PDA

צפייה בגרסה מלאה : אטימת משאבת הזרקה מכנית מנוע פרקינס



asafk
20-11-16, 18:03
מנוע פרקינס דיזל כמו של טרקטורים ישנים. משאבת הזרקה מכנית רוטורית מהסוג הפשוט, עם קידום הזרקה הידראולי.
יש נזילת סולר בין גוף המצערת (הראש של המשאבה איפה שיושב השסתום שאותו מזיזות זרוע המצערת וזרוע המדומם) לבין גוף המשאבה.
יש להשיג סט אטמים למשאבה הזו, ומספיק בזול ( פחות ממאה ש״ח לפני משלוח מאנגליה). נשאלת השאלה - כדאי לפתוח ולנסות לאטום לבד, או שהסיכון להרוס משהו הוא גדול ועדיף לתת למכון דיזלים לשבור את הראש?

אסף.

- - - Updated - - -

http://www.solidebolide.nl/downloads/CAV%20Workshop%20Manual%20fuel-injection-pump.pdf

אסף.

talw
20-11-16, 18:22
לא הבנתי למה צריך protection cap בכדי ללחוץ את הצירים מטה בזמן הרמת המכסה,חוץ מזה נראה כמו משחק ילדים ,הזדמנות גם להחליף את השמן העדין של המשאבה.

איציק - 4X6ZH
20-11-16, 19:39
הנזילה מהגומיות של הציר
לא בעיה להחליף לבד
אין שמן במשאבה הזאת

איציק

asafk
20-11-16, 21:36
זה לא בדיוק המשאבה הזו. קישרתי את המדריך לפני שראיתי של איזה דגם הוא.
זאת עם קידום מכני, שלי עם קידום הידראולי, כל החלק העליון (המצערת) שונה וזה בעצם שסתום שעולה ויורד. מצד אחד זרוע מצערת מצד שני זרוע מדומם. והנזילה היא בין גוף המצערת לבין המשאבה. אני חושש שהשסתום עצמו יתפרק או יצא מכיול.

אסף.

- - - Updated - - -

http://www.parts4engines.com/perkins-gasket-seal-kit-for-injector-pumps/

asafk
20-11-16, 21:45
http://what-when-how.com/automobile/lucas-dpa-distributor-type-injection-pump-automobile/

אמיר ב.א
21-11-16, 08:14
מניסיון אצלי במשאבת הזרקה מכנית בדיפנדר ,

הייתה נזילה מהציר וחשבתי גם לנסות להחליף לבד גומייה,

בסוף נתתי למכון דיזל , כאשר פתחו ראו שגם הגומייה נידפקה וגם הבוקסת מתכת שנימצאת ליד האטם ,

החליפו את שתיהן , הכל ביחד עלה 400 ש"ח ,

לדעתי יצא יותר טוב במקרה הזה , במקום להסתבך עם זה לבד.

my two cents ...

asafk
21-11-16, 17:36
זה המנוע:
111841
וזו המשאבה:
111842111843

איציק, זה נופל לקטגוריה של "פרק את המצערת בלי חשש", או לקטגוריה של "אל תיגע, תן למכון דיזלים"?


אסף.

איציק - 4X6ZH
21-11-16, 17:53
OK הבנתי
CAV גוברנר הדראולי משאבה לא נפוצה
האמת לא יצא לי לפרק כזאת משאבה
בדרך כלל אצל היצרן הזה הגישה לגומיות היא מבפנים

asafk
28-11-16, 21:44
אז ככה...
המשאבה בידי. לא שזה היה פשוט - האום התחתונה מהשלוש שמהדקות את המשאבה למנוע נמצאת למטה. אין אליו שום גישה משום כיוון אלא רק מלמטה. ומתחת למשאבה נמצאת המשאבת וואקום. למשאבה ארבע אומים שמהדקות אותה למנוע. אחת מהאומים נגישה רק ממתחת. ושם יש את התושבת מנוע. התושבת מחוברת למנוע בארבעה ברגים. כל הארבעה לא נגישים אלא מאיזשהו פתח תחתון שיש בתושבת - ורק עם מפתח גוץ. אבל שני הברגים התחתונים כשהם נפתחים הם פוגעים בדופן של התושבת שממולם, מה שאומר שצריך לפתוח קודם את העליונים, כדי להזיז את התושבת בזמן שפותחים את התחתונים... ולעליונים הגישה כל כך גרועה לפני שמוציאים את התחתונים... כאילו ריתכו את התושבת כשהיא היתה מותקנת כבר על המנוע... ומהיכרותי עם מי שהתקין את המנוע יכול להיות שזה בדיוק מה שהיה.
כוס אמא של האנגלים הנבלות האלה. מזכיר לי פז'ו 604 עם מנוע 6 צילינדרים - גם שם המשאבת דלק היתה נוזלת פעם בשנתיים והיה צריך לפרק אותה, וכדי לעשות את זה היו שלושה ברגים והתחתון מביניהם היה זה ש"שמו אותו ואז בנו את כל האוטו מסביבו". לא משנה... לקח לי שעתיים לפרק הכל לפי הסדר, וגם המשאבת וואקום ביד וגם המשאבת הזרקה ביד.
עוד לא פירקתי את הגובנר - אבל אני מבין שאפשר לפרק אותו ולהחליף בו את כל האטמים די בקלות. סט אטמים קומפלט למשאבה הזו עולה 200 שקל כולל משלוח, אני אבדוק אולי יש ב"משולם", ונקפוץ גם למכון דיזלים לראות מה המחיר לשיפוץ קומפלט... בהנחה שיש להם חלקים מקוריים תחת היד.

אסף.

נמרוד
28-11-16, 21:53
אז ככה...
המשאבה בידי. לא שזה היה פשוט - האום התחתונה מהשלוש שמהדקות את המשאבה למנוע נמצאת למטה. אין אליו שום גישה משום כיוון אלא רק מלמטה. ומתחת למשאבה נמצאת המשאבת וואקום. למשאבה ארבע אומים שמהדקות אותה למנוע. אחת מהאומים נגישה רק ממתחת. ושם יש את התושבת מנוע. התושבת מחוברת למנוע בארבעה ברגים. כל הארבעה לא נגישים אלא מאיזשהו פתח תחתון שיש בתושבת - ורק עם מפתח גוץ. אבל שני הברגים התחתונים כשהם נפתחים הם פוגעים בדופן של התושבת שממולם, מה שאומר שצריך לפתוח קודם את העליונים, כדי להזיז את התושבת בזמן שפותחים את התחתונים... ולעליונים הגישה כל כך גרועה לפני שמוציאים את התחתונים... כאילו ריתכו את התושבת כשהיא היתה מותקנת כבר על המנוע... ומהיכרותי עם מי שהתקין את המנוע יכול להיות שזה בדיוק מה שהיה.
כוס אמא של האנגלים הנבלות האלה. מזכיר לי פז'ו 604 עם מנוע 6 צילינדרים - גם שם המשאבת דלק היתה נוזלת פעם בשנתיים והיה צריך לפרק אותה, וכדי לעשות את זה היו שלושה ברגים והתחתון מביניהם היה זה ש"שמו אותו ואז בנו את כל האוטו מסביבו". לא משנה... לקח לי שעתיים לפרק הכל לפי הסדר, וגם המשאבת וואקום ביד וגם המשאבת הזרקה ביד.
עוד לא פירקתי את הגובנר - אבל אני מבין שאפשר לפרק אותו ולהחליף בו את כל האטמים די בקלות. סט אטמים קומפלט למשאבה הזו עולה 200 שקל כולל משלוח, אני אבדוק אולי יש ב"משולם", ונקפוץ גם למכון דיזלים לראות מה המחיר לשיפוץ קומפלט... בהנחה שיש להם חלקים מקוריים תחת היד.

אסף.

אני מתנצל על חטיפה קצרה של השרשור... אם מישהו רוצה להבין מהי אותה איכות חמקמקה שאנחנו מייחסים לרכב יפאני... הפסקה הזאת של אסף לא היתה יכולה להכתב על שום דבר מתוצרת טויוטה. אני צודק אסף?

asafk
28-11-16, 22:15
באופן לא מפתיע, דגם המנוע הזה - עם המשאבה הזו - היו מותקנים על סדרה 70 בשנתיים הראשונת של הייצור עד שהחברים שלך בטויוטה הצליחו לפתח מנוע דיזל שגם עובד.
אז בוא נניח את ההנחות שלך בצד.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
29-11-16, 09:20
אני מתנצל על חטיפה קצרה של השרשור... אם מישהו רוצה להבין מהי אותה איכות חמקמקה שאנחנו מייחסים לרכב יפאני... הפסקה הזאת של אסף לא היתה יכולה להכתב על שום דבר מתוצרת טויוטה. אני צודק אסף?

אני מבין שלא יצא לך לפרק סטרטר בהיילקס הקודם שלך.

מוני אורבך
29-11-16, 09:51
מה הקשר לאיכות המנוע ונוחות הטיפול בו ?!
בכל מקרה הכל נובע מפשרות, אי אפשר שכל הברגים יהיו בעלי גישה נוחה וקלים לפירוק.
הבורג הנ"ל כמה צריך לפתוח אותו במהלך חיי המנוע? פעם אולי פעמים.
אז מעדיפים שלברגים אחרים תהיה גישה יותר נוחה, או שפשוט ככה יצא, אין מה לעשות יש מקומות שחיבים להתפשר.
אפילו כאשר עובדים במפעל אגדתי כמו טויוטה..

asafk
30-11-16, 22:26
פירוק ניקוי בדיקה והרכבה של המשאבת ואקום. במרפסת עם שני מפתחות ופטיש.
עם זה שיש לי נסיון במנועי דיזל של משאיות וג׳יפים- לא התעסקתי אף פעם עם מנועים ״חקלאיים״. אם המשאבה הזו היא דוגמה לשאר המכלולים, העניין הוא שהמשאבת ואקום הזאת בנויה מיציקה, כל החלקים הפנימיים מאסיביים להחריד. והמשאבה בנויה לאחזקה בשטח. פשוט ובלי כלי עבודה מיוחדים. מזכיר לי קצת את ה״קולחוזניק״ - הלאדה ניבה שהיתה לי.

המחיר הוא משקל ונפח - מחיר שאני שמח לשלם.

אסף.

asafk
30-01-17, 23:39
ובכן... ערכת האטמים הגיעה. איכות מצויינת. כולל הכל - אפילו פקקים ואפילו את הרשת פלסטיק של חלל הכניסה של הדלק למשאבה.
התחלתי לפרק חלק חלק, לאטום לננקות ולהרכיב.
המשאבה נראית סוף סוף כמו משאבת הזרקה ולא כמו גוש בוץ.
חלק מהברגים והניפלים היו סגורים במומנט מטורף. אני לא חושב שצריך לסגור בנג'ו שנסגר עם מפתח 9/16 במומנט שכדי לפתוח אותו צריך לשים את המשאבה במלחציים ולהשלמש בידי כוח.... אבל ככה היו כמה ברגים סגורים. מישהו חזק טיפל במנוע הזה.

בכל מקרה דווקא את הגובנור לא פתחתי - כי היה חסר לי, אוי לבושה, בוקסה קטנה 12 פינות נראה לי גודל 1/4 או 7/32 או משהו כזה... אז ההמשך יבוא בשבוע הבא.
ככה או ככה הכנסתי דלק עם משפך קטן וסובבתי את המשאבה ביד והיא משפריצה יופי ולפי הסדר מארבעת היציאות, בלי נזילות נראות לעין. אז לפחות לא קילקלתי כלום...

אסף.

-->