.. ומוטיבציה של D9.
האיש טחן את העליות כאילו אין מחר, והרבה יותר מהר מאלו עם הקנודייל במשקל נוצה.

חנן-ג'יפולוג
06-07-18, 22:00
נראה לי שעיקר העניין נובע מרכיבה משותפת, או מול שעון, או לחילופין אתגרית, שאז יש משמעות להישגים טובים יותר עבור מאמץ נתון.

כי אם אתה לבד בשבילים לא אתגריים, ולא נגד שעון הזמן או המרחק, אז מה זה משנה אם הגלגול פחות טוב? תוריד הילוך ותצטרך להשקיע פחות מומנט בדיווש.

כן, גם אני עם 26, מודל 2004, שיכוך מלא ובלמי דיסק הידראוליים. עובר כ450 ק"מ בחודש בשבילים לבנים, בדד, בלילות בד"כ. קיבלתי אותן מהשכן לפני שנתיים, כשהוא עבר ל29. באחת הרכיבות המשותפות הבודדות שהיו לנו, שאלתי אותו אם הוא מרגיש הבדל. התשובה היתה שלילית.

ברור לי שיש מי שכן יראה הבדל וכן יהנה מהיתרונות, אבל זה לא נכון לכולם. חלק מהאנשים, וזה מצחיק להתכחש לזה, משדרגים כי בא להם, או כי הסביבה לוחצת, ולא כי הם צריכים, ובתכל'ס, זה בסדר גמור. כולנו כאן בתחביב יקר שהוא לא צורך אלא גחמה.

opl
06-07-18, 23:52
"קלילות באופן פלאי" עלק... נגררת לי הלשון על הרצפה בכל רכיבה איתן. העברת הילוכים תלויה 30% במזל. הן נמכרו לי כאופני "ראלי" אפילו עם סמל של "ראלי" ורק כשהתחלתי לשפץ אותן הבנתי על איזה אוצר נפלתי. אני מודה שיותר כיף איתן בהרבה מאשר האופרה קאנובה (פינרלו) פול קרבון שקניתי אחרי שהבנתי שכביש זה כן בשבילי.

אבל בקשר לשטח אין לי ספק. הסוס הבא בארווה יהיה 29 קשיח אלומניום בולם 80 או 100 משהו שירגיש טוב גם אחרי 70 קמ רצוף וידע לסחוב אוהל.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/18dbcf895362c4b5ced01b13a6f910be.jpg

nir.samo
07-07-18, 01:03
אסף את הברקס אפשר לשדרג בקלות
https://www.amazon.com/gp/product/B01N99BGKO/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1

ההבדל בין center pull ל side pull מאוד מוחשי.

כדאי גם לשדרג את הידיות
https://www.amazon.com/gp/product/B003U9ROKC/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1

גם אני שיפצתי ראלי כאלו - אחלה אופניים.
120241

opl
07-07-18, 05:55
אני שידרגתי גם. רק לשים לב שהבלם הקדמי צריך להיות ארוך כדי להגיע לגלגל.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

asafk
07-07-18, 10:24
מה שניסיתי לומר הוא שכדי להנות לא צריך את שיא הטכנולוגיה. ולפעמים להיפך.

אגב.. לא משנה כמה משדרגים את הבלמים... בסוף יש שתי פיסות גומי של 5 מ''מ על 15 מ''מ בקושי שמעבירות את הבלימה לכביש...

אסף.

opl
07-07-18, 10:37
מסכים לחלוטין. המיראז קדמו אצלי לקרבון ולעשות מה שכולם עושים עם אופניים בנות 30 שנה נותן תחושת סיפוק אדירה (אפילו שהם רוכבים בקצב רגוע ואתה על סלד אדום עוד שניה שבץ).

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

asafk
07-07-18, 11:15
אסף את הברקס אפשר לשדרג בקלות
https://www.amazon.com/gp/product/B01N99BGKO/ref=od_aui_detailpages00?ie=UTF8&psc=1

ההבדל בין center pull ל side pull מאוד מוחשי.

כדאי גם לשדרג את הידיות
https://www.amazon.com/gp/product/B003U9ROKC/ref=oh_aui_search_detailpage?ie=UTF8&psc=1

גם אני שיפצתי ראלי כאלו - אחלה אופניים.
120241יצויין שהסופר מיראז' - אופני על לזמנן - היו מראש עם side pull. והידיות הן הדבר היחיד ששידרגתי ( ל diacompe שיישאר קלאסי) מעבר למה ששודרג כשהיו חדשות.

אסף.

עירא
08-07-18, 06:28
רק הערה חשובה לכותרת הדיון.
בורג- זכר. אום- נקבה. הכותרת היתה צריכה להיות 'פתיחת אום עקשנית'.

אסף.
ובהרחבה על אום, מוטרה ומה שביניהן. מדברי האקדמיה:
בתשובה לפונה ששאל על מינם של שמות עצם בעברית, כתבה ד"ר קרן דובנוב:
ח"נ ביאליק, שהיה נשיא ועד הלשון, חידש את המילה אֹם (אום של בורג) בהשראת המילה הגרמנית Mutter (אֵם וגם אום) וקבע שמינה יהיה נקבה כמו של המילה אֵם. אך נראה שכל הדוברים משתמשים במילה הזאת כשם עצם ממין זכר, כגון אום חדש, אום גדול, האום נפל. עד כאן דבריה.

על פי המילונים מינו הדקדוקי של שם העצם אֹם (בלא ניקוד: אום) -*נקבה

asafk
08-07-18, 08:35
ומי שלא בטוח.. לאום יש חור. לכן היא נקבה.

אסף.

נמרוד
08-07-18, 10:49
ובהרחבה על אום, מוטרה ומה שביניהן. מדברי האקדמיה:
בתשובה לפונה ששאל על מינם של שמות עצם בעברית, כתבה ד"ר קרן דובנוב:
ח"נ ביאליק, שהיה נשיא ועד הלשון, חידש את המילה אֹם (אום של בורג) בהשראת המילה הגרמנית Mutter (אֵם וגם אום) וקבע שמינה יהיה נקבה כמו של המילה אֵם. אך נראה שכל הדוברים משתמשים במילה הזאת כשם עצם ממין זכר, כגון אום חדש, אום גדול, האום נפל. עד כאן דבריה.

על פי המילונים מינו הדקדוקי של שם העצם אֹם (בלא ניקוד: אום) -*נקבה

אובססיה היא הפרעה טורדנית-כפייתית, בעברית צחה.

אין ספק שאם להיות מופרע-טורדני-כפייתי, אז עדיף שזה יהיה לדקדוק עברי, על פני מותג רכב שרירותי. במיוחד מותג מביך, כמו דאצ'יה, או לנדרובר.

עירא
08-07-18, 12:58
אובססיה היא הפרעה טורדנית-כפייתית, בעברית צחה.

אין ספק שאם להיות מופרע-טורדני-כפייתי, אז עדיף שזה יהיה לדקדוק עברי, על פני מותג רכב שרירותי. במיוחד מותג מביך, כמו דאצ'יה, או לנדרובר.


לא מדוייק,
אוֹבְּסֶסְיָה
טֵרָדוֹן
טירדון הוא מצב שבו אדם סובל ממחשבות טורדניות שאינן נותנות לו מנוח.



פני, פני, פני...
;-)

GodsFather
11-07-18, 00:39
תם הטקס.

אחרי לא מעט "ליטוש", המנוע נכנס למקומו בשלדה.

כפי הנראה, הייתה מדרגה קטנה של 0.5ממ בחלק מסוים של המוט שאמור להכנס לשלדה. אממה, המתכת ממנו הוא עשוי קשיחה יותר והשופין לא הזיז לה. מעט אבק שלדה נותר על רצפת המחסן וכעת האופניים ממונעים.

עכשיו כל שנותר הוא להבין איך שולטים בבהמה הזו...

תמונות בקרוב.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

GodsFather
11-07-18, 00:40
וכמובן תודה לכולם על ההשתתפות והשיח שנוצר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

-->