צפייה בגרסה מלאה : סוג מים לרדיאטור ... משנה איזה צבע ?
אומנם לא 4x4 ... אבל צריך את עזרתכם ...
מדובר בסאנגיונג רודיוס
מישהו אמר לי שאני אמור לשים את אותו צבע מים שיש לי היום, קשה לי לזהות מה הצבע המדויייק והמוסך כבר סגור לסופ״ש ...מה דעתכם איזה סוג מים להוסיף ?
והאם זה טבעי שכמה חודשים אחרי טיפול יהיו חסרים לי הרבה מים ?
תודה
מומלץ לשים את אותו נוזל, לא רק אותו הצבע.
כמה מים חסרים? מה זה"הרבה"?
אם באמת חסרים הרבה זה ממש לא טבעי וחשוב מאד למצוא את מקור הבעיה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
מומלץ לשים את אותו נוזל, לא רק אותו הצבע.
כמה מים חסרים? מה זה"הרבה"?
אם באמת חסרים הרבה זה ממש לא טבעי וחשוב מאד למצוא את מקור הבעיה
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
תודה
בינתיים חיפשתי בגוגל ומצאתי שסוג המים זה 50/50 ?
פשוט מתכוננת נסיעה של איזה 200 ק״מ לשבת, כרגע הנוזל נמצא קצת מתחת למינימום, מד הרכב לא מראה ולא הראה התחממות דראסטית.
האם שווה לקחת סיכון או להשבית את הרכב עד להגעה למוסך ?
boaz avrahami
14-04-17, 16:37
אם הוא רק מעט מתחת למינימום אל תיגע ותעקוב.
לדעתי זה כנראה בתחום הנורמה.
זה יכול להיות פעם גבוה ופעם אחרת נמוך. זה משתנה גם אם הטמפרטורה של המנוע והזמן שעבר מהכיבוי שלו...
יש שני סוגים של חומרים שמהם עושים נוזל קירור.
פרופילן גליקול ואתילן גליקול.
בנוסף יש גם את הריכוז שלהם.
את הריכוז אתה יודע אבל לא ציינת את סוג החומר.
אם הוא רק מעט מתחת למינימום אל תיגע ותעקוב.
לדעתי זה כנראה בתחום הנורמה.
זה יכול להיות פעם גבוה ופעם אחרת נמוך. זה משתנה גם אם הטמפרטורה של המנוע והזמן שעבר מהכיבוי שלו...
יש שני סוגים של חומרים שמהם עושים נוזל קירור.
פרופילן גליקול ואתילן גליקול.
בנוסף יש גם את הריכוז שלהם.
את הריכוז אתה יודע אבל לא ציינת את סוג החומר.
אכן, רמת מפלס המים נשארת תמיד קצת פחות מתחת למינ׳
מאז שהבחנתי בבעיה, בדקתי מידי פעם אבל לא ראיתי שהמפלס עולה לצד השני.
לפני כמה ימים, ביצענו נסיעה ארוכה מהצפון הרחוק לאילת וחזרה ברציפות ... הרכב לא הראה סימני התחממות גם אז ...
לגבי סוג החומר ... זה מה שמצאתי ... כתוב רק לפעול לפי הוראות היצרן וכו׳...
תודה.
לפי מה שאתה מתאר חסר לך חצי ליטר עד ליטר מים. באופן כללי גם אם תמלא מים רגילים לא יקרה כלום , גם אם תמלא צהוב/אדום/כתום/ ורוד שום נזק לא יקרה .
אגדות וסיפורים
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
עדיף לא למלא מים רגילים, אבל אם אתה לא בטוח אתה יכול להוסיף מים מזוקקים (יש בחלק מתחנות הדלק) - זה ידלל את ריכוז החומר אבל לא יערבב חומרים שאינם מתאימים. אחרי החג דבר עם המוסך ...
תיקון טעות שלי/ הבהרה , יש להפריד בין צבע החומר , באופן כללי זהו סימן מסחרי ואינו מעיד על תכולת המים.
ובין ערבוב החומרים אתילן ופרופילן כמו שנאמר מעלי.
לעיתים עירבוב החומרים יכול לגרום לנוזל להפוך לצימגי יותר "ג'ל".
במצב זה שאינך יודע את מרכיב המים שקיים אצלך, אכן עדיף להוסיף מים מזוקקים.
במידה ואתה יודע מה מכיל נוזל הקירור שלך , פשוט הוסף נוזל תואם לקיים אצלך .ערבוב הצבעים אינו משנה ולא יגרום נזק כל עוד הוא מכיל את אותו המרכיב .
שבת שלום
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
boaz avrahami
14-04-17, 21:43
תקרא כאן לפני שאתה מאמץ משהו מההמלצות שקיבלת.
בכל אופן, אל תעיז לשים מים מזוקקים.
הם גורמים נזק למנוע
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-13746.html
אם 1 ליטר מים מזוקקים יגרום לנזק , אז מה בדיוק עושה נוזל הקירור ה"תיקני"?
הוא לא אמור למנוע קורוזיה? הצטברות אבן?
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
צר לי אבל התשובות שקיבלת לא משהו...
הצבע זה חארטה. לא מעיד על כלום.
בנוזל קירור יש:
מים מטופלים
מונע קיפאון פרופילן/אתילן
אינהיביטורים ותוספים שתפקידם למנוע קורוזיה
בישראל מונע הקיפאון שולי וריכוז נמוך שלו מספיק.
שכן יכולת פינוי החום של הנוזל נפגעת ככל שיש יותר מונע קיפאון.
לעומתו תוספי מניעת הקורוזיה האינהיביטורים סופר קריטיים.
אין לערבב בין הסוגים לאור ראקציה שעלולה להיווצר.
במקרה שחסר מעט נוזל ולא יודעים מה יש
אני הייתי שם מים מטופלים/מזוקקים מה שיש.
מי ברז מכילים כלור- וכלור חברים אוכל אלומניום ופוגע בנוזל הקירור.
לעומת זאת מים מזוקקים אכן מזיקים אם הם ללא כל תוסף אך יגרמו רק לדילול הנוזל הקיים.
ולכן בכמות קטנה בתנאים שאין לי הנוזל המקורי- הייתי מוסיף מים מטופלים/מזוקקים.
מה מצחיק בכל זה , עכשיו יושב אחד בבית שיש לו איזה סובארו גסטי שנוסעת כבר 25 שנה עם מי ברז,
קורא את הקשקושים שלנו ואומר לעצמו.
"בואנה אלה משוגעים . לא מבינים כלום"
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
boaz avrahami
14-04-17, 23:39
ולעומתו יושב איזה בעל פולסוואגן או ג׳ון דיר ששילם הרבה כסף בגלל שהוא או המכונאי הלא מקצועי שלו שם את הנוזל הלא נכון.
אדב, לפי תאור המצב בתחילת השרשור, אני לא הייתי מוסיף כלום.
אשכרה ... יצאתי מבולבל ...
אני עוד זוכר שהייתי ילד, איך אבא שלי היה מוציא בקבוק מי שתיה ושופך אותו ישירות לרדיאטור...
אדב, לפי תאור המצב בתחילת השרשור, אני לא הייתי מוסיף כלום.
זה מה שגם מרגיש לי ... אחרת מד החום היה כבר שובר לי את לוח השעונים ... בטח אחרי נסיעה רצופה מאילת לגולן.
האמת בועז אני לא נתקלתי ולא שמעתי על שום בעל רכב שבגלל שערבב ירוק/צהוב/גליקול/אתילן קרה אצלו משהו .
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
boaz avrahami
15-04-17, 09:03
אביב, אלו לא תהליכים שהנזק שלהם מגיע בשניה.
התהליך של הנזק הוא מתמשך.
אלומיניום שמתפורר או חורים כתוצאה מקוויטציה הם תהליכים של הרבה שעות מנוע...
עדיין ואני מתנצל מראש שאני עיקש.
בעקבות הוספת ליטר מי ברז, לא יקרה דבר שתרגיש בו גם לא ב8000 שעות מנוע .
קוויטציה נגרמת מבעיות ספיקה או אויר במערכת , לא רואה קשר למי ברז או ערבוב מי רדיאטור שונים.
אכן הדיון הזה יכול להמשך שנים ובגדול הוא גם די מיותר.
אכן מומלץ ביותר להמשיך ולמלא מים מאותו הסוג בדיוק כמו שמומלץ למלא את אותו שמן המנוע במידה וחסר , אך גם כאן אם תמלא אותה צמיגות של שמן ובאותו התקן הכל יהיה בסדר ואין צורך להיות פרנואיד.
חג שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
boaz avrahami
15-04-17, 09:42
אני מסכים איתך בעיקרון.
מצד שני חשוב להבהיר את כללי האצבע, במיוחד למי שלא בקיא על מנת שמחר לא ימלא מישהו גלון מים מזוקקים
1+ מסכים 100%
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
boaz avrahami
15-04-17, 13:17
צר לי אבל התשובות שקיבלת לא משהו...
הצבע זה חארטה. לא מעיד על כלום.
בנוזל קירור יש:
מים מטופלים
מונע קיפאון פרופילן/אתילן
אינהיביטורים ותוספים שתפקידם למנוע קורוזיה
בישראל מונע הקיפאון שולי וריכוז נמוך שלו מספיק.
שכן יכולת פינוי החום של הנוזל נפגעת ככל שיש יותר מונע קיפאון.
לעומתו תוספי מניעת הקורוזיה האינהיביטורים סופר קריטיים.
אין לערבב בין הסוגים לאור ראקציה שעלולה להיווצר.
במקרה שחסר מעט נוזל ולא יודעים מה יש
אני הייתי שם מים מטופלים/מזוקקים מה שיש.
מי ברז מכילים כלור- וכלור חברים אוכל אלומניום ופוגע בנוזל הקירור.
לעומת זאת מים מזוקקים אכן מזיקים אם הם ללא כל תוסף אך יגרמו רק לדילול הנוזל הקיים.
ולכן בכמות קטנה בתנאים שאין לי הנוזל המקורי- הייתי מוסיף מים מטופלים/מזוקקים.
ברשותך הערה לנושא האנטי פריז.
תפקידו בארץ בעניין נקודת הקפאון הוא די שולי ברוב המקומות הגאוגרפים אבל מהצד השני הוא גם מעלה את נקודת הרתיחה.
אנחנו לא רוצים נוזל שמבחינת אחוז המהילה שלו רותח מוקדם מדי לעומת תחום העבודה שהמנוע מתוכנן לעבוד בו. רתיחה עושה נזק די מיידי למנוע.
ומהצד השני אין טעם ואף לא רצוי לשים ריכוז גבוה ממה שהמליץ היצרן כי הולכת החום של האנטיפריז פחות טובה.
בקיצור, להיצמד להוראות היצרן ולוודא שגם המוסך לא מחפף
תאמינו לי... בקירור אוויר אין את הבעיות האלה...
אסף.
נכון, יש בעיות אחרות ...
מחר התכנון היה ישר לפצאל ומשם דרומה, אבל הולך להיות יום חם ולא נראה לי לעלות את העליה שאחרי אריאל בהילוך שני 40 קמ״ש.
במקום זה נעלה לירושלים מ443. הפרש הגבהים אמנם גדול יותר אבל העליה כולה מתונה יותר ויותר חשוב יש אפשרות לעצור אם חם.
(שלא תתבלבל - נכתב בהרבה קנאה :) ... תבלו :) :) :) )
שיקום יצרן הג'יפים וירים את הכפפה של מנוע קירור שמן אוויר וזהו.
מעדכן ...
אתמול ... ערב חג ... מרבית המוסכים באזור שלי היו סגורים...
החלטתי להתקשר למוסכים באזור המרכז, לפחות לדעת בוודאות איזה סוג מדוייק של מים לשים.
כרגיל בארצנו הקטנה... המקצועיות מעל להכל ...
שני מוסכים ענו לי...
אחד אמר לי ״אין בעיה תקנה כל מים בצבע ירוק ״
השני...
״ אין בעיה תקנה מים בצבע כחול״
אולי נפלתי על ערב חג ומי שעובד הם אולי עובדים מחליפים אבל בכל זאת... שני מוסכים מורשים של היבואן.
בינתיים לא מוסיף כלום עד יום שלישי ... אגש למוסך פתוח ואקנה ישירות מהם את המים של היצרן.
חג שמח!
אני לא מופתע ובגדול אין גם מה להיות מופתע.
האנשים הטכניים הפחות רציינים זה ממש לא מעניין אותם.
אלא שזה כבר כן מעניין אותם, בדר"כ מרוויחים לא משהו ועם השנים נשחקים, בנוסף בדר"כ המנהלים בתחום הזה אלו גם חבורה של אנשים שאיך אני אגיד את זה בעדינות "בעיתים".
עכשיו נניח אדם עובד במוסך מורשה, הוא יודע ללכת למחסן ולבקש את המים של היצרן.
לא מעניין אותו מה יש בפנים, בדר"כ גם לא מעוניינים שידע מה יש בפנים כי אז אולי הוא "יתפוס " מעצמו וירצה העלאה בשכר.
התחום הזה בארץ בעייתי ומחורבן עם מנהלים עוד יותר מחורבנים. (לא כולם כמובן).
גילוי נאות אני עובד בתחום הצמ"ה ובתחום הזה העיוות גדול שבעתיים.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
קוויטציה נגרמת מבעיות ספיקה או אויר במערכת , לא רואה קשר למי ברז או ערבוב מי רדיאטור שונים.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
שינויים בנקודת הרתיחה יחד עם בעיות נקודתיות של סחרור גם גורמות לבועיות ואקום וקוןיטציה במערכות כאלו, אז נוזל קירור לא מתאים בהחלט יכול להיות גורם לבעיה כזו.
מסכים שיחסית, הוספת ליטר אחד של מים במיכל עיבוי לא יגרום לבעיה, אבל בחוסר של ליטר אין בעיה להמשיך לנסוע עד למקום שיש נוזל קירור מתאים.
בדיוק כמו שמומלץ למלא את אותו שמן המנוע במידה וחסר , אך גם כאן אם תמלא אותה צמיגות של שמן ובאותו התקן הכל יהיה בסדר ואין צורך להיות פרנואיד.
חג שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
מסכים שלהוסיף מעט מים לנוזל קירור אמיתי, כפתרון חירום עדיף על לנסוע בלי נוזל קירור, אבל ההשוואה והדוגמא לערבוב שמני מנוע לא במקומם ולא נכונה.
ערבוב צמיגויות של שמן מנוע באותו התקן רק משנה את צמיגות הנוזל המעורבב בהתאם ליחס החדש.
יש הבדל כימי בין נוזלי קירור שונים שיכול לגרום לריאקציה לא טובה לנוזל, ליצור גושים, ולפגוע במעברים ברדיאטור, מנוע ובאטמים.
על חלק מהנוזלים יש אזהרה לא לערבב עם נוזלים אחרים.
בגלל שאתה לא יודע את ההרכב הכימי וההתניות של כל יצרן, הכי פשוט ונכון זה לא לערבב עם נוזל קירור ממשפחה כימית שונה.
ואם חסר באמצע שומקום ואין לך משהו אחר, אז משלימים עם מים, ואח״כ עושים סדר.
אכן קיים איזשהו סיכוי שיווצרו גושים (ככה האגדה מספרת לפחות).
ראית פעם מצב כזה?
אני לא.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
לא ערבבתי ולא חושב לבדוק את זה על מנוע שאכפת לי ממנו.
אין סיבה.
הזמינות של נוזלי קירור איכותיים מייתרת סיטואציה כזו.
אתה ערבבת נוזלי קירור ממשפחות שונות לגמרי במנועים ובדקת לאורך זמן?
אכן קיים איזשהו סיכוי שיווצרו גושים (ככה האגדה מספרת לפחות).
ראית פעם מצב כזה?
אני לא.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
אני ראיתי.
בשתי סיטואציות שונות.
באחת נגרמו נזקים ממשיים למנועים.
לא מציע לזלזל בנוזלי קירור. גם אם הנזק מתגלה אחרי שנים רבות - הוא שם.
אסף.
1) לא מזלזל בנוזלי קירור ולא כתבתי שמומלץ לערבב סוגים שונים בכוונה תחילה.
2) בואו נצא מנקודת הנחה שרוב הרכבים בני 4 וישנים יותר , לא מטופלים במוסכי חברה ובדר"כ לא באותו מוסך .
מה שאומר שכולם עם נוזלי קירור מעורבבים של חברות שונות.
3)מומלץ להחליף את כל נוזל הקירור +טרמוסטט אחת לx קילומטרז /שעות מנוע/שנים. מישהו עושה את זה? מעטים מאוד וזה מוביל להתחממויות וראשי מנוע ומנועים קומפלט, נו אז?
העם חושב בטווח הקצר , את רוב האנשים זה ממש לא מעניין מה יקרה עם הרכב בעוד x שנים כשהוא ימכור.
וזאת חברים עובדה קיימת בשוק .
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
הכל בסדר... אבל כאן כשמישהו שואל שאלה מתוך כוונה לקבל תשובה שתיטיב עם מצב הרכב שלו, קיבל גם ממך וגם מאחרים תשובה מקצועית ורצינית ובצידה הערה שזה לא באמת משנה כי ככה כולם עושים וכו׳.
אני אישית מאמין שחלק מזה שהרבה יותר ג׳יפים וגם מכוניות מטופלים היום באחזקה עצמית בצורה טובה יותר ממה שהיו מטופלים בה במוסכים בעבר - זה האתר הזה ואחרים כמוהו שבהם אפשר להדגיש איך נכון לטפל ברכב ולא איך כולם מחפפים. אתה בעל מקצוע ומבין היטב את החומר, אז חבל לבלבל מי שיקרא את הדיון הזה בעתיד בין ההמלצה המקצועית שלך לבין האמירה שזה שהרוב מחפפים זה בסדר.
אני אישית מחליף נוזל קירור בזמן ובסוג לפי הספר. יש לי הוכחות - כלי רכב שנמצאים באותה יד שנים רבות - שזה מונע מה שמתואר כ״מחלות״ של דגמים מסויימים. מנועים עם מאות אלפי קילומטרים בלי התחממות בדגמים שבהם כל ילד יאמר לך שהם מתחממים.
יאללה, חפרנו... שורה תחתונה מה שהנוזל שהיצרן ממליץ - ומעורבב מראש. המים בארץ לא טובים לערבוב עם נוזלים להכנת קוקטייל קירור ביתי.
בעבר קיבלנו מנועים מארהב עם תמיסה של 50 אחוז. כשהיה חסר הוספנו מעט מים מטופלים כמקובל. זה היה אסון. התוסף האמריקאי מתברר הגיב רע מאוד עם המים הישראליים והתוצאה היתה איטרציה כימית קטלנית למנוע. שינינו את ההוראה כך שבמידה וחסר עד כמות מסויימת לא נוגעים ואם חסר יותר מזה מרוקנים וממלאים 20 ליטר חדשים של תמיסה ישראלית.
במקרה אחר החלפת ספק התוסף - למרות שבשני המקרים היה מבוסס אתילן גליקול - הביאה לאסון כימי בין חומרים אחרים שהיו בתוסף, גושים וסתימות של רדיאטורים.
אז נכון שזה לא המקרה הרגיל, אבל זה מבאס כשזה קורה ברכב הפרטי שלך.
אסף.
מקבל ומסכים ב100% בדיוק כמו שעשיתי לפני מספר תגובות.
ועכשיו כמו הילדים:
זה דורון שהצליח למשוך אותי חזרה לדיון התיאורטי [emoji12]
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.