צפייה בגרסה מלאה : תומקאר מה ניתן לעשות עם מנוע חלש
נמרוד - מערד
25-07-17, 11:09
קניתי תומקאר עם מנוע קולר 725 שנת 2000 ללא שיעורי בית, וכמובן הדבר הראשון שעולה זה המנוע החלש מאוד.
השאלות
1. איך ניתן לשפר את המנוע הקיים שייתן קצת יותר, במיוחד בעליות.
2. החלפת מנוע לחזק יותר, חוקי, ועלויות של כזה שינוי.
3. החלפת הברקסים לדיסקים, האם יש קיט הסבה.
4. ספר רכב איפה קונים.
תודה נמרוד
ממליץ לך בחום לקפוץ למפעל בגבעת השלושה ולברר את האופציות מקרוב.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Elad Shamir
25-07-17, 14:19
לפני שאני עונה - גילוי נאות אני בעלים של ניידת שרות תומקאר.
1. המנוע הזה במקור קצת חלש למשקל הרכב וכנראה שכרגע הוא חלש יותר....
''אוכל שמן''?, סותם פלאגים? (בעיקר הקידמי)
יתכן וחלק מחוסר הכח בגלל שהוואריאטורים נפתחים/נסגרים מוקדם (קפיץ מחזיר עייף/שבור בוואריאטור גיר, שחיקה של הצלחות לזווית לא קבועה "מדרגה") ולכן הנסיעה היא כאילו בהילוך גבוה מידי
2. החלפת מנוע לאחר לא חוקית, מנוע תואם מוזרק יש חדש (חדש! לא פרוק) אבל יקר
3. החלפת בלמים - אפשרי אבל יקר כי צריך להחליף חלקים רבים (קינג-פין, נאבה, צינורות...)
4. לא קיים (לפחות לפי מה שידוע לי)
Sent from my Vienna using Tapatalk
יש פתרונות בולט-און יעילים וחזקים עד מאוד.
לא חוקיים כמובן. בכל זאת אתה חי בישראל.
נמרוד - מערד
25-07-17, 15:31
אלעד
הפלג היה קצת סתום כנראה אוכל שמן, החלפתי לשני חדשים, המנוע עובד עגול יותר.
הווריאטור עובד בסדר עד כמה שאני מבין, אין מדרגה בצלחות.
כמה עולה מנוע קולר מוזרק כולל עבודה, הערכה.
דרור על איזה מנוע מדובר, ומה המחיר שלו.
נמרוד
- - - Updated - - -
אלעד
החלפת משאבת דלק בחשמלית לחץ נמוך, יעזור במשהו.
נמרוד
Elad Shamir
25-07-17, 19:00
משאבה חשמלית - להערכתי לא שייך להחליף, המשאבה צריכה ''רק'' לספק מספיק דלק לקרבורטור.
יש חשד שלא מגיע מספיק?
פלגים - האם מעשן? ממשיך לטנף את הפלגים? בד''כ הצילינדר הקידמי נשחק קודם
וואריאטורים - תסתכל/תמשש האם הזווית של הצלחות היא אחידה לכל האורך (מבחוץ לבפנים).
דבר נוסף: תקרב ביד את הצד העליון לצד התחתון של הרצועה - מה המרחק? (כמובן כשהמנוע כבוי), אתה יכול ''לשחק'' עם המרחק של המנוע מהגיר - ככול שהרצועה רפויה יותר היא תיתחבר/תעביר את התנועה בסלד גבוה יותר (כאילו יחסי העברה נמוכים יותר)
Sent from my Vienna using Tapatalk
Elad Shamir
25-07-17, 19:05
לעניין המנוע - חוקי מותר רק מנוע שאושר לשילדה הזו וזה רק המקורי - קהולר 725 סמ''ק.
מנוע מקורי מוזרק עולה כ15k
לא חוקי אפשר ''לשתול'' מנוע אחר אבל יש מעט מנועים שמתאימים לתא מנוע הקטן הזה
Sent from my Vienna using Tapatalk
אני לא יודע איזה דגם של תומקאר זה ובאיזו שילדה מדובר אבל אני כן יודע שמקובל לשתול בתמקארים מנוע דייהטסו סיריון 1300 סמ''ק (עדיף מהסיריון דור ראשון שהוא חזק יותר - 100 כ''ס בערך כשהיה חדש)
זה הופך את התומקאר העייף-משהו לרכב חי ושמח עד מאוד.
כמובן לא חוקי.
אבל בישראל הרי שום דבר לא חוקי.
נמרוד - מערד
25-07-17, 20:07
הוואריאטור חלק ניראה טוב, המרחק מהגיר, הרצועה לא חופשייה,וגם לא מתוחה, המנוע לא מעשן.
האים קרבורטור גדול יותר ייתן לו קצת יותר כוח?
נמרוד
נמרוד - מערד
25-07-17, 20:14
דרור
עד כמה ההשתלה מסובכת, זה מנוע עים גיר או וואריאטור, מי עושה שינויי כזה?
מכיוון שזה לא חוקי לא אכתוב כאן שמות.
אתה יודע, מנוולי המדינה שורצים גם כאן.
עבור לה.פ.
boaz avrahami
25-07-17, 21:44
יש שני סוגי שלדות. אם אני לא טועה את המנועים המוגדלים מכניסים רק לשילדה הרחבה.
ברחבה אם אני עדיין זוכר יש קורת רוחב תחתונה מרובעת מאחורי הכסאות. רואים אותה מבחוץ כשמסתכלים על הכלי מהצד
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נמרוד - מערד
25-07-17, 22:55
יש קורה מלבנית מאחורי הכיסאות, הדגם הוא 1T שנת 2000 האם לפי זה אפשר לדעת אם זה מתאים לשינוי.
נמרוד
לכל הדגמים יש קורה מרכזית...
לא סתם המלצתי לך לקפוץ למפעל, היצרן יגיד לך מה ניתן לשנות ומה לא.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
boaz avrahami
26-07-17, 08:28
אלעד אמור להבין בזה גם בלי נסיעה למפעל...
נמרוד, בדוק את הדגם שוב.
צריך לדעתי להיות TM25 או TM27 .
מה שכתבת נשמע לי כמו קטגורית רישוי לטרקטור.
אני מקווה שאני לא מטעה אותך אבל למיטב זכרוני ה 27 הוא בעל השלדה הרחבה.
הקורה המרובעת בולטת למראה ממבט צד באזור המדרס צד
כמו כאן
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170726/75ad434b6e462106683249138a1380c9.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הtm 25 זו הגרסה של נמרוד. מנוע חלש ומדכא, ייעוד מוצלח זה טיולי קבוצות בצפון..
הtm 27 זו הגרסה החדשה והחזקה יותר מנוע 1050 סיני שיש אפשרות מקורית למנוע 1500.
הtm 57 זו הגרסה הארוכה יותר הנקראת טנדר.
יש גרסאת היבריד ואפילו חשמלי..
יש גרסאות מוגדלות ויעודיות למיטב בחורינו.
תומקאר זה לא rzr. חלש ממנו בכ"ס ובשובבות זנב..
מלבד העדר ההנעה הכפולה.
אממה מה שדרור העלה מנוע של סיריון 1300 הופך את התולעת למשהו אחר לחלוטין.
ומטפל בול בנקודת התורפה העיקרית של התומקאר.
וזה יחסית בולטאון.
לגבי שאר מריעין בישין עם עיניים גדולות וכחולות יש גם פיתרון נכון.
אני לא יודע לומר בוודאות אם השתלה כזו אפשרית בtm25.
בלי קשר ביקור בגבעת השלושה מהנה ומסב גאווה מסויימת שעוד ישנם יצרנים ומפתחים ברמה כזו בארץ שבחזקת אור לגויים.
הSBS הראשון בעולם!! זה התומקאר .
Elad Shamir
26-07-17, 11:18
נמרוד - הדגם שיש לך זה הtm25 (הקטן יותר), את הדגם הרחב יותר tm27 החלו ליצר מאוחר יותר, לא ניתן טכנית להכניס מנוע של סיריון ודומיו, בעייה נוספת היא הגיר, זה שיש אצלך מתאים להספקים קטנים.
אני מכיר מישהו שהחליף למנוע של בנדיט 1200 שמגיע כיחידה אחת עם הגיר ויצא לו מפלצת ש''מפרפרת'' גלגלים גם ב60 קמ''ש (השקעה יקרה, יותר ממחיר התומקאר)
אם תרצה המלצה לסדנה שעושה עבודות כאלה - בפרטי (מאמין שזה אותו מקום שברלי התכוון אליו)
לסיכום: האפשרויות שיש לכלי הזה מצומצמות, ניתן לשנות את יחסי ההעברה בעזרת גלג''ש שבזרועות האחוריות או בגיר ולהנות מכוח ע''ח מהירות, מעבר לזה הייתי נהנה מהקיים או מחליף לדגם אחר
אני עדיין חושב שהוואריאטורים שלך מחזיקים את המנוע בסל''ד נמוך או שהרצועה שלך שחוקה (צרה יותר) שזה נותן הפקט דומה, תנסה לקרב את המנוע לגיר - להרפות את הרצועה
תעדכן
Sent from my Vienna using Tapatalk
נמרוד - מערד
26-07-17, 23:55
להגיע למוסך בגיבעת השלושה זה רחוק לי, דיברתי איתם ולא ניתן לעשות כלום, חוקי כמובן.
אלעד
דיברתי עם הבחור שעושה הסבות הוא אומר שהTm 25 קטן ולא יכול לקבל את המנוע הגדול.
בקיצור איזה מנוע כן יכול להיכנס, ולא מסובך מידי.
את נושא הרצועה אבדוק מחר, אקדם את המנוע קצת וניראה הבדלים.
בועז
צודק לקח לי זמן להבין איפה זה כתוב, עכשיו זה ברור.
נמרוד
נמרוד - מערד
27-07-17, 12:45
אלעד
קרוב המנוע נותן נסיעה משוחררת יותר, קצת יותר מהיר, עליות עדיין חלש.
חייב להשתיל מנוע חזק שיתאים ל Tm 25
נמרוד
boaz avrahami
27-07-17, 12:51
דיברת עם בחור מהצפון בשם אורי ש.?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Elad Shamir
27-07-17, 14:31
כמעט כל מנוע אופנוע יתאים, מסינגל ועד 4 צילינדרים.
אתה צריך את המנוע עם המחשב והאביזרים שלו, להתאים יחסי העברה בעזרת גלגש''ים לציר ישיר לזרועות האחוריות (ללא דיפרנציאל אחורי)
תידרש עבודת מסגרות וגם קצת חריטה
הרבה התעסקות, לא בשמיים.
אני יכול להיות החבר הטלפוני שלך.
תחפש אופנוע שירד מהכביש ויאלה בלאגן
Sent from my Vienna using Tapatalk
נמרוד - מערד
27-07-17, 20:18
לעשות כזה דבר בחנייה של הבית יהיה קצת קשה, צריך אחד שכבר בנה כמה כאלה ויודע מה צריך לעשות.
נמרוד
מה שבטוח ... אל תבזבז את כספך על מנוע פחות מ1000 סמק... עם עדיפות גבוהה לבנדיט או כל דבר אחר שיש לו מומנט...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נמרוד - מערד
27-07-17, 22:24
יש לך מושג כמה יכול מנוע כזה לעלות.
נמרוד
boaz avrahami
27-07-17, 22:42
תתחיל מלהבין מה עלול להיכנס מבחינת מקום וגם להתאים לגיר.
זה עשוי להיגמר בהוצאה לא מבוטלת
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נמרוד - מערד
27-07-17, 23:17
אני לא יודע מה הגדלים של המנועים ומי יכול להיכנס כולל גיר בגלל זה אני שואל מי השתיל מנוע לדגם הזה ויכול להאיר את עיננו, הפורום הזה אילמים לא מדברים.
נמרוד
boaz avrahami
27-07-17, 23:43
נמרוד, אני רואה שאלעד ענה לך . גם קראתי קצת באינטרנט.
ההסבה המקובלת היא למנוע של אופנוע שכבר כולל בתוכו גיר.
אתה צריך מנוע מאופנוע עתיר מומנט עד כמה שניתן ופחות בעל אופי ספורטיבי.
כפי שכתבתי לך בפרטי- מהיכרות מאוד קרובה של TM27 עם מנוע ספורטיבי של הונדה CBR1100xx שעשה הסבה מאוד רצינית לכלי בכל המימדים ( כולל אורך רוחב מיתלים וכו) המנוע הזה הופך את הכלי למכונה מרוצים ולא כלי לטיול.
אני לא בטוח שיש משהו כל כך באמצע כמו שאתה מחפש ושלא כולל כירורגיה מאוד יקרה שתעלה לך יותר מלרכוש 27 משומש שכבר מגיע מותאם לצרכיך...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
GodsFather
27-07-17, 23:56
דבר עם ברוך טולידאנו, זכור לי פרויקט שהוא ביצע על תומקאר, אולי יוכל להכווין.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יש לך מושג כמה יכול מנוע כזה לעלות.
נמרודבין 3 ל6 אלפ שח...
נהוג לחפש אופנוע קומפלט מתאונה...
אתה תזדקק לצמה,לניהול מנוע ואף ללוח שעונים.
מבחינת מקום ניתן להכניס לדעתי כל אחד ממנוע ה4 ציל הרוחביים ואף מנוע v2 של אופנוע ללא בעייה של מקום.
מזהיר כבר מעכשיו שזה פרויקט מורכב ויקר.
לחבר בין המנוע של האופנוע לתיבת העברה של התומקאר זה עיקר האתגר המרכזי לדעתי.
הרוב פשוט מוותרים עליה, ועל השימושיות של הכלי.
בדכ יש כלים כאלה למכירה במוסך המרכזי של תומקאר בפת... ולמיטב ידיעתי הם גם עושים שם הסבות כאלו.
לגבי כל השאר, בלמי דיסק וחישוקים כאלה... לדעתי ניתן לרכוש רכיבים חדשים מהיצרן ולהרכיב בעצמך.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא עדיף לרכוש Rzr וזהו?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נמרוד - מערד
29-07-17, 11:11
מוטי כבר קניתי את התומקאר, זה בררת המחדל, מכאן אני צריך להמשיך, המנוע גמור, השאלה אם שמים מנוע דומה, או מתפרעים על מנוע של אופנוע עם כל מה שמשתמע מיזה.
נמרוד
boaz avrahami
29-07-17, 11:28
מה שלא תבחר מבין האפשרויות שעל השולחן ישאירו אותך עם כלי שלא יענה על הציפיות שלך.
אולי בכל זאת הכי נכון למכור במינימום הפסד?
Jeep GC ZJ 3.5 IR
Honda 300EX
נמרוד - מערד
29-07-17, 23:37
בועז מנוע 900 של אופנוע, או בנדיט 1200, יתנו לו את האפשרות לטייל ולא לעצור על חוסר כוח, אני לא רוצה להפוך אותו לרכב מרוץ.
נמרוד
boaz avrahami
30-07-17, 06:51
תתרשם מאחד כזה באופן אישי לפני שאתה שם שקל...
מנוע של אופנוע חי על מומנט צר.
יש לו קלאץ׳ של אופנוע ששוקל פחות.
אתה משקיע הרבה בכלי שהופך מיידית ללא חוקי לבלי דרך חזרה.
מאידך אתה מוכר את זה וקונה TM27 עם מנוע גדול וחוקי.
האופציה השניה תהיה קלה, זולה ונכונה יותר לטעמי.
השתלת מנוע של אופנוע זה לא רק המנוע.
החלק המסובך זה תיאום ליחידת ההנע ולא בכל ההסבות יהיה לך רברס...
מה שתחליט שיהיה לך בהצלחה...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הכלי שברוך טולידאנו בנה נסע כמו חלום. אם אני זוכר טוב היו שם מנוע וגיר של מזדה 3 אבל זה בטוח לא נכנס בתומקאר בלי שינויים בשילדה.
לטעמי המנועים המקוריים הם נקודת תורפה בתומקארים. כולל TM27.
מישהו בתומקאר כנראה דוגל בתת-כוח ובוחר בכוונה במנועים חלשים ורועשים.
לכן מנוע ה-1050 הסיני ה''גדול'' הוא זבאלה לא פחות מהקוהלר המחורבן הזה - חלש ורועש ומתסכל. לא סתם מעיפים גם אותו מה-TM27 ומכניסים לשם מנוע סיריון. (שזה דייהטסו כלומר זבל-עופות בפני עצמו. אבל בהשוואה למנועים המקוריים זה זהב טהור 24K).
נמרוד - מערד
30-07-17, 09:55
דרור
בגדול איזה מנוע לא נחשב זבל עופות, ושיכנס ל Tm25 שהוא פחות רחב, ושצריך מינימום התאמות
אין לי מושג.
אני לא מאלה שמתפעלים יותר מדי ממוטוריקה יפנית בכלל ומזו של דייהטסו בפרט.
וכן - אני יודע שדייהטסו היא חטיבה בטויוטה. אז מה?... מי אמר שטויוטה קדושה?.....
אלה מנועי אלומיניום מחורבנים עם מערכת קירור רגישה ביותר שמתחממים ומתאבדים מכל שטות.
מנוע הסיריון פופולרי בקרב בעלי תומקאר כי הוא מייצר הספק גבוה יחסית ומתאים פחות או יותר לגיר ולשילדה של הכלי.
לפי מה שאומרים כאן כל זה נכון ל-TM27 ולא ל-TM25 ואין לי מה להתווכח - בכל מה שנוגע לתומקרים יש לך כאן את אלעד שזה עיסוקו ומבלי להכירו אישית, הוא כנראה בר הסמכא כאן בכל מה שקשור לכלי הזה.
מהמעט שאני זוכר מתומקארים במצבם המקורי, לטעמי רק מנוע הרוטאקס הדו-פעימתי של הכלים החד-מושביים הישנים היה כייפי.
כל שאר המנועים היו חלשים ורועשים ומתסכלים מאוד לנהיגה בכל מצב.
ראיתי בזמנו תומקאר בגרסת טנדר עם בסיס גלגלים ארוך בשירות בחורינו המצויינים - המנוע שם היה של סובארו DL. לי ולך זה יהיה כמובן אסור - אבל בצה''ל כמו בצה''ל - אין כזה דבר חוקי או לא-חוקי. לצה''ל יש סמכות רישוי עצמאית משלו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.