PDA

צפייה בגרסה מלאה : לחץ אוויר בצמיגים - דוקטורט



brianla
01-08-17, 01:08
שלום לכולם,

חפרתי קצת באתרים השונים, בפורומים וביוטוב לגבי כל נושא לחץ אוויר בצמיגים בכל תנאי השטח השונים. ועכשיו אני חופר לכם :-)

רכשתי גימני ידני (טרם קיבלתי), ואני מבין שבשטח נרצה לשנות את הלחץ אוויר בהתאם לתנאי השטח בכדי לקבל - אחיזה, לא להתחפר, לא לעשות נזק לצמיג, נוחות ברכב, ביטחון, וכו....

אגב החלטתי שאני נשאר עם הצמיגים המקוריים 30/70 ואחליף רק על בסיס צורך בהמשך הדרך אחרי שאדע לאן כל זה הולך, ואז אקבל החלטות טובות יותר.

טבלת לחצי אוויר לכל תנאי הנהיגה:


<tbody>
תנאי נהיגה
לחץ צמיג אחורי (PSI)
לחץ צמיג קדמי (PSI)
הערות


כביש
26
28
יכול להיות שהפכתי אבל כתוב בדלת


שביל כבוש
כמו סלעים ? 21-22 ?
כמו סלעים ? 21-22 ?



סלעים
האם הורדה של 20% הגיוני כלומר 21 ?
האם הורדה של 20% הגיוני כלומר 22 ?



בוץ
הבנתי שמורידים פחות ממה שמורידים בחול - האם הגיוני לכיוון 16
הבנתי שמורידים פחות ממה שמורידים בחול - האם הגיוני לכיוון 16



חול
הבנתי שמורידים הכי הרבה - האם 50% הגיוני כלומר לרדת ל - 12 ?
הבנתי שמורידים הכי הרבה - האם 50% הגיוני כלומר לרדת ל - 12 ?


</tbody>

שאלות:

עד כמה רצוי להקפיד לשנות לחץ בצמיגים במעבר בין תנאי שטח השונים, ברור שלא כל רגע נחליף לחץ בצמיגים.
האם יש חשיבות לפקק לך הונטיל בזמן נהיגה בשטח? האם כל פעם שנשנה לחץ נרצה בהכרח לשים את הפקק?
האם יש הגיון בטבלה במספרים ששמתי?
האם השימוש בשסתום אוטומטי המתחבר לשסתום הניפוח בצמיג הינו מומלץ ומקל על העבודה, או שפשוט להחזיק כלי למדידה והורדת לחץ האוויר ? אשמח להמלצות
האם נהוג להחזיק ברכב ערכת תיקונים לצמיג בנוסף לרזרבי ?
אשמח להמלצות \ קישורים לקומפרסור איכותי במחיר סביר.
האם יש ערך מוסף לשים כיסוי על הצמיג רזרבי על הדלת האחורית בכדי לשמור על הצמיג (שמש) או שזה רק ליופי ?, במידה וכן איך אפשר לקבל כזה של Jeepolog? :-) אשמח לפרסם את האתר המקסים הזה בעוד גימני על הכביש


קישור לסרט שאהבתי ביוטוב שעל בסיסו בניתי את הטבלה - קישור (https://www.youtube.com/watch?v=SxYo6s94mXk)

תודה,

בריאן

פרנצ'י
01-08-17, 04:16
מה זה 30/70 ? זה שיווק של 50/50 (אין פה אחוזים. זה פשוט כביש ושטח). השאלה רק מה הוא שווה וכמה עמיד הוא.
אם אתה מדבר על הצמיגים שבאים עם הרכב של פיירסטון או משהו כזה, אז הם צמיגי כביש. לא הייתי לוקח אותם לסלעים.

מנסיוני עם הג'ימני -

כביש - 26 (לכולם)
שביל כבוש - 26. למה לצאת מהאוטו בחום לחינם ?
סלעים - 26 (אם לא אכפת לך לקפץ) תרוויח עוד X ס"מ למרווח גחון.
מפריע לך ? אז חבל שקנית ג'ימני, הוא מקפץ :cool: סתם, תוריד עד שתרגיש שנוח לך. אל תצפה לניסים.
יש סכנת סלעים חדים ? תוריד כדי שלא יהיה לך אפקט "בלון על קוץ" - במיוחד בצמיגים עדינים שאתה מדבר עליהם
לנקודות טיפוס - הורדה על בסיס צורך (אי מעבר מכשול) + מילוי לאחריו.

בוץ - תלוי מה הרכב הבוץ.
אם אתה רוצה לרחף מעליו להוריד יותר, לחדור לשכבה העמוקה והקשה - להוריד פחות.

חול -
אפשר גם לרדת ל9
עדיף יותר אם אפשר.


עד כמה רצוי להקפיד לשנות לחץ בצמיגים במעבר בין תנאי שטח השונים, ברור שלא כל רגע נחליף לחץ בצמיגים.
זה לא חוק משמיים, אם אין בעיית עבירות, למה להתאמץ. רק תשתמש בראש ואל תיכנס לפינות שאחכ קשה לצאת מהן
האם יש חשיבות לפקק לך הונטיל בזמן נהיגה בשטח? האם כל פעם שנשנה לחץ נרצה בהכרח לשים את הפקק?
מה אתה חוסך פה ? אתה לא חוצה תוואי כל שניה, ונטיל פתוח מזמין צרות. ותחזיק ונטילים ספייר
האם השימוש בשסתום אוטומטי המתחבר לשסתום הניפוח בצמיג הינו מומלץ ומקל על העבודה, או שפשוט להחזיק כלי למדידה והורדת לחץ האוויר ? אשמח להמלצות
צעצוע. תחזיק מד
האם נהוג להחזיק ברכב ערכת תיקונים לצמיג בנוסף לרזרבי ?
כדאי להחזיק
אשמח להמלצות \ קישורים לקומפרסור איכותי במחיר סביר.
יש גם בהום סנטר/אייס.
במינימום משהו כזה: https://www.shopelectrons.co.il/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8/%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91/
(גוף מתכת ושנראה נורמלי)

עוד קצת כסף משהו כזה:
http://zoozbike.co.il/product/%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7% 95%D7%A8-2-%D7%91%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A2%D7%95%D7%A6%D7%9E%D7%AA%D7%99-%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93/
(2 בוכנות, צינור אוויר סלילי, מד בקצה הצינורית, מזוודה - יתרון מבחינתי)


האם יש ערך מוסף לשים כיסוי על הצמיג רזרבי על הדלת האחורית בכדי לשמור על הצמיג (שמש)
כדאי

elibaba
01-08-17, 07:10
אתמול בדרך מקרה עשיתי בג'ימני סיבוב חולות עם הילדים. בלחץ כביש סטנדרטי (היה אצלי 28) ברגע שנעצרתי התחלתי להתחפר. הורדת אוויר של 30 שניות בכל גלגל (כלל האצבע שלי) הביאה ללחץ 16 בערך והג'ימני קיפץ על החול בקלות.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

דרור ברלי
01-08-17, 08:03
יש דבר כזה 70/30.
הצמיגים המקוריים בג'ימני ובהרבה מאוד רכבי כביש-שטח הם H/T כלומר Highway Terraine וזה צמיג מעט יותר אגרסיבי מצמיג כביש טהור. עדיין לא AT/50:50.
לעניין חלוקת האחוזים - 72/28 או 69/31 - זה רק עניין סמנטי.

פרנצ'י
01-08-17, 09:09
לשים את המילה אגרסיבי בתוך משפט שמתאר את הצמיגים המקוריים זה קצת מצחיק. ויש "יותר כביש" מ h\t?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

דרור ברלי
01-08-17, 09:21
אז תצחק.
וכן. יש יותר כביש מ-H/T.

brianla
01-08-17, 09:34
צמיגי ברידגסטון במקור

אני מניח שאגרסיבי זה דבר מאוד יחסי, אבל הרעיון ברור...

תודה בינתיים לתשובות המפורטות, וכמובן שאשמח לעוד.....

בריאן

נמרוד
01-08-17, 10:08
זה נכתב על ידי דוקטור גומי שלנו פה באתר. שווה לקרוא:

מדריך ג'יפולוג ללחץ אויר בצמיגים - חלק א' (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927)

מדריך ג'יפולוג ללחץ אויר בצמיגים - חלק ב' (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930)


(http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930)

erezgur
01-08-17, 10:12
אם כבר אתה מרכז מידע בנושא הצמיגים, במקרה שלא נתקלת במדריכים המצויינים כאן באתר ולטובת מי שיחפש בעתיד:

1. סדרת מדריכי ג'יפולוג לצמיגי שטח - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1403-jeepolog-archive (יש מספר פרקים למדריך, מופיעים בקישורים בתוך המאמר עצמו).
2. מדריך מצויין של אסף לנושא לחץ האוויר בצמיגים - חלק א' - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2927-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90
חלק ב' - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2930-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92-%D7%9C%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7% 9D-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%91-%D7%9E%D7%A2%D7%A9%D7%99

ופרק העוסק בצמיגים וחישוקים במדור הטכני - http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3343-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%97%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7% 99%D7%9D

yoni_0000
01-08-17, 10:53
בכביש, בטח עם הצמיגים המקוריים, להישאר עם מה שכתוב בדלת הנהג. בשטח טרשי, אין בעיה ואני אישית ממליץ להוריד לאזור ה15. אתה עם צמיגי כביש, אז אולי ל18, שלא תחשוף את הדופן לפנצ'רים. בחולות, 8 ו9 psi.. זה פשוט לא עובד אחרת.

התנסיתי בכל השטויות של הורדת האוויר. בסופו של דבר חזרתי אל מפתח ונטילים ומד לחץ, הכי פשוט והכי יעיל.

הכיסוי של הוונטיל מאוד לא מוערך אבל יש לו תפקיד חשוב.. קרה לי פעם שאחריי הטיול הונטיל פשוט נסתם בבוץ, ועכשיו לך תמלא אוויר..

boaz avrahami
01-08-17, 11:05
אני מוריד אוויר כבר כמה שנים עם כאלו.
זול מהיר ויעיל. מרכיב אתותם מסביב לאוטו ועד שאני מסיים להרכיב וחוזר לגלגל הראשון הוא כבר כמעט מוכן לפירוק.

כיסוי ונטיל חשוב בעיקר בגלל שבוץ ולכלוך עלול לשחרר אוויר בלי ששמים לב.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170801/434a82d30cadbcd8c251e3e981f28e61.png


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

amitainaveh
01-08-17, 11:25
בועז תוכל להרחיב בבקשה על המפתחות ונטילים ששלחת פה הם מפסיקים ברגע שמגיעים ללחץ מסויים? אפשר קישור בבקשה?
נראה מעניין
Sent from my m3 note using Tapatalk

matan.y
01-08-17, 12:03
ממליץ בחום על המפחיתי לחץ האוטומטים...- מה שבועז כתב.

כשהיה לי ג'ימני 3.5 שנים- חדש מהחברה עם צמיגי ברידגסטון- הוצאתי מהם 105K ק"מ והיה אפשר עוד (גילוי נאות- עשיתי סבב 5 צמיגים כל 10 ק"מ)- שירתו אותי מצויין בכל סוגי השטח- הרבה טיולים במדבר, מעט חול ועוד יותר מעט בוץ...

המפחיתי לחץ כוונו מראש ל- 16 PSI ולא התעסקתי בסוגי השטח השונים- התאים להכל - שיפר את הקופצניות במדבר ובחולות נעתי חופשי אפילו עם נגרר פעם אחת.
בסוף החלפתי לBF ומעט אחרי מכרתי- אז לא יצא לי לחוש בהבדל ניכר בשטח - אבל הבדל קל ברעש...

לעניין הלחץ אוויר - ממליץ להשתמש במפחיתי לחץ ל-16 בכל הגלגלים וזהו
תהנה

נדב42
01-08-17, 13:08
יש לי גם כאלו, השתמשתי בהם בויטארה אבל לצמיגים גדולים לוקח להם המון זמן. לג'ימני הם יתאימו בכיף.
כדי לקבוע את הלחץ אתה מסובב את החלק הרחב. אין סקאלה ואתה צריך לכוון אותם בעצמך מראש.

אני סימנתי לעצמי 3 נקודות על כל אחד שמייצגות 3 לחצים שמדדתי מראש.
אם אתה לא מסמן בכלל, קח בחשבון שהכיוון עשוי להשתנות כשאתה לוקח/מרכיב/מפרק את השסתום.
ובכל מקרה, כדאי לוודא את הכיוון פעם בשנה - אצלי גיליתי שינויים באחד מתוך ה- 4 ...

אה, ואסור לנסוע איתם מורכבים - הורדת האוויר בעמידה בלבד (אחרת יצא הרבה יותר אוויר).

אתה מוזמן להתנסות על הסט שלי אם בא לך :)

דרור ברלי
01-08-17, 13:24
פעם התנגדתי לדיפלייטורים כי מחירם בישראל היה מוגזם בעליל. 350-450 שקל (!!!!!!!) לסט.
אבל ב-12 דולר? למה לא. תנסו. מה יש להפסיד.

ד ו ר ו ן
01-08-17, 13:25
אני מוריד אוויר כבר כמה שנים עם כאלו.
זול מהיר ויעיל. מרכיב אתותם מסביב לאוטו ועד שאני מסיים להרכיב וחוזר לגלגל הראשון הוא כבר כמעט מוכן לפירוק.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170801/434a82d30cadbcd8c251e3e981f28e61.png
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

++מאד נוחים.

מוצר מדבקה שהמקביל הממותג עולה פי-10.

מכיילים פעם אחת למה שרוצים, וזהו.
אני כיילתי שונה לקדימה ואחורה בהתאם לעומס די קבוע שיש לי בטיולים.

יש טבעת נעילה ואחרי כוונון ונעילה הם לא זזים.

גם עם צמיג 31 זה עדיין יותר מהיר מלעמוד ליד כל גלגל ולהוריד ידנית.

boaz avrahami
01-08-17, 13:57
בועז תוכל להרחיב בבקשה על המפתחות ונטילים ששלחת פה הם מפסיקים ברגע שמגיעים ללחץ מסויים? אפשר קישור בבקשה?
נראה מעניין
Sent from my m3 note using Tapatalk

מפחיתי הלחץ האלו עובדים באופן מאוד פשוט וקל לתפעול.
יש בפנים קפיץ שאת עוצמת הלחץ שלו על הוונטיל ניתן לכוון באמצעות טבעת הברגה.

לקחתי את הגלגל החלופי.
הפחתתי בו אוויר ללחץ הרצוי עם שעון לחץ.

לקחתי את מפחיתי הלחץ הפתחתי את הטבעת והראש למקסימום ( ללחץ גבוה מירבי).
הרכבתי אותם אחד אחד על הגלגל החלופי ובכל אחד הדקתי את הראש שלהם עד שהגעתי לשלב שהם לוחצים מעט על הוונטיל ושם נעלתי את הטבעת.
נעילת הטבעת מבטיחה שההברגה לא תשתנה ואיתה גם הלחץ המיועד.

עכשיו הסט מכוייל ללחץ הרצוי ( זה לא מכשיר מדוייק אבל בשטח זה לא מאוד חשוב).
מנפחים את הגלגל ובודקים אחת או את כולם שהם מכוונים ומחזירים לשקית שמניחים במקום נגיש המוכן לשליפה בתחילת הטיול וזהו.

במחיר הזה אפשר לקנות סט לכל סוג שטח [emoji6].

אפשר לחפש באיביי לפי מה שכתוב בתמונה.

מצ״ב קישור אחד מיני רבים.
לא יודע לומר אם זה בדיוק כמו שלי ( גם שלי זה no name )
וגם אין לי נסיון עם המוכר.

https://www.ebay.com/itm/122500837066

בהצלחה לכם


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

brianla
01-08-17, 14:51
בועז,

בדיוק לשסתומים אלו כיוונתי בשאלותי (שאלה 4), ואני שמח לראות שיש שימוש רחב ושזה מקל על החיים.

אגב, יש אתרים שמציינים שאפשר להבריג ולנסוע עם זה ! אז אולי ללכת באמצע, להבריג לנסוע ואחרי כמה דקות עצירונת לפרק - מקצר לגמרי את העצירה....

אני השתכנעתי, מכניס הזמנה :-)

יש המלצות נוספות לגבי מד לחץ וקומפרסור. משהו יעיל וסביר ובעיקר נוח לעבודה....

תודה,

בריאן

נדב42
01-08-17, 15:09
לא לנסוע אפילו קצת.
בג'ימני גם לא תצטרך ... עד שתרכיב את האחרון, הראשון כבר יהיה קרוב לסיום ...

erezgur
01-08-17, 15:44
קומפרסור - שווה לבבדוק בל.כ. ( https://www.lkltd.co.il/%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93-%D7%A9%D7%98%D7%97-4x4) אם אתה לא מכיר - שווה לקפוץ אליהם ולהתרשם, תמיד רוכשים משהו ... בהזדמנות זו תוכל לרכוש גם רצועות גרירה ושאקלים.

מקור נוסף מומלץ בחום - חנות אישטח, באינטרנט או לקפוץ אליהם פיזית (ליד בלומפילד ביפו) - מדי פעם יש להם מבצעים טובים על מוצרים שונים. זהו המקום עם השירות הטוב בארץ.

boaz avrahami
01-08-17, 16:06
אני לא נוסע איתם כי אין צורך כזה.
קומפרסור יש לי של ל.כ חד ראשי ומספק.

מד לחץ יש לי כזה. ימוד

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170801/e8380b8ce38cdb45667bae622c58f245.png

https://www.ebay.com/itm/192261920638


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
01-08-17, 17:50
הקומפרסור של ל.כ. מצויין, אמין ועמיד ומאוד מומלץ.

לגבי הפחתות לחץ - אני מהאסכולה הישנה. מוציא את כל הונטיל החוצה עם מפתח ונטילים. (סט של מפתח + ארבעה ונטילים ספייר + ארבעה כובעים לונטילים עלה בל.כ. משהו כמו 7 שקלים אם אני לא טועה)

ממתין 15 שניות ומבריג את הונטיל בחזרה חזרה. בסופה עם צמיג 31 זה מוריד את הלחץ מ-30 ל-18. זה הלחץ הרגיל שלי בטיול מדבר.
לכבוד מכשולים קשים או חולות עמוקים נוריד עוד ארבע-חמש שניות.
מבחינתי זה הכי קל, הכי מהיר וגם הכי זול.
אל תזלזלו בחשיבות כובע הפלסטיק. שומר על הונטיל מפגיעות ומלכלוך וגם ימנע זליגת אוויר במקרה והונטיל לא מוברג טוב או סתם דולף.

חשוב לדעת: דורש זריזות ידיים מסויימת. כמו גם ונטיל ספייר בהיכון למקרה שפקשתתם והונטיל עף לכם מהיד.....


דפלייטורים זה קל ופשוט ומהיר. חלק מהדגמים מאפשרים להשאיר אותם על הונטיל אבל אם תשכחו אותם שם הם ייגנבו וחבל.

ד ו ר ו ן
01-08-17, 18:40
לגבי הפחתות לחץ - אני מהאסכולה הישנה. מוציא את כל הונטיל החוצה עם מפתח ונטילים. .
אני חושב שאני שייך להגדרה הזו ואף פעם לא התחברתי לפירוק הונטיל.

הקללות של לחפש את הצופציק הזה בחול כשהוא נופל בטעות, או לא מתברג ובורח יותר מידי אויר.

רק לפני שנתיים קניתי את הדיפלטורים שגם הם הרגישו סוג של כפירה לרגע אבל הנוחות ממכרת..

boaz avrahami
01-08-17, 19:04
או שהוא עף ונכנס בעין...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

amitaikl
01-08-17, 19:14
בועז,

בדיוק לשסתומים אלו כיוונתי בשאלותי (שאלה 4), ואני שמח לראות שיש שימוש רחב ושזה מקל על החיים.

אגב, יש אתרים שמציינים שאפשר להבריג ולנסוע עם זה ! אז אולי ללכת באמצע, להבריג לנסוע ואחרי כמה דקות עצירונת לפרק - מקצר לגמרי את העצירה....

אני השתכנעתי, מכניס הזמנה :-)

יש המלצות נוספות לגבי מד לחץ וקומפרסור. משהו יעיל וסביר ובעיקר נוח לעבודה....

תודה,

בריאן

ממש לא ממליץ לנסוע עם זה - זה בקלות יכול להתלש מאיזה סלע, ואז תצטרך להחליף גלגל...

איל מ
01-08-17, 20:38
אני לא מפרק ונטיל. ממתין 30-40 שניות. הדיפלייטור לא נשמע רע.
אולי ברגע של חולשה אזמין

סולי
02-08-17, 11:42
אני גם מחזיק בסט דיפלייטורים אוטומטים שכאלה...
למרות כמה כיולים אני אף פעם לא מצליח לשחזר את התוצאות של הריקון אוויר ללחץ שכיילתי אותם.

רק אני??

נ.ב אני עם נעילה אוטומטית ויש משמעות ללחץ זהה בגלגלים בשני קצוות הסרן.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
02-08-17, 12:54
זה לא אמור להיות כלי מדוייק מדי....
זה מבוסס על קפיץ פשוט.

מצד שני פלוס מינוס 1-2 psi זה לדעתי די והותר לשטח.
ותמיד אפשר לבצע מדידה והורקה מדוייקת בסוף עם המד לחץ כמו ששמתי.
אני לא מתקשקש עם זה


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
02-08-17, 13:26
מי שנוסע עם נעילה/ות אוטומטית/יות יודע שלחץ אוויר שווה בין גלגלים על אותו סרן הוא קריטי.
אין מקום להבדלים או זיופים כי הג'יפ לא ייסע ישר.

לכן הורדת לחץ בפרקי זמן זהים מבטיחה לי לחץ שווה או קרוב לשווה.
אם הדיפלייטורים מדייקים פחות או יותר זה בסדר גמור.

KOOKE
02-08-17, 13:33
אני משתמש במוצר הזה: https://www.amazon.com/ARB-ARB505-E-Z-Deflator/dp/B004LQCDOA

אומנם לא זול אבל עושה יופי של עבודה- הוצאת הונטיל + ניטור מדויק של לחץ האוויר בו זמנית מבלי לחשוש מאיבוד הונטיל.

boaz avrahami
02-08-17, 13:48
בשטח גם עם נעילה אוטומטית הבדל כזה הוא זניח


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

liontamer84
02-08-17, 14:45
אני משתמש במוצר הזה: https://www.amazon.com/ARB-ARB505-E-Z-Deflator/dp/B004LQCDOA

אומנם לא זול אבל עושה יופי של עבודה- הוצאת הונטיל + ניטור מדויק של לחץ האוויר בו זמנית מבלי לחשוש מאיבוד הונטיל.


אני גם עם כזה. ממליץ בחום.

boaz avrahami
02-08-17, 15:15
האמת שב 50 דולר עד הבית מאמזון קניתי...
פעם קודמת שבדקתי לפני כמה שנים זה עלה כפול...

רק בשביל החיוך שזה יעלה לי עם הזיכרון של ברלי שהצליח לאנוס את המכשיר הזה ולאבד ונטיל בצומת האלה...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

boaz avrahami
02-08-17, 17:40
לינק של איזה אוסטרלי שעושה השוואה בין מפחיתי לחץ.
שרק תשרדו את המבטא האוסטרלי ...

https://youtu.be/6kul4YMcVpU


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

brianla
02-08-17, 21:33
אולי אם רוכשים את האיכותיים יותר אז הדיוק והאיכות משתפרים - https://www.amazon.com/Staun-SCV5-Tire-Deflators/dp/B00QBPBLWY

אבל בשביל עוד 60$ אולי עדיף הפרש של 18PSI בין הצמיגים חחחחחחחחחחחחח

לגבי קומפרסור שמתי לב שבאתר של ל.כ כמעט כל הקומפרסורים מגיעים עם פלוס ומינוס, תמיד חשבתי שזה מגיע עם חיבור למצית ? האם אכן החיבור השכיח הנו ישירות למצבר?

116126

erezgur
02-08-17, 22:25
שקע מצת סטנדרטי מוגן בד"כ ע"י פיוז של 10 אמפר, מיועד לצרכני קלים - מטענים וכו'.
חיבור ישיר למצבר הרכב הוא ללא מגבלות כאלו.

ובהזדמנות זו - תודה למי שערך ותיקן את טעות הכתיב בכותרת.

איל מ
02-08-17, 22:33
הבעיה עם שקע מצית היא שלא תמיד הוא יודע לתת מספיק מיץ לקומפרסור נורמלי (לא מדבר על אלו בחמישים שח באוטו דיפו).

ד ו ר ו ן
02-08-17, 22:36
אולי אם רוכשים את האיכותיים יותר אז הדיוק והאיכות משתפרים ]
אני עם הזולים ללא מותג, כמו מה שבועז שם בקישור.

עובד אחלה.
כיוונתי פעם אחת בתחנת דלק, הורדתי ללחץ הרצוי ופתחתי לאט את התבריג עד שהתחיל לצאת אויר ואז סגרתי כריכה אחת.

אני בכל מקרה מוודא עם המד לחץ מה הלחץ בצמיג כדי שלא יהיו הפתעות, בינתיים, הם די מדוייקים, בטווח של 2+\- מהכוונון, וזה מקובל לגמרי בהתחשב שהכיול נעשה לפי שמיעת אויר יוצא.

אסף ד.
02-08-17, 23:59
הנה נתונים "מדעיים"

https://youtu.be/A8sbQznXD8k

ד ו ר ו ן
03-08-17, 09:44
לגבי קומפרסור שמתי לב שבאתר של ל.כ כמעט כל הקומפרסורים מגיעים עם פלוס ומינוס, תמיד חשבתי שזה מגיע עם חיבור למצית ? האם אכן החיבור השכיח הנו ישירות למצבר?
116126
המדחסים מושכים הרבה מעבר ליכולות שקע מצית.
זה חשוב גם בהיבט של עבודה רציפה עם מנוע מכובה.

מצד שני המדחסים האלו הרבה יותר יעילים וזמן העבודה קצר משמעותית, אבל צריך לשים לב, במיוחדעם מצבר קטן, שאם אצתה מתחיל לנפח לכל הח'ברה, תפעיל את המנוע במקביל.

לג'ימני הייתי מסתפק במדחס הסיני של ל.כ. או דומה אצל אחרים, היה לי כזה ועבד קרוב לעשר שנים עם ציגים יותר גדולים משל הג'ימני.

דרור ברלי
03-08-17, 10:16
המדחס הסיני נטול המותג של ל.כ. מאוד עמיד.

עבד שנים בסופה הירוקה עד שנגנבה יחד איתו.
בסופה הנוכחית הוא עובד כבר 8 שנים ללא תקלות. כשאני מנפח - זה לא רק לי אלא לעוד כלי רכב. לפעמים שיירה שלמה. ללא הפסקות. עובד ועובד ולא נכנע.

אני אישית ממליץ.


לגבי כל מיני מכשירים וכלים מפחידים לניקוז אוויר עם הנעה גרעינית, מחוונים דיגיטליים, מותגים נוצצים ומחירים נוצצים עוד יותר - מי שזה מרגיש לו הייטק ועושה לו רטט נעים, וואלה - שייהנה.

אני מוותר על התענוג - מעדיף את הפשטות של מפתח ונטילים קטן ושעון לחץ הכי פשוט ב-30 שקלים. סוד קטן? כל מדי הלחץ - ב-30 שקל וב-300 שקל, מזייפים אותו דבר ובסופו של דבר מה שחשוב זה לא ערך מדוייק על עשירית ה-PSI אלא שבשני הגלגלים שעל אותו סרן יהיה לחץ שווה פחות או יותר..

לטעמי הכלים/מכשירים היקרים לא מפגינים עליונות חד משמעית על פתרונות פשוטים וזולים בהרבה. אלה גם פריטים שאנחנו משאילים לחברים והם הולכים לאיבוד מתישהו ואז באמת חבל על ההוצאה.

אבל זו רק דעתי.

oferc
04-08-17, 22:53
סרטון השוואה בין צמיגים ועמידות בלחצים , קצת ממחיש על עמידות הצמיגים לפאנצר בלחצים שונים.

https://www.youtube.com/watch?v=9Kz8mmLkeks




לגבי סט דיפלייטורים זה ממש סיוט , לוקח להם הרבה זמן להוריד אוויר ויש להם מגבלה של PSI אצלי זה 15PSI מתחת לזה הם מתפרקים , אני הפסקתי להשתמש בהם.

ד ו ר ו ן
05-08-17, 10:00
לגבי סט דיפלייטורים זה ממש סיוט , לוקח להם הרבה זמן להוריד אוויר ויש להם מגבלה של PSI אצלי זה 15PSI מתחת לזה הם מתפרקים , אני הפסקתי להשתמש בהם.
לא יודע איזה סוג ניסית.

אני משתמש בגנרי הזול כמו בקישור של בועז.

קדמי מכוון קבוע ל-18 ואחורי ל-24, עובדים יופי.

לכל דפלטור יש טווח, ואם קנית אחד שלא עובד בלחץ 15, אז על מה התלונה?..

boaz avrahami
05-08-17, 11:09
גם אני מכוון ל 18 ומוריד מ 32 בצמיג 245/75/16.
עד ששמתי את כולם הראשון כבר מוכן לפירוק ומיד הבאים אחריו.
זה מהיר לפחות כמו פירוק ונטיל אם סוכמים אז הזמן הכולל לכל האוטו


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב42
05-08-17, 11:27
ככל שהצמיג גדול יותר, לוקח יותר זמן להפחית, וזה משמעותי בדיפלטורים.
בויטארה השתמשתי בהם באופן שוטף, בצירוקי אין לי סבלנות לחכות ועברתי לשיטה של דרור.

אגב, אני מכיר כמה אמיצים שמוציאים את השסתום בגלגל אחד, עוברים ומוציאים שסתום בגלגל שני, מחזירים לראשון ואז לשני, חוסכים עוד יותר זמן ...

איל מ
05-08-17, 11:31
איזה עניין עשיתם.
במילא עושים הפסקה.
אז אם בזמן שהדיפלייטור מוריד אוויר (או נהג המשנה) אני מתפנה לעשות קפה ראשון שלא על אספלט, הרי שגם אם ייקח חמש, עשר דקות זה לא משנה.
טיול שבו אין זמן לזה הוא מראש לא טיול מוצלח, אלא תחרות.

Avi Meir
05-08-17, 11:43
צמיג: 265/65 R17
מד לחץ אויר עיפרון בכ- 10 ש"ח, נבדק מול מד הלחץ בתחנת הדלק, משמש גם לריקון אויר בעזרת הבליטה המובנית בו.
30 שניות בכל צמיג מוריד ל-25 PSI
40 שניות בכל צמיג מוריד ל-20 PSI
ניפוח: מדחס Viair 400P כ- 15 עד 20 שניות לצמיג.

oferc
05-08-17, 12:08
לא יודע איזה סוג ניסית.

אני משתמש בגנרי הזול כמו בקישור של בועז.

קדמי מכוון קבוע ל-18 ואחורי ל-24, עובדים יופי.

לכל דפלטור יש טווח, ואם קנית אחד שלא עובד בלחץ 15, אז על מה התלונה?..


עוד סיבה לא לקנות באלי אקספרס
את אלו הזמנתי 6-30 PSI , שימו לב שכל מה שמופיע באלי עם אותם נתונים :-)

https://he.aliexpress.com/item/5x-4WD-Universal-Off-Road-Automatic-ORV-Tyre-Deflators-bleeder-low-Kit-6-30-PSI/32795146666.html?spm=a2g16.search0302.4. 6.Bokbku

לגבי הניפוח , אם הורדתי מ34PSI ל 24 כמה אני פוגע בצמיג אם ביציאה מהשטח אני נוסע מספר קילומטרים בודדים לתחנת דלק על אספלט?

brianla
05-08-17, 12:30
עזרתם לי מאוד להתגבש מה אני צריך ומה אני רוצה עבור הגימני ברכב:



נרכש - Craftsman Programmable Digital Tire Gauge - 170 ש"ח ב - AMAZON עם הובלה של BUY2USA בעלות 170 ש"ח.
נרכש ערכה של 4 מפחיתי לחץ אוויר - עודף מ - 40 ש"ח
השבוע ארכוש קומפרסור ב - ל.כ, כנראה 450 ש"ח (מתחבר למצבר)
ארכוש גם מפתח ונטילים, כולל כמה ונטילים ופקקים ספייר שיהיו ברכב


לגבי מפחיתי לחץ האוויר הכוונה הינה לכוון ל - 16PSI (עד כמה שניתן) , כברירת מחדל לעזיבת הכביש.

ואז יש את המודד הדיגיטלי שגם יודע לשחרר אוויר, בכדי לוודא שמפחיתי האוויר לא מזייפים לגמרי וכמובן שגם להפחתת לחץ אוויר מדוייק יותר ולכל לחץ רצוי

המון תודה על כל התגובות,

תודה,

בריאן

ד ו ר ו ן
05-08-17, 16:03
לגבי הניפוח , אם הורדתי מ34PSI ל 24 כמה אני פוגע בצמיג אם ביציאה מהשטח אני נוסע מספר קילומטרים בודדים לתחנת דלק על אספלט?
סע לאט.
ובאמת אם זה רק קמ בודדים.

-->