צפייה בגרסה מלאה : בניה עצמית של עגלה נגררת ורישוי
עד לפני מספר שנים, כלי הרכב היחיד שהיה אפשר לבנות לבד ולקבל עבורו רישוי היה גרור.
מישהו ניסה לקבל רישוי לגרור בבנייה עצמית בשנים האחרונות? אפשרי בכלל?
אסף.
...אם זה אפשרי- זה אחד הפרוייקטים הבאים שלי:
http://www.tawayama.com/gear/trailer/chuckwagon.html
אסף.
אם זו הכוונה שלך, אז כן, זה אפשרי.
חבר שלי היה רוכש ריקשות צה"ליות לפירוק ואז מסב אותן לנגררים באותה המתכונת של מה שאתה מציג.
חלקן נמכרו ואחת מהן משמשת אותו עד היום.
אם אתה רוצה את פרטיו, נמשיך בפרטי.
בברכה
ברק.
במדינתנו הנאורה קשה לי להאמין שלא יערימו עליך קשיים .
רצוי וצריך קודם ללכת ולבקש את הדרישות בעמדה מס' 1 או בטכניון או איפה שתידרש לאשר את המוצר ואז לבנות לפיהם.
הניחוש לי שאתה צריך להיות איזה יצרן מורשה שמשלם אגרת יצרן או חבר באיגוד יצרני העגלות ,או חבר בארגון העגלונים שמשלם אגרת חברות שנתית בסך של $$$$
בקיצור לא נראה לי שזה כ"כ פשוט כי אחרת כל מסגריה הייתה מייצרת עגלות\נגררים
והלוואי ואני טועה !!!
אסף
כפי שמן הסתם הבנתה כבר - טלפון למעבדה של הטכניון יתן לך את כל התשובות, החברה בנתניה לא כל יום שם אבל כשהם שם בד"כ יש שיתוף פעולה ורצון לעזור, אם אתה לא תופס אותם תבדוק אם מוסך מקסיקו מתי הם נמצאים (יושבים באותו מבנה).
אם תגידו לי לאיפה ללכת בטכניון, אני אביא משם את מה שצריך מתישהו השבוע.
חנן-ג'יפולוג
21-11-05, 12:54
דברו עם מוני, הוא בנה נגרר והעלה אותו לכביש.
מוני אורבך
21-11-05, 14:37
אסף זה אפשרי - אבל לא במתקונת של הנגררפנדר.
הם לא יאפשרו לך לקחת רכב ולהפוך אותו לנגרר.
התהליך די פשוט:
1. ללכת למוסד הטכניון ולהעביר את הנגרר בדיקה.
2. ללכת לעמדה מספר 1 ולהעביר אותו רישוי (עם חקיקת מספר שילדה, מספר רכב וכול השאר)
מובן שהכול מלווה בברוקרטיה, אבל בזמנו (7 שנים) התהליך לא היה כל כך קשה.
דבר ראשון כדאי ללכת לטכניון ולשאול אותם מה תוכל להעביר בדיקה. יש מספר נגררים סטנדרטים שיעברו ללא בעיות. עצתי - אל תעבור את ה 500 קילו אחרת תצתרך ברקסים על הנגרר, ותוכל לגרור אותו רק ברכבים מסוימים. יש גם הגבלות על אורך רוחב וגובה. אבל נגרר בגודל של הנגררפנדר תוכל לעשות ללא בעיות.
הבעיה המרכזית לדעתי תהיה המתלים. הם ידרשו משהו סטנדרטי והוא לא יתאים לשטח (לא מספיק משכך) כדאי שתלבן איתם את הבעיה.
בהצלחה.
אני רוצה עגלה של 3500 ק"ג כולל (יש לי רשיון משא כבד, ולדיפנדר מותר לגרור לפי התקנות האירופאיות שאוטוטו נכנסות לתוקף 3500 ק"ג). זה אומר בלמים מסוג PUSH-PULL, לפחות, אם לא בלמים הידראוליים כמו שמקובל באמריקה (ומשום מה לא ראיתי אף פעם בארץ.. אולי זה לא תקני).
אסף.
אסף
אם אתה רוצה יש מספר פלאפון של הבוחן של הטכניון בחיפה.
כמו כן,
כשתדע, אני סקרן - אני זקוק גם לניגרר וחשבתי לבנות לבד.
הברה פחות מ 500 ק"ג.
יותר פרקטי , חזרה למקורות ...
http://tamor.us/members-rigs/albums/Rubicon-Unlimitd/IM000403.sized.jpg
http://tamor.us/members-rigs/albums/Rubicon-Unlimitd/IM000404.sized.jpg
ואפילו... :lol: :lol:
http://tamor.us/members-rigs/albums/Rubicon-Unlimitd/IM000406.sized.jpg
אסף או מישהו - יש מסקנות?
אני צריך עגלה וחושב לחסוך כמה שקלים. עם מי מדברים?
אני מהצפון.
תודה,
אודי
אשמח לדעת גם כן.
עם מי צריך לדבר בטכניון/מוסך מקסיקו?
לא צריך ללכת רחוק.
יורמי ממוסך גבע בנה נגרר מחצי דיסקו, כמצולם בשדות העמק - זה לא פוטושופ, נהגתי בדבר הזה בעצמי...
אבל אני לא יודע אם הוא העלה אותו לכביש, שווה לבדוק איתו
רמי, לבנות זה קל.
החוכמה בישראל זה לקבל רישוי.
...אם זה אפשרי- זה אחד הפרוייקטים הבאים שלי:
http://www.tawayama.com/gear/trailer/chuckwagon.html
אסף.
אפשר לשאול מה זה נותן ?
לא עדיף לקחת רק את הציר ולבנות עגלה ייעודית על פי הצרכים ?
דרור, ברור. יורמי עשה את זה בשביל הקטע, ה'דיסקו-וחצי' הגיע קומפלט עם המושב האחורי, אז אי אפשר היה להעמיס שם הרבה סחורה. אבל יכול להיות שהוא בדק ויודע משהו על רישוי.
בינתיים, הזגוגיות שלך שמורות במערכת, במקום אפל וקר...
boaz avrahami
02-08-12, 01:09
רמי
משהו לא מסתדר בתמונה.
גרנד צ'ירוקי מלפנים וחצי דיסקו מאחור היה נראה יפה שבעתיים.
השרשור הזה מתוזמן ממש מהשמיים ותודה למי שפתח אותו.
בשבועיים האחרונים אני משתעשע ברעיון בראש. ראיתי כל מיני כאלו בפרסומים מחו"ל.
לפני כמה שנים נפל לידי נגרר כמו בתמונה רק במצב קצת פחות טוב.
קפיצי עלים, ללא בלמים וללא מתקן לג'ריקן כמו בתמונה.
בגלל שאין לו רישוי הוא משמש את הזקן שלי ומלווה את הפרגיסון 35 שלו בשיטוטיו במושב
.
אם ניתן להכשיר ולהסדיר לו רישוי הרי שהיה מעניין אותי ולבנות אותו מדוגם עם ציוד מחנאות קומפלט.
62272
Some say it is a Disco.
Some say it's a Cherokee.
Some say that HM the queen is being driven in this orange chariot to her secret lover…
All we know is that it is – The Shpig !!!!!!!
אולי לא הבנתי אותך נכון אסף - דיפנדר אין לך כבר מזמן אבל לחצות אחד לשניים אתה כן מעוניין?
קודם תקנה דיפנדר ואז נראה אותך עובר את המגבלה הנפשית של לשחוט אותו לטובת עגלה נגררת.
אני חושב על נגרר עם גלגלי 7.5 או 235X85 וכבר חושב איזה בלאגן זה יעשה כי זה לא הכי סטנדרטי.
גלי.
תסתכל ממתי הוא רצה לחתוך דיפנדר
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
גלי, מנפלאות האינטרנט...
אסף.
אוי אסף...יצאתי כבש!
ואני כבר חשבתי שנראה אותך שוב על דיפנדר.
יאללה שיהיה אחלה סופ"ש.
בועז האם קיבלת תשובה אם אפשר להכשיר ולסדר עגלה ישנה ואיך עושים את זה?
גם אני יש לי עגלה ישנה שאני רוצה לשפץ אותה ולסדר רק שאין לי רשיונות ומספר.
boaz avrahami
07-08-12, 20:10
לא
חשבתי שיהיה פה מישהו עם נסיון.
אם לא אני אנסה לרחרח בכמה מקומות אבל זה לא מאמין שיהיה לי תשובה מהירה אם בכלל
אפשרי.יצא לי לעבור את כל התהליך והבירוקרטיה.
ראשית ניתן לבנות ע"י אדם פרטי , עגלה במשקל מקסימלי של 750 ק"ג ללא בלמים!
כל הפרטים נמצאים בתקן של מכון התקנים שנקרא בעבר: ת"י 184. (כיום מספר המפרט/התקן שונה אם זכור לי)
הולכים לספריה של מכון התקנים ורוכשים את המפרט הרלוונטי.
כל עוד נצמדים למה שהמפרט מציין לא צפויות בעיות. (לא צפויות, אבל יהיו.....)
אני בניתי בזמנו נגרר עם רמפות לטרקטורונים.
רציתי צמיגים גדולים וקפיצי עלים.
אחרת כדאי לקנות משהו סטנדרטי ולחסוך את כאב הראש.
אני קודם בניתי ואח"כ הלכתי למכון התקנים.
בדיעבד הסתבר שהיה טוב יותר לו קודם הייתי מאשר את השרטוטים קודם ואז מייצר., אבל התמזל מזלי והערות הבוחן היו לא משמעותיות.
לאחר בדיקת מכון התקנים ( תמורת תשלום אגרה כמובן) צריך להטביע מספר שלדה בגרור.
ועם התעודות של מכון התקנים, ניגשים למשרד הרישוי מקבלים את הניירשת לרישום רכב חדש, וקדימה לעמדה מס' 1 הידועה.
לאחר האישור של עמדה מס' 1, חוזרים לפקיד הרישוי ושם מקבלים מספר רישוי ורשיון.
כמובן שבמהלך כל הבדיקות הללו, אסור לנסוע עם הגרור על הכביש.
אם מישהו מעוניין להכנס להרפתקאה הזו, אשמח לעזור, בשרטוים, במפרט, בשאלות וכו'.
boaz avrahami
08-08-12, 17:16
היי רובי
מידע מועיל מאוד.
ניתן להזמין את התקן בעלות של כ 100 שח' בקישור הבא.
http://www.sii.org.il/488-he/SII.aspx?standard_num=1044530200
התקן נקרא ת"י 4453 חלק 2 והוא מחליף את התקן שרשמת.
מישהו נוסף מעוניין בתקן?
בועז
לדעתי היום זה בלתי אפשרי. כדאי לשאול קודם (לפני שנכנסים לזה) את מי שאמור לאשר במשרד התחבורה.
אסף.
אין ספק שלפי החוק היבש זה מסובך ומצריך אי אלו אישורים.
מצד שני נגרר זה לא רכב סטנדרטי ולא פשוט לראות שם שינוי מבנה...
מבחינת טסטר מספיק שהנגרר שלם ותואם לניירת ויש לו אורות. אף אחד לא יודע איך נראה השרטוט של הנגרר שאושר במכון תקנים/משרד הרישוי.
boaz avrahami
08-08-12, 21:07
אסף,
למהמלדעתך כיום זה בלתי אפשרי ואת מי צריך לשאול ?
יש מהנדס תקינה במשרד התחבורה. אותו כנראה.
אסף.
מעלה מהמרתף המאובק :)
יש לי עגלה ישנה עם רשיונות והכל ואני רוצה לבצע בה שינויים קלים האם זה אפשרי ?
כרגע הגלגלים הם בצידי העגלה ואני רוצה שהם יהיו מתחת לעגלה על מנת לייצר דפנות נפתחות בכל הצדדים
זה השינויי העיקרי !
כלומר על אותו הרישיון לשפר את העגלה הקיימת
תודה
אף אחד לא ישים לב.... גם לשינויים גדולים יותר.
אסף.
היי רובי
מידע מועיל מאוד.
ניתן להזמין את התקן בעלות של כ 100 שח' בקישור הבא.
http://www.sii.org.il/488-he/SII.aspx?standard_num=1044530200
התקן נקרא ת"י 4453 חלק 2 והוא מחליף את התקן שרשמת.
מישהו נוסף מעוניין בתקן?
בועז
מישהו יודע אם משהו השתנה מ2012? אני גם משחק עם הרעיון הזה בראש תקופה ורוצה לדעת מהן המגבלות והאם זה ריאלי.
בועז הורדת את הקובץ בזמנו?
boaz avrahami
04-10-16, 17:40
אין לי הקובץ
בהמשך לשירשור הישן הזה שמתעדכן מדי פעם..
האם אפשר להגדיל צמיגים לנגרר שיש לו כבר רישיון? יש לי נגרר שברישיון שלו יש הערה "בניה עצמית" מה שזה לא יהיה עם צמיגי 13 ואני רוצה להכין אותו לנסיעות שטח
אפשרי.
מכיר מישהו שעשה זאת. פעמיים לאותו נגרר (כי בפעם הראשונה, הגאון ממשרד התחבורה רשם את מספר הרכב במקום מידת הצמיג...)
אבל אולי תידרש לאישור של מהנדס מוסמך או איזושהי מעבדה
למיטב ידיעתי, וניסיתי לבדוק בעבר - לא.
רק יצרן גרורים רשאי לייצר גרור עם המידות שיש לו. מבירור שערכתי לפני כשלוש שנים
לא היה ליצרנים גלגלי 15 כמותרים ליצור גרורים (של 750 ק"ג).
רק 12, 13 ולחלק קטן - אולי 14.
לשמחתי - לי יש 700X15 ברשיון הנגרר.
טוב,
דיברתי עכשיו עם יצרן גרורים, אומר זה תלוי בהוראת הרישום של הנגרר, אם מופיע שם אז אפשרי.
בעיקרון אמר שזה תלוי במשקל הכולל ולדעתו לא יהיה אפשרי בנגרר 550 ק"ג.
לאחר מכן דיברתי עם בכר מ"יוכלמן את בכר" - הוא אומר שאין הרבה סיכוי שיאשרו למשקל כזה צמיג גדול יותר
למיטב ידיעתי, וניסיתי לבדוק בעבר - לא.
רק יצרן גרורים רשאי לייצר גרור עם המידות שיש לו. מבירור שערכתי לפני כשלוש שנים
לא היה ליצרנים גלגלי 15 כמותרים ליצור גרורים (של 750 ק"ג).
רק 12, 13 ולחלק קטן - אולי 14.
לשמחתי - לי יש 700X15 ברשיון הנגרר.מרכבי נוע מייצרים נגררים עם צמיגי 15 לחברת חשמל
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם לא בלמים הידראוליים כמו שמקובל באמריקה (ומשום מה לא ראיתי אף פעם בארץ.. אולי זה לא תקני).
אסף.
לא ראיתי פה בלמים הדראוליים, מקובל פה בלמים חשמליים, ובקר בלימה שמותקן ברכב.
אופס, רק עכשיו ראיתי שהגבתי להודעה מ 2005 ... התשובה עדיין נכונה, אבל כנראה לא רלוונטית ...
מרכבי נוע מייצרים נגררים עם צמיגי 15 לחברת חשמל
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כן, עגלות של טון וחצי.....
כן, עגלות של טון וחצי.....מצטער
לא בדקתי את התווית....
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
כן, עגלות של טון וחצי.....
תגיד
אם אני משיג עגלה כזאת, אפשר להוריד לה משקל ולהקטין אותה בלי לפגוע בחוקיות? מישהו ישים לב בכלל?
להוריד משקל בניירת, או בפועל?
בפועל כן, בניירת כנראה שלא.
חבר בעל רשיון ב' נסע עם אוטו של שני טון ומשהו ועגלה של 3 טון (800 ק"ג משקל עצמי).
יש לו רשיון ב'.
קיבל פסילה מנהלית לחודש, ועוד עונש במשפט, על נהיגה שלא בהתאם לתנאי הרשיון,
וזה אחרי שמראש הוא אמר ליצרן העגולת שהוא רוצה עגלה שיוכל לנהוג איתה עם רשיון ב.
רוצה לומר - המשטרע מקפידה בזה.
עגלה של טון וחצי גם הרשיונות מתאימה לרשיון B. אז חוץ מזה אפשר לפרק ולבנות אותה מחדש ולהידאר רק עם הרישיון והגלגלים.... כמובן שזה לא תואם לתכניות המקוריות ולכן זה לא מותר.
אסף.
אסף - גם אוטו של 2.8 טון עם עגלה של 1.5 טון מתאימים לרשיון ב'?
נראה לי שהיצול קצת קצר מידי,
יהיה לך קשה ברוורסים...
אני מכוון לנגרר קמפינג שיגרר על ידי פרייבט. זול, קומפקטי - 2 מבוגרים וילד גג. אוהל מעל ושלום על ישראל.
על אוהל גג שמעתי, אבל... ילד גג? :)
Sent from my LG-H960 using Tapatalk
ככה היא לא תמלא את כל האוטו ביסלי במבה... אני לא רואה פיתרון אחר כרגע.
אצלי הביסלי במבה מוסווה יופי בחול שבתוך האוטו....
Sent from my SM-J530F using Tapatalk
פעם קראו לזה קראוון מתקפל.
יש כאלה לא מעט על הכבישים...
בד"כ אוהל עם מיטות נפתח לצדדים ולחזית מטבחון ופינת שינה.
בדיוק... ואם אני מצליח לאחסן את זה עומד בתוך החניה שלי אז בכלל מושלם. עכשיו רק נשאר להצדיק כמות טיולים בשביל זה.
אסף - גם אוטו של 2.8 טון עם עגלה של 1.5 טון מתאימים לרשיון ב'?נכון לעכשיו שלא כמו באיחוד האירופי, הרישיון מגביל את משקל הנגרר ולא משקל הקומבינציה.
אפשר לראות את פירוט דרגות הרישיון באתר של משרד הרישוי.
אסף.
תגיד
אם אני משיג עגלה כזאת, אפשר להוריד לה משקל ולהקטין אותה בלי לפגוע בחוקיות? מישהו ישים לב בכלל?
לא. יש לי עגלה של חברת החשמל וגם אני רציתי להוריד משקל בכדי שאוכל לגרור אותה מבלי לעשות שינוי ברכב
בדקתי את הנושא מול אחראי תקינה של גרורים המשרד התחבורה שאיני זוכר את שמו ואין אופציה כזאת אבל בבדיקה נוספת אז יש אפשרות לעשות התקנה חדשה של וו גרירה ובדיקת מעבדה מוסמכת וכך אפשר לגרור לפי מה שהרכב מורשה ולא לפי יצרן הנגררים, במקרה שלי זה דיסקו 1 אז 2730 ק"ג
- - - Updated - - -
פעם קראו לזה קראוון מתקפל.
יש כאלה לא מעט על הכבישים...
בד"כ אוהל עם מיטות נפתח לצדדים ולחזית מטבחון ופינת שינה.
יש לי כזה ללא רישוי שהביאו מברית המועצות מדי פעם יש צץ ביד 2 למכירה - היה לפני שבועיים 1 כזה
בדיוק... ואם אני מצליח לאחסן את זה עומד בתוך החניה שלי אז בכלל מושלם.
ותמיד תוכל לשלוח מישהו מדרי הבית לישון בחצר.
או שיהיה לך לאן ללכת לישון בעיתות מצוקה.
לא. יש לי עגלה של חברת החשמל וגם אני רציתי להוריד משקל בכדי שאוכל לגרור אותה מבלי לעשות שינוי ברכב
בדקתי את הנושא מול אחראי תקינה של גרורים המשרד התחבורה שאיני זוכר את שמו ואין אופציה כזאת אבל בבדיקה נוספת אז יש אפשרות לעשות התקנה חדשה של וו גרירה ובדיקת מעבדה מוסמכת וכך אפשר לגרור לפי מה שהרכב מורשה ולא לפי יצרן הנגררים, במקרה שלי זה דיסקו 1 אז 2730 ק"ג
לא הבנתי.. למה צריך התקנת וו חדש? במה זה משנה את ההתקנה הקיימת?
המטרה היא להוריד משקל כדי שהרכב לא יעבוד קשה בלי סיבה..
לא הבנתי.. למה צריך התקנת וו חדש? במה זה משנה את ההתקנה הקיימת?
המטרה היא להוריד משקל כדי שהרכב לא יעבוד קשה בלי סיבה..
כי אי אפשר לעשות שינויים בוו גרירה הישן (של טל והדס והם לא היו מוכנים לתת אישור חדש לוו בן עשרים שנה- מבין אותם. באספיר הוו מתוכנן לכמעט 3 טון ואצלם הוא נשלף כך שפחות פוגע בזוית נטישה
אין אפשרות להוריד משקל כללי לגרור, כמה שהסברתי לאחראי תקינה וגם וניסיתי לשכנע שאני אשלח לו נוסחאות שזה לא משנה אם מורידים משקל כולל אלא להיפך זה לא עזר
ממה שאתה כותב אני מבין שהוו גרירה הקיים אצלך מגביל את משקל הגרירה המותר? התקנת וו של אספיר מאפשרת לך לגרור יותר משקל?
פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה.. כל יום לומדים משהו חדש..
ממה שאתה כותב אני מבין שהוו גרירה הקיים אצלך מגביל את משקל הגרירה המותר? התקנת וו של אספיר מאפשרת לך לגרור יותר משקל?
פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה.. כל יום לומדים משהו חדש..ברוך הבא למדינת ישראל
תסתכל על וו גרירה מקורי של סילוורדו.
לי היה מןדל 2008 על הלוחית רשום 5,800 קג מהתפוח
ע"פ משרד הרישוי היה לי מותר לגרור 2,300 קג
היה צריך לעשות שינוי רישום ל 3,500 קג כמו בסילוורדואים החדשים יותר.
Sent from my SM-J530F using Tapatalk
אין אפשרות להוריד משקל כללי לגרור, כמה שהסברתי לאחראי תקינה וגם וניסיתי לשכנע שאני אשלח לו נוסחאות שזה לא משנה אם מורידים משקל כולל אלא להיפך זה לא עזר
יצרני עגלות עושים את זה אבל לעגלות חדשות....
Sent from my SM-J530F using Tapatalk
במשך שנים היתה מקובלת שיטת חישוב ספק מוזרה ספק מסתורית למשקל מוצר לקריאה. יצרני ווי הגרירה מתוך כך תיקננו את הוו למשקל שמותר היה לרכב לגרור לפי אותו חישוב.
מאז מדינת ישראל אימצה למעשה את התקינה האירופית ואיתה משקל מוצר לקריאה לפי הוראות היצרן או לפי חישוב אחר שגם הוא נותן משקל גדול משהיה. כל התקנה חדשה מקבלת את המשקל הזה. ומה עושה מי שיש לו וו ישן שהותקן לפי העומס הישן? או מקבל אישור מהיצרן של הוו שהוא מתאים לעומס הגדול יותר (כלומר תוכנן לעומס גדול ונבדק, אבל קיבל תקינה בזמנו לפי החישוב הישן לעומס קטן), או הולך ומתקין וו גרירה חדש ואיתו מקבל משקל מותר לקריאה לפי התקינה החדשה.
אסף.
במשך שנים היתה מקובלת שיטת חישוב ספק מוזרה ספק מסתורית למשקל מוצר לקריאה. יצרני ווי הגרירה מתוך כך תיקננו את הוו למשקל שמותר היה לרכב לגרור לפי אותו חישוב.
מאז מדינת ישראל אימצה למעשה את התקינה האירופית ואיתה משקל מוצר לקריאה לפי הוראות היצרן או לפי חישוב אחר שגם הוא נותן משקל גדול משהיה. כל התקנה חדשה מקבלת את המשקל הזה. ומה עושה מי שיש לו וו ישן שהותקן לפי העומס הישן? או מקבל אישור מהיצרן של הוו שהוא מתאים לעומס הגדול יותר (כלומר תוכנן לעומס גדול ונבדק, אבל קיבל תקינה בזמנו לפי החישוב הישן לעומס קטן), או הולך ומתקין וו גרירה חדש ואיתו מקבל משקל מותר לקריאה לפי התקינה החדשה.
אסף.
שכחת שצריך אישור מעבדה מוסמכת (עוד דרך לחלוב אותנו , לוקחים כסף בשביל להדק יחד כמה דפים)
תודה לכם, למדתי עוד משהו.
מקפיץ.
ברשותי נגרר ייצור עצמי שעלה לכביש ב-82 ולפני כ-5 שנים סירבו במשרד הרישוי לחדש את רשיון הרכב.
(היה בשימוש אצל אבי ולא מכיר את היסטורית הטסטים והריג'קטים שלו. )
כמה שאלות,
האם יש התיחסות שונה לנגרר ייצור עצמי או לכזה של יצרן מוכר?
האם דין נגרר ישן (20שנה ומעלה) כדין רכב ישן? (2 טסטים בשנה?)
ובנוסף, מהי תוחלת חיים לנגרר כזה, והאם רשות הרישוי רשאית לאסור השימוש בנגרר אחרי כך וכך שנים?
תודה לכל מי שיוכל לשפוך אור בנושא.
זוהר.
חנן-ג'יפולוג
19-02-19, 12:53
אני עם נגרר מודל 97. טסט אחד בשנה, ובלי אישורים מיוחדים.
עד לפני שנה היה לי נגרר 95 מייצור עצמי שעשה טסט פעם בשנה. הוא נמכר אך עדיין החיים אצל הבעלים החדש.
יש לי נגרר ייצור עצמי שנת 1978, משקל 750.
אין שום בעייה עם ייצור עצמי, אין שום בעייה עם טסטים. בנגרר אין "רכב מיושן" והוא ממשיך עם טסט אחד שנה.
גם אין נגרר אספנות.
לא מוצא שום סיבה הגיונית ל"הורדה מהכביש".
גש אליהם, למשרד רישוי פיסי, לא לרשויופון, והתעקש לקבל או רשיון או הסבר כתוב ומנומק מדוע לא יחדשו לך את רשיונו.
שים לב שתצטרך לשלם טסטים לאחור....
תודה לכם, נענו כל שאלותיי.
היי חברים חייב עזרה!
בניתי נגררת קרוון. ככה - לקחתי רק את הבקקסס ! אחורי של טנדר מיצובשי L300 (הטנדרים הסגורים). עליו בניתי נגררת ברמה מקצועית.
כשעל בסיס הנגררת בניתי קרוון מפנאל מבודד.
ואני רוצה לנסות להוציא לזה רשיון תיקני אפשר עזרה יעוץ? ראיתי שהיו הרבה דיבורים על הנושא. אבל אני צריך כיוון צפציפי בבקשה
אם יש מישהו שיכול לעזור לי
תודה
מציע לך לפנות למעבדת הרכב באוניברסיטת אריאל, 073-2123299.
תודה אני ינסה. אבל יש פה מישהו עם נסיון בנושא הזה שיכל לתת לי כמה טיפים?
ואם יש אולי למישהו את זה ת"י 4453 חלק 2 או סירטטוטים או כל דבר שיכל לעזור..
היי חברים חייב עזרה!
בניתי נגררת קרוון. ככה - לקחתי רק את הבקקסס ! אחורי של טנדר מיצובשי L300 (הטנדרים הסגורים). עליו בניתי נגררת ברמה מקצועית.
כשעל בסיס הנגררת בניתי קרוון מפנאל מבודד.
ואני רוצה לנסות להוציא לזה רשיון תיקני אפשר עזרה יעוץ? ראיתי שהיו הרבה דיבורים על הנושא. אבל אני צריך כיוון צפציפי בבקשה
אם יש מישהו שיכול לעזור לי
תודה
האם בנית לפי תכנית מאושרת במשרד תחבורה רשות הרישוי, או שבנית כמיטב התכנון שלך?
אם בנית לפי תכנון שלך, חבל לך על הזמן והרישוי יעלה לך יותר מקראוואן חדש שתקנה מן המוכן.
כדי לאשר תצטרך גם אישור מהנדס רכב, גם תנכית בנייה מפורטת, וגם ניסויים של מעבדת רכב.
ספר לנו איך בדיוק "בנית"?
היי חברים חייב עזרה!
בניתי נגררת קרוון. ככה - לקחתי רק את הבקקסס ! אחורי של טנדר מיצובשי L300 (הטנדרים הסגורים). עליו בניתי נגררת ברמה מקצועית.
כשעל בסיס הנגררת בניתי קרוון מפנאל מבודד.
ואני רוצה לנסות להוציא לזה רשיון תיקני אפשר עזרה יעוץ? ראיתי שהיו הרבה דיבורים על הנושא. אבל אני צריך כיוון צפציפי בבקשה
אם יש מישהו שיכול לעזור לי
תודה
אם הית במדינה אחרת זה היה אפשרי.
על מנת להוציא רישוי לנגרר בישראל אתה נדרש:
1.להיות בעל רישיון לייצור גרורים במשרד מטעם משרד התחבורה
2.להיות בעל הסכם פיקוח עם מעבדה מוסמכת
3.מהנדס רכב נדרש להכין לך תיק מוצר ושרטוטים לרישוי
4.לבצע בדיקת אבטיפוס מאת מעבדה מסומכת
5.להגיש את תעודה האבטיפוס למשרד התחבורה לקבלת הוראת רישום
6.לקבל אישור ממכון התקנים על הטבעת מספרי שלדות בהתאם לרישיון הייצרן שלך
7.להטביע את מס השלדה עג הנגרר
8.לגשת משרד הרישוי לבצע רישום ראשוני לנגרר וטסט
9.כל הבניה נדרשת להיות לפי ת"י לגרורים (מידות,חלקת עומס, מכללים וכו)
10.הסרן שלקחת מרכב לא יאושר מכיוון שאין לו זיהוי והמשקל עליו כנראה לא יתאים לת"י לגרורים שקובע משקל מקסימלי של סרן הינו 1.4 ממשקל הכולל של הנגרר וכו..כנל גם לגודל הגלגל
11.רשמת שבנית קראוון אז יש עוד תוספות....(בודק גז,חשמל,תכנית רישוי)..
אם הית במדינה אחרת זה היה אפשרי.
על מנת להוציא רישוי לנגרר בישראל אתה נדרש:
1.להיות בעל רישיון לייצור גרורים במשרד מטעם משרד התחבורה
2.להיות בעל הסכם פיקוח עם מעבדה מוסמכת
3.מהנדס רכב נדרש להכין לך תיק מוצר ושרטוטים לרישוי
4.לבצע בדיקת אבטיפוס מאת מעבדה מסומכת
5.להגיש את תעודה האבטיפוס למשרד התחבורה לקבלת הוראת רישום
6.לקבל אישור ממכון התקנים על הטבעת מספרי שלדות בהתאם לרישיון הייצרן שלך
7.להטביע את מס השלדה עג הנגרר
8.לגשת משרד הרישוי לבצע רישום ראשוני לנגרר וטסט
9.כל הבניה נדרשת להיות לפי ת"י לגרורים (מידות,חלקת עומס, מכללים וכו)
10.הסרן שלקחת מרכב לא יאושר מכיוון שאין לו זיהוי והמשקל עליו כנראה לא יתאים לת"י לגרורים שקובע משקל מקסימלי של סרן הינו 1.4 ממשקל הכולל של הנגרר וכו..כנל גם לגודל הגלגל
11.רשמת שבנית קראוון אז יש עוד תוספות....(בודק גז,חשמל,תכנית רישוי).. תודה
boaz avrahami
26-08-20, 20:33
לפחות פנק אותנו עם תמןנות.
קצת עצוב שכל ההשקעה תרד לטמיון אבל אולי תוכל להלביש את הקרון על עגלת פלטה כמטען ולמטען כידוע לא צריך רישוי בניגוד לעגלה שנושאת אותו.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
130620130621130622130623
לפחות פנק אותנו עם תמןנות.
קצת עצוב שכל ההשקעה תרד לטמיון אבל אולי תוכל להלביש את הקרון על עגלת פלטה כמטען ולמטען כידוע לא צריך רישוי בניגוד לעגלה שנושאת אותו.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בקשה
- - - Updated - - -
130620130621130622130623
בקשה
הוא עדיין לא גמור...
boaz avrahami
26-08-20, 21:17
תודה.
נראה לי שאת תקנה עגלת פלטה במידה הנכונה ותחתוך לעגלה שלך את הסרן תוכל לקשור את הקרטוון שלך לגרור כמטען לכל דבר ועניין
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
130620130621130622130623
הוא עדיין לא גמור...
לא מבין כלום בעניין הרישוי, אבל הבנייה מרשימה. למה זה אמור לשמש?
לא מבין כלום בעניין הרישוי, אבל הבנייה מרשימה. למה זה אמור לשמש?
לפי התמונות המרשימות, בדיוק כפי שהוא כתב בהתחלה (אם הדגשה שלי בגוף הטקסט):
בניתי נגררת קרוון. ככה - לקחתי רק את הבקקסס ! אחורי של טנדר מיצובשי L300 (הטנדרים הסגורים). עליו בניתי נגררת ברמה מקצועית.
כשעל בסיס הנגררת בניתי קרוון מפנאל מבודד.
בעניין הסרן:
גם אם יש דרך היום לאשר בניית נגרר, בכל מקרה צריך לצרף לשרטוטי הבניה את סוג הסרן ונתוני היצרן שלו. (עומסים,מידות וכו').
אקס של רכב, ואפילו סרן של נגרר ללא נתונים מצורפים - לא יעבור.
הדרך הכי נכונה לגשת לפרויקט כזה הוא לקנות עגלה עם רישוי מתאים (קראוון סגור/למגורים) רצפה בלבד ולבנות עליה או להעביר אליה את מה שבנית.
GodsFather
28-08-20, 14:32
130620130621130622130623
בקשה
- - - Updated - - -
הוא עדיין לא גמור...איך הסרן מחובר?
Spoa?
Spua?
ריתוך ישיר לקורה?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
איך הסרן מחובר?
Spoa?
Spua?
ריתוך ישיר לקורה?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ריתוך+שלות עם ברגים
היי חברים תודה על העצות(:
לגבי קניית ניגרר ולשים את זה עליו כמיטען- כל הרעיון היה לחסוך קניית נגררת במידות האלה 4.60אורך על 2.10 שזה לא זול בכלל.
הדבר לא נבנה מלכתחילה לנוע בכביש. אלא קרוב לבית..
אבל אחרי שנבנה מנסה לבדוק אם אפשר לסדר רישוי..
יש עוד אופציה שיכולה לעזור לי אם אני ימצא עגלה גדולה ישנה/אחרי תאונה/ או כל דבר אחר יעזור לי להשתמש אולי ברשיונות שלה
אם מישהו מכיר שומע אשמח לדעת(:
ריתוך+שלות עם ברגים
יש קפיצים? בולמים?
עוד שאלה שלא ברור מהתמונות - איך אתה מחליף גלגל אם יש פאנצ'ר?
בכל מקרה בשביל להזיז את המבנה בקטנה ליד הבית באמת לא צריך מתלים וגם לא רישוי. אם הכוונה להתחמק מאישורים/ארנונה כי זה לא מבנה אלא על גלגלים, לא מאמין שיש פקח ברשות אזורית שיחשיב את זה כמבנה מגורים, אז אתה יכול להיות רגוע.
יש קפיצים? בולמים?
עוד שאלה שלא ברור מהתמונות - איך אתה מחליף גלגל אם יש פאנצ'ר?
בכל מקרה בשביל להזיז את המבנה בקטנה ליד הבית באמת לא צריך מתלים וגם לא רישוי. אם הכוונה להתחמק מאישורים/ארנונה כי זה לא מבנה אלא על גלגלים, לא מאמין שיש פקח ברשות אזורית שיחשיב את זה כמבנה מגורים, אז אתה יכול להיות רגוע.
לגבי החלפת גלגל יש פתח..
לגובי בולמים ממה שאני בדקתי עם נגררת אין להם בולמים או קפיצים..
- - - Updated - - -
איך הסרן מחובר?
Spoa?
Spua?
ריתוך ישיר לקורה?
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מה זה ? Spua Spoa
אל תיסע עם זה בכביש.
הצורה בה חיברת את הסרן לשלדה - חובבנית במקרה הטוב. מסוכנת ככל הנראה.
רישוי לא תוכל לקבל לזה בחיים.
אני מתנצל אם הדברים נשמעים בוטים - אבל חשוב לומר לך את הדברים באופן ישיר ולא תשגה באשליות.
יש לי עצה בשבילך - תמצא עגלה במידות שאתה רוצה, תבנה עליה. ככה גם תלמד איך עגלה בנויה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אל תיסע עם זה בכביש.
הצורה בה חיברת את הסרן לשלדה - חובבנית במקרה הטוב. מסוכנת ככל הנראה.
רישוי לא תוכל לקבל לזה בחיים.
אני מתנצל אם הדברים נשמעים בוטים - אבל חשוב לומר לך את הדברים באופן ישיר ולא תשגה באשליות.
יש לי עצה בשבילך - תמצא עגלה במידות שאתה רוצה, תבנה עליה. ככה גם תלמד איך עגלה בנויה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
היי אסף
הסרן שאתה רואה בתמונה. זה לא המצב הסופי שלו הוא עבר שינוי חיזוקים..
אני מבין למה אתה אומר זאת אבל מלכתחילה החיבור לסרן הוא ברעיון הזה בגלל סיבות המבנה שאמורלהיות עליו..
שלום, יש לי 2 נגררים ישנים שהיו בעבר (10 שנים לפחות) עם רשיון לכביש...
אני רוצה עכשיו להעלות אותם חזרה לכביש
נגרר אחד הוא סגור עם אוהל מובנה בתוך ,
נגרר שני זה של סירות/ סירת פדאלים שיש לי בשטח...
אשמח לדעתכל ועצתכם איך ניתן אם אין לי את הרשיונות/ מספרים...
האם עדין להוריד מספר שילדה ולעשות רישום חדש?
חנן-ג'יפולוג
16-11-20, 12:36
אם הם בבעלותך, כנס לאיזור האישי שלך באתר השלטון ותראה שם את הרשימה של כל הרכבים שבבעלותך. ניתן גם לשלם שם על הרשיון, להעביר בעלות ועוד.
אני לא בטוח בכלל שהרישיומט יעזור להוציא רשימת רכבים שבבעלותך,לא מזמן הוצאתי רשימה כזו ולא הופיעו שם רכבים שזרוקים אצלי מאחור...
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
חיים לאופר
25-02-21, 07:00
מה המצב שוב מקפיץ מישהו יודע מה אני צריך לעשות היום כדי לבנות עגלה נגררת עם רישוי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.