PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיצד ניתן לשדרג מסרק הגה?



hadtomer
10-06-18, 06:22
היי.

לפני שבועיים וקצת, הKJ עבר שיפוץ מסרק הגה. נדמה לי אצל "המדביק".

השיפוץ בוצע על הדרך עם התקנת דטרויט טרוטראק בסרן הקדמי.

אתמול בזחילה בעליה לאום אל קנטיר בגולן היתי במצב של נעילת הגה ממושכת ובום, אטם במסרק נפרץ. כמובן שכל השמן ישר יצא והלך הטיול.

ברור לי שהאשמה בעסק הזה טמונה בשיפוץ גרוע שבוצע במסרק- ומן הסתם אני אבוא בדין ודברים עם המשפץ. יתכן שהעובדה שההגה היה מעט יותר קשה (טרוטראק קדימה) ונדרש יותר לחץ גם עשתה את שלה.

אך עם זאת- אני תוהה האם קיימת אפשרות לשדרג את המסרק-כלומר לקחת את הקיים ולשפץ עם רכיבים מומלצים או משהו בסגנון. בכל מקום שבדקתי בארה"ב יש קיטים רגילים לחלוטין לשיפוץ, של החברות הגדולות, אך לא משהו משודרג.

ד ו ר ו ן
10-06-18, 08:31
תומר,
נעילת הגה ממושכת היא מראש מתקון לנזק.

בגד״ש היית חוטף צעקות מעבר לזעקות של משאבת ההגה עצמה, אם היו רואים שאתה נועל הגה עד לגובל וממשיך להחזיק כשהמשאבה מרעישה בנסיון להמשיך לסובב.

אותי לימדו שאם צריך לסובב הגה עד הסוף, כשצריך, מסובבים עד הסוף, ומחזירים בדיוק את הטיפה שגורם להפסקת רכש משאבת ההגה.

בקיצור,
לא בטוח שאתה צריך שדרוג אלא אולי שינוי הרגלים.

erezgur
10-06-18, 09:30
שאלת בור:
"נעילת הגה" - האם הכוונה למצב בו ההגה מסובב עד הסוף?

asafk
10-06-18, 09:45
אסור להחזיק הגה הידראולי עד הסוף. השידרוג הכי טוב להגה יהיה להקפיד.

אסף.

איל מ
10-06-18, 12:04
שאלת בור:
"נעילת הגה" - האם הכוונה למצב בו ההגה מסובב עד הסוף?

כן אבל לא רק.
כשאתה בשטח טכני וההגה מסובב בכוח כנגד סלע, זה מדמה את אותו המצב בדיוק (ואני מניח שזה מה שקרה במקרה הזה).
במקרים קיצוניים (דווקא בירידה), לעתים, כל משקל הרכב יושב על גלגל שמסובב הצידה ותפוס מול סלע, ואז כדי ליישר את ההגה, המערכת בעצם צריכה לדחוף את כל הרכב בעליה.
אלו המקרים בהם משהו עלול להכשל.
יש רכבים בהם זה יהיה המוט שפור, יש כאלו שמוטות הדחיף של ההגה, ויש כאלו שזה יהיה משהו במערכת ההידראולית.

erezgur
10-06-18, 12:30
תודה אייל

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

yoni_0000
10-06-18, 13:59
אתה יכול להחליף למסרק אפטר מרקט דרך כל יבואני השיפורים אבל זה סדר גודל של כמה אלפים טובים..

דרור ברלי
10-06-18, 16:30
תומר, חבל על הכסף.
לא צריך תותח כדי לצוד יונים...:rolleyes:
הגלגלים שלך (31? 32?) לא מספיק גדולים על מנת לדרוש מסרק משודרג ויקר.

מסרק רגיל, מקורי, יעשה את העבודה מצוין.
רק תזכור שלעולם-לעולם-לא מסובבים הגה מתוגבר הידראולית עד הסוף.
ובטח לא מחזיקים אותו שם לאורך זמן כשהמשאבה צועקת הצילו...

בוזי
11-06-18, 09:40
לא בטוח שזה המצב בטרוטראק, אבל נעילה אוטומטית רגילה לפעמים מגבילה את צידוד ההגה כשהיא נעולה. במקרה כזה נוצר מצב, שההגה מסרב להסתובב מעבר לחצי סיבוב נגיד, הנהג לא מבין למה וממשיך להתעקש.
המשאבה נאלצת לעבוד מול התנגדות אנסופית (מול התנגדות שסתום הפריקה למעשה) ומשם הדרך לנזק קצרה.
מחזק את דברי קודמי - ששומעים את המשאבה, מרפים את הלחץ מההגה ומוסיף: גם אם זה לא קצה מהלך ההגה.

-->