PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחשבות על מעבר לצמיגי 215/75R15 לג'ימני 2008



Zivcar
30-12-17, 15:08
קהילת הג'ימנאים רועשת וגועשת השמועה אומרת שבקרוב מאוד ניתן יהיה להרכיב צמיגים במידה 215/75R15 באופן חוקי

הצמיגים שלי (BRIGESTON DUALER AT) כבר בסוף דרכם (בני 4) ובכנות מעולם לא חיבבתי אותם במיוחד (אחיזה לא מדהימה ונאטמים בשניות בשטח בוצי)

הרכב שלי כרגע:

*עם הגבהה מינימאלית (אולדמן 2 אינץ שבפועל הם 40 ממ - ללא כל שינוי נוסף למערכת המתלים)

*שנת 2008 (פגוש נמוך ולא חתוך)

*רכב יום יומי שיורד לשטח כמעט כל סופש - קמ שנתי נמוך מאוד של 10 אלף - בעיקר נסיעות קצרות בעיר מלבד גיחות לטיולים

*שטח עד בינוני+ - לא זחילת סלעים

*ברכב לא מותקנת נעילה - לא פעם נכשלתי בעליה כתוצאה מחוסר אחיזה - כל הגלגלים על הקרקע וזה ב-20 PSI

*מעוניין ברכב חוקי למהדרין



השיקולים בעד הגדלת מידת הצמיגים:

*אסתטיקה - אפילו עם ההגבהה הקטנה שיש לי הגלגלים הקטנים גורמים לרכב להיראות כמו מריצה או קורקינט מבחינת פרופורציה

*הגבהה - עליה במידה מאפשרת הגבהה אמיתית של הסרנים ב-17 ממ נוספים

*אחיזה בשטח - האפשרות לעבור לצמיגי BF AT שהם אומנם לא שטח מלא - אבל אגרסיביים מאוד ביחס למה שיש לי וגם רחבים יותר תשפר מאוד את האחיזה כנראה



שאלות:

1-השאלה הגדולה - האם הצמיגים הגדולים הולכים לשפשף את הקשתות והפגוש מקדימה - להבנתי את מערכת המתלה ההגבהה שמותקנת אולי משנה את הגובה הנייטרלי של האוטו - אבל בשטח בכיווץ מלא של הקפיצים ההתקצרות היא לאותו האורך - כלומר בהצלבות אני צפוי לשפשף את הפגוש. לפחות מקריאה בפורומים באנגלית הדור השני של הגימני עם הפגוש הנמוך לא יודע לקבל צמיגים מוגדלים ללא שינויי.

האם מישהו נוסע על צמיגי 215 עם פגוש 2008-2010 מקורי? האם על הגבהה המצב הוא כמו שאני מבין אותו? היקף השינוי לרכב מאוד משפיע על הבחירה שלי לשנות מידה - אם למישהו יש עדות ממקור ראשון יסייע לי מאוד להחליט.

לא מעוניין לחיות עם פגוש חתוך ופגוש מתכת לצערי לא בתקציב (ופותח קופסת שרצים אחרת מכיוון שיש קולר גיר מותקן אצלי במיקום בו נכנסת כננת)



2-מבין את השיקולים נגד - תהיה פגיעה ביכולת ההאצה ובצריכת דלק ויתווסף בלאי. להבנתי זניח. מישהו עם בכל זאת דעה נגדית לוותר על ההגבהה והאסתטיקה וללכת על מקסיס שטח מלא במידה מקורית? פתרון אחר?

מוטי טויוטה
30-12-17, 16:19
ביקשת חוקי? לא 215. חכה עד שיכנס האישור בצורה רשמית אם בכלל.

Sent from my SM-N9500 using Tapatalk

Zivcar
30-12-17, 16:23
כבר נכתב שיכניסו ב1 לינואר
בכך אופן השאלות בהנחה שהאישור ינתן
לא בזה עסקה השאלה

איל מ
30-12-17, 17:09
אתה יכול להפנות למקור שמדבר על האישור?
עקרונית,
לפי ההגיון, כשיצרן או יבואן מאשר מידה, הוא בודק שזה מתאים לרכב בלי לעשות שינויים (אופסטים וחיתוכים).

Zivcar
30-12-17, 17:28
אתה יכול להפנות למקור שמדבר על האישור?
עקרונית,
לפי ההגיון, כשיצרן או יבואן מאשר מידה, הוא בודק שזה מתאים לרכב בלי לעשות שינויים (אופסטים וחיתוכים).

ממה שהבנתי המקור והמידע יפורסם השבוע - אין לי בעיה לשתף כאן במידה ויפורסם ציבורית בקבוצות של הג'ימנאים
לפי מה שרץ בקבוצה הם התבססו על אישורים מקומיים שניתנו במקומות אחרים ולא על היצרן עם סיוע כלשהו ממכשירי תנועה - במדינות רבות הוא נמכר עם המידה הזו (למשל ברזיל) אבל אני לא בקיא באמת
ההגיון שלך נכון - אבל עשו פה מאמץ רב שאם יצלח- שאפו - אני האחרון שיבאס את החגיגה כי בשנת דגם מסוימת יש חשש לבעיות נפח בקשתות

באוסטרליה למשל ההגדלה הזו חוקית במרבית המדינות - במזרח היבשת איפה שיש חוקים לדברים האלה (צפון אוסטרליה היא יותר מערב פרוע) התקנות אומרות שניתן להגדיל עד 50 ממ לרוחב ועד 25 ממ בקוטר. לכן באוסטרליה למשל כל הג'ימני שראיתי היו על 215/75R15 וזה חוקי למהדרין בלי עזרת היבואן.
וגם שם עם פגוש נמוך (שמכונה 2nd generation) עושים שיופים כאלה ואחרים - לפחות מעיון בפורומים

עדיין מחכה למישהו שהרכיב קומבינציה כזו של צמיגים עם הפגושים המקוריים ויכול להעיד מה השינוי אם בכלל הנדרש

asypeer
30-12-17, 17:56
מדובר בשמועה בלבד שרצה בקבוצות הוואטסאפ. אני אישית בספק שזה יאושר. לגבי נסיעה עם המידה הזו עם פגוש מקורי והגבהה סולידית - מכיר כמה שנוסעים עם הגבהה של 5 ס״מ ככה בלי בעיה.

yoni_0000
30-12-17, 17:56
יש עוד קבוצה שסובלת מאותה בעיה - בעלי הרנגלר. יש להם את כל הסיבות שבעולם שיאשרו להם צמיגים גדולים יותר אבל וואלה, לא הולך.
בדרך כלל מדובר בקבוצת גיל עם אוכולוסיה משכילה ומבוססת שבמרום גילה עברה דבר או שניים בחיים שלה..

אני מצטער אבל אני מאוד סקפטי אם חבורה של "פושטקים" עם ג'מני תצליח לקדם תהליכים על בסיס העובדה שבמדינת עולם שלישי כלשהי ככה יוצא הרכב מחברה... הלוואי שאני טועה, אבל זה פשוט לא מסתדר לי בראש.

Zivcar
30-12-17, 18:07
מדובר בשמועה בלבד שרצה בקבוצות הוואטסאפ. אני אישית בספק שזה יאושר. לגבי נסיעה עם המידה הזו עם פגוש מקורי והגבהה סולידית - מכיר כמה שנוסעים עם הגבהה של 5 ס״מ ככה בלי בעיה.

האם מדובר ברכבים עם פגוש מונמך כזה
? הפגוש הישן היותר בהחלט אפשר ליסוע ככה
https://i.ndtvimg.com/i/2016-07/suzuki-jimny-2_827x510_71469180898.jpg




אני מצטער אבל אני מאוד סקפטי אם חבורה של "פושטקים" עם ג'מני תצליח לקדם תהליכים על בסיס העובדה שבמדינת עולם שלישי כלשהי ככה יוצא הרכב מחברה... הלוואי שאני טועה, אבל זה פשוט לא מסתדר לי בראש.

מהמפגשים של הקהילה הזו ניכר שלא מדובר רק בפושטקים
בכל אופן אני ממש שותף לסקפטיות - הרבה זמן גיכחתי על השמועה הזו שרצה כבר חודשים
לפני מספר ימים פורסם שזה סופי ורק עניין של זמן עד שיתעדכן - לא מכיר את הנפשות הפועלות - אבל קשה לי להאמין שאחרי חודשים של שמועות מישהו יכתוב דבר כזה בלי שתהיה אמת בסיפור
נדע בקרוב

Mor Gurevich
30-12-17, 18:45
לדעתי יוני כתב את זה בציניות, רק כדי להדגיש שאם בעלי הממון ברנגלר לא הצליחו, מה יעשו אזובי קיר.

הלוואי והדבר יהיה מאושר באופן חוקי. בכל מקרה, על פי מקורות זרים, לא אמורה להיות בעיה גם עם פגוש לא חתוך.

איל מ
30-12-17, 18:48
מבלי להכנס לפרטים, לפני מספר שנים, הסתובב אישור להגדלת צמיג מהיבואן, לכאורה, בדגם מסוים של רכב שטח.
מסתבר שזה היה זיוף וכשהיבואן עלה על זה, הוא פנה למשרד האחראי, שהוציא הנחיה ספציפית למכוני הרישוי, לבחון את הסוגיה בכלי הרכב מהסוג הזה הנכנסים למכון.....
כך שגם אם מישהו שולח אישור לכאורה באיזו קבוצת ווטסאפ, דעו שלא תמיד זה אמת

Zivcar
30-12-17, 19:32
לדעתי יוני כתב את זה בציניות, רק כדי להדגיש שאם בעלי הממון ברנגלר לא הצליחו, מה יעשו אזובי קיר.

הלוואי והדבר יהיה מאושר באופן חוקי. בכל מקרה, על פי מקורות זרים, לא אמורה להיות בעיה גם עם פגוש לא חתוך.

מההודעות שנכתבו אני מבין שלא אמורה להיות לי בעיה להגדיל צמיגים, לפחות בהתחשב בהגבהה המורכבת.
האם יודעי דבר יכולים להסביר לי למה קיט קפיצים פשוט מאפשר צמיגים גדולים יותר? האם הוא לא מתכווץ לאותו גודל כמו המקוריים? או שיש כן אלמנטים נוספים של המתלה שאני לא מבין?
,
לגבי נושא החוקיות, דיון מעניין. אם עסקינן ברנגלר, כשמדובר במידות שונות שהיצרן מאשר, האם לא ניתן לקבל מכתב עם כל המידות יצרן המאושרות וללכת עם זה למשרד הרישוי / יבואן?
האם מחלקת השיווק של היבואן לא מעונינת לחזק את ההתלהבות מהמותג? או שמדובר במידות אפורות שהיצרן עצמו לא לוקח עליהן אחריות?
מה בעצם תוקע את הנושא, ושוב אני מתייחס למידות שהיצרן עצמו מרכיב בשווקים השונים. לא בהגדלה מתוקף חוק מקומי במדינה זרה כלשהי.

yoni_0000
30-12-17, 21:07
היבואן לא מוכן לשנות.. למה? ככה. כנראה הם לא רוצים את הכאב ראש הזה. לרנגלר שמיובא באופן סדיר יש 3 מידות, וכולן לא עושות עימו חסד.. מי שמייבא ביבוא אישי, יש לו יותר "משחק" בעניין והסיכוי שלו לאשר מידות אחרות גבוהה יותר.

בקשר לעניין הטכני של הגבהה- בדרך כלל בקיט הגבהה מדובר בקפיץ עם יותר כריכות מהמקורי, לכן בהתכווצות מלאה הקפיץ של ההגבהה ארוך יותר מהמקורי.

Zivcar
30-12-17, 21:22
היבואן לא מוכן לשנות.. למה? ככה. כנראה הם לא רוצים את הכאב ראש הזה. לרנגלר שמיובא באופן סדיר יש 3 מידות, וכולן לא עושות עימו חסד.. מי שמייבא ביבוא אישי, יש לו יותר "משחק" בעניין והסיכוי שלו לאשר מידות אחרות גבוהה יותר.

בקשר לעניין הטכני של הגבהה- בדרך כלל בקיט הגבהה מדובר בקפיץ עם יותר כריכות מהמקורי, לכן בהתכווצות מלאה הקפיץ של ההגבהה ארוך יותר מהמקורי.

ענית לי על הנושא הטכני.

לגבי מה שכתבת על רנגלר, ראה מה הכתבה באתר על פג׳רו דקאר פרו שמגיע עם הגבהה מהיבואן, מניח שאם לא היה ביקוש ושורת רווח (והם ללא ספק גובים פרמיה על הגרסה הזו) זה לא היה קורה.
במה סוזוקי או ג׳יפ שונים? יש ביקוש ויש רווח בצידו?
מה גם שבחו״ל זה נפוץ.
ברוסיה בה נכנסו בשנתיים האחרונות תקנות בנושא התחילו סוכנויות לאדה לשווק ניבה עם צמיגי 30״ והגבהה ברכבים חדשים, הם זיהו את הביקוש מצד הלקוחות שלא מעונינים להתעסק עם הרישוי...

אותו דבר במדינות רבות אחרות.
סתם מנסה להבין מה גורם לעיוות העקום בשוק בארץ.

סולי
30-12-17, 22:52
בקשר לעניין הטכני של הגבהה- בדרך כלל בקיט הגבהה מדובר בקפיץ עם יותר כריכות מהמקורי, לכן בהתכווצות מלאה הקפיץ של ההגבהה ארוך יותר מהמקורי.


זה לא נכון.
בדכ קפיץ הגבהה הוא בעל קבוע קפיץ גבוה יותר, לרוב עובי החוט גדול יותר ולכן מקבלים קפיץ קשה יותר שגם מגביה את הרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Zivcar
30-12-17, 23:18
זה לא נכון.
בדכ קפיץ הגבהה הוא בעל קבוע קפיץ גבוה יותר, לרוב עובי החוט גדול יותר ולכן מקבלים קפיץ קשה יותר שגם מגביה את הרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

התוצאה אותה תוצאה לא? אם קוטר המתכת גדול יותר, היא תהיה עדיין ארוכה יותר במצב מכווץ, כלומר זה אותו הסבר בגדול למה הגבהה מאפשרת צמיג מוגדל.

yoni_0000
30-12-17, 23:51
זה לא נכון.
בדכ קפיץ הגבהה הוא בעל קבוע קפיץ גבוה יותר, לרוב עובי החוט גדול יותר ולכן מקבלים קפיץ קשה יותר שגם מגביה את הרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לא מחייב.. זה משתנה בין הקיטים ובין הרכבים. מעל הגבהה מסויימת אתה חייב קפיץ ארוך יותר אחרת הרכב יהיה קשה כמו בטון.

tamir128
31-12-17, 12:12
אני עם ג'ימני 2009
צמיגים BF 215
הגבהה EFS 50 מ"מ.

עקרונית אם הפגוש שלך לא חטף מכות והתעקם, שום דבר לא נוגע בכלום ואתה יכול לנסוע עם הגבהה "2 ו 215.

לגבי החוקיות, גם אני ראיתי את השמועות על האישורים וגם לדעתי זה חרטא אחת גדולה.
אשמח לאכול את הכובע אבל אישור חוקי לא נראה שיהיה בזמן הנראה לעין.

Zivcar
31-12-17, 12:44
אני עם ג'ימני 2009
צמיגים BF 215
הגבהה EFS 50 מ"מ.

עקרונית אם הפגוש שלך לא חטף מכות והתעקם, שום דבר לא נוגע בכלום ואתה יכול לנסוע עם הגבהה "2 ו 215.

לגבי החוקיות, גם אני ראיתי את השמועות על האישורים וגם לדעתי זה חרטא אחת גדולה.
אשמח לאכול את הכובע אבל אישור חוקי לא נראה שיהיה בזמן הנראה לעין.

קודם כל תודה, זו בדיוק התשובה שרציתי מבעל ניסיון. הוא קיבל מכה פה ושם אבל תמיד אפשר למשוך אותו חזרה עם היד, אין לי עיוותים או משהו משמעותי בפגוש.
ההגבהה שלך מעט גבוהה משלי, אבל נראה לי שההבדלים כבר זניחים, אלה אם כן אתה ממש נוסע על המ״מ.
שוב, גם אני מאוד סקפטי, מת לאכול את הכובע אבל...

אם כבר אתה נוסע על הצמיגים הנל שזה בדיוק מה שאני מחפש, יתכן גם וללא חוקיות מלאה:
איך השינוי בצריכת דלק?
כמה מורגש שינוי בסחיבה בכביש ובשטח ובהילוך כוח ?
כמה משמעותי השיפור הדינמי ? הרכב יציב יותר? מרגיש שונה במעבר מכשולים?
ברור לי שהתשובה לחלק מהשאלות סובייקטיבית, אבל בכל זאת.

tamir128
31-12-17, 13:29
קודם כל תודה, זו בדיוק התשובה שרציתי מבעל ניסיון. הוא קיבל מכה פה ושם אבל תמיד אפשר למשוך אותו חזרה עם היד, אין לי עיוותים או משהו משמעותי בפגוש.
ההגבהה שלך מעט גבוהה משלי, אבל נראה לי שההבדלים כבר זניחים, אלה אם כן אתה ממש נוסע על המ״מ.
שוב, גם אני מאוד סקפטי, מת לאכול את הכובע אבל...

אם כבר אתה נוסע על הצמיגים הנל שזה בדיוק מה שאני מחפש, יתכן גם וללא חוקיות מלאה:
איך השינוי בצריכת דלק?
כמה מורגש שינוי בסחיבה בכביש ובשטח ובהילוך כוח ?
כמה משמעותי השיפור הדינמי ? הרכב יציב יותר? מרגיש שונה במעבר מכשולים?
ברור לי שהתשובה לחלק מהשאלות סובייקטיבית, אבל בכל זאת.

אני לא ממש עוקב בהדיקות על צריכת הדלק וחשוב לציין שגם פרופיל הצמיג משנה.
אני מניח שיש שינוי, אבל זניח.
יש הטוענים אפילו לשיפור צריכת הדלק בכביש בגלל יחס העברה סופי נמוך יותר. לא בדקתי.

באוטומט אין שינוי מורגש בסחיבה.

השיפור במעבר מכשולים ובבוץ, די משמעותי, וכמו שציינת, יש עוד 18 מ"מ הגבהה לסרן שאין לזלזל בה.

במידה הזו, הורדת האוויר משמעותית יותר ואתה יכול לקבל צמיג רחב יותר: בל"א מלא ההבדל הוא 10 מ"מ (ההבדל בין 215 ל 205), אבל היות שזה פרופיל 75%, אם תוריד אוויר תקבל רוחב נוסף לעומת הצמיג המקורי.

רק שים לב שקוד המהירות של ה BF שטח מלא לא מתאים לרשיון ואין אפשרות לשנות אותו.
זה מקור פוטנציאלי לבעיות.

Zivcar
31-12-17, 13:32
אני לא ממש עוקב בהדיקות על צריכת הדלק וחשוב לציין שגם פרופיל הצמיג משנה.
אני מניח שיש שינוי, אבל זניח.
יש הטוענים אפילו לשיפור צריכת הדלק בכביש בגלל יחס העברה סופי נמוך יותר. לא בדקתי.

באוטומט אין שינוי מורגש בסחיבה.

השיפור במעבר מכשולים ובבוץ, די משמעותי, וכמו שציינת, יש עוד 18 מ"מ הגבהה לסרן שאין לזלזל בה.

במידה הזו, הורדת האוויר משמעותית יותר ואתה יכול לקבל צמיג רחב יותר: בל"א מלא ההבדל הוא 10 מ"מ (ההבדל בין 215 ל 205), אבל היות שזה פרופיל 75%, אם תוריד אוויר תקבל רוחב נוסף לעומת הצמיג המקורי.

רק שים לב שקוד המהירות של ה BF שטח מלא לא מתאים לרשיון ואין אפשרות לשנות אותו.
זה מקור פוטנציאלי לבעיות.

אתה על הkm שטח מלא?
אני חשבתי דווקא על ko2 ה50-50 החדש שלהם, האם גם שם יש בעיה בקוד מהירות?

יונתןמצפה
31-12-17, 14:04
לא חושב שנכתב כאן, ולכן מוצא לנכון להדגיש שהמידה הזו בעייתי במובן של מצאי צמיגים ראויים, בעיקר בשטח מלא.
יש את ה- BF שטח מלא. מאוד לא נפוץ וקשה למצוא. לא זול בכלל.
יש מקסיס 753. צמיג לא משהו.
וזהו.
זו סוגיה משמעותית ואני לא בטוח שהיום הייתי עובר למידה הזו.
קחו לתשומת לבכם.

tamir128
31-12-17, 14:31
אתה על הkm שטח מלא?
אני חשבתי דווקא על ko2 ה50-50 החדש שלהם, האם גם שם יש בעיה בקוד מהירות?

אני חושב שלא אבל לא סגור על זה.
זו לא בעיה לבדוק.


לא חושב שנכתב כאן, ולכן מוצא לנכון להדגיש שהמידה הזו בעייתי במובן של מצאי צמיגים ראויים, בעיקר בשטח מלא.
יש את ה- BF שטח מלא. מאוד לא נפוץ וקשה למצוא. לא זול בכלל.
יש מקסיס 753. צמיג לא משהו.
וזהו.
זו סוגיה משמעותית ואני לא בטוח שהיום הייתי עובר למידה הזו.
קחו לתשומת לבכם.

יש היום הרבה יותר מפעם היצע של 215 שטח מלא.
גם BF אצל כמה ספקים והיום יש גם ג'נרל שטח מלא.

יונתןמצפה
31-12-17, 14:36
יש היום הרבה יותר מפעם היצע של 215 שטח מלא.
גם BF אצל כמה ספקים והיום יש גם ג'נרל שטח מלא.

שים כאן קישור לדגמי צמיגי MT שמגיעים במידה הזו. (מעבר ל- BF ומקסיס 753)
זו ידיעה משמעותית מבחינתי...

Zivcar
31-12-17, 14:48
שים כאן קישור לדגמי צמיגי MT שמגיעים במידה הזו. (מעבר ל- BF ומקסיס 753)
זו ידיעה משמעותית מבחינתי...

מלבד bf והמקסים 753, יש גם את ג׳נרל x3 אמריקאים במידה הזו.
ועוד 2 מותגים סינים (ננקנג ועוד משהו) שעושים שטח מלא ב215, אבל אני אישית הייתי מתרחק.

k9.amit
31-12-17, 14:59
לא חושב שנכתב כאן, ולכן מוצא לנכון להדגיש שהמידה הזו בעייתי במובן של מצאי צמיגים ראויים, בעיקר בשטח מלא.
יש את ה- BF שטח מלא. מאוד לא נפוץ וקשה למצוא. לא זול בכלל.
יש מקסיס 753. צמיג לא משהו.
וזהו.
זו סוגיה משמעותית ואני לא בטוח שהיום הייתי עובר למידה הזו.
קחו לתשומת לבכם.אתה מכיר מצאי טוב יותר לשטח מלא במידה המקורית?
למיטב ידיעתי ל-205 יש רק את המקסיס טרפדור..

יונתןמצפה
31-12-17, 15:25
מלבד bf והמקסים 753, יש גם את ג׳נרל x3 אמריקאים במידה הזו.
ועוד 2 מותגים סינים (ננקנג ועוד משהו) שעושים שטח מלא ב215, אבל אני אישית הייתי מתרחק.

אז בדקתי...
ככה:
http://tireselector.generaltire.com/tire-size
ג'נרל- ה- X3 לא מיוצר במידה. http://generaltire.com/tires/light-truck-crossover-suv/grabber-x3
היחיד שיש להם במידה הזו זה GRABBER™ AT². http://generaltire.com/tires/light-truck-crossover-suv/grabber-at2
צמיג AT

פעם היה הנקוק. צמיג סביר ולא מעבר. בזמנו חיפשתי והיה מאוד קשה למצוא.

לגבי המידה המקורית, אמנם לא מניסיון אישי אבל הביקורות על המקסיס 8060 מעולות. והמחיר לדעתי שפוי וכך גם הזמינות.
אתם רוצים להחליף למידה שאין בה מצאי צמיגי שטח מלא. המעט שיש הם או זבל או יקרים בטירוף וכולם בזמינות בעייתית (ככה היה בעבר. אם היום יש זמינות הנסיון מלמד שזה דבר נזיל). כאמור יש גם חסרונות בהעלאת מידה לרכב עם מנוע חלש... ועל החוקיות עוד לא ראינו הוכחה.
אם משהו מהדברים שכתבתי שגוי תתכבדו ותביאו קישורים רלוונטיים.

לעבור ל- 215 בשביל צמיג AT נראה לי מיותר לגמרי.

אם לשפר ג'ימיני באופן משמעותי, הייתי שוקל 235 עם כל המשמעויות...
אם לא, אז בשביל לקבל מושג- ג'ימני על צמיגי כביש במידה המקורית, עם הגבהה קלה וללא נעילות, עם נהג מתחיל, עמד בגבורה בטיול קשוח עם רכבים משופרים ונהגים מנוסים מאוד (פטרול, דיפנדר וכד'. נעולים כפול)- מצלעות, מעלה זרון, מסלול מעלה סילון והסביבה למי שמכיר...

חומר למחשבה לפני קבלת החלטה והוצאות גבוהות.

Zivcar
31-12-17, 15:44
אז בדקתי...
ככה:
http://tireselector.generaltire.com/tire-size
ג'נרל- ה- X3 לא מיוצר במידה. http://generaltire.com/tires/light-truck-crossover-suv/grabber-x3
היחיד שיש להם במידה הזו זה GRABBER™ AT². http://generaltire.com/tires/light-truck-crossover-suv/grabber-at2
צמיג AT

פעם היה הנקוק. צמיג סביר ולא מעבר. בזמנו חיפשתי והיה מאוד קשה למצוא.

לגבי המידה המקורית, אמנם לא מניסיון אישי אבל הביקורות על המקסיס 8060 מעולות. והמחיר לדעתי שפוי וכך גם הזמינות.
אתם רוצים להחליף למידה שאין בה מצאי צמיגי שטח מלא. המעט שיש הם או זבל או יקרים בטירוף וכולם בזמינות בעייתית (ככה היה בעבר. אם היום יש זמינות הנסיון מלמד שזה דבר נזיל). כאמור יש גם חסרונות בהעלאת מידה לרכב עם מנוע חלש... ועל החוקיות עוד לא ראינו הוכחה.
אם משהו מהדברים שכתבתי שגוי תתכבדו ותביאו קישורים רלוונטיים.

לעבור ל- 215 בשביל צמיג AT נראה לי מיותר לגמרי.

אם לשפר ג'ימיני באופן משמעותי, הייתי שוקל 235 עם כל המשמעויות...
אם לא, אז בשביל לקבל מושג- ג'ימני על צמיגי כביש במידה המקורית, עם הגבהה קלה וללא נעילות, עם נהג מתחיל, עמד בגבורה בטיול קשוח עם רכבים משופרים ונהגים מנוסים מאוד (פטרול, דיפנדר וכד'. נעולים כפול)- מצלעות, מעלה זרון, מסלול מעלה סילון והסביבה למי שמכיר...

חומר למחשבה לפני קבלת החלטה והוצאות גבוהות.


קודם כל בבקשה
https://www.tyresdirectuk.co.uk/product/general-grabber-x3-215-75r15/

ראיתי שהוא זמין בכמה צמיגיות במרכז בארץ, והיו לאחרונה מבצעים.

בהקשר ליכולות של הרכב, דובר על הג׳ימני המון, בהחלט רכב עם יכולות וגם אני עם הרכב שתואר בתחילת ההודעה (50-50, מוגבה 2״ , ממוגן) עברתי המון.
אני כן מרגיש שחסרה לי אחיזה, כדי להתגבר על מכשולים כמו שתארת אני חייב לשמור על מומנט ומהירות גבוהה ביחס לרכבים אחרים, מה שבטוח לא עוזר לי לשמור על הרכב. יש גם כאלה שעושים מסלולים טכניים עם צמיגי כביש, מעשה שבטוח לא מוסיף לרכב בריאות.
לגבי מנוע קטן, ציין אחד הכותבים שלא מורגש הבדל. אותו דבר צוין בפורומים בחו״ל.
ל-235 אני לא עובר, הדיון נפתח סביב השמועות על חוקיות מידה 215, באם נתבדה או שלא. גם המעבר אינו הוצאה כספית חריגה שכן הצמיגים דורשים החלפה.
מקסיס 8060 מקבל אחלה ביקורות כצמיג חדש, אבל אצל חברים שהתקינו הוא לא הזדקן בכבוד, עפות קוביות, קשה לאזן ומתחילות רעידות בהגה.
בקיצור אם 215 היה חוקי, אין שום סיבה לא לעבור, להרוויח הגבהה ומבחר צמיגים נוסף כולל הko2 שנחשבים מעולים ולא מכיר להם מתחרה בצמיגי חצי חצי במידה 205.
אם הנבואות הנפוצות יתגשמו, הכל חרטא ולא נאכל את הכובע ו215 תמשיך להיות לא חוקית, אכן אני לא בטוח ששווה המאמץ. מקסימום מקסיס ונחליף בתדירות גבוהה יותר.

יונתןמצפה
31-12-17, 15:49
קודם כל בבקשה
https://www.tyresdirectuk.co.uk/product/general-grabber-x3-215-75r15/

ראיתי שהוא זמין בכמה צמיגיות במרכז בארץ, והיו לאחרונה מבצעים.



מעניין.
לא ברור לי מאיפה הפער ביחס לאתר של היצרן עצמו.

אם הצמיג הזה יהיה זמין כמו שאתה מתאר כשאחליף את ה- BF MT שלי, הוא בהחלט יהיה אופציה רלוונטית.

yoni_0000
31-12-17, 16:12
לגבי המידה המקורית, אמנם לא מניסיון אישי אבל הביקורות על המקסיס 8060 מעולות. והמחיר לדעתי שפוי וכך גם הזמינות.
אתם רוצים להחליף למידה שאין בה מצאי צמיגי שטח מלא. המעט שיש הם או זבל או יקרים בטירוף וכולם בזמינות בעייתית (ככה היה בעבר. אם היום יש זמינות הנסיון מלמד שזה דבר נזיל). כאמור יש גם חסרונות בהעלאת מידה לרכב עם מנוע חלש... ועל החוקיות עוד לא ראינו הוכחה.
אם משהו מהדברים שכתבתי שגוי תתכבדו ותביאו קישורים רלוונטיים.

לעבור ל- 215 בשביל צמיג AT נראה לי מיותר לגמרי.

.

לא מסכים. המקסיס לא צמיג מוצלח במיוחד... הוא אוחז יפה מאוד בשטח אבל הוא מזדקן על הפנים, מאבד המון קוביות וגורם להרבה רעידות.. אני לא אהבתי אותו על הג'ימני של אישתי בכלל.

בתוכנית דווקא כן לעלות ל215 לbf חצי חצי. שטח מלא לא נחוץ, אבל הat האחרים פשוט לא טובים מספיק. זה צמיג החצי חצי הכי מוצלח מבין כולם. נושא הזמינות פחות בעייתי ממה שאתה חושב.

יונתןמצפה
31-12-17, 16:24
הזמינות מתייחסת לשטח מלא. תאמין לי שזה לא מה שאני חושב אלא מה שחוויתי במעל 10 שנים שהרכב אצלי. לפחות ב- 2-3 החלפות האחרונות היה לי בעיה למצוא צמיגי MT ראויים במידה הזו (וגם היו על זה הרבה דיונים כאן בפורום).

לגבי BF AT- תעשו קצת חיפוש ותראו שגם הדגם הזה כבר שנוי במחלוקת. צמיגים מרוטשים וחתיכות גומי חסרות בק"מ לא גבוה בכלל.
פעם הצמיג הזה היה נחשב צמיג על. כנראה שהאיכות ירדה. אני מכיר אישית לא מעט רכבים שהצמיג הזה נראה זוועה מהר מדי. ולא כולם עשו שטח קשה.

אין לי אתכם וויכוח חד משמעי לגבי הרצון שלכם לעבור ל- 215.
פשוט חשוב להביא כאן את הצד הנוסף שנעלם מהשרשור ומכאן שכל אחד יעשה את החושבים שלו.

tamir128
31-12-17, 16:26
מעניין.
לא ברור לי מאיפה הפער ביחס לאתר של היצרן עצמו.

אם הצמיג הזה יהיה זמין כמו שאתה מתאר כשאחליף את ה- BF MT שלי, הוא בהחלט יהיה אופציה רלוונטית.

בקבוצות בפייסבוק, יוסף 'בגושים' מציע לבעלי ג'ימני גם את הצמיג הזה.
גם אני הופתעתי בהתחלה אבל הוא התעקש ומסתבר שכנראה הוא קיים בארץ (חדש אצל היצרן).

לינק:
https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/25498287_863151693862509_265148425592775 9839_n.jpg?oh=75242d2f1ddc55839e86898d1e e95c80&oe=5AF03C39

Zivcar
31-12-17, 16:36
הזמינות מתייחסת לשטח מלא. תאמין לי שזה לא מה שאני חושב אלא מה שחוויתי במעל 10 שנים שהרכב אצלי. לפחות ב- 2-3 החלפות האחרונות היה לי בעיה למצוא צמיגי MT ראויים במידה הזו (וגם היו על זה הרבה דיונים כאן בפורום).

לגבי BF AT- תעשו קצת חיפוש ותראו שגם הדגם הזה כבר שנוי במחלוקת. צמיגים מרוטשים וחתיכות גומי חסרות בק"מ לא גבוה בכלל.
פעם הצמיג הזה היה נחשב צמיג על. כנראה שהאיכות ירדה. אני מכיר אישית לא מעט רכבים שהצמיג הזה נראה זוועה מהר מדי. ולא כולם עשו שטח קשה.

אין לי אתכם וויכוח חד משמעי לגבי הרצון שלכם לעבור ל- 215.
פשוט חשוב להביא כאן את הצד הנוסף שנעלם מהשרשור ומכאן שכל אחד יעשה את החושבים שלו.

אתה צודק, הצמיג הזה שהיה מאוד מוצלח פעם הפך ללא תחרותי בגלל מחיר גבוהה ביחס לבלאי שלא מצדיק את ההוצאה, היתה להם ירידה עולמית במכירות.
השנה יצא הbf AT KO2 שאמור לפתור את הבעיות האלה, ומהביקורות שקראתי מדובר בשיפור אדיר (לא ניסיתי בעצמי)
כדאי לשים לב שבארץ הרבה צמיגיות עדיין מנסות להפטר מהbf ko הישן, ונותנות עליו אחלה הנחות, מנחש גם שלא מדובר בצמיגים טריים במיוחד.

ככה שהבעיות שאתה מתייחס אליהם פחות רלוונטיות לצמיג החדש, שלצערנו גם עולה בהתאם ואין עליו הנחות. שכל אחד יעשה את השיקול שלו.

נמרוד
01-01-18, 14:27
אם יש אפשרות לרשום ברשיון 215/75R15 אין שום סיבה בעולם לא לעשות זאת.

זה צמיג קצת יותר גדול מהמקורי, יש בו צמיגי שטח מלא, תמיד היו (היה לי כאלו על הסמוראי שהיה הג'יפ הראשון שלי, בחרתי במידה כי נראתה לי מתאימה, לא ידעתי שהיא צריכה להתאים לרשיון - וזה מעולם לא הפריע לאף אחד... היו שנים) ויהיו יותר ככל שהמידה תהפוך לפופלרית.

יונתן, כל טיעון נגד המידה הזאת... אין לי מילה אחרת לתאר אותו... זה טיעון "ברליסטי" :rolleyes:

איל מ
01-01-18, 15:03
בקבוצות בפייסבוק, יוסף 'בגושים' מציע לבעלי ג'ימני גם את הצמיג הזה.
גם אני הופתעתי בהתחלה אבל הוא התעקש ומסתבר שכנראה הוא קיים בארץ (חדש אצל היצרן).

לינק:
https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/25498287_863151693862509_265148425592775 9839_n.jpg?oh=75242d2f1ddc55839e86898d1e e95c80&oe=5AF03C39

לא הייתי לוקח מיוסף "בגושים" שום צמיג גם אם היה מחלק חינם ודואג לרישום ברשיון 😡

tamir128
01-01-18, 16:05
לא הייתי לוקח מיוסף "בגושים" שום צמיג גם אם היה מחלק חינם ודואג לרישום ברשיון 😡

בהחלט, הבאתי את הדוגמא רק ע"מ להסביר שיש צמיג כזה אצל היצרן והוא גם נמכר בארץ.

יונתןמצפה
01-01-18, 16:32
אם יש אפשרות לרשום ברשיון 215/75R15 אין שום סיבה בעולם לא לעשות זאת.

זה צמיג קצת יותר גדול מהמקורי, יש בו צמיגי שטח מלא, תמיד היו (היה לי כאלו על הסמוראי שהיה הג'יפ הראשון שלי, בחרתי במידה כי נראתה לי מתאימה, לא ידעתי שהיא צריכה להתאים לרשיון - וזה מעולם לא הפריע לאף אחד... היו שנים) ויהיו יותר ככל שהמידה תהפוך לפופלרית.

יונתן, כל טיעון נגד המידה הזאת... אין לי מילה אחרת לתאר אותו... זה טיעון "ברליסטי" :rolleyes:אני לא מתווכח. רק מציין שלהבדיל מפעם יש, או לפחות היה, קשה להשיג צמיגי שטח במידה הזו.
כשקניתי אץ הסמוראי ב 2006 נדמה לי, זו היתה מידה נפוצה ולא היתה בעיה להשיג. לפחות ב 6 שנים האחרונות יש בעיה.
היו תקופות שמקסיס 753 היה הצמיג היחיד וגם הוא לא היה זמין ברוב הפנצ'ריות על המדף. וזה צמיג נחות.
אין לי שום אינטרס לספר בדיות... השקעתי הרבה מזמני בלחפש צמיגים...
לפי מה שאומרים כאן המידה חוזרת למדפים, אבל העבר מלמד שזו כן מידה בעייתית מבחינת המצאי וחלק לא מבוטל מהשרת של ג'יפולוג מלא בדיונים על זה.
ושוב, מכאן שכל אחד יעשה את השיקולים שלו.

אגב, היום ה 1.1.... יש כבר אסמכתא להכנסה מסודרת של המידה לרשיון בג'ימיני?

יונתןמצפה
01-01-18, 16:36
בהחלט, הבאתי את הדוגמא רק ע"מ להסביר שיש צמיג כזה אצל היצרן והוא גם נמכר בארץ.מבלי להוסיף מילה על מר בגוש...
שיקום בעל הסמוראי/ג'ימיני שקנה צמיג ג'נרל x3 במידה 215/75/15. במבצע ממר בגוש או מכל ב'נצ'ריה אחרת.
פוסטים שיווקיים בפייסבוק הם לא מדד מבחינתי למה יש או אין זמין על המדף בארץ.
לצורך העניין, אתר היצרן עדיין נחשב יותר אמין בעיני...

ד ו ר ו ן
01-01-18, 18:39
זה לא נכון.
בדכ קפיץ הגבהה הוא בעל קבוע קפיץ גבוה יותר, לרוב עובי החוט גדול יותר ולכן מקבלים קפיץ קשה יותר שגם מגביה את הרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

זה נכון להגבהות מתונות, וגם שם לא תמיד.

להגבהות מעל 3-4 אינצ יש כבר יותר כריכות, אחרת מעלה הסליל יהיה חריף, והקפיץ יתעוות בסגירה.

מסיבה זו בין השאר בהגבהות כאלו יש הנמכה פרופורציונלית של הבאמפסטופ.

ronbs
01-01-18, 19:02
יש לי גם גימיני 2008
נסע כ 70k
אני צריך להחליף בולמים ורציתי כבר להרכיב סט הגבהה של אולדמן
אשמח לקבל חוות דעת על הסט
הירידה לשטח של הרכב היא רק בדרך לדיג בשבילים חוליים



Sent from my SM-A520F using Tapatalk

tamir128
01-01-18, 19:19
אני לוקח על עצמי לברר בהזדמנות הקרובה את נושא הג'נרל בפנצ'ריות.

הרשתות החברתיות עשו הרבה שינויים:

פעם היו בעלי ג'ימני (כדוגמא) אבל לא היה קשר בניהם ורבים לא היו מודעים לנושאים טכנים רבים וגם לא לצמיגים.
היום כולם חברים בקבוצות וכולם נחשפים לדברים חדשים שבעבר לא שמעו עליהם והם גם מקבלים ידע שפעם בעבר לא היה מצוי אלא אצל יודע ח"ן.
דבר זה הגדיל את הידע והחשיפה ולכן גם את הביקוש.

מהצד השני, גם המשווקים למדו לשווק בקבוצות האלו וכך יש פנצ'ריות שבעבר חששו להביא מידות מסויימות כי חששו להיתקע איתם במלאי.
היום הם יודעים לשווק אותם ללא עלות בדיוק במקומות הנכונים בקבוצות היעודיות וכך יש פנצ'ריות שמביאות 215 באופן קבוע כמעט.

tamir128
01-01-18, 19:42
בקבוצות בפייסבוק, יוסף 'בגושים' מציע לבעלי ג'ימני גם את הצמיג הזה.
גם אני הופתעתי בהתחלה אבל הוא התעקש ומסתבר שכנראה הוא קיים בארץ (חדש אצל היצרן).

לינק:
https://scontent.fsdv3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/25498287_863151693862509_265148425592775 9839_n.jpg?oh=75242d2f1ddc55839e86898d1e e95c80&oe=5AF03C39

אבל רגע, נראה לי שעשיתי כאן בילבול קטן לא בכוונה.
היוסף מהלינק הזה לא יוסף 'בגושים' אלא יוסף אחר.
סליחה.

Zivcar
01-01-18, 20:35
יש לי גם גימיני 2008
נסע כ 70k
אני צריך להחליף בולמים ורציתי כבר להרכיב סט הגבהה של אולדמן
אשמח לקבל חוות דעת על הסט
הירידה לשטח של הרכב היא רק בדרך לדיג בשבילים חוליים



Sent from my SM-A520F using Tapatalk

האולדמן שלי כבר בת 5 ועומדת בפני חידוש - הדעה שלי עליה חלוקה

לחיוב היא נחשבת איכותית מאוד ומההגבהות עליהם יצא לי לעשות סיבוב בודאות הכי נוחה גם רכה יחסית ועדיין הרכב לא מגלגל מידי בפניות ומרגיש איתה יציב והדוק. או לפחות היה כך כשההגבהה היתה חדשה יותר.
הבולמים האחוריים שלי עומדים לפני החלפה אחרי חמש שנים - מספר סביר לאנשים שמבלים לא מעט בשטח. והם התעייפו רק כי הגומיות שלהם התייבשו ונסדקו לגמרי ויש המון חופש בעיגון שלהם - וגם התחושה היא שהם כבר לא משככים. בפועל הם עדיין לא נוזלים! עמידות סבירה מאוד.

לשלילה היא הגבהה מאוד יקרה - כ1000 יותר מEFS שגם אוסטרלית ונחשבת מצוינת. הקפיצים האחוריים שלקחתי בHD (מיועד לעומס גבוהה) עדיין מחזיקים גובה. הקפיצים הקדמיים שהם אצלי MD (יותר רכים) אומנם היו נוחים בהתחלה אבל מתוך 5 סמ הגבהה מקורית נשאר מהם 1 סמ בלבד מעל גובה מקורי. לא ראיתי שקיעה כזו ברכבים שהותקן בהם EFS.

משיחות סגורות עם המומחים ההמלצות שאני מקבל הם רק על EFS או אולדמן בגבהים האלה

מה שכן אם המטרה היא רק שבילים חוליים למה להגביהה
?
לא רואה את היתרון בלהחליף 4 קפיצים בנוסף לבולמים





אגב, היום ה 1.1.... יש כבר אסמכתא להכנסה מסודרת של המידה לרשיון בג'ימיני?


לא - היום ניטען שמשרד התחבורה לא פתוח
האמת עם כל הדיבורים כאן בג'יפולוג גם אני נהייתי סקפטי
אבל אין דבר הצמיגים שלי עוד עוברים טסט ובמצב תקין לעוד כמה חודשים של המתנה. אשמח לאכול את הכובע.






לא הייתי לוקח מיוסף "בגושים" שום צמיג גם אם היה מחלק חינם ודואג לרישום ברשיון


מישהו יכול לכתוב כאן או בפרטי במי מדובר וממה להזהר
? אני לא מבין את השיח הצדדי פה

asypeer
02-01-18, 08:22
השרשור המקורי כבר לא זמין, מצוטט אבל פה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/87620-%D7%9B%D7%A0%D7%A0%D7%AA/page3

שים לב שלא מדובר באותו מר. נעים

ד ו ר ו ן
02-01-18, 09:22
התעייפו רק כי הגומיות שלהם התייבשו ונסדקו לגמרי ויש המון חופש בעיגון שלהם - וגם התחושה היא שהם כבר לא משככים. בפועל הם עדיין לא נוזלים!
תבדוק אם אפשר להחליף רק את הבושינג.

ronbs
02-01-18, 09:40
האולדמן שלי כבר בת 5 ועומדת בפני חידוש - הדעה שלי עליה חלוקה

לחיוב היא נחשבת איכותית מאוד ומההגבהות עליהם יצא לי לעשות סיבוב בודאות הכי נוחה גם רכה יחסית ועדיין הרכב לא מגלגל מידי בפניות ומרגיש איתה יציב והדוק. או לפחות היה כך כשההגבהה היתה חדשה יותר.
הבולמים האחוריים שלי עומדים לפני החלפה אחרי חמש שנים - מספר סביר לאנשים שמבלים לא מעט בשטח. והם התעייפו רק כי הגומיות שלהם התייבשו ונסדקו לגמרי ויש המון חופש בעיגון שלהם - וגם התחושה היא שהם כבר לא משככים. בפועל הם עדיין לא נוזלים! עמידות סבירה מאוד.

לשלילה היא הגבהה מאוד יקרה - כ1000 יותר מEFS שגם אוסטרלית ונחשבת מצוינת. הקפיצים האחוריים שלקחתי בHD (מיועד לעומס גבוהה) עדיין מחזיקים גובה. הקפיצים הקדמיים שהם אצלי MD (יותר רכים) אומנם היו נוחים בהתחלה אבל מתוך 5 סמ הגבהה מקורית נשאר מהם 1 סמ בלבד מעל גובה מקורי. לא ראיתי שקיעה כזו ברכבים שהותקן בהם EFS.

משיחות סגורות עם המומחים ההמלצות שאני מקבל הם רק על EFS או אולדמן בגבהים האלה

מה שכן אם המטרה היא רק שבילים חוליים למה להגביהה
?
לא רואה את היתרון בלהחליף 4 קפיצים בנוסף לבולמים






מישהו יכול לכתוב כאן או בפרטי במי מדובר וממה להזהר
? אני לא מבין את השיח הצדדי פה


ברגע שמורידים אויר והרכב קצת כבד הוא נהיה נמוך
חוץ מזה הרכב מתרסק לבורות ובמפרים על הכביש

Zivcar
02-01-18, 09:45
רק שים לב שקוד המהירות של ה BF שטח מלא לא מתאים לרשיון ואין אפשרות לשנות אותו.
זה מקור פוטנציאלי לבעיות.

האם זה אומר שאי אפשר באופן חוקי להרכיב צמיגי שטח מלא לג׳ימני כלל?
הרי כל השטח מלא כולל כל המידות הרלוונטיות (כולל מקסיס 8060 במידה החוקית המקורית שמורכבים על כל רכב שני)
הם בקוד מהירות Q. שזה אגב 160 קמ״ש מהירות מותרת! חוץ מנפילה חופשית לא רואה שום סבירות של חריגה ממהירות זו.
האם הקוד מהירות המינימאלי שהוגדר באוטודאטה שונה?

ronbs
02-01-18, 11:21
תחשבו טוב טוב לפני שאתם עוברים לשטח מלא.
כמה זמן אתם בשטח ?
כמה בוץ יש בישראל?
צמיג שטח מלא הוא לא בטיחותי, מאד מסוכן על הכביש בחורף.
בדיונות ובחולות צמיג שטח מלא זה חיסרון.
לדעתי צמיג 50/50 איכותי הוא הצמיג האידיאלי לאנשים שנוסעים כל הזמן בכביש.
הבעיה שרוב האנשים קונים את הצמיגים האלו בגלל הפוזה


Sent from my SM-A520F using Tapatalk

דרור ברלי
02-01-18, 11:22
יונתן, כל טיעון נגד המידה הזאת... אין לי מילה אחרת לתאר אותו... זה טיעון "ברליסטי" :rolleyes:


לי אין כלום בעד או נגד מידה כזו או אחרת.
אני לא סנגור של מהנדסי היצרן ובטח ובטח לא של המדינה ותקנותיה המטופשות.
אני חושב בהגיון. לדעתי אין שום קשר ולו קלוש בין האיסורים על שינוי של מידה אחת או שתיים בצמיגים והגבהות ושאר שיפורים או לחילופין 1 או 2 או 3 או 12 או 365 טסטים בשנה לבין תאונות ובטיחות - וזו עובדה. אלא אם מישהו יכול להביא לי סטטיסטיקה מסודרת שמוכיחה שחור על גבי לבן שרכבים משופרים מעורבים יותר בתאונות. מישהו יכול?.... עוד עובדה היא שמספר התאונות והנפגעים לא באמת משתנה למרות העליה בבטיחות כלי הרכב מצד אחד והתגברות האכיפה למימדים פסיכופאטיים מהצד השני.
ממסדים אוסרים על שיפורים כאלה ו/או אחרים ומטילים גזירות פשוט כי אפשר וכי הם יכולים ותו לא, אולי כי כנראה הם סבורים שאם אתה לא מטיל איזו גזירה חדשות לבקרים אתה נתפס כמי ששומט את השליטה והמשילות מידיו. להבדיל מגרביים, רכב זה משהו שקל לפקח עליו ולעקוב אחריו ולגבות בגינו אגרות ומיסים וכי זו אחת הדרכים של פקידונים להדק אחיזת חנק באזרחים ולשלוט בהם. כמו שכתב כאן פעם מישהו חכם - ''חוקים זה לא כדי שיהיה צדק. זה כדי שיהיה סדר''. וכל ממסד רואה את הסדר שלו בעיניים אחרות.



נקסט. כשאני כותב משהו נגד הגדלת מידת צמיג ברכב ספציפי אני מתייחס למגוון ההשלכות טכניות של זה שלדעתי שהן קריטיות. לא מנפנף ידיים כמוך ולא מבטל דעתו של אחר.
למיטב זכרוני בנושא הזה מעולם לא התייחסתי לג'ימני שלהבנתי וממעט הכירותי איתו כנראה אין לו מספיק מומנט והגירינג שלו לא מספיק נמוך על מנת לשבור משהו - או לחילופין המכלולים שלו חזקים דיים במקור ביחס למשקלו ולתפוקת מנועו הצנומה, גם עם צמיג מעט גדול יותר.


ואם כבר אתה משקיע בתשובה אז באופן ענייני בבקשה - ואל תעצבן אותי. אני מתאושש מניתוח בצוואר וכואב לי....:(

Zivcar
02-01-18, 11:40
תבדוק אם אפשר להחליף רק את הבושינג.
אין דרך סדורה להחליף רק את הבושינג באולדמן, זה הכל יציקה שם.
יש דרך לתפרנים לשייף ולהכניס דיסקה כדי לקבע את העסק קצת, אבל זה פתרון קצת עקום.
בכל מקרה יש ירידה מסיבית בשיכוך מהזוג האחורי, הד״ר אבחן אבחן שנשארו להם חודשים לא שונים בכל מקרה, לכן לא מתעסק בזה והולך על החלפה.

- - - Updated - - -


תחשבו טוב טוב לפני שאתם עוברים לשטח מלא.
כמה זמן אתם בשטח ?
כמה בוץ יש בישראל?
צמיג שטח מלא הוא לא בטיחותי, מאד מסוכן על הכביש בחורף.
בדיונות ובחולות צמיג שטח מלא זה חיסרון.
לדעתי צמיג 50/50 איכותי הוא הצמיג האידיאלי לאנשים שנוסעים כל הזמן בכביש.
הבעיה שרוב האנשים קונים את הצמיגים האלו בגלל הפוזה


Sent from my SM-A520F using Tapatalk

לא מרוצה מצמיגי ה50-50 שזמינים במידה המקורית של הרכב. ב215 יש את ה50 50 של BF(הדגם החדש שיצא השנה) אבל שוב עניין חוקיות המידה.

דרור ברלי
02-01-18, 12:32
בולמים מתבלים ויכולת השיכוך שלהם יורדת עם השנים בלי קשר לנזילה או לא.
היה מי שכימת את זה לירידה של כ-50% ביכולת השיכוך בכל-100K ק''מ. אין לי מושג לי מי מדד, מה מדד ואיך - אבל זה משהו שמרגישים ואני מקבל את הקביעה הזו בשתי ידיים כעיקרון מנחה.
אם הבולמים גם נוזלים אז באמת אין ויכוח - הם כבר לא מתפקדים בכלל. מתו סופית. אחת דינם - לפח.

הקיצר - החלפת בולמים זקנים ועייפים לטריים ורעננים היא אחד ה''שיפורים'' הנכונים ורבי המשמעות ביותר. חלק מתחזוקה מונעת נכונה. אפילו אם מחליפים לבולם מקורי פשוט. המשמעות של בולמים תקינים לבטיחות ואפילו לעבירות היא קריטית.


וגם אני לא מוכן לקבל מהבנצ'רמאכר ההוא אפילו צמיגים בחינם.
בשום פנים ואופן לא להיכנס לבנצ'ריה של המלשין הקטן והעלוב הזה ובטח לא לתת לו פרנסה ואפילו לא להגיד לו אפילו שלום. כזה אני. נוטר טינה.

Zivcar
02-01-18, 12:46
בולמים מתבלים ויכולת השיכוך שלהם יורדת עם השנים בלי קשר לנזילה או לא.
היה מי שכימת את זה לירידה של כ-50% ביכולת השיכוך בכל-100K ק''מ. אין לי מושג לי מי מדד, מה מדד ואיך - אבל זה משהו שמרגישים ואני מקבל את הקביעה הזו בשתי ידיים כעיקרון מנחה.
אם הבולמים גם נוזלים אז באמת אין ויכוח - הם כבר לא מתפקדים בכלל. מתו סופית. אחת דינם - לפח.

הקיצר - החלפת בולמים זקנים ועייפים לטריים ורעננים היא אחד ה''שיפורים'' הנכונים ורבי המשמעות ביותר. חלק מתחזוקה מונעת נכונה. אפילו אם מחליפים לבולם מקורי פשוט. המשמעות של בולמים תקינים לבטיחות ואפילו לעבירות היא קריטית.


וגם אני לא מוכן לקבל מהבנצ'רמאכר ההוא אפילו צמיגים בחינם.
בשום פנים ואופן לא להיכנס לבנצ'ריה של המלשין הקטן והעלוב הזה ובטח לא לתת לו פרנסה ואפילו לא להגיד לו אפילו שלום. כזה אני. נוטר טינה.
מאוד מסכים איתך בנושא הבולמים. אצלי הם אינם נוזלים, אבל ללא ספק יש ירידה דרסטית בביצועים (אין לי מושג ירוק איך מודדים את זה באחוזים) , אבל ברגע שהבנתי שנדרשת איזשהי התעסקות (כתוצאה מבושינגים עייפים) הם ישר הולכים לפח.

סולי
02-01-18, 16:59
זה נכון להגבהות מתונות, וגם שם לא תמיד.

להגבהות מעל 3-4 אינצ יש כבר יותר כריכות, אחרת מעלה הסליל יהיה חריף, והקפיץ יתעוות בסגירה.

מסיבה זו בין השאר בהגבהות כאלו יש הנמכה פרופורציונלית של הבאמפסטופ.כתבתי בד"כ.
ועיקר ההתייחסות זה לקיטי הגבהה של 2" שנפוצים בשוק.

אגב הנמכת הבאמפסטופ... מובילה לדיון אחר שדנו לגבי סטאפ של הגבהה שבעצם מלה בעיקר את מרכז הכובד של הרכב ונותן תרומה סימלית ולא בהתאמה להגבהה.

גם פה אני מוציא מהכלל את כל קיטי הlongarms לתוצרת האמריקאית.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

סולי
02-01-18, 17:05
עם זה שאנחנו סהכ 10% מהזמן בשטח.... בשביל ה10% קנינו כנראה רכב שטח קשוח עם סרנים חיים והילוך כוח.
אני ארגיש לא נעים בשטח אם אעצר בשטח בגלל שהגומי לא תואם את התוואי.

אם חשוב לך הביצועים בשטח... שים צמיגי שטח.
אם השקט... הבלאי ... והחיים בכביש חשובים יותר. קנה מאזדה 3... לא סתם. שים צמיג חצי חצי.

(:

ואגב אם הבולמים התעייפו רק את הבולמים צריך להחליף ולא לרכוש סט הגבהה קומפלט.

אני אגב חושב שאולדמן מייצרים over all את הסטאפ הכי טוב לגימיני.
שיקלול של אורך חיים נוחות ועבירות והתאמה לרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Zivcar
02-01-18, 17:21
עם זה שאנחנו סהכ 10% מהזמן בשטח.... בשביל ה10% קנינו כנראה רכב שטח קשוח עם סרנים חיים והילוך כוח.
אני ארגיש לא נעים בשטח אם אעצר בשטח בגלל שהגומי לא תואם את התוואי.

אם חשוב לך הביצועים בשטח... שים צמיגי שטח.
אם השקט... הבלאי ... והחיים בכביש חשובים יותר. קנה מאזדה 3... לא סתם. שים צמיג חצי חצי.

(:

ואגב אם הבולמים התעייפו רק את הבולמים צריך להחליף ולא לרכוש סט הגבהה קומפלט.

אני אגב חושב שאולדמן מייצרים over all את הסטאפ הכי טוב לגימיני.
שיקלול של אורך חיים נוחות ועבירות והתאמה לרכב.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

הבולמים האחוריים בעייתיים, והצד הקדמי שקע, וגם נהיה רך מידי.
יוחלפו זוג בולמים אחורה, זוג קפיצים קדימה. השאר נבדק ותקין, חצי הגבהה חדשה.
יכולתי להחליף הכל, אני לא מתקין לבד וחבל לשלם פעמיים על עליה על הליפט, אבל באמת שמה ש100% תקין ולא מראה סימני עייפות ישאר על האוטו.

הרון
15-01-18, 00:19
יאללה !!!הלוואי שיתירו לגודל 215/75R15
חברים ?!?!?! במידה ולא וזו רק שמועה
האם אפשר לקבל מאיזשהו גוף לקבל אישור מיוחד למידה הזו ?????

בןבן
07-02-18, 18:46
מאוד מסכים איתך בנושא הבולמים. אצלי הם אינם נוזלים, אבל ללא ספק יש ירידה דרסטית בביצועים (אין לי מושג ירוק איך מודדים את זה באחוזים) , אבל ברגע שהבנתי שנדרשת איזשהי התעסקות (כתוצאה מבושינגים עייפים) הם ישר הולכים לפח.דרור מה דעתך על החלפת בולמים בלבד על קפיץ מקורי? לזה גם צריך אישור התקנה ברשיון רכב? בהנחה שאני שם אולדמן ולא מקורי. שאלה שניה ,היות ובולמי אולדמן יותר ארוכים ,האם סביר להניח שאקבל מהלך מתלה יותר גדול?

Sent from my SM-T810 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-02-18, 16:31
זה לא שונה מכל חלק תחליפי אחר.

Zivcar
03-06-18, 20:10
יאללה !!!הלוואי שיתירו לגודל 215/75R15
חברים ?!?!?! במידה ולא וזו רק שמועה
האם אפשר לקבל מאיזשהו גוף לקבל אישור מיוחד למידה הזו ?????

באופן לא מפתיע האישור המיוחל הפך לבדיחה בקרב הגימנאים. די ברור שהיה מדובר בקישקוש, חוץ ממספר מעטים שטוענים שהצליח להם פרטנית ולי נראה די ברור שמדובר בקשקוש ושימוש במעכרים ועבריינים כאלה ואחרים. לא חדש.

עברה לי השאלה בראש, האם בכלל מבחינה חוקית שינוי הוראת רישום לרכב אפשרית?
בהנחה שיש לי סכום כסף בלתי מוגבל, וקיבלתי תרומת מיליונים מהעולה החדש רומן אברמוביץ למשל,
האם המחוקק השאיר לי את הפתח לקחת את הרכב למעבדות ולהוכיח שהוא עומד בכל דרישות הבטיחות עם שינוי ברישוי שבחרתי לעשות?

נדב42
03-06-18, 20:45
כן. זה עולה עשרות אלפי שקלים ולא בהכרח תקבל אישור בפעם הראשונה. מה שכן, יהיה ברור מזה מה לתקן לפעם הבאה, וחוזר חלילה...

ומה שלא בטיחותי לא יעבור בנתיב הזה בלי קשר לכמות הכסף ...

-->