צפייה בגרסה מלאה : כלים לשחרור פילטר שמן
לשחרור פילטרים עקשניים במיוחד - למי יש ניסיון לומר מי משני הכלים האלה עושה את העבודה טוב יותר?
118481
boaz avrahami
13-02-18, 13:29
עם השרשרת בלבד התנסיתי והוא עובד יפה אם יש לך את המקום להכניס אותי.
את השני לא מכיר בכלל ונראה מהתמונה שיש לו פחות מגע ולכן הוא פחות משכנע בשעת צרה.
בעיקרון אני מעדיף כלי שנותן לי גישה מלמטה מפני שהם לרוב מכסים יותר אפשרויות במקומות מוגבלי גישה.
ראיתי גם סטים של 5-6 טבעות בגדלים שונים שמתלבשים על הצלעות בקצה הפילטר.
נראה אלגנטי אבל אין לי מושג לגבי התפקוד שלהם
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
עבדתי הרבה עם שני הכלים האלה, וגם עם כלי שלישי, שהוא בעצם צורת משושה שמתלבשת על הפילטר ואליו אפשר לחבר מאריך עם רצ'ט או ידית כח.
בגדול הייתי אומר שהשרשרת עם הגבקה יותר מוצלחת, אבל זה באמת תלוי באופן הגישה ברכב הספציפי. בפג'רו למשל היא הייתה לגמרי לא יעילה בגלל חוסר גישה בזווית המתאימה, והמשושה פטר את העניין בשניות.
השני דווקא עושה רושם מאסיבי, לחיצה בריאה על הכלי להערכתי תיתן מגע טוב עם הדרעק.
מה שלא רואים בתמונה ושכחתי לציין, זה שהשני (הפלייר) מסוגל להטות את שני הצבתות שלו גם 45 וגם 90 מעלות לאחור - שימו לב לציר בתחתית כל צבת.
הכלי עם השרשרת ככל שאני מבין מחייב גישה ישירה נכון?
עבדתי הרבה עם שני הכלים האלה, וגם עם כלי שלישי, שהוא בעצם צורת משושה שמתלבשת על הפילטר ואליו אפשר לחבר מאריך עם רצ'ט או ידית כח.
בגדול הייתי אומר שהשרשרת עם הגבקה יותר מוצלחת, אבל זה באמת תלוי באופן הגישה ברכב הספציפי. בפג'רו למשל היא הייתה לגמרי לא יעילה בגלל חוסר גישה בזווית המתאימה, והמשושה פטר את העניין בשניות.
עניין הגישה נותן נקודה רצינית לטובת הפלייר, השאלה עד כמה הוא חלש בהשוואה לשרשרת?
אצלי יש גישה גרועה וצריך לעשות תנועות קטנות לשחרר ולהדק.
הכלי היחיד שעובד הוא זה שבתמונה.
שווה לשקול גם כלים שמתחברים לראצט ואוחזים בתחתית הפילטר.
בצורת כוסית קטומה או שלוש זרועות קצרות שננעלות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180213/3009e545b6115f12e6b9f8a5b4c9e212.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רק עכשיו שמתי לב לציר.
עם דבר כזה לא יצא לי לעבוד, כך שהתשובה שלי לא החלטית. אבל בפליירים רגילים ההבדל בעוצמת הלפיטה אל מול הגבקה מורגש מאוד.
אבל בסופו של דבר גם עם פלייר כל פילטר נפתח.. זאת רק שאלה של כמה זמן זה ייקח וכמה תכאב לך כף היד בסוף.
רק עכשיו שמתי לב לציר.
עם דבר כזה לא יצא לי לעבוד, כך שהתשובה שלי לא החלטית. אבל בפליירים רגילים ההבדל בעוצמת הלפיטה אל מול הגבקה מורגש מאוד.
אבל בסופו של דבר גם עם פלייר כל פילטר נפתח.. זאת רק שאלה של כמה זמן זה ייקח וכמה תכאב לך כף היד בסוף.
שים לב שזה לא פלייר רגיל - הוא ייעודי לפתוח את הנבלות האלה
- - - Updated - - -
אצלי יש גישה גרועה וצריך לעשות תנועות קטנות לשחרר ולהדק.
הכלי היחיד שעובד הוא זה שבתמונה.
שווה לשקול גם כלים שמתחברים לראצט ואוחזים בתחתית הפילטר.
בצורת כוסית קטומה או שלוש זרועות קצרות שננעלות.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180213/3009e545b6115f12e6b9f8a5b4c9e212.jpg
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זה הכלי הכי בסיסי שיש, יש לי כזה והוא לא מתחיל אפילו להתמודד מול פילטר שנסגר ביד רמה של מוסכניק מתלהב-מדי.
יש גם את שלוש הזרועות וזה אחלה, ועדיין הוא במדרגת הביניים מבחינת התמודדות עם כח הרשע.
ברור.
עדיין לא סתם אתה קורא להם נבלות.
ואי אפשר להשוות בין הנחת (היחסית) שאילה נפתח פילטר עם גישה טובה וגבקת שרשרת לעומת פלייר ייעודי שכזה.
ועדיין אני מתלבט, שני הכלים לא זולים ואני רוצה לקנות רק אחד.
מדובר בכלי שאמור לתת מענה למגוון מכוניות.
מנסיונך, הפלייר חזק מספיק כדי להתמודד בזירת הקרב?
אין לי ניסיון עם הפלייר הספציפי בעל אפשרות הכוונון ככה שקשה לי לענות.
אני לא בחור חזק במיוחד, אין לי ידיים של מסגר ועדיין עם פלייר ייעודי רגיל בסוף הכל נפתח. פשוט לפי על זה לקח קצת יותר זמן.
תודה, נראה לי שאלך על הפלייר
boaz avrahami
13-02-18, 14:25
אין אחד שיכסה הכול.
קח אחד שנראה לך הכי מתאים. במקרה הצורך תמיד אפשר עם מברג לעשות חור בדופן הפילטר ולפתוח בצורה לא נקיה
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
אני משתמש כבר שנים רבות באחד מאוד פשוט ויעיל שמבוסס על רצועה בצורת לולאה.
מלבישים על הפילטר ומסובבים עד שמתהדק. את המשך הפתיחה עושים עם ידית כוח שמהדקת את הרצועה עוד ועוד עד שהפילטר מסתובב ואז כבר קל לפרק אותו ביד.
לא בכל רכב הגישה נוחה ולפעמים צריך לפתוח מלמטה, אבל זה תמיד עובד.
אני משתמש כבר שנים רבות באחד מאוד פשוט ויעיל שמבוסס על רצועה בצורת לולאה.
מלבישים על הפילטר ומסובבים עד שמתהדק. את המשך הפתיחה עושים עם ידית כוח שמהדקת את הרצועה עוד ועוד עד שהפילטר מסתובב ואז כבר קל לפרק אותו ביד.
לא בכל רכב הגישה נוחה ולפעמים צריך לפתוח מלמטה, אבל זה תמיד עובד.
הכלים מבוססי הלולאה נחשבים לבינוניים בדירוג השרירים
118484 118483
יש לי כזה. מל.כ
118484 118483
יש לי כזה. מל.כ
גם רעיון, נשמור 'בכיס' תודה. לבחירת כלי יחיד נראה לי שהטיית צבתות הפלייר מנצחת, ואני רק מקווה שהוא מספיק בריון כדי לצ'קמק את הרעים.
מכיר את כולם.
זה עם הבורג שמותח סרט פלדה כבר נקרע אצלי פעמיים עם השנים.
זה עם השרשרת - אצלי היה אחד שהתעקם.
כרגע אני עם כאלו כבר תקופה ומרוצה מאד:
https://www.ebay.com/itm/66-78-76-96-96-116mm-Auto-Car-Oil-Filter-Wrench-Removel-Strap-Spanner-Hand-Tool/302311254962?hash=item466327abb2:m:mAA8v 0K25Whf6_BxAJlSOjA
השיטה המושבניקית...
מברג שטוח בריא שתוקעים בצד אחד של הפילטר בואך צד שני לא ייתן את התנועה הקטנה לשחרור?
הכלי היחיד שעובד הוא זה שבתמונה.
אני גם משתמש בכלי המצולם.
פילטר שמן לא אמור להיות סגור ברמה שצריך להפעיל הרבה כוח לפתוח אותו, אם זה המצב מישהו סוגר אותו הרבה יותר מידי חזק.
לפעמים אני מצליח לפתוח את הפילטר ביד, וזה הגיוני בהתייחס לזה שאני סוגר אותו ביד.
פילטר שמן לא אמור להיות סגור ברמה שצריך להפעיל הרבה כוח לפתוח אותו, אם זה המצב מישהו סוגר אותו הרבה יותר מידי חזק.
לפעמים אני מצליח לפתוח את הפילטר ביד, וזה הגיוני בהתייחס לזה שאני סוגר אותו ביד.
לא אמור... כמה "לא אמורים" כאלה ראיתי
לא אמור... כמה "לא אמורים" כאלה ראיתי
אם זה ברכב הפרטי שלך, אתה עושה משהו לא נכון.
מפתח מסייע לפתוח, אבל אתה לא אמור להפעיל הרבה כוח.
ואני אומר.. למה כלי אוניברסלי כשיש כלי יעודי?
הכי מתאים "בוקסה" משושה יעודי לפילטר הספציפי. אין משחקים, התאמות, חזק מדי, חלש מדי...אין.
עובד בכל מצב, ואם קונים בודד זה יהיה זול בהרבה מכל כלי אוניברסלי.
אם זה ברכב הפרטי שלך, אתה עושה משהו לא נכון.
מפתח מסייע לפתוח, אבל אתה לא אמור להפעיל הרבה כוח.
ברכב הפרטי של אחרים, שלרוב מטפלים במוסך מוקשה (לא טעות...).
- - - Updated - - -
ואני אומר.. למה כלי אוניברסלי כשיש כלי יעודי?
הכי מתאים "בוקסה" משושה יעודי לפילטר הספציפי. אין משחקים, התאמות, חזק מדי, חלש מדי...אין.
עובד בכל מצב, ואם קונים בודד זה יהיה זול בהרבה מכל כלי אוניברסלי.
ראה מה ה'דרישות' - להרבה סוגי רכבים
אני סוגר ביד.
מה שסגרתי ביד בדרך כלל צריך כלי כדי לפתוח....:(
והכלי מבוסס הרצועה הוא פשוט וטוב. משרת אותי שנים רבות. בערך 30 שנה. רציני.
- - - Updated - - -
השיטה המושבניקית...
מברג שטוח בריא שתוקעים בצד אחד של הפילטר בואך צד שני לא ייתן את התנועה הקטנה לשחרור?
זו שיטה מטנפת משהו...
עובד טוב במושב. לא בחניון של בית משותף שצריך להשאיר נקי.
118495
בהינתן גישה - טרם נתקלתי במשהו שהמפתח שבתמונה התקשה לפתוח. פתח בקלות מה שחלק ממה שהובא בתמונות פה כשל.
ח.ע. רוסי (חסם עורקים).
קושרים חתיחת רצועה או חבל כלשהו סביב הפילטר וסביב מאריך חצי קצר. מסובבים את המאריך עם כיוון השעון כמה שאפשר ביד. מחברים מאריך ארוך לקצר בכיוון שמסתדר, נותנים עוד הידוק קטן עד שהוא ניצב לפילטר והיידה. זה כמו כל מכשירי הרצועה אבל לא עולה כסף, ומפעיל כוח אינסופי על הפילטר.
ויש גם את המברג של אייל. תמיד עובד.
118495
בהינתן גישה - טרם נתקלתי במשהו שהמפתח שבתמונה התקשה לפתוח. פתח בקלות מה שחלק ממה שהובא בתמונות פה כשל.
מעניין, אני הולך גם על כאלה אבל נאמר לי שהם פחות חזקים מהזוג הפותח. שמח לשמוע בכל אופן.
נמרוד - פייר? אהבתי. אפשר לאמץ את הגישה הרפואית הזאת גם לעצירת דימומים שונים מהאוטו
ח.ע. רוסי (חסם עורקים).
קושרים חתיחת רצועה או חבל כלשהו סביב הפילטר וסביב מאריך חצי קצר. מסובבים את המאריך עם כיוון השעון כמה שאפשר ביד. מחברים מאריך ארוך לקצר בכיוון שמסתדר, נותנים עוד הידוק קטן עד שהוא ניצב לפילטר והיידה. זה כמו כל מכשירי הרצועה אבל לא עולה כסף, ומפעיל כוח אינסופי על הפילטר.
ויש גם את המברג של אייל. תמיד עובד.
++1
לכל רכב פטנט אחר. בדיסקברי המיקום ממש בעייתי. גם קשה מלמטה וגם אין טווח תנועה. כך שכל הכלים המאפשרים חופש מסוים בתחילת המהלך (רצועה, שרשרת) כמעט ואינם יעילים. אני עובד עם רצועה ועושה כמה עשרות תנועות שבכל אחת אני מצליח להזיז מעלה שתיים. כמובן שכשמשתחרר עוברים לידני.
כל מה שצריך זה הפתיחה הראשונית של כמה מעלות בודדות.
אח''כ זה כבר משתחרר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.