PDA

צפייה בגרסה מלאה : אופנוע שטח מומלץ לחוזר לדו גלגלי



מוני אורבך
21-03-18, 08:02
אחרי 18 שנה הפסקה אני שוקל לחזור לדו גלגלי.
והפעם עם טווסט קטן, אופנוע שטח (או דו"ש ליתר דיוק)

אני מקווה שזה יגדיל לי את מרחב השימוש בכלי.
בגדול לא מחפש להשחיז את הכבשים או לקפוץ על סלעים.
אלא משהו בין שניהם.
נסיעת כביש רגועה (או עם קצת אנדרנלין) נסיעת שבלים בשטח (עם קצת שטח יותר קשה).
ומדי פעם נסיעה עירונית לסידורים או עבודה.
לכאורה אופנוע אדוונצר מספק את כל הדרישות.
אבל אחרי שראיתי את הגודל של המפלצות הללו הבנתי שהם פשוט מנופחים מדי. שוקלים מעל 200 קילו.
וכל דבר מעבר לשבלי עפר, יצתרך הרבה כוח וידע.

ואז ראיתי את ה DR650, כן הוא עדין בסביבה ואפילו נמכר כחדש!
קל (160 קילו) קומפקטי ועם מספיק כוח.

אומנם זה לא פורום אופנועים ובכל זאת היו (ויש) הרבה אופנענים בקהל, אשמח לחוות דעת.

de fox
21-03-18, 08:35
מה המרחקים שאתה צפוי לסוע בכביש? וכמה חשובה הנוחות ככלי להתניידות בכביש.

האם הדרישה לאדוונצ'ר או נפחי 600+ זה דרישה אמיתית או נובעת מנוסטלגיה?
ה DRZ400 עונה לך יופי על הדרישות. כלי מוצלח מאוד שחזר להימכר כחדש עם שוק שיפורים עצום, כלי אמין עם מנוע מוצלח, סוס עבודה. מצוין ככלי שטח בדיוק למה שאתה מתאר וגם יותר. בכיש נוח עד רמה מסוימת...

היה לו כזה מודל 2002 כ 7 שנים, (ככלי תחבורה באר שבע- ירושלים והמון טיולי מדבר) נמכר לפני כ 5 שנים והוחלף בכלי שטח יעודי 250 שמשמש אותי לפריקות אדרנלין פעם פעמים בחודש ליד הבית.
אם היה לי פנאי וכסף להשקיע חזרה בתחום, הייתי בשמחה חוזר לכלי כזה חדש עם שיפורים רלוונטים.

מוני אורבך
21-03-18, 08:46
התנידות בכביש חשובה, אפילו יותר מהשטח.
בגדול לא מחפש פריקת אנדרנלין בשטח.
יותר לכוון נסיעות כביש עם גיחות לשטח.
וכן חשובה לי התאוצה בכביש והיכולת של נסיעה בכביש מהיר בצורה נורמלית למאה ויותר קילומטר.
לא יום יומי, אבל בהחלת לטיולים

de fox
21-03-18, 09:21
הממ... אז לא 400 אם כך.

וכמו בכל דיון כזה. מה התקציב?

מוני אורבך
21-03-18, 09:32
תקציב: עד 50 אלף
הרכב נוסעים - 1 + ציוד

מטרה: טיולים כביש משולב שטח
מדי פעם נסיעות עירוניות

stdio
21-03-18, 10:42
היי מוני,
אני עושה את כל מה שתארת עם BMW F650GS

יש כמה וכמה כלים טובים כאילו ביד 2 כרגע (כולל שלי :) אני עובר ל 1200)

אפשרות לא רעה בכלל
מאוד מפנק בכביש, חיי בסדר גמור בשטח)



רוי

boaz avrahami
21-03-18, 10:44
אתה צריך קטנוע BMW כנראה [emoji41]


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ

איל מ
21-03-18, 10:57
במאמר מוסגר, קטנוע במוו הוא חרא (נסיון אישי).
החזקתי dr650 הרבה שנים אחלה אופנוע. בכביש בינעירוני הוא מעט איטי ובנסיעות ארוכות הוא לא נוח. אם זה קורה פעם בחודש אז מילא.
אם כל סופש זה יתחיל להציק.
על כל החסרונות הנ''ל הוא מפצה בענק בשטח.
אם אתה רוצה משהו יותר מפלצתי אז האנדורו 690 של ktm יתן לך יותר גם בכביש וגם בשטח (למעט המושב הלא נוח אותו תצטרך לשנות ולהתאים אם תרצה קטעי כביש ארוכים).
החסרון של ה690 הוא באחזקה מעט יקרה יותר ואמינות פחות טובה (לא קטסטרופה אבל אי אפשר להתחרות בטיפשות/פשטות של הdr).
יתרון נוסף בדיאר, הנאבה האחורית מתפרקת מגלגל השיניים וניתן להחליף בין סט גלגלי כביש לשטח (קוביות) בעשרים דקות כולל סיגריה(אני הייתי עושה את זה כל סופש וכך לא מתפשר על בטיחות בכביש ועל ביצועים בשטח).

מיכה100
21-03-18, 15:56
בתור אחד שגם הלך וחזר אחרי הרבה שנים, תן לי לזרוק לך טיפ - מקסימום תזוז טיפה והוא יעוף לפח :).
אם אתה מתכוון להפוך את האופנוע לכלי רכב עיקרי, אז תתעלם ממה שאני כותב פה.
אבל אם הכוונה בעיקר לרכב טיולים, תחשוב טיפה על לנטוש לגמרי את האספלט הצפוף והקטלני שלנו, ולהתמקד בשטח.
הנה כמה סיבות: אין נהגים מתאבדים, רוכבים חזק ובכיף ללא חשש מהחוק, נהנים מהשטח המופלא של א"י, עושים כושר ועוד ועוד.
אולי הכי חשוב זה שאופנוע שטח זו מכונה מדהימה להצבת אתגרים וכיבושם.

נדב42
21-03-18, 16:49
יש כל מיני וריאציות ל- DR650, לי היה אחד מהדגמים הראשונים ולא הסתדרתי איתו בשטח בכלל, היה לי יותר קל בשטח עם סופר-דו"ש של 200ק"ג יבשים מאשר עם ה- DR ...

כיום עומדים אצלי בחנייה צמד TT600R ומעלים אבק וחלודה, זה אופנוע הרבה יותר ידידותי, למעט הצורך להניע בבעיטה כי אין (ולא היה) מצבר...
אם מעניין אותך להתנסות, אתה מוזמן לקחת אחד מהם, להעביר אותו טסט (אגרה כבר משולמת) ולראות אם אתה מתחבר אליו או בכלל לז'אנר.

six 4 life
21-03-18, 18:07
תקציב: עד 50 אלף
הרכב נוסעים - 1 + ציוד

מטרה: טיולים כביש משולב שטח
מדי פעם נסיעות עירוניות

אין פחות מ180-190 קילו דו"ש שיקח אותך בנוח על הכביש.
כלים עם יכולות כביש מסוימות מתחת למשקלים האלו יש לך כמו שאמרו -
DR650 - סוס עצל וכבד. לא טוב לכביש מהיר לאורך זמן, לא טוב ליותר משבילים כבושים בשטח, טוב לנוסטלגיה וטוב למי שלא אוהב להוציא כסף חוץ מדלק.
DRZ400 - סובארו על 2 גלגלים. לא חזק, לא מבריק, לא הכי נוח בכביש, לא מצטיין בשום דבר אבל עושה הכל. 140 קילו +- , סביב ה40 סוסים, 5 הילוכים, שינוי של יחסי העברה לארוכים יותר יתנו שיוט ב110-120 ללא הפרעה, צריך שדרוג מושב. לזכור שמדובר באותו אופנוע מאז שנת 2000 כשיצא, כלומר טכנולוגיה בת 18 שנה לכל הפחות - קרבורטור, בולמים מיושנים, כבל קלאץ' ועוד.
KTM 690 אנדורו / הסקוורנה 701 - סוס גזעי מוכוון מטרה. חזק (67 סוסים), 140 קילו, 6 הילוכים, מוזרק, מודרני ומעודכן, משייט 120-130 בלי בעיה, אפשר לראות גם 170 על השעון. אין צורך בשינוי יחסי העברה, הכלי הזה יודע לרכב רחוק בלי להטריד יותר מדי את הרוכב. קלאץ' הידראולי. אמינות טובה אם מטופל כראוי, אחזקה יקרה אם אתה מטפל במוסך (כמו כל אופנוע), אם מטפל לבד זה לא עניין יקר. צריך שדרוג מושב כמו בDRZ.

ארבעת אלו יודעים לרכב בכביש אבל לא מצטיינים בו. 2 מהם יודעים לרכב יותר טוב בכביש והרבה יותר טוב בשטח מה2 האחרים.
ממליץ לך לעשות סיבוב על קטמ 690 אנדורו או על הוסקוורנה 701 (אותה גברת בשינוי אדרת וכמה הבדלים שוליים) כדי להרגיש איפה האופנועים והעולם הזה נמצאים היום מבחינת יכולת, התנהגות כביש, שטח, וכח.

אם תסכים לעבור את רף ה190 קילו שם כבר יש מבחר יותר גדול של כלים שיודעים להסתובב יופי על הכביש ויכולים גם לעבוד בשטח, המוביל מהם בתקציב שלך מבחינת כח/ אמינות/ רכיבת כביש/ סחירות יהיה במוו F800GS משומש שיכול לעשות גם אחלה שטח ויופי של טיולים.

אתה צריך להחליט כמה בעצם אתה הולך לרכב על הכביש, ועל מה מהמשוואה אתה מוכן לוותר כי אין גם וגם, יש בסביבה, ויהיה אפשר למקד אולי קצת יותר, אבל מאיך שאני רואה את הדברים לדעתי אתה תהיה איש מאושר על 690/ 701.

agabay
21-03-18, 20:38
ההגדרה לשטח וכביש משתנה מאוד בין הרוכבים, כמו שאני קורא לרקסטון שלי רכב שטח ואחר יקרא לו פרייבט מוגבה
היום תחום השטח מאוד התחדד, הרוב רוכבים על כלים מקצועיים מאוד וגם שם יש לא מעט נישות
לדו"ש רגוע יש מספר אופציות שכבר הזכירו ובנוסף יש את SWM650 (מה שנקרא הוסקוורנה אדומה)
אם תרצה יכולות שטח כל שהן תאלץ להתפשר על יכולות כביש, שהשילוב הטוב ביותר כנראה ניתן מ KTM690
DR650 יתן לך קצת יותר נוחות בכביש וביום יום- אבל בשטח הוא עגלה רופסת ומתאים לשבילי קק"ל +
SWM ייתן יותר בשטח מה KTM אבל ירגיש לך בדיןק כמו ה XR650 הישן והטוב (זו הבחירה שלי אישית)
ההצעה שלי - חפש KTM690 שמור, או SWM
בהצלחה ובזהירות

GodsFather
21-03-18, 21:03
מוסיף עוד אופציה - טנרה.

ולגבי יכולות השטח של השמנים, תבדוק בפרורייד מה הם עושים ותופתע.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

six 4 life
21-03-18, 21:09
SWM ייתן יותר בשטח מה KTM
נראה לי התבלבלת קצת הרבה.

איל מ
21-03-18, 22:08
יסלחו לי חברי המלומדים.
הדיאר 650 אמנם כבד וישן ועם מתלים רכים אבל הוא בהחלט אופנוע שיודע לנסוע בשטח.
לא שבילי קקל, ולא כבושים.
שטח!
בזמנו, בחבורה איתה רכבתי היו קטמ 525, קטמ 530, קטמ 250 ודיאר 400. בכל המקומות בהם טיילנו, לא היתה בעיה ל650. נכון, הוא כבד מהם והייתי צריך להתאמץ יותר להניע את המשקל ממקום למקום, אבל הנבלה הזקנה חצתה מדבריות וסינגלים בכבוד רב ובלי לעכב את החבורה. עם היתרון של לא לחפש תחנת דלק כמו חלק מהחברים בחבורה.
אז נכון, שמי שקונה אופנוע לשטח יקנה אופנוע מקצועי. אבל מי שמחפש אופנוע כלבויניק עם גיחות לשטח, ולא דרכי קקל, שידע שהדיאר כשיר למשימה. כמו שכתבתי, נסיעות ארוכות הן המגבלה.
נכון, ה690 יהיה יותר מושחז, אבל משמעותית יותר יקר. גם לתחזוקה עצמית. הדיאר שלי נמכר עם כמעט 150 אלף קילומטר שחלק גדול מהם היה בשטח. ראיתי הרבה 690 שפתחו מנוע אחרי פחות משליש מהמספר הזה.
לעניות דעתי, אתה צריך להחליט כמה שטח אתה רוצה.
אם קוביות ומעלות אז לא פחות מהדיאר ועדיף את הקטמ. אם טיולים רגועים וצמיגי דוש אז אפשר גם f800/700.
אגב, הf650 (זה שהוא באמת 650 ולא משחקי השמות המפגרים של במוו) מהווה מדרגת אמצע בין הדיאר לאופנועי הדוש הכבדים. הוא מעט כבד ועצל מהדיאר, אבל עדיין קל יותר מה800, ונותן חיים מעט נעימים יותר בבינעירוני מהסינגלים הקרביים יותר.

איל מ
21-03-18, 22:19
ועוד שאלה,
מה הגובה שלך?

GodsFather
21-03-18, 23:16
לא מכיר אישית, ראיתי בפייסוש וחייב לומר שזה מפתה מאד... https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180321/60f7cc143cdb20cb2fcab55d496c05f1.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

yoni_0000
22-03-18, 00:15
לא מבין גדול בנושא אבל זה עושה לי עיניים בשבוע האחרון...

http://bmw-motorrad.co.il/product/g-310-gs-%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%91/#tab-id-4

מוני אורבך
22-03-18, 07:58
אני 1.7 מטר.
ה DR עם גובה מושב 86 היה מעט גבולי בשבילי אבל אפשרי.
91 של ה KTM.. אולי עם עקבים (-:

בכל מקרה תודה לכולם, נתתם לי חומר למחשבה.

GodsFather
22-03-18, 21:15
יש קיט הנמכה למושב, זה די נפוץ.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

moutzi
23-03-18, 20:06
יש גם קיט הנמכה לאופנוע שמנמיך את הקפיצים הקדמי והאחורי.
זה קיט מקורי של ktm- כמובן לא בטוח שנם מוכרים לכל הדגמים שלהם.
עובד נהדר אם אתה לא מחפש נהיגת שטח קיצונית...

צור
25-03-18, 08:20
אני עשיתי את מה שאתה רוצה לעשות עכשיו לפני כ 6 שנים
אני על DRZ400 בעוד הפרטנר שלי לטיולים על היוצתר כבדים.
והענין הוא לגמרי כמו שכתבו לפני. מה ההמינון בין שטח לכביש.
אי אפשר להנות נכל העולמות עוד רוכב ושטח ? לא נשמע לי הכי כיף.
אני נוסע 80% שטח וקישורים על הכביש - לדרום על עגלה.
ברגע שיש כביש בתמונה ובודאי עוד נוסע צריך את הכבדים.
אתה מוזמן לקחת את הכלי שלי לנסיעה.
על תחליט על סך המלל כאן . סע תרגיש ותנסה.
בכל מקרה ממליץ לקנות כלי הכי זול שתמצע ותיסע קצת.
רק אז תחליט אם אתה נשאר באותו כלי ותשדרג.
יעלה קצת אבל יותר זול מחלופה של כלי לא מתאים יקר ואז לאבד כסף במכירה.

ירון גל
25-03-18, 14:51
אני נוסע על הDRZ כל יום 120 ק"מ הלוך חזור לעבודה (לא היה מתוכנן אבל ככה יצא) ובשבתות עושה מסלולי אינדרו ביחד עם רוכבי אנדרו ששוקלים חצי משלי בסינגלים
והוא באמת בהמה ורסטלית מאוד
נכון יש לי 2 סטים של גאנטים אחד צמיגי כביש גלגל שיניים קטן האופנוע משייט על 110 בכיף ושני צמיגי שטח גלגל שיניים גדול שב 100 קמ"ש הוא צועק לך שהגזמתה

ויצא לי לנסות לא מעט אופנועים להחליף אותו ולא נמצא האופנוע האחד שיחליף אותו
להחזיק 2 אופנעים זה סיפור אחר
שגם אפשר לנסוע איתו "בכיף" בכביש וגם שטח
כמו לא מעט מהאתר שנוסעים יום יום לעבודה פה עם טיוטה הילקס/ דיפנדר / סופה וכדומה
ולא תשכנע אותם לעבור לפרייבט שנוח בהרבה מהם או לדברי כפירה אחרים כמו קורסאובר

GodsFather
25-03-18, 18:22
רק שבמקרה של אופנוע, יש הנחה בביטוח למחזיקים שניים, וזה מקל קצת את העלויות.

קטנוע וצרצר...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Asaf-a
25-03-18, 20:58
אני נוסע על הDRZ כל יום 120 ק"מ הלוך חזור לעבודה (לא היה מתוכנן אבל ככה יצא) ובשבתות עושה מסלולי אינדרו ביחד עם רוכבי אנדרו ששוקלים חצי משלי בסינגלים
והוא באמת בהמה ורסטלית מאוד
נכון יש לי 2 סטים של גאנטים אחד צמיגי כביש גלגל שיניים קטן האופנוע משייט על 110 בכיף ושני צמיגי שטח גלגל שיניים גדול שב 100 קמ"ש הוא צועק לך שהגזמתה

ויצא לי לנסות לא מעט אופנועים להחליף אותו ולא נמצא האופנוע האחד שיחליף אותו
להחזיק 2 אופנעים זה סיפור אחר
שגם אפשר לנסוע איתו "בכיף" בכביש וגם שטח
כמו לא מעט מהאתר שנוסעים יום יום לעבודה פה עם טיוטה הילקס/ דיפנדר / סופה וכדומה
ולא תשכנע אותם לעבור לפרייבט שנוח בהרבה מהם או לדברי כפירה אחרים כמו קורסאוברהיה לי 6 שנים drz או דרוזי כפי שהיה מקובל לכנותו, מוכוון שטח עם צמיגי שטח, אגזוז קל, ומיגון מנוע וראדיאטורים, יחסי העברה קצרים
ביום יום 20 הלוך חזור לעבודה, בסופי השבוע שטח, גם אינדורו וגם טיולי מדבר ארוכים (כולל ירדן עם גו'י בירן) , אם בדרכ עם עגלה לשיוט דרומה.



לא הייתי ממליץ על נסיעות ארוכות לשגרה יומיומיות.

פתרון של גלגלי כביש לא ניסיתי, האם כוונה רק צמיגי כביש או סט סופרמוטו קומפלט? לא הייתי לוקח צ'אנס עם סט לא תואם רשיון לטובת הביטוח.


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
25-03-18, 22:00
ב650 יש צמיגי כביש במידות המקוריות. לא צריך סופרמוטו. כן כדאי סט קומפלט כולל הגלגלים והדיסקים. זה הרבה יותר קל ופשוט מאשר להחליף צמיג.

ירון גל
26-03-18, 07:43
סט רגיל לא סופר מוטו בצמיגי כביש
ושוב אני כבר שנה עושה את הדרך הזאת יום יום

alto
26-03-18, 12:22
אני שוקל לקנות אדוונצ'ר כלשהו לנסיעות יומיות של כ 35 ק"מ לכיוון.
ירידה לשטח מועטה יחסית ורק שבילים, המטרה העיקרית והכמעט יחידה זה קיצור פקקים (ראו השרשור של גיא על קורקינט חשמלי)
בעבר נסעתי על DR600, היה כיף אבל לא נראה לי מתאים למשימה.
יש המלצות על מה ללכת? אני גבוה 190+.
כמובן שאבדוק גם על באמת בנסיעת מבחן.

six 4 life
26-03-18, 12:25
אני שוקל לקנות אדוונצ'ר כלשהו לנסיעות יומיות של כ 35 ק"מ לכיוון.
ירידה לשטח מועטה יחסית ורק שבילים, המטרה העיקרית והכמעט יחידה זה קיצור פקקים (ראו השרשור של גיא על קורקינט חשמלי)
בעבר נסעתי על DR600, היה כיף אבל לא נראה לי מתאים למשימה.
יש המלצות על מה ללכת? אני גבוה 190+.
כמובן שאבדוק גם על באמת בנסיעת מבחן.
יש לא מעט אופציות. מה התקציב?

alto
26-03-18, 12:39
יש לא מעט אופציות. מה התקציב?
האמת שעוד לא החלטתי, אם משומש אז עד אזור ה 30 אלף
אבל שוקל ברצינות לקנות חדש בגלל האפשרות לשתשלומים כך שאין באמת מגבלה.
נראה לי ללכת על משהו מהאזור של ה 650: ויסטרום, NC750X , versys 650, TRACER 700 וכד'

six 4 life
26-03-18, 13:46
ויסטרום מעולה והיחיד מהרשימה שלך שלא יתרגש במיוחד משבילים לבנים
טרייסר זה כבר אופנוע כביש עם ישיבה זקופה וכך גם ה2 הנוספים שהבאת
על רובם אתה יכול לעשות סיבוב עם כלי מבחן כך שזה משהו שבכל מקרה כדאי לך לעשות
לגביי תשלומים ברוב הטריידים הגדולים תוכל לקבל תשלומים גם על כלי משומש, לכן אחרי שתתפקס יותר שווה לעשות סיבוב בין כל הסוכניות בתל אביב.

מוני אורבך
26-03-18, 15:00
אם ישיבה זקופה זה מה שמענין אותך ולא נסיעת שטח היתי הולך יותר לכיוון סזוקי SV650
שוקל 195 קילו 75 כוח סוס (משמעותית יותר חזק מהאדוונצר)
אופנוע צר וקטן קל מאוד להשתלט עליו.
מנוע מעולה שקט וחזק מאוד בכל סלד
ישיבה זקופה ונוחה, מעולה לפקקים..
מוצהר 25 קילומטר לליטר.
מחיר מצוין 48 אלף (ויש עוד מבצעים)
עשיתי עליו סיבוב בדיקה ומאוד נהנתי, אבל בגלל ששטח זה לא הכיוון שלו לא התאים לי.

ניב151
26-03-18, 15:34
אני 1.7 מטר.
ה DR עם גובה מושב 86 היה מעט גבולי בשבילי אבל אפשרי.
91 של ה KTM.. אולי עם עקבים (-:

בכל מקרה תודה לכולם, נתתם לי חומר למחשבה.

אני פחות ממך 168 בקייץ וכמוך דיגדג לי קצת לרכב בשטח קל אז אני מתנייד ביום יום על DR650 .
בחרתי בו בעיקר בגלל מחיר הקניה (חדש 37400 ש"ח) והאפשרות לטפל לבד , לאחר האחריות .

רוב הזמן אני מתנייד בכביש , מדי פעם גיחות לשטח ולעיתים רחוקות (מאוד) גם סינגל פה ושם.

עונה לי על הצרכים , אך אם הייתי בוחר שוב הייתי מתפנק יותר בכביש ע"ח השטח . (במוו 650, 800).

דרך אגב קיים קיט הנמכה ל DR.

מוני אורבך
30-04-18, 14:13
עדכון:

הקשבתי לעצתכם והלכתי לבדוק סוגים שונים של אופנועים (מאנדרו ועד אדוונצר)
האנדרו נראו לי קצת חד ממדים, הם אומנם מתאמים מאוד לשטח, אבל בכביש הם נוראים.
איטים לא יציבים ולא נוחים עם טווח נסיעה מאוד קטן.
האדוונצר מצד שני נראו לי ענקים לשטח, קצת יותר מדי מכווני כביש לטעמי.
יש את ה קטמ וההוסקורנה, אבל הם מאוד יקרים, ועד שאני לא בטוח שזה מה שאני רוצה, לא מעונין להתחיב.

חשבתי קצת על הדרוזי, אבל הוא נראה לי יותר מיועד לשטח מכדי להיות אפנוע אדוונצר.
בסופו של דבר חזרתי ל DR650 הישן והטוב..
החלטתי לקנות יד שניה, אבל צעיר ורענן (2016) בכדי לא להשקיע יותר מדי.
כך אם ארצה להחליף אופנוע (יותר לכיוון שטח או הוסקורנה) לא אפסיד הרבה כסף.

נסעתי מספר נסיעות ונהנתי מאוד.
ה DR מפתיע בשטח, ועם טכניקה נכונה אפשר להגיע איתו רחוק.
החוויה של נסיעה באופנוע בשטח שונה מאוד מגיפ, אפילו גיפ פתוח.
עכשיו נשאר רק לטייל (-:

משהו מעונין להצטרף לטיולים יומיים על אופנוע, איזור צפון?
אפשר גם עם גיפ אבל נראה שאופנוע וגיפ לא באותו הקצב.
אופנוע מהיר בהרבה..

גיא
30-04-18, 14:34
תתחדש
ותביא צילום.

מוני אורבך
30-04-18, 15:23
119476

גם אתה יכול להצתרף, עם הדסטר (-:

גיא
30-04-18, 15:36
אתה מזכיר לי את ימי צעירותי עם הדי אר 650


Sent from my iPhone using Tapatalk

בוזי
30-04-18, 18:58
לדיאר 650 יש עדנה מטורפת בארץ.
הרבה אנשים קונים כלי כמעט חדש, משפרים מתלים, מושב, מיכל דלק, מנוע בפחות מעשירייה ויוצאים לטייל מבלי לאבד את השימושיות ביום יום.
היה לי כלי כזה אי שם בתחילת שנות ה 2000, רכבתי עליו יותר מ 100000 ק"מ בכביש ובשטח.
כלי רבגוני מאוד, קצת מייבש בכביש המהיר, אמין ופשוט לאחזקה.

גיא
30-04-18, 19:13
אכן כיף גדול במרוצי רמזורים.

המון מומנט.


Sent from my iPhone using Tapatalk

avikkllk
30-04-18, 19:19
אחרי 18 שנה הפסקה אני שוקל לחזור לדו גלגלי.
והפעם עם טווסט קטן, אופנוע שטח (או דו"ש ליתר דיוק)

אני מקווה שזה יגדיל לי את מרחב השימוש בכלי.
בגדול לא מחפש להשחיז את הכבשים או לקפוץ על סלעים.
אלא משהו בין שניהם.
נסיעת כביש רגועה (או עם קצת אנדרנלין) נסיעת שבלים בשטח (עם קצת שטח יותר קשה).
ומדי פעם נסיעה עירונית לסידורים או עבודה.
לכאורה אופנוע אדוונצר מספק את כל הדרישות.
אבל אחרי שראיתי את הגודל של המפלצות הללו הבנתי שהם פשוט מנופחים מדי. שוקלים מעל 200 קילו.
וכל דבר מעבר לשבלי עפר, יצתרך הרבה כוח וידע.

ואז ראיתי את ה DR650, כן הוא עדין בסביבה ואפילו נמכר כחדש!
קל (160 קילו) קומפקטי ועם מספיק כוח.

אומנם זה לא פורום אופנועים ובכל זאת היו (ויש) הרבה אופנענים בקהל, אשמח לחוות דעת.





Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
30-04-18, 19:21
לטעמי קצת נסחפתם עם הסופרלטיבים לdr650 והיו לי שניים. ואחכ drz, הdr650 יעיל, אפור והגיוני, בטח לא נחשק.

מעבר לנושא המשקל הכבד לגביו אינו חריג לרעה ביחס לקטגוריה, החיסרון המרכזי הוא גלגל 17" אחורי, ביחס ל 18" שיש לקטמ בנפח דומה ו xr650L הישנים וdrz

אם אני הייתי מחפש כלי דומה, הייתי מתאמץ ומשדרג ל690או לבמוו 650, בהתאם למינון כביש שטח הרצוי.



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
30-04-18, 20:23
הקטמ הוא חיה אחרת לגמרי. גם בביצועים, אבל גם בעלויות האחזקה והאמינות.
הדיאר שלי נמכר עם 150 אלף קילומטר שהרבה מהם היו בשטח קשה (רכבתי עם חברה על אופנועי אנדורו). ה-690 (מעבר לכך שהיה לי גבוה) כל הזמן היה מדליק נורות תקלה ובאופן כללי היה עדין יותר.
זה נכון, הדיאר אפור אבל הוא סוס עבודה שבאמת יודע לעשות הכל.
נקרא לזה לדרמן* של האופנועים.

*בשביל שסביון לא ייעלב, גם גרבר או סוג.

ishc
30-04-18, 21:31
כלים אפורים של פעם זכו להפוך לאגדות בגלל שרידות טובה יוצר שרובה כנראה תוצאה של פשטות.
ה-DR650. הוא מעין היילקס/סיקס/סמוראי של אופנועי הדו״ש. סינגל פשוט, מוזן קרב׳ עם מינימום חשמל. אופנוע שעם תחזוקה ראויה יסע ״לעד״.
ההבדל בין מקביליו בעלי 4 הגלגלים הוא שאותו אפשר לרכוש חדש ועוד במחיר יחסית סביר.

נשמע כמו יופי של קניה מוני, תתחדש


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
30-04-18, 21:40
אם כבר אז
היילקס/סיקס/סמוראי = xr600....
Dr = suv יפני
Ktm= לנדרובר


Sent from my SM-G950F using Tapatalk

מוני אורבך
01-05-18, 08:59
יש כלים יותר טובים לכביש יש יותר טובים לשטח.
יש אדוונצר עם כל הפוזה של שטח (אבל לא ממש לשטח) ונוחות של כביש.
הכל שאלה של תמהיל ומה מתאים לך.
לי כרגע מתאים DR650 נראה לי שהוא עונה לי על מירב הצרכים הנוכחים שלי.
גם נסיעות כביש בנוחות סבירה, גם נסיעות שטח ברמה טובה, גם אמינות מאוד גבוהה, ומחיר מצוין.
נראה..

תמיד אפשר למכור להסיף כסף (הרבה כמעט פי שנים) ולקנות הוסקורנה או KTM או מה שמתאים.
המבחר הוא ענקי אפילו גדול מדי.
פעם לא היו לך הרבה ברירות, היום יש עשרות אם לא מאות אפשרוית

ניב151
03-05-18, 17:00
תתחדש מוני.
ממליץ להוסיף מיגון גחון , .
יש קבוצה פעילה בפייס :
ISRAEL SUZUKI DR650 RIDERS
בהזדמנות אצתרף אליך לטיול בצפון ואם אתה במרכז מוזמן לתאם.
ניב

מוני אורבך
03-05-18, 22:17
בכיף, תודה על הקישור

שעיר בגב"ב
04-05-18, 08:51
אחלה בחירה.
לדעתי זהו אופנוע האדוונצ'ר (ככה אני
מגדיר אותו) הכי נכון לארץ שלנו.
האדוונצ'רים האמיתיים מתאימים אך ורק
לרוכבים ברמה גבוהה שיכולים לנצל אותם.

מי שמחפש אופנוע לטיולים בשטח אין על
הדי.אר.
סוס עבודה הכי אמין שיש
ועם עלות תחזוקה אפסית.

אחרי יותר מ20 שנה רק על דושים למיניהם
אני בכיוון של להחליף את ה f650 הישן שלי
שנמצא אצלי כבר 10 שנים בדי.אר.
מה לעשות, גם עם צמיגי tkc80 זה לא זה
בשטח, עם 19 מקדימה ומשקל כבד.

אם לא תאהב אני כאן:cool:

נ.ב. הכתובת למיגונים ושלל תוספות היא
אוסטרליה. חולים עליו שם.
תקיש DR 650 mod ביוטיוב ותפגוש
המון אוסטרלים נחמדים.

Asaf-a
04-05-18, 10:21
אתם עושים לי חשק.. בסוף אתפתה...
לטובת השימושיות ובטיחות ביום יום, חבל שאין לdr650 abs כמו לכתום הגדול, שניתן לניתוק בשטח.

Sent from my SM-T580 using Tapatalk

מוני אורבך
19-06-18, 08:53
טוב, עדכון כל לטובת דורות העתיד, ואולי מישהו במצבי שילמד משהו מהנסיון שלי.
נסעתי על ה DR חודשים. האופנוע מצוין בכביש, סביר בשטח.
למה הכוונה סביר, שבלים מהירים הוא עושה מצוין, גם עם טכני קל הוא מסתדר.
כשזה מגיע לטכני אמיתי, שלא לדבר על סינגלים, כאן יש בעיה.
המשקל שלו מאוד מפריע ואפילו מפחיד. להפיל דבר כזה על הרגל שלך, זה נקע במקרה הטוב.
אז כן, אולי לרוכב יותר מנוסה ממני הוא יוכל לנסוע בסינגלים פשוטים, אבל מחיר של טעות הוא מאוד גדול.
גם אם לא נפצעת, להרים 170 קילו זה לא קל בכלל (מנסיון..)
בכל מקרה בשטח טכני הוא מוגבל וזה ברור.
במקביל אחרי שנסעתי כמה מאות קילומטרים בכבישים, הבנתי שזה לא בשבילי.
אומנם מאוד כיף והתאוצה מדהימה (במיוחד אחרי גיפ) אבל זה אשכרה מפחיד.
חותכים אותך על ימין ועל שמאל, מתעלמים ממך לחלוטין, ועוד לא הגענו למסוממי הטמבלפון !

לאור כל זאת אני החלטתי לעבור רק לשטח, ולהשאיר את הכביש ליותר אמיצים ממני.
אתמול עשיתי טריד אין עם KTM freeride 250 f
האופנוע שוקל 93 קילו יבש! שזה כמעט חצי מה DR, מרגיש כמו אופנים עם מנוע חזק.
תובנות אביא בהמשך..

מיכה100
19-06-18, 09:04
בתור אחד שגם הלך וחזר אחרי הרבה שנים, תן לי לזרוק לך טיפ - מקסימום תזוז טיפה והוא יעוף לפח :).
אם אתה מתכוון להפוך את האופנוע לכלי רכב עיקרי, אז תתעלם ממה שאני כותב פה.
אבל אם הכוונה בעיקר לרכב טיולים, תחשוב טיפה על לנטוש לגמרי את האספלט הצפוף והקטלני שלנו, ולהתמקד בשטח.
הנה כמה סיבות: אין נהגים מתאבדים, רוכבים חזק ובכיף ללא חשש מהחוק, נהנים מהשטח המופלא של א"י, עושים כושר ועוד ועוד.
אולי הכי חשוב זה שאופנוע שטח זו מכונה מדהימה להצבת אתגרים וכיבושם.
מעולללה!
איזה כיף להגיד 'אמרתי לך':D

איל מ
19-06-18, 09:07
תתחדש (הייתי הולך על פרירייד 350 כדי לאפשר גם טיולים קצת יותר ארוכים, אבל עדיין אחלה אופנוע).

מוני אורבך
19-06-18, 09:18
מיכה, אכן אמרת לי..
ואם היתי מקשיב לך היתי חוסך לא מעט כסף.
אבל כנראה שהיתי צריך להרגיש בעצמי עד כמה הכביש נהיה גרוע לאופנענים.
כאשר אתה נוסע בגיפ אתה רואה אנשים מסוממים אבל זה לא מענין אותך, מקסימום מעיכה בפח.
ואף אחד לא חותך אותי בכביש (כנראה שלגיפ יש אפקט הרתעה (-: )
באופנוע נראה לך שכולם רוצים להרוג אותך (מה שנכון)
רכבים נצמדים אלי מאחורה, עוצרים ברגע האחרון, חבל"ז

איל, בכוונה קניתי אופנוע חלש יחסית ונמוך יחסית, והכי חשוב מאוד קל.
אני מתחיל ויודע את זה, ורוצה מכסימום שליטה על האופנוע.

250 2T זה מספיק בשבלי כרגע, בעתיד נראה..
טיולים ארוכים אם כזה סוג של אופנוע הכל מקרה בעיתיים.
אם אתה מעלה ציוד == משקל על האופנוע אתה מקשה על עצמך.

Asaf-a
19-06-18, 09:27
תודה על העידכון, כבר זממתי על klr650 1987 במצב חדש ליבא כאספנות, ועכשיו קיררת אותי...

אולי אני נוסטלגי מדי ולא מספיק מודע איך מרגיש על הכביש בישראל עם אופנוע ב2018 ..

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

six 4 life
19-06-18, 09:44
מוני תתחדש וברוך הבא לתחום שלעולם לא תוכל למצות אותו
לידע כללי - אתה גמור. אתה לא תחזור יותר לכלים לא מקצועיים.
מיגון איכותי ולא מתפשר, והרבה רכיבות טובות.
מברוק

-->